Jump to content
Mümin

2016 Ford Kuga 1.5 Dizel Teknik Özellikleri ve Detayları

Tavsiye Edilen Mesajlar

Mümin    862
Mümin

Ford modern, sportif ve verimli yeni Kuga SUV'yi tanıttı. Yeni 2016 Ford Kuga 1.5 litrelik dizel motora kavuşması ile dikkat çekiyor.

Ford önceki gün yeni Kuga modelini tanıttı. Avrupa'nın en popüler SUV'lerinden birisi olan Kuga'nın yeni modeli, müşterilere daha yüksek teknoloji, rafine ve sportif bir tasarım sunuyor. Yeni ve sofistike Kuga sürüşü daha basit, daha güvenli, daha keyifli ve daha uygun maliyetli hale getiren teknolojilere sahip olacak. Bunlar arasında Ford'un yeni SYNC 3 iletişim ve eğlence sistemi, inovatif sürüş yardımı teknolojileri, ergonomik ve konforlu bir iç kabin ve yeni 120 PS 1.5 litre TDCi dizel motor sayılabilir. 

 

Cüretkar ve sportif yeni Kuga'nın prömiyeri Barselona'daki Mobil Dünya Kongresi'nde (Mobile World Congress) gerçekleştirildi. Yeni Kuga aynı zamanda Ford'un dikey park teknolojisini de içerecek. Bu sistemle sürücüler dark park yerlerine eller-serbest şekilde park edebiliyor. Active City Stop çarpışma önleme sistemi ve Ford'un optimize edilmiş uyumlanabilir ön aydınlatma sistemi de yeni modelin dikkat çeken özellikleri arasında. Daha da sofistike teknolojiler ise eller-serbest şekilde yukarıya doğru açılan bagaj kapağı ve Ford akıllı dört çekişli sürüş sistemi. 

2016 Ford Kuga 1.5 Dizel Teknik Özellikleri ve Detayları

 

Ford Avrupa Başkan Yardımcısı Joe Bakaj'ın yeni Kuga ile açıklamaları şöyle: “Yeni Kuga sürücülerin yolculuk esnasında bağlantıda, rahat, güvenli ve şık olmasını sağlayan teknolojilere ve özelliklere sahip. Yeni sofistike tasarım Kuga'ya taze ve modern bir hava kattı. SYNC 3 ise sürücülerin otomobilleri ile ve bağladıkları cihazlar ile kusursuz iletişim kurabilmesini sağlıyor. SYNC 3'teki özellikler bir kaç yıl önce hayal bile edilemiyordu”. 

 

Ford, geçen yıl güncellenmiş EcoSport'u tanıtmasının ardından yeni Kuga ve daha büyük Edge SUV'yi bu yıl piyasaya sürecek. Firma SUV serisi sektör analisti IHS'nin öngürüsüne uygun şekilde büyütüyor. IHS, 2020 yılı itibariyle Avrupa'daki otomobil satışlarının %27'sinin SUV segmenti araçlardan oluşacağını öngörüyor.

k%C3%84%C2%B1ga4.jpg

 

Yeni Kuga ve Edge gelecek üç yılda SUV ve crossover alanlarındaki rekabette Ford'u temsil edecek beş model arasında.

Kuga 2008'de ilk piyasaya çıktığı günden beri firmanın Avrupa'daki SUV atağının öncülüğünü yaptı. Modelin satışları bir önceki yıla göre %19 artarak 2015'te 102 bin adet ile rekor kırdı. 2016 yılı için Ford Avrupa'da SUV satışlarında ilk kez 200 bin adeti geçeceğini öngörüyor. Bu da 2015'e kıyasla %30'dan fazla bir büyüme anlamına geliyor.

Joe Bakaj'ın bu konudaki yorumu şöyle: “Ford Avrupa SUV modellerinde şık tasarım, yüksek performans ve müşterilerin arzuladığı sofistike teknolojiler sunuyor. SUV'lere olan talep her zamankinden daha fazla ve Ford serisini her yaşam tarzına uygun çok çeşitli modellerle genişletiyor”.

SYNC 3, yeni Ford Kuga'da

Yeni Ford Kuga SYNC 3 sistemiyle sürücülere ses seviyesi, navigasyon, klima fonksiyonlarını ve akıllı telefon entegrasyonunu basit sesli komutlar ile kontrol etme olanağı sunuyor. 22 binden fazla yorum ve araştırma kliniklerinden ve anketlerden toplanan veriler ile Ford bugüne kadarki en müşteri dostu sistemi yarattı.

