Jump to content

3. Nesil Mazda 3 SKYACTIV Sonunda LPG ile Buluştu


h_sahin
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Bu lpg işlerinden pek anlamam sizin paylaşımlarınız sayesinde bizde bilgileniyoruz deneyimlerinizi paylasmaya devam ederseniz kendi adıma memnun olurum

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, h_sahin :

Sübap yakma sorunuyla uğraşmazsınız OBD'li bir kit takılırsa.

mutluluğunuza balta vurmak istemem ama sübapların yanmasının temel bir sebepi vardır. o da sübap yüzeylerinde oluşan / oluşamayan karbon tabakasıdır.. 

iyi bir yalıtım malzemesi olan karbon(kurum) ,   benzinin yanması sonucu sübap yüzeylerinde birikir  ve mikron mertebesinde bir yalıtım tabakası(kurum) oluşur.

lpg de ise kurum olmadığı için bu sübap yüzeyleri yalıtımsız kalmakta ve daha çok ısıya maruz kalmaktadırlar. 

mutfağınızda çaydanlığınızın tencerenizin altına bakarak kurum olmadığını gözünüzle görebilirsiniz..   isterseniz 10 gram benzini yakıp üstünden çıkan dumanı da gözlemleyebilirsiniz. 

fazla bilimsel muhabbetlerde bulunup kavram kargaşası yaratmak istemem ama bu konu ile ilgili araştırma tezleri de var. dilerseniz paylaşabilirim. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Zealot :

mutluluğunuza balta vurmak istemem ama sübapların yanmasının temel bir sebepi vardır. o da sübap yüzeylerinde oluşan / oluşamayan karbon tabakasıdır.. 

iyi bir yalıtım malzemesi olan karbon(kurum) ,   benzinin yanması sonucu sübap yüzeylerinde birikir  ve mikron mertebesinde bir yalıtım tabakası(kurum) oluşur.

lpg de ise kurum olmadığı için bu sübap yüzeyleri yalıtımsız kalmakta ve daha çok ısıya maruz kalmaktadırlar. 

mutfağınızda çaydanlığınızın tencerenizin altına bakarak kurum olmadığını gözünüzle görebilirsiniz..   isterseniz 10 gram benzini yakıp üstünden çıkan dumanı da gözlemleyebilirsiniz. 

fazla bilimsel muhabbetlerde bulunup kavram kargaşası yaratmak istemem ama bu konu ile ilgili araştırma tezleri de var. dilerseniz paylaşabilirim. 

Dediğinizin yanında fakir karışımın özellikle open loopdaki fakir karışımın yanma odası sıcaklığına etkisi yadsınamaz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

36 dakika önce, Zealot :

mutluluğunuza balta vurmak istemem ama sübapların yanmasının temel bir sebepi vardır. o da sübap yüzeylerinde oluşan / oluşamayan karbon tabakasıdır.. 

iyi bir yalıtım malzemesi olan karbon(kurum) ,   benzinin yanması sonucu sübap yüzeylerinde birikir  ve mikron mertebesinde bir yalıtım tabakası(kurum) oluşur.

lpg de ise kurum olmadığı için bu sübap yüzeyleri yalıtımsız kalmakta ve daha çok ısıya maruz kalmaktadırlar. 

mutfağınızda çaydanlığınızın tencerenizin altına bakarak kurum olmadığını gözünüzle görebilirsiniz..   isterseniz 10 gram benzini yakıp üstünden çıkan dumanı da gözlemleyebilirsiniz. 

fazla bilimsel muhabbetlerde bulunup kavram kargaşası yaratmak istemem ama bu konu ile ilgili araştırma tezleri de var. dilerseniz paylaşabilirim. 

%10 benzin ve %90 lpg ile çalıştığını belirtmişlerdi. Püskürtülen benzinin sübapları soğuttuğunu ve obd ile fakir ve zengin karışıma düşmediğini ve sübap yakma sorununun olmayacağını belirttiler buna binaen yorumda bulunmuştum. Mutlu olduğumu hangi cümleden çıkardınız ciddi merak ettim :))) (artniyetsiz bir soru yanlış anlamayın ) :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

%10 benzin kurum bağlamaya yetmez ama bir miktar faydası olabilir tabiki. 

benzin sübapları soğutan bir akaryakıt değildir.  bu konuda "sanayi" de çok yanlış şehir efsaneleri var. kurum bağlaması sonucu sübapların ısınmadığını farkeden mühendisler.. son yıllarda bu olayı farkedip hesaba kattılar ve madem kurum bağlıyor ısınmıyor, o zaman daha hafif olan bi malzeme kullanabiliriz dediler.    

obd siz kaliteli sistemler de zengin ve fakir karışıma düşmüyor..  bu konuda da bi bilgi kirliliği var. 

şöyle örneklendirebiliriz.  :  bolu dağında 2000 metrede  motor benzini de lpg yi de %20 kısmak zorundadır..  istanbuldan gaz ayarı yapan herkes  bolu dağına çıktığında lpg veya benzin araçları sapıtması gerekir.  ama normal çalışıyor.. veya erzurumda gaz ayarı yapılan bir araba  istanbula geldiğinde, hatta gelene kadar 10 yerde  kesinlikle motor arıza lambası yakar..    ama yakmıyor..   nerden biliyorum.. benimde lpg li bir aracım var ve 2500 metreye kadar çıktım.. obd siz  ve kendisi lpg yi kısıp açıyor..     ha bunu nasıl yapıyor derseniz şöyle yapıyor..

lpg li araçta  lpg on/off düğmesine bastığınızda araç direk benzini kesiyor. lpg ile yürüyor ya..   ama motor benzin sanıyor, yol bilgisayarı çalışıyor.. arıza vermiyor....  hatta tekrar lpg düğmesine bastığınızda anında geri benzine alıyor.. 

