Jump to content

2014 Skyactiv Mazda3 Test Ve İzlenimler


emregc
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

imkanim olursa alacagim insaallah,takinti oldu bu araba bende.

Honda için takıntı olduysa, hayırlı olsun demekten başka yapacak şey yok... Çünki; ben Honda'dan Allah korumuş demek istedim... ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Honda için takıntı olduysa, hayırlı olsun demekten başka yapacak şey yok... Çünki; ben Honda'dan Allah korumuş demek istedim... ;)

hocam takinti olan arac mazda 3 o yuzden hondadan vazgectim
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir sorum olacaktı; özellikle bayiden arkadaşlar varsa cevaplayabilirler;

Yeni Skyactiv için motor ses yalıtımı yaptırmak mümkün mü?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir sorum olacaktı; özellikle bayiden arkadaşlar varsa cevaplayabilirler;

Yeni Skyactiv için motor ses yalıtımı yaptırmak mümkün mü?

Anladığım kadarıyla bayii bu işi yapıyor mu diye soruyorsunuz galiba. Yoksa motor ses yalıtımı her araca yapılır bildiğim kadarıyla.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Anladığım kadarıyla bayii bu işi yapıyor mu diye soruyorsunuz galiba. Yoksa motor ses yalıtımı her araca yapılır bildiğim kadarıyla.

Evet bu uygulamayı bayi yapar mı opsiyonel olarak ? Garantiden çıkmadan tabi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet bu uygulamayı bayi yapar mı opsiyonel olarak ? Garantiden çıkmadan tabi.

Forumumuza üye olan Muğla Bayii 'okko' nickli Okan Beye mail aracılığıyla ulaşırsan çok çabuk bir şekilde cevap alırsınız.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet bu uygulamayı bayi yapar mı opsiyonel olarak ? Garantiden çıkmadan tabi.

ister bayi yapsın ister dışarıdan yaptırın motor ses izalasyonu benim bildiğim kadarıyla garantiyi etkilemez. sonuçta motora dokunmayacaksınız sadece izalasyon olacak ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ister bayi yapsın ister dışarıdan yaptırın motor ses izalasyonu benim bildiğim kadarıyla garantiyi etkilemez. sonuçta motora dokunmayacaksınız sadece izalasyon olacak ;)

Motor sesini kesmek bence garanti kapsamını bozar... Neticede kesilen bir şey var...  :2funny:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bazı yerlerde arabanın cok fazla yol sesı ve motor sesı aldıgını okumustum özellıkle arkada oturanların bu sesten rahatsız oldugunu okudum.Kullanan arkadaslar bu konuda bilgi verebilir mi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yaş 25 ne öyle emekli amcalar gibi motor sesini kesmeye çalışıyorsun adamlar headers koymuş mis gibi fabrikasyon duymak istemiyor musun sesini? Zaten benzinli yeni nesil motor ne sesi çıkaracak :) Benim araçta 3000 den sonra hırıltılı bir ses geliyor duymak için bile gaza istem dışı basıyorum :)

Kişisel birşey dostum. Şöyle söyleyeyim, bu arabada beni en çok cezbeden 2. Faktör Bose sistemdir. Ve tabi powerda bunun standart olması.  Neden mi, bir zevk diyelim ben seyahat esnasında müzik kalitesini çok önemsiyorum. Müziği her detayı ile konforlu bir şekilde duymalıyım. Yani benim konfor anlayışım bu. Müziğimi açtığımda onu net ve kaliteli şekilde duymalıyım. Bilmem izah edebildim mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yaş 25 ne öyle emekli amcalar gibi motor sesini kesmeye çalışıyorsun adamlar headers koymuş mis gibi fabrikasyon duymak istemiyor musun sesini? Zaten benzinli yeni nesil motor ne sesi çıkaracak :) Benim araçta 3000 den sonra hırıltılı bir ses geliyor duymak için bile gaza istem dışı basıyorum :)

Headers'ı şeye benzetebiliriz :) , kimisi ona sahip olmanın gururuyla keyfini çıkarıyor , kimisi ise onun ateşini bastırmaya çalışıyor , kimisi de orda olup olmadığının  farkında bile değil...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3. nesil Mazda3'ün görme alanının selefine göre daha iyi olduğunu test eden arkadaşlarımız belirtmişlerdi. Mazda tarafından paylaşılan şu resme göre; görüş açısı, 1.8° daha artırılmış.

