Jump to content
Exe

Prins Lpg Hışırtı Sorunu

Tavsiye Edilen Mesajlar

Exe    2
Exe

Slm

En sorunsuz kitlerden biri olan prins silverline takılı 2011 sedan impressive aracımda, yolda giderken gaza hafif bastığımda motor bölümünden özellikle sağdan hışırtı şeklinde bir ses geliyor. Sanki sıvı bir şeyden hava geçer gibi ama çok hızlı. Hani Turbo üflemesi gibi ama daha ince ve tiz.  Tabi yanında hafif uğultu da var. Benzine geçince hiçbir sorun yok. Prins servisine gittim ne arıza kodu ne de ışığı var. Usta geçinen zevat 2 gün bizde kalsın inceleyelim dedi.Herif sanki motor sökecek.  Hepi topu regülatör enjektör depo... Bilgisayara zor bağlattım...

Neyse bu bir şey anlamadı dedim Maslak sanayide başka bir prins bayisine gittim, o da bir şey olmaz,devam et  dedi... Ama ses rahatsız edici boyutta. 

Arkadaşlar böyle bir sorunla karşılaşıp çözüm bulan var mı? Yoksa lpg yi mi söktürsem? 

Regülatör olsa geç çalışır, suyunda gaz kokar, bunda yok. 

Enjektörler olsa tekleme yapar rolanti bozar, çekiş düşer,  bunda o da yok

???

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.204
Mutlu Tekir

Regülatörden. Lpg gaza dönüp aktıkça bir ses çıkartıyor bu da regülatörün bağlandığı vidalar üzerinden motor-kabin arasındaki sacdan yankılanarak daha da büyüyerek içeriden duyulmaktadır. Tek çözümü regülatörün yerini değiştireceksiniz. Kabin-motor arasındaki saca değil de, amortisör kulesine vs monte ettirebilirsiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Exe    2
Exe
5 dakika önce, Mutlu Tekir :

Regülatörden. Lpg gaza dönüp aktıkça bir ses çıkartıyor bu da regülatörün bağlandığı vidalar üzerinden motor-kabin arasındaki sacdan yankılanarak daha da büyüyerek içeriden duyulmaktadır. Tek çözümü regülatörün yerini değiştireceksiniz. Kabin-motor arasındaki saca değil de, amortisör kulesine vs monte ettirebilirsiniz.

Mantıklı. Ama bunu usta geçinen tipler bilmez mi ki?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Exe    2
Exe
9 dakika önce, Mutlu Tekir :

Ustalar bilinçli olsa bu kadar kullanıcının sorunu olur muydu?

E bu da mantıklı :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Exe    2
Exe
2 saat önce, Mutlu Tekir :

Ustalar bilinçli olsa bu kadar kullanıcının sorunu olur muydu?

Peki bu regülatör ilk takıldığında öyle ses yapmazken zamanla gevşeme mi yapıyor da ses oluşuyor? Eğer öyleyse sıkıştırmak daha kolay olmaz mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.204
Mutlu Tekir

Hocam 2 mesaj öncesinde dediğim gibi, bu ses kaput altında duyulmaz. Çünkü duyulamayacak kadar küçük bir ses. Ama motor-kabin arası saca monte olduğu için bu sac içeriye sesi çok daha yükselterek veriyor. 

Bende de her zaman oluşmuyor. Soğuk havada daha yüksek gelirken, sıcaklarda azalıyor. Ya da gaza basış miktarına göre ses miktarı değişiyor. Çünkü sesin kaynağı regülatörün içindeki kanallardan geçen lpg türbülanslı akıştan ötürü ses oluşturuyor.

Ayrıca silverline ın bazı serilerinde de bu sıkıntı var, ek kanal açarak sorunu çözmeye çalışıyorlar ama benim sorunum buna rağmen çözülmedi. Yerini değiştirmekten başka çare yok.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zoptrik    643
zoptrik

Bağlantı somununun/cıvatasının altına hatta hem altına hem üstüne plastik pul yerleştirseniz belki kesilebilir mi? Motor kulağı mantığı. 

