Jump to content

1.Nesil Mazda3 - Bir Rektifiye Hikayesi


exseri
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Listede göremedim ama belki değiştirmişlerdir veya subaplarla birlikte geliyor dur. 

Subap lastikleri..  Eskidikçe  Üstten yanma odasına bir miktar yağ kaçırıp, yag eksilmesine sebep olurlar. 

Hiç bir zararı yoktur.  Sadece cüzi miktar yağ eksilir. 

 

Onun dışında termostat i bile değiştirmişler. Çiçek gibi olmuştur araciniz. 

2bin km de bir yağına bakın. 

Sıfır araba da aksanız, kitapçık ı okursanız, yag ve su kontrol ü kullanıcınin sorumluluğundadir. Varsa arızayı düzeltmek ise üreticinin sorumluluğu.  Ama sizin kitapçıkta belirtilen periyodlarda kontrol etmeniz gerekir 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 dakika önce, Zealot :

Listede göremedim ama belki değiştirmişlerdir veya subaplarla birlikte geliyor dur. 

Subap lastikleri..  Eskidikçe  Üstten yanma odasına bir miktar yağ kaçırıp, yag eksilmesine sebep olurlar. 

Hiç bir zararı yoktur.  Sadece cüzi miktar yağ eksilir. 

 

Onun dışında termostat i bile değiştirmişler. Çiçek gibi olmuştur araciniz. 

2bin km de bir yağına bakın. 

Sıfır araba da aksanız, kitapçık ı okursanız, yag ve su kontrol ü kullanıcınin sorumluluğundadir. Varsa arızayı düzeltmek ise üreticinin sorumluluğu.  Ama sizin kitapçıkta belirtilen periyodlarda kontrol etmeniz gerekir 

Ufuk bey millet sizin bu işin (fahri)ustası olduğunuzu söylüyor ilk sayfada. Dediklerinizi uygulayacağım 2000km sonra filtreyle beraber hatta hava filtresiyle beraber değişicem. Eğer yine azalma olursa heleki yağ çubuğu alt çizgisine inecek kadar bir azalma olursa 5binde falan zaten direk servisin yolunu tutarım ne yaptınız diye. İnşallah dediğiniz gibidir ve ilk sefere özel bir yağ eksiltmedir ve bidaha servisle muhatap olmam. umarım garanti 1 yıldır parçaların 6ay falansa hiç iyi değil

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hep mobilden olduğum için, doğru Düzgün yazamadım kusura bakmayın. 

Şimdi tam hatırlamıyorum ama, yağ kapasitesi aşağıdaki örnek  şekilde ki gibi oluyor araçlarda. 

A) filtre değişmeden yağ kapasitesi : 4 lt

'B)  filtre değişince yağ kapasitesi :4,4 lt

C) kuru motora yağ koyma kapasitesi : 4,7 lt 

Türkiyede ki tüm servisler de yagi kalfa veya çırak koyar. 

Şimdi sizin de aracınıza 4 lt koydukları yazıyor ki,  bu kuru motor rakamının altında dır.  Yukarıdaki rakamlari örnek olsun diye, rastgele söyledim ama mazda 3 kuru motor 4ten fazla alır. 

Uzun lafın kısası, yeni motora yağ döküp çubuk u en üst seviyeye kadar yağ koymuşlardır. Ama motor çalışıp kanallara yağ dolunca, ana seviye eksilmiştir..

Kısaca biraz onlar eksik koymuştur,  biraz da yeni motor eksiltir. Olur böyle şeyler. 

