Jump to content

Mazda 3 Lastik Tavsiyesi


Hidoretti
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

arkadaşlar lastikleri değiştireceğim,continental alacağım,öncelikli sorum en uygun ebatlar hangisi,ikinci sorum ise hangi modelini almalıyım önerisi olan var mı ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar lastikleri değiştireceğim,continental alacağım,öncelikli sorum en uygun ebatlar hangisi,ikinci sorum ise hangi modelini almalıyım önerisi olan var mı ?

jantının ölçüsüne göre lastik ebatını belirlemen gerekiyor hocam. jant genişliği 6j olanlar 175-205 arası mesela. jantlar 0.5 şeklinde artar. her artışta jant maksimum genişliğide 10 mm artıyor. yani 6.5 j olanlar 215 7j 225 tabana kadar takabilir. ideali sınırların ortasında kalan ölçüler oluyor. yanlış bilmiyorsam mazda3 ler 205 55 r16 ölçüsüne sahip orjinal jantsa şayet.

continentale gelince nette araştırdım epey conti premium contact 5 olanını öneriyorlar. ben sessiz lastik istediğim için goodyear efficient grip performance aldım. birkaç güne lastiği takacağım o zaman goodyear için yorum yaparım

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

anladım hocam teşşekür ederim açıklama için

benim  lastik ebatım 195-65-15 hem üzerinde ki lastiklerde böyle yazıyor hemde şoför kapısının üzerinde,ben aynı ebatlarda alim en iyisi

bende michelin ile conti arasında gidip geliyordum michelin daha konforluymuş ama conti benim için daha uygun

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

anladım hocam teşşekür ederim açıklama için

benim  lastik ebatım 195-65-15 hem üzerinde ki lastiklerde böyle yazıyor hemde şoför kapısının üzerinde,ben aynı ebatlarda alim en iyisi

bende michelin ile conti arasında gidip geliyordum michelin daha konforluymuş ama conti benim için daha uygun

ikşsş de kaliteli lastikler tercih meselesi..ben michelin tercih ederim yaz lastiğinde mesela..orjinal ebattan şaşmayın hocam hem güvenlik hem komfor için

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

anladım hocam teşşekür ederim açıklama için

benim  lastik ebatım 195-65-15 hem üzerinde ki lastiklerde böyle yazıyor hemde şoför kapısının üzerinde,ben aynı ebatlarda alim en iyisi

bende michelin ile conti arasında gidip geliyordum michelin daha konforluymuş ama conti benim için daha uygun

lastik ebatın benimkiyle aynıymış. Sipariş verdiğim lastikleri bugün taktırdım. fren testi yapmadım daha ama önceki lastiklerime göre soğuk asfaltta belirgin bir ses azalması yaptı.

lastikler burda http://www.n11.com/19565-r15-goodyear-efficientgrip-performance-91v-lastik-ut2014-P20784670

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2006 Mazda3 Dynamic

Arkadaşlar lastik kötü lastik almam lazım.

Petlas sizce nasıl?

Michelin energ saver olabilir

Lassa  olabilir

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2006 Mazda3 Dynamic

Arkadaşlar lastik kötü lastik almam lazım.

Petlas sizce nasıl?

yazlıkta michelin yada continental..diğerleri de rezil değil elbette ama ben bunları bir adım önde görüyorum hep kullanıcıların yorumlarıyla ki ben michelin kullandım ve çok memnundum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Petlas güzel lastik özeliklle kışlık olanından aldığım performans beni kendisine hayran bırakmıştı.Michlinde güzeldir ama alırken alman üretimi olmasına dikkat ediniz.Son aracıma aldığım michelin latitude lastiklerin ikisi alman ikisi italya üretimiydi.italyan olanları daha sonradan aldığımdan değiştirirken öndeki alman üretimi olanları arkaya attım ama 1 ay zor dayanabildim.Islak zemin performansını tam olarak ölçemesem de kuru zeminde alman üretimi olanların daha iyi tutunduğunu tecrübeyle farkettim.Görünüş bile farklı almanya üretimi olanların yanaklarındaki yazılar hem daha güzel yazılmış hem daha belirgin :tey:

Edit:)İkisinde üretim tarihlerine bakarak aldım ikisi de yeni lastiklerdi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hangi marka lastik olursa olsun kullandığınız ilk yıl hepsinden harika performans alırsınız belki 2. yılda alırsınız ve dersiniz ki içinizden vay bee çok harika lastikmiş önyargılı davranmışım yıllardır. Ama lastiğin kalitesi kullanım süresinin son yılında aldığınız performanstan geçer. Bir lastiğin ortalama bekleme süresi 5 yıl dersek, markanın ilk iki yıllık performansı değil ondan sonraki yıllardaki performansıdır kalitesini belli eden. Tabi aynı zamanda kullanılan kauçuk oranı da son derece önemlidir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende geçen hafta değiştirdim lastikleri.Üzerinde 195/65/15 bridgestone turanza vardı sıfırken takılı olan. Aynı ebatta goodyear efficientgrip performance lastik aldım.4 adet 600 tl 9 taksit.Ayrıca tshirt ve bmw çekilişi.