Regülatör bağlantı yerinin fotosunu çekebilirseniz fikir yürütülebilir. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.204
Mutlu Tekir

Motor kulağında kauçuk kesiyor titreşimi. Kauçuğun arada olduğu 2 vida olması gerekir ki ses titreşim taşınmazın. Ama regülatör montajı yapılırken illaki vida ile tutturuluyor. Üstüne altına kauçuk parça yerleştirilse de faydası olmuyor. Bende de yapıldı aynısı. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Exe    2
Exe

Arkadaşlar,

Regülatörden o ses gelmez diyor usta. Hortumların montajından kaynaklı imiş. Hortumlarında klima hortumunu değince ses içeri verir miş. Neyse gaz hortumlarında yeniden bağladı etti. Şimdilik ses yok. Yine de şüpheliyim çünkü sabah sanayiye giderken ses yoktu.

Regülatörden de ses içeri nasıl geçecek ki? Çünkü cihazın bağlandığı saç ile arasında ses için motor izolasyon var. Resimler belki kötü olabilir ama...

Biraz deneyelim olursa artık yer değişimine bakacağız

IMG_20170615_111222.jpg

IMG_20170615_111209.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.204
Mutlu Tekir

O usta akışkanlar mekaniği ve titreşim akustiği bilmediğinden gelmez demesi normal. Öğreneceği çok şey var da öğrenmek ister mi...

Aynı hataya siz de düşüyorsunuz. Vida yalıtım süngerine mi bağlı, saca mı bağlanıyor? Az mantık.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Exe    2
Exe

Valla ben anlamadığımdan ustalara gidiyorum. Bakalım hata varsa o ustaya bir iki laf ederiz artık. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Exe    2
Exe

Slm

Regülatörün yeri değiştirildi, amortisöre bağlandı. 

Sonuç: ses arttı.

Çekişte sorun yok, boştayken ses yok ancak hareket halinde motosiklet gibi bastıkça hızlanan bir tın tın tın tıııınn hışırtılı zırıltılı bir ses.

İkinci ilginç bir şey daha lpg göstergesi bazen çeyrek depo olduğu halde ful gösterip 2-3 dk sonra normale dönüyor. Ustalar anlam veremedi çözüm reg. değişimi diyor ama çekişte falan hiç bir sorun yok ki. Öylece bekliyoruz. 

Benzinde hiç bir ses sorun yok. 

Fikirlerinizi bekliyorum. 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.204
Mutlu Tekir
55 dakika önce, Exe :

Slm

Regülatörün yeri değiştirildi, amortisöre bağlandı. 

Sonuç: ses arttı.

Çekişte sorun yok, boştayken ses yok ancak hareket halinde motosiklet gibi bastıkça hızlanan bir tın tın tın tıııınn hışırtılı zırıltılı bir ses.

İkinci ilginç bir şey daha lpg göstergesi bazen çeyrek depo olduğu halde ful gösterip 2-3 dk sonra normale dönüyor. Ustalar anlam veremedi çözüm reg. değişimi diyor ama çekişte falan hiç bir sorun yok ki. Öylece bekliyoruz. 

Benzinde hiç bir ses sorun yok. 

Fikirlerinizi bekliyorum. 

 

Öncelikle lpg göstergesinin hatalı göstermesi ya beyinle, ya aradaki konektörlerle ya da şamandırayla alakası vardır.

Amortisör kulesi ile regülatör arasına bir yalıtım malzemesi konuldu mu? Konulmadıysa siz koyun. En son ihtimal ise kuleye bağlanan vidaları damper vidaları ile değiştirin. Aşağıdaki resmin 2 ucu vidalı versiyonları var. 2 vida başı arasında kauçuk kullanılmış böylece titreşim emiliyor, haliyle ses de emilir.

 

M4-x10-D10-H10-male-female-VD-Rubber-fon

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Exe    2
Exe

Kuleye bağladık ve titreşim yapilecek herşeyi kelepçeyle sabitledik. Hem oradan içeri daha az gelir ses gelse. Şimdi daha fazla oysa.

Bu sorun filitreden olabilir mi? Çünkü filitre değişiminden sonra başladı bu olay. Bana beyinden  geliyor gibi ama o zaman da çekiş sorunu olur diyor ustalar.???

Bakalım, yarın başka bir yere daha gitmeyi düşünüyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.204
Mutlu Tekir
7 dakika önce, Exe :

Kuleye bağladık ve titreşim yapilecek herşeyi kelepçeyle sabitledik. Hem oradan içeri daha az gelir ses gelse. Şimdi daha fazla oysa.

