Jump to content
Mazda41

Toyota Corolla 1.4 D4D elegant

Tavsiye Edilen Mesajlar

Mazda41    149
Mazda41

Akrabamin aldığı dizel corollayi dun test etme imkani buldum Arac gercekten cok ferah bir ic hacme sahip Bej rengi ic doseme genis ic hacme ayri bir ferahlik katiyor Oturus pozisyonu ve koltuklar Mazda 3 ten daha rahat geldi Direksiyon tasarimi ve hissiyati cok iyi Gösterge grubu cok sik aracin en cok beğendiğim yeriydi Ancak orta konsol 2012 model araçtan cok 2000 lerin basindaki duz konsol tasarimina benzettim arabanin havasini tek bozan yerin orta konsol olduğunu soyleyebilirim Kol dayama cok genis ve hareket etmesi konfora buyuk katkıda bulunuyor Tek bolgeli otomatik klimasi gayet yeterli ancak 60k lik bir araçta çift bolgeli bir klima olmalıydı Motor gercekten kasaya cok yeterli ben 1.4 bu kadar performans beklemiyordum ortalama yakit tuketimide 5.8 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ali    746
Ali

Öncelikle toyota hangi kasa mazda3' den rahat geldi :) Eğer son kasa mazda3 ile kıyasladıysan o tipsiz iç mekanı ve sıkıcı tasarımıyla kıyaslama derim :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mümin    900
Mümin

Estetik denen birşey kalmadı bence Toyota'da. sağlamlık ve sorunsuzluk olabilir belki ama 90 bg 1.4 olan o araç gidiyor diyorsanız 120 bg benzinli M3 ve 105 bg dizel M3 uçuyor olarak değerlendirilebilir.

Eklemeden edemeyeceğim, 1.6 benzinlileri de tüm Mazda 3 serilerinden hantal, özellikle son kasası. Çok feci. Konya Aksaray gibi düzlük olan illerde sorun olmayabilir fakat Kahramanmaras Ankara vs meyilli şehirlerde çok vasat bir araç olacaktır. 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.558
İlhan
6 dakika önce, Mümin :

Estetik denen birşey kalmadı bence Toyota'da. sağlamlık ve sorunsuzluk olabilir belki ama 90 bg 1.4 olan o araç gidiyor diyorsanız 120 bg benzinli M3 ve 105 bg dizel M3 uçuyor olarak değerlendirilebilir.

 

+1

1998 - 2015 yılları arasında tüm Toyota Corolla modellerini bir fiil kullandım.

Corolla ile ilgili kafamda oturan tek şekil sağlamlık-sorunsuzluk.

1.4 Dizel Multi Mode otomatik şanzımanlı Corolla, adamı otomobil kullanmaktan soğutur.

Dizel manuel vitesliler ama, dizelin o yüksek torku ile nispeten kaldırıyor aracı. 

Ama tasarım, donanım konusunda çok ama çok yol kat etmesi lazım Corolla'nın.

Corolla benim gözümde çok ideal bir şirket aracıdır.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.558
İlhan
2 dakika önce, Mazda41 :

Aracim 2.nesil dizel mazda 3 onla kiyasladim

Ben hiç bir araçla mukayese etmeden bu düşüncelere sahibim. :geyik::D

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Fotifoti    2.274
Fotifoti

Toyota'nın otomatiğinden daha hızlı düz vites değişiyorum ben [emoji1]

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mazda41    149
Mazda41

Abi bu mal neden boyle tutuluyor o zaman 

Ben arabayi alirken 3 63850 corolla 61000 birakiyorlardi 

Simdi benim araba 53 corolla 58 lira

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.558
İlhan
11 dakika önce, Fotifoti :

Toyota'nın otomatiğinden daha hızlı düz vites değişiyorum ben emoji1.png

Allah iyiliğini versin Fotim...İyi güldürdün beni..

Corolla yüzünden ben eşimle kavga edip tartışmışlığım vardır.

Bu multi mode Corolla var bende, yokuş çıkıyorum daha doğrusu çıkamıyorum. Araç cayı cayır bağırıyor ama çıkmıyor, ne bileyim silkeliyor kayıyor vs..Eşim dedi ne oldu yahu sana araba kullanmayı mu unuttun, niye bağırtırıyorsun aracı, niye kaydırıyorsun..

Neyse içimden tövbe tövbe söylenip ya sabır demiştim.

 

3 dakika önce, Mazda41 :

Abi bu mal neden boyle tutuluyor o zaman 

Ben arabayi alirken 3 63850 corolla 61000 birakiyorlardi 

Simdi benim araba 53 corolla 58 lira

 

Fluence neden tutuluyorsa aynı ortak gerekçe ile tutuluyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SafaTR    203
SafaTR
3 saat önce, İlhan :

Allah iyiliğini versin Fotim...İyi güldürdün beni..

Corolla yüzünden ben eşimle kavga edip tartışmışlığım vardır.

Bu multi mode Corolla var bende, yokuş çıkıyorum daha doğrusu çıkamıyorum. Araç cayı cayır bağırıyor ama çıkmıyor, ne bileyim silkeliyor kayıyor vs..Eşim dedi ne oldu yahu sana araba kullanmayı mu unuttun, niye bağırtırıyorsun aracı, niye kaydırıyorsun..

Neyse içimden tövbe tövbe söylenip ya sabır demiştim.

 

 

Fluence neden tutuluyorsa aynı ortak gerekçe ile tutuluyor.

CVT mi benden uzak Allah'a yakın. Seri araç kullan sürücülere zulüm bir şanzıman. Toyota 0 alımda da şuan aynı segmentlerde ki Mazdadan pahalı satıyor. 2.elde de pahalı olması normaldir. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.253
Mutlu Tekir
5 dakika önce, SafaTR :

CVT mi benden uzak Allah'a yakın. Seri araç kullan sürücülere zulüm bir şanzıman. Toyota 0 alımda da şuan aynı segmentlerde ki Mazdadan pahalı satıyor. 2.elde de pahalı olması normaldir. 

Toyotanın dizellerinde CVT yok, sadece benzinliler cvt kullanıyor. Dizellerde tek kavram otomatikleştirilmiş manuel şanzıman diye tanımlanabilecek MMT kullanılıyor.

