Jump to content
İlhan

Dünden Bu Güne Toyota Corolla

Sizin En Beğendiğiniz Corolla Jenerasyonu Hangisidir ?  

7 oy

  1. 1. Sizin En Beğendiğiniz Corolla Jenerasyonu Hangisidir ?

    • Birinci Jenerasyon
      0
    • İkinci Jenerasyon
      0
    • Üçüncü Jenerasyon
      0
    • Dördüncü Jenerasyon
      2
    • Beşinci Jenerasyon
      0
    • Altıncı Jenerasyon
      1
    • Yedinci Jenerasyon
      4
    • Sekizinci Jenerasyon
      0
    • Dokuzuncu Jenerasyon
      0
    • Onuncu Jenerasyon
      0
    • Onbirinci Jenerasyon
      0


Tavsiye Edilen Mesajlar

İlhan

Ülkemizde ve dünyada en çok satılan otomobillerden birisidir "Toyota Corolla".  1998-2015 yılları arası Toyota Corolla'nın tüm jenerasyonlarına şirketçe sahip olup kullanmış bulunmaktayım. Kullandığım dönemdeki diğer markaların tasarımlarını baz aldığımda. Aklımda kalıp, en beğendiğim ve keyif aldığım Corolla modeli 7.Jenerasyondur (1991-1995 Model). Halen daha yolda gördüğümde dikkatle bakar incelerim 7.nesil Corolla'yı.

8.Nesil sanırım E110 kasa diye tabir edilen yuvarlak farlı Corolla resmen beni kendisinden soğutmuştu. Çok büyük bir hayal kırıklığı yaratmıştı. O dönem ki yazılı ve görsel basında dönen Corolla haberlerini hatırlıyorumda. Bayağı bir yüksek beklenti oluşturmuşlardı millette. Yeni Corolla şöyle, böyle, bekleyin, az kaldı..vs.. Sonra üzerindeki örtü bir kaldırıldı !! O da ne yuvarlak farlı bir Corolla.. Genel anlamda çok büyük bir hayal kırıklığı yaratmıştı. Bu arada bu model çok kısa sürmüştü akabinde aracı hemen makyajlamışlardı sanırım. Eski Toyota'cı arkadaşlarımızdan daha iyi hatırlayanlar olabilir...

8.Nesille birlikte modelden ve markadan soğuyunca, bir daha da ısınamadım diyebilirim. Ama 7. nesilin halen bendeki yeri farklıdır. Başlıktan da anlaşılacağı gibi Corolla modellerini dünden bu güne şöyle bir hatırlayalım. Ve anketi de oylayalım lütfen. Keyifli forumlar diliyorum herkese.

Alıntıdır

Tarihçesi

Japon devi Toyota’nın kuruluş tarihi 1937 olarak bilinse de kuruluş aşamasının öncesine de muhakkak bakmamız gerekiyor. Baktığımızda markanın kurucusu olan Kiichiro Toyoda‘ın 1937’ye gelmeden önce 1929 yılı içerisinde gerek Avrupa gerekse Amerika’da otomobil üretimi ve yatırım planlaması için araştırmalar yaptığını görüyoruz. 1930 yılına gelindiğinde Kiichiro Toyoda, benzinli motorlar üzerine olan araştırmalarını yoğunlaştırdığını ve bu konuda gereken verileri elde etmesiyle birlikte otomobil üretimi konusunda gereken bilgileri topladığını görüyoruz. Aradan geçen üç yılın ardından Japon hükümetinin Çin ile yaşanan savaş sürecinde Toyoda’yı otomobil üretimi konusunda desteklediğini söyleyebiliriz.

Japon hükümetinin de desteğini arkasına alan ve bu fırsatı uzun zamandır kollayan Toyoda 3.4 litrelik altı silindirli ilk resmi motoru Type A’yı üretir. Motorun gelişim sürecinin ardından Toyoda Automatic Loom Works markasının ilk otomobili A1 ve ardından G1‘in üretiminde kullanılmaya başlanır. Markanın günümüzdeki adı olan Toyota Motor ise 1937 yılında kurulur. Aradan geçen on yılın ardın Toyota küçük segment otomobili Toyopet‘i kullanıcılara sunduğunu görüyoruz. 1957 yılından Amerikan pazarına giriş yapan Toyota, 60’ların ortalarına kadar diğer pazarlarda varlığını sürdürmeye devam ettiriyor. Toyota’nın 1966 yılında ilk kez kullanıcıların karşısına çıkardığı modelininse dünyanın en çok satan otomobillerinden biri olacağını kim bilebilirdi?


firstcorolla1
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Birinci Jenerasyon: Corolla E10 (1966-1970)

Toyota, Corolla‘yı sahneye ilk kez 1966 yılının Kasım ayında çıkardı. En büyük rakiplerinden biri olan Nissan’ın (O zamanın adıyla Datsun) Datsun 1000 modelini piyasaya sunmasından bir ay önce kullanıcıların karşısına çıkan Corolla, Toyota’nın zamanının başarılı modellerinden birisi olan hava soğutma boxer motora sahip, Publica’nın yerine getirdiğini görüyoruz.

İlk Corolla toplamda 2.286 mm‘lik aks, 3.848 mm uzunluk, 1.491 mm genişlik ve 1.379 mm yükseklik değerlerine sahipti. Tasarım hatlarıyla o döneminin Japon otomobillerine benzer yapıda karşımıza çıkan birinci jenerasyon Corolla’da coupe, sedan ve station wagon kasa tipleri kullanıcılara sunulan seçenekler arasındaydı. Arka tekerlekten itiş altyapısına sahip olan Corolla’nin ön süspansiyonunda MacPherson yapısı kullanılıyordu.

