Jump to content

Mazda 3 100.000 Km Bakımı ve V Kayışı, Gergi Bilyası vs. Değişimi


volcano80

Tavsiye Edilen Mesajlar

arac 105000e geldi ve mazdalarımızın en ağır bakımlarınadn olan kayış değişiminin olduğu bakım yaptırıcam.

ancak forumda daha önce yazılmıs 700-800 arası birseydi kayış değişimi(geçen sene 90000 km bakımında sormustum), ancak şu anda yüzde 25 bahar kampanyası ile 500 kusura geliyor, + yag,filtre v.s 100 kusur toplam 700 tl,

birde arkadaşımın şirketindeki mazda pickup ları götürdükleri ve mazda konusunda tecrübeli olduğunu söyledikleri servise sorum hepsine 200-250 tl dedi. tam net söylemedi ancak parcalar yan sanayi olacak,

sizde değer mi ?bakımı burada yaptırsam mı diye düşünüyorum ancak bi taraftan da pahalı olsun temiz olsun başım ağrımasın nasıl olsa servisin yaptığı işten 1 sene garantiside var diye düşünüyorum. veya bildiğiniz güvendiğiniz bu işi yaptırabileceğim özel servis var mı?

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
  • Yanıt 121
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Burak

    14

  • volcano80

    13

  • Mutlu Tekir

    11

  • olcay

    9

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Popüler İletiler

Bir yanlışı düzeltelim. Rulman ile bilye aynı şeyler. Kasnak ise o kanallı metal dıştaki parça. Kasnağı değiştirmenin anlamı yok demek istedin. Haklısın.   Kesinlikle SKF, NTN gibi kaliteli

Rulmanların içindeki bilyaları ve kayışı değiştirmeniz gerekli. Rulmanı komple değiştirmenin anlamı yok.    bilyalar 60-70 lira. Kayış da 100 lira civarı tutar. İşçilikle 250 civarı bir rakamı

Geçen Cumartasi 97500 kmdeki aracımın V kayışı, klima kayışı gergi bilyası kendi isteğim ve başvurumla değişti ve genel kontrol yapıldı. Okan kardeşimizin Gören'de. Çabuk ve temiz işti.Tabi bu durumun

Gönderilen Fotoğraflar

Fazla fiyat vereceksin ama kaliteli ürünler olacak sonuçta, güvenliğe önem veriyorsan.  Hazır indirimi de yakalamışsın. Yan sanayi takacağın parçalarda orjinal km belirtilen kadar gitmeyecek bu da bir gerçek.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

cevap yazan arkdaslara tsk ederim,

bende servis taraftarıyım ,ama seytan da dürtmüyor değil yani. ancak ilk mesajda yazdığım gibi güvendiğiniz özel servis varsa değerlendirebilirim

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

piyasada japon gergi rulmanı zaten bulunuyor(ntn-koyo) cazip fiyatlara-kayışdada birçok alternatif var(contitech--bando-optibelt-gates-sun)gibi.hepsi mazdaya kayış üretmiş firmalardır..neden daha fazla ödeyesinizki

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

cevap yazan arkdaslara tsk ederim,

bende servis taraftarıyım ,ama seytan da dürtmüyor değil yani. ancak ilk mesajda yazdığım gibi güvendiğiniz özel servis varsa değerlendirebilirim

Değişmesi gerektiğini size kim söyledi?Bende 95bindeyim.Bu bir zorunluluklmu yoksa bir önlem olarakmı değiştiriliyor onu çözmeye çalışıyorum.Bildiğim kadarıyla bakım kitapçığında yer almıyor ama herkes 100binde kayış değişimi diyor.

Ama değiştireceğim zaman servisi tercih ederim.Hatta servisinde iyisini:)

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Zorunluluk yok, kayis ve bilyelerin durumuna gore servis karar veriyor ama ekseriyetle 100.000 civari degisiyor veya tavsiye ediliyor diyebiliriz.

Mesela ben kasnaklardan birini degistirirken tavsiye uzerine degistirtmistim

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Değişmesi gerektiğini size kim söyledi?Bende 95bindeyim.Bu bir zorunluluklmu yoksa bir önlem olarakmı değiştiriliyor onu çözmeye çalışıyorum.Bildiğim kadarıyla bakım kitapçığında yer almıyor ama herkes 100binde kayış değişimi diyor.

Ama değiştireceğim zaman servisi tercih ederim.Hatta servisinde iyisini:)

95 bın bakımında soylemıslerdı,ancak kayısların durumunu kontrol edıp de mı yoksa 100 bınde zamanı geldıgı ıcın mı demıslerdı hatırlamıyorum.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

kayışın 100.000 km de değişmesi bence şarttır arkadaşlar-o kadar yeri söküp kayışa bakıp ..ha bu iyiymiş geri takalım 20000 km sonra değiştiririz diye bir şey yok...kitapçıklarda genelde bu tür bilgileri vermezler,,,bu işin özü mazda araçları için, eksantrik kayışı ya 100.000 km de yada 5 yılda bir değişir,,,kayış yan sanayi takılırsa (dayco gibi) onun ömrüde 60.000 km dir...kayış koparsa çıkarabileceği masraf artı birde yolda kalma rezilliği var...

