Jump to content

2014 Skyactiv Mazda3 Test Ve İzlenimler


emregc
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

ehku.jpg

Bugün bunu gördüm  :sopa: ve açıkçası meksika yapımı vw jettaların halini bildiğim için bu konuyu araştırmadan ve açıklığa kavuşturmadan içime sinmez. Mazda 3 Sedanların Meksika'da üretildiği söylenmekte yorumlarınız... :kafa:

http://otoajanda.com/1906/mazda-yatirimi-buyutme-kararini-acikladi/

Bu konuyu biraz araştırınca bu makaleye de ulaştım.Anlaşılan Meksika fabrikasında üretilen mazda 3' lerAmerika kıtası için üretilmekte.Ayrıca bir mazda bayisinden de konuyla ilgili bilgi talep ettim kendileri Japonya üretimi olduğu konusunda kesin bilgi sahibiyiz ancak yine de biz de teyit edelim en azından o tarafın üretimi olup Türkiye'ye gelecek bir parti var mı diye dediler.Bilgi gelince paylaşacağım.

Birçok forumda mazda'nın satış ağıyla ilgili özellikle bayilerle ilgili negatif yorumlar okudum. Ancak bence bu algı değişmeli en azından ben bizimle ilgilenen bayiden çok memnunum müşterileriyle olan iletişimi, ilgisi ve yaklaşım tarzından dolayı Ankara bayisi SMB'nin Satış Müdürü Özgür Bey'e ve altında çalışan satış temsilcilerine teşekkürlerimi iletiyorum. Aklıma takılan sorunun cevabına gelirsek ;Türkiye'ye gelen araçlar Japonya'dan gelmekte.Meksika fabrikasında üretilen mazda 3'ler ise Amerika kıtası ve Avrupa'nın bir bölümü için (Türkiye harici) üretim yapmaktadır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yeni kasa mazda 3 ü almak için 2007 model sedan manuel dinamik mazda 3 arabamı sattım arabanın devrini yarın veriyorum, ve yarın aracımı teslim ediyorum. Şunu net olarak söyleyebilirim Mazda 3 dışında aklımı çelebilecek tek araç 2. el temiz bir BMW 3, Mazdayı konfor bagaj hacmi 0-100 hızlanması, donanım  özellikleri ile bşka bir araç ile kıyaslayacak olsam gider bu sefer 2. el bir volvo V40 yada s60 alırım. Ama sürüş keyfi yol tutuşu sürüş dinamikleri sportif sürüş vs ile kıyasladığınızda ne vw ne skoda ne de diğer orta segment araçların hiçbirisi Mazdanın verdiği keyfi veremez.

  Mazdaya gelirsek en büyük hatası getirmediği donanımlar değil,getirdiği donanımlar içinde üst donanım paketinde manuel seçeneğinin olmaması.Kardeşim ben manuel seviyorum niye power pakette manuel yok otomatik almak zorundamıyım. Hadi 18 janttan bi xenon dan vazgeçtik  bari bose müzik sistemi koysaydın.

 

Bu konuda tamamen haklısınız.Bu durum beni de çok rahatsız ediyor.Otomatik vitesli araba bana go kart kullanıyormuşum hissini veriyor.''Kardeşim,ben kendi performansımı kendim yaratmak istiyorum,ücreti neyse veriyorum.Sen neden engellersin beni ??'' diye soracağım Mazda'ya.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hele bi dizel 1.5 120hp otomatik tandansli motorlar gelsin altin mi olur platin mi gorecez.

