Jump to content
İlhan

4.Nesil Toyota Prius

Tavsiye Edilen Mesajlar

İlhan    5.355
İlhan
Tıpkı 1, 2  ve 3.sü gibi yine kasa çok çirkin. 3.Nesil Prius olsa gerek. Yolda bir gün eşimle görmüştük. Kendisi otomobillere pek ilgisi olmadığı halde. İnanılmaz derece yadırgamıştı aracı. 
 
 
 
4. Nesil  2016 Toyota Prius Yeni Teknolojilerle Geliyor.
 
Toyota yeni 2016 Prius modelini detaylandırdı. Tasarım ve mühendislik inovasyonları yakıt tüketimi ve emisyon azaltımında %18 gelişme sağladı.
 
dorduncu-nesil-2016-toyota-prius-yeni-te
388106842109429555.jpg
 

Tasarım ve mühendislik inovasyonları yakıt tüketimi ve emisyon azaltımında %18 gelişme sağladı.

- Elektrikli motor, transaks, güç kontrol ünitesi ve hibrit batarya da dahil, tam hibrit sistem bileşenleri daha küçük ve daha hafif hale getirildi.

- 1.8 litre VVT-i motor %40 daha fazla termal verimlilik sağlıyor. Bu benzinli bir motor için dünyanın en iyi değeri.

- Toyota'nın yeni global mimarisi (TNGA) ile inşa edilmiş şasi daha tatminkar bir yol tutuşu, özgün iç ve dış tasarım ve geliştirilmiş güvenlik performansı sunuyor.

- Toyota Safety Sense özellikleri de dahil, faydalı ileri seviye teknolojiler.

 

Toyota Prius Japonya'da 1997'deki çıkışından ve iki yıl sonra Avrupa'da da tanıtılmasından beri, değerli gelecek nesil teknolojileri ve inovasyonlara sahip çevre dostu bir otomobil olarak piyasadaki yerini korudu. İlk üç nesil tarafından gerçekleştirilen başarılar dördüncü nesil Prius için sağlam bir temel oluşturdu. Dördüncü nesil için %18 daha iyi verimlilik de dahil daha farklı beklentiler var.

 

Toyota yeni dördüncü nesil Prius'la ilgili ayrıntıları duyurdu. Model 28 Ekim'de 44. Tokyo Motor Show'da tanıtılacak.

 

Tasarım ve mühendislik olarak yeni Prius her zamankinden daha fazla toplum ve çevre dostu. Düşük emisyonlar ve daha iyi yakıt ekonomisi resmin sadece bir kısmı: Bu otomobil duyusal stili, insan odaklı iç kabini ve tatminkar sürüş deneyimi ile çok etkileyici. Geniş bir dizi yeni teknolojilerin uygulanması güvenlik ve sürüş yardımını daha üst bir seviyeye çıkartıyor, konforu geliştiriyor, otomobil ile ilgili sürücüye hızlı bir şekilde net bilgiler veriliyor.

 

Yeni Prius'un temel taşı Toyota Yeni Global Mimarisi. Bu konsept verimliliği önemli ölçüde geliştiriyor, alçak çekim merkezli bir otomobil platformu sunuyor, daha fazla sürüş kalitesi, biniş konforu, sessizlik ve daha dinamik bir tasarım sağlıyor.

 

Kapsamlı şekilde geliştirilmiş tam hibrit sistemi

Toyota yeni nesil tam hibrit güç aktarım mekanizmalarında önemli geliştirmeler yaptı. Bu gelişmelerle kayıplar azaltıldı, en önemli bileşenler yeniden tasarlandı ve yerleri değiştirildi, ağırlık azaltıldı. Sonuç, transaks, motor ve kombine hibrit sistemdeki detaylı değişikliklerle elde edilmiş üst düzey verimlilik. Yeni Prius emisyon azaltımı ve yakıt tüketimi tasarrufunda %18 artış sağlıyor, bu da 4. nesli diğer nesillere göre daha çevre dostu ve bütçe dostu yapıyor. Modelin onaylanmış son emisyon ve yakıt tüketimi değerleri daha sonra duyurulacak.

 

892487862821112673.jpg

 

Dünya lideri termal verimliliğe sahip benzinli motor

Yeni Prius önceki modelden 1.8 litre VVT-i benzinli motoru devralıyor ancak motordaki değişiklikler zaten yüksek olan termal verimliliği dünya lideri %40 değerine taşıyor. Bu da dizel motorlarla karşılaştırılabilir bir değer.