 

Bir Mazda 3 değil tabiki de, fakat yine de sınıfında öyle yere sokulacak bir araç değil. Konforu daha fazla bizim mazdalara göre. Ama gösterge, ön konsol, orta konsol tasarımını Mazdanın yanına bile yaklaşamaz diye düşünüyorum. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Renegade    216
Renegade
4 saat önce, Mazda41 :

Abi bu mal neden boyle tutuluyor o zaman 

Ben arabayi alirken 3 63850 corolla 61000 birakiyorlardi 

Simdi benim araba 53 corolla 58 lira

Her türlü turisti kabul eden büyük otelle, seçkin müsteri kabul eden butik otel gibi düşün. Mazdanın satış politikası diyelim veya mazdanın zamanla bizim ülke distiribütöründen yediği kazık, mazdayı ülkemizde soğuttu. Yedek parçası yokmuş, ikinci eli yokmuş gibi efsaneler işte o ikinci el fiyat olayını yarattı. Kısaca Mazda ülkemizde bir müddet çekilir gibi durdu, olay koptu, bizim ülkemiz fısıltı ve kötülük yayan efsane insanlarla dolu. Düzeltmek için Mazdanın bu ülkede iyi bir distiribitöre ihtiyacı var, tanınmış zenginlerden olmalı ki ikinci el normale dönsün.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SafaTR    203
SafaTR
1 saat önce, Mutlu Tekir :

Toyotanın dizellerinde CVT yok, sadece benzinliler cvt kullanıyor. Dizellerde tek kavram otomatikleştirilmiş manuel şanzıman diye tanımlanabilecek MMT kullanılıyor.

 

Bir Mazda 3 değil tabiki de, fakat yine de sınıfında öyle yere sokulacak bir araç değil. Konforu daha fazla bizim mazdalara göre. Ama gösterge, ön konsol, orta konsol tasarımını Mazdanın yanına bile yaklaşamaz diye düşünüyorum. 

Yok abi ben cvt den genel olarak bahsettim. Konfor olarak üste olabilir zaten mazda daha agresif bir araç. Çok fazla konfor arayanların arabası değil. 

Yine de toyota araçları bence istenilen fiyatları karşılayacak bir araç değil. Auris 104 corolla 107 bin lira hak eden arabalar olduklarını düşünmüyorum. 

1 saat önce, Renegade :

Her türlü turisti kabul eden büyük otelle, seçkin müsteri kabul eden butik otel gibi düşün. Mazdanın satış politikası diyelim veya mazdanın zamanla bizim ülke distiribütöründen yediği kazık, mazdayı ülkemizde soğuttu. Yedek parçası yokmuş, ikinci eli yokmuş gibi efsaneler işte o ikinci el fiyat olayını yarattı. Kısaca Mazda ülkemizde bir müddet çekilir gibi durdu, olay koptu, bizim ülkemiz fısıltı ve kötülük yayan efsane insanlarla dolu. Düzeltmek için Mazdanın bu ülkede iyi bir distiribitöre ihtiyacı var, tanınmış zenginlerden olmalı ki ikinci el normale dönsün.

Kesinlikle katılıyorum Mazdayı her isteyen değil çok isteyenler alabilir. Atıyorum Cx-3 ten topu topu 600 tane geliyor 1 sene de Türkiyeye. 

Şuan ki distribütörü gayet güzel çalışıyor bence iyi yoldalar :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.253
Mutlu Tekir
1 saat önce, SafaTR :

Yok abi ben cvt den genel olarak bahsettim. Konfor olarak üste olabilir zaten mazda daha agresif bir araç. Çok fazla konfor arayanların arabası değil. 

Yine de toyota araçları bence istenilen fiyatları karşılayacak bir araç değil. Auris 104 corolla 107 bin lira hak eden arabalar olduklarını düşünmüyorum. 

Kesinlikle katılıyorum Mazdayı her isteyen değil çok isteyenler alabilir. Atıyorum Cx-3 ten topu topu 600 tane geliyor 1 sene de Türkiyeye. 

Şuan ki distribütörü gayet güzel çalışıyor bence iyi yoldalar :D

O konuda çok haklısın, cvt fluence kullandım 2 gün de oyuncak kullanıyormuşum gibi his vermişti bana. :D Ama hala ikilemdeyim 2013 de 4 gün sıfır 2.0 multidrive s Rav4 kullanmıştım ve çok zevk vermişti bana. Belki motorun hacmi ve torku arttıkça bu cvt nin hissizliği azalıyordur kim bilir?

Corolla ve auris gerçekten parasının karşılığını vermiyor. Yeni kasada ful donanımda benim 2. nesil baz donanımla yarışacak seviyede ancak. Yeni nesil mazda 3 lerin baz modelleriyle bile yarışabilecek düzeyde değil. Ve mazdadan çok para istiyorlar. Sonra da mazdaya laf atarlar, iyi güzel de çok para diye. Corolla ya, civic e, golf e, jetta ya bakmadan mazdaya pahalı diyenleri de anlamıyorum. Hele 1.33 toyota motorlarını ucuz diye alanların aklına şaşıyorum, 1.6 opel astra dururken hem de daha dolu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Holydao    323
Holydao

1.6 lpg'li cvt sanziman iyidir bence, dediginiz gibi dizellerde cvt yok, MMT var ki o da dusman basina... Mazda3 almadan Auris ile ilgilenmistim kisa bir sure, donanim okarak mazda ile yarisir hatta birkac fazlasi bile var cam tavan, otomatik katlanan ayna (mazda gibi degil, tam otomatik[emoji13]) gibi ama birkac da eksigi var tabi ön konsolun düzlügü ve gereksiz eski moda saati gibi... Yine de fiyat performans olarak ciddi bir rakip bence.

Bu arada mazdanin artisi deyince aklima geldi... Bugun arkadasin 2011 focus'unda bluetooth ile tekefondan muzik acayim dedim, ses acayip bozuk, ne bas var ne tiz, boguk boguk geliyor. Hemen camuru bluetooth teknolojisine atti tabi, "cok bozuyo sesi yaa bu da" dedi. icimden kusura bakma gardaş benim arabada bangir bangir caliyor valla dedim, disimdan da "yav hee hee" deyip gectim [emoji1] Bose hakkaten bambaska



İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SafaTR    203
SafaTR

Zaten herkes almasın abi Mazda. Ben onun kanaatine geldim. Hakkını verecek olan alsın. Vw seat skoda toyota Nissan  Renault herkes biniyor. 

