Jump to content
MazdaClubTR

LPG li Mazda 3 veya Mazda 6 Alırken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar

Tavsiye Edilen Mesajlar

MazdaClubTR    401
MazdaClubTR

İkinci El Mazda 3 veya Mazda 6 almayı düşünüyorsanız ve tercihiniz LPG takılı olanlar ise dikkat edilmesi gereken bazı hususlar var.

 

 

.Günümüzde otomobil sahiplerini en çok zorlayan hususlardan biri de benzin sarfiyatına bağlı olarak yükselen yakıt masrafları.

 

Bu masraf, araçlarını çok kullanmayan insanlar için kabul edilebilir seviyelerde olsa da araç sahipleri araçlarını daha fazla kullanmaya başladıkça ciddi bir sorun haline gelebiliyor.

 

Bu sebeple insanlar son 10 küsür yıldır araçlarına LPG taktırmaya veya araç alırken LPG'li araçları tercih etmeye başladılar. Her ne kadar tercih etmeseler de Mazda Tutkunları da araçlarına olan düşkünlükleri ile cüzdanları arasında sıkışıp bu yönde tercih kullanmaya başladılar.

 

Biz de bu sürecin tam ortasında yer aldık ve konu ile alakalı bir çok sorulara maruz kalıp bunlara yanıt vermeye çalıştık.

 

Bu yazı ile istedik ki bundan sonra LPG'li Mazda3 veya Mazda6 araç alacak olan arkadaşlar aşağıda belirttiğimiz hususlara dikkat ederek araçlarını alsınlar ve bazı riskleri , püf noktaları öğrensinler.

 

LPG li Mazda3 - Mazda6 Alırken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar

  • Mazda3 ve Mazda6 ların LPG sistemine hassas bir motor yapısı vardır. Bunun en başta bilinmesi ve kabul edilmesi gerekir.
  • Gerçek kullanıcılardan alınan geri dönüşler çerçevesinde edindiğimiz izlenim LPG takılmış bir Mazda3 veya Mazda6'nın motoru LPG takıldıktan 50.000 km sonra problem çıkartmaya başlayabileceğidir.
  • Kişinin kullanımı , karışımın kalitesi, bakım gibi etkenler bu mesafeyi artı veya eksi yönde etkileyebilir ama genel izlenim bu yöndedir.
  • Yukarıda bahsi geçen problem kendini silkeleme, motor çekişinde düşüş, yakıt sarfiyatında artış gibi belirtilerle göstermektedir
  • Bu şikayetlerden sonra yapılan incelemeler genelde motorun egzoz sübaplarında deformasyon olduğu yönünde bilgi verilmesi ile sonuçlanmaktadır
  • Bu işlemin maaliyeti, şehir, kullanılan malzeme, işçilik değişkenlerine bağlı olarak 2014 yılı rakamlarına göre 1000 - 3000 TL arasında değişmektedir.

Bu sebeple LPG'li Mazda3 veya Mazda6 alırken ;

  • LPG'nin hangi km de takıldığına
  • Aracın kaç km dir LPG li kullanıldığına
  • LPG sisteminin bakımlarının düzgün yapılıp yapılmadığına dair bilgileri alın
  • Bunlara ek olarak motorun o andaki durumunu daha iyi belirlemek için motora kompresyon testi yaptırın. Bu testte elde edilmesi gereken değerlere ulaşmak için tıklayın
  • Eğer motorunuzdaki kompresyon değerleri düşmüş veya düşük seviyeye yaklaşmışsa yukarıda belirttiğimiz probleme yakınsınız demektir.

Yukarıda belirttiğimiz hususlarda elde ettiğiniz bilgiler neticesinde araç alımı ile ilgili son karar elbette sizlere aittir.

 

Üyelerimizin bir kısmı hiç tercih etmez iken bir kısmı olası bir problem yaşayana kadar elde edeceği kârın olası masraftan çok daha fazla olduğunu belirterek riski göze almaktır.

 

Bizim burada amacımız her zaman olduğu gibi şeffaf bir biçimde bazı konuları sizlerin bilgisine sunmaktır.

