Jump to content

Toyota Avensis 1.6 Dizel Test ve Kullanıcı Yorumları


İlhan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Toyota Avensis 1.6 Dizel Test ve Kullanıcı yorumlarını bu başlık altında toplayabiliriz. Model henüz yeni bir model olduğu için, çok fazla sağlıklı bir test verisi yok. Bir kaç otomobil dergi sektörü, bu modeli test etmiş ve yayınlamış. Asıl ootopark'çılardan bekliyorum bu testi. 

Toyota Avensis 1.6 D-4D Premium Plus

Japon üretici Toyota’yı D segmentinde temsil eden Avensis, geçmişteki parlak günlerine tekrar dönme peşinde. Geçtiğimiz aylarda kapsamlı bir makyaja uğrayan otomobil BMW’den alınan 1.6 litre dizel motoruyla test konuğumuz.

Toyota Avensis 1.6 D-4D Premium Plus Tasarım

Toyota, Avensis’i yeni olarak lanse ediyor. Ama aslında araç 2009 yılında tanıtılan üçüncü neslin ikinci kez makyaj operasyonuna uğramış hali. Aracı detaylarına kadar incelediğimizde aslında bir nebze Toyota yetkililerine hak veriyoruz. Platformu aynı olsa da araç eski modeli hiç andırmıyor. Eski modelin orantısız ön tasarımı gitmiş yerine daha şık görünen bir ön bölüm gelmiş. Farlar küçültülmüş ve inceltilmiş. Markanın ‘keskin bakış’ ve ‘öncelikli tasarım’ ismini verdiği felsefe ön bölümde bir hayli öne çıkıyor. Yandan incelendiğinde özellikle cam altlarındaki çıkıntılı çizgi eski modeli andırıyor. Arka kısım da göze güzel görünüyor. Ters formlu stoplar ve bagaj kapağı üzerinde krom kaplama şık görünüyor. Avensis makyajla birlikte eski modele göre 40 mm daha uzun. 2700 mm’lik aks aralığı ise aynı kalmış.

Puan : 5 Tulu Darıcan

Toyota Avensis 1.6 D-4D Premium Plus İç Mekan

Makyajla birlikte iç mekan da baştan aşağıya yenilenmiş. Bu operasyonda malzeme kalitesi de belirgin derece de artmış. Özellikle test ettiğimiz donanımla birlikte sunulan ahşap kaplamalar yaşlı bir görünüm oluşturacağına şık ve elit bir hava katmış. Göstergeler, Alfa Romeo ve Mazda modellerini andırırcasına dairesel, ayrı formda tasarlanmış. Yenilenen direksiyon simidi üzerinden pek çok işlemi yapmak mümkün. Orta konsolda 8 inçlik dokunmatik bir ekran bulunuyor. Toyota Touch 2 ismindeki ekran pek çok işlemi yapabiliyor. Ama görsel anlamda çok etkileyici değil. Dokunma hassasiyeti ise ortalamalarda. Aracın kas aralığı değişmediği için iç mekanında bir genişleme yok. Değişmeyen bir diğer birimse 509 litrelik bagaj hacmi. Bu hacim en büyük rakibi VW Passat’ın 586 litresinden düşük kalıyor.

Puan :4 Tulu Darıcan

Toyota Avensis 1.6 D-4D Premium Plus Motor

Uzun yıllar benzinli motorla mücadele eden Toyota Avensis en sonunda düşük hacimli dizel bir motora kavuştu. BMW’den alınan 1.6 litre hacmindeki motor 4000 d/d’de 112 hp’lik bir güç çıkışına sahip. 1750 d/d’den itibaren motorun ürettiği tork değeri ise 270 Nm. 1750 devre kadar biraz ağır kalan motor bu devirden sonra makul bir performans gösteriyor. 6 kademeli manuel şanzıman gücü ön tekerleklere aktarıyor. Aracın 0-100 km/s hıza çıkmak için harcadığı süre 11.4 saniye. Bu motorla birlikte otomatik şanzıman seçeneği sunulmuyor. Aracın 1.6 tona yaklaşan ağırlığına rağmen araç ekonomik olmayı başarıyor. Fabrika verilerine göre karma kullanımda 4.4 litre tüketen araç ile bizim test ortalamamız 6.4 litre oldu.