10341530_697548423620575_2286267489821705660_n.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Forumumuza üye olan Muğla Bayii 'okko' nickli Okan Beye mail aracılığıyla ulaşırsan çok çabuk bir şekilde cevap alırsınız.

Garanti bozmadan izolasyon yapıyorum diyen çıkmaz heralde. Öte yandan yapılan işlemin aracın garantisini bozacak bir durumu da yok. Çok ekstra bir problem çıkmadıktan sonra kimse oraya bakmaz bile.. :P

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Aktif Hava Kelebeği, 3. Nesil Mazda 3 lerde gerektiğinde motoru soğutmak, çabuk ısınmasını sağlamak ve aerodinamiği arttırmak için kullanılır .

      .Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      SKYACTIV-G ve i-ELOOP bulunan Mazda3 (BM)'de bulunan aktif hava kelebeği sisteminin şu temel fonksiyonları vardır ;
      Kelebekleri kapalı tutarak motorun ısınma süresini kısaltır ve aşırı motor soğumasını engeller. Bu, yakıt ekonomisinin yaklaşık %1 oranında geliştirilmesine katkıda bulunur. Ön tampon alt ızgaradan giren hava akışı istenmeyen türbülanslara sebep olur ve bu türbülanslar sürüş sırasında araç hava direncini arttırır. Sistem kelebekleri kapatarak motor bölmesine giren hava akışını azaltır ve hava direncinin iyileştirilmesini sağlar.
       
      Aktif Hava Kelebeği Açık Aktif Hava Kelebeği Kapalı Araç etrafındaki Hava Akışı Motora Giren Hava Akışı  
      Buna ek olarak, araç sürülürken kelebeği kapatarak ve radyatör içinden geçen hava akışının bir bölümünü engelleyerek, motor daha hızlı ısınır. Bu aynı zamanda yakıt verimliliğini arttırmaya ve kabin kompartımanının konforunu yükseltmeye de katkıda bulunur. Aktif Hava Kelebeğinin Çalışması

      Aktif hava kelebeği, birden fazla kanattan oluşan, açılıp kapanabilen veya belli bir açıya ayarlanabilen kelebek tasarımındadır. Bu şekilde hava akışı engellenebilir veya radyatöre ve kondansatöre yönlendirilmesi sağlanabilir.
      Aktif hava kelebeği üç konum için programlanmıştır :
      0° (tamamen kapalı) 66° (tamamen kapalı konumdan 66° derece açık 90° (tamamen açık)
       
      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Açık 90o Aktif Hava Kelebeği Tamamen Kapalı 0o Aktif Hava Kelebeği Açık 66o Kelebek Kanadı Fan Radyatör Kondansatör Aktif Hava Kelebeği Sistemi  
      Sisteme elektrik gelmediğinde sistem tamamen açıktır. Çalışma şartları uygun olduğunda, kelebek kanatları tamamen kapanarak hava direncini iyileştirir ve/veya motor ısınmasını destekler. Daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebek kanatları 66° konumuna getirilir ve hava akışı sürüş sırasında kondansatöre ve radyatöre yönlendirilir Ana Fonksiyon

      Aşağıdaki şartların tamamı sağlandığında araç, kelebeği tamamen kapatır:
      Araç hızı 140 km/s'in altında olduğunda Motor soğutma maddesi sıcaklığı 100°C'den az olduğunda A/C sistemi normal yük altında olduğunda Koruma Fonksiyonu

      Koruma kontrolü, daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebekleri 66° konumuna açar.

      Motor Koruma Fonksiyonu

      Motor soğutma maddesi sıcaklığı fazla yüksek olduğunda (116° C'nin üzeri) veya motor yağı sıcaklığı aşırı yükseldiğinde, araç, motoru korumak için kelebeği 66° konumuna açar

      ATF Koruma Fonksiyonu

      Araç bazı durumlarda da ATF sıcaklığının aşırı yükselmesini engellemek için kelebeği 66° konumuna açar (kontak kapanana kadar).