 

SYNC 3 daha hızlı performans, basitleştirilmiş komutlar ve beş dil desteği sunuyor. Basitçe bir düğmeye basıp “Kahveye ihtiyacım var” ya da “Benzine ihtiyacım var” dediğinizde sistem yakınlardaki kafeleri, benzin istasyonlarını, otoparkları, tren istasyonu, havaalanı ya da otelleri listeliyor.

 

Kuga sürücüleri SYNC 3'ün 8 inç dokunmatik ekranını tıpkı akıllı telefonlarını kullandıkları gibi kullanabiliyorlar. Yeni arayüz daha geniş, kullanımı daha kolay operasyon butonları sunuyor, ayrıca ilk kez dokunmatik ekranlı akıllı telefonlardan alışkın olduğumuz kaydırma ya da tıklama gibi el hareketlerini tanıyor. 

 

iPhone kullanıcıları Apple CarPlay aracılığı ile telefonlarını otomobile entegre edebiliyor, telefon görüşmeleri yapabilliyor, müziğe erişebiliyor, mesaj gönderip alabiliyor, yol tarifi alabiliyor ve bunları dikkatlerini yoldan ayırmadan gerçekleştirebiliyorlar. Android™ kullanıcıları ise Android Auto™ sistemini aktive edebiliyor. Android Auto müşterinin zaten önceden bildiği ve sevdiği uygulamaları ve hizmetleri otomobilde daha verimli ve güvenli kullanılabilecek şekilde sunuyor. Sistem sayesinde Google Arama, Google Haritalar ve Google Play'e erişilebiliyor. Yazılım kablosuz internet bağlantısı ile güncellenebiliyor.

 

kuga5.jpg

 

SYNC 3 aynı zamanda SYNC AppLink özelliği sunuyor. Bu özellikle sürücü sadece ses komutları ile akıllı telefonundaki çok sayıda uygulamayı açabiliyor ve kullanabiliyor (örneğin AccuWeather gibi).

 

Ford Avrupa Elektrik ve Elektronik Sistemler Baş Mühendisi Christof Kellerwessel SYNC 3 için şu görüşleri bildiriyor: “Örneğin her günkü klasik ev ile iş arası yolculuğunuzda sabah kahvenize ihtiyacınız var ya da bir nakliye işi yaparak seyahatinizin masrafını çıkartmak istiyorsunuz; SYNC 3 sizi yolculuklarınızda ağa bağlı tutarak bütün bunlarla ilgili çok çeşitli ve inovatif yöntemler sunuyor. Modern akıllı telefonlar ile uyumlu olması için tasarlanan 8 inç dokunmatik ekranlı SYNC 3 daha doğal konuşmaları algılayabiliyor, daha hızlı ve okuması kolay bir grafik arayüze sahip”.  

 

Daha basit park için sofistike teknoloji

Yeni Ford Kuga, sofistike Ford sürüş yardımı teknolojileri ile sürüşü ve park etmeyi müşteriler için çok daha kolay hale getirecek. Yeni dikey park fonksiyonu geçen yıl Kuga müşterilerinin neredeyse yarısı tarafından kullanılan aktif park asistanı teknolojisini daha da geliştiriyor. İlave ultrason sensörleri kullanan dikey park sistemi sürücülere sadece bir düğmeye basarak iki otomobil arasındaki dikey ve dar park yerlerine girme ya da yola paralel park etme şansı sunuyor, sürücü gaz ve freni kontrol ederken sistem aracı park ediyor.

 

kuga6.jpg

 

İlave sensörler sürücülere park yerinden çıkarken de yardımcı oluyor. Çapraz trafik uyarısı sürücüyü park yerinden çıkarken arkasından geçebilecek araçlar için uyarıyor. 40 metreye kadar radar ile çalışan sistem yaklaşan başka bir taşıt tespit ettiğinde üç uyarı sinyali veriyor.

 

Park yerinden çıkış asistanı sürücülere paralel park yerlerinden çıkarken de yardımcı oluyor. Sürücü gaz ve freni kontrol ederken sistem de direksiyonu kontrol edebiliyor. 