:)

Hocam bence dizel den uzak durmakta fayda var :) en azından 10bin TL fark olur birde dizellerin bakım masrafı biraz daha fazla oluyor diye biliyorum. ayrıca 1.5benzinli motor skyactive olduğu için sorun yok ;) yani dizel gelmese de olur. 8)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hocam bence dizel den uzak durmakta fayda var :) en azından 10bin TL fark olur birde dizellerin bakım masrafı biraz daha fazla oluyor diye biliyorum. ayrıca 1.5benzinli motor skyactive olduğu için sorun yok ;) yani dizel gelmese de olur. 8)

o konuda hemfikiriz de turk kafasi oyle degil iste. illa dizel olacak. halt var.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sythrona dışarıda bu araç 2.0 motor ile satılıyor. 18" jant belki 1.5 için fazla görünüyor diyebilirsin ama gelmese de gözümüz kalırdı :) reflex'te 16" jant var zaten. Daha üst paket konusunda sana katılıyorum. Power sense yerine ultra power olsa her şey olsa güzel olurdu :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

dizellere haksızlık yapmayalım abiler  :) 1.5 dizel 130 hp ile gelecek mazda tadından yenmez o motor :) ayrıca bakımları çok masraflıdır muhabbeti bence çok doğru değildir..çok uçuk rakamlar yok bakım için..ama motoru komple yersen o zaman uçuk bişeyle karşılaşabilirsiniz  :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

dizellere haksızlık yapmayalım abiler  :) 1.5 dizel 130 hp ile gelecek mazda tadından yenmez o motor :) ayrıca bakımları çok masraflıdır muhabbeti bence çok doğru değildir..çok uçuk rakamlar yok bakım için..ama motoru komple yersen o zaman uçuk bişeyle karşılaşabilirsiniz  :D

Gelecek dizelller 130 bg mi olacak ? Galiba skyactive olmayacak turbolu olacak değil mi ? Son olarak tork u kaç olacak ve ne zaman satışta olacak ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hele bi dizel 1.5 120hp otomatik tandansli motorlar gelsin altin mi olur platin mi gorecez.

:)

Tandansli motor ne demek acaba ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gelecek dizelller 130 bg mi olacak ? Galiba skyactive olmayacak turbolu olacak değil mi ? Son olarak tork u kaç olacak ve ne zaman satışta olacak ?

bayiinin ağzıyla konuşuyorum..dizeller 1.5 motor ve 130 hp olarak gelecek Türkiye ye..torkunu sormayı unuttum ama şöyle bir 300 tork olsa çok süper bişey olur..o da skyaktive teknoloji diyolar ama turbo konusunu bilmiyorum..bence mutlaka olur turbo..turbosuz dizel mi kaldı..dizeller birdahaki yıl bu zamanlar satışta olacak..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bayiinin ağzıyla konuşuyorum..dizeller 1.5 motor ve 130 hp olarak gelecek Türkiye ye..torkunu sormayı unuttum ama şöyle bir 300 tork olsa çok süper bişey olur..o da skyaktive teknoloji diyolar ama turbo konusunu bilmiyorum..bence mutlaka olur turbo..turbosuz dizel mi kaldı..dizeller birdahaki yıl bu zamanlar satışta olacak..

turbosuz dizelden 130hp alamazsın zaten :) Çok yol yapana dizel şart.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dizel-benzinli 10k fiyat farkı olacağını sanmıyorum ben.

hocam geçmişe bakarsanız görürsünüz fiyat politikasını :tey: keşke 10bin değil 5bin fark olsa ama nerde o günler :kafa:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar selam,

Geçen haftasonu Ankara SMB de aracı test ettim.

Öncelikle bütün markaların test araçlarının olduğu bir test pisti yapılsa çok güzel olacak Ankara için.

Test süresi çok az ve parkurlar kısa malesef. İnsan çok fazla birşey anlamıyor.

1993 626, 1998 astina, 2006 3, ve güncel olarak 2011 3 ve 1998 MX-5 sahibi olan bir mazdacı olarak yazıyorum.

Yıllardır bu markaya gönül verdim. Her çıkan yeni arabada ''ya gene mi'' ile başlayan cümlelerle üzüldüğüm, bu butik markaya kızdığım yerler oldu ama vazgeçmedim. Burnu havada VW cilerle, yarım yamalak alman ''wir leben autos'' diyen opelcilerle, dizayn yoksunu diğer japonlarla muhattap olmadım.

Neticeye gelirsek arabayı %70-80 beğendim. Ama artık bu markanın yer yer çelişkiler yaşamasına bozulmak istemiyorum. Bunlar nedir?

