Jump to content

Mazda 3 Lastik Tavsiyesi


Hidoretti
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar bu hafta sonu, hemen hemen tüm yurt geneli yağmurlu geçti. Hemde öyle böyle yağmur değil. 37 yaşıma geldim böyle bir yağmur hatırlamıyorum.

Dün İstanbul-Yalova-İstanbul arası bir düğün için seyahatim oldu. Bir tabir vardı ya bardaktan boşalırcasına yağan yağmur. Bu tabir benim için değişti hafta sonu. Kovadan, leğenden hatta ve hatta varilden boşalırcasına yağan yağmur diyebilirim.

Sileceklerin yetişmediği, yolun ve öndeki aracın görünmediği. Düz asfalt yolda bile nerede ise 3-4 Cm yağmur suyu birikintisinin olduğu. Zor sürüş şartlarına sahip yollar boyunca. Primacy 3 lastiğin ıslak zemin yol tutuşu ve performansı beni çok memnun etti. Yağmur suyu tahliyesi oldukça başarılı. Bazı yerler de yağmur suyu yüksekliği daha yüksek olmasına rağmen. Bu tip zeminlerde bile, oldukça yüksek güven verdi.

Daha önceleri bir çok marka/model lastik kullandım. Ama ıslak zemin performansından bu denli memnun kalmamıştım. En basiti ıslak zeminde yol ve su sesi bile çok düşük. Diğer kullandığım lastiklere göre. Önce ki kullandığım lastiklerde hep şu şüpheye düşmüşümdür. Su birikintisinden geçerken fışır fışır diye çıkan ses içeri çok gelirdi. Bir çok defa camlarımı kontrol etmişimdir açık mı kaldı diye.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yazlıkta michelin iyidir abi.

Michelin'e çok soğuk bakardım. Sebebi ise 2004 yılında sahibi olduğum Megane II otomobilin üzeinde. Fabrika çıkışı Michelin Energy Saver lastik vardı. Islak/kuru yol tutuşu, yol sesi çok kötüydü. Islak zemin performansı facia idi diyebilirim. Kullandığım dönemde ön lastiklerden birisi tamir olamayacak şekilde yarılmıştı. O vesile ile hemde memnun olmadığım için. Daha çok düşük km'de olmasına rağmen. Tamamını değiştirerek Bridgestone ER-300 Turanza lastiğe geçmiştim.

Ama o günden bu güne Energy Saver serisini, Michelin çok geliştirmiş. Primacy 3 aldığım bayiye bu eleştiriyi dile getirdiğimde. Kesinlikle söylediklerimde haklı olduğunu. O dönem ki Energy Saver serisinin performansının kötü olduğunu. Ve kullanıcıların şikayetinin ortak olduğunu söylemişti. Ama şu anki güncel Energy Saver Plus serisinin daha başarılı olduğunu dile getirdi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Doğrudur abi geliştiriyorlar sürekli kendilerini. Lastik diş ve kanal yapıları, bir de kullandığı kauçuk oranı sebebiyle michelin her daim yazlıkta süper, kışlık için de kötü diyemem yalnız kış lastiğinde nokian dan ötesini görmedim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Michelin yumuşak lastik olduğundan Türkiye yollarında deforme olma olasılığı çok yüksek.

yumuşak yanak yapısından dolayı sık sık balon yapan bir lastik.

Ve bu balon yapma işi tamamen garanti dışında.

Bu yüzden Michelin lastiklerini tercih etmem.

Yinede bana dünyanın en iyi lastiğini sorsalar Michelin derim.

Bu lastik, Konforlu ve Güvenli bir sürüş sağlıyor.

Ama ülkemin yollarında tavsiye etmem.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben ve çevremde bir çok michelin lastik kullanıcısı var daha birinde bile balon yaptığını görmedim. Kul yapısı sonuçta yapabilir ama balon yapmasına zemin hazırlarsan yapar, fabrika çıkında 50-60 olan yanağı 40-45 yaparsan balon yapma olasılığı artar tabi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Michelin lastiklerle ilgili balon yapma konusunu ben de duymuştum.

