Jump to content
Efebey

i20 ye Altın Direksiyon !

Tavsiye Edilen Mesajlar

Efebey    467
Efebey


Hyundai i20, son olarak “Altın Direksiyon 2015” tacını taktı.

4wdfoqvo.png

Altın Direksiyon ödülünü kazanan ilk Hyundai modeli olarak da öne çıkan i20, zengin donanımları ve çeşitli motor seçenekleriyle ülkemizde de başarılı bir grafik çiziyor. 

Almanya’nın ünlü otomobil dergisi Auto Bild ve haftalık gazetesi Bild am Sonntag tarafından düzenlenen yarışma, 20 ülkedeki toplam 425 bin okuyucunun oylamaya katılmasıyla sonuçlanıyor. 

“Altın Direksiyon 2015”, segmentlere göre en iyileri belirlerken aynı zamanda tasarımcılar, editörler ve yazarlardan oluşan jüri üyelerine sahip.
 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
alpqla    90
alpqla

Şirketimde olan araba fulllerinden var, birçok kez kullandım hiç ama hiç fena değil hatta i20den inip m3'üme binince i20deki o panoramik tavanı arıyorum.. Basınca gitmiyor 4 ileri çabuk bitiyor ama sürüş dinamikleri olan keyifli yol tutan bi araç.. şirin, keyifli, eğlenceli derim kısaca... 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.356
İlhan
2 dakika önce, Mehmet Özdemir :

bir hafta kadar kiralık son model otomatik i20 kullandım. benzinliydi. şanzımanı ara sıra yanlış kararlar veriyordu. direksiyon çok yumuşak, sportif sürüş sevenlere hitap etmiyor.

+1

1.2 Motorunu kiralamıştım Hatay Atakya'da (Makyajdan Önce ki kasa) onda da en garipsediğim direksiyonu oldu. İnanılmaz yumuşak ve hafif bir direksiyonu var. Hiç his yok ne giderken, ne park halindeyken. Yakıt ekonomisini kalkıp bire bir matematik hesabı yapmadım. Ama deli gibi dolaştım Antakya'da 3 gün boyunca. 70 liralık benzini bitiremedim .

Bu arada direksiyonu garipsememizin en büyük yönü. Sahibi olduğumuz Mazda 3 otomobillerin direksiyonu. Örneğin otomobilimin en çok sevdiği yönü direksiyonu. Yüksek hızlarda bile inanılmaz güven veriyor. Dolayısıyla başka arabalara bindiğimizde ilk yadırgadığımız direksiyon sistemleri oluyor. Bu konuda sınıfının en iyilerinden birisi diyebilirim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Cherkess    181
Cherkess

Hyundai Kia grubu ne zamanki BMW nin tasarımcısını aldı Şaha kalktı resmen. İki yıl öncesine kadar 1.6 cc 128 hp ile sınıfındaki en güçlü dizel motora sahip olan Accent Blue yu ilk önce Astra 1.6 cc 136 hp ile geçmişti.

Accent teki hissiz direksiyonu hiç sevmemiştim yazın aynı direksiyonu İ20 de de kullandım. Şehiriçi kullanımın yoruculuğuna karşı çok iyi ama yüksek hızlarda da aynı yumuşak direksiyonla yol alıyorsunuz. Her an yoldan çıkacak hissiyatı veriyor.

En son kasayı kullanmadım ama ülkemizde pek alternatifi de yok gibi.

Hayırlı olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Canuck    443
Canuck
Bir saat önce, Cherkess :

Hyundai Kia grubu ne zamanki BMW nin tasarımcısını aldı Şaha kalktı resmen. İki yıl öncesine kadar 1.6 cc 128 hp ile sınıfındaki en güçlü dizel motora sahip olan Accent Blue yu ilk önce Astra 1.6 cc 136 hp ile geçmişti.

Accent teki hissiz direksiyonu hiç sevmemiştim yazın aynı direksiyonu İ20 de de kullandım. Şehiriçi kullanımın yoruculuğuna karşı çok iyi ama yüksek hızlarda da aynı yumuşak direksiyonla yol alıyorsunuz. Her an yoldan çıkacak hissiyatı veriyor.

En son kasayı kullanmadım ama ülkemizde pek alternatifi de yok gibi.

Hayırlı olsun.

Dogru. Yalniz kucuk bir duzeltme. Audi'den transfer ettiler o adami. Urettikleri arabalar dayaniklilik, guvenlik, performans vb kriterler acisindan zaten belli bir noktaya gelmisti ancak gorunum acisindan ozellikle genc nesillere cok fazla hitap etmiyordu. 
 
