Jump to content

3. Nesil Mazda 3 SKYACTIV Sonunda LPG ile Buluştu


h_sahin
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar herkese merhaba sonunda Mazda 3 Skayctiv Reflex otomatik aracıma Ankarada Lovato Exr direkt enjeksiyon kiti taktırdım.  

3.650 Tl x 9 taksit maliyeti.

Montaj sabah 9 da başladı akşam 6 da bitti.

Şu an için cok bir yorum yapamayacağım fakat haftalık ve aylık kullanım sonrası verileri paylaşırım.

İlk tüketim verisini paylaşayım. 

Montaj bittikten sonra 20 liralık lpg alındı. 20tl/2.64=7.57 litre lpg alındı.

Maşallah diyeyimde :)   114.8 km sonra lpg bittiğine dair uyarı verdi. 

0.17 kuruş uzun yol tüketim  verisi.

Forumdan bir arkadaşımız daha taktırdı ki sağolsun onun yorumları sonrası taktırdım.

 

 

Mazda3 SKYACTIV LPG Uygulaması

Mazda3 SKYACTIV LPG Uygulaması LOVATO ECU

Mazda3 SKYACTIV LPG Uygulaması Motor Görünüm

Mazda3 SKYACTIV LPG Uygulaması Motor Görünüm Son Durum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hayırlı olsun :) Merakla bekliyoruz gelişmeleri. Maliyet 3650 - 9 Taksit mi , öyle değilse acayip rakamlar  çıkıyor da sormak istedim :D 

6,6 Lt/100 km yakmış. Bu kullanım hangi şartlarda ? Uzun yol mu şehir içi mi ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

24 dakika önce, Burak :

Hayırlı olsun :) Merakla bekliyoruz gelişmeleri. Maliyet 3650 - 9 Taksit mi , öyle değilse acayip rakamlar  çıkıyor da sormak istedim :D 

6,6 Lt/100 km yakmış. Bu kullanım hangi şartlarda ? Uzun yol mu şehir içi mi ?

 Şehir içi 30 km kalanı şehir dışı kullanım, tek kişi klima açık ve 110 km civarı hız.

12 dakika önce, Katil Balina :

hayırlı olsun. umarım bir sorun yaşamazsınız. 

zira kışkırtıcı rakamlar:)

 Üstadım sonuçta insan bile ölüyor :) bir sübap yanmış çokmu :) şaka bir yana bu sistem %10 benzin ve %90 Lpg tüketiyor dolayısıyla sübapları sürekli soğutuyor.  taktırdığım yer lovato Tr distribütörü ve sıkıntı çıkmayacağı konusunda beni ikna ettiler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şimdi, h_sahin :

 Şehir içi 30 km kalanı şehir dışı kullanım, tek kişi klima açık ve 110 km civarı hız.

 Üstadım sonuçta insan bile ölüyor :) bir sübap yanmış çokmu :) şaka bir yana bu sistem %10 benzin ve %90 Lpg tüketiyor dolayısıyla sübapları sürekli soğutuyor.  taktırdığım yer lovato Tr distribütörü ve sıkıntı çıkmayacağı konusunda beni ikna ettiler.

gerçekten cesurca tebrik ederim.  araç bu durumda garanti kapsamından çıkıyor değil mi? 

şahsen lpg'ye oldukça sıcak bakan bir kimseyim. ben aracın neyle gittiğinden çok ne kadara gittiğiyle ilgileniyorum. memleketin durumu ortada ve benzin kullananlara akaryakıt istasyonlarında madalya takmıyorlar.

 sizi yüzüstü bırakmayacak iyi ve dürüst bir yerde yapıldıysa her türlü sorun çözülür. mocan brc'de yaşadığım bir iki sorun hemen halledilmişti.  benim gibi yılda min 20 bin km yapan biri için lpg şart.

benim araç 2020 yılına kadar garanti kapsamında, lpg takılması durumunda garantiden çıkmaz garantisi verseler tereddütsüz hemen yarın taktırırım.

tekrar hayırlı olsun. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 dakika önce, Katil Balina :

gerçekten cesurca tebrik ederim.  araç bu durumda garanti kapsamından çıkıyor değil mi? 

