Jump to content
İlhan

2016 Model Kia Cerato Fiyatı ve Teknik Özellikleri

Tavsiye Edilen Mesajlar

İlhan    5.557
İlhan

Kia'nın kompakt sedan modeli Cerato, iki farklı motor seçeneği ile yeniden Türkiye'de, Yeni Cerato fiyatı ülkemizde 64.900 TL'den başlıyor.

Kia'nın yaklaşık 4 yıldır "C" segmentinde sedan otomobili yoktu. Cerato'nun en son üretim yılı 2012 model idi ülkemizde. Her ne kadar "C" segmentinde Ceed Hb modeli ile güzel satışlar yakalasa da. Bizim toplumumuz Sedancıdır arkadaş. :) Bu anlamda bence geç kalınmış bir hamle yaptı Kia. Dizel + otomatik vites seçeneğinin oluşu bir avantaj Kia için. Aynı motoru ve şanzımanı ileriki günlerde suv Sportage modeline koyar mı ? Bunu zaman gösterecek.

Ve karşınızda yeni Kia Cerato.. 

2016 Kia Cerato Fiyatı Açıklandı

2004 ile 2012 yılları arasında iki farklı jenerasyon ile ülkemizde satılan Kia Cerato, yeniden Türkiye yollarına çıkıyor. Kardeş firma Hyundai'nin Elantra modeli ile büyük oranda ortak parça kullanımı ile geliştirilen Kia Cerato, Avrupa pazarında yer almamasına rağmen anavatanı Güney Kore'de satışta idi. Kia Türkiye'de aldığı sessiz bir karar ile Cerato'yu ülkemizde tekrar pazara sundu. Bu sefer 1.6 litrelik dizel motor ve otomatik şanzıman birlikteliğini de arkasına alan Cerato, markanın SUV pazarındaki başarısını kompakt sedan segmentine de taşıma görevini üstleniyor. Kia Cerato, 4.560 mm uzunluk, 1.780 mm genişlik ve 1.455 mm yükseklik değerleri ile kardeşi Elantra'nın yanında bir çok kompakt sedan ile benzer boyutlara sahip. 2.7 metrelik aks açıklığına sahip olan Cerato 482 litrelik bir bagaj hacmini kullanıılarına sunuyor.

2(3).jpg

Yeni Cerato ülkemizde tamamı 1.6 litre hacme sahip benzinli ve dizel motorlar ile sunuluyor. Benzinli seçenek hem manuel hem de otomatik şanzıman ile sunulurken, dizelde sadece 7 DCT adlı çift kavvramalı otomatik şanzıman seçeneği bulunuyor. Benzinliler sadece Comfort donanım paketi ile sunulurken, dizel de Comfort'un yanında üst seviye olan Concept Plus'da alınabiliyor. Yeni Cerato fiyatı 64.900 TL'den başlıyor, en üst seviyede 83.900 TL'ye kadar çıkıyor.

Yeni Kia Cerato Fiyat Listesi

Model Şanzıman Motor Hacmi Yakıt Tipi Motor Gücü Satış fiyatı
Yeni Cerato Comfort
Manuel
1.6L
Benzin
130 PS
64,900 TL
Yeni Cerato Comfort
Otomatik
1.6L
Benzin
130 PS
69,900 TL
Yeni Cerato Comfort
DCT
1.6L
Dizel
136 PS
78,900 TL
Yeni Cerato Concept Plus
DCT
1.6L
Dizel
136 PS
83,900 TL

 

2016 Kia Cerato Teknik Özellikleri

5VM6Yq.jpg6n5W97.jpg

WY1302.jpg

3oYG72.jpg

R3oz06.jpg

pPBJ0m.jpg

Kaynak: Kia / Ototeknikveri

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mümin    899
Mümin

Dizeli elentra ile aynı paralarda, benzinlisi ise 65 lerden başlıyor. Amaçları satmak değil çeşit bulunsun sanırım sadece.

Ya da mağazacı gibi sezon sonu %20 indirimle satacaklar. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.557
İlhan
Bir saat önce, cothcu :

Dizeli elentra ile aynı paralarda, benzinlisi ise 65 lerden başlıyor. Amaçları satmak değil çeşit bulunsun sanırım sadece.

Ya da mağazacı gibi sezon sonu %20 indirimle satacaklar. 

Hyundai Elantra'mı ucuz ? Kia Cerato'mu pahalı ? :D

Onu bunu bilmemde ne olacak bu benzinli - dizel arasındaki fiyat farkları. Eskiden 4-5 bin lira olurdu, şimdileri ise fiyatlar aldı başını gidiyor. 

Hyundai'nin Elantra modelinden beklentisi yüksek ! Bu güne kadar ülkemizde bir türlü beklenilen ilgiyi görmemişti Elantra. 