 

Önemli geliştirmeler arasında Toyota'da ilk kez yer alan, motordaki soğutucu akış hacmini otomatik azaltarak daha hızlı ısınma sağlayan çift soğutma sistemi ve hareketli parçalar arasındaki sürtünmeyi azaltan düşük viskoziteli yağ kullanımı sayılabilir. Soğuk hava koşullarındaki yakıt verimliliği de motor ısınmasını hızlandırmak için soğutucu su selektör valfi kullanan, kabindeki ısıtıcı performansını da koruyan yeni bir sistem sayesinde geliştirilmiş. Yeni piston ve hava girişi tasarımları silindir içerisinde daha fazla dönüş girdabı oluşturuyor, egzoz gazı resirkülasyon hacmi arttırılarak ise yanma performansına katkı sağlanmış.

 

Transaks ve elektrikli motor

Transaks ve motor yeniden tasarlanmış, böylece ortalama ağırlıkta önemli bir azalma sağlanmış. Motorun kendisi daha kompakt ve daha iyi bir güç – ağırlık orantısına sahip. Önceki modelle karşılaştırıldığında, sürtünme kaynaklı mekanik kayıpşar %20 azaltılmış. Boyuttaki azalma motorun yeni çoklu aks tasarımı sayesinde olmuş. Transaksın uzunluğu sürüş motoru ve elektrikli motor birden fazla aks üzerine yerleştirilerek kısaltılmış. Reduksiyon dişlisindeki uydu dişli düzeni paralel dişlilerle değiştirilmiş, bu da kayıp azaltımına katkı sağlamış.

 

Güç kontrol ünitesi

Güç kontrol ünitesinde bir kayıp azaltım cihazı kullanılması kayıpları %20 azaltmış. Daha kompakt bir tasarımla, ünite artık doğrudan transaksın üzerinde konumlandırılabiliyor. Yedek bataryalar bagajdan motor kompartmanına taşınmış, hibrit bataryanın da arka koltukların altına yerleştirilmesi daha fazla bagaj alanı sağlamış. Bagaj kapasitesi yeni Prius'ta 502 litreye yükselmiş.

 

Hibrit pil

Toyota tarafından piyasa beklentilerini karşılamak için en uygun pil olarak görülerek, yeni Prius'ta nikel metal hidrit (NiMH) pile yer verilmiş. Pil arka koltuğun altında konumlandırılmış, böylece bagaj kapasitesini azaltması önlenmiş.

 

Teknik özellikler

BOYUTLAR

Uzunluk

4,540 mm

Genişlik

1,760 mm

Yükseklik

1,470 mm

Aks mesafesi

2,700 mm

İç kabin uzunluğu

2,110 mm

İç kabin genişliği

1,490 mm

İç kabin yüksekliği

1,195 mm

MOTOR

Tip

4 silindirli, sıralı, DOHC

Silindir hacmi

1,797 cc

Maksimum güç çıkışı

98 DIN hp/72 kW @ 5,200 rpm

Maksimum tork

142 Nm @ 3,600 rpm

ELEKTRİKLİ MOTOR

Maksimum güç çıkışı

72 DIN hp/53 kW

Hibrit pil materyali

Nikel metal hibrit

 

 

2484954455-2016-toyota-prius-resim-galer

 

Kaynak

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
emregc    401
emregc

Toyota , bu araç ile beraber Antivürüs programınıda hediye edecektir umarım, yoksa emeklerini boşa çıkarmak rakipler için iş değil  :) 

 

Hackerların yeni marifeti:

 

 

Hackerın yaptıklarından bazıları:

-frenleri devre dışı bırakmak,

-direksiyonu sağa sola oynatmak,

-yakıt göstergesini fule çevirmek, 

-hız göstergesini 199 mil göstermek vb. akla gelecek türlü şeyler...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Hibrit motor teknolojisindeki yatırımın öncülerinden olan Toyota, dikkat çeken fiyatlarla fazlasıyla rekabetçi.

