Jump to content
Mümin

Yeni Toyota Auris Temmuz Ortasında Satışa Çıkıyor

Tavsiye Edilen Mesajlar

Mümin    921
Mümin

Kapsamlı makyaj operasyonu ile güncellenen Toyota Auris, Temmuz ayında ülkemizde satışa çıkıyor.

 

yeni-toyota-auris-temmuz-ortasinda-satis

 

İlk olarak Cenevre Otomobil Fuar'ında gün yüzüne çıkan ve 2015 İstanbul Autoshow'da otomobil Severlerin beğenisine sunulan yeni Auris, ülkemiz yolllarına çıkıyor. Toyota, Yeni Auris ve AurisTouring Sports Temmuz ayının ortasından itibaren satışa sunulacak. 

 

Yeni Auris, tasarım ve donanım özelliklerinin yanı sıra duyusal kalite ve geliştirilen sürüş dinamikleriyle de sınıfında farkını ortaya koymaya hazırlanıyor. Toyota’nın İngiltere’deki fabrikasında üretilen, Hatchback ve Touring Sports olmak üzere iki farklı gövde tipiyle piyasaya sunulacak olan Yeni Auris’in yıl sonuna kadar 4-5 bin adetlik satış hedefi bulunuyor. 

 

 

Daha Sportif ve Sofistike Dış Tasarım

Yeni Auris şimdi daha sportif bir görünüme kavuştu. Otomobilin ön ve arka kısımlarının yeniden tasarlanması ile Auris, yola daha hakim bir görünüme ve daha düşük ağırlık merkezine sahip olurken, profilden bakıldığında ise daha uzun ve akıcı bir görünüme kavuştu.

 

auris%203.jpg

 

Otomobilin ön tasarımında kaslı ön tampon ve daha geniş alt ızgara dikkat çekerken daha keskin üst ızgara, krom detaylar ve Premium versiyonda kullanılan LED farlar, sofistike duruşu tamamlayan unsurlar olarak öne çıkıyor. Bu krom detaylarla birlikte Toyota logosu da daha belirgin hale getirildi. Auris’in arka tasarımı da büyük ölçüde yenilendi.Daha kaslı tampon yapısı ve otomobilin hatlarıyla bütünleşen arka farlardaki LED ışık çizgisi ile Yeni Auris, gece de oldukça dikkat çekenbir model olmayı başarıyor. Arka tasarımda yapılan değişiklikler arasında yatay reflektörler ve yatay krom çıtalar da yer alıyor.

 

Toyota Auris hatchback 55 mm uzayarak 4,330 mm’ye, Touring Sports ise 35 mm uzayarak 4,595 mm’lik boyuta ulaştı. Ağırlığı ise ortalama 25 kg azaldı.  

 

İç mekanda “kalite algısı”arttı.

Yeni Auris’in dış tasarımının yanı sıra iç mekantasarımında da bir dizi yenilikler yapıldı. Duyusal kaliteyi artırmak için; iç mekan tasarımlar arasında devamlılık, renk uyumu ve görsel kalitenin geliştirilmesi üzerine yoğunlaşıldı. 

 

Yeni Auris’in iç mekan tasarımı, aralarında Kıdemli Türk Mühendis Mehmet Fatih Kale’nin de bulunduğu bir ekip tarafından geliştirildi. Toyota Avrupa’da 8 yıldır görev alan Mehmet Fatih Kale, Duyusal Kalite Ekibi’nin tasarım ve mühendislik arasındaki bağlantıyı kurmak üzere 2012 yılında kurulduğunu belirterek, “Toyota’da Duyusal Kalite, müşterilerin otomobile oturduklarında ne hissettikleriyle ilgili bir konudur. Bunlar daha çok görsel, dokunsal ve işitsel hislerdir. Mühendislik zekasındaki aynı derinliği ergonomiden konfora, konfordan dokunsal kaliteye yansıtmak istiyorduk. Yeni Auris’te tasarım dilinde belli bir akıcılık getirirken aynı zamanda Avrupa pazarı için önemli olan kalite hissini de artırdık” dedi.

 

auris%202.jpg

 

Yeni Auris’te gösterge panelinin ortasına konumlandırılan 4.2” renkli TFT ekran ile daha sofistike ve sportif görünüm elde edildi.Sürücüler bu çok fonksiyonlu ekranda sürüş, tüketim ve navigasyon haritasıgibi bilgileri görüntüleyebilecekler.