lpg nasıl oluyor da benzini kesebiliyor..   çünkü  montaj esnasında benzin enjektörüne giden kabloları kesip lpg nin üzerinden geçmesini sağlıyorlar . böylece lpg benzini kesebiliyor..   kesebildiği gibi  motorun benzin enjektörüne gönderdiği sinyalleri  bi yere kadar taklit edebiliyor. 

böylece siz bolu dağına çıktığınızda  ecu benzini %20 kısmak için enjektöre komut gönderir..  bunu gören lpg de lpg enjektörünü revize eder..   hatta bazı kitler o2 sensörü de görebilmektedir.. böylece sıfır hata ile çalışabilir. 

bunları nerden biliyorsun derseniz,  lpg li aracım.. lpg ayar kablom ve yazılımım var..   kısıyorum lpg yi %20..  bakıyorum obd den..  ECU direk açıyor yakıtı %20 ve yine araç aynı performansta çalışıyor... 

mesela sektör lideri  prins  mühendisleri ,veya piyasa liderlerinden brc mühendisleri gerizekalı mı obd yi keşfedememişler.. 

yani obd siz  KALİTELİ kitlerde aracınız zengin fakir e düşmez. 

LPG beyninin,   benzin de ki değişmeleri görmesi için ille de obd soketine gerek yoktur.. benzin sinyalleri zaten lpg üzerinden geçer..    obd li kite karşı değilim ama amerikayı tekrar keşfetmeye de gerek yok .. 

 

 

son olarak da  subap yanma sorunu ile karşılaşmayacak her kullanıcı,    karşılaşan birine göre daha mutlu olacaktır diye düşündüm =)  

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2010 yılında satın almış olduğum sıfır focusa 2.500 km de iken Lpg taktırdım ve 100.000 km ye geldiğinde sübap yaktı ve sanayide 750 Tl ye yaptırmıştım ( sene 2013 ) ama üç yılın ve yüzbin km sonundaki ettiğim kara baktığımda yine mutlu olmuştum :)))  takribi 20bin lira kar ettirmişti malum focus ti-vct yakmıyor içiyordu performanslı kullanımda :)  hesap ortada :) mazda 100bin km subap yakmazsa takribi 20 bin lira kar etmiş olacağım varsın yaksın helali hoş olsun :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bende sübap yanmasında bir sorun görmüyorum.

yeksan yada supsan marka subapların tanesi 10 tl..   10 tl de rektefeci montajı..   tanesi = 20tl.

16 sübap x 20 tl. = 320 tl.

400-500 de en güzelinden işçilik.

200 de silindirk kapak contası. emme egsoz manifold contaları. sübap lastikleri.  

zaten lpg siz motorunda sübapları deforme oluyor.. veya yuvaya gömülüyor..  sadece daha yavaş..  

yani lpg  her türlü kârlı ...   skyactiv aracım olsa bende aldığım gün lpg takarım.   

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

‎21‎.‎08‎.‎2017 at 00:53, h_sahin :

 32 litre ile 501 km arkadaşlar :) 

 

 

Öncelikle Lgp kitiniz hayırlı olsun...Bahsettiginiz rakamlar kulaga çok hos geliyor...Hiçbir zaman bu kadar az yakan bi aracım olmadı ve olmicak..:rolleyes:.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12 saat önce, Zealot :

%10 benzin kurum bağlamaya yetmez ama bir miktar faydası olabilir tabiki. 

benzin sübapları soğutan bir akaryakıt değildir.  bu konuda "sanayi" de çok yanlış şehir efsaneleri var. kurum bağlaması sonucu sübapların ısınmadığını farkeden mühendisler.. son yıllarda bu olayı farkedip hesaba kattılar ve madem kurum bağlıyor ısınmıyor, o zaman daha hafif olan bi malzeme kullanabiliriz dediler.    

obd siz kaliteli sistemler de zengin ve fakir karışıma düşmüyor..  bu konuda da bi bilgi kirliliği var. 

şöyle örneklendirebiliriz.  :  bolu dağında 2000 metrede  motor benzini de lpg yi de %20 kısmak zorundadır..  istanbuldan gaz ayarı yapan herkes  bolu dağına çıktığında lpg veya benzin araçları sapıtması gerekir.  ama normal çalışıyor.. veya erzurumda gaz ayarı yapılan bir araba  istanbula geldiğinde, hatta gelene kadar 10 yerde  kesinlikle motor arıza lambası yakar..    ama yakmıyor..   nerden biliyorum.. benimde lpg li bir aracım var ve 2500 metreye kadar çıktım.. obd siz  ve kendisi lpg yi kısıp açıyor..     ha bunu nasıl yapıyor derseniz şöyle yapıyor..

lpg li araçta  lpg on/off düğmesine bastığınızda araç direk benzini kesiyor. lpg ile yürüyor ya..   ama motor benzin sanıyor, yol bilgisayarı çalışıyor.. arıza vermiyor....  hatta tekrar lpg düğmesine bastığınızda anında geri benzine alıyor.. 

lpg nasıl oluyor da benzini kesebiliyor..   çünkü  montaj esnasında benzin enjektörüne giden kabloları kesip lpg nin üzerinden geçmesini sağlıyorlar . böylece lpg benzini kesebiliyor..   kesebildiği gibi  motorun benzin enjektörüne gönderdiği sinyalleri  bi yere kadar taklit edebiliyor. 

böylece siz bolu dağına çıktığınızda  ecu benzini %20 kısmak için enjektöre komut gönderir..  bunu gören lpg de lpg enjektörünü revize eder..   hatta bazı kitler o2 sensörü de görebilmektedir.. böylece sıfır hata ile çalışabilir. 

bunları nerden biliyorsun derseniz,  lpg li aracım.. lpg ayar kablom ve yazılımım var..   kısıyorum lpg yi %20..  bakıyorum obd den..  ECU direk açıyor yakıtı %20 ve yine araç aynı performansta çalışıyor... 

mesela sektör lideri  prins  mühendisleri ,veya piyasa liderlerinden brc mühendisleri gerizekalı mı obd yi keşfedememişler.. 

yani obd siz  KALİTELİ kitlerde aracınız zengin fakir e düşmez. 