Ülkemizde öyle firmalar var ki kurumsal anlaşmaları olmasa bu ülkede 1  tane satamazlar :D

Ben Mazda kullandığım için ayrıcalıklı hissediyorum kendimi valla :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Fotifoti    2.274
Fotifoti
20 saat önce, SafaTR :
CVT mi benden uzak Allah'a yakın. Seri araç kullan sürücülere zulüm bir şanzıman. Toyota 0 alımda da şuan aynı segmentlerde ki Mazdadan pahalı satıyor. 2.elde de pahalı olması normaldir. 


Aslında otomatikleri; tam otomatikler ve olmayanlar olarak ikiye ayırabiliriz :) dim dik yokuşta düzde kalkar gibi kalkan Mazda bilmeyen garibe bütün otomatikler aynı gelir :) Toyata'nın bir benzeri şanzıman da c3'de vardı. 3-4 ay kullandım onu da galiba (kaç ay kullandım hatırlayamadım şimdi kabus gibiydi unutmuşum) , evlere şenlik tak tik çat çut şeklinde vites atıyordu :) yeniler daha iyidir ama tam otomatik başka .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.558
İlhan
6 dakika önce, Fotifoti :

Toyata'nın bir benzeri şanzıman da c3'de vardı

Bahsettiğin şanzımanı 1,5 yıl Citroen C5'de kullandım. Tam bir eziyet, tam bir facia.

@Burak abi bir keresinde beni telefonla arayarak. Otomatik vites Citroen C5 almayı düşünen müdürü için bu aracı sormuştu bana.

Benim ilk sorum, abi müdürünü seviyor musun olmuştu. :D :fiuw:

Birine beddua mı edeceksin ?

İnşallah otomatik C5 sahibi olursun demek kafi. :D:geyik:

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SafaTR    203
SafaTR
1 saat önce, Fotifoti :


Aslında otomatikleri; tam otomatikler ve olmayanlar olarak ikiye ayırabiliriz :) dim dik yokuşta düzde kalkar gibi kalkan Mazda bilmeyen garibe bütün otomatikler aynı gelir :) Toyata'nın bir benzeri şanzıman da c3'de vardı. 3-4 ay kullandım onu da galiba (kaç ay kullandım hatırlayamadım şimdi kabus gibiydi unutmuşum) , evlere şenlik tak tik çat çut şeklinde vites atıyordu :) yeniler daha iyidir ama tam otomatik başka .

Abi zaten bilinen 3 çeşit otomatik var. 

Çift kavrama

Cvt

Konvansiyonel tam otomatik 

Mazda konvansiyonel tam otomatikleri özelleştirme yaparak tam otomatik skyactiv-drive oluşturdu. Mantık standart planet dişli tam otomatikler ile aynı fakat Mazda'nın arge yaptığı büyük yerler var. 

Çift kavrama ve skyactiv-drive başarılı şanzımanlar. Avantajlar ve devantajlar var. Her ikisini de kullanıyorum :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Hibrit motor teknolojisindeki yatırımın öncülerinden olan Toyota, dikkat çeken fiyatlarla fazlasıyla rekabetçi.

      Bu yılki İstanbul Autoshow’a sadece hibrit modellerini getirerek elektrik ve içten yanmalı motor birlikteliğinin artık günümüz teknolojisi olduğunu bir kez daha kanıtlayan Toyota bu dönüşümün öncülerinden olmaya devam ediyor. Yaris hibrit ile başlayan macerasını yakın zamanda C-HR ile taçlandıran ve ciddi bir ilgi gören marka C segmentindeki modeli Auris’i de maceraya katarak opsiyonlarını çoğaltarak elini güçlendiriyor.

      Güç ünitesinde Toyota C-HR’da olduğu gibi 1.8 litrelik benzinli ve elektrik motor kombinasyonlarının sunulduğu Auris hibrit beş farklı donanım seçeneğiyle kullanıcılarla buluşuyor. Donanım seviyelerine göre değişmekle birlikte araçta yağmur sensörü, park sensörü, geri görüş kamerası, far asistanı, hız sabitleyici, panoramik cam tavan ve LED teknolojisine sahip ışıklandırma grubu gibi sınıfının gerekliliklerini karşılayan opsiyonlar sunuluyor. Fiyat olarak şu an için lansmana özel indirimle oldukça cazip rakamlarla kullanıcılarla buluştuğunu gördüğümüz Auris hibrit, daha önce hibrit araç kullanmamış ve bu yönde bir düşünce sahip olan kullanıcıların dikkatini çekecek gibi gözüküyor. Toyota tarafından Auris hibrit için açıklanan fiyatlar şu şekilde;