 

Yukarıdaki bilgilere eklemek istediğiniz bir husus olursa yorumlara yazmanız yeterli olacaktır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Exe
      Yazan: Exe
      Slm
      En sorunsuz kitlerden biri olan prins silverline takılı 2011 sedan impressive aracımda, yolda giderken gaza hafif bastığımda motor bölümünden özellikle sağdan hışırtı şeklinde bir ses geliyor. Sanki sıvı bir şeyden hava geçer gibi ama çok hızlı. Hani Turbo üflemesi gibi ama daha ince ve tiz.  Tabi yanında hafif uğultu da var. Benzine geçince hiçbir sorun yok. Prins servisine gittim ne arıza kodu ne de ışığı var. Usta geçinen zevat 2 gün bizde kalsın inceleyelim dedi.Herif sanki motor sökecek.  Hepi topu regülatör enjektör depo... Bilgisayara zor bağlattım...
      Neyse bu bir şey anlamadı dedim Maslak sanayide başka bir prins bayisine gittim, o da bir şey olmaz,devam et  dedi... Ama ses rahatsız edici boyutta. 
      Arkadaşlar böyle bir sorunla karşılaşıp çözüm bulan var mı? Yoksa lpg yi mi söktürsem? 
      Regülatör olsa geç çalışır, suyunda gaz kokar, bunda yok. 
      Enjektörler olsa tekleme yapar rolanti bozar, çekiş düşer,  bunda o da yok

       
    • rubin
      Yazan: rubin
       
      Merhaba arkadaslar... 1 ay once 2012 model otamatik sanzumanli Guzuma 36bin km de brc my11 lpg kit taktirdim.. lpg montaji konusunda hibbir sikintim yok.. yakit tasarrufu %50 gibi.. bugun de 40 bin km bakimini yaptirdim.. lakin otomatik sanzumanda lpg den dolayi yag sizintisi oldugunu farkettim.. lpg sonrasi boyle bir olay yasayan var mi ? Ustam şanzıman yag cubugundan buharlasma yaptigini ve benzindeki performansi yakalayamadigi icin daha cok zorlandigindan yag attigini soyledi.. bu durumu yasayan var mi.. varsa çözümü nedir..
      GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
       
    • Quattro
      Yazan: Quattro
      Arkadaslar merhaba hepinizin bayrami mubarek olsun. Soyle bir sorunum var bayram oncesi aracima atiker atikfast modelini taktirdim. Aracimda gazda giderken kendi kendine gaz kesme olayi oluyor. Ornegin 3000 devirde giderken birden 2500 devire dusup tekrar yukseliyor ve performansta hissedilir derecede dusus var. Benzide giderken bu sorun olmuyor. Su anda bayramdan dolayi lpgyi takan yer kapali. Sizce sorun neyden kaynaklaniyor olabilir?
    • BoluBeyi
      Yazan: BoluBeyi
      Arkadaşlar aracım lpg'de ilk marşta çalışmıyor en az 2 marş yapmak zorunda kalıyorum. Benzine aldığımda hiç sorun yok sorun ne olabilir? Aracım 2011 Mazda3 LPG markası Atiker
    • h_sahin
      Yazan: h_sahin
      Arkadaşlar herkese merhaba , hepimiz biliyoruz ki araçlarımız gayet az yakıyor fakat önümüzdeki ders döneminde doktora çalışmalarımdan dolayı haftada 1300 km yol gideceğim ki aylık 5.200 yapıyor ve bu bir sene sürecek dolayısıyla en kötü 50-60.000 km yol yapmam gerekmekte.
      Lpg şart oldu  Araştırmalarım sonucu birtek Prins in DLM modeli uyuyormuş bizim skyactivlere.
      Direkt lpg ile çalışıyormuş kesinlikle hiçbir koşulda devirde benzin tüketimi olmuyormuş.
      Araç üzerinde delme etme yapılmıyormuş, bu DLM denilen sistem aracın kendi enjektörleri vs vs kullanıyormuş.
      Fiyat olarak yüksek gelse de , sıradan lpg sistemlerine oranla daha fazla tasarruf sağlıyormuş.
      Ortalama 0.25-0.30 kuruş yakan aracım bu sistemde 15 kuruşa kadar düşecek ki 50.000 kmde sistemin parasını çıkarıyorum.
       

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×