LPG beyninin,   benzin de ki değişmeleri görmesi için ille de obd soketine gerek yoktur.. benzin sinyalleri zaten lpg üzerinden geçer..    obd li kite karşı değilim ama amerikayı tekrar keşfetmeye de gerek yok .. 

 

 

son olarak da  subap yanma sorunu ile karşılaşmayacak her kullanıcı,    karşılaşan birine göre daha mutlu olacaktır diye düşündüm =)  

Benzinin soğutmadaki etkisi sıvı fazından gaz fazına dönüşmesiyle oluşuyor. Sıvı olarak manifolda püskürtülen benzin subaplara değdiğinde bir kısmı buharlaşarak subaplardan ısı soğuruyor ve subaplardaki sıcaklık düşüyor. Tüm mekanizmaların etkisi var soğutmada. 

Benim lpg kiti silverline, ayarı yolda ankarada quattro garage a yaptırdım. Ondan beri dokunmadım. Düzeltme de yapmıyor. :) yakıt trimleri de artıyor. Keşke tüm kitler o kadar akıllı olsa. Ne zamandır bakmıyorum bugün yarın bakayım bağlanarak değerlere. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben benzinin yanında motorun içine hortumla su ve metil alkol püskürtüyorum... bildiğin elini yüzünü yıkayacağın kadar hemde..   ama ancak 100 derece düşüyor egsoz sıcaklığım..  hatırlamıyorum da 5 dk da 2 litre su bitiyordu galiba.. 0,006litre /sn  diyelim...   yinede anca 100 bilemedin 150 derece düşüyor egzos gas tempreçır..   benzin buharlaşırken bir de yanma sonrası sıcaklığı direkt olrak  düşürmüyor. yanma öncesi çekilen havayı soğutuyor..  daha yanma odasına gelmeden pulverize olup manifolddaki havayı soğutuyor diyebiliriz

valla şantiyedeyim üşendim hesaplamaya  .. 

emme manfolduna  6000 devirde tam gazda saniyede 0,0085 kilogram benzin giriyor. yani 0,012 litre benzin..   bununla birlikte saniyede 100 litre de hava giriyor...

benzinin buharlaşma ısısına bakıp da   0.012 litre benzinin buharlaşırken  100 litre havayı  40 dereceden kaç derece aşağıya soğutacağını biri hesaplayabilir mi.. 

kanaatim şu yönde ki benzin 8,5gram benzin buharlaşırken 100 litre havayı  40 dereceden  35 dereceye belki çeker yada çekemez..    

kışın zaten hava 0 dereceye düşüyor..    benzinin buharlaşıp da soğutacağından daha fazla .... 

yani özetle ben benzinin buharlaşması sonucu havayı soğuttuğunu unutmuyor,  sadece ihmal ediyorum.. 

 

Araba'da,  lpg'de, gaz ayarı'da,  erikli su'da burda..   İstanbul'a yolu düşeni ağırlamaktan şeref duyarım =) 

 

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Zealot :

ben benzinin yanında motorun içine hortumla su ve metil alkol püskürtüyorum... bildiğin elini yüzünü yıkayacağın kadar hemde..   ama ancak 100 derece düşüyor egsoz sıcaklığım..  hatırlamıyorum da 5 dk da 2 litre su bitiyordu galiba.. 0,006litre /sn  diyelim...   yinede anca 100 bilemedin 150 derece düşüyor egzos gas tempreçır..   benzin buharlaşırken bir de yanma sonrası sıcaklığı direkt olrak  düşürmüyor. yanma öncesi çekilen havayı soğutuyor..  daha yanma odasına gelmeden pulverize olup manifolddaki havayı soğutuyor diyebiliriz

valla şantiyedeyim üşendim hesaplamaya  .. 

emme manfolduna  6000 devirde tam gazda saniyede 0,0085 kilogram benzin giriyor. yani 0,012 litre benzin..   bununla birlikte saniyede 100 litre de hava giriyor...

benzinin buharlaşma ısısına bakıp da   0.012 litre benzinin buharlaşırken  100 litre havayı  40 dereceden kaç derece aşağıya soğutacağını biri hesaplayabilir mi.. 

kanaatim şu yönde ki benzin 8,5gram benzin buharlaşırken 100 litre havayı  40 dereceden  35 dereceye belki çeker yada çekemez..    

kışın zaten hava 0 dereceye düşüyor..    benzinin buharlaşıp da soğutacağından daha fazla .... 

yani özetle ben benzinin buharlaşması sonucu havayı soğuttuğunu unutmuyor,  sadece ihmal ediyorum.. 