      Yeni Auris Hybrid fiyatları
       
      Versiyon Tavsiye Edilen 2017 MY Fiyatları Tavsiye Edilen 2017 ÖTV Teşvikli Fiyatları Tavsiye Edilen 2017 MY ÖTV Teşvikli Lansman Özel Fiyatları 1.8 Hybrid e-CVT Active 140.830 TL 108.950 TL 99.950 TL 1.8 Hybrid e-CVT Active Skypack 144.830 TL 111.950 TL 102.950 TL 1.8 Hybrid e-CVT Advance 148.830 TL 115.950 TL 106.950 TL 1.8 Hybrid e-CVT Advance Skypack 152.830 TL 118.950 TL 109.950 TL 1.8 Hybrid e-CVT Premium 162.500 TL 128.950 TL 116.950 TL  
      Kaynak: LOG
    • Arabalar
      Yazan: Arabalar
      TOYOTA'nın Adapazarı fabrikasında, Türkiye'de üretilen ilk hibrit ve crossover araç olan Toyota C-HR'nin üretimine başlandı.
      C-HR üretimi ile birlikte ABD, Kanada, Tayvan gibi ülkelere ilk kez ihracat yapmaya başlayacak olan Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye'nin toplam ihracat yaptığı ülke sayısı ise 52'den 97'ye çıktı. Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye'nin ürettiği Toyota C-HR projesi 350 milyon Euro'luk yatırımla gerçekleştirildi. C-HR ile yıllık 150 bin olan üretim kapasitesi 280 bin adede çıkarken, İŞKUR programları aracılığıyla 2 bin kişi için ek istihdam olanağı yaratıldı. C-HR modelinin fiyatının ise 14 Kasım'da açıklanacağı belirtildi.
    • EgeG
      Yazan: EgeG
      Uzun süredir test yazısı yazmamıştım ufaktan geri dönüş yapayım dedim  
      Türkiye’de Toyota CHR’yi ilk sürenlerden biriyim sanırsam.
      Test yapmaya aslında ÖTV indirimli 1.8 Hybrid’i sürmek için gitmiştim. 1.2 turbo benzinli seçenek çok ilgimi çekmemişti. Aracı öncelikle bayide kısa süre içinde inceledim. 
      TASARIM
      Tasarım herkese göre değişir fakat ben CH-R’nin tasarımını çok beğendim.   Özellikle boyutları çok hoşuma gitti. Ne çok ufak ne çok büyük.   Sportifliği vurgulamak için de standart sunulan spoilerin de tasarımın göze hoş gelmesinde katkısı büyük.  Arabanın dış tasarımının her noktasında ayrı bir detay var.
      İçeride malzeme kalitesi ve işçliği çok detaylı inceleyemedim. İlk izlenim olarak sınıf standartlarının üstünde gibi hissettim. Vaktim çok yoktu. Fakat kokpit tasarımı da çok hoşuma gitti. Tüm konsol boyunca tercihe göre mavi veya koyu renkte uzanan trim parçası çok hoş duruyor .   Genellikle Toyotalar’ın içeride hissettirdiği demode bir hissiyat vardır. Özellikle 2012 sonrası güncel jenerasyon Toyotalar’da bu durum beni çok rahatsız ediyordu. CH-R’de bu durum büyük ölçüde giderilmiş. Parçaların tasarımı güncel tasarım akımına uyum sağlamış. Ama bu modern ve güncel kokpit tasarımında hala CASIO tipi dijital saat yer verilmesi çok hoşuma gitmedi açıkçası. Arka koltuk hacmi bu sınıftaki diğer rakipleriyle kıyasladığımız zaman iyi durumda.  
      SÜRÜŞ
      1.8 Hybrid’in daha gelmediğini öğrenince biraz üzüldüm fakat madem o kadar geldik o zaman 1.2 turboyu süreyim dedim. Test sürüşü diyorum ama 10dklık şehiriçi turlama gibi düşünün.   Aracın gaz tepkileri bence çok başarılı.  CVT şanzıman, gaza tepkilerinize gayet hızlı tepki veriyor ve ilk dokunuşta tepkime süresi çok başarılı. CVT şanzımanlara karşı çok sıcak değilim fakat, şehiriçinde gaz emirlerinize verdiği cevaplar, performans veya ekonomi odaklı gaz tepkinizi hemen anlayıp devri ona göre ayarlaması ve devri ayarlarken de CVT gibi değil de, klasik usül bir vitesmiş gibi yapmaya çalışması yani tork konvertörlü bir şanzıman gibi hissettirmeye çalışması  hiç fena değil.  Keşke CVT olmasaymış gibi bir şey düşündürtmedi. Aksine aklımdan CVT bu araca çok iyi oturmuş bile dedim. Tabi yüksek hızlarda durum ne olur bilemem.
       Performans olarak tahminimden daha iyi, hatta gayet iyi buldum diyebilirim 10dklık ilk izlenimimde.   Performansı beğendim ama motorun bir eksisi; gürültülü olduğunu düşünüyorum. Özellikle devir yükseldikçe içeri tahmin ettiğinizden daha çok motor sesi geliyor.  10dk içinde süspansiyonları çok deneyemedim ama ilk izlenim olarak sert değil ama sıkı bir yapıda olduklarını düşünüyorum. Bunun yanında süspansiyonların çalışması gayet sessizdi. Benim önem verdiğim bir noktadır süspansiyon sesi.
       Direksiyon günümüz modern şehir otomobilleri yumuşaklığında. Fakat 10dklık şehiriçi sürüşümde edindiğim izlenim biraz hissiz olduğuydu.  Benim i20 aracım kadar suni olmasa da hissiyat bakımından daha iyi örnekleri var diyebilirim.  Sunilik belki herkes için bir problem değil ama yumuşaklık ve rahatlık açısından tahmin edileceği üzere sorun yok. 
      DONANIM
      Donanım olarak satış görevlisinin söylediği üzere orta paketli aracı sürdüm. Paket isimleri ve içerikleri hakkında çok bilgi sahibi değilim. Orta pakede göre donanım olarak iyi olduğunu düşünüyorum. Dijital klima, otomatik kararan dikiz aynası, geri görüş kamerası,  elektrikli katlanan yan aynalar, büyük bir ekran, elektrikli el freni, yanlış hatırlamıyorsam anahtarsız giriş. Opsiyonel olarak da daha güçlü bir ses sistemi ve deri koltuk gibi opsiyonlar sunuluyor diye okumuştum.
      ÖZETLE;
      Bir otomobili sevmek için  birkaç faktörün veya az ama önemli faktörlerin hoşunuza gitmesi yetmiyor. Pozitif yanlarının yanı sıra negatif yanlarının da çok göze batan şeyler olmaması lazım diye düşünüyorum. Genellikle Toyotalar’da başıma gelen şey buydu.  İç tasarımın antipatikliği, beni Toyota’nın konforlu ve rahat sürüşü gibi d-4d gibi güzel bir motor seçeneği ve bunun gibi. + yönlerinden uzaklaştırıyordu; ama Toyota bu sefer bu konuya kafa yormuş..
      CH-R’nin hem iç hem dış tasarımı  gözüme albenisi çok yüksek gelirken, 1.2 motorun sunduğu performans beni araca iyice bağladı.(Ekonomi ne durumdadır bilmiyorum). Bunun yanında donanım olarak önem verdiğim ana donanımların( kolçak, elektrikli kararan dikiz aynası, kullanışlı ve net yol bilgisayarı) gibi özelliklerin orta pakette bile bulunması iyice kendini sevdirdi.  CVT bir dezavantaj gibi gözüksede benim gibi hergün 130 km yol yapan ve bu yolun yarısını yoğun trafikte, yarısını otoyolda ekonomik sürüş ile geçiren biri için avantaj gibi. 1.8 Hybrid seçeneğinin de ÖTV indirimli geleceğini, 1.2 üç aşağı beş yukarı aynı fiyatlarda olacağını ve şehiriçinde full elektrik ile hareket ettiğini düşününce daha da kanım ısındı bu arabaya.  1.8’i de gelir gelmez test etmek isterim.
      Motorunu beğendim, tasarımını beğendim, konforunu beğendim… Bayiden çıkarken söylediğim söz ‘Keşke param olsa da alsam’ oldu. 