Elantra'nın fiyatlarını hatırlamak istersek, şu şekilde ;

v4nvoz.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    3.820
Burak

Elantra da Dizel-Otomatik farkı nerede ise 2. el araba fiyatına :) 21.000 TL :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.564
Zealot

eğer teknik özellik tablosu doğruysa,

benzinli 1.6 MPI  ise   bu da multi point injection  olup, direkt injection olmayıp,  geleneksel sıralı sistem lpg uygulanır demek olup, 

binicen sırtına vurucan lpg yi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    3.820
Burak
7 dakika önce, zealot :

eğer teknik özellik tablosu doğruysa,

benzinli 1.6 MPI  ise   bu da multi point injection  olup, direkt injection olmayıp,  geleneksel sıralı sistem lpg uygulanır demek olup, 

binicen sırtına vurucan lpg yi

Hakikaten o kadar fark verene kadar LPG taktır gez dolaş :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.557
İlhan
14 dakika önce, zealot :

eğer teknik özellik tablosu doğruysa,

benzinli 1.6 MPI  ise   bu da multi point injection  olup, direkt injection olmayıp,  geleneksel sıralı sistem lpg uygulanır demek olup, 

binicen sırtına vurucan lpg yi

 

6 dakika önce, Burak :

Hakikaten o kadar fark verene kadar LPG taktır gez dolaş :) 

Abi Ufuk sayesinde Lpg'ye sıcak bakıp, düşünür hale geldim yeminle. :D

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    3.820
Burak
2 dakika önce, İlhan :

Abi Ufuk sayesinde Lpg'ye sıcak bakıp, düşünür hale geldim yeminle. :D

Zemin hazırlıyor, her an arabasını bize satabilir :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.564
Zealot

lpg taktırmak ,  aksaray a gitmek gibi..

başta bi çekinirsin. kafanda sorular olur ama,   bi kez tadına baktın mı, daha bırakamazsın. müptelası olursun

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mümin    899
Mümin
1 saat önce, İlhan :

Hyundai Elantra'mı ucuz ? Kia Cerato'mu pahalı ? :D

 

Bu grupta alacak olsam en yakın kuzeni Elentra geldi aklıma. Aynı paraya onu alırdım diye düşündüm abi.

Bence bu pahali yani. Hakkı Egea ile aynı fiyatlarda olmalı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.557
İlhan
6 dakika önce, cothcu :

Bu grupta alacak olsam en yakın kuzeni Elentra geldi aklıma. Aynı paraya onu alırdım diye düşündüm abi.

Bence bu pahali yani. Hakkı Egea ile aynı fiyatlarda olmalı

+1

Yok bu konuda hemfikiriz Mümin. Sadece araçların fiyatlandırması konusunda cidden artık kafam bulanmaya başladı. B-C-D segmenti fiyatları birbirine girdi artık resmen. Birde popüler bir pazar olan Suv/Crossover modeller var ki..Çık işin içinden çıkabilirsen. Birde bunun üzerine Dizel+Otomatik seçenek farkları ilave olunca fiyatlara akıl sır erdirmek imksansız hal aldı.. Durum böyle olunca..Bir kişi çıkıyor şu aracı alacağım diyor, diğeri çıkıyor ona vereceğin parayla gider D segmenti olan şu aracı alırım diyor..Yeminle araba almak çok zor iş oldu ülkemizde. :D

Benimde tercihim Elantra olurdu büyük ihtimalle. Ama dizel değil tabiiki.. Ufuk'un da dediği gibi alacan benzinliyi, takçen lpg'yi..vurcen kırbacı.. :D

Bu arada Fiat Egea'ya sanki Kia Rio daha yakın değil mi ? 

Bu arada tabi Egea'ya halen makyajlı Linea gözü ile baktığımdan da böyle düşünüyor olabilirim. Reklamlardaki algı sürekli Egea'yı böyle Symbol sınıfından/ayarından çıkarmaya çalışıyormuşlar gibi bir izlenim var.. Çıkmışta olabilir, aracı hiç yakından görme ve inceleme fırsatım olmadı açıkçası..Hakkını yemek istemem aracın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mümin    899
Mümin

Bence Rio - Cerato - Egea üçlemesinde fiyattan, servis ağı ve pazarından dolayı Egea yı alırdım. Hoş Punto maceramdan sonra Fiat'a geri dönmem diye düşünüyorum, Mazda dan da kolay kolay şaşmam.

Egea'nın dışı güzel ama ön konsol için aynı şeyi söylemek zor. Hala 2010 yılların algısı var. En modern iç dizayn Punto  Bravo ailesinde sanırım. 

Elentra benzinliler LPG uyumu sorunlu diye biliyorum. Yanlış hatırlıyor da olabilirim. GDI motorlarda bu sorun vardı fakat CVVT nedir , GDI nin yeni nesli midir araçtırmadığım, araştırmayacağım için hiç düşünmedim. Elentra nın bir paketi daha gelecekmiş ve onun fiyatı bi tık yukarda olacakmış haliyle.