Birinci jenerasyon Corolla’nın ilk safhada vergiler düşünülerekten 1.0 litrenin altında olması planlanan motor seçenekleri, rakibi olduğu Datsun 1000 modelinin gerisinde kalmamak için 1.1 litreden başladı. Sekiz valflik bu motoruyla birinci jenerasyon Corollanın maksimum güç değeri 60 beygir olarak kayıtlara geçti. Toyota, 1969 yılında Corolla’da sunduğu motora ekstra bir karbüratör daha ekleyerek 13 beygir güçlendirdiği 1.1 litrelik motorla birlikte 78 beygir güç üreten 1.2 litrelik motoru da sunmaya devam etti. Toyota bu motorlarla birlikte Corolla’yı dört ileri manuel ve iki ileri otomatik şanzıman kombinasyonlarıyla satışa sundu.


secondcorolla1
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


İkinci Jenerasyon: Corolla E30 (1970-1974)

İlk jenerasyonun ardından ilgiden memnun olan Toyota, çıktığı yıl dünyanın en çok satan otomobili ünvanını ele geçiren ikinci jenerasyonu 1970 yılında kullanıcıların karşısına çıkardı. İlk jenerasyona göre daha uzun ve daha fazla aks mesafesine sahip olan birinci jenerasyonda ön ızgara ve ışıklandırmalarda yapılan küçük tasarım değişiklikleriyle birlikte Kola kutusu” olarak bilinen ve Ford, Corvette ve AMC gibi markaların yanı sıra uçaklarda da kullanılan tasarım hatlarına yer verildi.

İkinci jenerasyonla birlikte motor seçeneklerinde de değişim gözlenen Corolla’da 1.2 litrelik motora ek olarak 1.4 ve 1.6 litrelik motorlar yelpazeye dahil oldu. 86 beygirden başlayan 1.4 litrelik yeni motor yelpazesinde, Japonya’da sunulan motorlar DOHC yapısına sahip versiyonlarda bulunuyordu. Corolla’nın bu jenerasyonda sunulan en güçlü versiyonuysa 110 beygirlik güç değerine sahipti. Toyota bu jenerasyonda yer verdiği motorlarla iki ileri otomatik ve dört ileri manuel şanzımanlarını kombin etmeye devam etti.


thirdcorolla1
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Üçüncü Jenerasyon: Corolla E70 (1974-1979)

70’li yıllara gelindiğinde dünyadaki diğer tüm üreticiler gibi küresel bazda yaşanan petrol krizinden Toyota’da olumsuz etkilendi. Üçüncü jenerasyon Corolla kriz döneminde yaşanan durgunluktan ötürü 1981’e kadar üretilen bazı versiyonlarıyla birlikte Corolla ailesinin ürün hayatı en uzun jenerasyonlarından birisi olarak kayıtlara geçti. Coupe, sedan, station wagon ve van seçeneklerine liftback ve hardtop coupe (ayrılabilen açılır tavan) opsiyonu eklenen üçüncü jenerasyonda ön ızgara ve küçük makyajlar dışında tasarımsal olarak radikal bir değişim gözlenmedi.

Üçüncü jenerasyon Corolla’da sunulan motor seçenekleri ikinci jenerasyonda olduğu gibi 1.2 litrelik motor seçeneğinden başladı. Bununla birlikte 1.3 litrelik motor seçeneğini Corolla ailesine dahil eden Toyota 1975 yılında motor içerisinde yer alan yakıt hava karışımını en doğru şekilde verilmesi prensibi üzerine geliştirilen lean burn teknolojisine sahip 1.6 litrelik yeni motorunu Corolla ailesinde sunmaya başladı. Bu motoruyla birlikte daha çevreci olan Corolla, yakıt tüketimi açısından da kullanıcısını daha memnun eder hale gelmişti. Maksimum 124 beygir güç değerine sahip olan bu jenerasyonda manuel şanzıman seçeneğine beş ileri otomatik şanzıman seçeneğine üç ileri değerli vites kutusu eklendi. Corolla’nın E50 koduyla bilinen üçüncü jenerasyon makyajlı kasasının üretimine 1981 yılına kadar devam edildi.


fourthcorolla1
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dördüncü Jenerasyon: Corolla E80 (1979-1983)

İlk jenerasyondan itibaren sunulan Corolla ailesinin tasarımsal olarak en büyük değişikliğine ilk olarak dördüncü jenerasyonda karşılaşıyoruz. 1979 yılında karşımıza çıkan dördüncü jenerasyonun tasarımında daha aerodinamik daha rahat ve araç içerisinde daha ferah bir yaşam alanı sunulması üzerine bir felsefe belirlenmiş. Yerini aldığı jenerasyona göre 30 mm artış gösteren aks mesafesi ve genişlik değerinde 80 mm’lik artış dışarıdan baktığımızda aracın ilk fark edilen boyutsal değişiklikleri arasında yer alıyor.