  Şu ana kadar mazda mühendisleri hep garantici davrandılar. Bildikleri, sorun çıkarmayacak şanzıman ve motor tipleri kullandılar. Ekonomiyi de düşünerek iç malzeme kalitesi, yalıtım ve konfor gibi konularda ödün verdiler. Fakat özellikle son 8-10 yılda (mazda 6 ve 3 le) bu konularda biraz daha atılım yapmışlardı. Ben bu son kasa Mazda 3 de son noktayı koymalarını beklemiştim. Sorun mu ne?

1) Hafifletilmiş sağlam ve esnek şase çok güzel. Yeni nesil, yüksek sıkıştırmalı ve verimli motor da fena değil ama kısılmış sanki 130-135 hp olabilirmiş. Ah bu tedbir!!! Fakat şanzımanın daha tepkili ve hızlı olması gerekirdi. Sen madem japon devisin yap bakalım şimdilerde moda olan milletin ağzının sulandığı çift kavramalı, hızlı ve ekonomik bir şanzıman. Hem de daha sağlamını.

2) Madem ekonomi odaklı bir araba dizay ediyorsun; lastik çapını neden büyütüyorsun? Sınıfın standartı olan 205/55/16 lastikler neyine yetmiyor? Yüksek donanıma da koy 225/45/17 (çap olarak bir önceki yazdığımda muadil) hafif alaşımı forged jantla beraber ekonomi ve yol tutuşda iyi olan bir lastik, ekonominde -0.5 litre/100 km daha etki olsun değil mi? Ayrıca zaten motorun tork fakiri. Lastik yarıçapındaki 1 cm artışın motor torkunun yola yansımasında ne gibi dezavantajları olur japon mühendisleri bunu bilmiyor mu acaba. Aynı zamanda arabanın ivmelenmesine de bu şekilde 0.5 sn ya da daha fazla iyileştirme yapılabilirdi. Airodinamik etkisi de cabası. Yapıyorsun bir iş tam yap değil mi. Özetle bu 1 cm yarıçap artışını ve 18 jantı abartı ve gereksiz buluyorum.

3) Koltuklar çok kötü. Bir önceki kasanın koltukları bile bunlardan daha iyiydi. Neden geriye gidiyorsun? Arka koltuğun altına elimi sokuyorum kalkıp elime gelecek nerdeyse.

4) Ya yap kardeşim bi komple olmasa da büyük oranda açılan cam tavan da açılsın içimiz be. Vay efendim güvenlik cart curt. Herkes bunu böyle yapıyor sen de yapacaksın.

Yapacaksın ki bak o zaman araba yetiştirebiliyor musun? Fiyatı gerekirse koy bir 5000-10000 daha. Audi A3, BMW 1, Golf, Volvo ya 100000 verip alıyor mu bu insanlar bakalım.

Neyse biraz sinirlendim kusura bakmayın :) Gözlemlere geri dönelim.

- Headers sesi biraz egzozla desteklenebilirdi.

- Yol tutuş her zamanki gibi mükemmel.

- Yalıtım konusunda yukardaki gibi hissediyorum biraz öfkeliyim yani.

- Frenler güzel ama biraz daha hisli ve anlık tepki verebilirdi.

- Serilikte ve ivmelenmede bir önceki kasaya oranla daha iyi. Gazı kökleyip kick down yaptığında

biraz da olsa arkaya yaslayabiliyor. Ama dediğim gibi 135 hp ideal olurmuş. Chip tunning

düşünülebilir, çünkü araç sanki daha gidecek ama birisi durduruyor gibi.

- Ekonomi: Teste başlamadan önce sıfırladım. Ankarada konya yolunun rampasını yer yer kick downlarla 70-100 km hızla çıktım. Oran kavşağına kadar tırmandıktan sonra aşağıya doğru gene yakın hızlarla indik. Eskişehir yoluna kadar inip geri hafif rampa çıkarak döndük. 6.9 lt/100 km ortalamayı beklemiyordum doğrusu. 8 falandı tahminim. Gerçekten güzel değer. Normalde hanım kullansa ortalama 6.5 ben kullansam 5.5-6 lt bassam 8 lt en fazla olur diye düşünüyorum. Şehir dışı 100 km/sa ortalamayla 4.5-5 yakar.

