Jump to content

Hyundai’nin Yeni Mini Suvu Creta (IX25)


İlhan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Suv/Crossover pazarı, bu sınıfa eklenen her yeni modelle iyicene kızışıyor. Hyuncai "C" Suv-Crossover sınıfında İX35 modeliyle vardı. Ama "B" mini  sınıfta yoktu.  Bu boşluğu bu modelle doldurmayı düşünüyor. Malum bu sınıfa talep arttıkça, otomobil firmalarıda bu sınıfa yönelmeye başladı.

 

hyundai-yeni-mini-suv-creta-ix25-1-1024x

 

Güney Korenin gururu “Hyundai” otomobil dünyasına yepyeni bir araç daha kazandırmaya hazırlanıyor.

 

SUV sınıfta Santa fe ve ülkemizde özellikle İX35 ile öne çıkan hyundai, crossover suv sınıfına da el attı. Creta olarak adlandırdığı modeliyle karşımıza çıkan firma, avrupa pazarında hyundai ix25 olarak yer alacağı bu aracıyla dengeleri değiştirmeye geliyor. Abilerinden aldığı dış tasarımı, iç mekanda modern ögelerle buluşturan hyundai creta donanım olarak da eli de gönlü de oldukça bol olacak.

 

Detaylarına indiğimizde 4270 mm uzunluk, 1780 mm genişlik ve 1622 mm yükseklik ölçülerine sahip olan bu mini suv, ailenin büyüğü santa fe modeline benzerliğiyle ilgi çekiyor. Led gündüz aydınlatma sistemini mercekli farlarla buluşturan hyundai, arka alanda da iyi iş çıkarmış. Standart olarak 16 inç jantla (205/65-R16) gelecek olan hyundai ix25, opsiyon olarak 17 inç (215/60-R17) jantlara da sahip olacak.

 

İç mekanda güncel Hyundai tasarım diline yer veren firma; anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi, 5 inç dokunmatik ekran, geri görüş kamerası gibi özelliklerin yanı sıra 6 hava yastığı, EBD destekli ABS, ESC, VSM (cruise kontrol ile adaptif çalışan ve öndeki araçla mesafe koruma sistemi), Hill Start Assist (yokuş kalkış desteği) gibi güvenlik özelliklerine de yer verecek.

 

Motor seçeneklerinde ise 1.6 lt VTVT 123 ps güç üreten benzinli ve 1.6 lt crdi 128 ps 260 nm tork üreten turbo dizel üniteler yer alacak. 6 ileri manuel ve 6 ileri otomatik şanzımanlarla sunulacak olan yeni hyundai ix25‘in ön ve arka da disk fren kullanılacak. 2015 frankfurt auto show da sergilenmesi beklenen bu otomobili, 2016 yılı içerisinde fiyatlarını netleşip Avrupa pazarında satışa sunulması bekleniyor. Ülkemiz pazarına sunulması konusunda henüz bilgi yer almıyor ama..

 

 

hyundai-yeni-mini-suv-creta-ix25-13.jpg

 

 

Kaynak

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi Hyundai nin az yakan bir aracının olmaması ben motor işini beceremiyorum demesiyle eş değer değil mi ?

Elektronik olarak ilerlemeleri var ama motor tırt hep. ( emisyon anlamında )

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hyundai gerek dünyada gerekse ülkemizde son yıllardaki yükselişini devam ettiriyor.

 

İ20'nin ülkemizde üretilmeye başlanmış olması. Bizim adımıza güzel bir durum. 

 

İ35 modelini oldukça yakışıklı hale getirdi. Ekonomik motor seçenekleri ve otomatik vites kombinasyonu ile pazarda yeri var.

 

Pazara girecek olan yeni Tuscon ve Creta modelleriyle. Pazarda daha çok pay sahibi olacak sanırım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    evet ilhan doğru.benim bildiğim kadarıyla hyundai  önceleri özellikle ülkemize eski teknoloji motorlarını kombine ettiği araçları satmaktaydı. artık bu konuda da atağa kalktılar ve her geçen gün pazar paylarını büyütüyorlar.arıza sıralamasında bile üst sıralara çıktı biliyorsun.hele ki son zamanda çıkan i 20 tasarım olarak da çok beğenildi ve çok satıyor

 

 

Abi "B" segmentinde, şu an en çok beğendiğim araç İ20. gerçekten çok yakışıklı bir araç yapmışlar. (Dış Dizayn) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 evet bencede öyle.i 30 dan daha yakışıklı oldu.testlerde de övülüyor ama hiç kullanmadım.en dolu dizel otomatik ve cam tavanlı olanı bile 50-55 bin liraya veriyorlardı sanırım. buradan bakınca çok makul bir araç gibi geliyor.

 

Abi ben çok yakın zamanda, Antakya seyahatimde orada bir tane Hyundai İ20 kiralamıştım. 1.2 benzinli model. Vallahi araç bir kere çok sessizdi. Yol sesi ve motor sesi konusunda oldukça iyiydi. Yakıt konusunda dizel gibiydi. Yakıtı bitiremeden aracı teslim etmek zorunda kalmıştım. :)

 

B segmentinde çok iyi bir alternatif bence İ20

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hyundai japon araçlarının ilk yıllarını hatırlatıyor bana. Sürekli yükselen bir grafik ve kalite artışı var. Dalga geçilen otomobillerden buralara geldiler.

