Ali

Mondeo
Ford Mondeo 2.0 TDCI Dizel Türkiye’de

2015’i “Otomobil yılı” ilan eden Ford, yeniliklerine devam ediyor.

ford-mondeo2-0-lt-tdci-dizel-turkiye-de-

Yeni Focus, Mondeo,FiestaRed&Fiesta Black ve C-MAX modellerini pazara sunarak önemli bir atak gerçekleştirdikten sonra, yeni, 180 PS güç sunan 2.0 lt TDCI PowerShift otomatik şanzımana sahip Mondeo dasatışa sunuluyor.

2015 yılının başında Türkiye’de lansmanı yapılan ve büyükilgi gören yeni Ford Mondeo, 1.5-litre EcoBoost 160 PS benzinli ve 1.6-litre TDCI 115 PS dizel motorlara ek olarak, artık 2.0-litre TDCI 180 PS dizel seçeneğine de sahip oluyor. Euro 6 emisyon normlarını karşılayan Mondeo 2.0-litre TDCI versiyonunda 6 ileri çift kavramalı PowerShift otomatik şanzıman sunuluyor. Mondeo’nun 2.0 TDCI motoru 4.8 lt/100 km’lik ortalama yakıt tüketimi ile segmentinde öne çıkan bir seçenek olarak dikkat çekiyor. 180 PS güç sunarak Mondeoürün gamının en güçlüsü olan 2.0 litrelik turbo dizel TDCI motor400 Nmtork üretiyor.

EuroNCAPten 5 yıldızlı güvenliğe sahip yeni Mondeo’nun Hava Yastıklı Arka Emniyet Kemerleri otomotiv sektöründe bir ilk olma özelliğine sahip. Arka koltuklarda bulunan bu benzersiz sistem, yolculara yepyeni bir koruma teknolojisi sağlıyor. Yeni Mondeo’da sürücü ve ön yolcu için ön ve yan hava yastıkları, yan perde havayastıkları ve sürücü diz havayastığı standart olarak sunuluyor.Düşük hızlarda öndeki araca çarpmayı engelleyen Aktif Şehir İçi Güvenlik Sistemi, Kör Nokta Uyarı Sistemi, Şerit Takip Sistemi, Şeritte Kalma Yardımcısı, Sürücü Dikkat Takip Sistemi gibi teknolojiler de, yeni Mondeo ürün gamında sunulan diğer teknolojiler arasında yer alıyor.
Sedan gövde seçeneğiyle Style ve Titanium donanım seviyeleri ile sunulan yeni Mondeo 2.0 TDCI 180 PS PowerShift 147.000 TL’den başlayan tavsiye edilen anahtar teslim satış fiyatına sahip.

 

 

Kaynak : http://www.milliyet.com.tr/ford-mondeo2-0-lt-tdci-dizel-otomobil-2082839/

EgeG, Burak, oguzhan89 ve 3 diğer kişi bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1.5 160 bg ile teste çıkmıştım. Rüzgar sesi dışında çok oturaklı sessiz ve stabil bir araç. İç mekan kalitesi, genişliği gayet iyi. Donanımda yok yok. Şeritte kalma yardımcısı çok güzel çalışıyordu, hasta oldum desem yeridir. 200 le giderken direksiyonu bırakıyorsunuz şeridi takip ederek direksiyon hamleleri yapıyor ve virajı dönüyor. Kırmızısı çok çekici :)

İlhan ve oguzhan89 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bende de güzel bir alternatif... ( powershift sorunu giderildiyse eğer )

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sunulan motor güçleri gerçekten iç gıdıklayıcı. 2.0  motor ve vergisi göze alındığında iyi bir alternatif olabilir ama motorun PSA olduğunu tahmin ederek yine de acaba diyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kendi sınıfında 2. eli ve sıfırı makul fiyatlarda olan, 1.6 Dizele de kavuşan. Şık ve güzel bir araba. 

Belki ile yıllardır Mazda'yla olan beraberlikleri birşeyler katmıştır diye düşünüyorum.

