Jump to content

3. Nesil Mazda 3 Lastikte Deli Gibi Titreme


Ali Furkan İpek
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba arkadaşlar geçenlerde yaz lastiklerimi değiştirdim mıchelin. 

Titreme oluyordu araçta 110 km hızdan sonra, lastikçiye gitmek uzaktı bende mazda avrupayı anlattım sağolsunlar yaparız dediler 100 tl fiyat verdiler . Bende biraz güzellik yapsanız güzel olur gibisinden konuşunca aracı teslim alınca ücret ödetmediler. 

Ve servisten sonra aracım gene 110 km hızdan sonra titremeye baslıyor. Bundaki sıkıntı nedir bilgilendirirseniz sevinirim. 

2 defa balans yaptırdım.. Olmuyor..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, zoptrik :

Lastikler sıkıntılı olabilir. Arka ön yaparak deneseniz? 

Lastiklerde daha yeni aslında 1 yıl olmadı alalı.. 

Onu ben nasıl yapayım servis düşünmüş müdr acaba bilmiyorum pazartesi götüreceğim tekrar da ne dicem adamlara tekrar aynı şey olucak

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Rot balanscıya götürün. Jantta eğrilik vardır belki veya ön düzende sorun vardır.Onlar size söyler herşeyini. 

 Servisin yaptığı rot ve balans ayarına pek güvenmiyorum şahsen.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Lastiklerin içinde su olabilir, başıma gelmedi ama gelen arkadaşın şikayeti aynı sizinki gibiydi. Lastikleri janttan ayırıp temizleyin.

XT1650 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, macrostr :

Lastiklerin içinde su olabilir, başıma gelmedi ama gelen arkadaşın şikayeti aynı sizinki gibiydi. Lastikleri janttan ayırıp temizleyin.

XT1650 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Olabilir çok mantıktı. Çok acaip bir arıza şeytanın aklına gelmez adama komple alt takım yaptırtır. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracınız uzun süre hareketsiz kaldıysa (10+ gün) lastikte sürekli aynı yere basmasından dolayı ortası çukur yapar.eğer ön düzen ve jantlarınızda sorun olmadığına eminseniz bunu düzelttiriniz rot balanscınıza.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13 saat önce, Srkn :

Aracınız uzun süre hareketsiz kaldıysa (10+ gün) lastikte sürekli aynı yere basmasından dolayı ortası çukur yapar.eğer ön düzen ve jantlarınızda sorun olmadığına eminseniz bunu düzelttiriniz rot balanscınıza.

Lastikleri aldığım ilk gün gezdim yani tekrar götüremedim balans ayarı, servise götürdüm fakat yaptık dedi ve titreme hala devam ediyor. Bu ayar içinde ücret vermek istemiyorum hiç kimseye çok saçma birşey var ortada çünkü

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14 saat önce, Srkn :

Aracınız uzun süre hareketsiz kaldıysa (10+ gün) lastikte sürekli aynı yere basmasından dolayı ortası çukur yapar.eğer ön düzen ve jantlarınızda sorun olmadığına eminseniz bunu düzelttiriniz rot balanscınıza.

Mazda3 1 ay yatıyor çıkarıyorum titreme falan olmuyor. Lastiklerin havası inik şekilde yatsa olabilir fakat normal hava basılmış lastiklerde kolay kolay olmaz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mesajinizda belirtmediginiz birtakim noktalari merak ediyorum:

1.  Titreme tek bir lastikte mi var, birden fazla lastikte mi?  Yoksa hepsinde birden mi var?

2.  Titreme tam olarak ne zaman basladi?  Araçta titremenin basladigi zamanla örtüsen (yani ayni anda) baska bir degisiklik oldu mu?

3.  Eger lastiklerin faturasi elinizde ise ve garantisi devam ediyorsa, bir Michelin bayiine gitmeyi deneyebilirsiniz.  Bu durumda en ekonomik çözüm bu olabilir.