 

kore her alanda iddialı 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 evet bencede öyle.i 30 dan daha yakışıklı oldu.testlerde de övülüyor ama hiç kullanmadım.en dolu dizel otomatik ve cam tavanlı olanı bile 50-55 bin liraya veriyorlardı sanırım. buradan bakınca çok makul bir araç gibi geliyor.

 

i20 dizel 50.400 TL den başlıyor, fiyatı uygun diyemeyiz kendi sınıfında. Ayrıca 1.4 dizel olan aracın yakıt verileri yüksek. Ağır bir otomobil olduğunu da unutmayınız. 

Test aracı olarak 1.2 benzinliyi kullandım, tatmin etmese de fena değildi. Garip olan ise bu modelde kitdown olması.

İtalyan ve Fransızların yerine bu araç tercih edilebilir mi ? Evet. Ama bir Japon veya Alman diyemeyiz henüz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hyundai japon araçlarının ilk yıllarını hatırlatıyor bana. Sürekli yükselen bir grafik ve kalite artışı var. Dalga geçilen otomobillerden buralara geldiler.

 

kore her alanda iddialı 

 

Bu araç yeni Vitaraya benziyor... Koreliler , Japonları kopyalıyor, ama Mazda yı kopyalayamıyorlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Hyundai'nin model atağı tüm sınıflarda son hızı ile devam ediyor ve bu gidişatın son üyesi de B Segmenti Crossover modelleri arasında yer alacak Kona modeli oldu. Güney Kore'de dün akşam yapılan resmi tanıtım ile basına tanıtılan modelin birçok özelliği ülkemiz şartlarına oldukça uygun görünüyor. 

       
      Oldukça hızlı gelişen B Segmenti Crossover sınıfında yakında VW T-Roc modeli de tanıtacak ve sınıfın diğer modelleri olarak Nissan Juke, Opel Mokka, Renault Captur, Fiat 500X, SSangYong Tivoli ve biraz daha büyük bir kasaya sahip olsalar da Toyota C-HR ve Honda HRV modellerini sayabiliriz. Hyundai'nin yeni tanıttığı Kona ise 4165m uzunluk, 2600mm dingil açıklığı ve 1550mm yükseklik ölçüleri ile sınıf ortalamalarına sahipken, 1800mm genişlik ölçüsü ile sınıfının en geniş üyesi olmasıyla öne çıkıyor. 

      Aracın dış tasarımı oldukça modern hatlara sahip ve C sütununun basık yapısı ile ön aydınlatma ve arka stop grubunun ince yapısı da sportif hissi artıran detaylar arasında bulunuyor. Ön panjur tasarımı birçok Hyundai modelinde kullanılmaya başlanmışken, panjur üstünde yer alan ince ve çizgi şeklindeki yarık, ön görünümü gereksiz yere kalabalıklaştırmış gibi görünüyor. Bu detayın ilk makyaj operasyonunda kaybolabileceğini düşünüyoruz. 
       
      Çeşitli araçların arazi özelliklerini vurgulamak için kullanılan siyah plastik tampon ve çamurluk detayları ise Hyundai Kona'da yoğun bir şekilde kullanılmış ve aracın dört bir tarafı bu siyah plastikler ile çevrili. Tavan rengi olarak siyah veya bir başka renk seçilmesi ise Crossover modeller arasında yayınlan bir moda ve Kona'ya da fazlasıyla yakışmış diye düşünüyoruz. Bu detay sayesinde aracın alt ve üstünün siyah olması şık bir görünüm sağlamış.
       
      Hyundai Kona modelinde kullanılacak motorlar ise tam da ülkemiz vergi sistemine uygun olmasıyla öne çıkıyor ve markanın B ve C Segmentlerinde yaygın bir şekilde kullanılmaya başlandı. Ayrıca üst motor seçeneklerinde 4x4 seçeneğinin de sunulacağı belirtilenler arasında yer alıyor. Bu motorlar ve teknik verileri şu şekilde yer alıyor.
      1.0lt turbo-benzin 3 silindir 120ps-175nm, 6 ileri manuel
      0-100km/saat hızlanma: 12 saniye
      Maksimum hız: 181km/saat
      1.6lt turbo-benzin 4 silindir 177ps-265nm, 7 ileri DCT otomatik
      0-100km/saat hızlanma: 7,7 saniye
      Maksimum hız: 210km/saat
      1.6lt turbo-dizel 4 silindir 136ps-300nm (Detaylar henüz belirtilmiyor)
       
      Görüleceği gibi sunulan motor seçenekleri ülkemiz için oldukça uygun ve bu motorlara önümüzdeki yıl tam elektrikli bir motor seçeneğinin de ekleneceği ve 400km civarında bir menzile sahip olmasının planlandığı da açık bir şekilde belirtiliyor. Hyundai Kona'nın 2017 yılı sonunda ülkemizde satılmaya başlanması ve fiyatının da Nissan Juke benzeri olması beklenebilir.
       