Puan :4 Tulu Darıcan

Toyota Avensis 1.6 D-4D Premium Plus Konfor & Yol Tutuş

Makyajla birlikte Toyota Avensis’in süspansiyonları tümüyle yenilenmiş. Böylece eskinin sürüş dinamikleri kötü aracı gitmiş bu disiplinde segmentinde üst sıralara oynayacak bir otomobil gelmiş. Direksiyon sistemi biraz yapay hissettirse de tepkileri konusunda başarılı. Araç çok zorlandığında ilk kayma önden geliyor fakat bu sürüşü tehlikeye düşürecek boyutta değil. Araç ağırlığı sebebiyle çok dinamik değil ama segment standartlarını yakalıyor. Konfor ise başarılı. Hatta bu alanda Alman rakipleriyle eş düzeyde diyebiliriz.

Puan :4 Tulu Darıcan

 

Toyota Avensis 1.6 D-4D Premium Plus Teknik Özellik

 

Motor:1.6 D-4D 

Motor Hacmi:1598 cc 

Silindir Adedi:4 

Maksimum Güç:112 hp 4000 d/d 

Maksimum Tork: 270 Nm 1750 d/d 

Performans  

 0-100 km/s Hızlanma11,4 s

 Maksimum Hız:185 km/s

   

Frenler  

 Ön:Disk

 Arka:Disk

   

Yakıt Türü Dizel

Yakıt Tüketimi  

 Şehir İçi:5,3 lt

 Şehir Dışı:3,9 lt

 Karma:4,4 lt

 Test:6,4 lt

 CO2 Emisyonu114gr/km

Boyutlar  

 Uzunluk:4750 mm

 Genişlik:1810 mm

 Yükseklik:1480 mm

 Dingil Mesafesi:2700 mm

 Bagaj Hacmi:509 lt

 Yakıt Depo Kapasitesi:60 lt

 Boş Ağırlık:1550 kg

 Lastik Boyutu:215/55 R17

Özet Yorum

Tasarım:5

İç Mekan:4

Motor:4

Konfor & Yol Tutuş:4

Herkesin bildiği gibi Türkiye’de D segmentinin satış lideri VW Passat. Tüketici cephesindeyse bir diğer yıldızlı tercih Opel Insignia. Daha sportif olmak isteyenler Insignia’yi, konfor isteyenlerse Passat’ı seçiyor. Makyaj öncesi sadece konfora odaklanan ve tabiri caizse yolda salınan bir gemi gibi dolaşan Avensis, makyajla birlikte hem konforlu hem de yeterli sportifliği sunabilir hale gelmiş. Bence Alman rakipleri için çok ciddi bir alternatif olmuş. 1.6 litrelik motor çok yüksek performans sunmasa da kullanıcısını üzmüyor. Peki Avensis’in eksiklikleri yok mu? En önemlisi hala dizel motorla otomatik şanzıman sunulmuyor. Ve bu konfor ve sürüş dinamikleri anlamında rakipleriyle rahatlıkla mücadele edebilecek Avensis’in elini zayıflatıyor.

Kaynak

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Geçtiğimiz günlerde düzenlenen New York Auto Show'da tanıtılan 2019 model Toyota RAV4, etkileyici tasarımıyla görenleri hayran bıraktı. Aynı fuarda tanıtılan 2019 model Subaru Forester da rekabete dahil olan modellerden biri. Yeni Toyota RAV4'ü, en büyük rakipleri Honda CR-V, Nissan X-Trail ve Subaru Forester ile kıyasladık.
      Tasarım

      Bu kısım biraz öznel olsa da kıyasladığımız 4 araç da birbirinden farklı tasarımlar sunuyor. Maceracı ruhlu 2019 Toyota RAV4, biraz daha saldırgan ve erkeksi görünüyor. Honda CR-V ile neredeyse aynı boyutlara sahip olan RAV4'ün tasarımını biz çok beğendik. Subaru Forester ise, her zamanki gibi sadeliğiyle öne çıkıyor. Oldukça işlevsel ve sade bir tasarıma sahip olan Forester'ın boyutları, eski modele göre biraz daha büyümüş.

