Jump to content
İlhan

İlk Dizel Motorlu Ford Focus ST

Tavsiye Edilen Mesajlar

İlhan    5.347
İlhan

İlk duyduğumda çok tuhaf bulup, yadırgayıp şaşırmıştım. Dizel ST... Aracın motor değerlerini gördüğümde, bir kez daha şaşırdım. Bilmiyorum yıllardır dizel otomobil kullanıyor olmanın, bıkkınlığı ile belki bu ilk izlenim oluştu bende.

Araçla ilgili detaylar şu şekilde.

Focus ST ilk kez dizel motor seçeneği ile satışa çıkıyor.

focusst

 

Ford Focus’un performansı geliştirilmiş modeli olan Focus ST tarihinde ilk kez dizel motor seçeneği ile satışa sunulacak. Focus ST’ye entegre edilen bu motorun değerleri bir hayli dikkat çekiyor.

Ford, performans modeli olan Focus ST’yi dikkat çekici yeni tasarımı ve önemli performans değerleri ile otomobil tutkunları ile buluşturuyor. Multimedya sisteminin kontrolü için konsolun ortasında 8 inçlik dokunmatik ekran konumlandırılan Focus ST’de, en önemli tuşlar ve özellikler sürücünün en kolay ulaşabileceği şekilde konumlandırılmış. Bunun yanı sıra ST’nin bir performans aracı olduğunu gösteren, orta konsolda konumlandırılmış üçlü gösterge ile turbo besleme basıncı, yağ sıcaklığı ve yağ basıncı bilgilerine de ulaşılabiliyor. Bir diğer göze çarpan detay ise Recaro’nun performans koltukları.

seatsrecaro

 

Geliştirilen elektrik destekli direksiyon sistemi ile daha sportif bir sürüş sunan Focus ST, elektronik stabilite kontrolü ile sürücünün yol hakimiyetini artırmaya katkıda bulunmayı amaçlıyor. Standart, spor ve kapalı modları 3 farklı sürüş modu bulunan Focus ST, sürücüye yol koşullarına göre seçebileceği opsiyonlar sunuyor.

focusinterior

Yeni Focus ST ile alakalı elbette konuşulması gerek birçok detay mevcut ama en öne çıkan yenilik olarak tarihinde ilk olarak benzinli motorun yanı sıra dizel motor seçeneğinin de sunuluyor olması. 2,0 hacminde olan dizel motor 185 beygir güç ve 400 Nm’lik tork değeri ile ST genlerine uygun olarak yüksek performansa sahip. Yeni Focus ST performans ve yakıt tasarrufunun birlikle harmanlandığı bir otomobil. 100 km’de ortalama 4,6 litre yakıt tüketim değeri ile en verimli performans aracı unvanına sahip.

bars

Ford, Focus ST’de dizel motor seçeneğini PowerShift şanzımanla kombine ederek kullanıcılara sunuyor. Yeni 2,0 litrelik TDCi motoru ile Focus ST, 0’dan 100’e 7,7 saniye gibi önemli bir sürede ulaşabiliyor. 217 km/s maksimum hıza sahip motorda 400 Nm’lik yüksek torku ile de düşük devirlerde bile kullanıcısına gücü hissettiriyor. Focus ST’nin 6 ileri manuel şanzımanla donatılan 2,0 litrelik EcoBoost benzinli motoru ise 250 beygir güce, 360 Nm tork değerine sahip. Focus ST bu versiyonda 6,5 saniyelik 0-100 km/s hızlanma süresine sahip ve 248 km/h maksimum hıza ulaşıyor. Yeni Focus ST,50.200 eurodan başlayan fiyatlar ile satılıyor.

interior4

Kaynak: Log

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Serdar Ç.
      Yazan: Serdar Ç.
      Arkadaşlar merhaba. Aşağıdaki konuyu başka bir Ford forumuna yazdım ama herhangi bir cevap gelmedi. Belki bizim içimizden arkadaşlar kafamdaki soru işaretlerine cevap verebilir...
       