 

Araba'da,  lpg'de, gaz ayarı'da,  erikli su'da burda..   İstanbul'a yolu düşeni ağırlamaktan şeref duyarım =) 

 

 

 

Üstadım maşallahınız var eminim lpg montajını yaptırdığım yerde bu kadar bilgi sahibi kimse yoktur :) Ne işle meşgulsünüz bilmiyorumda Lpg bayi açmanızı tavsiye ederim emin olun TR'de marka olursunuz. Bir daha sıkıntı yaşarsam istanbula geliriz olmadı :)  Şaka bir yana şu an Kayserideyim, bir kez daha arıza lambası yandı uzun yolda, elm ile baktım zengin karışım uyarısı verdi . Kayseri çelikler grup lovatoda sistem elden geçti tekrardan sanırım hatalı montaj yapılmış. Akşama fotoğrafları paylaşırım

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 saat önce, h_sahin :

Üstadım maşallahınız var eminim lpg montajını yaptırdığım yerde bu kadar bilgi sahibi kimse yoktur :) Ne işle meşgulsünüz bilmiyorumda Lpg bayi açmanızı tavsiye ederim emin olun TR'de marka olursunuz. Bir daha sıkıntı yaşarsam istanbula geliriz olmadı :)  Şaka bir yana şu an Kayserideyim, bir kez daha arıza lambası yandı uzun yolda, elm ile baktım zengin karışım uyarısı verdi . Kayseri çelikler grup lovatoda sistem elden geçti tekrardan sanırım hatalı montaj yapılmış. Akşama fotoğrafları paylaşırım

Fotoğrafları bekliyoruz. Ayrıca Kayseri bayisi kendilerinin de montajını yapabildiğini söyledi mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

21.08.2017 at 21:55, Mutlu Tekir :

Skyactiv-g'nin yakıt seçmesi oktandan dolayıdır. Düşük oktanlı yakıtları seçer. Vuruntunun sebebi oktanın düşük olmasıdır. LPG'nin de oktanı bir üstteki mesajda görebileceğiniz gibi 103'dür. Yani yüksek sıkıştırma oranlarında kullanılabilir. 
Yine aynı tablodan görebileceğiniz gibi adyabatik yanma sıcaklığı birbirine çok yakındır. Subapları eritmesinin, harareti artırmasının sebebi yanlış lpg ayarıdır.

Bu işten çok anlamam ama 2000 li derecelere hiç bir motor dayanmaz. Keza o ısıda metal erir. Bence kendi kendine tutuşma sıcaklığına bakmak gerekir ki burada neredeyse 2 katı bir fark var arada.  Bu sıcaklık farkının da bir zarar vereceğini düşünüyorum açıkçası. 

Bende Lpg li araç kullanıyorum ve her şeyden önce çevreye daha faydalı diye düşünüyorum. 

Bence asıl sıkıntı üreticinin motoru ne için çalışmasına yönelik yaptığıyla alakalı. Avrupada mesela Volvonun bifuel diye fabrikasyon arabası var. Orjinal fabrikadan cng li. Acayip farklı bir sistem yapmışlar. Yada bana öyle geldi. 

Bence yine bizim hatamız benzin yakması için yapılmış bir motora daha ucuza sürdürülebilir bir maliyet hesabımızdan dolayı lpg takmamız. Motora yine kendi fikrim kesin zararı vardır. Mesala araba 1 milyon yapacaksa 600.000 gider. Bu biraz bize ve motorun üretim kalitesi ile alakalı bir durum.

Son olarak iki aynı aracı sıfır alıp birine lpg bağlayıp arka arkaya Dünya turuna çıkılsa ve aynı anda aynı şekilde bakımları yapılsa eminimki benzinle çalışan daha uzun kullanım ömrüne sahip olacaktır.

*Tekrar ediyorum Lpg ye karşı değilim :)  En azından bu fiyatlarla. 

Herkesin geçmiş bayramını kutlarım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

39 dakika önce, Bullbaba :

Bu işten çok anlamam ama 2000 li derecelere hiç bir motor dayanmaz. Keza o ısıda metal erir. Bence kendi kendine tutuşma sıcaklığına bakmak gerekir ki burada neredeyse 2 katı bir fark var arada.  Bu sıcaklık farkının da bir zarar vereceğini düşünüyorum açıkçası. 

Yanma odası sıcaklığı 2000 derece santigrat 

Egsoz gazı sıcaklığı da 1000 derece santigrat a ulaşıyor. 

Keza bu sıcaklıkların orada olması yeterli olmuyor, sürekli bu ısıya maruz kalan  metalin de, belirtilen sicakliklara ulaşması gerekiyor. Elinizde 800-1000 derece alev çıkartan bi dandik 1 tl lik çakmak ile, 600 derecede ergiyen bi alüminyum u, eritemez hatta zarar bile veremezsiniz. 

Diğer yandan lpg benzin mevzusunda sizin düşünceniz olan Kendi kendine tutuşma sıcakliklarinin konu ile hiç alakası yok. 

Bu işten çok anlamam demişsiniz, kimse de anlamak / bilmek zorunda değil ama üşenmeyip, emek verip  sayfalarca yazı yazdığımız, birşeyleri tartıştığımız  bir platform da,  kalkıp  bence böyle demeniz,  cok manidar olmuş.  Sayenizde Bazen neden uğraştığımi sorgulayıp boşa emek verdiğimi düşünüyorum. 

Çalışmalarınızda başarılar dilerim. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ufuk hocamın dediklerine katılıyorum. Bu platformda teknik konuşanlar zaten birşey bilmeden yorum yapanlar değil, konuyu bilip de tartışanlardır. 

Anlık sıcaklık ile ortalama sıcaklık terimleri birbirine karıştırılmamalı. Kendi kendine tutuşma sıcaklığı da Otto çevrimli motorlar için yüksek olması istenen birşeydir. Birşeyler öğrenmek istiyorsanız önce Otto çevriminin nasıl çalıştığını, ardından lpg benzin yakıt karşılaştırmalarını, sonrasında lpg uygulamasının motordaki etkilerini bilimsel kaynaklarda (makale, kitap) araştırabilirsiniz. Ya da DH gibi mahalle ağzıyla tartışılan değil, tartışan her tarafın kanıtlar sunduğu burası gibi forumları araştırabilirsiniz.