      Toyota RAV4'ün en büyük rakibi olarak nitelendirebileceğimiz Honda CR-V, kompakt SUV sınıfının en iddialı modellerinden biri. 2017 yılında büyük tasarım değişikliği geçiren CR-V, hâlâ rakipleri kadar agresif bir görünüme kavuşmuş değil. Nissan tarafına gelecek olursak, X-Trail modeli yakın bir zamanda makyajlanmış olmasına rağmen bildiğimiz tasarımı büyük oranda koruyor. Sadece biraz daha agresif çizgilere kavuşan X-Trail, klasik tasarımından ödün vermiyor. En başta da dediğimiz gibi biraz öznel bir kısım olsa da RAV4'ün tasarımı kıyasladıklarımız arasında en iyi gibi görünüyor. 
      Teknik Detaylar
      2019 model Toyota RAV4, yeni motor seçenekleriyle beraber geliyor. Henüz tüm detayları açıklanmasa da motor seçenekleriyle ilgili bazı tahminler bulunuyor. 2.5 litrelik benzinli motora sahip olacak RAV4, sekiz vitesli bir otomatik şanzımanla beraber gelecek. Ülkemiz için oldukça yüksek olan bu motor hacminin vergisi nasıl olur, siz düşünün. Benzinli motora ek olarak, performans odaklı bir hibrit modele de sahip olacak olan RAV4, CVT şanzımanla desteklenecek. Dört tekerden çekiş özelliğinin opsiyonel olarak sunulacağı da gelen diğer bilgiler arasında.
       

      Subaru Forester ise yine 2.5 litrelik bir motora sahip olacak. 182 beygir gücünde motora sahip olan Forester, turboşarjlı XT modelinin sonladırılacak olması haberiyle bizleri üzüyor. Forester ile ilgili bir diğer detay ise, Japon araçlarında görmeye alıştığımız CVT şanzımanın tüm modellerde yer alacak olması. Subaru'nun diğer modellerinden de alışık olduğumuz üzere, tüm Forester modelleri dört tekerden çekiş özelliğine sahip olacak.
      Honda CR-V tarafına baktığımızda 1.5 litrelik 200 beygir gücünde bir motorla karşılaşıyoruz. CVT şanzımanla desteklenen bu motor, dört silindirli. Nissan X-Trail ise 2.5 litrelik 4 silindirli motorla geliyor. Tek motor seçeneği olarak sunulan 170 beygir gücüne sahip bu motorla Nissan, rakiplerinin gerisinde kalıyor.
      İç Tasarım

      Toyota'nın TNGA mimarisi üzerine kurulan RAV4, dışarıdan küçük görünmesine rağmen iç kısımda oldukça geniş bir alan sunuyor. Aracın iç dizaynı ise bildiğimiz Toyota: Sade, ama yeterli. 2019 model RAV4, eskisine göre çok daha yüksek premium hissiyatına sahip. Araçta aynı zamanda Apple CarPlay desteğine sahip bir multimedya sistemi bulunuyor.

      Forester'ın iç tasarımı ise oldukça güzel görünüyor, ancak yolda test etmeden karar vermemek lazım. Neden mi? Çünkü Subaru modelleri, genelde yetersiz iç tasarım kalitesi ile uzun yolda bol bol trim seslerine sebebiyet verebiliyor. Yeni Forester ile bu konuda oldukça iddialı olan Subaru, bir şansı hak ediyor. EyeSight sürücü destek sistemine sahip olan Forester, aynı zamanda Subaru'nun Apple CarPlay ve Android Auto destekli Starlink multimedya sistemine sahip.