- Start-stop gerçekten çok güzel ve seri. Direksiyonu hafif oynatsanız araç çalışıyor tekrar. Ve diğerleri gibi marş basmıyor uykudan dönüyor.

- İç malzeme kalitesi koltuklar hariç çok iyi diyebilirim.

- Bagajda da kaliteden çalmışlar biraz. Lastik tamir kiti tamam ama bağlı olduğu hareketli köpük malzeme yakışmamış.

- Arka diz mesafesi artırılmış bence çok uzun değilsen rahat. Kafa durumu biraz basık.

Gene hatırlarsam ya da alırsam yazarım.

ama ben 80-85000 bantında yukarıda yazdığım şekilde bir mazdayı görmek isterdim!

Test görüşlerinize tamamen katılıyorum güzel bir inceleme yapmışsınız.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araç bu parayı hak ediyor mu tartışılır. Ayrıca bazı bayilerde çalışıp ta Mazda hakkında hiç birşey bilmeyen satıcıların çok bilmişlik yapması da sinir bozucu olmaya başladı. Araçtan soğuttular beni. Mazda Türkiye'nin araç satılmasın diye göstermiş olduğu ilgi alaka ve çabalarından dolayı takdir ediyorum. Almak için can attığım Mazda'yı almaktan vazgeçtim.

Aynı şekilde ben de kendilerinin satmama konusundaki ısrarcılığını anlayabilmiş değilim. Ve bunu kendilerine ilettim.

"Siz satmak istemesenizde ben bu aracı ısrarla alacağım." dedim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben de sonunda arabayı inceleme imkanı buldum. ondan önce de vw bayisine uğradık..

jettayı hepimiz az çok biliyoruz. en alt düzey işçilik, göğüs kısmı dışında heryer sert plastik. passatmış şirokkoymuş bitılmış hepsine baktım sıra golfe geldi.

Açıkçası ağzım açık kaldı.. Aracın sadece arka kapı plastikleri sertti. Onun dışında heryerden kalite akıyor. Kapı içi bardaklıklarda bile çok kaliteli bir malzeme kullanılmış golfte. işçilik şahane.. passattan ve hatta BMW 3 serisinden bile daha kaliteliydi. Fiyatlara baktım ve 1.2 tsi dsg comfortlineın oldukça ideal olduğunu gördüm. bu kaliteye yine 71.000tl iyiymiş dedim..1.4 tsi highline dsg 78.000 TL

Hatta mazda3e bakmasam mı acaba diye düşündüm :D

Sonra mazda3e bakmaya gittim.. Yazımın en önemli kısmı geldi.. Mazda3 siyah powerdı baktığım araç. Araç gerçekten şık. tasarım zevk meselesidir tabi.

İçeri kısımda eski mazda3e göre malzeme kalitesi artmış. Fakat kapılardaki kolçakların konumunu pek beğenmedim açıkçası. Oturuş pozisyonu olarak beğendim. Arabanın içini biraz karanlık buldum açıkçası. İçeriyi aydınlatan tek aksesuar göğüsteki o gri trim hattı. Onun dışında arabanın içerisini ferahlatacak aydınlatacak hiçbir etken yok.

Aracın içi ferah değil açıkçası. Ön cam bana fazla dar geldi. Ön camın dar olmasını ben şahsen hiç sevmem, tabi bu da zevk meselesi.

Malzeme kalitesi olarak bence sınıf strandartlarında. ne eksik ne fazla.  Ama hoşuma çok giden bir detay, ellerimizin çok gittiği yerlerde parçalar çok kaliteli seçilmiş. Kapı kolu, radyo kontrol joysctiği, elfreni vs. aracın genel malzeme kalitesinin üzerinde.

Birkaç adet işçilik hatası gözüme çarptı ama bence çok ta önemli değil. Bunlardan birtanesi ekranın bulunduğu kısımda iki plastiğin birleşme noktalarındaki hatalardı.