    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Ülkemizde üretilen Toyata C-HR'nin satış fiyatları açıklandı. Ne diyelim hayırlı uğurlu olsun otomobil dünyasına.   1.2lt turbo-benzin Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - 6 ileri man. - Advance donanım 4x2 : 83,850TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Advance donanım 4x2 : 90,250TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - 6 ileri man. - Dynamic donanım 4x2 : 92,500TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Dynamic donanım 4x2 : 98,900TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Dynamic donanım 4x4 : 112,550TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - 6 ileri man. - Diamond donanım 4x2 : 92,500TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Diamond donanım 4x2 : 98,900TL Toyota C-HR 1.2lt turbo-benzin 116ps - Multidrive Oto. - Diamond donanım 4x4 : 113,650TL Hybrid
      Toyota C-HR 1.8lt atmosferik benzin + elektrik motor 170ps- CVT otomatik - Advance donanım : 98.000TL Toyota C-HR 1.8lt atmosferik benzin + elektrik motor 170ps- CVT otomatik - Dynamic donanım: 106.400TL Toyota C-HR 1.8lt atmosferik benzin + elektrik motor 170ps- CVT otomatik - Diamond donanım : 106.400TL Advance donanım: 17inch Alüminyum alaşım jant, çift bölgeli otomatik klima, 8 inch dokunmatik ekranlı bilgi eğlence sistemi, geri görüş kamerası, yağmur sensörü, hız sabitleme, otomatik yanan farlar, ledli gündüz farları, elektronik park freni
        Görüleceği gibi bu fiyatlar bizim yurtdışı fiyatlarını baz alarak yaptığımız fiyatlardan yaklaşık %7-8 oranında daha yüksek. 1.2lt motor için yaptığımız analizi Eylül başında ve 1.8lt Hybrid model için yaptığımız anlizi de Ekim başında yaptığımız düşünülürse bu tarihlerde ortalama olarak 1 Euro=3.35TL civarındaydı. Bugün ise aynı kur 1 Euro=3.55TL civarında. Yani Euro kurunda TL karşısında %7 civarında bir değerlenme söz konusu. Anlaşılıyor ki Toyota C-HR fiyatları da bundan fazlasıyla etkilenmiş. Bu da fiyatların tahminimizden yüksek çıkmasına neden oldu diyebiliriz.   Toyota CH-R'nin bulunduğu sınıftaki rakipleri ile görsel, performans, boyut ve fiyat karşılaştırmasını bu hafta yayınlayacağız.   
                                                     
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Ülkemizde ve dünyada en çok satılan otomobillerden birisidir "Toyota Corolla".  1998-2015 yılları arası Toyota Corolla'nın tüm jenerasyonlarına şirketçe sahip olup kullanmış bulunmaktayım. Kullandığım dönemdeki diğer markaların tasarımlarını baz aldığımda. Aklımda kalıp, en beğendiğim ve keyif aldığım Corolla modeli 7.Jenerasyondur (1991-1995 Model). Halen daha yolda gördüğümde dikkatle bakar incelerim 7.nesil Corolla'yı.
      8.Nesil sanırım E110 kasa diye tabir edilen yuvarlak farlı Corolla resmen beni kendisinden soğutmuştu. Çok büyük bir hayal kırıklığı yaratmıştı. O dönem ki yazılı ve görsel basında dönen Corolla haberlerini hatırlıyorumda. Bayağı bir yüksek beklenti oluşturmuşlardı millette. Yeni Corolla şöyle, böyle, bekleyin, az kaldı..vs.. Sonra üzerindeki örtü bir kaldırıldı !! O da ne yuvarlak farlı bir Corolla.. Genel anlamda çok büyük bir hayal kırıklığı yaratmıştı. Bu arada bu model çok kısa sürmüştü akabinde aracı hemen makyajlamışlardı sanırım. Eski Toyota'cı arkadaşlarımızdan daha iyi hatırlayanlar olabilir...
      8.Nesille birlikte modelden ve markadan soğuyunca, bir daha da ısınamadım diyebilirim. Ama 7. nesilin halen bendeki yeri farklıdır. Başlıktan da anlaşılacağı gibi Corolla modellerini dünden bu güne şöyle bir hatırlayalım. Ve anketi de oylayalım lütfen. Keyifli forumlar diliyorum herkese.
      Alıntıdır
      Tarihçesi
      Japon devi Toyota’nın kuruluş tarihi 1937 olarak bilinse de kuruluş aşamasının öncesine de muhakkak bakmamız gerekiyor. Baktığımızda markanın kurucusu olan Kiichiro Toyoda‘ın 1937’ye gelmeden önce 1929 yılı içerisinde gerek Avrupa gerekse Amerika’da otomobil üretimi ve yatırım planlaması için araştırmalar yaptığını görüyoruz. 1930 yılına gelindiğinde Kiichiro Toyoda, benzinli motorlar üzerine olan araştırmalarını yoğunlaştırdığını ve bu konuda gereken verileri elde etmesiyle birlikte otomobil üretimi konusunda gereken bilgileri topladığını görüyoruz. Aradan geçen üç yılın ardından Japon hükümetinin Çin ile yaşanan savaş sürecinde Toyoda’yı otomobil üretimi konusunda desteklediğini söyleyebiliriz.
      Japon hükümetinin de desteğini arkasına alan ve bu fırsatı uzun zamandır kollayan Toyoda 3.4 litrelik altı silindirli ilk resmi motoru Type A’yı üretir. Motorun gelişim sürecinin ardından Toyoda Automatic Loom Works markasının ilk otomobili A1 ve ardından G1‘in üretiminde kullanılmaya başlanır. Markanın günümüzdeki adı olan Toyota Motor ise 1937 yılında kurulur. Aradan geçen on yılın ardın Toyota küçük segment otomobili Toyopet‘i kullanıcılara sunduğunu görüyoruz. 1957 yılından Amerikan pazarına giriş yapan Toyota, 60’ların ortalarına kadar diğer pazarlarda varlığını sürdürmeye devam ettiriyor. Toyota’nın 1966 yılında ilk kez kullanıcıların karşısına çıkardığı modelininse dünyanın en çok satan otomobillerinden biri olacağını kim bilebilirdi?
                 