Fark var mı derseniz bu ebatta piyasadaki en yumuşak lastik.Mevcut bridgestone lar hem çok sertleşmişti hemde ses fazlaydı.Uzun zamandır yolda küçük çakıl taşı bile olsa hisseder hale gelmiştim.Bir ara aracımda problem var mı diye bile düşünmeye başlamıştım.Ama sorun çözüldü.Yani 1 haftadır kullanıyorum çok memnunum.Tavsiye ederim herkese.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 adet Toyo 650 TL ye aldım. 1 yılda yol yardımı var. Hadi bana hayırlı olsun...

hayırlı olsun. Kazasız belasız güvenli, keyifli sürüşler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hayırlı olsun lastikleriniz. Fiyat olarak sizi memnun etmiş umarım diğer konularda da memnun kalırsınız

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Lastik konusunda bir sorum da benim olacak..ebatlara göre her lastiğin test verisi başarısı farklı oluyor benim bildiğim..neyse bunu geçtim de peki Falken lastikler hakkında bilgisi olan kullanan varmı ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Samsunspor
      Yazan: Samsunspor
      Arkadaslar merhaba. Konu basligi altinda diger konu ve yorumlara baktim ama aradigimi bulamadim. O yuzden degerli goruslerinizi almak icin buraya yaziyorum.
      Aracimi eylul 2019 da aldim. Aldiktan bir ay sonra lastik basinc sensoru uyarisi aldim. Ben de herkes gibi herhangi bir benzinlige girip kontrol yaptim ve kayda deger bir degisim yoktu. Yine de olmasi gereken havayi basip sensoru resetledim. Bundan 2-3 hafta sonra tekrar uyari aldim. Sicaktan olabilir diye dusunup pek ciddiye almadim cunku lastiklerde gozle gorulur bir inme veya aracta bir sarsinti vs yoktu. Zaten akabinde de kasim ayinda kislik lastiklere gectim. Sorunu biraz oteledim galiba.
      Acikcasi kislik lastikleri degistirirken su yazliklari da bi kontrol et demek aklima gelmedi. Onu da yazliklara gecerken kontrol ettiririm diye dusundum herhalde bilmiyorum. Kislik lastiklere gectim, haliyle degisim oldugu icin yine uyari aldim ve resetledim. Sonra kis boyunca tek hir uyari dahi almadim. Anladim ki sensorde veya aracta bir sorun yokmus. Basima gelecegin yazliklara gecerken olacagini hissettim artik. 
       
      Bugun yazliklara gecmek icin lastikciye gittim ve bi kontrol eder misiniz dedim. Onlar da bakiyoruz zaten biz genel olarak dedi. Ve tahmin ettigim gibi sol arka yazlik lastige çivi girmis. Onaracagiz dedi, tamam dedim ben de. Neyse lastikler degisti araca bindim 1 km icinde uyariyi aldim. Resetleyip yola devam ettim. Birkac km sonra tekrar uyari aldim. Bir benzinlige girdim iki lastik de sacma sapan degerler gosteriyordu. Sonra fazla kurcalamadan lastikciye geri gittim. Bakti anormal bir deger yoktu. Benzinlikteki arizali olabilir dedik ve ustelemedim. Tekrar istedigim olculere havayi getirdi ( basta hepsini 35 yapmis; ben bu sefer onler 35 arkalar 33 olsun dedim) ve tekrar uyari alirsan gel cikartalim bastan kontrol edelim dedi tamam dedim. Yine araci calistirdim ve basinc degerleri degistigi icin ilk uyariyi aldim, resetledim ve devam ettim. 3-4 km sonra yine uyari aldim. Sinirlendim ve resetlemeden eve geldim yarin giderim diye lastikciye.
       
      simdi ogrenmek istedigim su; daha once hasarli olan lastikten oturu bu kadar sik uyari almamistim. En korktugum sey lastik haricinde baska bir problem olmasi yoksa tek lastikse can sikacak bir konu degil. Yani;
      1- lastikciler lastigi degistirirken bu nesil araclarda sensore etki edecek bir zarar vermis olabilirler mi?
      2- pespese ve bu kadar sik uyari almak normal midir lastiklerin kis boyu yattigini dusunursek? Kaldi ki çivili iken bu kadar sik vermiyordu. Hadi diyelim ki o zaman hava kacisi daha az oluyor. Simdiki tamir de tutmadiysa ve bu kadar sik uyari aliniyorsa lastigin havasinin aniden dusmesi gerekmez mi? Cunku hala gozle gorulur bir inme yok.
      3- eger lastik onarilamaz ise tek lastik degisimi problem yaratir mi? 