      Honda CR-V'nin iç tasarımı ise bir Honda klasiği, ancak beklenenden daha az premium hissiyatına sahip. Yüksek teknoloji özelliklerini barındıran CR-V, Honda Sensing adı verilen sürüş destek sistemiyle beraber geliyor. Tabii ki rakiplerinden geri kalmayıp Apple CarPlay ve Android Auto desteğini barındıran CR-V, oldukça iyi bir iç tasarım sunuyor.

      Nissan'ın X-Trail modeli ise yine gayet güzel bir iç tasarıma sahip olmasına rağmen, Nissan'ın ProPilot asistanıyla ilgili bazı şüpheler bulunuyor. Standart olarak sunulmayıp, opsiyonel olarak ayrıca satılan bu sürüş destek sistemleri Nissan'a rakiplerine karşı eksi puan kazandırıyor.
      Donanım
      ASFALT 3Tamamen değişen tasarımıyla 2019 Toyota RAV4 ve öne çıkan özellikleri [Video]Ozan ÖĞRETMENOĞLU28 Mart 2018 59 Amerika’da düzenlenen tanıtımla birlikte tüm dünyanın karşısına çıkan 2019 Toyota RAV4 ile birlikte meraklılarını yepyeni bir deneyim bekliyor. Resmi kaynaklarından gelen ilk ipuçlarından itibaren sizlerle değerlendirme beklentilerimizi paylaştığımız ve New York Otomobil Fuarı’nın Türkiye için en önemli modellerinden birisi olan 2019 Toyota RAV4 nihayet artık karşımızda duruyor. Beklediğimiz gibi iç ve dış dünyasında yapılan değişimler ile hiç olmadığı kadar araziyle bütünleşen RAV4, içerideki özellikleriyle de modern şehir içi kullanıcılarının da dikkatini çekme potansiyeline sahip. FT-AC konseptinden ödünç aldığı bu tasarım detaylarını son nesil güvenlik ekipmanlarıyla güçlendiren aracın motor kısmında şimdilik sadece Amerika pazarı için sunulacak olan seçeneğin detayları veriliyor. Avrupa’da sunulmasını beklediğimiz 1,8 ve 2.0 litrelik hibritlerin duyurusu için biraz daha beklememiz gerekecek. Donanım Ebatsal olarak bir önceki jenerasyona göre iyileştirmelerin yapıldığı 2019 Toyota RAV4, bunu görünüş olarak fazlasıyla hissettiriyor. Aracın tasarımını şekillendirecek üç farklı seriye yer verdiğini gördüğümüz Toyota, en güçlü karakteri Limited olarak nitelendirdiği ve arazi hissiyatını yansıtan versiyonda kullanıcılara sunuyor. Ön bölümdeki bu karakteristik farkı arka tarafta Jeep Grand Cherokee’yi andıran ışıklandırma tasarımıyla veren modelde 19 inç‘lik özel tasarım jantlar da işin tuzu-biberi niteliğinde. İç tasarıma geçmeden önce RAV4’ün gövde ve sürüş dinamiklerine doğrudan etki eden parçasını da vakit kaybetmeden belirtelim. Yeni TNGA platformuyla birlikte bir önceki jenerasyona göre yüzde 57 oranında daha rijit olan model, sürüş dinamiğinin yanında araç içerisindeki yalıtımıyla da bu farkı hissettirme iddiasında. 



      Kaynak: Log & Webtekno
       
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Hibrit motor teknolojisindeki yatırımın öncülerinden olan Toyota, dikkat çeken fiyatlarla fazlasıyla rekabetçi.

      Bu yılki İstanbul Autoshow’a sadece hibrit modellerini getirerek elektrik ve içten yanmalı motor birlikteliğinin artık günümüz teknolojisi olduğunu bir kez daha kanıtlayan Toyota bu dönüşümün öncülerinden olmaya devam ediyor. Yaris hibrit ile başlayan macerasını yakın zamanda C-HR ile taçlandıran ve ciddi bir ilgi gören marka C segmentindeki modeli Auris’i de maceraya katarak opsiyonlarını çoğaltarak elini güçlendiriyor.