Yeni Elentra dizel otomatiği kullandım, arkadaşlar (ki otomobille ilgilidirler) ben kullanırken belli bir müddet benzinli zannettiler. Yokuş yukarı kaptırayım derken aracın sesinden "dizelmiş la bu" sesleri geldi. Vites geçişleri bence tatminkar. 

İkimizin aracı da aynı abi, kesinlikle araç değiştirecek zamanlarda değiliz. Satsam ne alırım diye bakıyorum ama en mantıklısı biraz çıtayı yükseltirsen mazda 3 Power, yok ben aynı fiyatlarda bakayım temiz olsun dersen de 2009 Mazda 6. yok illa ki sıfır olacak denilirse herşey olabilir. Mazda nın fiyatları bile olması gerekenden yüksek görünür oldu hepimiz için.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Revivo73    1.167
Revivo73

Bu Kia uygun fiyatlı marka değil miydi. Fiyatlar yüksek görünüyor. O paralara gider 0 Passat alırım, hiç olmazsa biraz imajım olur .)

DJ4a9y.jpg

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.557
İlhan

@cothcu  Kia Cerato'nun içini merak edip, şöyle bir bakayım dedim. Şu an bu kare ile görmüş oldum.

2016-Kia-Cerato-sedan-dash-1280x853.jpg

Ardından Cerato'ya bakmışken birde Egea'ya bakayım dedim. Görmüştüm ama unutmuşum içini.

2293491936-yeni-2015-fiat-aegea-resim-ga

 

Sonra 2011 model Touring Mazda 3'ümün, ön kokpitinin gözünü seveyim dedim. :) Aracımı satsam alacak araba bulamıyorum. Bir ara Subaru vardı aklımda. En son XV parça fiyatlarını görünce, o macerayı sonlandırdım diyebilirim. :fiuw:

Araç konusunda tıpkı senin gibi düşünüyorum. Skyactiv Mazda 3 olursa, kesinlikle benzinli olur ve sıfır olmaz. İkinci olasılık olarak Mazda 6 kalıyor geriye.

 

otm34d072.jpg

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Revivo73    1.167
Revivo73

Resimlerde Fiat Agea'nın torpido daha estetik duruyor gibi. Kia'nın içi Opel astra'dan daha iyi bence. Ancak yine de varsa yoksa Mazda.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mümin    899
Mümin
16 saat önce, İlhan :

otm34d072.jpg

 

@İlhan abi bende bundan önce 1. nesil vardı. O araçta his ses yoktu ama 2.nesilde info ekranı bölgesinden bazen gelen ses, şoför makyaj aynası sesi beni deli ediyor. Hemen hemen herkes de bunlardan şikayetçi. Dizelin torku çoğu zaman beni keyiflendiriyor ama atmosferik benzinlinin sessizliği, homojenliği bir harikaydı. buda ayrı bir gerçek. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.557
İlhan
9 dakika önce, cothcu :

@İlhan abi bende bundan önce 1. nesil vardı. O araçta his ses yoktu ama 2.nesilde info ekranı bölgesinden bazen gelen ses, şoför makyaj aynası sesi beni deli ediyor. Hemen hemen herkes de bunlardan şikayetçi. Dizelin torku çoğu zaman beni keyiflendiriyor ama atmosferik benzinlinin sessizliği, homojenliği bir harikaydı. buda ayrı bir gerçek. 

Ses konusunda artık alışmış olduğumdan olsa gerek, hiç ses duymuyorum artık. :D

Ama motor sesi konusunda, en son MX-5 testinden sonra..Onun motor ve egzoz sesinden sonra, dizelin otomobil kullanma zevkimi körelttiğini fark ettim. Cidden dizel otomobilden bıktım, usandım, gına geldi artık.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Yılmaz D.    45
Yılmaz D.

@ilhan abi hakikaten otomobil piyasası insanın kafasını allak bullak ediyor.ama bakıyorum en donamlısı hesaplısı sağlamı mazda ötesini bulamıyorum.sessizlik benim için önemli benzinli diyorsursun benzin fiyatı ortada arabanın yakması ortada lpg aklına geliyor ama bi soru işareti acaba diyorsun?dizel hesaplı ama sesi var yine bi dur düşün?mazda 3 yeni nesil bana pahalı geliyor. ama yakıtı guzel.yazılarınızı okuyorum mazda 6 mı olsa diyorum falan filan yani:)en sonunda ev borcu 15 ay sonra bitsin sağlık olsun sonra forumda danışırsın abilerine diyorum soru işaretleri dağılıyor:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.557
İlhan
1 saat önce, Dagiki :

@ilhan abi hakikaten otomobil piyasası insanın kafasını allak bullak ediyor.ama bakıyorum en donamlısı hesaplısı sağlamı mazda ötesini bulamıyorum.sessizlik benim için önemli benzinli diyorsursun benzin fiyatı ortada arabanın yakması ortada lpg aklına geliyor ama bi soru işareti acaba diyorsun?dizel hesaplı ama sesi var yine bi dur düşün?mazda 3 yeni nesil bana pahalı geliyor. ama yakıtı guzel.yazılarınızı okuyorum mazda 6 mı olsa diyorum falan filan yani:)en sonunda ev borcu 15 ay sonra bitsin sağlık olsun sonra forumda danışırsın abilerine diyorum soru işaretleri dağılıyor:)

Vallahi Yılmaz değil sadece 3.Nesil Mazda 3..Ben piyasaya çıkan tüm otomobilleri çok pahalı buluyorum.