      4- yarin lastikciye tekrar gittigimde dikkat etmem gereken bir husu var mi?
       
      simdiden cok tesekkurler arkadaslar
    • dalgakıran
      Yazan: dalgakıran
      bir çok konu vardı ama sohbetler uzadığından aradığım cevapları bulamadım tekrar konu açmak zorunda kaldım. 2020 yaza yeni lastik almak durumundayım. marka model tavsiyeleriniz nedir arkadaşlar. Kazasız sürüşler dilerim.
    • Burak
      Yazan: Burak
      Uzun bir süredir ertelediğim lastikleri sonunda aldım. Şirketten arkadaşım telefon açıp sorunca ve bu konuda araştırmalarına güvendiğim @Tarahumara da "Fiyat performans olarak benim de aklımda, ayrıca etiket değerleri de iyi (özellikle ses seviyesi) deyince gaza geldim ve hafta içinde sipariş verdim, bugün de taktırdım.

      Lastik Petlas bayilerinde satılıyor ve Türkiye'de üretiliyor. Aldığım lastikler de 2019 29. hafta üretimi. Daha önce hiç kullanmadım ama taktıktan sonra belki de eskilerinin çok konforsuz olmasından olsa gerek araçta yol sesinin azlaması ve konforunun artmasından dolayı hoşuma gitti. 
      Değişime giderken E5 üstünde 88 km hızla araç içindeki ses seviyesini ölçtüm, 30 saniyede 68 dB ortalama vardı. ( Sound Meter Uygulaması ile) Dönerken aynı yolda, aynı hızda 64 dB e kadar düştüğünü gözlemledim. Tabii bu ölçüm ne kadar kayda değer  bilemiyorum ama buna ek olarak araç içindeki müzik sesini eskisi kadar açma gerçeği hissetmemem de bu gözlemimi destekliyor. 
      Esas değişimi sürüş konforunda yaşadığımı düşünüyorum. Eskiden dolma teker üstünde gidiyormuşum sanırım. Yoldaki her çıkıntıyı hissediyordum. Hatta oğlum da aynı şeyi söyledi. Eskisine göre çok daha konforlu dedi. 
      Sertliğinin yanında artık yavaş yavaş da parçalanmaya başlamış olması da cabası. Ne de olsa 5 senelik lastik. 2014 24. Hafta üretimi. 

      Bu da aracın son durumu.

      Son olarak, değişim sırasında ben siboplara da bakalım deyince lastikçi 4 adedi 60 TL den çelik sibop tavsiye etti. Zaten belli aralıklarla lastiklerde hava azalması gözlemliyordum, bunu duyunca eskisine nazaran daha iyi olacağını düşünüp kabul ettim. Onun da görünümü şu şekilde oldu.

      Kasım ayından Allah nasip ederse uzun yol yapacağım. Böylelikle uzun yol performasını ve yakıt tüketimine etkisini de gözlemlemiş olacağımı düşünüyorum.
    • Omericsson
      Yazan: Omericsson
      Merhaba arkadaşlar daha önce bu konu altında yapılan yorumlara baktım hepsini okudum ama bir çare bulamadım 16 inç jant lastikten 18 inç jant lastik taktım ilk başta hiçbir sorun yoktu sonra bir çukurdan geçtim lastik basınç ışığı yanıp sönmeye başladı sonra sabit yandı aracı her çalıştırmamda da yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor lastik basınçlarının hepsini aynı seviye çektim sorun devam etti jant değişiminde ön sol lastik sibobu kırılmıştı normal sibop taktık sensörü de janta yapıştırdık sonra sensör janttan ayrılmış tekerleğin içinde dönüyordu bu şekilde bile çalışıyor du ne olduysa o çukurdan geçtikten sonra oldu sert de girmemiştim sonra ön sol lastikte ki sensörü çıkardım gözle görülür bir hasar yoktu meslek icabı içini açtım bataryasını ölçtüm 3v olması gereken batarya 2.6 v gösteriyor 9 yılda normal düşmesi sensör devresinin sağlamlık kontrolünü sensör akım çekiyor mu diye bakarak yaptım sensör akım çekiyor ama frekans üretip iletiyor mu derseniz bilemem şuanda son olarak arıza ışığı yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor zararı yok ama gözüme batıyor bu sorunu nasıl çözebilirim yardımcı olur musunuz 
    • UtkuSaray
      Yazan: UtkuSaray
      Arkadaşlar aracımın üzerinde orijinal 16 inç jant mevcut. 17 inç siyah bir janta çevirmek istiyorum. Ancak aklımda bazı soru işaretleri var.
      Örnek vermek olursa, direksiyon sertleşmesi, ses alması vb. gibi durumlar.
      Hiç bu şekilde değişiklik yapan oldu mu yorumlarınızı alabilir miyim ? 

×
×
  • Yeni Oluştur...