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu konuyu biraz daha kurcalayacağım sanırım:)

Anladığım kadarıyla bu sadece Mazda' ya özel bir durum.Diğer markalarda da bu değişim oluyormu biliyormusunuz?Mesela Focus'ta.

Eskiden triger değişimi oluyormuş 100.000 km de.Triger değişimine artı olarak bu kayışta değişiyormuydu?Bunun sağlam bir masrafı olmuştur trigerli araçlara heralde.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

trigerimiz zincirli diye seviniyorduk, kullanım süremiz boyunca 700-800 tl den yırttık derken bu çıktı, ancak yine de 60-90 bın veya 5 senedir bir değiştirmiyoruz en azından.

ayrıca su bilgiyi vermek isterim, kayıslar pahalı değil,pahalı olan şu avere midir avera midir bilya

85 tl V kayısı

83 tl bilya

328 bilya avere bilya diye geçiyor sanırım

90-100 tl işçilik

- %25 indirim + %18 kdv 518 tl

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet kayış derken, açmışken komple set olarak değişiyor.Ayrıntılı fiyat bilgisi içinde teşekkürler..

İşte merak ettiğim şey trigeri zincir olmayan araçlarda bu kayış değişimide oluyomuydu ilave olarak?

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

buldugum bazı bilgiler

bu linkte görüldüğü üzere driving belt (bizim konustugumuz kayıs grubu sanırım)

triger zinciri: timing belt/chain diye geçiyor

http://www.thaimazda3.com/svmanual/

motor kodumuz z6 sanırım

herseyden once ilk olarak 20 bınde bır servis yapılıyor,tabi ülke hava,yol v.s sartlarına göre değişir. ancak burada driving belt lerin sadece inspection yani kontrol edilmesi öneriliyor

timing chain ise 240 binde inspection edilecek diyor.

peki neye göre driving belti kontrol edicez?

http://www.thaimazda3.com/svmanual/esicont/en/srvc/html/B3E011015800W05.html

burada 2 kayıs var

1-alternatör/generatör

2- A/C(klima) kayısı

deflection (sarkma,çökme v.s) gerek yok diyor,otomatik gergi ayarlanıyor . otomatik gergi üzerinde indikatör var eğer indikaöt limit içinde ise sorun yok, ayrıca klima kayışı içinde aynı seyler geçerli ek olarak kayış sesi ve klima kompresöründe garip bir ses var ise değişimi öneriliyor.

SONUÇ olarak benim anladığım kadarı ile bu kayışların mutlak 100 bınde kmde değişecek diye birşey yok, gözle kontrol ayrıca indikatör limitte ise değişimi öneriliyor.

kafam iyice karıştı değiştirsem mi acaba?? :D

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

SİZİN ARACINIZ mazda 3 mü acaba üstad karamsar kaldım zincir ve kayış ayrı şeyler eğer aracınız mazda 3 ise böyle bir değişim bu araçta 400000 km de(zincir)

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

zincirle ilgili sıkıntım yok zaten,yukarıda da yazdım 240 bınde sadece kontrol edilecek diyor,

sıkıntımız alternatör, klima v.s grubunu tahrik eden V kayıs ve ona ait bilya lar ile ilgili.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Düşük bir ihtimal ama bozulabiliyor. Benim bilyalardan biri  88.000 de öyle bir ses yapmaya başlamıştı ki araç dizel motor gibi çalışıyordu. Onu değiştirirken gergi bilyasının da işlevini yitirmek üzere olduğunu tesbit etmişlerdi.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

büyük ihtimalle ben bu V kayısnın kapagını actırıp ; gozle kontrol catlak v.s yaptırıcam ve ayrıca bahsettıgım ındıkatörün nerede oldugunu kontrol ettırıp ve bu bılyalardan da ses gelıp gelmedıgını kontrol ettırıp ona gore hareket edıcem .

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Düşük bir ihtimal ama bozulabiliyor. Benim bilyalardan biri  88.000 de öyle bir ses yapmaya başlamıştı ki araç dizel motor gibi çalışıyordu. Onu değiştirirken gergi bilyasının da işlevini yitirmek üzere olduğunu tesbit etmişlerdi.

O zaman bir süredir benim arabadan gelen dizelimsi sesin sebebide aynı olsa gerek.Motor soğukken özellikle sabahları daha net duyulan bir dizel motor sesi.Bu sese sebep olacak başka bir parça yoksa ikna olmak üzereyim demektir:) Bu son cümleniz tam isabet oldu:)

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...