Bunun uzerine parayi bastirip Audi’den Peter Shreyer isimli tasarimciyi transfer edip Hyundai/Kia grubunun bas tasarimcisi yaptilar. Hemen akabinde hem Kia hem de Hyundai araclari dis gorunum ve ic mekan acisindan kabuk degistirmeye basladi. Ayrica bir kac hafta once yine VW grubunun tasarim direktorunu transfer edip Hyundai’nin Genesis urun grubunun basina getirdiler. Cok degil 10-15 sene once bu markalari kimse ciddiye almazken su anda geldikleri nokta muthis gercekten. 25-30 sene once Japon markalarin yaptigini simdi Kore’liler yapiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir    2.494
Mehmet Özdemir

İ20 bir önceki kasasına göre gerçekten büyük değişim geçirdi. Bu tasarımcılara bağlıymış nedeni. Bir önceki kasaya sahip olsam, gerçekten kıskanırdım güncel olanı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G    1.098
M.E.G

i30 la uzun yolculuklar yaptım hem benzinli hem dizel ile. Yalıtımı mazda 3 ten iyi. Fakat direksiyonu gerçekten berbat. Sakin kullanımlarda çok rahat fakat biraz agresif kullanayım virajlarda hafif yanlayayım dersen kontrol senden çıkıyor gibi hissediyorsun. ilhan abinin dediği gibi bunda en büyük etken mazda3 ün muhteşem direksiyon tepkilerine alışık olmamız. i20 de durum nedir bilmiyorum ama direksiyona çare bulmaları lazım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Hyundai'nin model atağı tüm sınıflarda son hızı ile devam ediyor ve bu gidişatın son üyesi de B Segmenti Crossover modelleri arasında yer alacak Kona modeli oldu. Güney Kore'de dün akşam yapılan resmi tanıtım ile basına tanıtılan modelin birçok özelliği ülkemiz şartlarına oldukça uygun görünüyor. 

       
      Oldukça hızlı gelişen B Segmenti Crossover sınıfında yakında VW T-Roc modeli de tanıtacak ve sınıfın diğer modelleri olarak Nissan Juke, Opel Mokka, Renault Captur, Fiat 500X, SSangYong Tivoli ve biraz daha büyük bir kasaya sahip olsalar da Toyota C-HR ve Honda HRV modellerini sayabiliriz. Hyundai'nin yeni tanıttığı Kona ise 4165m uzunluk, 2600mm dingil açıklığı ve 1550mm yükseklik ölçüleri ile sınıf ortalamalarına sahipken, 1800mm genişlik ölçüsü ile sınıfının en geniş üyesi olmasıyla öne çıkıyor. 

      Aracın dış tasarımı oldukça modern hatlara sahip ve C sütununun basık yapısı ile ön aydınlatma ve arka stop grubunun ince yapısı da sportif hissi artıran detaylar arasında bulunuyor. Ön panjur tasarımı birçok Hyundai modelinde kullanılmaya başlanmışken, panjur üstünde yer alan ince ve çizgi şeklindeki yarık, ön görünümü gereksiz yere kalabalıklaştırmış gibi görünüyor. Bu detayın ilk makyaj operasyonunda kaybolabileceğini düşünüyoruz. 
       
      Çeşitli araçların arazi özelliklerini vurgulamak için kullanılan siyah plastik tampon ve çamurluk detayları ise Hyundai Kona'da yoğun bir şekilde kullanılmış ve aracın dört bir tarafı bu siyah plastikler ile çevrili. Tavan rengi olarak siyah veya bir başka renk seçilmesi ise Crossover modeller arasında yayınlan bir moda ve Kona'ya da fazlasıyla yakışmış diye düşünüyoruz. Bu detay sayesinde aracın alt ve üstünün siyah olması şık bir görünüm sağlamış.
       
      Hyundai Kona modelinde kullanılacak motorlar ise tam da ülkemiz vergi sistemine uygun olmasıyla öne çıkıyor ve markanın B ve C Segmentlerinde yaygın bir şekilde kullanılmaya başlandı. Ayrıca üst motor seçeneklerinde 4x4 seçeneğinin de sunulacağı belirtilenler arasında yer alıyor. Bu motorlar ve teknik verileri şu şekilde yer alıyor.
      1.0lt turbo-benzin 3 silindir 120ps-175nm, 6 ileri manuel
      0-100km/saat hızlanma: 12 saniye
      Maksimum hız: 181km/saat
      1.6lt turbo-benzin 4 silindir 177ps-265nm, 7 ileri DCT otomatik
      0-100km/saat hızlanma: 7,7 saniye
      Maksimum hız: 210km/saat
      1.6lt turbo-dizel 4 silindir 136ps-300nm (Detaylar henüz belirtilmiyor)
       
      Görüleceği gibi sunulan motor seçenekleri ülkemiz için oldukça uygun ve bu motorlara önümüzdeki yıl tam elektrikli bir motor seçeneğinin de ekleneceği ve 400km civarında bir menzile sahip olmasının planlandığı da açık bir şekilde belirtiliyor. Hyundai Kona'nın 2017 yılı sonunda ülkemizde satılmaya başlanması ve fiyatının da Nissan Juke benzeri olması beklenebilir.
       