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
      Birinci Jenerasyon: Corolla E10 (1966-1970)
      Toyota, Corolla‘yı sahneye ilk kez 1966 yılının Kasım ayında çıkardı. En büyük rakiplerinden biri olan Nissan’ın (O zamanın adıyla Datsun) Datsun 1000 modelini piyasaya sunmasından bir ay önce kullanıcıların karşısına çıkan Corolla, Toyota’nın zamanının başarılı modellerinden birisi olan hava soğutma boxer motora sahip, Publica’nın yerine getirdiğini görüyoruz.
      İlk Corolla toplamda 2.286 mm‘lik aks, 3.848 mm uzunluk, 1.491 mm genişlik ve 1.379 mm yükseklik değerlerine sahipti. Tasarım hatlarıyla o döneminin Japon otomobillerine benzer yapıda karşımıza çıkan birinci jenerasyon Corolla’da coupe, sedan ve station wagon kasa tipleri kullanıcılara sunulan seçenekler arasındaydı. Arka tekerlekten itiş altyapısına sahip olan Corolla’nin ön süspansiyonunda MacPherson yapısı kullanılıyordu.
      Birinci jenerasyon Corolla’nın ilk safhada vergiler düşünülerekten 1.0 litrenin altında olması planlanan motor seçenekleri, rakibi olduğu Datsun 1000 modelinin gerisinde kalmamak için 1.1 litreden başladı. Sekiz valflik bu motoruyla birinci jenerasyon Corollanın maksimum güç değeri 60 beygir olarak kayıtlara geçti. Toyota, 1969 yılında Corolla’da sunduğu motora ekstra bir karbüratör daha ekleyerek 13 beygir güçlendirdiği 1.1 litrelik motorla birlikte 78 beygir güç üreten 1.2 litrelik motoru da sunmaya devam etti. Toyota bu motorlarla birlikte Corolla’yı dört ileri manuel ve iki ileri otomatik şanzıman kombinasyonlarıyla satışa sundu.
                 
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       

      İkinci Jenerasyon: Corolla E30 (1970-1974)
      İlk jenerasyonun ardından ilgiden memnun olan Toyota, çıktığı yıl dünyanın en çok satan otomobili ünvanını ele geçiren ikinci jenerasyonu 1970 yılında kullanıcıların karşısına çıkardı. İlk jenerasyona göre daha uzun ve daha fazla aks mesafesine sahip olan birinci jenerasyonda ön ızgara ve ışıklandırmalarda yapılan küçük tasarım değişiklikleriyle birlikte Kola kutusu” olarak bilinen ve Ford, Corvette ve AMC gibi markaların yanı sıra uçaklarda da kullanılan tasarım hatlarına yer verildi.
      İkinci jenerasyonla birlikte motor seçeneklerinde de değişim gözlenen Corolla’da 1.2 litrelik motora ek olarak 1.4 ve 1.6 litrelik motorlar yelpazeye dahil oldu. 86 beygirden başlayan 1.4 litrelik yeni motor yelpazesinde, Japonya’da sunulan motorlar DOHC yapısına sahip versiyonlarda bulunuyordu. Corolla’nın bu jenerasyonda sunulan en güçlü versiyonuysa 110 beygirlik güç değerine sahipti. Toyota bu jenerasyonda yer verdiği motorlarla iki ileri otomatik ve dört ileri manuel şanzımanlarını kombin etmeye devam etti.
                   
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
      Üçüncü Jenerasyon: Corolla E70 (1974-1979)
      70’li yıllara gelindiğinde dünyadaki diğer tüm üreticiler gibi küresel bazda yaşanan petrol krizinden Toyota’da olumsuz etkilendi. Üçüncü jenerasyon Corolla kriz döneminde yaşanan durgunluktan ötürü 1981’e kadar üretilen bazı versiyonlarıyla birlikte Corolla ailesinin ürün hayatı en uzun jenerasyonlarından birisi olarak kayıtlara geçti. Coupe, sedan, station wagon ve van seçeneklerine liftback ve hardtop coupe (ayrılabilen açılır tavan) opsiyonu eklenen üçüncü jenerasyonda ön ızgara ve küçük makyajlar dışında tasarımsal olarak radikal bir değişim gözlenmedi.
      Üçüncü jenerasyon Corolla’da sunulan motor seçenekleri ikinci jenerasyonda olduğu gibi 1.2 litrelik motor seçeneğinden başladı. Bununla birlikte 1.3 litrelik motor seçeneğini Corolla ailesine dahil eden Toyota 1975 yılında motor içerisinde yer alan yakıt hava karışımını en doğru şekilde verilmesi prensibi üzerine geliştirilen lean burn teknolojisine sahip 1.6 litrelik yeni motorunu Corolla ailesinde sunmaya başladı. Bu motoruyla birlikte daha çevreci olan Corolla, yakıt tüketimi açısından da kullanıcısını daha memnun eder hale gelmişti. Maksimum 124 beygir güç değerine sahip olan bu jenerasyonda manuel şanzıman seçeneğine beş ileri otomatik şanzıman seçeneğine üç ileri değerli vites kutusu eklendi. Corolla’nın E50 koduyla bilinen üçüncü jenerasyon makyajlı kasasının üretimine 1981 yılına kadar devam edildi.
                 