İçin rahat olsun,  yağını kontrol et arada,   bişey olursa servise,  daha da sorun olursa  mazda hiroshima japan  a kadar gideriz. Sorun deil 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar 10-40 yağdan dolayımı bilmiyorum ama. bugün rolantide 2000-2500devir arası bir titreşim hissettim. hem gaz verirken hemde 5bin devirlerde gaz kesince yine 2500-2000arası titreşim oluyo. Yani önce 5bin kmde 5-30 yağın birazda eksilmesi şimdide bu olay. Yani herşeyi değişmiş motor yapan adamlar orjinal servis. Daha nedir anlamıyorumki belkide 8bin tl yi hala ödediğim için ben abartıyorum. bu ara bu titreşimden sonra bir şehir turu işimi falan hallettim geri dönünce garajda tekrar denedim rölantide sanki oldukça azalmış gibiydi. Acaba benim egzozlar spor o mu titreştiriyo kabini.
Yorumlarınızı bekliyorum arkadaşlar ha bu arada 10-40 yağı 200km kullandım(çok az tabii) yağ yerinden milim oynamamış. ilk çalışmadada biraz fazla titreşim yapıyo gibi kontağı çevirince

Bu arada motor kulakları sağlam geçen sene teki kırılımıştı 700küsüre yine serviste taktırmıştım:(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Evet arkadaşlar konuyu hortlatmaktan değil amacım mazda 3 yağ eksiltme durumunu yaşayan googlede aratan insanlara sadece olay anından değil sonraki süreçtende bilgi sahibi olmalarını sağlamak

Bu tür yağ eksiltme gibi sıkıntılar yaşayanlar için süreci anlatmaya devam ediyorum.

şimdi en son rektefiye olaylarından sonra 5-30selenia dandik yağ 5bin kmde alt çizgiye gelmişti.
Serviste ne kadar yağ koyduklarınıda bilmediğimden tam koymuşlardır 4.1litre düşünerek panik yapmıştım ve gidip 10-40 yarı sentetik magnetch koymuştum. 1500km kullandım bir eksiltme fark etmedim ama genel forumlardan gelen erzurumda yaşıyon bide motor sıfır gibi olmuş herşey değişmiş serviste tepkileriyle tekrar yağ değişmeye karar verdim.
Herneyse sonuçta MOTUL xclean fe 3-30 tam sentetik yağ koydum. filtrede değişti tabi. İlk koyduğumda çubukta yağ üst deliği kapatmıyodu ama hemen altındaydı yani 3,8litre falan koydum. 
1500km sonunda(1200kmsi erzurumda 2bin metrede 300km si ise ispir dağ yolu) sanırım 200ml kadar yağ eksiltme oldu.
dediğim gibi ik koyduğumda zaten üstteki deliğe yağ gelmiyodu hemen onun altındaydı onun için tahminim 200ml. ekte resim var isteyen bakabilir.


Son durum budur. Yorum yapmak isteyenler normal anormal diyenler buyursun

IMG_20171021_141001.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1500 km de 200ml 

15000km de 2lt yapar ki bu motor da sorun var demektir. 

Çok da performans li kullandığınızı düşünmüyorum,  biraz pist tadında kullansanız, 400ml olurdu. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

Noldu acaba son durum. 

O değil de fiat’ın multijet’i 500 bin deviriyor, mazda’nın atmosferiği 250 bin deviremiyor mu? Bu sonucu mu çıkaracağız buradan?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • mribrahim
      Yazan: mribrahim
      Merhaba Arkadaşlar,
      2021 Eylül ayında Merser'de aracıma bakım yaptırmıştım. Yaklaşık 3-4 haftadır (soğukların da artmasıyla ilgili mi acaba?) "düşük fren sıvısı" uyarısı çıkıyor sürekli (El freni çekili olduğundaki uyarı işareti yanıyor). Araç biraz ısınınca gidiyor sonra arada geliyor tekrar gidiyor, sürekli yanıyor sönüyor yani. Yaşadığım yerde Mazda servisi omadığından gidemedim, bu durumla karşılaşan oldu mu?
      Not: Bakım periyotlarına göz attım, 40K ve 80K 'da fren hidroliği değişmeli yazıyor. 
    • hkaleli
      Yazan: hkaleli
      Uygulamadan gördüm Dizeller için pcm güncelleme ve rejenerasyon işlemi diyor?😄
      B85FBFB6-3834-451E-82AE-528D0D348D7C-dönüştürüldü.pdf
    • MarinaVista
      Yazan: MarinaVista
      Merhabalar arkadaşlar. Mazda 3 1.6D sahibiyim. Aracım 2013 model ve 97 bin km'de. Bakımına 4-5 bin km daha var. Sadece hafta sonları binerim, aracı yormam ve asla üzmem. Fakat bugün motorun normalinden biraz daha sesli çalıştığını farkettim. Kaputu açıp motor yağ kapağını ve yağ çubuğunu çıkardım. İlk başta motor soğuktu ve herhangi bir duman atmaya rastlamadım. Daha sonra 10 km yol yaptıktan sonra rölantide tekrar kontrol ettim bahsi geçen yerleri. Gözlendiğim şunlardı ; 
      °Hafif buhar ( motor yağ kapağı altında)
      °Hava üfleme ( yağ çubuğu ve üst kapakta)
      °Yag sıçratma (motor yağ kapağı altında. Motor koruma kapağının üzeri 100e yakın damlacık olacak kadar çok)
      °Tekrar hafif buhar ( Yağ çubuğu altında)
       