       
       
       
       
       
       
       
       
         
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
        Kaynak: SekizSilindir
    • EgeG
      Yazan: EgeG





    • Yılkı
    • EgeG
      Yazan: EgeG
      Yeni Hyundai i30 tanıtıldı. 



       


      Şahsen bu sefer beğenmedim. Dış tasarımda arabaları birbirlerine benzetme mantığını doğru bulmam ama arka kısmı egea Hb'e çok benzettim. İç tasarımda modaya uyum sağlanmış; tabletimsi ekran kullanılmış. Halbuki Hyundai'nin eski tasarım dili çok daha güzeldi bence. Resimlerde lastikler ufak kalmış gibi gözüktü bana.
      Bir de spor versiyonu tanıtılacak.  Bakalım gerçekte görünce beğenecek miyim  
    • Mursel_Balci
      Yazan: Mursel_Balci
      Merhaba Arkadaşlar,
      Malumunuz yaklaşık 3 senedir 91 model mazda 626 kullanıyordum. Bu araçla alakalı da elimden geldiğince bazı değişiklikler yapıp forumda paylaşmıştım. Bu aracı bir arkadaşıma satıp yerine Hyundai Sonata NF 2,4 aldım. Aslında eski bir Hyundaici olarak tekrar Hyundai markasına dönüş yaptım diyebilirim. İlk aracım 96 model Accent 1,5 gls idi yaklaşık 2 seneye yakın kullandıktan sonra satıp 2005 Hyundai Elantra 1,6 gls model araç almış ve üzerinde ciddi manada değişiklikler yapmıştım 3 seneye yakın bu aracı kullandıktan sonra ev alma niyetine girip satmıştım. Uygun fiyatlı klimalı hidrolik direksiyonlu bir araç bakarken karşıma 91 Mazda 626 çıkmıştı. Ev işi olmayınca 3-5 ay kullanır satarım derken aracı beğendim ve en uzun kullandığım araç oldu diyebilirim. Yeni araç arayışındayken Mazda 6 ve Sonatalara bayağı baktım. Kafama yatan bir mazda 6 bulamayınca eski sahibini de tanıdığım Sonata marka aracı almaya karar verdim. Mazdayı ilana koyup satmayı düşünürken arkadaşım ablamlar araba alacak onlara alalım dedi ve 626 ilana bile koyulmadan satıldı.



       
      Bunlar ilk aldığım hali diyebilirim
      Öncelikli olarak parklar beyaz ledle değiştirildi
      Arka plaka aydınlatmaları beyaz lede çevrildi
      Klima gazı eksikti tamamlandı.
      Yağı yağ filtresi polen filtresi değişti.
      Yanlış bağlanan lpg su bağlantıları düzeltildi.
      Arkadaşım Köksal tarafından bir güzel temizlendi derilere bakım yapıldı.
       
      Aracın standart özellilkleri
      2,4 motor standart 166 Beygir fakat bu araçta yazılım mevcut 180 beygir civarı
      Dijital Klima,
      Hidrolik direksiyon
      Deri döşeme
      elektrikli koltuk
      Tam otomatik triptonik vites
      Hız Sabitleme
      Direksiyon Kumandası
      Sunroof
       
      Kabataslak bir yapılacaklar listesi hazırladım
      Bagaj Aydınlatma
      Tavan aydınlatma
      Ayak Aydınlatma
      Marine aydınlatma
      Ayna altı aydınlatma
      Kapı kolu (iç+dış) aydınlatma
      İç ışıklandırma renk değişimi
      Ayna içi sinyal
      Katlanır ayna
      Far sensörü
      Follow me home
      Viraj aydınlatması
      Geri viteste sağ ayna indirme
      Ön park sensörü
      Otoban sinyali
      Ani fren ikazı
      Cam Kaldırma + Sunroof kapatma
      Orjinal LPG düğmesi
      Geri görüş kamerası
      f2.4s yazısı
      Çift çıkış egzos
      Led Stop
      Gündüz Ledi
       
      Araç 2,4 motor olmasına rağmen kasko diliminden dolayı 2,0 vergisi ödeniyor.
      Yakıt tüketimi olarak uzun yolda 140-150yi geçmezseniz 10 litre civarı lpg tüketiyor
      Eğer 180-200 civarı giderseniz 15 litreye kadar çıkıyor
      İstanbul Şehir içi normal kullanım 13 litre civarı lpg tüketimi oluyor
      Şehir içi yoğun trafik sürekli kısa mesafe 15-16 litrelere çıkabiliyor.
      Yani şöyle söyleyeyim ben aldığımdan beri 4 depo şehir içinde bitirdim bunlardan 3 tanesi 13 litre civarı çıktı 1 tanesi 15 litre civarı çıktı. Lpg yi 1,89 dan alıyorum.
       
      Gelişmeler oldukça burdan paylaşmaya devam edeceğim.

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×