 

Orta konsola entegre edilmiş “Toyota Touch 2” sistemine sahip 7” tam renkli multimedya dokunmatik ekran ile yolculuklar daha keyifli hale geliyor. “Toyota Touch 2” AM/FM radio, CD/ MP3 çalar, Bluetooth ile kablosuz cep telefonundan görüşme yapma, cep telefonundan müzik dinleme ve çalma listesinden seçim yapabilme, araç bilgisi, USB girişi ile iPod ve USB uyumlu mobil cihazlara bağlantı ile şarj imkanı ve entegre geri görüş kamerası özelliklerini taşıyor.

 

Bunun yanında Yeni Auris’te havalandırma kanalları, kapı kolları ve vites topuzu gibi iç mekanda yer alan saten krom, lake siyah gibi birçok parça daha yüksek kaliteli malzeme ile tasarlandı. İç tasarımda kullanılan renk seçenekleri de daha uyumlu olup otomobilin karakteristik özelliği ile örtüşendaha sofistike hale getirildi.

 

Geliştirilen Sürüş Deneyimi

Yeni Auris’inürün gamında, sürüş konforunu ve yol tutuşunu artırmak için süspansiyon ve direksiyon sisteminde de iyileştirmeler gerçekleştirildi. Sürüş dinamiklerinde yapılan değişikliklerin yanında yeni ses yalıtımıyla birlikte motor ve yüksek hızlarda oluşan rüzgar gürültüsünün önüne geçilerek,hissedilir derecede daha sessiz bir sürüş sağlandı. Yeni Auris’in motor gamı, düşük yakıt tüketimlerinin yanı sıra optimum performans sunuyor. Ayrıca tüm motor versiyonları Euro 6 emisyon normlarını karşılıyor. 

 

auris%204.jpg

 

Yeni Auris’in benzinli güç ünitesi seçenekleri arasında; 99 HP güç üreten, ortalama tüketimi 5.8 lt/100 km olan 1.33 lt Dual VVT-i ve 132 HP güce sahip, ortalama tüketimi 6.1 lt/100 km olan 1.6 lt Valvematic motorlar yer alıyor. 90 HP üreten ve 4 lt/100 km ortalama yakıt tüketen 1.4 lt D-4D motor da kapsamlı bir revizyondan geçirildi. Bu motor bir önceki versiyonda 1800 d/dakikada 205 Nm tork üretirken, şimdi bu tork‘a 1400 d/dakika’da ulaşabiliyor. 

 

Yeni Auris’in 1.6 lt Valvematic motor seçeneğinde, Multidrive S sürekli değişken şanzıman (CVT) seçeneği ile satışa sunuluyor. Optimum performans/tüketim için ayarlanan bu şanzıman, hem kesintisiz aktarma konforunu yaşatıyor, hem de istenildiğinde manuel modunda 7 kademeli şanzıman gibi kullanılabiliyor. 

 

Yeni Auris;Life, Active, Advance ve Premium versiyonlarıyla piyasaya sunulacak. Premium versiyonda standart olarak sunulanSkyview panoramik cam tavan, Active ve Advance versiyonlarında ise opsiyonlu donanım seçenekleri arasında yer alıyor.

 

2371942880-yeni-2016-toyota-auris-ozel-r

 

Kaynak : OtoTeknikVeri

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
PAN    314
PAN

İç mekandaki o göğüs kısmını mutfak tezgahı gibi dimdik indiriyorlar. Bir tatlı eğim biraz estetik bekliyor insan ama yok. Mermer tezgah gibi çok sert ve kalitesiz bir plastik.

 

O tasarımcı burayaaaa geleeceeek :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.675
Zealot

1.33 life + lpg  forever.  

 

53000 tl'ye dizelden az tüketim.    (7,5 lt karma  x 2,2tl  = 16,5 tl/100km)

symbol parasına C sınıfı araç. 

 

donanımı az olsa da,  aracın şasesi, amortisörleri, z rotları, rot mileri, direksiyon kutusu,  v.s hayati organlarının tamamı bildiğiin toyota auris

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Oziyal    681
Oziyal

İç mekandaki o göğüs kısmını mutfak tezgahı gibi dimdik indiriyorlar. Bir tatlı eğim biraz estetik bekliyor insan ama yok. Mermer tezgah gibi çok sert ve kalitesiz bir plastik.