4.  Lastiklerden herhangi birine havadan baska birsey basildi mi?  Örnegin, lastik tamir sivisi.

5.  Araci çok fazla tamirciye götürmek de iyi degildir çünkü herbiri kendi tezini savunur ve sizi tereddüte düsürür.  Stratejik olmak gerekir.

6.  Tüm bu olaylar esnasinda bence aracinizi sadece test amaçli 100 km/h üstüne çikarin, test haricinde 100 km/h üzerine hiç çikmayin.  Bir baska deyisle, sorun geçene dek aracinizi yavas kullanin.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, AKayhan :

Mesajinizda belirtmediginiz birtakim noktalari merak ediyorum:

1.  Titreme tek bir lastikte mi var, birden fazla lastikte mi?  Yoksa hepsinde birden mi var?

2.  Titreme tam olarak ne zaman basladi?  Araçta titremenin basladigi zamanla örtüsen (yani ayni anda) baska bir degisiklik oldu mu?

3.  Eger lastiklerin faturasi elinizde ise ve garantisi devam ediyorsa, bir Michelin bayiine gitmeyi deneyebilirsiniz.  Bu durumda en ekonomik çözüm bu olabilir.

4.  Lastiklerden herhangi birine havadan baska birsey basildi mi?  Örnegin, lastik tamir sivisi.

5.  Araci çok fazla tamirciye götürmek de iyi degildir çünkü herbiri kendi tezini savunur ve sizi tereddüte düsürür.  Stratejik olmak gerekir.

6.  Tüm bu olaylar esnasinda bence aracinizi sadece test amaçli 100 km/h üstüne çikarin, test haricinde 100 km/h üzerine hiç çikmayin.  Bir baska deyisle, sorun geçene dek aracinizi yavas kullanin.

 

Titremenin tek mi veya diğer lastiklerden geldiğini anlayamıyorum. Pedal olsun, koltuklar olsun, direksiyon olsun 110 km hızdan beraberinde baslıyor. 

Kış lastiklerini taktığım günden beri titremeler var. Kış lastiğidir titrer mantığına vurdum ya yaz lastiği nedir?

hiç bir sıvı yoktur. 

Ayda bir kez şehirler arası yol yaptığım için 100 km hız ile yol bitmez malesef.. Yarın sabahtan mazda avrupaya gidicem artık.. Bir çözüm bulsunlar olmuyor böyle

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

120 kmde titreme varsa arka lastiklerin balansı yapılmamıştır diyecem ancak siz aracınızı götürmüşsünüz onlar ilk bunu uygulamışlardır zaten. Aynı sorunu kış lastiklerinde de yaşadığınız için jantlarda olabilir. Direksiyon ve pedalda hissediyor olmanız ön takımda da sorun olabileceğini gösteriyor. Aracınız kaç kmde? Hızlı bir şekilde çukura girdiğiniz oldu mu?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 5 hafta sonra ...

Benim başıma geldi bu olay.Çözene kadar çok uğraştım ama çözdüm.Benim yaşadığımı anlatayım farklı sebeblerde olabilir.Lastik patlayınca lastik tamir kitindeki sıvıyı kullanmıştım.Bu sıvı zamanla lastik içinde sertleşmiş ve bir yumak haline gelmiş.ilk zamanlarda bu yumak lastik duvarına yapıştığından balansta farkedilmiyordu.Yumak duvardan ayrılınca sorun başladı.5-6 ay sonra bir gün sebeb yokken araba zangır zangır titremeye başladı.3 lastikçi sorunu çözemedi.Sonra sağolsun bir usta, hocam lastiğin içine bakalım dedi.Lastiğin içinden yumak haline gelmiş katılaşmış bu madde çıktı.İçini iyice temizleyip tekrardan taktık sorun çözüldü.Ayrıntılı yazdım çünkü lastik tamir kitini kullanan arkadaşlar belli bir süre sonra aynı problemi yaşayacak.Kiti kullandıktan sonra lastik içinizi temizlemeyi unutmayın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Samsunspor
      Yazan: Samsunspor
      Arkadaslar merhaba. Konu basligi altinda diger konu ve yorumlara baktim ama aradigimi bulamadim. O yuzden degerli goruslerinizi almak icin buraya yaziyorum.
      Aracimi eylul 2019 da aldim. Aldiktan bir ay sonra lastik basinc sensoru uyarisi aldim. Ben de herkes gibi herhangi bir benzinlige girip kontrol yaptim ve kayda deger bir degisim yoktu. Yine de olmasi gereken havayi basip sensoru resetledim. Bundan 2-3 hafta sonra tekrar uyari aldim. Sicaktan olabilir diye dusunup pek ciddiye almadim cunku lastiklerde gozle gorulur bir inme veya aracta bir sarsinti vs yoktu. Zaten akabinde de kasim ayinda kislik lastiklere gectim. Sorunu biraz oteledim galiba.
      Acikcasi kislik lastikleri degistirirken su yazliklari da bi kontrol et demek aklima gelmedi. Onu da yazliklara gecerken kontrol ettiririm diye dusundum herhalde bilmiyorum. Kislik lastiklere gectim, haliyle degisim oldugu icin yine uyari aldim ve resetledim. Sonra kis boyunca tek hir uyari dahi almadim. Anladim ki sensorde veya aracta bir sorun yokmus. Basima gelecegin yazliklara gecerken olacagini hissettim artik. 
       