Bu sorun filitreden olabilir mi? Çünkü filitre değişiminden sonra başladı bu olay. Bana beyinden  geliyor gibi ama o zaman da çekiş sorunu olur diyor ustalar.???

Bakalım, yarın başka bir yere daha gitmeyi düşünüyorum.

Oluşan titreşim dışta değil içteki lpg nin buharlaşırken oluşturduğu türbülans sesi. Bu da metal üstünden yayılıp aracın şasesinin içinde davul etkisi yapıyor. Dediklerimi yapın.


Filtre de aracın metaline sabitlendiyse gayet yapabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Exe    2
Exe

Dediğinize uymaya çalışıyorum Mutlu Bey. Ancak sanırım sorun titreşim değil gibi. Filitre de boşta hortumun ucunda duruyor.

Artık yarın da olmazsa sökeceğim lpg yi. Bu ilerde daha da büyüyecek gibi. Lpg nin bana ne kârı kaldı ki... 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Exe    2
Exe

Regülatörün yeri amortisör kulesinden alınıp altta şaseye egzos takozu ile bağlandı. Regülatör boşta lastik keçe üzerinde sabit duruyor hiç bir temas yok. Onu tutan parça da bez bant ile sarılıp montajlandı. Başka donanımlar da kontrol edildi. Ses yok şimdilik. Ama servise giderken de yoktu ya neyse bakacağız artık.

Yapan arkadaş da bu durumla daha önce de karşılaştıklarını bu yöntemle hallettiklerini söyledi. 

Bu arada göstergedeki tuhaflık bilgisayarda hata kodu olarak görünüyor elektrik voltaj düşüklüğü gibi bir şey diye. Çok dert etmedik artık. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      İkinci El Mazda 3 veya Mazda 6 almayı düşünüyorsanız ve tercihiniz LPG takılı olanlar ise dikkat edilmesi gereken bazı hususlar var.
       
       
      .Günümüzde otomobil sahiplerini en çok zorlayan hususlardan biri de benzin sarfiyatına bağlı olarak yükselen yakıt masrafları.
       
      Bu masraf, araçlarını çok kullanmayan insanlar için kabul edilebilir seviyelerde olsa da araç sahipleri araçlarını daha fazla kullanmaya başladıkça ciddi bir sorun haline gelebiliyor.
       
      Bu sebeple insanlar son 10 küsür yıldır araçlarına LPG taktırmaya veya araç alırken LPG'li araçları tercih etmeye başladılar. Her ne kadar tercih etmeseler de Mazda Tutkunları da araçlarına olan düşkünlükleri ile cüzdanları arasında sıkışıp bu yönde tercih kullanmaya başladılar.
       
      Biz de bu sürecin tam ortasında yer aldık ve konu ile alakalı bir çok sorulara maruz kalıp bunlara yanıt vermeye çalıştık.
       
      Bu yazı ile istedik ki bundan sonra LPG'li Mazda3 veya Mazda6 araç alacak olan arkadaşlar aşağıda belirttiğimiz hususlara dikkat ederek araçlarını alsınlar ve bazı riskleri , püf noktaları öğrensinler.
       
      LPG li Mazda3 - Mazda6 Alırken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
      Mazda3 ve Mazda6 ların LPG sistemine hassas bir motor yapısı vardır. Bunun en başta bilinmesi ve kabul edilmesi gerekir. Gerçek kullanıcılardan alınan geri dönüşler çerçevesinde edindiğimiz izlenim LPG takılmış bir Mazda3 veya Mazda6'nın motoru LPG takıldıktan 50.000 km sonra problem çıkartmaya başlayabileceğidir. Kişinin kullanımı , karışımın kalitesi, bakım gibi etkenler bu mesafeyi artı veya eksi yönde etkileyebilir ama genel izlenim bu yöndedir. Yukarıda bahsi geçen problem kendini silkeleme, motor çekişinde düşüş, yakıt sarfiyatında artış gibi belirtilerle göstermektedir Bu şikayetlerden sonra yapılan incelemeler genelde motorun egzoz sübaplarında deformasyon olduğu yönünde bilgi verilmesi ile sonuçlanmaktadır Bu işlemin maaliyeti, şehir, kullanılan malzeme, işçilik değişkenlerine bağlı olarak 2014 yılı rakamlarına göre 1000 - 3000 TL arasında değişmektedir. Bu sebeple LPG'li Mazda3 veya Mazda6 alırken ;
      LPG'nin hangi km de takıldığına Aracın kaç km dir LPG li kullanıldığına LPG sisteminin bakımlarının düzgün yapılıp yapılmadığına dair bilgileri alın Bunlara ek olarak motorun o andaki durumunu daha iyi belirlemek için motora kompresyon testi yaptırın. Bu testte elde edilmesi gereken değerlere ulaşmak için tıklayın Eğer motorunuzdaki kompresyon değerleri düşmüş veya düşük seviyeye yaklaşmışsa yukarıda belirttiğimiz probleme yakınsınız demektir. Yukarıda belirttiğimiz hususlarda elde ettiğiniz bilgiler neticesinde araç alımı ile ilgili son karar elbette sizlere aittir.
       