 

Yeni Kuga aynı zamanda Ford'un Active City Stop çarpışma önleyici sisteminin gelişmiş bir versiyonuna da sahip. Sistem saatte 50 km'ye kadar olan hızlarda çalışıyor. Eskiden bu özellik saatte 30 km ile sınırlı kalıyordu. Active City Stop aracın önündeki sensörleri kullanarak yoldaki hareketsiz objeleri tarıyor ve eğer araç bir objeye çok hızlı yaklaşıyorsa freni hazırlıyor. Sürücü hala yanıt vermezse sistem motor torkunu azaltıyor ve otomatik olarak fren yapıyor, böylece çarpma etkisi azaltılmış ya da tamamen engellenmiş oluyor.

 

Yeni nesil Ford MyKey teknolojisi yeni Kuga sahiplerinin genç sürücüler için gelen telefon çağrılarını engelleme, maksimum hızı kısıtlama, sürüş yardım ve güvenlik sistemlerinin kapatılmasını engelleme, ses sisteminin maksimum ses seviyesini düşürme ya da yolcular emniyet kemerlerini takmadığı sürece ses sistemini çalıştırmama gibi ayarlamalar yapabilmesini sağlıyor. 

 

Şık Kuga 

Yeni Kuga Ford'un en yeni tasarım dilini kullanarak cesur ve sportif bir görünüm sunuyor. Otomobilin stili EcoSport kompakt SUV ve yeni Edge büyük SUV ile benzer. Geniş bir trapezoit (ikizkenar yamuk şeklinde) üst ön panjur ve daha ufak bir alt ön panjur şık farlar ile tamamlanıyor. Farlar aynı zamanda LED gündüz sürüş ışıkları ve şık sis lambaları ile donatılmış. 

 

kuga1.jpg

Yeniden stillendirilen arka lambalar sportif görünümü tamamlıyor. Yeni 17 – 18 ve 19 inç alaşım jant tasarımları da Luster Nickel ve başka finişler ile sunuluyor. Gri ve bakır tonlarındaki (Guard Grey, Copper Pulse) yeni renkler de tüm seride sunulacak. Elektrikli açılır – kapanır çeki demiri kullanımda değilken kendini otomatik olarak arka tamponun arkasına gizliyor ve yeni Kuga'nın sportif görünümünü koruyor.

 

Olağanüstü şık ve kaliteli iç kabin daha ergonomik, daha şık ve daha konforlu olması için tamamen yenilenmiş. Direksiyon ve klima kontrolleri eskisinden daha da sezgisel ve düğme kalabalığı çok önemli ölçüde azaltılarak daha kolay kontroller sağlanmış. Direksiyon ısıtmalı deri kaplama ile soğuk havalarda konfor sağlıyor. Ayrıca tüm yeni Kuga modelleri direksiyon üzerinde vites değiştirme kanatçıkları ile geliyor.

 

Yeni kullanım kolaylığı özellikleri Kuga'yı daha da kullanıcı dostu hale getiriyor. Elektronik park freni işleri kolaylaştırırken aynı zamanda orta konsolda ekstra depolama alanı açıyor. Kapı uyarı sistemi ise sürücüye kapıların kilitli olup olmadığını bildiriyor.

 

Yeni Kuga aynı zamanda eller-serbest kontrol edilebilen ve yukarıya doğru açılan bagaj kapağı sunuyor. Kapak arka tampona doğru hafif bir tekme hareketi gösterilerek kolayca açılabiliyor ya da kapatılabiliyor. Özellikle elinizde çocuklarınız ya da çok sayıda alışveriş torbası varsa bu özellik çok işe yarıyor. 

 

Ford Kuga'da güçlü ve verimli motorlar 

Yeni modelde 120 hp 1.5 litre TDCi dizel motor şu anki 2.0 litre TDCi'nin yerini alıyor. Önden çekişli sistemle sunulan motor için 4.4 l/100 km yakıt tüketimi, 115 g/km CO2 emisyonu hedefleniyor.

 

2.0 litre TDCi dizel motor ise 150 hp çıkış gücünde ve hem önden çekişli sürüş sistemi hem de Ford Akıllı Dört Çekişli Sürüş Sistemi ile kullanılabiliyor. Bu motorun yakıt tüketimi 4.7 l/100 km, CO2 emisyonu 122 g/km. 180 hp dört çekişli versiyon ise 5.2 l/100 km yakıt tüketimine, 135 g/km CO2 emisyonuna sahip. 