 

O tasarımcı burayaaaa geleeceeek :)

 

Bizim Tofaş algısını yansıtmışlar yaa :) küt tasarım hiç sempatisi yok

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Hibrit motor teknolojisindeki yatırımın öncülerinden olan Toyota, dikkat çeken fiyatlarla fazlasıyla rekabetçi.

      Bu yılki İstanbul Autoshow’a sadece hibrit modellerini getirerek elektrik ve içten yanmalı motor birlikteliğinin artık günümüz teknolojisi olduğunu bir kez daha kanıtlayan Toyota bu dönüşümün öncülerinden olmaya devam ediyor. Yaris hibrit ile başlayan macerasını yakın zamanda C-HR ile taçlandıran ve ciddi bir ilgi gören marka C segmentindeki modeli Auris’i de maceraya katarak opsiyonlarını çoğaltarak elini güçlendiriyor.

      Güç ünitesinde Toyota C-HR’da olduğu gibi 1.8 litrelik benzinli ve elektrik motor kombinasyonlarının sunulduğu Auris hibrit beş farklı donanım seçeneğiyle kullanıcılarla buluşuyor. Donanım seviyelerine göre değişmekle birlikte araçta yağmur sensörü, park sensörü, geri görüş kamerası, far asistanı, hız sabitleyici, panoramik cam tavan ve LED teknolojisine sahip ışıklandırma grubu gibi sınıfının gerekliliklerini karşılayan opsiyonlar sunuluyor. Fiyat olarak şu an için lansmana özel indirimle oldukça cazip rakamlarla kullanıcılarla buluştuğunu gördüğümüz Auris hibrit, daha önce hibrit araç kullanmamış ve bu yönde bir düşünce sahip olan kullanıcıların dikkatini çekecek gibi gözüküyor. Toyota tarafından Auris hibrit için açıklanan fiyatlar şu şekilde;