Ama bu mevzu 8-10 yıl önceki mevzu belkide. Tamam yollarımız diğer Avrupa ülkeleri ile mukayese edildiğinde kötü kalabilir. Lakin 10-15 yıl önce ki tamamen köstebek yuvası gibi olan yollar gibi de değil artık. En azından ana güzergahlarda ki yollar iyi. Tamam kaliteli yollar için daha çok fırın ekmek yememiz lazım. Lakin yollarımız eskisi gibi de çok kötü değiller.

Bülent'in de dediği gibi doğru jantla, doğru lastik ebatları kullanılıp. Bunun üzerine bir de kontrollü sürüş eklenince. Sorun çıkma faktörü minimuma iner.

1995 yılından bu güne kadar otomobil kullanıyorum. Yazlık olsun, kışlık lastik olsun bu güne kadar 1 lastiği öldürüp kullanılmaz hale getirdim. Oda nasıl oldu ? Bu yaya geçitlerine yakın, okul önlerinde yakın. Asfalt zemine çakılan forforlu metal, diktörtgen şeklinde hız kesici perçinler var.

Bunlardan birisi artık ağır tonajlı kamyonlardan dolayı olsa gerek, yerinden oynamış çıkmış. Bende görmeyip üzerinden geçtim. Bu perçinin 6-7 cm asfalta giren tırnakları var. O direk lastiğin yanaklarından içeri girmiş. Lastik bomba gibi patlayıp,  anında jantın üzerine oturdu. Tek lastik kaybım bu olaydır.

Artık X-Y-Z marka lastikler arasında çok uçurum farklar yok. Firmalar her geçen gün kalitesini artırıyor. Daha doğrusu rekabet için arttırmak zorunda kalıyorlar. :) Şu anki standartlar bunu gerektiriyor. Kullanıcı artık daha bilinçli, daha araştırmacı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Michelin lastiklerle ilgili balon yapma konusunu ben de duymuştum.

Ama bu mevzu 8-10 yıl önceki mevzu belkide. Tamam yollarımız diğer Avrupa ülkeleri ile mukayese edildiğinde kötü kalabilir. Lakin 10-15 yıl önce ki tamamen köstebek yuvası gibi olan yollar gibi de değil artık. En azından ana güzergahlarda ki yollar iyi. Tamam kaliteli yollar için daha çok fırın ekmek yememiz lazım. Lakin yollarımız eskisi gibi de çok kötü değiller.

Bülent'in de dediği gibi doğru jantla, doğru lastik ebatları kullanılıp. Bunun üzerine bir de kontrollü sürüş eklenince. Sorun çıkma faktörü minimuma iner.

1995 yılından bu güne kadar otomobil kullanıyorum. Yazlık olsun, kışlık lastik olsun bu güne kadar 1 lastiği öldürüp kullanılmaz hale getirdim. Oda nasıl oldu ? Bu yaya geçitlerine yakın, okul önlerinde yakın. Asfalt zemine çakılan forforlu metal, diktörtgen şeklinde hız kesici perçinler var.

Bunlardan birisi artık ağır tonajlı kamyonlardan dolayı olsa gerek, yerinden oynamış çıkmış. Bende görmeyip üzerinden geçtim. Bu perçinin 6-7 cm asfalta giren tırnakları var. O direk lastiğin yanaklarından içeri girmiş. Lastik bomba gibi patlayıp,  anında jantın üzerine oturdu. Tek lastik kaybım bu olaydır.

Artık X-Y-Z marka lastikler arasında çok uçurum farklar yok. Firmalar her geçen gün kalitesini artırıyor. Daha doğrusu rekabet için arttırmak zorunda kalıyorlar. :) Şu anki standartlar bunu gerektiriyor. Kullanıcı artık daha bilinçli, daha araştırmacı.