      Bu yılki İstanbul Autoshow’a sadece hibrit modellerini getirerek elektrik ve içten yanmalı motor birlikteliğinin artık günümüz teknolojisi olduğunu bir kez daha kanıtlayan Toyota bu dönüşümün öncülerinden olmaya devam ediyor. Yaris hibrit ile başlayan macerasını yakın zamanda C-HR ile taçlandıran ve ciddi bir ilgi gören marka C segmentindeki modeli Auris’i de maceraya katarak opsiyonlarını çoğaltarak elini güçlendiriyor.

      Güç ünitesinde Toyota C-HR’da olduğu gibi 1.8 litrelik benzinli ve elektrik motor kombinasyonlarının sunulduğu Auris hibrit beş farklı donanım seçeneğiyle kullanıcılarla buluşuyor. Donanım seviyelerine göre değişmekle birlikte araçta yağmur sensörü, park sensörü, geri görüş kamerası, far asistanı, hız sabitleyici, panoramik cam tavan ve LED teknolojisine sahip ışıklandırma grubu gibi sınıfının gerekliliklerini karşılayan opsiyonlar sunuluyor. Fiyat olarak şu an için lansmana özel indirimle oldukça cazip rakamlarla kullanıcılarla buluştuğunu gördüğümüz Auris hibrit, daha önce hibrit araç kullanmamış ve bu yönde bir düşünce sahip olan kullanıcıların dikkatini çekecek gibi gözüküyor. Toyota tarafından Auris hibrit için açıklanan fiyatlar şu şekilde;