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

20 saat önce, Zealot :

Yanma odası sıcaklığı 2000 derece santigrat 

Egsoz gazı sıcaklığı da 1000 derece santigrat a ulaşıyor. 

Keza bu sıcaklıkların orada olması yeterli olmuyor, sürekli bu ısıya maruz kalan  metalin de, belirtilen sicakliklara ulaşması gerekiyor. Elinizde 800-1000 derece alev çıkartan bi dandik 1 tl lik çakmak ile, 600 derecede ergiyen bi alüminyum u, eritemez hatta zarar bile veremezsiniz. 

Diğer yandan lpg benzin mevzusunda sizin düşünceniz olan Kendi kendine tutuşma sıcakliklarinin konu ile hiç alakası yok. 

Bu işten çok anlamam demişsiniz, kimse de anlamak / bilmek zorunda değil ama üşenmeyip, emek verip  sayfalarca yazı yazdığımız, birşeyleri tartıştığımız  bir platform da,  kalkıp  bence böyle demeniz,  cok manidar olmuş.  Sayenizde Bazen neden uğraştığımi sorgulayıp boşa emek verdiğimi düşünüyorum. 

Çalışmalarınızda başarılar dilerim. 

 

Merhaba,

Konu ile alakalı kısıtlı bilgiye sahip olmam yada olmamam fikrimi paylaşamayacağım anlamına gelmez. Keza burası bir forum ise zaten amacımız bu olmalı. Siz yaptığınız iş ve bildiğiniz bilgi olarak kendinizi üstün görüyor ve benim gibi insanlar ile konuşmak istemiyorsanız, birimizin forumdan ayrılması daha doğru olur. Keza ben sizin yazınıza cevap bile vermemişken bu hırçın tavrınızı da anlayabilmiş değilim.

 

18 saat önce, Mutlu Tekir :

Ufuk hocamın dediklerine katılıyorum. Bu platformda teknik konuşanlar zaten birşey bilmeden yorum yapanlar değil, konuyu bilip de tartışanlardır. 

Anlık sıcaklık ile ortalama sıcaklık terimleri birbirine karıştırılmamalı. Kendi kendine tutuşma sıcaklığı da Otto çevrimli motorlar için yüksek olması istenen birşeydir. Birşeyler öğrenmek istiyorsanız önce Otto çevriminin nasıl çalıştığını, ardından lpg benzin yakıt karşılaştırmalarını, sonrasında lpg uygulamasının motordaki etkilerini bilimsel kaynaklarda (makale, kitap) araştırabilirsiniz. Ya da DH gibi mahalle ağzıyla tartışılan değil, tartışan her tarafın kanıtlar sunduğu burası gibi forumları araştırabilirsiniz.

Ufuk Beyin bilgilerinden bende faydalanıyorum ama bilmeyen insanları yermek bu foruma yakışmıyor bence. Bilmeyen insanlar bilmediğini yada düşüncesini yazacak ki sizin gibi bilen üstadlar düzeltecek yada bilgi verecek. 

Bilginin kitapta olduğunu herkes biliyor zaten. O zaman foruma ihtiyaç yok, herkes gitsin okusun birbiri ile paylaşmasın. 

Forumun amacı bilgi paylaşmak ise doğru yada yanlış herkesin hakkıdır. Yanlışlık olduğunu düşünüyorsanız söyleyin.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İnşaat ustasıyım ben. Pencere falan takıyorum.  hırçın da değilim, rica ederim.

herkesin her türlü fikiri söylemeye tabi ki hakkı var fakat 2 mesaj yukarıda birinin ak dediğine, diğeri aşağıda kara derse,  burada doğru bilgiyi arayan insanlar , kirlilik arasında kaybolup giderler. 

Ben ak derim, sen kara, öbür kırmızı derken sadece dayanaksız iddaaların olduğu bir tartışma platformu olur.  

Burada herkesin yalın ve doğru bilgiye ulaşabilmesi için insalık adına, allah rızası için bir şeyler paylaşmaya çalışıyoruz. Bu şekilde karşılıklı dayanaksız iddaalaşarak kimseye yardımcı olamaz, aksine zarar verebiliriz.  

Siz'e düşen fikrinizi beyan etmeden önce,  2 mesaj yukardaki yazıyı okumak, ve acaba diye sorgulayıp belki bir iki dayanağı olan araştırma yapmak..    Ya da en azından ben böyle yapmaya çalışıyorum. 

Sübapları yanmış ve çare bulamamış bir arkadaş, gelip buraya bilgi almak istese,  ve ben klima desem, sen egsoz desen ötekisi lastik havası inmiştir dese,  bilgi bütünlüğünü ve doğruluğunu nasıl sağlayacağız.  Burada forum işletmecileri bile maddi bir amaç beklemiyor, herkes arkadaşlık dostluk insanlık adına çalışıyor ve emek veriyor..  Ben de oturup 1 saat hesap kitap yapıyorum üşenmiyorum kağıda kaleme yazıyorum.. ego'm tatmin olsun diye mi yapıyorum sanıyorsunuz. 

Siz bir sorun yaşadığınızda,  bir arıza ile karşılaştığınızda veya bir konuda doğru bilgi almak istediğinizde en kısa yoldan, en doğru ve tarafsız bilgiye ulaşmak istemez misiniz..   Bakın benim aracım arızalandı bir zamanlar.. 4 ay boyunca garajda yatmak zorunda kaldı.. internet ve temiz forum sayesinde meksika'da birinden öğrendim sorunun sebebini, çok basitmiş, ben ve istanbuldaki yetkili / özel servisler bakmamız gereken yeri bilmiyormuşuz. .. ve bu öğrendiğim bilgi ile Türkiye'de aynı dertten muzdarip 2 arkadaşa yardımcı oldum.  