      Güç ünitesinde Toyota C-HR’da olduğu gibi 1.8 litrelik benzinli ve elektrik motor kombinasyonlarının sunulduğu Auris hibrit beş farklı donanım seçeneğiyle kullanıcılarla buluşuyor. Donanım seviyelerine göre değişmekle birlikte araçta yağmur sensörü, park sensörü, geri görüş kamerası, far asistanı, hız sabitleyici, panoramik cam tavan ve LED teknolojisine sahip ışıklandırma grubu gibi sınıfının gerekliliklerini karşılayan opsiyonlar sunuluyor. Fiyat olarak şu an için lansmana özel indirimle oldukça cazip rakamlarla kullanıcılarla buluştuğunu gördüğümüz Auris hibrit, daha önce hibrit araç kullanmamış ve bu yönde bir düşünce sahip olan kullanıcıların dikkatini çekecek gibi gözüküyor. Toyota tarafından Auris hibrit için açıklanan fiyatlar şu şekilde;

      Yeni Auris Hybrid fiyatları
       
      Versiyon Tavsiye Edilen 2017 MY Fiyatları Tavsiye Edilen 2017 ÖTV Teşvikli Fiyatları Tavsiye Edilen 2017 MY ÖTV Teşvikli Lansman Özel Fiyatları 1.8 Hybrid e-CVT Active 140.830 TL 108.950 TL 99.950 TL 1.8 Hybrid e-CVT Active Skypack 144.830 TL 111.950 TL 102.950 TL 1.8 Hybrid e-CVT Advance 148.830 TL 115.950 TL 106.950 TL 1.8 Hybrid e-CVT Advance Skypack 152.830 TL 118.950 TL 109.950 TL 1.8 Hybrid e-CVT Premium 162.500 TL 128.950 TL 116.950 TL  
      Kaynak: LOG
    • Misafir
      Yazan: Misafir
      TOYOTA'nın Adapazarı fabrikasında, Türkiye'de üretilen ilk hibrit ve crossover araç olan Toyota C-HR'nin üretimine başlandı.
      C-HR üretimi ile birlikte ABD, Kanada, Tayvan gibi ülkelere ilk kez ihracat yapmaya başlayacak olan Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye'nin toplam ihracat yaptığı ülke sayısı ise 52'den 97'ye çıktı. Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye'nin ürettiği Toyota C-HR projesi 350 milyon Euro'luk yatırımla gerçekleştirildi. C-HR ile yıllık 150 bin olan üretim kapasitesi 280 bin adede çıkarken, İŞKUR programları aracılığıyla 2 bin kişi için ek istihdam olanağı yaratıldı. C-HR modelinin fiyatının ise 14 Kasım'da açıklanacağı belirtildi.
    • EgeG
      Yazan: EgeG
      Uzun süredir test yazısı yazmamıştım ufaktan geri dönüş yapayım dedim  
      Türkiye’de Toyota CHR’yi ilk sürenlerden biriyim sanırsam.
      Test yapmaya aslında ÖTV indirimli 1.8 Hybrid’i sürmek için gitmiştim. 1.2 turbo benzinli seçenek çok ilgimi çekmemişti. Aracı öncelikle bayide kısa süre içinde inceledim. 
      TASARIM
      Tasarım herkese göre değişir fakat ben CH-R’nin tasarımını çok beğendim.   Özellikle boyutları çok hoşuma gitti. Ne çok ufak ne çok büyük.   Sportifliği vurgulamak için de standart sunulan spoilerin de tasarımın göze hoş gelmesinde katkısı büyük.  Arabanın dış tasarımının her noktasında ayrı bir detay var.
      İçeride malzeme kalitesi ve işçliği çok detaylı inceleyemedim. İlk izlenim olarak sınıf standartlarının üstünde gibi hissettim. Vaktim çok yoktu. Fakat kokpit tasarımı da çok hoşuma gitti. Tüm konsol boyunca tercihe göre mavi veya koyu renkte uzanan trim parçası çok hoş duruyor .   Genellikle Toyotalar’ın içeride hissettirdiği demode bir hissiyat vardır. Özellikle 2012 sonrası güncel jenerasyon Toyotalar’da bu durum beni çok rahatsız ediyordu. CH-R’de bu durum büyük ölçüde giderilmiş. Parçaların tasarımı güncel tasarım akımına uyum sağlamış. Ama bu modern ve güncel kokpit tasarımında hala CASIO tipi dijital saat yer verilmesi çok hoşuma gitmedi açıkçası. Arka koltuk hacmi bu sınıftaki diğer rakipleriyle kıyasladığımız zaman iyi durumda.  
      SÜRÜŞ