Ekran demişken aklıma geldi, yanlış hatırlamıyorsam 7inçlik ekrandaki menü Türkçeydi. dikkatimi çekmişti.. bu bir gelişme

Arka koltuklara geleyim. Bu konuda maalesef golften de, jettadan da çok hem de çok geride.. Arka diz mesafesinin kesinlikle daha iyi olması gerekirdi bence.

Özetlemem gerekirse bunu golf ile karşılaştırarak yapmak isterim.

malzeme kalitesi olarak mazda3 sınıfının gerektirdiklerini bence yerine getirebiliyor. golf fazlasını yapmış :D

işçilik olarak çok büyük problemler yok. ben ufak tefek şeyler gördüm ama c segmenti otomobillerde görebildiğimiz şeyler açıkçası.

Ön koltuklara bırakılan alan geniş. geniş ama ferah değil bence. rahat, uygun ve pozisyon olarak sıkıntısız  bir şekilde oturabiliyorsunuz ama içeriyi fazla karanlık buldum. ön camı fazla dar buldum.

Arka koltuklar da açıkçası sınıfın çok gerisinde kalmış bence. arka koltuklara ayrılan alanı dar buldum.

küçük bir anektot ta vereyim, bayiye yeni nesil cx5 de gelmişti.  vites topuzu mazda3 ile aynı olmuş, mazda3 gibi içeride kırmızı dikişler kullanılmış. mazda6daki siyah-beyaz karışım deri koltuklar kullanılmış. ve en önemlisi mazda bir ilke imza atmış.. yolcu koltuğuna derinlik ayarı getirilmiş.cx5teki mavirenkli motor kapağı diğer skylar gibi siyah olmuş.

bayiden ayrılırken aklımda şimdi seçsem golf mü seçerdim yoksa mazda3 mü diye düşünüyordum.  1.2 tsi comfortline+ xenon mu yoksa mazda3 1.5 power mı ??  golf seçerdim diye düşündüm uzun bir süre. Sonra mazdadaki o emek, herşeyin özenle tasarlanmış olması kalbimi çeldi ve herhalde mazda seçeridm dedim. tabi bu kararı çok yakın geleceğimi göz önünde bulundurarak aldım.

ama geniş aileler için mazda3 biraz dar gibi  ???

Kırmızı dikişleri hangi mazda 3 modelinde gördünüz? Ben power modeline bindim. Böyle bişeyle karşılaşmadım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yanlış bilmiyorsam, skyactiv motor, şanzıman ve şasi tamamen mazdanın kendi üretimi, fordla bir ortaklığı kalmadı. inşallah eski günlerine döner bu sayede.

Bu bilgiyi ben de daha önce biryerlerde okumuştum.

Şu anda tamamen kendine özgü oldu....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Power ın el freni ve vites körüğünde kırmızı dikiş var.

Tamam. Bu konuda haklısınız. Ben kapı kolçaklarındaki dikişlerin kastedildiğini düşünerek yazmıştım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçen haftasonu bende test sürüşü yaptım merser bayiinde sedan kırmızı power donanım kullanma fırsatı buldum. Kadran ekran joystick 3lüsü gayet şık duruyor bide kadranın üzerindeki hızı gösteren ekran adı ne bilmiyorum :) Bose ses sistemi çok iyiydi radyo dinlememize ragmen  :clap: 2013 mazda6 nın ses sistemini aratmadı.

Dış görüntü güzel, iç dizayn eskisine göre bayaa bi yol katetmiş. Test aracının ortalaması 10.7 litreydi bütün gün gazlanmış bi araba için oldukça makul bir değer. Teste çıktığımız görevli bi önceki test edeni çok hızlı ve tehlikeli kullanıyor diye arabadan indirmiş siz düşünün :D Benim olumsuz bulduğum kısım ise aracın hızlanmasıydı. Yola çıktık 2. vitese aldım arabayı direksiyon arkasındaki pedallardan gaza bastım arabanın içinde hiçbir hissiyat yoktu  :ohmy: Koltuğa yapışırsınız ya ondan eser yoktu yanımdaki arkadaşım sonuna kadar bastın mı diye sordu hatta, araç hızlanıyor ama hiç hissettirmiyordu. 105 beygirlik arabadan inip 120 beygirlik arabaya bindiğinizi anlamak çok zor. Tork hissiyatı dışında olumsuz bir yön bulamadım şahsen.