Tasarım çizgileriyle birlikte motor konusunda da sunulduğu pazara göre daha da büyüyen Corolla ailesinde dizel motor seçeneğinin ilk kez bu jenerasyonda sunulduğunu görüyoruz. 1.3 litreden başlayan benzinli motor seçenekleriyle birlikte Toyota Corolla’da 65 beygir güç üreten 1.8 litrelik dizelünite kullanıcılara sunuldu. Bu jenerasyonla birlikte ön tarafta sunulan MacPherson süspansiyon sistemine arka tarafta darbe emiş derecesi daha iyi olan coil spring süspansiyonlar eşlik etti. Dördüncü jenerasyonun toplam ağırlığıysa sadece 855 kg olarak kayıtlara geçti.


fifthcorolla1
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Beşinci Jenerasyon: Corolla E90 (1983-1987)

Toyota, Corolla ile büyümesini devam ettirirken modelin büyümesini de sürekli olarak devam ettirdi. 3.3 milyonluk üretim rakamıyla en popüler Corolla jenerasyonlarından birisi olan beşinci jenerasyonda 30 mm’lik artışla toplamda 2.430 mm‘lik aks mesafesi bulunuyordu (Ön tekerlekten çekiş). Geride bıraktığı her jenerasyonda daha modernleşen ve büyüyen Corolla’nın bu jenerasyonunda hatchback, sedan, liftback, coupe ve hatchback coupe kasa tipleri farklı pazarlarda sunulan opsiyonlar arasında yer alıyordu.

Ülkemizde yavaş yavaş daha çok görmeye başladığımız Corolla ile birlikte diğer jenerasyonlara nazaran Avrupa pazarında sunulan motor tipleri ve özelliklerine yakından baktığımızda, 69 beygir güç üreten 1.3 litrelik motor seçeneğinden başladığını görüyoruz. 8V’lik motorların yanında 16V DOHC (124 beygir maksimum) ile birlikte mekanik enjeksiyonu 1.8 litrelik dizel motorun (58 beygir) Toyota’nın Avrupa’da pazarında sunduğu motorlar arasında yer alıyordu. Bu jenerasyon dahilinde AE86 koduyla bilinen Corolla GTS kullanıcılara sunulan versiyonlardandı. Üretim hayatı sadece dört yıl süren bu sportif özel versiyonda 1.6 litrelik dört silindirli motor görev yapıyordu. Maksimum 128 beygir güç ve 150 nm güç üreten Corolla GTS’de emme manifoldunda değişikliği gidilerek değişken zamanlama ile yüksek değerlerin elde edilmesini sağlayan T-VIS (Toyota Variabla Intake System) sistemi yer alıyordu. Corolla GTS’de LSD (Limited speed differantial) diferansiyel opsiyonel olarak sunuldu.


sixthcorolla1
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Altıncı Jenerasyon: Corolla E100 (1987-1991)

Altıncı jenerasyon Corolla’da ilk jenerasyondan itibaren sunulan arka tekerlekten itiş altyapısının tamamen kalktığını ve bu süreçten sonra üretilen Corolla modellerin tamamen ön tekerlekten çekişkarakterinde kullanıcılara sunulduğunu görüyoruz. Yerini aldığı jenerasyona göre aks mesafesinden ziyade uzunluk ve diğer boyutsal değerlerde artışlar gözlenen bu jenerasyonda XL, GL, SE ve SE Limited donanım versiyonu seçenekleri sunuldu. Bu seçeneklerle birlikte Toyota, altıncı jenerasyon Corolla’da GT-i versiyonunu sınırlı üretim olarak belirlediği ülkelerde satışa sundu.

Toyota, bu jenerasyon Corolla’da motor seçeneklerinde daha net ve belirli seçeneklere yöneldiğini söyleyebiliriz. Avrupa pazarı da dahil olmak üzere 1.3 litrelik benzinli motor seçeneğinin yanı sıra 1.5, 1.6 litrelik benzinli motor ve 1.8 litrelik dizel ünitenin kullanıcılara sunulmaya devam edildiğini görüyoruz. Corolla dahilinde sunulan en güçlü benzinli motor 125 beygir gücündeyken 1.8 litrelik dizel ünitenin altı beygirlik artışla 64 beygir güç ürettiğini görüyoruz.


seventhcorolla1
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Yedinci Jenerasyon: Corolla E110 (1991-1995)

Ve geldik ülkemizde döneminin en çok tercih edilen ve halen çoğu kullanıcı için ayrı bir yeri olan yedinci jenerasyona. Corolla, bu jenerasyonla birlikte daha büyük daha ağır ve daha aerodinamik olarak kullanıcıların karşısına çıktı. Tasarım olarak daha yuvarlak hatlara sahip olan Corolla’da 33 mm’lik aks mesafesi artışıyla toplamda 2.464 mm‘lik aks mesafesi bulunuyor. Bununla birlikte yedinci jenerasyon Corolla’nın 4.369 mm’lik toplam uzunluk (Bir önceki jenerasyon 4.326 mm ) ve 1.656 mm’lik genişlik değerine sahip olduğunu görüyoruz.

Sedan, hatchback, coupé, liftback ve station wagon kasa seçenekleriyle kullanıcılara sunulan yedinci jenerasyonda dizel motor ailesi tamamen yenilenmiş bir şekilde karşımıza çıkıyor. 1.3 litredenbaşlayan benzinli motor ailesinin en yüksek versiyonunda 1.8 litrelik seçenek bulunurken yedinci jenerasyon Corolla dahilinde sunulan dizel motorlarda 72 beygir güç üreten 2.0 ve turbo versiyonuyla 106 beygire kadar güç üretebilen 2.2 litrelik üniteler yer alıyor.