      "Çocuk bekleyen bir baba adayı olarak sayılı MPV'lerden olan C-Max düşünüyorum. Ancak C-Max hakkında çok fazla bir bilgim yok. Daha doğrusu kullanıcı bilgisi ve yorumu daha doğru olacaktır diye düşünüyorum. Piyasaya bakarsak bütçem 2010 Dizel Facelift (Makyajlı) C-Max'lere yetiyor. Donanım olarak Titanium X düşünüyorum çünkü tam bir cam tavan fetişistiyim
      Bu araç ile ilgili yakıt, bakım, kronik arızalar gibi konularda kullanan arkadaşların tecrübelerini rica edicem. Şimdiden teşekkürler..."

    • EgeG
      Yazan: EgeG
      Ford, klimadan çıkan suyun israf olmasını engellemek için yeni bir proje üzerinde çalışıyor. Bu yeni proje sayesinde klimadan çıkan su, filtrelerden geçirilerek içmeye uygun hale getirliyor. Özetle, klima suyu içme suyuna dönüşüyor.  Henüz satışa sunulmayan teknoloji, uzun yollarda bir hayli yardımcı olacaktır.
       

       

       

    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Ford, Amerikan efsanesi Mustang’i 130.000 dolarlık etiket fiyatıyla Türkiye’de satışa sunuyor. Türkiye yollarına çıkacak
      olan Ford Mustang, Fastback ve Convertible gövde seçeneklerinde 2.3-litre EcoBoost 317 PS ve 5.0-litre V8 421 PS’lik
      motor seçenekleriyle sunulacak. 2.3-litre EcoBoost, 5.0-litre Ti-VCT V8 motor seçeneklerinin 6 ileri manuel / otomatik
      şanzıman alternatifleri bulunuyor.
       

      Gelenekselleşen karakteristik tasarımı ile Ford Mustang, yeni neslinde de temel tasarım özelliklerini korumaya devam
      ediyor. Ford Mustang’in kendine özgü tasarım detayları arasında; alçak ve geniş tavan, dik eğimli ön ve yan camlar,
      üç boyutlu, üç çizgi halindeki stoplar, kaslı gövde dizaynı, köpekbalığı burnu şeklindeki tampon ve ön ızgara üzerinde
      bulunan eşsiz Mustang logosu yer alıyor.
      Sıralı 4 silindirli 2.3 litrelik EcoBoost motora sahip olan yeni Mustang, 317 PS güç ve 432 Nm tork üretiyor.
      Mustang V8 ise 421 PS güç ve 530 Nm tork ile müthiş performans bir sunuyor.
       
      Kaynak
    • EgeG
      Yazan: EgeG
      Fiesta Red ve Black ile büyük ilgi çeken Ford, bu sefer benzer bir hamleyi Focus için uyglayacak.
      Red versiyonda,  siyah tavan filmi, siyah jantlar ve siyah yan aynalar ilgi çekerken; black versiyonda ise kırmızı tavan filmi, kırmızı yan aynalar ve ufak kırmızı detay süslemeleri ilgi çekiyor. İki versiyonun da fren kaliperleri kırmızı renkte.
      İç mekanda ise kırmızı dikişli direksiyon, kırmızı dikişli vites derisi ve kırmızı dikişli spor koltuklar, sportifliği vurguluyor.
      Teknik kısma geçersek, araçta normal Focus'a göre daha sert süspansiyonlar kullanılıyor. Şanzıman gamında otomatik şanzımana yer verilmezken motor gamı şu şekilde belirtiliyor;
       
      1.0 litre ecoboost 123 hp
      1.5 litre ecoboost 148 hp
      1.5 litre ecoboost 179 hp
      1.5 litre dizel 118 hp
      2.0 litre dizel 148 hp
       

       
       

       
       

       

       
       

       
       

       

       

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×