Dünyanın en pahalı akaryakıtını kullanıyoruz.

Dünyanın en pahalı vergilerini ödüyoruz...

Dünyanın en pahalı otomobilimi bilmem ama...gelir seviyemize göre çok pahalı satılan otomobiller.

Bu şartlarda sıfır otomobil almak her geçen gün zorlaşıyor. 

Dizel otomobil tamam güzel hoş ekonomik, az yakıtla çok yol kat ediyorsun. Ama sürüş zevkimi gerçekten törpülemiş benim. Benzinli otomobilin motor ve egzoz sesini unutmuşum..Ta ki Mazda MX-5 kullanıncaya kadar. :D

Yeni Nesil Mazda 3'leri yakıt sarfiyatı konusunda çok tatminkar buluyorum. O yüzden yeni nesil 3 serisinde hayatta dizellere bakmam.

Mazda 6 konusuna gelince, bence çok mantıklı bir seçim olur. Minimum 4-5 yıl bineceğim mantığı ile bakıldığında. İyi bir marka ve usta eşliğinde Lpg ile çok mantıklı bir seçim olur. 

Bu arada bence ev borcunu tamamen bitir, ondan sonra kendine rota çiz derim. Otomobil yattığı yerden kişiye maliyeti var. O yüzden önce ev borcunu kapa. Sonrasında zaten sabırlı bir arayışla gönlüne ve bütçene göre bir Mazda bulabilirsin.

Araçlarımızdan ses, tıkırtı vs.geliyor olabilir..Ne bileyim motor sesi olabilir, titreşim vs olabilir..

Ama millet şanzımanla uğraşıyor, yesyeni otomobili yağ yakıyor, eksiltiyor, motor yakıyor, farı yanmaz...Ne bileyim yolda bırakır sürekli, servisten çıkmaz... Ben daha çevremde Dsg'li otomobili olupta, elden geçmeyen sorunsuzunu görmedim.. Bizde de sorunlar olmuyor mu ? Elbet oldu ve olmaya devam ediyor. Ama diğer markalarla kıyaslandığında bu durum gerçekten çok az.

DSG ile ilgili şu söz dönüyor ortada..."Her DSG'li otomobil, muhakkak o arızayı tadacaktır " şeklinde..Ne kadar vahim dimi ? Ve Vw kullanıcılarıda artık bu durumu benimsemişler.

Şu forumda Mazda ile ilgili en sık duyduğum arıza/şikayet. Şu an sahip olduğum Dizel Mazda 3'lerdeki baskı balata yayı sorunu..105 bin km'de benimde sorunda çıkardı..O durum bile beni üzmedi ve soğutmadı markadan. İşim gereği önüme o kadar çok diğer markaların servis bakım faturaları geliyor ki..Karşılaştırma yapıp fiyatları mukayese edebiliyorum. Haliylede maceraya atılmıyorum. :) 

Örnek;

Yakın zamanda Subaru XV araştırma, arama, inceleme maceram oldu..Xenon farının 3465+Kdv fiyatının olduğunu gördüğümde o maceraya son verdim. :D

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Kia'nın geçtiğimiz aylarda Avrupa'da tanıtılan yeni Crossover modeli Niro ülkemizde satılmaya başlandı. Ancak modelin en dikkat çekici noktası olarak 1.6lt atmosferik motora sahip bir hybrid sistem barındırıyor olması gösterilebilir. Bu sayede 1.6lt ve altı ÖTV dilimine giren Niro, kendi sınıfında dizel motorlu araçlara rakip olabilecek bir fiyata sahip. 
      Kia Niro Hangi sınıfta yer alıyor?
      Her ne kadar Kia Niro'yu bazı yayın organlarında C Segmenti olarak sınıflandırıldığını görsek de 4355mm uzunluk, 2700mm dingil aralığı, 1805mm genişlik ve 1535mm yükseklik ölçüleri ile B Segmenti modellere daha yakın. Kia Niro'nun C Segmentinde yer alan ve ölçülerini aşağıda belirttiğimiz Kia Sportage modeline göre 125mm daha kısa, 50mm daha dar, 70mm dha az dingil aralığı ve 120mm daha kısa yüksekliğe sahip olması nedeniyle,  bize göre büyük bir B Segmenti Crossover olarak adlandırılmasını gerektiriyor.  Aslında benzer bir durum Toyota C-HR modelinde de olmuştu ve yaptığımız bir analizde modelin boyutlarını incelemiş, iddia edildiği gibi C Segmentinden çok büyük bir B Segmenti olduğunu düşündüğümüzü belirtmiştik. C-HR'nin boyutları ise aşağıda görüldüğü gibi Kia Niro ile hemen hemen aynı.  Kısacası Kia Niro bize göre iri bir B Segmenti Crossover modeli ve C Segmenti Crossover modellerine de bir miktar rakip olabilir. Ayrıca Kia ürün gamında Sportage gibi gerçek anlamda bir C Segmenti Crossover olması da bunu gösteriyor diyebiliriz. 
       