      1.8 Hybrid’in daha gelmediğini öğrenince biraz üzüldüm fakat madem o kadar geldik o zaman 1.2 turboyu süreyim dedim. Test sürüşü diyorum ama 10dklık şehiriçi turlama gibi düşünün.   Aracın gaz tepkileri bence çok başarılı.  CVT şanzıman, gaza tepkilerinize gayet hızlı tepki veriyor ve ilk dokunuşta tepkime süresi çok başarılı. CVT şanzımanlara karşı çok sıcak değilim fakat, şehiriçinde gaz emirlerinize verdiği cevaplar, performans veya ekonomi odaklı gaz tepkinizi hemen anlayıp devri ona göre ayarlaması ve devri ayarlarken de CVT gibi değil de, klasik usül bir vitesmiş gibi yapmaya çalışması yani tork konvertörlü bir şanzıman gibi hissettirmeye çalışması  hiç fena değil.  Keşke CVT olmasaymış gibi bir şey düşündürtmedi. Aksine aklımdan CVT bu araca çok iyi oturmuş bile dedim. Tabi yüksek hızlarda durum ne olur bilemem.
       Performans olarak tahminimden daha iyi, hatta gayet iyi buldum diyebilirim 10dklık ilk izlenimimde.   Performansı beğendim ama motorun bir eksisi; gürültülü olduğunu düşünüyorum. Özellikle devir yükseldikçe içeri tahmin ettiğinizden daha çok motor sesi geliyor.  10dk içinde süspansiyonları çok deneyemedim ama ilk izlenim olarak sert değil ama sıkı bir yapıda olduklarını düşünüyorum. Bunun yanında süspansiyonların çalışması gayet sessizdi. Benim önem verdiğim bir noktadır süspansiyon sesi.
       Direksiyon günümüz modern şehir otomobilleri yumuşaklığında. Fakat 10dklık şehiriçi sürüşümde edindiğim izlenim biraz hissiz olduğuydu.  Benim i20 aracım kadar suni olmasa da hissiyat bakımından daha iyi örnekleri var diyebilirim.  Sunilik belki herkes için bir problem değil ama yumuşaklık ve rahatlık açısından tahmin edileceği üzere sorun yok. 
      DONANIM
      Donanım olarak satış görevlisinin söylediği üzere orta paketli aracı sürdüm. Paket isimleri ve içerikleri hakkında çok bilgi sahibi değilim. Orta pakede göre donanım olarak iyi olduğunu düşünüyorum. Dijital klima, otomatik kararan dikiz aynası, geri görüş kamerası,  elektrikli katlanan yan aynalar, büyük bir ekran, elektrikli el freni, yanlış hatırlamıyorsam anahtarsız giriş. Opsiyonel olarak da daha güçlü bir ses sistemi ve deri koltuk gibi opsiyonlar sunuluyor diye okumuştum.
      ÖZETLE;
      Bir otomobili sevmek için  birkaç faktörün veya az ama önemli faktörlerin hoşunuza gitmesi yetmiyor. Pozitif yanlarının yanı sıra negatif yanlarının da çok göze batan şeyler olmaması lazım diye düşünüyorum. Genellikle Toyotalar’da başıma gelen şey buydu.  İç tasarımın antipatikliği, beni Toyota’nın konforlu ve rahat sürüşü gibi d-4d gibi güzel bir motor seçeneği ve bunun gibi. + yönlerinden uzaklaştırıyordu; ama Toyota bu sefer bu konuya kafa yormuş..
      CH-R’nin hem iç hem dış tasarımı  gözüme albenisi çok yüksek gelirken, 1.2 motorun sunduğu performans beni araca iyice bağladı.(Ekonomi ne durumdadır bilmiyorum). Bunun yanında donanım olarak önem verdiğim ana donanımların( kolçak, elektrikli kararan dikiz aynası, kullanışlı ve net yol bilgisayarı) gibi özelliklerin orta pakette bile bulunması iyice kendini sevdirdi.  CVT bir dezavantaj gibi gözüksede benim gibi hergün 130 km yol yapan ve bu yolun yarısını yoğun trafikte, yarısını otoyolda ekonomik sürüş ile geçiren biri için avantaj gibi. 1.8 Hybrid seçeneğinin de ÖTV indirimli geleceğini, 1.2 üç aşağı beş yukarı aynı fiyatlarda olacağını ve şehiriçinde full elektrik ile hareket ettiğini düşününce daha da kanım ısındı bu arabaya.  1.8’i de gelir gelmez test etmek isterim.
      Motorunu beğendim, tasarımını beğendim, konforunu beğendim… Bayiden çıkarken söylediğim söz ‘Keşke param olsa da alsam’ oldu. 