 

Ford'un 1.5 litre EcoBoost benzinli motoru 120 hp ya da 150 hp çıkış gücü ile sunuluyor. Önden çekişli versiyon 6.2 l/100 km yakıt tüketimi, 143 g/km CO2 emisyonuna sahip. 182 hp dört çekişli versiyon 7.4 l/100 km yakıt tületimi ve 171 g/km CO2 emisyonu ile geliyor.

 

Geliştirilmiş görüş ve güvenlik 

Yeni Ford teknolojileri ve sofistike kaporta mühendisliği sürücülerin yolu daha iyi görmesini sağlıyor, Kuga sürücüleri ve yolcular için, hatta yoldaki diğer kullanıcılar için güvenliği arttırıyor. Ford'un uyumlanabilir ön aydınlatma sistemi Kuga'da ilk kez yer alıyor ve ortam ışık koşullarını izleyerek görüşü otomatik olarak optimize ediyor. Bunun için yeni bi-xenon farların ışık açısı ayarlanıyor. Aracın hızına, direksiyon açısına ve öndeki obje ile aradaki mesafeye göre 7 farklı ayar var.

 

kuga2.jpg

Yeni Kuga'nın heykelsi kaportası daha geniş bir orta kubbe ile sadece Kuga'nın sportif görünümünü tamamlamakla kalmıyor, aynı zamanda yapısal tasarımı ile kaza esnasında hem otomobilin içindekileri hem de yoldakileri çarpışma etkilerinden koruyor. Kaput ve arka bagaj kapağının mühendisliği çarpışma etkilerini ve maddi hasarı azaltacak şekilde yapılmış. 

 

Yeni Kuga'da yer alan Ford teknolojileri arasında ayrıca Ford Akıllı Dört Çekişli Sürüş Sistemi de bulunuyor. Bu sistem her tekerleğe gönderilecek gücün miktarını kontrol ediyor, yol tutuşunu ve çekişi özellikle kaygan, zorlu yol koşullarında optimize ediyor.

 

Kavis kontrolü virajlara çok hızlı girildiğinde oluşabilecek hakimiyet kaybı riskini önlüyor.

 

Tork yönlendirme kontrolü tekerlek içlerine hafif fren uygulayarak sürücü deneyimini geliştiriyor ve virajlarda çekiş ve stabiliteyi arttırıyor. 

 

Akıllı Dört Çekişli Sürüş Sistemi tekerleklerin yol tutuşunu hesaplayarak sadece 20 milisaniyede gerekli ayarlamaları yapabiliyor. 20 milisaniye bir göz kırpma süresinden bile 20 kat daha kısa bir zaman dilimi.

 

Notlar

*Satış rakamları Ford'un Avrupa'daki 20 ana piyasadaki satışlarına göre verilmiştir. Bu piyasalar arasında Avusturya, Britanya, Çek Cumhuriyeti, Danimarka, Finlandiya, Fransa, Almanya, Yunanistan, Macaristan, İrlanda, İtalya, Hollanda, Norveç, Polonya, Portekiz, İspanya, Romanya, İsveç ve İsviçre bulunuyor. 

 

** SYNC 3'e gelen yeni diller Çekçe, Danca, Norveççe, Lehçe (ses kontrollü) ve İsveççe (ses kontrollü). Halihazırda sistemde Felemenkçe, Fransızca, Almanca, İtalyanca, Portekizce, Rusça, İspanyolca, Türkçe ve İngilizce de bulunuyor.

 

*** Haberde belirtilen yakıt/enerji tüketimi ve CO2 değerleri Avrupa yasalarının teknik gereklilikleri ve özelliklerine göre tespit edilerek aktarılmıştır. Yakıt tületimi ve emisyon değeleri tek bir otomobil için değil otomobil versiyonunun tamamı için belirtilir. Uygulanan standart test prosedürü farklı araç tipleri ve farklı üreticiler arasında kıyaslamayı mümkün kılar. Bir aracın yakıt verimliliğine ek olarak, sürüş davranışları ve teknik olmayan faktörler de yakıt tüketimi ve emsiyon değerlerinin tespitinde rol oynar. CO2 küresel ısınmanın başlıca sorumlusu olan sera gazıdır. 

kaynak

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.354
İlhan

İlk aklıma gelen soru,

1.5 Dizel motorda, otomatik vites seçeneği var mı ? Ve bu aracın kilosu ne kadar acaba ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr    484
NoooFearrrr

     SUV görmekten artık gına geldi bu nedir yav nerdeyse araba üreticileri diğer sınıfların hepsini SUV a dönüştürecek önceden bu arabalara JİP gözüyle bakardım şimdi ayağa düştüler hepsi binek araç gibi önden çekiş yok 1.5 motor falan filan..... 