      Yeni Auris Hybrid fiyatları
       
      Versiyon Tavsiye Edilen 2017 MY Fiyatları Tavsiye Edilen 2017 ÖTV Teşvikli Fiyatları Tavsiye Edilen 2017 MY ÖTV Teşvikli Lansman Özel Fiyatları 1.8 Hybrid e-CVT Active 140.830 TL 108.950 TL 99.950 TL 1.8 Hybrid e-CVT Active Skypack 144.830 TL 111.950 TL 102.950 TL 1.8 Hybrid e-CVT Advance 148.830 TL 115.950 TL 106.950 TL 1.8 Hybrid e-CVT Advance Skypack 152.830 TL 118.950 TL 109.950 TL 1.8 Hybrid e-CVT Premium 162.500 TL 128.950 TL 116.950 TL  
      Kaynak: LOG
    • Arabalar
      Yazan: Arabalar
      TOYOTA'nın Adapazarı fabrikasında, Türkiye'de üretilen ilk hibrit ve crossover araç olan Toyota C-HR'nin üretimine başlandı.
      C-HR üretimi ile birlikte ABD, Kanada, Tayvan gibi ülkelere ilk kez ihracat yapmaya başlayacak olan Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye'nin toplam ihracat yaptığı ülke sayısı ise 52'den 97'ye çıktı. Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye'nin ürettiği Toyota C-HR projesi 350 milyon Euro'luk yatırımla gerçekleştirildi. C-HR ile yıllık 150 bin olan üretim kapasitesi 280 bin adede çıkarken, İŞKUR programları aracılığıyla 2 bin kişi için ek istihdam olanağı yaratıldı. C-HR modelinin fiyatının ise 14 Kasım'da açıklanacağı belirtildi.
    • EgeG
      Yazan: EgeG
      Uzun süredir test yazısı yazmamıştım ufaktan geri dönüş yapayım dedim  
      Türkiye’de Toyota CHR’yi ilk sürenlerden biriyim sanırsam.
      Test yapmaya aslında ÖTV indirimli 1.8 Hybrid’i sürmek için gitmiştim. 1.2 turbo benzinli seçenek çok ilgimi çekmemişti. Aracı öncelikle bayide kısa süre içinde inceledim. 
      TASARIM
      Tasarım herkese göre değişir fakat ben CH-R’nin tasarımını çok beğendim.   Özellikle boyutları çok hoşuma gitti. Ne çok ufak ne çok büyük.   Sportifliği vurgulamak için de standart sunulan spoilerin de tasarımın göze hoş gelmesinde katkısı büyük.  Arabanın dış tasarımının her noktasında ayrı bir detay var.
      İçeride malzeme kalitesi ve işçliği çok detaylı inceleyemedim. İlk izlenim olarak sınıf standartlarının üstünde gibi hissettim. Vaktim çok yoktu. Fakat kokpit tasarımı da çok hoşuma gitti. Tüm konsol boyunca tercihe göre mavi veya koyu renkte uzanan trim parçası çok hoş duruyor .   Genellikle Toyotalar’ın içeride hissettirdiği demode bir hissiyat vardır. Özellikle 2012 sonrası güncel jenerasyon Toyotalar’da bu durum beni çok rahatsız ediyordu. CH-R’de bu durum büyük ölçüde giderilmiş. Parçaların tasarımı güncel tasarım akımına uyum sağlamış. Ama bu modern ve güncel kokpit tasarımında hala CASIO tipi dijital saat yer verilmesi çok hoşuma gitmedi açıkçası. Arka koltuk hacmi bu sınıftaki diğer rakipleriyle kıyasladığımız zaman iyi durumda.  
      SÜRÜŞ
      1.8 Hybrid’in daha gelmediğini öğrenince biraz üzüldüm fakat madem o kadar geldik o zaman 1.2 turboyu süreyim dedim. Test sürüşü diyorum ama 10dklık şehiriçi turlama gibi düşünün.   Aracın gaz tepkileri bence çok başarılı.  CVT şanzıman, gaza tepkilerinize gayet hızlı tepki veriyor ve ilk dokunuşta tepkime süresi çok başarılı. CVT şanzımanlara karşı çok sıcak değilim fakat, şehiriçinde gaz emirlerinize verdiği cevaplar, performans veya ekonomi odaklı gaz tepkinizi hemen anlayıp devri ona göre ayarlaması ve devri ayarlarken de CVT gibi değil de, klasik usül bir vitesmiş gibi yapmaya çalışması yani tork konvertörlü bir şanzıman gibi hissettirmeye çalışması  hiç fena değil.  Keşke CVT olmasaymış gibi bir şey düşündürtmedi. Aksine aklımdan CVT bu araca çok iyi oturmuş bile dedim. Tabi yüksek hızlarda durum ne olur bilemem.
       Performans olarak tahminimden daha iyi, hatta gayet iyi buldum diyebilirim 10dklık ilk izlenimimde.   Performansı beğendim ama motorun bir eksisi; gürültülü olduğunu düşünüyorum. Özellikle devir yükseldikçe içeri tahmin ettiğinizden daha çok motor sesi geliyor.  10dk içinde süspansiyonları çok deneyemedim ama ilk izlenim olarak sert değil ama sıkı bir yapıda olduklarını düşünüyorum. Bunun yanında süspansiyonların çalışması gayet sessizdi. Benim önem verdiğim bir noktadır süspansiyon sesi.
       Direksiyon günümüz modern şehir otomobilleri yumuşaklığında. Fakat 10dklık şehiriçi sürüşümde edindiğim izlenim biraz hissiz olduğuydu.  Benim i20 aracım kadar suni olmasa da hissiyat bakımından daha iyi örnekleri var diyebilirim.  Sunilik belki herkes için bir problem değil ama yumuşaklık ve rahatlık açısından tahmin edileceği üzere sorun yok. 
      DONANIM
      Donanım olarak satış görevlisinin söylediği üzere orta paketli aracı sürdüm. Paket isimleri ve içerikleri hakkında çok bilgi sahibi değilim. Orta pakede göre donanım olarak iyi olduğunu düşünüyorum. Dijital klima, otomatik kararan dikiz aynası, geri görüş kamerası,  elektrikli katlanan yan aynalar, büyük bir ekran, elektrikli el freni, yanlış hatırlamıyorsam anahtarsız giriş. Opsiyonel olarak da daha güçlü bir ses sistemi ve deri koltuk gibi opsiyonlar sunuluyor diye okumuştum.
      ÖZETLE;
      Bir otomobili sevmek için  birkaç faktörün veya az ama önemli faktörlerin hoşunuza gitmesi yetmiyor. Pozitif yanlarının yanı sıra negatif yanlarının da çok göze batan şeyler olmaması lazım diye düşünüyorum. Genellikle Toyotalar’da başıma gelen şey buydu.  İç tasarımın antipatikliği, beni Toyota’nın konforlu ve rahat sürüşü gibi d-4d gibi güzel bir motor seçeneği ve bunun gibi. + yönlerinden uzaklaştırıyordu; ama Toyota bu sefer bu konuya kafa yormuş..
      CH-R’nin hem iç hem dış tasarımı  gözüme albenisi çok yüksek gelirken, 1.2 motorun sunduğu performans beni araca iyice bağladı.(Ekonomi ne durumdadır bilmiyorum). Bunun yanında donanım olarak önem verdiğim ana donanımların( kolçak, elektrikli kararan dikiz aynası, kullanışlı ve net yol bilgisayarı) gibi özelliklerin orta pakette bile bulunması iyice kendini sevdirdi.  CVT bir dezavantaj gibi gözüksede benim gibi hergün 130 km yol yapan ve bu yolun yarısını yoğun trafikte, yarısını otoyolda ekonomik sürüş ile geçiren biri için avantaj gibi. 1.8 Hybrid seçeneğinin de ÖTV indirimli geleceğini, 1.2 üç aşağı beş yukarı aynı fiyatlarda olacağını ve şehiriçinde full elektrik ile hareket ettiğini düşününce daha da kanım ısındı bu arabaya.  1.8’i de gelir gelmez test etmek isterim.
      Motorunu beğendim, tasarımını beğendim, konforunu beğendim… Bayiden çıkarken söylediğim söz ‘Keşke param olsa da alsam’ oldu. 