      Herhangi bir yağ eksiltme durumu yok. Çekişinde ve sürüşünde de gayet iyi.
      Lütfen yardımcı olun. Bu durum oraya bakmayana kadar haberdar olmadığım bir şey. Açıkçası tesadüf bakmasam belki yıllarca bu şekilde binecektim. Daha doğrusu arabadan mekanik olarak 10 parmağı geçmeyen bilgiye sahibim.
    • Burak Aydın
      Yazan: Burak Aydın
      Merhabalar Arkadaşlar. Uzunca bir konu, çok sevdiğim arabamdan soğudum ve değiştirmeyi düşünüyorum şu an... Görüşlerinizi almak isterim. Okuyup bilginiz dahilinde yorum yazarsanız çok mutlu olurum, çünkü aracımı değiştirmek istemiyorum. 😔
      motor vs. hakkında ciddi bilgim yok; ama servislerin dediklerine ikna olmazsam kafamda kaygı kalıyor. İlgisiz olabilir ama şu şekilde bugüne kadar hiç yaşamadığım 2 olay yaşadım. Uzunca olacak ama cidden yardıma ihtiyacım var. 
       
      aracımı 0km olarak aldım OTOMATİK DİZEL. Şu an 44.000km’de. Bakımları hep Merser’de yaptırdım, ancak 40.000km bakımını Musluoğlu’nda sadece 1saat 40 dk içinde yaptılar. 
       