Dipnot power donanımda i stop yok kör nokta uyarıcı yok. Power sense te de sunroof olmayacağını söyledi bayiidekiler

i-stop kapatılmış olabilir. Ben reflex kullandım. Onun vardı. Ayrıca kör nokta uyarıcısı da var.

sunroof maalesef yok.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Aktif Hava Kelebeği, 3. Nesil Mazda 3 lerde gerektiğinde motoru soğutmak, çabuk ısınmasını sağlamak ve aerodinamiği arttırmak için kullanılır .

      .Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      SKYACTIV-G ve i-ELOOP bulunan Mazda3 (BM)'de bulunan aktif hava kelebeği sisteminin şu temel fonksiyonları vardır ;
      Kelebekleri kapalı tutarak motorun ısınma süresini kısaltır ve aşırı motor soğumasını engeller. Bu, yakıt ekonomisinin yaklaşık %1 oranında geliştirilmesine katkıda bulunur. Ön tampon alt ızgaradan giren hava akışı istenmeyen türbülanslara sebep olur ve bu türbülanslar sürüş sırasında araç hava direncini arttırır. Sistem kelebekleri kapatarak motor bölmesine giren hava akışını azaltır ve hava direncinin iyileştirilmesini sağlar.
       
      Aktif Hava Kelebeği Açık Aktif Hava Kelebeği Kapalı Araç etrafındaki Hava Akışı Motora Giren Hava Akışı  
      Buna ek olarak, araç sürülürken kelebeği kapatarak ve radyatör içinden geçen hava akışının bir bölümünü engelleyerek, motor daha hızlı ısınır. Bu aynı zamanda yakıt verimliliğini arttırmaya ve kabin kompartımanının konforunu yükseltmeye de katkıda bulunur. Aktif Hava Kelebeğinin Çalışması

      Aktif hava kelebeği, birden fazla kanattan oluşan, açılıp kapanabilen veya belli bir açıya ayarlanabilen kelebek tasarımındadır. Bu şekilde hava akışı engellenebilir veya radyatöre ve kondansatöre yönlendirilmesi sağlanabilir.
      Aktif hava kelebeği üç konum için programlanmıştır :
      0° (tamamen kapalı) 66° (tamamen kapalı konumdan 66° derece açık 90° (tamamen açık)
       
      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Açık 90o Aktif Hava Kelebeği Tamamen Kapalı 0o Aktif Hava Kelebeği Açık 66o Kelebek Kanadı Fan Radyatör Kondansatör Aktif Hava Kelebeği Sistemi  
      Sisteme elektrik gelmediğinde sistem tamamen açıktır. Çalışma şartları uygun olduğunda, kelebek kanatları tamamen kapanarak hava direncini iyileştirir ve/veya motor ısınmasını destekler. Daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebek kanatları 66° konumuna getirilir ve hava akışı sürüş sırasında kondansatöre ve radyatöre yönlendirilir Ana Fonksiyon

      Aşağıdaki şartların tamamı sağlandığında araç, kelebeği tamamen kapatır:
      Araç hızı 140 km/s'in altında olduğunda Motor soğutma maddesi sıcaklığı 100°C'den az olduğunda A/C sistemi normal yük altında olduğunda Koruma Fonksiyonu

      Koruma kontrolü, daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebekleri 66° konumuna açar.

      Motor Koruma Fonksiyonu

      Motor soğutma maddesi sıcaklığı fazla yüksek olduğunda (116° C'nin üzeri) veya motor yağı sıcaklığı aşırı yükseldiğinde, araç, motoru korumak için kelebeği 66° konumuna açar

      ATF Koruma Fonksiyonu

      Araç bazı durumlarda da ATF sıcaklığının aşırı yükselmesini engellemek için kelebeği 66° konumuna açar (kontak kapanana kadar).