      Kia Niro Teknik Özellikleri
      İçten yanmalı motor: 1.6lt, 4 silindir, atmosferik-benzin, 105ps güç, 147nm tork
      Elektrik motoru: 44ps güç, 169nm tork - 1.56KW-saat Lithium Ion Polymer şarj edilebilir piller
      Toplam güç: 141ps
      Toplam tork: 264nm
      Şanzıman: 6 ileri çift kavramalı otomatik
      Çekiş: Önden
      Ağırlık: 1410kg
      Elektrikli menzil: Yaklaşık 40km - Şarj süresi henüz belirtilmiyor
      Tüketim (Kia Almanya ve Kia Türkiye)
      3.8lt-3.9lt/100km, Ortalama, şehir içi ve şehir dışı için neredeyse aynı - 16jant
      4.4lt-4.5lt/100km, Ortalama, şehir içi ve şehir dışı için neredeyse aynı - 18jant
      Tüketim (Kia A.B.D)
      5.6lt-5.7lt/100km, Ortalama, şehir içi ve şehir dışı için neredeyse aynı - 16jant
      0-100km/saat hızlanma: 11.1 saniye
      Maksimum hız: 162km/saat (sınırlandırılmış)
      Fiyat: 123.900TL
       
      Kia Niro Hybrid sistemi nasıl çalışıyor?   Yukarıdaki görselden de anlaşılacağı gibi Kia Niro tipik bir şarj edilebilir hybrid ancak aracın elektrikli motoru genellikle ilk hareket ve hafif hızlanmalarda tek başına devreye giriyor. Ne zaman ki gaza fazla basılıyor ve güç ihtiyacı artıyor işte o zaman içten yanmalı motor devreye giriyor ve elektrikli motor ile beraber çalışıyor. Sabit hızlı sürüşlerde ise içten yanmalı motor öncelikli olarak devrede ancak elektrik motoru destek güç olarak hazırda bekliyor. Fren yapıldığında ise fren enerjisi geri kazanımı pilleri şarj ediyor. Ayrıca aracı 240V şebeke elektriğinden de şarj etmek mümkün ancak ne kadar sürede pillerin dolduğu belirtilmiyor.

      Görünen o ki Kia Niro modelindeki elektrik motorunun esas amacı, içten yanmalı benzin motorun en fazla tüketim yaptığı noktalarda yardımcı olmak. Özellikle durağandan kalkışların bol olduğu sıkışık trafikte tek başına devrede olan elektrik motoru, içten yanmalı motorun en fazla tüketim gerçekleştirdiği durumlarda büyük fayda sağlıyor. Ayrıca özellikle sabit ve ortalama hızlardaki otoban sürüşlerinde içten yanmalı motorların düşük tüketime sahip olduğu herkes tarafından biliniyor. Özet olarak Kia Niro'nun Hybrid sisteminin amacı içten yanmalı benzin motorun çok yakıt tükettiği yerlerde tek başına veya yardımcı olarak devreye girmek de diyebiliriz. Elektrik motorunun 40km menzili ise sistemin nasıl çalıştığı dikkate alınırsa; sanki doğrudan sıkışık trafiğe girip, çok kibar gaz hareketleri ile mümkün olabilecek gibi görünüyor. 
      Kia Niro ne kadar yakıt tüketiyor?
      Kia Niro'nun 16 janta sahip versiyonu için Kia Türkiye ve Kia Almanya sitelerinde hem ortalama, hem şehir içi, hem de şehir dışı için yaklaşık 3.8lt/100km tüketim değeri veriliyor. Ancak aynı araç için bu değerler A.B.D sitesinde 5.6lt/100km olarak belirtilmiş ve test standardı farklı. A.B.D sitesinin kabul ettiği ECE standartları günlük kullanıma oldukça yakın olmasıyla öne çıkıyor. Bu da ülkemizde ve Avrupa'da lanse edilen 3.8lt/100km yakıt tüketiminin hayal olduğunu gösteriyor. Bize göre 1410kg ağırlığındaki, 16 janta ve 205/60/16 lastiklere sahip olacak Kia Niro'nun ortalama yakıt tüketimi 6-6.5lt/100km civarında olacaktır. 
      Bu da 100km'de 30-35 kuruş civarında bir yakıtla yetinebildiği anlamına geliyor. Donanım paketi tek tip olacak ve 18 janta ve 225/45/18 lastiğe sahip sahip versiyon ve bol donanımlı versiyon gelecek olursa tüketim değerleri 35-40kuruş olarak gerçekleşebilir. Ancak bahsi geçen 3.8lt/100km tüketim sadece ve sadece 16 jantlı versiyonda olacağı için, ülkemizde 18 jantlı versiyon tek seçenek olarak sunulursa, bu değerin diğer araca ait olduğu bilinmeli. Umarız Kia Türkiye bu yanlışa düşmez. 
      Kia Niro'ya fiyat ve tüketim olarak en yakın araç hangisi?
      B veya C Segmenti Crossover segmentinde ise dizel-otomatik seçeneği sunan önemli modeller mevcut. İlk olarak bunlardan Kia Niro'ya en yakın boyutları sunan ve C Segmentinin en küçük temsilcilerinden bir tanesi olan Nissan Qashqai'yi ele alalım. Nissan Qashqai 1.6dci-Xtronic modeli giriş seviyesi donanımda 122.325TL fiyata sahip ve en yüksek donanım seçeneğinde bu fiyat 170.430TL'ye kadar çıkıyor.
       