      Yeni Auris Hybrid fiyatları
       
      Versiyon Tavsiye Edilen 2017 MY Fiyatları Tavsiye Edilen 2017 ÖTV Teşvikli Fiyatları Tavsiye Edilen 2017 MY ÖTV Teşvikli Lansman Özel Fiyatları 1.8 Hybrid e-CVT Active 140.830 TL 108.950 TL 99.950 TL 1.8 Hybrid e-CVT Active Skypack 144.830 TL 111.950 TL 102.950 TL 1.8 Hybrid e-CVT Advance 148.830 TL 115.950 TL 106.950 TL 1.8 Hybrid e-CVT Advance Skypack 152.830 TL 118.950 TL 109.950 TL 1.8 Hybrid e-CVT Premium 162.500 TL 128.950 TL 116.950 TL  
      Kaynak: LOG
    • Arabalar
      Yazan: Arabalar
      TOYOTA'nın Adapazarı fabrikasında, Türkiye'de üretilen ilk hibrit ve crossover araç olan Toyota C-HR'nin üretimine başlandı.
      C-HR üretimi ile birlikte ABD, Kanada, Tayvan gibi ülkelere ilk kez ihracat yapmaya başlayacak olan Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye'nin toplam ihracat yaptığı ülke sayısı ise 52'den 97'ye çıktı. Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye'nin ürettiği Toyota C-HR projesi 350 milyon Euro'luk yatırımla gerçekleştirildi. C-HR ile yıllık 150 bin olan üretim kapasitesi 280 bin adede çıkarken, İŞKUR programları aracılığıyla 2 bin kişi için ek istihdam olanağı yaratıldı. C-HR modelinin fiyatının ise 14 Kasım'da açıklanacağı belirtildi.
    • EgeG
      Yazan: EgeG
      Uzun süredir test yazısı yazmamıştım ufaktan geri dönüş yapayım dedim  
      Türkiye’de Toyota CHR’yi ilk sürenlerden biriyim sanırsam.
      Test yapmaya aslında ÖTV indirimli 1.8 Hybrid’i sürmek için gitmiştim. 1.2 turbo benzinli seçenek çok ilgimi çekmemişti. Aracı öncelikle bayide kısa süre içinde inceledim. 
      TASARIM
      Tasarım herkese göre değişir fakat ben CH-R’nin tasarımını çok beğendim.   Özellikle boyutları çok hoşuma gitti. Ne çok ufak ne çok büyük.   Sportifliği vurgulamak için de standart sunulan spoilerin de tasarımın göze hoş gelmesinde katkısı büyük.  Arabanın dış tasarımının her noktasında ayrı bir detay var.
      İçeride malzeme kalitesi ve işçliği çok detaylı inceleyemedim. İlk izlenim olarak sınıf standartlarının üstünde gibi hissettim. Vaktim çok yoktu. Fakat kokpit tasarımı da çok hoşuma gitti. Tüm konsol boyunca tercihe göre mavi veya koyu renkte uzanan trim parçası çok hoş duruyor .   Genellikle Toyotalar’ın içeride hissettirdiği demode bir hissiyat vardır. Özellikle 2012 sonrası güncel jenerasyon Toyotalar’da bu durum beni çok rahatsız ediyordu. CH-R’de bu durum büyük ölçüde giderilmiş. Parçaların tasarımı güncel tasarım akımına uyum sağlamış. Ama bu modern ve güncel kokpit tasarımında hala CASIO tipi dijital saat yer verilmesi çok hoşuma gitmedi açıkçası. Arka koltuk hacmi bu sınıftaki diğer rakipleriyle kıyasladığımız zaman iyi durumda.  
      SÜRÜŞ
      1.8 Hybrid’in daha gelmediğini öğrenince biraz üzüldüm fakat madem o kadar geldik o zaman 1.2 turboyu süreyim dedim. Test sürüşü diyorum ama 10dklık şehiriçi turlama gibi düşünün.   Aracın gaz tepkileri bence çok başarılı.  CVT şanzıman, gaza tepkilerinize gayet hızlı tepki veriyor ve ilk dokunuşta tepkime süresi çok başarılı. CVT şanzımanlara karşı çok sıcak değilim fakat, şehiriçinde gaz emirlerinize verdiği cevaplar, performans veya ekonomi odaklı gaz tepkinizi hemen anlayıp devri ona göre ayarlaması ve devri ayarlarken de CVT gibi değil de, klasik usül bir vitesmiş gibi yapmaya çalışması yani tork konvertörlü bir şanzıman gibi hissettirmeye çalışması  hiç fena değil.  Keşke CVT olmasaymış gibi bir şey düşündürtmedi. Aksine aklımdan CVT bu araca çok iyi oturmuş bile dedim. Tabi yüksek hızlarda durum ne olur bilemem.
       Performans olarak tahminimden daha iyi, hatta gayet iyi buldum diyebilirim 10dklık ilk izlenimimde.   Performansı beğendim ama motorun bir eksisi; gürültülü olduğunu düşünüyorum. Özellikle devir yükseldikçe içeri tahmin ettiğinizden daha çok motor sesi geliyor.  10dk içinde süspansiyonları çok deneyemedim ama ilk izlenim olarak sert değil ama sıkı bir yapıda olduklarını düşünüyorum. Bunun yanında süspansiyonların çalışması gayet sessizdi. Benim önem verdiğim bir noktadır süspansiyon sesi.
       Direksiyon günümüz modern şehir otomobilleri yumuşaklığında. Fakat 10dklık şehiriçi sürüşümde edindiğim izlenim biraz hissiz olduğuydu.  Benim i20 aracım kadar suni olmasa da hissiyat bakımından daha iyi örnekleri var diyebilirim.  Sunilik belki herkes için bir problem değil ama yumuşaklık ve rahatlık açısından tahmin edileceği üzere sorun yok. 
      DONANIM
      Donanım olarak satış görevlisinin söylediği üzere orta paketli aracı sürdüm. Paket isimleri ve içerikleri hakkında çok bilgi sahibi değilim. Orta pakede göre donanım olarak iyi olduğunu düşünüyorum. Dijital klima, otomatik kararan dikiz aynası, geri görüş kamerası,  elektrikli katlanan yan aynalar, büyük bir ekran, elektrikli el freni, yanlış hatırlamıyorsam anahtarsız giriş. Opsiyonel olarak da daha güçlü bir ses sistemi ve deri koltuk gibi opsiyonlar sunuluyor diye okumuştum.
      ÖZETLE;
      Bir otomobili sevmek için  birkaç faktörün veya az ama önemli faktörlerin hoşunuza gitmesi yetmiyor. Pozitif yanlarının yanı sıra negatif yanlarının da çok göze batan şeyler olmaması lazım diye düşünüyorum. Genellikle Toyotalar’da başıma gelen şey buydu.  İç tasarımın antipatikliği, beni Toyota’nın konforlu ve rahat sürüşü gibi d-4d gibi güzel bir motor seçeneği ve bunun gibi. + yönlerinden uzaklaştırıyordu; ama Toyota bu sefer bu konuya kafa yormuş..
      CH-R’nin hem iç hem dış tasarımı  gözüme albenisi çok yüksek gelirken, 1.2 motorun sunduğu performans beni araca iyice bağladı.(Ekonomi ne durumdadır bilmiyorum). Bunun yanında donanım olarak önem verdiğim ana donanımların( kolçak, elektrikli kararan dikiz aynası, kullanışlı ve net yol bilgisayarı) gibi özelliklerin orta pakette bile bulunması iyice kendini sevdirdi.  CVT bir dezavantaj gibi gözüksede benim gibi hergün 130 km yol yapan ve bu yolun yarısını yoğun trafikte, yarısını otoyolda ekonomik sürüş ile geçiren biri için avantaj gibi. 1.8 Hybrid seçeneğinin de ÖTV indirimli geleceğini, 1.2 üç aşağı beş yukarı aynı fiyatlarda olacağını ve şehiriçinde full elektrik ile hareket ettiğini düşününce daha da kanım ısındı bu arabaya.  1.8’i de gelir gelmez test etmek isterim.
      Motorunu beğendim, tasarımını beğendim, konforunu beğendim… Bayiden çıkarken söylediğim söz ‘Keşke param olsa da alsam’ oldu. 