Ortada kanıtlanmamış bilgiler, aydınlanmamış konular,  teoremler hipotezler varken herkesin  en saçma veya en mantıklı iddaa da bulunmasını bende isterim.. bu noktada tüm iddaa lar eşit değere sahiptir..    Ama Kanun niteliğinde ispatlanmış ve doğru olduğu bilinen, üzerine akademik araştırma yapılmış , tezler yazılmış bir konu hakkında da kalkıp böyle değil demek belki tartışma ortamının hararetlenmesini sağlayabilir ama uzun vadede insanların faydalanacağı kaynakların körelmesine, doğru bilginin satır aralarında kaybolmasına sebep olacaktır.. 

Son olarak da Her münakaşa'da biri gidecek olsaydı, her geçen gün azalır kaybolur giderdik..  

Buyrun 15 günde 1 yaptığımız çay sohbet buluşmalarımızdan birine katılın.  Her zaman bekleriz

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 dakika önce, Zealot :

İnşaat ustasıyım ben. Pencere falan takıyorum.  hırçın da değilim, rica ederim.

herkesin her türlü fikiri söylemeye tabi ki hakkı var fakat 2 mesaj yukarıda birinin ak dediğine, diğeri aşağıda kara derse,  burada doğru bilgiyi arayan insanlar , kirlilik arasında kaybolup giderler. 

Ben ak derim, sen kara, öbür kırmızı derken sadece dayanaksız iddaaların olduğu bir tartışma platformu olur.  

Burada herkesin yalın ve doğru bilgiye ulaşabilmesi için insalık adına, allah rızası için bir şeyler paylaşmaya çalışıyoruz. Bu şekilde karşılıklı dayanaksız iddaalaşarak kimseye yardımcı olamaz, aksine zarar verebiliriz.  

Siz'e düşen fikrinizi beyan etmeden önce,  2 mesaj yukardaki yazıyı okumak, ve acaba diye sorgulayıp belki bir iki dayanağı olan araştırma yapmak..    Ya da en azından ben böyle yapmaya çalışıyorum. 

Sübapları yanmış ve çare bulamamış bir arkadaş, gelip buraya bilgi almak istese,  ve ben klima desem, sen egsoz desen ötekisi lastik havası inmiştir dese,  bilgi bütünlüğünü ve doğruluğunu nasıl sağlayacağız.  Burada forum işletmecileri bile maddi bir amaç beklemiyor, herkes arkadaşlık dostluk insanlık adına çalışıyor ve emek veriyor..  Ben de oturup 1 saat hesap kitap yapıyorum üşenmiyorum kağıda kaleme yazıyorum.. ego'm tatmin olsun diye mi yapıyorum sanıyorsunuz. 

Siz bir sorun yaşadığınızda,  bir arıza ile karşılaştığınızda veya bir konuda doğru bilgi almak istediğinizde en kısa yoldan, en doğru ve tarafsız bilgiye ulaşmak istemez misiniz..   Bakın benim aracım arızalandı bir zamanlar.. 4 ay boyunca garajda yatmak zorunda kaldı.. internet ve temiz forum sayesinde meksika'da birinden öğrendim sorunun sebebini, çok basitmiş, ben ve istanbuldaki yetkili / özel servisler bakmamız gereken yeri bilmiyormuşuz. .. ve bu öğrendiğim bilgi ile Türkiye'de aynı dertten muzdarip 2 arkadaşa yardımcı oldum.  

Ortada kanıtlanmamış bilgiler, aydınlanmamış konular,  teoremler hipotezler varken herkesin  en saçma veya en mantıklı iddaa da bulunmasını bende isterim.. bu noktada tüm iddaa lar eşit değere sahiptir..    Ama Kanun niteliğinde ispatlanmış ve doğru olduğu bilinen, üzerine akademik araştırma yapılmış , tezler yazılmış bir konu hakkında da kalkıp böyle değil demek belki tartışma ortamının hararetlenmesini sağlayabilir ama uzun vadede insanların faydalanacağı kaynakların körelmesine, doğru bilginin satır aralarında kaybolmasına sebep olacaktır.. 

Son olarak da Her münakaşa'da biri gidecek olsaydı, her geçen gün azalır kaybolur giderdik..  

Buyrun 15 günde 1 yaptığımız çay sohbet buluşmalarımızdan birine katılın.  Her zaman bekleriz

Güzel cevabınız için teşekkür ederim. Vaktim olursa seve seve katılmak isterim.  Sizde haklısınız. Sizin yazılarınızı da okuyorum ve doğru bilgiler paylaşmaya çalıştığınızı biliyorum. 

Benim konu hakkında yanlış bilgi vermek gibi bir amacım zaten olamaz. Sadece düşüncemi paylaşmak istedim. Zaten sizinde söylediğiniz perspektifte olaya bakar isek doğru bir düşünce yapısı. Forumu okuyan arkadaşlar sizin yazdıklarınızın daha doğru bilgiler olduğunu anlayacaklardır.

Sağlıklı kalın.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Zealot :

İnşaat ustasıyım ben. Pencere falan takıyorum.  hırçın da değilim, rica ederim.

herkesin her türlü fikiri söylemeye tabi ki hakkı var fakat 2 mesaj yukarıda birinin ak dediğine, diğeri aşağıda kara derse,  burada doğru bilgiyi arayan insanlar , kirlilik arasında kaybolup giderler. 