      1- Bu bakımdan 1 gün sonra uzun yola çıktım, adaptif hız sabitlemesi ile 130 ile giderken Bolu’da arıza ışıkları yandı (DPF yanmadı, sadece activsense güvenlik önlemleri ışıkları turuncu renkte yandı.) ve gaza bassam da devir 2.500’ü geçmedi. 130’dan bir anda yavaşladı ve sağa çekmek zorunda kaldım. Kontak kapatıp 5 dk bekledikten sonra, yeniden çalıştırdığımda ışıklar söndü. Gece yarısı olduğu için Mazda Yol Yardım’ı aradım ve sağ olsunlar Mazda Ankara bayisinden bir ustaya bağladılar. Bana DPF’den olduğunu söyledi ve benden klasik 3.000-4.000 devir ile 15 dk sürüş yapmamı istedi (DPF yanmadı oysa, anlamsız buldum. Ama yine de dediğini yaptım.)
      Sonrasında da sürüş vs. dahil hiçbir sorun yaşamadım ve bu konu tekrarlanmadı.  İstanbul’a döndüğümde Musluoğlu’na gidip sordum ve servis yetkilisi aynen şöyle dedi: “Abi bu arabalar atmosferik olduğu için, eğer İstanbul’dan kalkış yapıp durmadan Bolu’yu tırmandıysan, birkaç müşterimizde de oldu, araç orada rakım yükselince kalkış sırasındaki oksijen oranını alamadığını hissedince ikaz veriyor. Bolu’da bir mola vermiş olsaydın, olmazdı.” (Yine anlamsız ve saçma bir yorum olarak değerlendirdim.) Üstünden 1 ay geçti, bu benzer durum hiç tekrarlanmadı. Bu durum için ne düşünürsünüz, yaşayan oldu mu?
      2- Ve canımı sıkan durum...
      Üstteki konudan alakasız, ama 2 ay sonra yani son 20 gündür fark ettiğim olay...
      Aracı hep anlık tüketim değeri ekranında tutar ve sürüşte aracı tanımak için hangi yolda ne kadar basarsam ne yakar, devir ne olur takip ederim. Hiçbir arıza ışığı yanmadı, bir sorun yok. Ama aracım artık özellikle 1-2 ve 3. vitesler ile her vitesin 1.700 devrine kadar ciddi bir tüketim göstermeye başladı. Öyle ki kullanımıma göre 7-10 arası değişen anlık gösterge, aynı yollarda 25-40 olmaya başladı. Daha da dikkat edince şunu fark ettim. 2 yıldır kullandığım gibi gaza bassam da, gaz pedalı motorun sesini artırırken, 1-1,5 saniye devir saatinde bir değişiklik olmadan, sonradan artmaya başlıyor düşük devirde ve özelikle kalkışlarda... Haliyle anlık tüketim değeri şöyle oluyor: motorun sesi yükseliyor, ama 1-1,5sn devir 1100-1200 gibi kaldıktan sonra birden hızlıca yükseliyor. Gaza daha çok basmam gerekiyor. Keyifsiz şekilde emin de olmak için bi’ 10 gün böyle kullandım. Genel ortalamam bile arttı 150km sürüşte! Sonra bir arkadaştan yorum istedim, “son aldığın mazotta su varsa mazot filtresi su ile şişer, bu sebep olmuş olabilir.” dedi. Sevinerek bu sefer Merser’in yolunu tuttum. Özellikle anlattım ve Mazot filtresine de bakın dedim. Cihaza bağlantı yapıp bir sorun görmediklerini, mazot filtresinde de sorun olmadığını, ancak DPF ikazı vermemiş olsa da dolmaya yakın olduğunu ve boşaltmayı önerdiler. Sebebi bu dediler. Hemen 236₺ verip bu uygulamayı yaptırdım. Ama sonuç hüsran... Aynı durum devam ediyor. Hiçbir yağ, motor vs. İkazı almadım;
      ama gaza bastığımda motor çalışma hızı ve sesi artıyorken, 1.700 devre kadar 1-2 sn devir saati sabit kalıyor, araç hızlanmıyor. Kritik kısım bu. YANİ İSTEDİĞİM HIZLARA ÇIKMAK İÇİN, ESKİYE GÖRE HEP DAHA ÇOK GAZA BASMAK ZORUNDA KALIYORUM VE TÜKETİM ARTIYOR. Tekrar Merser’e gideceğim yarın; ama anlatabilmişsem yardımlarınızı bekliyorum.  Bu sorun canımı çok sıktı! Hem çözülür dedikleri sorun çözülmedi, hem de haybeye 236₺ verip DPF temizlettirdim boşuna...
       
      uzunluk için kusura bakmayın, moralim çok bozuk. Doğru bilgi almak için, olduğu gibi anlatmak istedim; uzadı...
      Şimdiden teşekkürler...
    • Hunnym
      Yazan: Hunnym
      Slm arkadaşlar,aracım 2015 mazda3 skyactive.51.000 km'de.Motor arıza lambası yandı servise götürdüm katalizör gitmiş dediler.Değişimi ne tutar dedim verdikleri fiyat dudağımı uçuklattı.Efendim,katalizörle birlikte egzost komple değişirmiş ve tutarı (sıkı durun) 4.500 lira...Doğrumudur ne dersiniz yorumlarınızı bekliyorum.
×
×
  • Yeni Oluştur...