205-50-17 Michelin lastiğimin 1 tanesi balon yaptı ve bir tanesi kaldırıma sürtme sonucu patladı.

Kaldırıma Sadece değdi. Öyle Sert bir sürtme yada uzun bir sürtme de olmadı.

Yetkili satıcısıyla görüştüğümde Michelin lastiklerinden duydukları tek sorunun yumuşak yanak yapısı olduğunu ve garantiye girmediğini söyledi.

Aslında Michelin'i iyi lastik sınıfına sokan ve çok satmasını sağlayan da yumuşaklığıdır.

İyi bir lastik.Ben sadece kronik bir sıkıntısına değindim...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Goodyear efficentgrip performance şu an touring 15" aracımda 6 aydır kullanıyorum tüm hava şartlarında en iyi performansı aldığım lastik diyebilirim bundan önce toyo michelin kumho bridgestone ve pirelli lastiklerini aile araçlarının hepsinde test ettim goodyear en tatmin eden lastik , toyo larda gayet güzel lastik ,en kötüsü kumho sonrası pirelli - michelin geliyor birde michelinin bu kadar pahalı olmasına anlam veremiyorum …

Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

etiket değerleri olarak ıslak zeminde en iyisi Goodyear'in arkadaşların belirttiği serisi. Ben Dunlop aldım. yol tutuş olarak o da A sınıfında. Tek dezavantajı, yakıt ekonomisinde etiket değeri çok kötüydü. Tercih sebebim, yanak sertiği çok iyi ve destekleri vardı. Toyodan sonra çok farklı hissettirdi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben toyolar kadar sesli bir lastik gormedim. Kislik goodyear ug8 ler cok daha sessiz. Goodyear effencient grip suv kullandim rav4 te gercekten mukemmel lastik. Cok sessiz islak zemin performansi mukemmel. Mazda3 te ise yokohama cdrive 2 ler mukemmeldi. Suan alacak olsam ya goodyear ya da yokohama alirim. Lassa, bridgestone kesinlikle kullanmayacagim lastikler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guzunun üzerindeki lastikler Good Year Efficent Grip olanından ve yarı ömrünü tamamlamış durumda, bu yüzden net tecrübe aktaramıyorum...

Fakat; seneye lastikleri yenilerken aynı marka/model lastik takılacak o anlaşıldı...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar;

burada önermeyeceğim tek lastik KUMHO'dur.

ben 4 yazlık 4 kışlık takım almıştım, SIFIR

yazlıklar yazın 30 derece sıcakta kumSUZ temiz asfaltta 40 km hızla kaydırıyordu.

kışlıkların 4 mevsimden farkını anlayamadım.

2. senesinde arabayla beraber seve  seve hediye ettim gitti :)

...

2 sefer garantiye gönderdim, sorun yok diye geri gönderdiler. 40 km hızla kaydığını ispat ettim, görmezden geldiler.

...

bir daha asla KUMHO

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

biliyorum bu konu hakkında konuşuldu fakat en son kullanıcılardan kararım için yardım bekliyorum michelin primacy 3 mü goodyear EfficientGrip mi ikisinide 200 liraya buldum hatta goodyear biraz daha ucuz sizce hangisi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

micheline primacy 3 aldın memnunum euromaster servislerinde 198 TL ye. goodyear hiç kullanmadım karşılaştırma yapamam. önceki 5 yıllık toyo idi tabiki dağlar kadar fark var aralarında. goodyear da micheline de birbirine çok yakın lastikler. avrupa test sonuçlarına da bi bak istersen

