Jump to content

1991 323 hb otomatik şanzıman


NoooFearrrr
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

1991 mazda 323 hb otomatik arabamı yeni aldım edinebileceğim tüm bilgileri edinmek istiyorum. Özellikle otomatik şanzıman konusunda bilgiye ihtiyacım var  araba 3 ileri vites değişiyor vites değişimleri iyi vede 3. viteste 4000 devirde anca 100 km/s sürat yapıyo vites sıralamsı şu sekilde  1-2-D-N-R-P yani benim arabamda L falanyok  sormak istediğim şuki bu arabaların bu modeldekiler 3 ileri vitesmi üretildi ? vede yakıt tüketimleri nasılıdır lpg vede benzinde?yani bu model ile ilgili  bilgisi olan varsa vede paylaşırsa çok memun olurum. tşk.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 ileri olanlarıda mevcut 4 ileri olanlarıda demekki size 3 ileri denk gelmiş, yakıt tüketimleri lpg de şehir içi 12 litre şehir dışı 9 litre civarındadır kullanıma göre 1 litre fazla veya az olabilir, viteslere gelince L zaten 1. vites demektir kimi markalar 1 kimi markalar L şeklinde kullanır. Aracınız 4 ileri olup şanzımanda problem olup 4.vitese geçmiyor da olabilir belki dişlisi arızalanmıştır eğer 3 ileri olanlardansa yapacak bir şey yok, fakat birde aracı benzinde deneyin derim, 100 km çok az  benzin ile en az 160 lara çıkabiliyor olmanız lazım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bilgiler için saolun . ben 100 yapıyo derken yani devir saatinin oranını sölemek ıstedım basınca gaza gidiyo ama devir çok yüksek kullanmış oluyorum vede sonuçta çok yakıt tüketiyor, sorun yok o kısımda. sizin arabanız 4 vites herhalde fotosundan tanıdım sahibinden.com da satışta görmüştüm fotosunu bi ara sizin arabanızı almayı düşünmüştüm bende arabamı15 gün önce yeni aldım samsun bafradan ilanları takip ettıysenız belki fotosunu görmüşsünüzdür beyaz  mazda. Ben bu araçaların meraklsıyım gerçekten modelini çok seviyorum o yüzden aldım. ama size sormak istediğim şuki sizin arabanız 4. viteste normal 3000 devirde kaç km sürat yapıyo bi oranlama yapmak ıstedımde...yani demek istediğim arabam acaba 3 mü yoksa 4 viteslide, 3. vitesimi kullanmıyo veya 4. vitesimi kullanmıyo öğrenmem gerek gerçi satan arkadaşa sorduğumda 3 vites dedi ama oda tam kesin anlamıyordu. teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yanlış anlamışım, 3 ileri olan bir araçta 4000 devirde 100 Km/s normaldir, forumda biraz arama yaparsanız bununla ilgili konular bulabilirsiniz, benim araç kaç km/s yapıyor net bir şey söyleyemem ama test edersem buraya yazarım en kısa zamanda. Emin olmak için aldığınız kişiye tekrar sorun hiç olmazsa içinizde ukte kalmasın derim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yanlış anlamışım, 3 ileri olan bir araçta 4000 devirde 100 Km/s normaldir, forumda biraz arama yaparsanız bununla ilgili konular bulabilirsiniz, benim araç kaç km/s yapıyor net bir şey söyleyemem ama test edersem buraya yazarım en kısa zamanda. Emin olmak için aldığınız kişiye tekrar sorun hiç olmazsa içinizde ukte kalmasın derim.

çok teşekkürler cevabınızı bekleyecem bu aradada servise soracam bu durumu kesin emin olmak için...
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 yıl sonra ...

Sayın NoooFearrrr açtıgınız bu konuda sanırım artık siz daha deneyimli olarak özetleme yada detaylı anlatım yapabilirsiniz diye düşünüyorum.Zira şu an benim bu bilgilere gerçekten çok ihtiyacım var.Forumda üzerinden geçilerek yazılmış cümleler mevcut ve çok deneyimli yazıları fazla göremedim.Aracınıza çok deger verdiğinizi okudum ve albümü inceledim takdir ediyorum.Her kullanıcı sizi örnek almalı diye düşünüyorum.

Eski aracım 96 Mondeo otomatik idi ve bu 3 vites otomatik ile devir kalkış vesaire çok fark var alışamadım diyebilirim.Yazacagınız bilğiler daha önce başka konuda var ise kaçırmış olabilirim,var ise konu linkini bekliyorum.

Birde şanzımanın filtresini o vakitler sizmi hallettiniz yoksa yaptırdınız mı?Albümünüzdeki motor bölümüne ait resimlerde Hava filtresinin muhafaza çemberinin egsoz manifoltunun oraya denk gelen agızı ile manifolt arasında olması gereken boru yok farkettiniz mi?Başak bir konuda bir arakadaş o boru olmayışından rolanti ayar sıkıntısı yaşamış.Benim araçta manifolt düz olarak değişmiş etkisi nedir diye sormayı o konuyu tekrar açtıgımda yazacagım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

        Öncelikle hoşgeldiniz, 323 HB kullanıcılarının artmasına çok memnun oluyorum vede teşekkür ediyorum.