 

 

e110 corolla ile ilgili görsel sonucu  

eighthcorolla1  

Sekizinci Jenerasyon: Corolla E120 (1995-2000)

Toyota, sekizinci jenerasyon Corolla’nın üretimine Mayıs 1995‘te başladı. Geride bıraktığı jenerasyona göre daha toplu bir görünümle karşımıza çıkan sekizinci jenerasyon Corolla’da genel hatlarda daha oval çizgiler hakimdi. Toyota’nın iç tasarımında gözle görülür iyileştirme yaptığı yeni jenerasyonunda boyutsal olarak fazla bir değişiklik gözlenmese de sekizinci jenerasyon motor teknolojileri bakımından ilklerin yaşandığı bir jenerasyon olarak kayıtlara geçti.

Toyota ilk kez bir motor bloğunu tamemen alüminyumdan üreterek bu jenerasyonun karakteristik farkını ortaya koydu. Motor bloğuyla birlikte silindir yapılarında da alüminyum komponentlere yer veren Toyota bu jenerasyonun ağırlık değerlerinde iyileşme konusunda da ciddi mesafe kaydetti. Toyota, Corolla ailesine 1997 yılında Verso versiyonunu da ekleyerek kullanıcılara yeni bir model varyasyonu sundu. 1999 yılında yapılan makyajla birlikte daha dinamik bir görünüme kavuşan Corolla’da benzinli motor seçenekleri 1.3 litreden 1.7 litreye kadar çeşitlilik gösterdi. Dizel ayağında herhangi bir değişiklik bulunmayan Corolla’da 2.0 ve 2.2 litrelik motorlar sunulmaya devam edildi.


ninethcorolla1
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dokuzuncu Jenerasyon: Corolla E140 (2000-2006)

Toyota, milenyumun ilk Corolla modelini Ağustos 2000‘de karşımıza çıkardı. İlk aşamada sedan ve station wagon kasa tipleriyle sunulan yeni Corolla’da beş kapı hatchback 2001, üç kapı hatchback ise 2002 yılında kullanıcılara sunuldu. Corolla jenerasyonları arasında tasarımsal olarak büyük farklılık olarak nitelendirebileceğimiz bir model de dokuzuncu jenerasyon diyebiliriz. Araç genelinde yapılan gerek aks mesafesi gerek diğer boyutsal değişimler ile Corolla artık daha geniş ve daha büyük bir otomobil haline gelmişti. Dış tasarımla birlikte iç tasarımda da daha modern hatlara sahip olarak kullanıcılara sunuldu.

Dokuzuncu jenerasyon Corolla’da 1.3 litrelik motor seçeneğinin yerini 1.4 litrelik ünite aldı. Benzinli motor seçeneğinin en tepesinde 1.8 litrelik motora sahip olan Corolla’da, 1.4 litrelik D-4D ve 2.0 litrelik D-4D dizel motor seçenekleri ilk kez kullanıcılara sunuldu. D-4D motorlarının yakıt sisteminde common rail teknolojisine sahip olan dokuzuncu jenerasyon Corolla modellerinin en düşük dizel motoru 90 beygir güç üretirken en güçlüsü 116 beygir gücündeydi.


tenthcorolla2
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Onuncu Jenerasyon: Corolla E160 (2006-2013)

Geride bıraktığı her jenerasyonda daha da aile arabası kimliğine bürünen Corolla’nın bu jenerasyonunda da bu izleri görmek mümkün. Dokuzuncu jenerasyona göre tasarımsal olarak küçük makyajlarla karşımıza çıkan yeni nesil Corolla’da dış tasarım makyajının yanı sıra araç içerisinde sunulan ekipmanlarda iyileştirmeler gözlendi. JBL ses sistemi, araç stabilizasyon sistemi, çekiş kontrol sistemi gibi teknolojik donanımlar Corolla dahilinde sunulan opsiyonlar arasındaydı.

Sunulduğu pazarlara göre çeşitlilik gösteren onuncu jenerasyon Corolla’da, benzinli motor seçenekleri 1.3 litrelik motordan 2.4 litreye kadar değişiklik gösteriyordu. Bu jenerasyonda sunulan dizel motor seçenekleri 1.4 litre ve 2.0 litre olarak devamlılığını sürdürdü. Toyota, Corolla’nın şanzıman ayağında yeniliğe giderek yedi ileri sürekli değişken yapıda CVT-i otomatik vites kutusu seçeneğini kullanıcılara sundu.


eleventhcorolla3
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

On Birinci Jenerasyon: Corolla E170 (2012-…)

Toyota’nın Corolla macerasında günümüzde de kullanıcılara sunduğu jenerasyon olan on birinci jenerasyon Japonya’da 2012, globalde ise 2013 yılında kullanıcılara sunuldu. Tasarım yüzüyle geçtiğimiz jenerasyonlara oranla en dinamik formuyla karşımıza çıkan son jenerasyon Corolla, geçtiğimiz yıl itibarıyla en teknolojik formuna da kavuştu. Yapılan yeni makyajla birlikte biraz daha sivrilen ve agresifleşen ön tamponu, LED teknolojisine sahip stop lambaları, yeni jant ve gövde rengi seçenekleri Corolla’nın kozmetik değişiklerini oluşturuyor. Toyota’nın çarpışma öncesi frenleme, adaptif cruise control, otomatik yanan uzun farlar ve şeritten ayrılma uyarısı gibi özelliklere sahip Safety Sense-P paketi ile geri görüş kamerası bu versiyonun dikkat çeken destek sistemleri arasında yer alıyor. 2016 model yılıyla 50. yaş ve 10 jenerasyonu geride bırakan Corolla için Toyota, 50. yıl özel versiyonunu da sunmayı ihmal etmedi. 17 inçlik jantlar ve küçük değişimlere sahip olan bu versiyonda özel renk seçenekleri de sunuluyor.