      Gaz Kelebeği Koruma Fonksiyonu
       
      Hava sıcaklığı çok düşük olduğunda (-5° C den küçük ) motor yağı sıcaklığının hızla artması gaz kelebeğinde buzlanmaya sebep olabilir. Bunun önlemek için sistem kelebeği i 66° konumunda tutar . Bu konuma getirilerek motor yağının sıcaklığının ani artması sonucu krank muhafazası içindeki sıvının buharlaşıp blow-by gaz ile karışıp gaz kelebeğinde tekrar yoğunlaşarak buz oluşmasını engeller.  
       
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      SKYACTIV-G ve i-ELOOP bulunan Mazda3 (BM)'de bulunan aktif hava kelebeği sisteminin şu temel fonksiyonları vardır ;
      Kelebekleri kapalı tutarak motorun ısınma süresini kısaltır ve aşırı motor soğumasını engeller. Bu, yakıt ekonomisinin yaklaşık %1 oranında geliştirilmesine katkıda bulunur.

      Ön tampon alt ızgaradan giren hava akışı istenmeyen türbülanslara sebep olur ve bu türbülanslar sürüş sırasında araç hava direncini arttırır. Sistem kelebekleri kapatarak motor bölmesine giren hava akışını azaltır ve hava direncinin iyileştirilmesini sağlar.



      Aktif Hava Kelebeği Açık
      Aktif Hava Kelebeği Kapalı
      Araç etrafındaki Hava Akışı
      Motora Giren Hava Akışı

      Buna ek olarak, araç sürülürken kelebeği kapatarak ve radyatör içinden geçen hava akışının bir bölümünü engelleyerek, motor daha hızlı ısınır. Bu aynı zamanda yakıt verimliliğini arttırmaya ve kabin kompartımanının konforunu yükseltmeye de katkıda bulunur.

      Aktif Hava Kelebeğinin Çalışması

      Aktif hava kelebeği, birden fazla kanattan oluşan, açılıp kapanabilen veya belli bir açıya ayarlanabilen kelebek tasarımındadır. Bu şekilde hava akışı engellenebilir veya radyatöre ve kondansatöre yönlendirilmesi sağlanabilir.
      Aktif hava kelebeği üç konum için programlanmıştır :
      0° (tamamen kapalı)
      66° (tamamen kapalı konumdan 66° derece açık
      90° (tamamen açık)



      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Açık 90o
      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Kapalı 0o
      Aktif Hava Kelebeği Açık 66o
      Kelebek Kanadı
      Fan
      Radyatör
      Kondansatör
      Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      Sisteme elektrik gelmediğinde sistem tamamen açıktır.
      Çalışma şartları uygun olduğunda, kelebek kanatları tamamen kapanarak hava direncini iyileştirir ve/veya motor ısınmasını destekler.
      Daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebek kanatları 66° konumuna getirilir ve hava akışı sürüş sırasında kondansatöre ve radyatöre yönlendirilir

      Ana Fonksiyon

      Aşağıdaki şartların tamamı sağlandığında araç, kelebeği tamamen kapatır:
      Araç hızı 140 km/s'in altında olduğunda
      Motor soğutma maddesi sıcaklığı 100°C'den az olduğunda
      A/C sistemi normal yük altında olduğunda

      Koruma Fonksiyonu

      Koruma kontrolü, daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebekleri 66° konumuna açar.

      Motor Koruma Fonksiyonu

      Motor soğutma maddesi sıcaklığı fazla yüksek olduğunda (116° C'nin üzeri) veya motor yağı sıcaklığı aşırı yükseldiğinde, araç, motoru korumak için kelebeği 66° konumuna açar

      ATX Koruma Fonksiyonu

      Araç bazı durumlarda da ATF sıcaklığının aşırı yükselmesini engellemek için kelebeği 66° konumuna açar (kontak kapanana kadar).