       
       
       
       
       
       
       
       
         
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
        Kaynak: SekizSilindir
    • EgeG
      Yazan: EgeG
    • Yılkı
    • EgeG
      Yazan: EgeG
      Yeni Hyundai i30 tanıtıldı. 



       


      Şahsen bu sefer beğenmedim. Dış tasarımda arabaları birbirlerine benzetme mantığını doğru bulmam ama arka kısmı egea Hb'e çok benzettim. İç tasarımda modaya uyum sağlanmış; tabletimsi ekran kullanılmış. Halbuki Hyundai'nin eski tasarım dili çok daha güzeldi bence. Resimlerde lastikler ufak kalmış gibi gözüktü bana.
      Bir de spor versiyonu tanıtılacak.  Bakalım gerçekte görünce beğenecek miyim  
    • Mursel_Balci
      Yazan: Mursel_Balci
      Merhaba Arkadaşlar,
      Malumunuz yaklaşık 3 senedir 91 model mazda 626 kullanıyordum. Bu araçla alakalı da elimden geldiğince bazı değişiklikler yapıp forumda paylaşmıştım. Bu aracı bir arkadaşıma satıp yerine Hyundai Sonata NF 2,4 aldım. Aslında eski bir Hyundaici olarak tekrar Hyundai markasına dönüş yaptım diyebilirim. İlk aracım 96 model Accent 1,5 gls idi yaklaşık 2 seneye yakın kullandıktan sonra satıp 2005 Hyundai Elantra 1,6 gls model araç almış ve üzerinde ciddi manada değişiklikler yapmıştım 3 seneye yakın bu aracı kullandıktan sonra ev alma niyetine girip satmıştım. Uygun fiyatlı klimalı hidrolik direksiyonlu bir araç bakarken karşıma 91 Mazda 626 çıkmıştı. Ev işi olmayınca 3-5 ay kullanır satarım derken aracı beğendim ve en uzun kullandığım araç oldu diyebilirim. Yeni araç arayışındayken Mazda 6 ve Sonatalara bayağı baktım. Kafama yatan bir mazda 6 bulamayınca eski sahibini de tanıdığım Sonata marka aracı almaya karar verdim. Mazdayı ilana koyup satmayı düşünürken arkadaşım ablamlar araba alacak onlara alalım dedi ve 626 ilana bile koyulmadan satıldı.



       
      Bunlar ilk aldığım hali diyebilirim
      Öncelikli olarak parklar beyaz ledle değiştirildi
      Arka plaka aydınlatmaları beyaz lede çevrildi
      Klima gazı eksikti tamamlandı.
      Yağı yağ filtresi polen filtresi değişti.
      Yanlış bağlanan lpg su bağlantıları düzeltildi.
      Arkadaşım Köksal tarafından bir güzel temizlendi derilere bakım yapıldı.
       
      Aracın standart özellilkleri
      2,4 motor standart 166 Beygir fakat bu araçta yazılım mevcut 180 beygir civarı
      Dijital Klima,
      Hidrolik direksiyon
      Deri döşeme
      elektrikli koltuk
      Tam otomatik triptonik vites
      Hız Sabitleme
      Direksiyon Kumandası
      Sunroof
       
      Kabataslak bir yapılacaklar listesi hazırladım
      Bagaj Aydınlatma
      Tavan aydınlatma
      Ayak Aydınlatma
      Marine aydınlatma
      Ayna altı aydınlatma
      Kapı kolu (iç+dış) aydınlatma
      İç ışıklandırma renk değişimi
      Ayna içi sinyal
      Katlanır ayna
      Far sensörü
      Follow me home
      Viraj aydınlatması
      Geri viteste sağ ayna indirme
      Ön park sensörü
      Otoban sinyali
      Ani fren ikazı
      Cam Kaldırma + Sunroof kapatma
      Orjinal LPG düğmesi
      Geri görüş kamerası
      f2.4s yazısı
      Çift çıkış egzos
      Led Stop
      Gündüz Ledi
       
      Araç 2,4 motor olmasına rağmen kasko diliminden dolayı 2,0 vergisi ödeniyor.
      Yakıt tüketimi olarak uzun yolda 140-150yi geçmezseniz 10 litre civarı lpg tüketiyor
      Eğer 180-200 civarı giderseniz 15 litreye kadar çıkıyor
      İstanbul Şehir içi normal kullanım 13 litre civarı lpg tüketimi oluyor
      Şehir içi yoğun trafik sürekli kısa mesafe 15-16 litrelere çıkabiliyor.
      Yani şöyle söyleyeyim ben aldığımdan beri 4 depo şehir içinde bitirdim bunlardan 3 tanesi 13 litre civarı çıktı 1 tanesi 15 litre civarı çıktı. Lpg yi 1,89 dan alıyorum.
       
      Gelişmeler oldukça burdan paylaşmaya devam edeceğim.
×
×
  • Yeni Oluştur...