D sınıfı dizel bir aracak olsam (ki kafamda var) bu aracı es geçmem diye düşünüyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fiyatı hiç rekabetçi değil ki bulunduğu segment tam bir battleground... (6,Avensis,Accord,C klasse,A3, 3 serisi, C5, Passat, vs) Araç iyi bile olsa fiyat etiketinden kaybedecektir... 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fiyatı hiç rekabetçi değil ki bulunduğu segment tam bir battleground... (6,Avensis,Accord,C klasse,A3, 3 serisi, C5, Passat, vs) Araç iyi bile olsa fiyat etiketinden kaybedecektir... 

 

1.6 dizel olarak bahsetmiştim. 2.0 olarak pek fazla rakibi de yok zaten.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1.6 dizel olarak bahsetmiştim. 2.0 olarak pek fazla rakibi de yok zaten.

1.6 dizeli yakında değişecek. 1.5 120 bg Powershift seçenekli olarak güncellenecek. Focus' da olduğu gibi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Beğendiğim listemde ki araçlardan biriside yeni Mondeo. 

M.E.G bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Serdar Ç.
      Yazan: Serdar Ç.
      Arkadaşlar merhaba. Aşağıdaki konuyu başka bir Ford forumuna yazdım ama herhangi bir cevap gelmedi. Belki bizim içimizden arkadaşlar kafamdaki soru işaretlerine cevap verebilir...
       
      "Çocuk bekleyen bir baba adayı olarak sayılı MPV'lerden olan C-Max düşünüyorum. Ancak C-Max hakkında çok fazla bir bilgim yok. Daha doğrusu kullanıcı bilgisi ve yorumu daha doğru olacaktır diye düşünüyorum. Piyasaya bakarsak bütçem 2010 Dizel Facelift (Makyajlı) C-Max'lere yetiyor. Donanım olarak Titanium X düşünüyorum çünkü tam bir cam tavan fetişistiyim
      Bu araç ile ilgili yakıt, bakım, kronik arızalar gibi konularda kullanan arkadaşların tecrübelerini rica edicem. Şimdiden teşekkürler..."

    • EgeG
      Yazan: EgeG
      Ford, klimadan çıkan suyun israf olmasını engellemek için yeni bir proje üzerinde çalışıyor. Bu yeni proje sayesinde klimadan çıkan su, filtrelerden geçirilerek içmeye uygun hale getirliyor. Özetle, klima suyu içme suyuna dönüşüyor.  Henüz satışa sunulmayan teknoloji, uzun yollarda bir hayli yardımcı olacaktır.
       

       

       

    • İlhan
      Yazan: İlhan
      İlk duyduğumda çok tuhaf bulup, yadırgayıp şaşırmıştım. Dizel ST... Aracın motor değerlerini gördüğümde, bir kez daha şaşırdım. Bilmiyorum yıllardır dizel otomobil kullanıyor olmanın, bıkkınlığı ile belki bu ilk izlenim oluştu bende.
      Araçla ilgili detaylar şu şekilde.
      Focus ST ilk kez dizel motor seçeneği ile satışa çıkıyor.

       
      Ford Focus’un performansı geliştirilmiş modeli olan Focus ST tarihinde ilk kez dizel motor seçeneği ile satışa sunulacak. Focus ST’ye entegre edilen bu motorun değerleri bir hayli dikkat çekiyor.
      Ford, performans modeli olan Focus ST’yi dikkat çekici yeni tasarımı ve önemli performans değerleri ile otomobil tutkunları ile buluşturuyor. Multimedya sisteminin kontrolü için konsolun ortasında 8 inçlik dokunmatik ekran konumlandırılan Focus ST’de, en önemli tuşlar ve özellikler sürücünün en kolay ulaşabileceği şekilde konumlandırılmış. Bunun yanı sıra ST’nin bir performans aracı olduğunu gösteren, orta konsolda konumlandırılmış üçlü gösterge ile turbo besleme basıncı, yağ sıcaklığı ve yağ basıncı bilgilerine de ulaşılabiliyor. Bir diğer göze çarpan detay ise Recaro’nun performans koltukları.

       
      Geliştirilen elektrik destekli direksiyon sistemi ile daha sportif bir sürüş sunan Focus ST, elektronik stabilite kontrolü ile sürücünün yol hakimiyetini artırmaya katkıda bulunmayı amaçlıyor. Standart, spor ve kapalı modları 3 farklı sürüş modu bulunan Focus ST, sürücüye yol koşullarına göre seçebileceği opsiyonlar sunuyor.