      130ps güce ve 320nm torka sahip Nissan Qashqai'nin yakıt tüketimi ise ortalama olarak 5.6lt/100km olarak belirtiliyor. Ancak bu tüketim verisi en az %30 oranında yükselecektir diye düşünüyoruz. Bu doğrultuda Nissan Qashqai'nin ortalama olarak 7lt-7.5lt/100km civarında motorin tüketeceğini tahmin ediyoruz ki, bu da yaklaşık olarak aynen Kia Niro 16jant'da olduğu gibi 30-35 kuruşa denk gelebilir. 
      Kia Niro - Toyota C-HR arasında durum nedir?
      Kia Niro'nun gerek boyut gerekse de motor sistemi açısından en büyük rakibi şüphesiz Toyota C-HR modeli. 1.8lt atmosferik-benzin motora sahip olmasına rağmen ülkemizde üretilmesi nedeniyle özel bir teşvik ile daha düşük ÖTV oranı ile vergilendirilen C-HR Hybrid fiyatları 116.900TL'den başlıyor ve 127.700TL'ye kadar çıkıyor. Teşvik olmazsa bu fiyatlar 155.000TL civarından başlıyor. Performans ve tüketim değerleri ise Kia Niro ile hemen hemen aynı. Ancak C-HR'nin bir şarj edilemeyen bir hybrid model olduğunu da belirtmeden geçmeyelim. 
      Kısacası Toyota C-HR ve Kia Niro fiyat da dahil olmak üzere sanki birbirlerine eşit rakip olarak yaratılmış 2 model olmalarıyla öne çıkıyor. Ancak düşük donanım da olsa Nissan Qashqai gibi kendilerinden daha üstün performansa ancak aynı yakıt tüketimine sahip bir önemli rakipleri de bulunuyor. Ayrıca başka markalarda da benzer fiyata ve özelliklere sahip dizel-otomatik modeller mevcut. Ancak Toyota C-HR satışlarının Hybrid olarak değil de genellikle 1.2lt turbo-benzin motor üzerinden gittiğini de belirtmeden geçmeyelim. Yani bu araç yerine tüketiciler ya CH-R'nin 1.2lt motora sahip olanını tercih ediyor ya başka markalarda dizel-otomatik tercihi yapıyorlar denilebilir. Tabi benzer şekilde başka markalardan turbo-benzin tercihi yapan tüketiciler de olabilir.

      Kia Niro'nun sahip olduğu 1.6lt motor sayesinde Toyota'dan MTV anlamında daha düşük masrafa sahip olduğu ise önemli bir avantaj. Toyota C-HR hybrid almak isteyen bir çok kişi bu nedenle 1.2lt motora veya başka markalara da kayıyor olabilir. Kia Niro senelik olarak 1035TL MTV ödeyecekken, bu vergi Toyota C-HR modelinde 1827TL olarak gerçekleşiyor. 
      SONUÇ
      Kia Niro sunduğu teknolojik özellikler, düşük yakıt tüketimi ve ortalama performansı ile gayet güzel bir otomobil olarak öne çıksa da bize göre hedeflendiği gibi dizel-otomatik tekelini kırabilecek performans ve fiyata sahip değil. Ayrıca Türk insanına hybrid sistemine yeni olması birçok kişiyi de korkutabilir. Daha rafine ve pürüzsüz bir sürüş karakterine sahip olsa da insanımızın dizel alışkanlığı bu aracın önünde önemli bir engel ve Toyota C-HR'nin bile başaramadığını Kia Niro'nun başarabileceğini şimdilik düşünmüyoruz. Ancak Toyota C-HR'nin aksine şarj edilebiliyor olması ve pratikte zorlanmadığı takdirde teorik olarak 40km civarında sadece elektrik gücü ile hareket edebilme ihtimali olması ve MTV değerinin Toyota C-HR'ye göre yıllık yaklaşık 800TL daha az olması  küçük bir ihtimal de olsa satışlar konusunda bizi yanıltabilir.