          Gelelim mevzuya, ben arabamı 2 yıl önce aldım, daha önce araba kullanmışlığım vede arabamız olduğu halde mazda 323 benim hayellerimdeki arabaydı  o yüzden biraz merak, biraz ilgi vede sevgi ile arabam hakkında sahip olabileceğim tüm bilgilere vede belgelere sahip olmak için ne gerekiyosa yaptım vede bu konuda otorite oldum diyebilirim neden derseniz 1990 yıllardan bir araçtan herkes anlamıyor vede ilgilenemiyor. Kamu çalışanı olmadan öncede tamircilik yapmışlığım vardır vede eper bir tamirci ahbabımız olmuştur o bakımdan aracımın birçok işini kendim yaparım. Tabii bir arabayla bu kadar haşır neşir olmak için birazda kişisel sevgi gerekiyor , inanın şu an bir çok markanın sıfırını verseler bana ben arabamı vermem , demem oki bişeylerin benim gözümde değerinin olması için maddi piyasa değeri önem taşımıyor bu kişisel bir ilgi alanı , hobi ve sevgidir.

          Otomatik şanzıman konusundada epey bir tecrübe sahibi oldum , bu araçların 4 ilerileride varmış zamanında ama bizimkiler 3 ileri, bu demek 1 vites eksik, fakat fark etmiyor araba fevkalde bu dişli oranlarını karşılıyor, performans vede hızlanma iyi, şahsen ben çok memnunum bu durumdan tek tekbir mevzu var 3. vitesde 80 km hız anca 3000 devirde alınıyor yani manuel bir aracın 4. vitesine denk geliyor , buda sürat yapmak istediğinizde vede 3000-3500 deviri geçtiğinizde yakıt sarfiyatını artırıyor , bu durum süratli olmadığını göstermez yakıtı dert etmeyen biri için sölüyeyim 5500 devirde arabam 160 km sürate olaştı ama yakıtı içti resmen , manuel 5 vites bir araç bu devirde 200 km yi bulur. Son olarak eğer arabanız temiz bakımlı vede problemsiz bir araç ise sorun çıkmaz vede kullanılır.

          Şanzıman filtesine hiç elemedim, çünkü filtre şanzımanın içinde, metal vede kaliteli bir filtre vede değişmek temzilemek için karterin açılması gerek o durumdada karter contası değişimi gerekebiliyor ben o dönemde yağı değişip idare ettim ama şu an elimde şansıman filtrem vede contam mevcut belçikadan getirdiler antalya mazda mepaz servsindeki arkadaşlar bana ulaştırdılar , havaların düzelmesini bekliyorum söküp değişecem, zaten filtrtenin değişmesi gerekmiyomuş, yıkanabiliyomuş benzinle v.s. ama ben genede önlem olarak bir tane aldım ikisinin fiyatı 100 tl civarıydı.

          Hava filtresinin aşağı doğru uzanan ağzı ile manifoldun arada aslında bir hortum vardır fakat karbüratör ile hava filtresi arasına lpg mikseri girince ister istemez bu fark açılmış vede aşikar olmuştur , ben o araya yanmayan hortum aldım , kağıt , karton benzeri folyop kaplı , doğan vede şahinlerde kullanılan bir aparat, onu monte ettim. Fakat önemli olan şu hava fiiltresinin o hortuma bağlanan ağzı içeriye sıcak hava alır yani orada bir kapak vardır o kapağın içinde bir tür yay var o yay ısıya bağlı olarak kapağı açar veya kapatır , ben bir ara açık bırakmıştım , emilen fazla sıcak hava hava filtresi vede oradaki contalarda koku yaptı bende yan taraftan bir vida ile sabitledim , çok az bir sıcak hava girişine izin verdim, lpg olunca pek iyi olmuyor aracın çok hava almasına sebep olup ters etki yapıyor, siz nasıl yaparsınız artık siz bilrisiniz. Rölantiyle bir alakası yoktur eğer zaten hava filtresi temiz lpg mikser ağzı istenilen açıklıktaysa oranın  kapalı olması , tamtersi rölantiyi düzenler ama aracın hava almasında problem varsa tabii o kısımda havasına ihtiyaç duyacak vede durumu değişken olacaktır.

        Görüşmek üzere , kolay gelsin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Arkadaşlar 323 hb otomatik viteslerin bakımı hakkında bilgilere ihtiyacım olacak , öncelikle önümüzdeki ay şanzımanın filtresini vede yağını değişecem bu arada karteride açacam contasını değişip tekrar monte edecem, fakat bu arada yapmam gereken başka bir bakım varmı bilmek istiyorum,  tabii şanzıman inmeden, altı açık haldeyken, bide oto viteslerde kavrama yağla olur bildiğim kadarıyla, tork konvektörü deniyor galiba o ekipmana  ama sonuçta birçok tür oto vites, acaba  manueldeki gibi balata v.s. benzeri bişey kullanılmışmıdır bizim arabaların şanzımanında ,özellikle oktay usta sana soruyorum siz aracınızın şanzımanını söktürüp bakım yapmıştınız tam olarak detaylarıyla anlatırmısınız acaba yapılanlar nelerdi , bakım yaparken neleri değiştirdiniz. ???

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 yıl sonra ...

Bayağı eski bir konu, bu mesajları yazdıktan sonra epey bir tecrübe sahibi daha olduk bu konularda.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Elimdede nakit 14.000 lira var yazinizi okurken agzimin suyu akti zaten hoslandigim bir model yeni Mazda 3 gecis yapmayipta sizin aractan mi alsam bir tane 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Alınabilir , hobi araç olarak kullanabilirsiniz. Yılda 100 tl vergisi,  iki yılda bir 250 tl muayene i duruma göre 300-400 tl arası sigorta maliyeti var, tam bir hobi aracı benim için, görüntü olarakta çoğu günümüz aracından daha güzel gözüküyor ayrıca günümüzçoğu  c sınıfı araçdan daha geniş iç hacmi var ilginçtir arabalar dıştan büyüdüler iç kısımlar dahada dar olmaya başladı. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...