      Yeni Focus ST ile alakalı elbette konuşulması gerek birçok detay mevcut ama en öne çıkan yenilik olarak tarihinde ilk olarak benzinli motorun yanı sıra dizel motor seçeneğinin de sunuluyor olması. 2,0 hacminde olan dizel motor 185 beygir güç ve 400 Nm’lik tork değeri ile ST genlerine uygun olarak yüksek performansa sahip. Yeni Focus ST performans ve yakıt tasarrufunun birlikle harmanlandığı bir otomobil. 100 km’de ortalama 4,6 litre yakıt tüketim değeri ile en verimli performans aracı unvanına sahip.

      Ford, Focus ST’de dizel motor seçeneğini PowerShift şanzımanla kombine ederek kullanıcılara sunuyor. Yeni 2,0 litrelik TDCi motoru ile Focus ST, 0’dan 100’e 7,7 saniye gibi önemli bir sürede ulaşabiliyor. 217 km/s maksimum hıza sahip motorda 400 Nm’lik yüksek torku ile de düşük devirlerde bile kullanıcısına gücü hissettiriyor. Focus ST’nin 6 ileri manuel şanzımanla donatılan 2,0 litrelik EcoBoost benzinli motoru ise 250 beygir güce, 360 Nm tork değerine sahip. Focus ST bu versiyonda 6,5 saniyelik 0-100 km/s hızlanma süresine sahip ve 248 km/h maksimum hıza ulaşıyor. Yeni Focus ST,50.200 eurodan başlayan fiyatlar ile satılıyor.

      Kaynak: Log
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Ford, Amerikan efsanesi Mustang’i 130.000 dolarlık etiket fiyatıyla Türkiye’de satışa sunuyor. Türkiye yollarına çıkacak
      olan Ford Mustang, Fastback ve Convertible gövde seçeneklerinde 2.3-litre EcoBoost 317 PS ve 5.0-litre V8 421 PS’lik
      motor seçenekleriyle sunulacak. 2.3-litre EcoBoost, 5.0-litre Ti-VCT V8 motor seçeneklerinin 6 ileri manuel / otomatik
      şanzıman alternatifleri bulunuyor.
       

      Gelenekselleşen karakteristik tasarımı ile Ford Mustang, yeni neslinde de temel tasarım özelliklerini korumaya devam
      ediyor. Ford Mustang’in kendine özgü tasarım detayları arasında; alçak ve geniş tavan, dik eğimli ön ve yan camlar,
      üç boyutlu, üç çizgi halindeki stoplar, kaslı gövde dizaynı, köpekbalığı burnu şeklindeki tampon ve ön ızgara üzerinde
      bulunan eşsiz Mustang logosu yer alıyor.
      Sıralı 4 silindirli 2.3 litrelik EcoBoost motora sahip olan yeni Mustang, 317 PS güç ve 432 Nm tork üretiyor.
      Mustang V8 ise 421 PS güç ve 530 Nm tork ile müthiş performans bir sunuyor.
       
      Kaynak
    • EgeG
      Yazan: EgeG
      Fiesta Red ve Black ile büyük ilgi çeken Ford, bu sefer benzer bir hamleyi Focus için uyglayacak.
      Red versiyonda,  siyah tavan filmi, siyah jantlar ve siyah yan aynalar ilgi çekerken; black versiyonda ise kırmızı tavan filmi, kırmızı yan aynalar ve ufak kırmızı detay süslemeleri ilgi çekiyor. İki versiyonun da fren kaliperleri kırmızı renkte.
      İç mekanda ise kırmızı dikişli direksiyon, kırmızı dikişli vites derisi ve kırmızı dikişli spor koltuklar, sportifliği vurguluyor.
      Teknik kısma geçersek, araçta normal Focus'a göre daha sert süspansiyonlar kullanılıyor. Şanzıman gamında otomatik şanzımana yer verilmezken motor gamı şu şekilde belirtiliyor;
       
      1.0 litre ecoboost 123 hp
      1.5 litre ecoboost 148 hp
      1.5 litre ecoboost 179 hp
      1.5 litre dizel 118 hp
      2.0 litre dizel 148 hp
       

       
       

       
       

       

       
       

       
       

       

       



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.