     At arabası gibi, görüntüsüde bir halta  benzemeyen, boşuna yer kaplayan, sırf gösteriş için alınan aynı  şekilde içi bir D segmenti araçtan daha dar olan bu segmenti hiç sevmiyorum araba alacak olsam hayatta almam.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.354
İlhan
28 dakika önce, NoooFearrrr :

     SUV görmekten artık gına geldi bu nedir yav nerdeyse araba üreticileri diğer sınıfların hepsini SUV a dönüştürecek önceden bu arabalara JİP gözüyle bakardım şimdi ayağa düştüler hepsi binek araç gibi önden çekiş yok 1.5 motor falan filan..... 

     At arabası gibi, görüntüsüde bir halta  benzemeyen, boşuna yer kaplayan, sırf gösteriş için alınan aynı  şekilde içi bir D segmenti araçtan daha dar olan bu segmenti hiç sevmiyorum araba alacak olsam hayatta almam.

@NoooFearrrr öncelikli olarak selamlar, bayağıdır yoktun forumda. Tekrar hoş geldin. :) Sağlık, sıhhat, keyifler yerinde olup bir terslik yoktur umarım.

 

Suv konusunda evet haklısın..Bir dönem Sw modeller furya oldu, ardından Mpv modellere çok talep oldu. Şimdileri örneğin Mpv üretimi oldukça azaldı. Nedeni açık ve net, yerini Suv otomobiller aldı.

İnsanoğlu sadece ihtiyaçları doğrultusunda alışveriş yapsa, bu lüks çılgın tüketimde olmaz. Ama sırf görünüşü itibariyle, yerden yüksek oluşunu güvenli olduğunu sanıp..Bu otomobilleri satın alan insanlar var... 

Suv modeller çok büyük bir pazar oluşturdu otomobil dünyasında. Tüm markalarda bu konuda inanılmaz yatırımlar yapıyorlar. Pazar baktılar ki çok zengin. Ne yapmaya başladılar.

Düşük hacimli dizel ve benzinli motor..

Otomatik vites...

Sunarak müşteri kitlelerini her geçen gün arttırıyorlar.

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr    484
NoooFearrrr

     Hoşbulduk ilhan çok teşekkür ederim,  bir yaramazlık  yok çok şükür, sağlık sıhhat te yerinde geçtğimiz yıl içinde pek vaktim olmadı ,bir dönem dersaneye gittim, bir dönem tayin işleri çıktı , ne bilim ev falan değiştirdim o arada da siteye takılmayınca takip ettiğim konulara olan ilgimi kaybettim , hani bilirisin bu tip forum sitelerine takılmak ve yazmak bir tür alışkanlıktır, galiba bu alışkanlığımı biraz unuttummu ne oldu. Lakin gene burdayım elimden geldiğince takip etmeye ve sohbete dahil olmaya çalışacam inşallah.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Fotifoti    2.249
Fotifoti
     Hoşbulduk ilhan çok teşekkür ederim,  bir yaramazlık  yok çok şükür, sağlık sıhhat te yerinde geçtğimiz yıl içinde pek vaktim olmadı ,bir dönem dersaneye gittim, bir dönem tayin işleri çıktı , ne bilim ev falan değiştirdim o arada da siteye takılmayınca takip ettiğim konulara olan ilgimi kaybettim , hani bilirisin bu tip forum sitelerine takılmak ve yazmak bir tür alışkanlıktır, galiba bu alışkanlığımı biraz unuttummu ne oldu. Lakin gene burdayım elimden geldiğince takip etmeye ve sohbete dahil olmaya çalışacam inşallah.

Hoş geldin :) suv iyidir, altını sürtmez, dağ bayır gezersin :) yol tutuşu sedan gibi değil ama alışınca gidiyor.

Kuga'ya gelirsek, önu hyundai, arka renegade hissi uyandırdı. Çok kübik olmuş. Her malın bir kör alıcısı vardır derler, bu da satar :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
NoooFearrrr    484
NoooFearrrr

    KUgga nı arkası torneu coırrer gibi olmuş ben çok benzettim. Bu arada fatih ben takılmıyordum kaç zamandır. Aracı değiştirmişsin Allah hayırlı uğurlu etsin. Güle güle kullan. :nazar::nazar:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Srkn
      Yazan: Srkn
      Selam arkadaşlar.
       