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
      Dördüncü Jenerasyon: Corolla E80 (1979-1983)
      İlk jenerasyondan itibaren sunulan Corolla ailesinin tasarımsal olarak en büyük değişikliğine ilk olarak dördüncü jenerasyonda karşılaşıyoruz. 1979 yılında karşımıza çıkan dördüncü jenerasyonun tasarımında daha aerodinamik daha rahat ve araç içerisinde daha ferah bir yaşam alanı sunulması üzerine bir felsefe belirlenmiş. Yerini aldığı jenerasyona göre 30 mm artış gösteren aks mesafesi ve genişlik değerinde 80 mm’lik artış dışarıdan baktığımızda aracın ilk fark edilen boyutsal değişiklikleri arasında yer alıyor.
      Tasarım çizgileriyle birlikte motor konusunda da sunulduğu pazara göre daha da büyüyen Corolla ailesinde dizel motor seçeneğinin ilk kez bu jenerasyonda sunulduğunu görüyoruz. 1.3 litreden başlayan benzinli motor seçenekleriyle birlikte Toyota Corolla’da 65 beygir güç üreten 1.8 litrelik dizelünite kullanıcılara sunuldu. Bu jenerasyonla birlikte ön tarafta sunulan MacPherson süspansiyon sistemine arka tarafta darbe emiş derecesi daha iyi olan coil spring süspansiyonlar eşlik etti. Dördüncü jenerasyonun toplam ağırlığıysa sadece 855 kg olarak kayıtlara geçti.
                 
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
      Beşinci Jenerasyon: Corolla E90 (1983-1987)
      Toyota, Corolla ile büyümesini devam ettirirken modelin büyümesini de sürekli olarak devam ettirdi. 3.3 milyonluk üretim rakamıyla en popüler Corolla jenerasyonlarından birisi olan beşinci jenerasyonda 30 mm’lik artışla toplamda 2.430 mm‘lik aks mesafesi bulunuyordu (Ön tekerlekten çekiş). Geride bıraktığı her jenerasyonda daha modernleşen ve büyüyen Corolla’nın bu jenerasyonunda hatchback, sedan, liftback, coupe ve hatchback coupe kasa tipleri farklı pazarlarda sunulan opsiyonlar arasında yer alıyordu.
      Ülkemizde yavaş yavaş daha çok görmeye başladığımız Corolla ile birlikte diğer jenerasyonlara nazaran Avrupa pazarında sunulan motor tipleri ve özelliklerine yakından baktığımızda, 69 beygir güç üreten 1.3 litrelik motor seçeneğinden başladığını görüyoruz. 8V’lik motorların yanında 16V DOHC (124 beygir maksimum) ile birlikte mekanik enjeksiyonu 1.8 litrelik dizel motorun (58 beygir) Toyota’nın Avrupa’da pazarında sunduğu motorlar arasında yer alıyordu. Bu jenerasyon dahilinde AE86 koduyla bilinen Corolla GTS kullanıcılara sunulan versiyonlardandı. Üretim hayatı sadece dört yıl süren bu sportif özel versiyonda 1.6 litrelik dört silindirli motor görev yapıyordu. Maksimum 128 beygir güç ve 150 nm güç üreten Corolla GTS’de emme manifoldunda değişikliği gidilerek değişken zamanlama ile yüksek değerlerin elde edilmesini sağlayan T-VIS (Toyota Variabla Intake System) sistemi yer alıyordu. Corolla GTS’de LSD (Limited speed differantial) diferansiyel opsiyonel olarak sunuldu.
                 
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
      Altıncı Jenerasyon: Corolla E100 (1987-1991)
      Altıncı jenerasyon Corolla’da ilk jenerasyondan itibaren sunulan arka tekerlekten itiş altyapısının tamamen kalktığını ve bu süreçten sonra üretilen Corolla modellerin tamamen ön tekerlekten çekişkarakterinde kullanıcılara sunulduğunu görüyoruz. Yerini aldığı jenerasyona göre aks mesafesinden ziyade uzunluk ve diğer boyutsal değerlerde artışlar gözlenen bu jenerasyonda XL, GL, SE ve SE Limited donanım versiyonu seçenekleri sunuldu. Bu seçeneklerle birlikte Toyota, altıncı jenerasyon Corolla’da GT-i versiyonunu sınırlı üretim olarak belirlediği ülkelerde satışa sundu.
      Toyota, bu jenerasyon Corolla’da motor seçeneklerinde daha net ve belirli seçeneklere yöneldiğini söyleyebiliriz. Avrupa pazarı da dahil olmak üzere 1.3 litrelik benzinli motor seçeneğinin yanı sıra 1.5, 1.6 litrelik benzinli motor ve 1.8 litrelik dizel ünitenin kullanıcılara sunulmaya devam edildiğini görüyoruz. Corolla dahilinde sunulan en güçlü benzinli motor 125 beygir gücündeyken 1.8 litrelik dizel ünitenin altı beygirlik artışla 64 beygir güç ürettiğini görüyoruz.
                 
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
      Yedinci Jenerasyon: Corolla E110 (1991-1995)
      Ve geldik ülkemizde döneminin en çok tercih edilen ve halen çoğu kullanıcı için ayrı bir yeri olan yedinci jenerasyona. Corolla, bu jenerasyonla birlikte daha büyük daha ağır ve daha aerodinamik olarak kullanıcıların karşısına çıktı. Tasarım olarak daha yuvarlak hatlara sahip olan Corolla’da 33 mm’lik aks mesafesi artışıyla toplamda 2.464 mm‘lik aks mesafesi bulunuyor. Bununla birlikte yedinci jenerasyon Corolla’nın 4.369 mm’lik toplam uzunluk (Bir önceki jenerasyon 4.326 mm ) ve 1.656 mm’lik genişlik değerine sahip olduğunu görüyoruz.
      Sedan, hatchback, coupé, liftback ve station wagon kasa seçenekleriyle kullanıcılara sunulan yedinci jenerasyonda dizel motor ailesi tamamen yenilenmiş bir şekilde karşımıza çıkıyor. 1.3 litredenbaşlayan benzinli motor ailesinin en yüksek versiyonunda 1.8 litrelik seçenek bulunurken yedinci jenerasyon Corolla dahilinde sunulan dizel motorlarda 72 beygir güç üreten 2.0 ve turbo versiyonuyla 106 beygire kadar güç üretebilen 2.2 litrelik üniteler yer alıyor.
         