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Samsunspor
      Yazan: Samsunspor
      Arkadaslar merhaba. Konu basligi altinda diger konu ve yorumlara baktim ama aradigimi bulamadim. O yuzden degerli goruslerinizi almak icin buraya yaziyorum.
      Aracimi eylul 2019 da aldim. Aldiktan bir ay sonra lastik basinc sensoru uyarisi aldim. Ben de herkes gibi herhangi bir benzinlige girip kontrol yaptim ve kayda deger bir degisim yoktu. Yine de olmasi gereken havayi basip sensoru resetledim. Bundan 2-3 hafta sonra tekrar uyari aldim. Sicaktan olabilir diye dusunup pek ciddiye almadim cunku lastiklerde gozle gorulur bir inme veya aracta bir sarsinti vs yoktu. Zaten akabinde de kasim ayinda kislik lastiklere gectim. Sorunu biraz oteledim galiba.
      Acikcasi kislik lastikleri degistirirken su yazliklari da bi kontrol et demek aklima gelmedi. Onu da yazliklara gecerken kontrol ettiririm diye dusundum herhalde bilmiyorum. Kislik lastiklere gectim, haliyle degisim oldugu icin yine uyari aldim ve resetledim. Sonra kis boyunca tek hir uyari dahi almadim. Anladim ki sensorde veya aracta bir sorun yokmus. Basima gelecegin yazliklara gecerken olacagini hissettim artik. 
       
      Bugun yazliklara gecmek icin lastikciye gittim ve bi kontrol eder misiniz dedim. Onlar da bakiyoruz zaten biz genel olarak dedi. Ve tahmin ettigim gibi sol arka yazlik lastige çivi girmis. Onaracagiz dedi, tamam dedim ben de. Neyse lastikler degisti araca bindim 1 km icinde uyariyi aldim. Resetleyip yola devam ettim. Birkac km sonra tekrar uyari aldim. Bir benzinlige girdim iki lastik de sacma sapan degerler gosteriyordu. Sonra fazla kurcalamadan lastikciye geri gittim. Bakti anormal bir deger yoktu. Benzinlikteki arizali olabilir dedik ve ustelemedim. Tekrar istedigim olculere havayi getirdi ( basta hepsini 35 yapmis; ben bu sefer onler 35 arkalar 33 olsun dedim) ve tekrar uyari alirsan gel cikartalim bastan kontrol edelim dedi tamam dedim. Yine araci calistirdim ve basinc degerleri degistigi icin ilk uyariyi aldim, resetledim ve devam ettim. 3-4 km sonra yine uyari aldim. Sinirlendim ve resetlemeden eve geldim yarin giderim diye lastikciye.
       
      simdi ogrenmek istedigim su; daha once hasarli olan lastikten oturu bu kadar sik uyari almamistim. En korktugum sey lastik haricinde baska bir problem olmasi yoksa tek lastikse can sikacak bir konu degil. Yani;
      1- lastikciler lastigi degistirirken bu nesil araclarda sensore etki edecek bir zarar vermis olabilirler mi?
      2- pespese ve bu kadar sik uyari almak normal midir lastiklerin kis boyu yattigini dusunursek? Kaldi ki çivili iken bu kadar sik vermiyordu. Hadi diyelim ki o zaman hava kacisi daha az oluyor. Simdiki tamir de tutmadiysa ve bu kadar sik uyari aliniyorsa lastigin havasinin aniden dusmesi gerekmez mi? Cunku hala gozle gorulur bir inme yok.
      3- eger lastik onarilamaz ise tek lastik degisimi problem yaratir mi? 

      4- yarin lastikciye tekrar gittigimde dikkat etmem gereken bir husu var mi?
       
      simdiden cok tesekkurler arkadaslar
    • dalgakıran
      Yazan: dalgakıran
      bir çok konu vardı ama sohbetler uzadığından aradığım cevapları bulamadım tekrar konu açmak zorunda kaldım. 2020 yaza yeni lastik almak durumundayım. marka model tavsiyeleriniz nedir arkadaşlar. Kazasız sürüşler dilerim.
    • Burak
      Yazan: Burak
      Uzun bir süredir ertelediğim lastikleri sonunda aldım. Şirketten arkadaşım telefon açıp sorunca ve bu konuda araştırmalarına güvendiğim @Tarahumara da "Fiyat performans olarak benim de aklımda, ayrıca etiket değerleri de iyi (özellikle ses seviyesi) deyince gaza geldim ve hafta içinde sipariş verdim, bugün de taktırdım.