      Bu arada neredeyse bütün dünyada hybrid ve elektrikli araçlara teşvik veren vergi sistemlerinin olduğunu, Türkiye'de ise hybrid modellerin hala aracın sahip olduğu içten yanmalı motorun hacmine göre vergilendirildiğini belirtelim. Ülkemizde Hybrid sisteminin dizele alternatif olabilmesi için teşvik sisteminin uygulanmasının şart olduğunu, aksi takdirde hybrid araçların komik düzeyde satılacağını da belirtmeden geçemeyelim. 
      Kaynak:SekizSilindir
       
                                                         
    • Efebey
      Yazan: Efebey
       
      Kia'nın A Segmenti temsilcisi Picanto, resmi tanıtımı 9 Mart 2017 tarihinde yapılacak olan Cenevre Otomobil Fuarı öncesinde, ilk görselleri ile resmi olarak tanıtıldı. Her ne kadar sportif görünüme sahip serinin en üstünde yer alan GT Line paketi ile tanıtılmış olsa da tasarımdaki kayda değer değişim gerçekten de çarpıcı olmasıyla dikkat çekiyor. 

      Bir önceki modelin daha minik ve sevimli görünümü yerine artık daha sinirli ve keskin hatlara sahip sportif tasarım yer alıyor. Ön panjur Kia'nın diğer modelleri ile oldukça benzeşirken, ön farların daha büyük ve çekik yapısı sinirli bir bakışın ortaya çıkmasını sağlıyor. Ön panjurun genel yapısı ile büyük farlar başarılı bir şekilde birleştirilmiş.
      Arka tasarım ise daha geniş ve keskin hatları ise ön görünümün sportifliğine destek veriyor. Yan görünüm ise ön ve arkanın yana yansımaları hariç önemli bir değişiklik barındırmıyor. Bu arada aracın uzunluğunda herhangi bir değişiklik olmamasına rağmen dingil mesafesinin 2385mm'den 2400mm'ye çıkmış olması arka diz mesafesinin bir miktar genişlemiş olabileceği anlamına geliyor. 
      Kia; tarafından yapılan bir açıklamada ise belli bir değer verilmemesine rağmen yaşam alanı ve bagaj hacminin rakiplerinden daha geniş olduğu belirtiliyor. 
      Kokpit ise yenilenen dış tasarımdan çok daha fazla yenilik barındırıyor diyebiliriz. Son zamanların kokpit modası orta konsolda asılı gibi duran ve iki tarafı tuşlarla çevrili bilgi eğlence ekranı hoş bir görünüme sahip. 
      Sürücü ve yolcu tarafında yer alan ve dikine duruşu ile dikkat çeken dikdörtgen elips karışımı iri havalandırma üfleçleri ise ilginç bir görünüme sahip. Genel olarak bakılacak olursa kokpit birçok farklı markanın son zamanlarda benimsediği yapıya sahip olmasıyla dikkat çekiyor ve bize göre de eskisinden daha modern ve şık görünüyor. 
      Kullanılacak motorlar ile ilgili henüz bir bilgi bulunmasa da halen kullanılmakta olan 1.25lt atmosferik-benzin 85ps gücünde motorun elden geçmiş bir versiyonu ile Hyundai i20 modelinde de kullanılmaya başlanan 1.0lt 3 silindir turbo-benzin 100ps ve 120ps gücündeki motorların Kia Picanto modelinde de kullanılması muhtemel görünüyor. Ayrıca mevcut modellerde kullanılan ve eski teknoloji 4 ileri otomatik şanzıman yerine 6 ileri otomatik şanzıman kullanılmaya başlanabilir. Bu sayede hem performansta artış hem de yakıt tüketiminde düşüş sağlanabilir. 
      Yeni Kia Picanto'nun 9-19 Mart 2017 tarihlerinde gerçekleşecek Cenevre Otomobil Fuarı sonrası Avrupa'da satışına başlanacağı tahmin ediliyor. Ülkemize ise yaz başı gelmesi ve mevcut kur değerlerinde önemli bir artış olmazsa 55.000TL-57.000'den başlayan fiyatlarla satılması beklenebilir. (1 Euro=3.75TL)
       

       

    • Efebey
      Yazan: Efebey
       
      Yeni Rio’nun platformundan yükselecek olan kompakt crossover, Mazda CX-3’ün en ciddi rakiplerinden biri olmaya hazırlanıyor.


      Son yıllarda en hızlı gelişen kompakt crossover sınıfı Mazda CX-3, Jeep Renegade, Honda HR-V ve son olarak Türkiye’de üretilecek olan Toyota C-HR’nin katılmasıyla rekabetin çok sıkı yaşandığı bir segment olacağa benziyor. Bu pastadan payını almak isteyen KIA’da yeni Rio platformundan yükselecek olan kompakt crossover’ı ile iddialı olmayı hedefliyor.
      Güney Koreli markanın 2013 Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıttı The Provo Concept ile benzer tasarıma sahip olmasını planladığı yeni CUV’unun ismini henüz açıklamadı.
      Gelen bilgilere göre KIA’nın yeni CUV’u 2017 yılının üçüncü çeyreğinde pazara sunulmuş olacak.