Ben ak derim, sen kara, öbür kırmızı derken sadece dayanaksız iddaaların olduğu bir tartışma platformu olur.  

Burada herkesin yalın ve doğru bilgiye ulaşabilmesi için insalık adına, allah rızası için bir şeyler paylaşmaya çalışıyoruz. Bu şekilde karşılıklı dayanaksız iddaalaşarak kimseye yardımcı olamaz, aksine zarar verebiliriz.  

Siz'e düşen fikrinizi beyan etmeden önce,  2 mesaj yukardaki yazıyı okumak, ve acaba diye sorgulayıp belki bir iki dayanağı olan araştırma yapmak..    Ya da en azından ben böyle yapmaya çalışıyorum. 

Allah razı olsun usta....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İzin sonrası dönüştü eve yerleşmeydi vs atamadım fotoları. Kayseride sisteme baktılar hatalı montaj var bir iki yerde dediler ve düzeltmeleri bu şekilde yaptılar. 

Vakum için deldikleri yanlışmış, orayı kapatıp boğaz kelebeğinin oradan aldılar havayı.

Nozüller gördüğünüz gibi çapraz takılmış. Bunların çapraz değil herbirinin düz bir şekilde takılması gerektiğini söylediler  (montaj kılavuzundada düz takılmış fotoları mevcut) fakat aracın gidişinde çekişinde yakıt tüketiminde sıkıntı olmadığı için dokunmadılar.

Program yaptılar yola çıktım yine arıza lambası yandı, zengin karışım uyarısı verdi. Uyarıyı sildim sonra yanmadı bakalım birdaha yanarsa ayarını öğrenip kendim yapacağım. Aracın çekişi gidişi yakıtı sürüşü hiçbir sıkıntı yok sadece uzun yolda sıkıştırınca arıza lambası yanıyor .

IMG_0180.JPG

IMG_0181.JPG

IMG_0182.JPG

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • brn
      Yazan: brn
      Merhaba arkadaşlar,
      Yaklaşık 10 gün önce Mazda 3 almıştım. Aracım 2012 impressive otm. Aracı aldıktan 3 gün sonra LPG taktırdım. Zaten almadan once karar vermiştim. Bu benim 4. Benzinli alıp LPG taktıgım arabam oldugu için ilk tereddütleri aşmam kolay oluyor genelde:). 
      Gelelim LPG takma sürecine ve sonrasına.
      LPG'yi Ümraniye Kadosanda bulunan Üçel LPG'ye taktırdım. Daha onceki 3 aracımın montajını da onlar yapmıstı.  Prins Teknomax kitini tercih ettim. Ekstra olarak subap yağlama kiti de takıldı.  LPG montajı yapıldıgında araç 53800 kmde idi.  38 litrelik simit taktırdım ama buna ragmen bagaj içindeki tabanlık yüksek kaldı. O işi daha çözemedim. Bu hafta balataları değiştirmeye gidecegim. Belki onu da hallederim.  30 litre lpg alıyor depo.  Montajı yaparken bir konuda canımı sıktılar. Motorun üzerindeki plastik kapagın sag kısmında ECU'ya giden soketleri koruyan kısmı çıkarmaları gerekti. Fakat Mazda bu metal parcayı cıvata yerine perçinle tutturmustu. Bunu ince bir matkapla cok rahat sökebilirlerdi fakat biri geldi ve kalın matkapla perçin olmayan yerlerinden kırmak suretiyle cıkarmaya calisti. Pense ile eğdi büktü. Mahvetti anlayacagınız. Sonra cıkaramayınca baska biri benim dedigim sekilde percinleri cıkardı ve parca cıktı. Lakin mahvolmustu. En son yerine takarken biraz düzeltip bantla tahrif olmus kısımları örttüler. Neyse bulabilsem yenisini takıp adamlara fatura edecegim ki kabul ettiler.  Montajdan sonra aracın kullanımında pek bir değişim olmadı lakin oncesinde de cok kullanmadım. Sadece 150 km yaptım Depoyu bitirmeden merakten ölçüm yaptım ve 126.4 km sonra tekrar fulledim. 2.82'den aldım LPG'yi ve tam 37.00 lira tuttu. 29.2 kurus yapar yani. Litre olarak da 10.38lt/100km yapar. Yol bilgisayarı da ayni süreçte 8.2 ortalama gösterdi.  Bu mesafeyi genelde uzun yol sayılabilecek bir rotada yaptım. Yani 80 kmsi çekmeköy-yenidoğan-şekerpınar rotasında neredeyse trafiksiz yolda 90-100 kmh hız ile yaptım. Geri kalanı da taşdelende şehiriçinde orta trafikde yaptım. Muhtemelen bu lpg zamları ile 35 kuruslara cıkmam an meselesi. Ki bence normal ve beklediğim gibi.   
      Öncesinde forumda LPG konularına bir göz gezdirdim. Belki sorusu olan arkadaslara yardımcı olur düşüncesi ile paylaşmak istedim. Sorusu olan arkadaslara için memnuniyetle cevap veririm. 
    • Exe
      Yazan: Exe
      Slm
      En sorunsuz kitlerden biri olan prins silverline takılı 2011 sedan impressive aracımda, yolda giderken gaza hafif bastığımda motor bölümünden özellikle sağdan hışırtı şeklinde bir ses geliyor. Sanki sıvı bir şeyden hava geçer gibi ama çok hızlı. Hani Turbo üflemesi gibi ama daha ince ve tiz.  Tabi yanında hafif uğultu da var. Benzine geçince hiçbir sorun yok. Prins servisine gittim ne arıza kodu ne de ışığı var. Usta geçinen zevat 2 gün bizde kalsın inceleyelim dedi.Herif sanki motor sökecek.  Hepi topu regülatör enjektör depo... Bilgisayara zor bağlattım...
      Neyse bu bir şey anlamadı dedim Maslak sanayide başka bir prins bayisine gittim, o da bir şey olmaz,devam et  dedi... Ama ses rahatsız edici boyutta. 
      Arkadaşlar böyle bir sorunla karşılaşıp çözüm bulan var mı? Yoksa lpg yi mi söktürsem? 
      Regülatör olsa geç çalışır, suyunda gaz kokar, bunda yok. 
      Enjektörler olsa tekleme yapar rolanti bozar, çekiş düşer,  bunda o da yok