      Lastik Petlas bayilerinde satılıyor ve Türkiye'de üretiliyor. Aldığım lastikler de 2019 29. hafta üretimi. Daha önce hiç kullanmadım ama taktıktan sonra belki de eskilerinin çok konforsuz olmasından olsa gerek araçta yol sesinin azlaması ve konforunun artmasından dolayı hoşuma gitti. 
      Değişime giderken E5 üstünde 88 km hızla araç içindeki ses seviyesini ölçtüm, 30 saniyede 68 dB ortalama vardı. ( Sound Meter Uygulaması ile) Dönerken aynı yolda, aynı hızda 64 dB e kadar düştüğünü gözlemledim. Tabii bu ölçüm ne kadar kayda değer  bilemiyorum ama buna ek olarak araç içindeki müzik sesini eskisi kadar açma gerçeği hissetmemem de bu gözlemimi destekliyor. 
      Esas değişimi sürüş konforunda yaşadığımı düşünüyorum. Eskiden dolma teker üstünde gidiyormuşum sanırım. Yoldaki her çıkıntıyı hissediyordum. Hatta oğlum da aynı şeyi söyledi. Eskisine göre çok daha konforlu dedi. 
      Sertliğinin yanında artık yavaş yavaş da parçalanmaya başlamış olması da cabası. Ne de olsa 5 senelik lastik. 2014 24. Hafta üretimi. 

      Bu da aracın son durumu.

      Son olarak, değişim sırasında ben siboplara da bakalım deyince lastikçi 4 adedi 60 TL den çelik sibop tavsiye etti. Zaten belli aralıklarla lastiklerde hava azalması gözlemliyordum, bunu duyunca eskisine nazaran daha iyi olacağını düşünüp kabul ettim. Onun da görünümü şu şekilde oldu.

      Kasım ayından Allah nasip ederse uzun yol yapacağım. Böylelikle uzun yol performasını ve yakıt tüketimine etkisini de gözlemlemiş olacağımı düşünüyorum.
    • Omericsson
      Yazan: Omericsson
      Merhaba arkadaşlar daha önce bu konu altında yapılan yorumlara baktım hepsini okudum ama bir çare bulamadım 16 inç jant lastikten 18 inç jant lastik taktım ilk başta hiçbir sorun yoktu sonra bir çukurdan geçtim lastik basınç ışığı yanıp sönmeye başladı sonra sabit yandı aracı her çalıştırmamda da yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor lastik basınçlarının hepsini aynı seviye çektim sorun devam etti jant değişiminde ön sol lastik sibobu kırılmıştı normal sibop taktık sensörü de janta yapıştırdık sonra sensör janttan ayrılmış tekerleğin içinde dönüyordu bu şekilde bile çalışıyor du ne olduysa o çukurdan geçtikten sonra oldu sert de girmemiştim sonra ön sol lastikte ki sensörü çıkardım gözle görülür bir hasar yoktu meslek icabı içini açtım bataryasını ölçtüm 3v olması gereken batarya 2.6 v gösteriyor 9 yılda normal düşmesi sensör devresinin sağlamlık kontrolünü sensör akım çekiyor mu diye bakarak yaptım sensör akım çekiyor ama frekans üretip iletiyor mu derseniz bilemem şuanda son olarak arıza ışığı yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor zararı yok ama gözüme batıyor bu sorunu nasıl çözebilirim yardımcı olur musunuz 
    • UtkuSaray
      Yazan: UtkuSaray
      Arkadaşlar aracımın üzerinde orijinal 16 inç jant mevcut. 17 inç siyah bir janta çevirmek istiyorum. Ancak aklımda bazı soru işaretleri var.
      Örnek vermek olursa, direksiyon sertleşmesi, ses alması vb. gibi durumlar.
      Hiç bu şekilde değişiklik yapan oldu mu yorumlarınızı alabilir miyim ? 

×
×
  • Yeni Oluştur...