      Bugun yazliklara gecmek icin lastikciye gittim ve bi kontrol eder misiniz dedim. Onlar da bakiyoruz zaten biz genel olarak dedi. Ve tahmin ettigim gibi sol arka yazlik lastige çivi girmis. Onaracagiz dedi, tamam dedim ben de. Neyse lastikler degisti araca bindim 1 km icinde uyariyi aldim. Resetleyip yola devam ettim. Birkac km sonra tekrar uyari aldim. Bir benzinlige girdim iki lastik de sacma sapan degerler gosteriyordu. Sonra fazla kurcalamadan lastikciye geri gittim. Bakti anormal bir deger yoktu. Benzinlikteki arizali olabilir dedik ve ustelemedim. Tekrar istedigim olculere havayi getirdi ( basta hepsini 35 yapmis; ben bu sefer onler 35 arkalar 33 olsun dedim) ve tekrar uyari alirsan gel cikartalim bastan kontrol edelim dedi tamam dedim. Yine araci calistirdim ve basinc degerleri degistigi icin ilk uyariyi aldim, resetledim ve devam ettim. 3-4 km sonra yine uyari aldim. Sinirlendim ve resetlemeden eve geldim yarin giderim diye lastikciye.
       
      simdi ogrenmek istedigim su; daha once hasarli olan lastikten oturu bu kadar sik uyari almamistim. En korktugum sey lastik haricinde baska bir problem olmasi yoksa tek lastikse can sikacak bir konu degil. Yani;
      1- lastikciler lastigi degistirirken bu nesil araclarda sensore etki edecek bir zarar vermis olabilirler mi?
      2- pespese ve bu kadar sik uyari almak normal midir lastiklerin kis boyu yattigini dusunursek? Kaldi ki çivili iken bu kadar sik vermiyordu. Hadi diyelim ki o zaman hava kacisi daha az oluyor. Simdiki tamir de tutmadiysa ve bu kadar sik uyari aliniyorsa lastigin havasinin aniden dusmesi gerekmez mi? Cunku hala gozle gorulur bir inme yok.
      3- eger lastik onarilamaz ise tek lastik degisimi problem yaratir mi? 

      4- yarin lastikciye tekrar gittigimde dikkat etmem gereken bir husu var mi?
       
      simdiden cok tesekkurler arkadaslar
    • dalgakıran
      Yazan: dalgakıran
      bir çok konu vardı ama sohbetler uzadığından aradığım cevapları bulamadım tekrar konu açmak zorunda kaldım. 2020 yaza yeni lastik almak durumundayım. marka model tavsiyeleriniz nedir arkadaşlar. Kazasız sürüşler dilerim.
    • Burak
      Yazan: Burak
      Uzun bir süredir ertelediğim lastikleri sonunda aldım. Şirketten arkadaşım telefon açıp sorunca ve bu konuda araştırmalarına güvendiğim @Tarahumara da "Fiyat performans olarak benim de aklımda, ayrıca etiket değerleri de iyi (özellikle ses seviyesi) deyince gaza geldim ve hafta içinde sipariş verdim, bugün de taktırdım.