       
        
      Sekizinci Jenerasyon: Corolla E120 (1995-2000)
      Toyota, sekizinci jenerasyon Corolla’nın üretimine Mayıs 1995‘te başladı. Geride bıraktığı jenerasyona göre daha toplu bir görünümle karşımıza çıkan sekizinci jenerasyon Corolla’da genel hatlarda daha oval çizgiler hakimdi. Toyota’nın iç tasarımında gözle görülür iyileştirme yaptığı yeni jenerasyonunda boyutsal olarak fazla bir değişiklik gözlenmese de sekizinci jenerasyon motor teknolojileri bakımından ilklerin yaşandığı bir jenerasyon olarak kayıtlara geçti.
      Toyota ilk kez bir motor bloğunu tamemen alüminyumdan üreterek bu jenerasyonun karakteristik farkını ortaya koydu. Motor bloğuyla birlikte silindir yapılarında da alüminyum komponentlere yer veren Toyota bu jenerasyonun ağırlık değerlerinde iyileşme konusunda da ciddi mesafe kaydetti. Toyota, Corolla ailesine 1997 yılında Verso versiyonunu da ekleyerek kullanıcılara yeni bir model varyasyonu sundu. 1999 yılında yapılan makyajla birlikte daha dinamik bir görünüme kavuşan Corolla’da benzinli motor seçenekleri 1.3 litreden 1.7 litreye kadar çeşitlilik gösterdi. Dizel ayağında herhangi bir değişiklik bulunmayan Corolla’da 2.0 ve 2.2 litrelik motorlar sunulmaya devam edildi.
                 
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
      Dokuzuncu Jenerasyon: Corolla E140 (2000-2006)
      Toyota, milenyumun ilk Corolla modelini Ağustos 2000‘de karşımıza çıkardı. İlk aşamada sedan ve station wagon kasa tipleriyle sunulan yeni Corolla’da beş kapı hatchback 2001, üç kapı hatchback ise 2002 yılında kullanıcılara sunuldu. Corolla jenerasyonları arasında tasarımsal olarak büyük farklılık olarak nitelendirebileceğimiz bir model de dokuzuncu jenerasyon diyebiliriz. Araç genelinde yapılan gerek aks mesafesi gerek diğer boyutsal değişimler ile Corolla artık daha geniş ve daha büyük bir otomobil haline gelmişti. Dış tasarımla birlikte iç tasarımda da daha modern hatlara sahip olarak kullanıcılara sunuldu.
      Dokuzuncu jenerasyon Corolla’da 1.3 litrelik motor seçeneğinin yerini 1.4 litrelik ünite aldı. Benzinli motor seçeneğinin en tepesinde 1.8 litrelik motora sahip olan Corolla’da, 1.4 litrelik D-4D ve 2.0 litrelik D-4D dizel motor seçenekleri ilk kez kullanıcılara sunuldu. D-4D motorlarının yakıt sisteminde common rail teknolojisine sahip olan dokuzuncu jenerasyon Corolla modellerinin en düşük dizel motoru 90 beygir güç üretirken en güçlüsü 116 beygir gücündeydi.
                   
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
      Onuncu Jenerasyon: Corolla E160 (2006-2013)
      Geride bıraktığı her jenerasyonda daha da aile arabası kimliğine bürünen Corolla’nın bu jenerasyonunda da bu izleri görmek mümkün. Dokuzuncu jenerasyona göre tasarımsal olarak küçük makyajlarla karşımıza çıkan yeni nesil Corolla’da dış tasarım makyajının yanı sıra araç içerisinde sunulan ekipmanlarda iyileştirmeler gözlendi. JBL ses sistemi, araç stabilizasyon sistemi, çekiş kontrol sistemi gibi teknolojik donanımlar Corolla dahilinde sunulan opsiyonlar arasındaydı.
      Sunulduğu pazarlara göre çeşitlilik gösteren onuncu jenerasyon Corolla’da, benzinli motor seçenekleri 1.3 litrelik motordan 2.4 litreye kadar değişiklik gösteriyordu. Bu jenerasyonda sunulan dizel motor seçenekleri 1.4 litre ve 2.0 litre olarak devamlılığını sürdürdü. Toyota, Corolla’nın şanzıman ayağında yeniliğe giderek yedi ileri sürekli değişken yapıda CVT-i otomatik vites kutusu seçeneğini kullanıcılara sundu.
                   
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
      On Birinci Jenerasyon: Corolla E170 (2012-…)
      Toyota’nın Corolla macerasında günümüzde de kullanıcılara sunduğu jenerasyon olan on birinci jenerasyon Japonya’da 2012, globalde ise 2013 yılında kullanıcılara sunuldu. Tasarım yüzüyle geçtiğimiz jenerasyonlara oranla en dinamik formuyla karşımıza çıkan son jenerasyon Corolla, geçtiğimiz yıl itibarıyla en teknolojik formuna da kavuştu. Yapılan yeni makyajla birlikte biraz daha sivrilen ve agresifleşen ön tamponu, LED teknolojisine sahip stop lambaları, yeni jant ve gövde rengi seçenekleri Corolla’nın kozmetik değişiklerini oluşturuyor. Toyota’nın çarpışma öncesi frenleme, adaptif cruise control, otomatik yanan uzun farlar ve şeritten ayrılma uyarısı gibi özelliklere sahip Safety Sense-P paketi ile geri görüş kamerası bu versiyonun dikkat çeken destek sistemleri arasında yer alıyor. 2016 model yılıyla 50. yaş ve 10 jenerasyonu geride bırakan Corolla için Toyota, 50. yıl özel versiyonunu da sunmayı ihmal etmedi. 17 inçlik jantlar ve küçük değişimlere sahip olan bu versiyonda özel renk seçenekleri de sunuluyor.
      Son jenerasyon Corolla’nın benzinli motor seçenekleri 1.3 litrelik üniteden başlayarak 2.0 litrelik üniteye kadar değişiklik gösteriyor. Dizel motor seçeneklerine baktığımızda 1.4 litrelik ve 2.0 litrelik ünitelerin kullanıcılara sunulduğunu görüyoruz. Toyota pazarlara değişiklik gösteren şanzımanlarda ise beş ve altı ileri manuelle birlikte dört ileri otomatik, yedi ve sekiz ileri CVT-i seçeneklerini kombin ediyor. 1966 yılından günümüze kadar adımlarını kendinden emin şekilde atan Corolla arkasında bir sürü ve farklı farklı hayran kitlesi bırakarak yoluna devam ediyor.

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×