      Gaz Kelebeği Koruma Fonksiyonu

      Hava sıcaklığı çok düşük olduğunda (-5° C den küçük ) motor yağı sıcaklığının hızla artması gaz kelebeğinde buzlanmaya sebep olabilir. Bunun önlemek için sistem kelebeği i 66° konumunda tutar .
      Bu konuma getirilerek motor yağının sıcaklığının ani artması sonucu krank muhafazası içindeki sıvının buharlaşıp blow-by gaz ile karışıp gaz kelebeğinde tekrar yoğunlaşarak buz oluşmasını engeller.

    • kursadnart
      Yazan: kursadnart
      Bazı arkadaşlarımın tasarımına hayran oldukları bu makinanın performansını da görmek istemelerinden kaynaklı tahrikleri neticesinde trafiğe kapalı ve oldukça güzel ve geniş kaymak gibi bir yolda; 2013 Ford Focus (1,6 lt benzinli 125 HP, atmosferik,6 ileri otomatik), 2014 Mercedes A-200 (1,6 lt benzinli 156 HP, turbo 7 ileri otomatik) araçlar ile 500 mtlik bir performans denemesi yaptık. Ben A200 ün iki boy (yaklaşık 10 mt) gerisinde kalırken , focusta benim 2 boy gerimde kaldı. Yani skyactive motor ve şanzımanın beklenen performansı ve ataklığı vermediğini kimse iddia edemez, aksine oldukça iyi ve beklentimin üzerinde bir performans sonucu diyebilirim. Özellikle A200 gibi oldukça iyi performansa sahip bir araca bu kadar direnebileceğini düşünmemiştim. Ayrıca bu test sonucu benim aracım 21,9 lt tüketim gösterirken, focus 22,8 lt , mercedes ise 23,5 lt tüketim gösteriyordu. Yani asıl rakibimiz focus hem performans olarak hemde tüketim olarak mazda 3 ün gerisinde kaldı.
    • Bikes44
      Yazan: Bikes44
      Arkadaşlar geçen hafta aldığım 15 metrelik silikonlu (4mm) akvaryum hava lastiğini kapı iç fitillerinin içine geçirerek dış ses yalıtımını %15-20 gibi bir oranda arttırdım. Yeni Mazda3 alıp da ses konusunda benim gibi hassas olan dostlar varsa tavsiye ederim. Sadece 15TL bir masraf ve yarım günlük emek ile aracınıza %10 ile %20 arasında bir ses yalıtımı sağlayabilirsiniz. Ben ziebart'a dünyanın parasını vermekten vazgeçtim. Bu tarz küçük müdahalelerle yalıtımı iyileştirmeye bakıyorum.
       
      Kapı içi fitillerimizde zaten halihazırda 10 cm aralıklarla küçük delikler bulunuyor. Bu sayede fitilinize zarar vermeden veya yırtık&delik v.s. açmadan bu hortumu içeri sokabilirsiniz.
       
      Ancak bu uygulama sadece dışarıdaki gürültüye karşı (yanınızdaki kamyon, yolda çalışan bir iş makinası veya korna sesleri v.s.) izolasyon sağlar. Davlumbazlardan gelen yol sesine veya motor&eksoz sesi ile bir ilgisi bulunmamaktadır.
       
      Ayrıca kapıların kapanışı da daha tok bir hâl aldı. Buda yalıtımın yanı sıra güven hissini de cidden arttırdı diyebilirim. Herkese iyi forumlar...
       

       

    • asavasgultekin
      Yazan: asavasgultekin
      Merhaba
       
       
      Mazda 3 power aracımda vitesin önünde bulunan 'PASSENGER AIRBAG' lambası devamlı yanıyor.
      Yolcu koltuğu boş olsa da dolu olsa da bu uyarı beyaz ışıklı olarak yanmakta.
       
      Sizin araçlarınızda da böyle midir?
       
      Adana'daki test aracında da bu şekilde ama yurtdışı sitelerdeki kullanım kılavuzuna göre ön yolcu koltuğu dolu iken sönmesi gerektiğini düşünüyorum.
       
      Aynı araçtan olan arkadaşlar bilgi verebilir mi lütfen?
       
       
       

×
×
  • Yeni Oluştur...