    • Efebey
      Yazan: Efebey
      Koreli üreticinin popüler modellerinden Sorento, üçüncü nesliyle yollara çıkmaya hazırlanıyor.      Model İstanbul Autoshow’da sahneye çıkacak.  Şu an yollarda olan Sorento üzerine inşa edilen bu yepyeni SUV'un tasarımında kalite algısı üst seviyede…    Özellikle artan boyutlar iç mekanda da rahat ve ferah bir ortam vaat ediyor.   Tasarımın en dikkat çekici yeniliği "kaplan burnu" ızgara olurken, bu ızgara eski nesildekine göre daha geniş. Şık farlar ve stoplar da yeni Sorento'nun dikkat çekici yanlarından…    Otomobilin hatları artık daha sert ve belirgin... Bu da Sorento'yu daha vurucu ve sportif bir görünüme bürümüş. Selefine göre, daha alçak tavan çizgisi ve daha yüksek bel çizgisi ile dikkat çeken modelin camları da daha dar olarak tasarlanmış.   Avrupa pazarında Sorento'nun kaputunun altında üç farklı motor seçeneği sunulacak. 2.4 litrelik 188 HP güç üreten ve 241 Nm torka sahip benzinli motor, Sorento'nun 0'dan 100 km /s hıza 10.4 saniyede ulaşmasını sağlıyor.    Eğer aracı manuel değil de 6 kademeli otomatik şanzımanla tercih ederseniz, aracın 0'dan 100 km/s hıza ulaşması saniyenin 10'da 1'i daha yavaş gerçekleşiyor.   Dizel cephesinde ise 2.0 litrelik ve 2.2 litrelik dört silindirli iki motor Sorento'nun kalbini attırıyor. 2.0 litrelik motor 6 kademeli otomatik şanzımanla kombine edilmiş ve 185 HP güç, 402 Nm tork değerine sahip.    Bu versiyona sahip Sorento'nun 0'dan 100 km/s hıza ulaşması 10.4 saniye sürüyor. 2.2 litrelik ve motor gamının en güçlü versiyonu olan dizel motor ise 200 HP güç ve 441 Nm tork üretiyor. Bu aracın 0'dan 100 km/s hıza ulaşması 9.6 saniye…             Kaynak
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Şimdi bu araç da CX-3 ten çok satarsa artık diyecek bir kelimem kalmaz bu millete. Aracın şekli hoşuna giden var mı ?
       
      Kia, 1.6 litrelik dizel motor ve 7 kademeli çift kavramalı şanzıman olan 7 DCT'ye sahip Soul modelini, 82.900 TL fiyatla ülkemizde satışa sunuyor.
       

       
      Kia'nın ilk olarak 6 kademeli tam otomatik şanzıman ile kombine edilen 1.6 litrelik dizel motorla ülkemizde satışa sunuduğu yeni Soul modeline bir yeni seçenek daha ekliyor. Markanın yeni geliştirdiği 7 DCT adlı 7 kademeli çift kavramalı şanzıman, güncellenen 1.6 litrelik dizel motor ile birlikte Soul'da yer almaya başlıyor. 
       
      Her iki seçeneği de sadece Premium donanım seviyesi ile sunan Kia, 6 ileri otomatik Soul modelini 78.900 TL fiyatla satarken, 7 DCT şanzımana sahip versiyon için 4.000 TL daha yüksek bir bedel olan 82.900 TL'yi belirlemiş. 
       
       
      6 kademeli tam otomatik şanzımana sahip Kia Soul'da görev yapan 1.6 litrelik dizel motor 4.000 devirde 128 hp güç ve 1.900 ile 2.750 devir aralığında 260 Nm tork üretirken, 7 DCT vitesli Soul'da 1.6 litrelik dizel ünite 4.000 devirde 136 hp güç ve 1.750 ile 2.500 devir aralığında 300 Nm tork üretir hale getirilmiş.
       
      Güç ve tork değerlerindeki artış ile birlikte 7 DCT şanzıman, aracın son hızının 5 km/s iyileşerek 182 km/s'ye çıkmasını, 0'dan 100 km/s hıza ivmelenme süresinin ise 1,1 saniye azalarak 11,1 saniyeye gerilemesini sağlamış.
       
      Bir diğer önemli gelişim ise aracın yakıt tüketimi değerlerinde yaşanmış. Aracın yakıt tüketimi şehir içinde, 1.5 litre azalışla 7.5 litreden 6.0 litreye, şehir dışında 0.5 litre azalışla, 5.2 litreden 4.7 litreye ve ortalamada 0.8 litre azalarak 6 litreden, 5.2 litreye düşmüş. Kia Soul'un emisyon değeri de 6 kademeli otomatik versiyonda 158 gr/km iken 7 DCT versiyonda 135 gr/km. 
       

       

       
       

       
      Kaynak : Habersefi.com

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×