      Bu performans işinin virüsünü bir kaptımı daha duramassın,sonu yok derlerdide inanmazdım doğruymuş meğersem.Arabanın freni var bastınmı duruyorsunda kendi frenimi bulamıyorum 
      İleriye dönük parçalar için uzun yazışmalarımız sonucunda Mountune performance'dan ilk parti parçalarımız geldi ve yüklemeler yapıldı.Belki aramızda aracına performans yaptırmak isteyenler olabilir onları bir nebze aydınlatabilirsem araçtaki değişiklikleri aktarabilirsem ne mutlu bana.Revo stage 2 yazılımdan dan sonra gelen parçalar;komple milltek egzos,mountune performance intercooler,mountune charge pipe upgrade kit,mountune indiksiyon performans hortumları,mountune performance roll restirictor (sert kalkışlarda ve vites değişimlerinde motor hareketini sıfıra indirip torku maximum seviyede hissettirir) ve mountune short shifter.
      İlk izlenimim olarak motoru 5 km kadar ısıttıktan sonra ışıklarda sert bir kalkıştan sonra 1.2.3. vites derken yüzümde gıcık bir gülümseme ve mimik oluşumuna müdahale edemedim:)Son kullandığım fiesta gitmiş yerine bambaşka bir araç gelmiş resmen.İvmelenme vites değiştirme hissiyatı ve turbo basıncı enfes,resmen ısıra ısıra gidiyor.Hele devir yükselirken debriyaja basıp bir üst vitese geçerken bov dan çıkan tıss sesi insanın içini gıcıklıyor.Şu an araç tehlikeli bir boyutta viraj dönerken gaza yüklenildiğinde ciddi tork çekmesi var.Keza sert kalkışlardada var fakat kilitli diferansiyelle bu sorunlar geçeçek diye tahmin ediyorum.
      Şimdi extra olarak revo dan performans hybrid turbo,quaife den kilitli diferansiyel ve billsteinden amortisör sipariş edilecek sonucunda 230 hp civarı çeviriyor motor.Şimdilik bu kadar soru görüş ve önerileriniz veya yanlış yaptığımızı düşündüğünüz şeyler varsa eleştiri dahil 24 saat açığız.Herkese selamlar.
       









       
       
    • Serdar Ç.
      Yazan: Serdar Ç.
      Arkadaşlar merhaba. Aşağıdaki konuyu başka bir Ford forumuna yazdım ama herhangi bir cevap gelmedi. Belki bizim içimizden arkadaşlar kafamdaki soru işaretlerine cevap verebilir...
       
      "Çocuk bekleyen bir baba adayı olarak sayılı MPV'lerden olan C-Max düşünüyorum. Ancak C-Max hakkında çok fazla bir bilgim yok. Daha doğrusu kullanıcı bilgisi ve yorumu daha doğru olacaktır diye düşünüyorum. Piyasaya bakarsak bütçem 2010 Dizel Facelift (Makyajlı) C-Max'lere yetiyor. Donanım olarak Titanium X düşünüyorum çünkü tam bir cam tavan fetişistiyim
      Bu araç ile ilgili yakıt, bakım, kronik arızalar gibi konularda kullanan arkadaşların tecrübelerini rica edicem. Şimdiden teşekkürler..."

    • EgeG
      Yazan: EgeG
      Ford, klimadan çıkan suyun israf olmasını engellemek için yeni bir proje üzerinde çalışıyor. Bu yeni proje sayesinde klimadan çıkan su, filtrelerden geçirilerek içmeye uygun hale getirliyor. Özetle, klima suyu içme suyuna dönüşüyor.  Henüz satışa sunulmayan teknoloji, uzun yollarda bir hayli yardımcı olacaktır.
       

       

       

    • İlhan
      Yazan: İlhan
      İlk duyduğumda çok tuhaf bulup, yadırgayıp şaşırmıştım. Dizel ST... Aracın motor değerlerini gördüğümde, bir kez daha şaşırdım. Bilmiyorum yıllardır dizel otomobil kullanıyor olmanın, bıkkınlığı ile belki bu ilk izlenim oluştu bende.
      Araçla ilgili detaylar şu şekilde.
      Focus ST ilk kez dizel motor seçeneği ile satışa çıkıyor.