    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Ülkemizde üretilen Toyata C-HR'nin satış fiyatları açıklandı. Ne diyelim hayırlı uğurlu olsun otomobil dünyasına.   1.2lt turbo-benzin Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - 6 ileri man. - Advance donanım 4x2 : 83,850TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Advance donanım 4x2 : 90,250TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - 6 ileri man. - Dynamic donanım 4x2 : 92,500TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Dynamic donanım 4x2 : 98,900TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Dynamic donanım 4x4 : 112,550TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - 6 ileri man. - Diamond donanım 4x2 : 92,500TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Diamond donanım 4x2 : 98,900TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Diamond donanım 4x4 : 113,650TL Hybrid
      Toyota C-HR 1.8lt atmosferik benzin + elektrik motor 170ps- CVT otomatik - Advance donanım : 98.000TL Toyota C-HR 1.8lt atmosferik benzin + elektrik motor 170ps- CVT otomatik - Dynamic donanım: 106.400TL Toyota C-HR 1.8lt atmosferik benzin + elektrik motor 170ps- CVT otomatik - Diamond donanım : 106.400TL Advance donanım: 17inch Alüminyum alaşım jant, çift bölgeli otomatik klima, 8 inch dokunmatik ekranlı bilgi eğlence sistemi, geri görüş kamerası, yağmur sensörü, hız sabitleme, otomatik yanan farlar, ledli gündüz farları, elektronik park freni
        Görüleceği gibi bu fiyatlar bizim yurtdışı fiyatlarını baz alarak yaptığımız fiyatlardan yaklaşık %7-8 oranında daha yüksek. 1.2lt motor için yaptığımız analizi Eylül başında ve 1.8lt Hybrid model için yaptığımız anlizi de Ekim başında yaptığımız düşünülürse bu tarihlerde ortalama olarak 1 Euro=3.35TL civarındaydı. Bugün ise aynı kur 1 Euro=3.55TL civarında. Yani Euro kurunda TL karşısında %7 civarında bir değerlenme söz konusu. Anlaşılıyor ki Toyota C-HR fiyatları da bundan fazlasıyla etkilenmiş. Bu da fiyatların tahminimizden yüksek çıkmasına neden oldu diyebiliriz.   Toyota CH-R'nin bulunduğu sınıftaki rakipleri ile görsel, performans, boyut ve fiyat karşılaştırmasını bu hafta yayınlayacağız.   
                                                     

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×