      Gaz Kelebeği Koruma Fonksiyonu
       
      Hava sıcaklığı çok düşük olduğunda (-5° C den küçük ) motor yağı sıcaklığının hızla artması gaz kelebeğinde buzlanmaya sebep olabilir. Bunun önlemek için sistem kelebeği i 66° konumunda tutar . Bu konuma getirilerek motor yağının sıcaklığının ani artması sonucu krank muhafazası içindeki sıvının buharlaşıp blow-by gaz ile karışıp gaz kelebeğinde tekrar yoğunlaşarak buz oluşmasını engeller.  
       
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      SKYACTIV-G ve i-ELOOP bulunan Mazda3 (BM)'de bulunan aktif hava kelebeği sisteminin şu temel fonksiyonları vardır ;
      Kelebekleri kapalı tutarak motorun ısınma süresini kısaltır ve aşırı motor soğumasını engeller. Bu, yakıt ekonomisinin yaklaşık %1 oranında geliştirilmesine katkıda bulunur.

      Ön tampon alt ızgaradan giren hava akışı istenmeyen türbülanslara sebep olur ve bu türbülanslar sürüş sırasında araç hava direncini arttırır. Sistem kelebekleri kapatarak motor bölmesine giren hava akışını azaltır ve hava direncinin iyileştirilmesini sağlar.



      Aktif Hava Kelebeği Açık
      Aktif Hava Kelebeği Kapalı
      Araç etrafındaki Hava Akışı
      Motora Giren Hava Akışı

      Buna ek olarak, araç sürülürken kelebeği kapatarak ve radyatör içinden geçen hava akışının bir bölümünü engelleyerek, motor daha hızlı ısınır. Bu aynı zamanda yakıt verimliliğini arttırmaya ve kabin kompartımanının konforunu yükseltmeye de katkıda bulunur.

      Aktif Hava Kelebeğinin Çalışması

      Aktif hava kelebeği, birden fazla kanattan oluşan, açılıp kapanabilen veya belli bir açıya ayarlanabilen kelebek tasarımındadır. Bu şekilde hava akışı engellenebilir veya radyatöre ve kondansatöre yönlendirilmesi sağlanabilir.
      Aktif hava kelebeği üç konum için programlanmıştır :
      0° (tamamen kapalı)
      66° (tamamen kapalı konumdan 66° derece açık
      90° (tamamen açık)



      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Açık 90o
      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Kapalı 0o
      Aktif Hava Kelebeği Açık 66o
      Kelebek Kanadı
      Fan
      Radyatör
      Kondansatör
      Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      Sisteme elektrik gelmediğinde sistem tamamen açıktır.
      Çalışma şartları uygun olduğunda, kelebek kanatları tamamen kapanarak hava direncini iyileştirir ve/veya motor ısınmasını destekler.
      Daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebek kanatları 66° konumuna getirilir ve hava akışı sürüş sırasında kondansatöre ve radyatöre yönlendirilir

      Ana Fonksiyon

      Aşağıdaki şartların tamamı sağlandığında araç, kelebeği tamamen kapatır:
      Araç hızı 140 km/s'in altında olduğunda
      Motor soğutma maddesi sıcaklığı 100°C'den az olduğunda
      A/C sistemi normal yük altında olduğunda

      Koruma Fonksiyonu

      Koruma kontrolü, daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebekleri 66° konumuna açar.

      Motor Koruma Fonksiyonu

      Motor soğutma maddesi sıcaklığı fazla yüksek olduğunda (116° C'nin üzeri) veya motor yağı sıcaklığı aşırı yükseldiğinde, araç, motoru korumak için kelebeği 66° konumuna açar

      ATX Koruma Fonksiyonu

      Araç bazı durumlarda da ATF sıcaklığının aşırı yükselmesini engellemek için kelebeği 66° konumuna açar (kontak kapanana kadar).