      Üyelerimizin bir kısmı hiç tercih etmez iken bir kısmı olası bir problem yaşayana kadar elde edeceği kârın olası masraftan çok daha fazla olduğunu belirterek riski göze almaktır.
       
      Bizim burada amacımız her zaman olduğu gibi şeffaf bir biçimde bazı konuları sizlerin bilgisine sunmaktır.
       
      Yukarıdaki bilgilere eklemek istediğiniz bir husus olursa yorumlara yazmanız yeterli olacaktır.
    • rubin
      Yazan: rubin
       
      Merhaba arkadaslar... 1 ay once 2012 model otamatik sanzumanli Guzuma 36bin km de brc my11 lpg kit taktirdim.. lpg montaji konusunda hibbir sikintim yok.. yakit tasarrufu %50 gibi.. bugun de 40 bin km bakimini yaptirdim.. lakin otomatik sanzumanda lpg den dolayi yag sizintisi oldugunu farkettim.. lpg sonrasi boyle bir olay yasayan var mi ? Ustam şanzıman yag cubugundan buharlasma yaptigini ve benzindeki performansi yakalayamadigi icin daha cok zorlandigindan yag attigini soyledi.. bu durumu yasayan var mi.. varsa çözümü nedir..
      GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
       
    • Quattro
      Yazan: Quattro
      Arkadaslar merhaba hepinizin bayrami mubarek olsun. Soyle bir sorunum var bayram oncesi aracima atiker atikfast modelini taktirdim. Aracimda gazda giderken kendi kendine gaz kesme olayi oluyor. Ornegin 3000 devirde giderken birden 2500 devire dusup tekrar yukseliyor ve performansta hissedilir derecede dusus var. Benzide giderken bu sorun olmuyor. Su anda bayramdan dolayi lpgyi takan yer kapali. Sizce sorun neyden kaynaklaniyor olabilir?
    • BoluBeyi
      Yazan: BoluBeyi
      Arkadaşlar aracım lpg'de ilk marşta çalışmıyor en az 2 marş yapmak zorunda kalıyorum. Benzine aldığımda hiç sorun yok sorun ne olabilir? Aracım 2011 Mazda3 LPG markası Atiker
    • h_sahin
      Yazan: h_sahin
      Arkadaşlar herkese merhaba , hepimiz biliyoruz ki araçlarımız gayet az yakıyor fakat önümüzdeki ders döneminde doktora çalışmalarımdan dolayı haftada 1300 km yol gideceğim ki aylık 5.200 yapıyor ve bu bir sene sürecek dolayısıyla en kötü 50-60.000 km yol yapmam gerekmekte.
      Lpg şart oldu  Araştırmalarım sonucu birtek Prins in DLM modeli uyuyormuş bizim skyactivlere.
      Direkt lpg ile çalışıyormuş kesinlikle hiçbir koşulda devirde benzin tüketimi olmuyormuş.
      Araç üzerinde delme etme yapılmıyormuş, bu DLM denilen sistem aracın kendi enjektörleri vs vs kullanıyormuş.
      Fiyat olarak yüksek gelse de , sıradan lpg sistemlerine oranla daha fazla tasarruf sağlıyormuş.
      Ortalama 0.25-0.30 kuruş yakan aracım bu sistemde 15 kuruşa kadar düşecek ki 50.000 kmde sistemin parasını çıkarıyorum.
       

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×