       
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      İkinci El Mazda 3 veya Mazda 6 almayı düşünüyorsanız ve tercihiniz LPG takılı olanlar ise dikkat edilmesi gereken bazı hususlar var.
       
       
      .Günümüzde otomobil sahiplerini en çok zorlayan hususlardan biri de benzin sarfiyatına bağlı olarak yükselen yakıt masrafları.
       
      Bu masraf, araçlarını çok kullanmayan insanlar için kabul edilebilir seviyelerde olsa da araç sahipleri araçlarını daha fazla kullanmaya başladıkça ciddi bir sorun haline gelebiliyor.
       
      Bu sebeple insanlar son 10 küsür yıldır araçlarına LPG taktırmaya veya araç alırken LPG'li araçları tercih etmeye başladılar. Her ne kadar tercih etmeseler de Mazda Tutkunları da araçlarına olan düşkünlükleri ile cüzdanları arasında sıkışıp bu yönde tercih kullanmaya başladılar.
       
      Biz de bu sürecin tam ortasında yer aldık ve konu ile alakalı bir çok sorulara maruz kalıp bunlara yanıt vermeye çalıştık.
       
      Bu yazı ile istedik ki bundan sonra LPG'li Mazda3 veya Mazda6 araç alacak olan arkadaşlar aşağıda belirttiğimiz hususlara dikkat ederek araçlarını alsınlar ve bazı riskleri , püf noktaları öğrensinler.
       
      LPG li Mazda3 - Mazda6 Alırken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
      Mazda3 ve Mazda6 ların LPG sistemine hassas bir motor yapısı vardır. Bunun en başta bilinmesi ve kabul edilmesi gerekir. Gerçek kullanıcılardan alınan geri dönüşler çerçevesinde edindiğimiz izlenim LPG takılmış bir Mazda3 veya Mazda6'nın motoru LPG takıldıktan 50.000 km sonra problem çıkartmaya başlayabileceğidir. Kişinin kullanımı , karışımın kalitesi, bakım gibi etkenler bu mesafeyi artı veya eksi yönde etkileyebilir ama genel izlenim bu yöndedir. Yukarıda bahsi geçen problem kendini silkeleme, motor çekişinde düşüş, yakıt sarfiyatında artış gibi belirtilerle göstermektedir Bu şikayetlerden sonra yapılan incelemeler genelde motorun egzoz sübaplarında deformasyon olduğu yönünde bilgi verilmesi ile sonuçlanmaktadır Bu işlemin maaliyeti, şehir, kullanılan malzeme, işçilik değişkenlerine bağlı olarak 2014 yılı rakamlarına göre 1000 - 3000 TL arasında değişmektedir. Bu sebeple LPG'li Mazda3 veya Mazda6 alırken ;
      LPG'nin hangi km de takıldığına Aracın kaç km dir LPG li kullanıldığına LPG sisteminin bakımlarının düzgün yapılıp yapılmadığına dair bilgileri alın Bunlara ek olarak motorun o andaki durumunu daha iyi belirlemek için motora kompresyon testi yaptırın. Bu testte elde edilmesi gereken değerlere ulaşmak için tıklayın Eğer motorunuzdaki kompresyon değerleri düşmüş veya düşük seviyeye yaklaşmışsa yukarıda belirttiğimiz probleme yakınsınız demektir. Yukarıda belirttiğimiz hususlarda elde ettiğiniz bilgiler neticesinde araç alımı ile ilgili son karar elbette sizlere aittir.
       
      Üyelerimizin bir kısmı hiç tercih etmez iken bir kısmı olası bir problem yaşayana kadar elde edeceği kârın olası masraftan çok daha fazla olduğunu belirterek riski göze almaktır.
       
      Bizim burada amacımız her zaman olduğu gibi şeffaf bir biçimde bazı konuları sizlerin bilgisine sunmaktır.
       
      Yukarıdaki bilgilere eklemek istediğiniz bir husus olursa yorumlara yazmanız yeterli olacaktır.
    • azizbalci
      Yazan: azizbalci
      arkadaşlar 2010 mazda 3 hb otomatik sizce hangi marka ve çeşit lpg kiti taktırmalıyım.önerilerinizi bekliyorum...
    • rubin
      Yazan: rubin
      Merhaba arkadaslar... 1 ay once 2012 model otamatik sanzumanli Guzuma 36bin km de brc my11 lpg kit taktirdim.. lpg montaji konusunda hibbir sikintim yok.. yakit tasarrufu %50 gibi.. bugun de 40 bin km bakimini yaptirdim.. lakin otomatik sanzumanda lpg den dolayi yag sizintisi oldugunu farkettim.. lpg sonrasi boyle bir olay yasayan var mi ? Ustam şanzıman yag cubugundan buharlasma yaptigini ve benzindeki performansi yakalayamadigi icin daha cok zorlandigindan yag attigini soyledi.. bu durumu yasayan var mi.. varsa çözümü nedir..
      GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
       

×
×
  • Yeni Oluştur...