Son jenerasyon Corolla’nın benzinli motor seçenekleri 1.3 litrelik üniteden başlayarak 2.0 litrelik üniteye kadar değişiklik gösteriyor. Dizel motor seçeneklerine baktığımızda 1.4 litrelik ve 2.0 litrelik ünitelerin kullanıcılara sunulduğunu görüyoruz. Toyota pazarlara değişiklik gösteren şanzımanlarda ise beş ve altı ileri manuelle birlikte dört ileri otomatik, yedi ve sekiz ileri CVT-i seçeneklerini kombin ediyor. 1966 yılından günümüze kadar adımlarını kendinden emin şekilde atan Corolla arkasında bir sürü ve farklı farklı hayran kitlesi bırakarak yoluna devam ediyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mazda_Ozan

Bildiğim kadarıyla Toyota Amerika'dan Ford'un eski makinelerini satın alıp üretime başlıyorlar. Bu yüzden ilk araçları Ford'a benzer. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zoptrik

sixthcorolla1-660x371.jpg

Abi bu kasa çok güzel ya. Sadeliğin ve sağlamlığın simgesi gibi.

Yeni corollalar cacık. Son 2 kasada sağlamlık 2. plana atılmış gibi çok şikayet var kullanıcılardan. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Geçtiğimiz günlerde düzenlenen New York Auto Show'da tanıtılan 2019 model Toyota RAV4, etkileyici tasarımıyla görenleri hayran bıraktı. Aynı fuarda tanıtılan 2019 model Subaru Forester da rekabete dahil olan modellerden biri. Yeni Toyota RAV4'ü, en büyük rakipleri Honda CR-V, Nissan X-Trail ve Subaru Forester ile kıyasladık.
      Tasarım

      Bu kısım biraz öznel olsa da kıyasladığımız 4 araç da birbirinden farklı tasarımlar sunuyor. Maceracı ruhlu 2019 Toyota RAV4, biraz daha saldırgan ve erkeksi görünüyor. Honda CR-V ile neredeyse aynı boyutlara sahip olan RAV4'ün tasarımını biz çok beğendik. Subaru Forester ise, her zamanki gibi sadeliğiyle öne çıkıyor. Oldukça işlevsel ve sade bir tasarıma sahip olan Forester'ın boyutları, eski modele göre biraz daha büyümüş.

      Toyota RAV4'ün en büyük rakibi olarak nitelendirebileceğimiz Honda CR-V, kompakt SUV sınıfının en iddialı modellerinden biri. 2017 yılında büyük tasarım değişikliği geçiren CR-V, hâlâ rakipleri kadar agresif bir görünüme kavuşmuş değil. Nissan tarafına gelecek olursak, X-Trail modeli yakın bir zamanda makyajlanmış olmasına rağmen bildiğimiz tasarımı büyük oranda koruyor. Sadece biraz daha agresif çizgilere kavuşan X-Trail, klasik tasarımından ödün vermiyor. En başta da dediğimiz gibi biraz öznel bir kısım olsa da RAV4'ün tasarımı kıyasladıklarımız arasında en iyi gibi görünüyor. 
      Teknik Detaylar
      2019 model Toyota RAV4, yeni motor seçenekleriyle beraber geliyor. Henüz tüm detayları açıklanmasa da motor seçenekleriyle ilgili bazı tahminler bulunuyor. 2.5 litrelik benzinli motora sahip olacak RAV4, sekiz vitesli bir otomatik şanzımanla beraber gelecek. Ülkemiz için oldukça yüksek olan bu motor hacminin vergisi nasıl olur, siz düşünün. Benzinli motora ek olarak, performans odaklı bir hibrit modele de sahip olacak olan RAV4, CVT şanzımanla desteklenecek. Dört tekerden çekiş özelliğinin opsiyonel olarak sunulacağı da gelen diğer bilgiler arasında.
       

      Subaru Forester ise yine 2.5 litrelik bir motora sahip olacak. 182 beygir gücünde motora sahip olan Forester, turboşarjlı XT modelinin sonladırılacak olması haberiyle bizleri üzüyor. Forester ile ilgili bir diğer detay ise, Japon araçlarında görmeye alıştığımız CVT şanzımanın tüm modellerde yer alacak olması. Subaru'nun diğer modellerinden de alışık olduğumuz üzere, tüm Forester modelleri dört tekerden çekiş özelliğine sahip olacak.
      Honda CR-V tarafına baktığımızda 1.5 litrelik 200 beygir gücünde bir motorla karşılaşıyoruz. CVT şanzımanla desteklenen bu motor, dört silindirli. Nissan X-Trail ise 2.5 litrelik 4 silindirli motorla geliyor. Tek motor seçeneği olarak sunulan 170 beygir gücüne sahip bu motorla Nissan, rakiplerinin gerisinde kalıyor.
      İç Tasarım

      Toyota'nın TNGA mimarisi üzerine kurulan RAV4, dışarıdan küçük görünmesine rağmen iç kısımda oldukça geniş bir alan sunuyor. Aracın iç dizaynı ise bildiğimiz Toyota: Sade, ama yeterli. 2019 model RAV4, eskisine göre çok daha yüksek premium hissiyatına sahip. Araçta aynı zamanda Apple CarPlay desteğine sahip bir multimedya sistemi bulunuyor.