      Gaz Kelebeği Koruma Fonksiyonu

      Hava sıcaklığı çok düşük olduğunda (-5° C den küçük ) motor yağı sıcaklığının hızla artması gaz kelebeğinde buzlanmaya sebep olabilir. Bunun önlemek için sistem kelebeği i 66° konumunda tutar .
      Bu konuma getirilerek motor yağının sıcaklığının ani artması sonucu krank muhafazası içindeki sıvının buharlaşıp blow-by gaz ile karışıp gaz kelebeğinde tekrar yoğunlaşarak buz oluşmasını engeller.

    • kursadnart
      Yazan: kursadnart
      Bazı arkadaşlarımın tasarımına hayran oldukları bu makinanın performansını da görmek istemelerinden kaynaklı tahrikleri neticesinde trafiğe kapalı ve oldukça güzel ve geniş kaymak gibi bir yolda; 2013 Ford Focus (1,6 lt benzinli 125 HP, atmosferik,6 ileri otomatik), 2014 Mercedes A-200 (1,6 lt benzinli 156 HP, turbo 7 ileri otomatik) araçlar ile 500 mtlik bir performans denemesi yaptık. Ben A200 ün iki boy (yaklaşık 10 mt) gerisinde kalırken , focusta benim 2 boy gerimde kaldı. Yani skyactive motor ve şanzımanın beklenen performansı ve ataklığı vermediğini kimse iddia edemez, aksine oldukça iyi ve beklentimin üzerinde bir performans sonucu diyebilirim. Özellikle A200 gibi oldukça iyi performansa sahip bir araca bu kadar direnebileceğini düşünmemiştim. Ayrıca bu test sonucu benim aracım 21,9 lt tüketim gösterirken, focus 22,8 lt , mercedes ise 23,5 lt tüketim gösteriyordu. Yani asıl rakibimiz focus hem performans olarak hemde tüketim olarak mazda 3 ün gerisinde kaldı.
    • Bikes44
      Yazan: Bikes44
      Arkadaşlar geçen hafta aldığım 15 metrelik silikonlu (4mm) akvaryum hava lastiğini kapı iç fitillerinin içine geçirerek dış ses yalıtımını %15-20 gibi bir oranda arttırdım. Yeni Mazda3 alıp da ses konusunda benim gibi hassas olan dostlar varsa tavsiye ederim. Sadece 15TL bir masraf ve yarım günlük emek ile aracınıza %10 ile %20 arasında bir ses yalıtımı sağlayabilirsiniz. Ben ziebart'a dünyanın parasını vermekten vazgeçtim. Bu tarz küçük müdahalelerle yalıtımı iyileştirmeye bakıyorum.
       
      Kapı içi fitillerimizde zaten halihazırda 10 cm aralıklarla küçük delikler bulunuyor. Bu sayede fitilinize zarar vermeden veya yırtık&delik v.s. açmadan bu hortumu içeri sokabilirsiniz.
       
      Ancak bu uygulama sadece dışarıdaki gürültüye karşı (yanınızdaki kamyon, yolda çalışan bir iş makinası veya korna sesleri v.s.) izolasyon sağlar. Davlumbazlardan gelen yol sesine veya motor&eksoz sesi ile bir ilgisi bulunmamaktadır.
       
      Ayrıca kapıların kapanışı da daha tok bir hâl aldı. Buda yalıtımın yanı sıra güven hissini de cidden arttırdı diyebilirim. Herkese iyi forumlar...
       

       

    • asavasgultekin
      Yazan: asavasgultekin
      Merhaba
       
       
      Mazda 3 power aracımda vitesin önünde bulunan 'PASSENGER AIRBAG' lambası devamlı yanıyor.
      Yolcu koltuğu boş olsa da dolu olsa da bu uyarı beyaz ışıklı olarak yanmakta.
       
      Sizin araçlarınızda da böyle midir?
       
      Adana'daki test aracında da bu şekilde ama yurtdışı sitelerdeki kullanım kılavuzuna göre ön yolcu koltuğu dolu iken sönmesi gerektiğini düşünüyorum.
       
      Aynı araçtan olan arkadaşlar bilgi verebilir mi lütfen?
       
       
       

×
×
  • Yeni Oluştur...