    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Ülkemizde üretilen Toyata C-HR'nin satış fiyatları açıklandı. Ne diyelim hayırlı uğurlu olsun otomobil dünyasına.   1.2lt turbo-benzin Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - 6 ileri man. - Advance donanım 4x2 : 83,850TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Advance donanım 4x2 : 90,250TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - 6 ileri man. - Dynamic donanım 4x2 : 92,500TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Dynamic donanım 4x2 : 98,900TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Dynamic donanım 4x4 : 112,550TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - 6 ileri man. - Diamond donanım 4x2 : 92,500TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Diamond donanım 4x2 : 98,900TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Diamond donanım 4x4 : 113,650TL Hybrid
      Toyota C-HR 1.8lt atmosferik benzin + elektrik motor 170ps- CVT otomatik - Advance donanım : 98.000TL Toyota C-HR 1.8lt atmosferik benzin + elektrik motor 170ps- CVT otomatik - Dynamic donanım: 106.400TL Toyota C-HR 1.8lt atmosferik benzin + elektrik motor 170ps- CVT otomatik - Diamond donanım : 106.400TL Advance donanım: 17inch Alüminyum alaşım jant, çift bölgeli otomatik klima, 8 inch dokunmatik ekranlı bilgi eğlence sistemi, geri görüş kamerası, yağmur sensörü, hız sabitleme, otomatik yanan farlar, ledli gündüz farları, elektronik park freni
        Görüleceği gibi bu fiyatlar bizim yurtdışı fiyatlarını baz alarak yaptığımız fiyatlardan yaklaşık %7-8 oranında daha yüksek. 1.2lt motor için yaptığımız analizi Eylül başında ve 1.8lt Hybrid model için yaptığımız anlizi de Ekim başında yaptığımız düşünülürse bu tarihlerde ortalama olarak 1 Euro=3.35TL civarındaydı. Bugün ise aynı kur 1 Euro=3.55TL civarında. Yani Euro kurunda TL karşısında %7 civarında bir değerlenme söz konusu. Anlaşılıyor ki Toyota C-HR fiyatları da bundan fazlasıyla etkilenmiş. Bu da fiyatların tahminimizden yüksek çıkmasına neden oldu diyebiliriz.   Toyota CH-R'nin bulunduğu sınıftaki rakipleri ile görsel, performans, boyut ve fiyat karşılaştırmasını bu hafta yayınlayacağız.   
                                                     
    • Mazda41
      Yazan: Mazda41
      Akrabamin aldığı dizel corollayi dun test etme imkani buldum Arac gercekten cok ferah bir ic hacme sahip Bej rengi ic doseme genis ic hacme ayri bir ferahlik katiyor Oturus pozisyonu ve koltuklar Mazda 3 ten daha rahat geldi Direksiyon tasarimi ve hissiyati cok iyi Gösterge grubu cok sik aracin en cok beğendiğim yeriydi Ancak orta konsol 2012 model araçtan cok 2000 lerin basindaki duz konsol tasarimina benzettim arabanin havasini tek bozan yerin orta konsol olduğunu soyleyebilirim Kol dayama cok genis ve hareket etmesi konfora buyuk katkıda bulunuyor Tek bolgeli otomatik klimasi gayet yeterli ancak 60k lik bir araçta çift bolgeli bir klima olmalıydı Motor gercekten kasaya cok yeterli ben 1.4 bu kadar performans beklemiyordum ortalama yakit tuketimide 5.8 

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×