      Forester'ın iç tasarımı ise oldukça güzel görünüyor, ancak yolda test etmeden karar vermemek lazım. Neden mi? Çünkü Subaru modelleri, genelde yetersiz iç tasarım kalitesi ile uzun yolda bol bol trim seslerine sebebiyet verebiliyor. Yeni Forester ile bu konuda oldukça iddialı olan Subaru, bir şansı hak ediyor. EyeSight sürücü destek sistemine sahip olan Forester, aynı zamanda Subaru'nun Apple CarPlay ve Android Auto destekli Starlink multimedya sistemine sahip.

      Honda CR-V'nin iç tasarımı ise bir Honda klasiği, ancak beklenenden daha az premium hissiyatına sahip. Yüksek teknoloji özelliklerini barındıran CR-V, Honda Sensing adı verilen sürüş destek sistemiyle beraber geliyor. Tabii ki rakiplerinden geri kalmayıp Apple CarPlay ve Android Auto desteğini barındıran CR-V, oldukça iyi bir iç tasarım sunuyor.

      Nissan'ın X-Trail modeli ise yine gayet güzel bir iç tasarıma sahip olmasına rağmen, Nissan'ın ProPilot asistanıyla ilgili bazı şüpheler bulunuyor. Standart olarak sunulmayıp, opsiyonel olarak ayrıca satılan bu sürüş destek sistemleri Nissan'a rakiplerine karşı eksi puan kazandırıyor.
      Donanım
      ASFALT 3Tamamen değişen tasarımıyla 2019 Toyota RAV4 ve öne çıkan özellikleri [Video]Ozan ÖĞRETMENOĞLU28 Mart 2018 59 Amerika’da düzenlenen tanıtımla birlikte tüm dünyanın karşısına çıkan 2019 Toyota RAV4 ile birlikte meraklılarını yepyeni bir deneyim bekliyor. Resmi kaynaklarından gelen ilk ipuçlarından itibaren sizlerle değerlendirme beklentilerimizi paylaştığımız ve New York Otomobil Fuarı’nın Türkiye için en önemli modellerinden birisi olan 2019 Toyota RAV4 nihayet artık karşımızda duruyor. Beklediğimiz gibi iç ve dış dünyasında yapılan değişimler ile hiç olmadığı kadar araziyle bütünleşen RAV4, içerideki özellikleriyle de modern şehir içi kullanıcılarının da dikkatini çekme potansiyeline sahip. FT-AC konseptinden ödünç aldığı bu tasarım detaylarını son nesil güvenlik ekipmanlarıyla güçlendiren aracın motor kısmında şimdilik sadece Amerika pazarı için sunulacak olan seçeneğin detayları veriliyor. Avrupa’da sunulmasını beklediğimiz 1,8 ve 2.0 litrelik hibritlerin duyurusu için biraz daha beklememiz gerekecek. Donanım Ebatsal olarak bir önceki jenerasyona göre iyileştirmelerin yapıldığı 2019 Toyota RAV4, bunu görünüş olarak fazlasıyla hissettiriyor. Aracın tasarımını şekillendirecek üç farklı seriye yer verdiğini gördüğümüz Toyota, en güçlü karakteri Limited olarak nitelendirdiği ve arazi hissiyatını yansıtan versiyonda kullanıcılara sunuyor. Ön bölümdeki bu karakteristik farkı arka tarafta Jeep Grand Cherokee’yi andıran ışıklandırma tasarımıyla veren modelde 19 inç‘lik özel tasarım jantlar da işin tuzu-biberi niteliğinde. İç tasarıma geçmeden önce RAV4’ün gövde ve sürüş dinamiklerine doğrudan etki eden parçasını da vakit kaybetmeden belirtelim. Yeni TNGA platformuyla birlikte bir önceki jenerasyona göre yüzde 57 oranında daha rijit olan model, sürüş dinamiğinin yanında araç içerisindeki yalıtımıyla da bu farkı hissettirme iddiasında. 



      Kaynak: Log & Webtekno
       
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Hibrit motor teknolojisindeki yatırımın öncülerinden olan Toyota, dikkat çeken fiyatlarla fazlasıyla rekabetçi.

      Bu yılki İstanbul Autoshow’a sadece hibrit modellerini getirerek elektrik ve içten yanmalı motor birlikteliğinin artık günümüz teknolojisi olduğunu bir kez daha kanıtlayan Toyota bu dönüşümün öncülerinden olmaya devam ediyor. Yaris hibrit ile başlayan macerasını yakın zamanda C-HR ile taçlandıran ve ciddi bir ilgi gören marka C segmentindeki modeli Auris’i de maceraya katarak opsiyonlarını çoğaltarak elini güçlendiriyor.