      Lastik Petlas bayilerinde satılıyor ve Türkiye'de üretiliyor. Aldığım lastikler de 2019 29. hafta üretimi. Daha önce hiç kullanmadım ama taktıktan sonra belki de eskilerinin çok konforsuz olmasından olsa gerek araçta yol sesinin azlaması ve konforunun artmasından dolayı hoşuma gitti. 
      Değişime giderken E5 üstünde 88 km hızla araç içindeki ses seviyesini ölçtüm, 30 saniyede 68 dB ortalama vardı. ( Sound Meter Uygulaması ile) Dönerken aynı yolda, aynı hızda 64 dB e kadar düştüğünü gözlemledim. Tabii bu ölçüm ne kadar kayda değer  bilemiyorum ama buna ek olarak araç içindeki müzik sesini eskisi kadar açma gerçeği hissetmemem de bu gözlemimi destekliyor. 
      Esas değişimi sürüş konforunda yaşadığımı düşünüyorum. Eskiden dolma teker üstünde gidiyormuşum sanırım. Yoldaki her çıkıntıyı hissediyordum. Hatta oğlum da aynı şeyi söyledi. Eskisine göre çok daha konforlu dedi. 
      Sertliğinin yanında artık yavaş yavaş da parçalanmaya başlamış olması da cabası. Ne de olsa 5 senelik lastik. 2014 24. Hafta üretimi. 

      Bu da aracın son durumu.

      Son olarak, değişim sırasında ben siboplara da bakalım deyince lastikçi 4 adedi 60 TL den çelik sibop tavsiye etti. Zaten belli aralıklarla lastiklerde hava azalması gözlemliyordum, bunu duyunca eskisine nazaran daha iyi olacağını düşünüp kabul ettim. Onun da görünümü şu şekilde oldu.

      Kasım ayından Allah nasip ederse uzun yol yapacağım. Böylelikle uzun yol performasını ve yakıt tüketimine etkisini de gözlemlemiş olacağımı düşünüyorum.
    • Cihat
      Yazan: Cihat
      Arkadaşlar herkese merhaba. Mazda 3 2015 soul paket aracımın jant ebatlarını küçültmek istiyorum. Aracımda 18 inç siyah oxigidin jant mevcut 16 inç yapmak istiyorum. Takas düşünen arkadaşlar varsa ve ya satın almak isteyenler olursa yardımcı olurum. 
    • Omericsson
      Yazan: Omericsson
      Merhaba arkadaşlar daha önce bu konu altında yapılan yorumlara baktım hepsini okudum ama bir çare bulamadım 16 inç jant lastikten 18 inç jant lastik taktım ilk başta hiçbir sorun yoktu sonra bir çukurdan geçtim lastik basınç ışığı yanıp sönmeye başladı sonra sabit yandı aracı her çalıştırmamda da yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor lastik basınçlarının hepsini aynı seviye çektim sorun devam etti jant değişiminde ön sol lastik sibobu kırılmıştı normal sibop taktık sensörü de janta yapıştırdık sonra sensör janttan ayrılmış tekerleğin içinde dönüyordu bu şekilde bile çalışıyor du ne olduysa o çukurdan geçtikten sonra oldu sert de girmemiştim sonra ön sol lastikte ki sensörü çıkardım gözle görülür bir hasar yoktu meslek icabı içini açtım bataryasını ölçtüm 3v olması gereken batarya 2.6 v gösteriyor 9 yılda normal düşmesi sensör devresinin sağlamlık kontrolünü sensör akım çekiyor mu diye bakarak yaptım sensör akım çekiyor ama frekans üretip iletiyor mu derseniz bilemem şuanda son olarak arıza ışığı yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor zararı yok ama gözüme batıyor bu sorunu nasıl çözebilirim yardımcı olur musunuz 
×
×
  • Yeni Oluştur...