       
      Ford Focus’un performansı geliştirilmiş modeli olan Focus ST tarihinde ilk kez dizel motor seçeneği ile satışa sunulacak. Focus ST’ye entegre edilen bu motorun değerleri bir hayli dikkat çekiyor.
      Ford, performans modeli olan Focus ST’yi dikkat çekici yeni tasarımı ve önemli performans değerleri ile otomobil tutkunları ile buluşturuyor. Multimedya sisteminin kontrolü için konsolun ortasında 8 inçlik dokunmatik ekran konumlandırılan Focus ST’de, en önemli tuşlar ve özellikler sürücünün en kolay ulaşabileceği şekilde konumlandırılmış. Bunun yanı sıra ST’nin bir performans aracı olduğunu gösteren, orta konsolda konumlandırılmış üçlü gösterge ile turbo besleme basıncı, yağ sıcaklığı ve yağ basıncı bilgilerine de ulaşılabiliyor. Bir diğer göze çarpan detay ise Recaro’nun performans koltukları.

       
      Geliştirilen elektrik destekli direksiyon sistemi ile daha sportif bir sürüş sunan Focus ST, elektronik stabilite kontrolü ile sürücünün yol hakimiyetini artırmaya katkıda bulunmayı amaçlıyor. Standart, spor ve kapalı modları 3 farklı sürüş modu bulunan Focus ST, sürücüye yol koşullarına göre seçebileceği opsiyonlar sunuyor.

      Yeni Focus ST ile alakalı elbette konuşulması gerek birçok detay mevcut ama en öne çıkan yenilik olarak tarihinde ilk olarak benzinli motorun yanı sıra dizel motor seçeneğinin de sunuluyor olması. 2,0 hacminde olan dizel motor 185 beygir güç ve 400 Nm’lik tork değeri ile ST genlerine uygun olarak yüksek performansa sahip. Yeni Focus ST performans ve yakıt tasarrufunun birlikle harmanlandığı bir otomobil. 100 km’de ortalama 4,6 litre yakıt tüketim değeri ile en verimli performans aracı unvanına sahip.

      Ford, Focus ST’de dizel motor seçeneğini PowerShift şanzımanla kombine ederek kullanıcılara sunuyor. Yeni 2,0 litrelik TDCi motoru ile Focus ST, 0’dan 100’e 7,7 saniye gibi önemli bir sürede ulaşabiliyor. 217 km/s maksimum hıza sahip motorda 400 Nm’lik yüksek torku ile de düşük devirlerde bile kullanıcısına gücü hissettiriyor. Focus ST’nin 6 ileri manuel şanzımanla donatılan 2,0 litrelik EcoBoost benzinli motoru ise 250 beygir güce, 360 Nm tork değerine sahip. Focus ST bu versiyonda 6,5 saniyelik 0-100 km/s hızlanma süresine sahip ve 248 km/h maksimum hıza ulaşıyor. Yeni Focus ST,50.200 eurodan başlayan fiyatlar ile satılıyor.

      Kaynak: Log
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Ford, Amerikan efsanesi Mustang’i 130.000 dolarlık etiket fiyatıyla Türkiye’de satışa sunuyor. Türkiye yollarına çıkacak
      olan Ford Mustang, Fastback ve Convertible gövde seçeneklerinde 2.3-litre EcoBoost 317 PS ve 5.0-litre V8 421 PS’lik
      motor seçenekleriyle sunulacak. 2.3-litre EcoBoost, 5.0-litre Ti-VCT V8 motor seçeneklerinin 6 ileri manuel / otomatik
      şanzıman alternatifleri bulunuyor.
       

      Gelenekselleşen karakteristik tasarımı ile Ford Mustang, yeni neslinde de temel tasarım özelliklerini korumaya devam
      ediyor. Ford Mustang’in kendine özgü tasarım detayları arasında; alçak ve geniş tavan, dik eğimli ön ve yan camlar,
      üç boyutlu, üç çizgi halindeki stoplar, kaslı gövde dizaynı, köpekbalığı burnu şeklindeki tampon ve ön ızgara üzerinde
      bulunan eşsiz Mustang logosu yer alıyor.
      Sıralı 4 silindirli 2.3 litrelik EcoBoost motora sahip olan yeni Mustang, 317 PS güç ve 432 Nm tork üretiyor.
      Mustang V8 ise 421 PS güç ve 530 Nm tork ile müthiş performans bir sunuyor.
       
      Kaynak

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×