      Güç ünitesinde Toyota C-HR’da olduğu gibi 1.8 litrelik benzinli ve elektrik motor kombinasyonlarının sunulduğu Auris hibrit beş farklı donanım seçeneğiyle kullanıcılarla buluşuyor. Donanım seviyelerine göre değişmekle birlikte araçta yağmur sensörü, park sensörü, geri görüş kamerası, far asistanı, hız sabitleyici, panoramik cam tavan ve LED teknolojisine sahip ışıklandırma grubu gibi sınıfının gerekliliklerini karşılayan opsiyonlar sunuluyor. Fiyat olarak şu an için lansmana özel indirimle oldukça cazip rakamlarla kullanıcılarla buluştuğunu gördüğümüz Auris hibrit, daha önce hibrit araç kullanmamış ve bu yönde bir düşünce sahip olan kullanıcıların dikkatini çekecek gibi gözüküyor. Toyota tarafından Auris hibrit için açıklanan fiyatlar şu şekilde;

      Yeni Auris Hybrid fiyatları
       
      Versiyon Tavsiye Edilen 2017 MY Fiyatları Tavsiye Edilen 2017 ÖTV Teşvikli Fiyatları Tavsiye Edilen 2017 MY ÖTV Teşvikli Lansman Özel Fiyatları 1.8 Hybrid e-CVT Active 140.830 TL 108.950 TL 99.950 TL 1.8 Hybrid e-CVT Active Skypack 144.830 TL 111.950 TL 102.950 TL 1.8 Hybrid e-CVT Advance 148.830 TL 115.950 TL 106.950 TL 1.8 Hybrid e-CVT Advance Skypack 152.830 TL 118.950 TL 109.950 TL 1.8 Hybrid e-CVT Premium 162.500 TL 128.950 TL 116.950 TL  
      Kaynak: LOG
    • Arabalar
      Yazan: Arabalar
      TOYOTA'nın Adapazarı fabrikasında, Türkiye'de üretilen ilk hibrit ve crossover araç olan Toyota C-HR'nin üretimine başlandı.
      C-HR üretimi ile birlikte ABD, Kanada, Tayvan gibi ülkelere ilk kez ihracat yapmaya başlayacak olan Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye'nin toplam ihracat yaptığı ülke sayısı ise 52'den 97'ye çıktı. Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye'nin ürettiği Toyota C-HR projesi 350 milyon Euro'luk yatırımla gerçekleştirildi. C-HR ile yıllık 150 bin olan üretim kapasitesi 280 bin adede çıkarken, İŞKUR programları aracılığıyla 2 bin kişi için ek istihdam olanağı yaratıldı. C-HR modelinin fiyatının ise 14 Kasım'da açıklanacağı belirtildi.
    • EgeG
      Yazan: EgeG
      Uzun süredir test yazısı yazmamıştım ufaktan geri dönüş yapayım dedim  
      Türkiye’de Toyota CHR’yi ilk sürenlerden biriyim sanırsam.
      Test yapmaya aslında ÖTV indirimli 1.8 Hybrid’i sürmek için gitmiştim. 1.2 turbo benzinli seçenek çok ilgimi çekmemişti. Aracı öncelikle bayide kısa süre içinde inceledim. 
      TASARIM
      Tasarım herkese göre değişir fakat ben CH-R’nin tasarımını çok beğendim.   Özellikle boyutları çok hoşuma gitti. Ne çok ufak ne çok büyük.   Sportifliği vurgulamak için de standart sunulan spoilerin de tasarımın göze hoş gelmesinde katkısı büyük.  Arabanın dış tasarımının her noktasında ayrı bir detay var.
      İçeride malzeme kalitesi ve işçliği çok detaylı inceleyemedim. İlk izlenim olarak sınıf standartlarının üstünde gibi hissettim. Vaktim çok yoktu. Fakat kokpit tasarımı da çok hoşuma gitti. Tüm konsol boyunca tercihe göre mavi veya koyu renkte uzanan trim parçası çok hoş duruyor .   Genellikle Toyotalar’ın içeride hissettirdiği demode bir hissiyat vardır. Özellikle 2012 sonrası güncel jenerasyon Toyotalar’da bu durum beni çok rahatsız ediyordu. CH-R’de bu durum büyük ölçüde giderilmiş. Parçaların tasarımı güncel tasarım akımına uyum sağlamış. Ama bu modern ve güncel kokpit tasarımında hala CASIO tipi dijital saat yer verilmesi çok hoşuma gitmedi açıkçası. Arka koltuk hacmi bu sınıftaki diğer rakipleriyle kıyasladığımız zaman iyi durumda.  
      SÜRÜŞ
      1.8 Hybrid’in daha gelmediğini öğrenince biraz üzüldüm fakat madem o kadar geldik o zaman 1.2 turboyu süreyim dedim. Test sürüşü diyorum ama 10dklık şehiriçi turlama gibi düşünün.   Aracın gaz tepkileri bence çok başarılı.  CVT şanzıman, gaza tepkilerinize gayet hızlı tepki veriyor ve ilk dokunuşta tepkime süresi çok başarılı. CVT şanzımanlara karşı çok sıcak değilim fakat, şehiriçinde gaz emirlerinize verdiği cevaplar, performans veya ekonomi odaklı gaz tepkinizi hemen anlayıp devri ona göre ayarlaması ve devri ayarlarken de CVT gibi değil de, klasik usül bir vitesmiş gibi yapmaya çalışması yani tork konvertörlü bir şanzıman gibi hissettirmeye çalışması  hiç fena değil.  Keşke CVT olmasaymış gibi bir şey düşündürtmedi. Aksine aklımdan CVT bu araca çok iyi oturmuş bile dedim. Tabi yüksek hızlarda durum ne olur bilemem.
       Performans olarak tahminimden daha iyi, hatta gayet iyi buldum diyebilirim 10dklık ilk izlenimimde.   Performansı beğendim ama motorun bir eksisi; gürültülü olduğunu düşünüyorum. Özellikle devir yükseldikçe içeri tahmin ettiğinizden daha çok motor sesi geliyor.  10dk içinde süspansiyonları çok deneyemedim ama ilk izlenim olarak sert değil ama sıkı bir yapıda olduklarını düşünüyorum. Bunun yanında süspansiyonların çalışması gayet sessizdi. Benim önem verdiğim bir noktadır süspansiyon sesi.
       Direksiyon günümüz modern şehir otomobilleri yumuşaklığında. Fakat 10dklık şehiriçi sürüşümde edindiğim izlenim biraz hissiz olduğuydu.  Benim i20 aracım kadar suni olmasa da hissiyat bakımından daha iyi örnekleri var diyebilirim.  Sunilik belki herkes için bir problem değil ama yumuşaklık ve rahatlık açısından tahmin edileceği üzere sorun yok. 
      DONANIM
      Donanım olarak satış görevlisinin söylediği üzere orta paketli aracı sürdüm. Paket isimleri ve içerikleri hakkında çok bilgi sahibi değilim. Orta pakede göre donanım olarak iyi olduğunu düşünüyorum. Dijital klima, otomatik kararan dikiz aynası, geri görüş kamerası,  elektrikli katlanan yan aynalar, büyük bir ekran, elektrikli el freni, yanlış hatırlamıyorsam anahtarsız giriş. Opsiyonel olarak da daha güçlü bir ses sistemi ve deri koltuk gibi opsiyonlar sunuluyor diye okumuştum.
      ÖZETLE;
      Bir otomobili sevmek için  birkaç faktörün veya az ama önemli faktörlerin hoşunuza gitmesi yetmiyor. Pozitif yanlarının yanı sıra negatif yanlarının da çok göze batan şeyler olmaması lazım diye düşünüyorum. Genellikle Toyotalar’da başıma gelen şey buydu.  İç tasarımın antipatikliği, beni Toyota’nın konforlu ve rahat sürüşü gibi d-4d gibi güzel bir motor seçeneği ve bunun gibi. + yönlerinden uzaklaştırıyordu; ama Toyota bu sefer bu konuya kafa yormuş..
      CH-R’nin hem iç hem dış tasarımı  gözüme albenisi çok yüksek gelirken, 1.2 motorun sunduğu performans beni araca iyice bağladı.(Ekonomi ne durumdadır bilmiyorum). Bunun yanında donanım olarak önem verdiğim ana donanımların( kolçak, elektrikli kararan dikiz aynası, kullanışlı ve net yol bilgisayarı) gibi özelliklerin orta pakette bile bulunması iyice kendini sevdirdi.  CVT bir dezavantaj gibi gözüksede benim gibi hergün 130 km yol yapan ve bu yolun yarısını yoğun trafikte, yarısını otoyolda ekonomik sürüş ile geçiren biri için avantaj gibi. 1.8 Hybrid seçeneğinin de ÖTV indirimli geleceğini, 1.2 üç aşağı beş yukarı aynı fiyatlarda olacağını ve şehiriçinde full elektrik ile hareket ettiğini düşününce daha da kanım ısındı bu arabaya.  1.8’i de gelir gelmez test etmek isterim.
      Motorunu beğendim, tasarımını beğendim, konforunu beğendim… Bayiden çıkarken söylediğim söz ‘Keşke param olsa da alsam’ oldu. 