    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Ülkemizde üretilen Toyata C-HR'nin satış fiyatları açıklandı. Ne diyelim hayırlı uğurlu olsun otomobil dünyasına.   1.2lt turbo-benzin Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - 6 ileri man. - Advance donanım 4x2 : 83,850TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Advance donanım 4x2 : 90,250TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - 6 ileri man. - Dynamic donanım 4x2 : 92,500TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Dynamic donanım 4x2 : 98,900TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Dynamic donanım 4x4 : 112,550TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - 6 ileri man. - Diamond donanım 4x2 : 92,500TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Diamond donanım 4x2 : 98,900TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Diamond donanım 4x4 : 113,650TL Hybrid
      Toyota C-HR 1.8lt atmosferik benzin + elektrik motor 170ps- CVT otomatik - Advance donanım : 98.000TL Toyota C-HR 1.8lt atmosferik benzin + elektrik motor 170ps- CVT otomatik - Dynamic donanım: 106.400TL Toyota C-HR 1.8lt atmosferik benzin + elektrik motor 170ps- CVT otomatik - Diamond donanım : 106.400TL Advance donanım: 17inch Alüminyum alaşım jant, çift bölgeli otomatik klima, 8 inch dokunmatik ekranlı bilgi eğlence sistemi, geri görüş kamerası, yağmur sensörü, hız sabitleme, otomatik yanan farlar, ledli gündüz farları, elektronik park freni
        Görüleceği gibi bu fiyatlar bizim yurtdışı fiyatlarını baz alarak yaptığımız fiyatlardan yaklaşık %7-8 oranında daha yüksek. 1.2lt motor için yaptığımız analizi Eylül başında ve 1.8lt Hybrid model için yaptığımız anlizi de Ekim başında yaptığımız düşünülürse bu tarihlerde ortalama olarak 1 Euro=3.35TL civarındaydı. Bugün ise aynı kur 1 Euro=3.55TL civarında. Yani Euro kurunda TL karşısında %7 civarında bir değerlenme söz konusu. Anlaşılıyor ki Toyota C-HR fiyatları da bundan fazlasıyla etkilenmiş. Bu da fiyatların tahminimizden yüksek çıkmasına neden oldu diyebiliriz.   Toyota CH-R'nin bulunduğu sınıftaki rakipleri ile görsel, performans, boyut ve fiyat karşılaştırmasını bu hafta yayınlayacağız.   
                                                     
×
×
  • Yeni Oluştur...