    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Ülkemizde üretilen Toyata C-HR'nin satış fiyatları açıklandı. Ne diyelim hayırlı uğurlu olsun otomobil dünyasına.   1.2lt turbo-benzin Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - 6 ileri man. - Advance donanım 4x2 : 83,850TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Advance donanım 4x2 : 90,250TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - 6 ileri man. - Dynamic donanım 4x2 : 92,500TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Dynamic donanım 4x2 : 98,900TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Dynamic donanım 4x4 : 112,550TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - 6 ileri man. - Diamond donanım 4x2 : 92,500TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Diamond donanım 4x2 : 98,900TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Diamond donanım 4x4 : 113,650TL Hybrid
      Toyota C-HR 1.8lt atmosferik benzin + elektrik motor 170ps- CVT otomatik - Advance donanım : 98.000TL Toyota C-HR 1.8lt atmosferik benzin + elektrik motor 170ps- CVT otomatik - Dynamic donanım: 106.400TL Toyota C-HR 1.8lt atmosferik benzin + elektrik motor 170ps- CVT otomatik - Diamond donanım : 106.400TL Advance donanım: 17inch Alüminyum alaşım jant, çift bölgeli otomatik klima, 8 inch dokunmatik ekranlı bilgi eğlence sistemi, geri görüş kamerası, yağmur sensörü, hız sabitleme, otomatik yanan farlar, ledli gündüz farları, elektronik park freni
        Görüleceği gibi bu fiyatlar bizim yurtdışı fiyatlarını baz alarak yaptığımız fiyatlardan yaklaşık %7-8 oranında daha yüksek. 1.2lt motor için yaptığımız analizi Eylül başında ve 1.8lt Hybrid model için yaptığımız anlizi de Ekim başında yaptığımız düşünülürse bu tarihlerde ortalama olarak 1 Euro=3.35TL civarındaydı. Bugün ise aynı kur 1 Euro=3.55TL civarında. Yani Euro kurunda TL karşısında %7 civarında bir değerlenme söz konusu. Anlaşılıyor ki Toyota C-HR fiyatları da bundan fazlasıyla etkilenmiş. Bu da fiyatların tahminimizden yüksek çıkmasına neden oldu diyebiliriz.   Toyota CH-R'nin bulunduğu sınıftaki rakipleri ile görsel, performans, boyut ve fiyat karşılaştırmasını bu hafta yayınlayacağız.   
                                                     

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×