şahsen lpg'ye oldukça sıcak bakan bir kimseyim. ben aracın neyle gittiğinden çok ne kadara gittiğiyle ilgileniyorum. memleketin durumu ortada ve benzin kullananlara akaryakıt istasyonlarında madalya takmıyorlar.

 sizi yüzüstü bırakmayacak iyi ve dürüst bir yerde yapıldıysa her türlü sorun çözülür. mocan brc'de yaşadığım bir iki sorun hemen halledilmişti.  benim gibi yılda min 20 bin km yapan biri için lpg şart.

benim araç 2020 yılına kadar garanti kapsamında, lpg takılması durumunda garantiden çıkmaz garantisi verseler tereddütsüz hemen yarın taktırırım.

tekrar hayırlı olsun. 

Teşekkürler üstadım. Motor dışında diğer parçalar garanti kapsamında fakat Mazdanın malum servis politikaları yüzünden sonraki bakımlara gitmeyi düşünmüyorum. Aracım 54 bin km de şu an ve sonraki servis maliyetlerindende kurtulduğum için takribi 100.bin km sonra 10 bakımda minimum vereceğim 3-4 bin liralık servis dışı bakımlar yanıma kar kalacak. Yakıt konusuna girmiyorum bile :)  :) . 

Montaj sonrası sıkıntı yaşamam ihtimaline ehemmiyet verdiğim için Türkiye distribütöründe taktırdım Lpg yi. 

Benim aracımda 2020 yılına kadar garantiliydi fakat dediğim gibi servisteki bakımları dışarıda yaptırdığınızı düşündüğünüzde aradaki fark garanti ihtiyacını kaldırıyor. K&N marka kutu içi filtre alacağım ve hava filtresi ihtiyacım kalmayacak ve diğer hafif bakımlarda sadece yağ ve filtresi değişecek. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

34 dakika önce, h_sahin :

Teşekkürler üstadım. Motor dışında diğer parçalar garanti kapsamında fakat Mazdanın malum servis politikaları yüzünden sonraki bakımlara gitmeyi düşünmüyorum. Aracım 54 bin km de şu an ve sonraki servis maliyetlerindende kurtulduğum için takribi 100.bin km sonra 10 bakımda minimum vereceğim 3-4 bin liralık servis dışı bakımlar yanıma kar kalacak. Yakıt konusuna girmiyorum bile :)  :) . 

Montaj sonrası sıkıntı yaşamam ihtimaline ehemmiyet verdiğim için Türkiye distribütöründe taktırdım Lpg yi. 

Benim aracımda 2020 yılına kadar garantiliydi fakat dediğim gibi servisteki bakımları dışarıda yaptırdığınızı düşündüğünüzde aradaki fark garanti ihtiyacını kaldırıyor. K&N marka kutu içi filtre alacağım ve hava filtresi ihtiyacım kalmayacak ve diğer hafif bakımlarda sadece yağ ve filtresi değişecek. 

hocam hesaplarınız güzel ama bana biraz evdeki hesap gibi geldi. felaket tellallığı olmasın ama bütün hesaplar olağan dışı bir arıza olmaması uzerine kurulu olduğu için pamuk ipliğine bağlı.

yine de bir sorun olacağını düşünmüyorum. şahsen 6 ayda bir servis işine ben de uymam. benim için  sınır 10 bin km'dir. bu yüzden garanti dışı kaldıgını söylerlerse başımın çaresine dışarıda bakarım. 

her şeyden onemlisi artık top sizde. geri kalan tüm konuşmalar tahmin üzerine kurulu farazi konuşmalar. gelişmeleri aktrarırsanız somut bilgiler doğrultusunda insanlar da durumlarına göre karar verebilir.

iyi şanslar

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hayirli olsun.

Deneyimlerinizi paylaşmaniz lpg takmayi düşünenler için bir rehber niteliği taşiyabilir, bu nedenle paylaşimlariniz çok önemli olur diye düşünüyorum. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hayirli olsun hocam bence de sorun olacagini dusunmuyorum %10 benzin olmasi guzelmis. Kullandikca yorum yazarsaniz taktirmayi dusunenler icin cok faydali olacaktir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merak ettiğim, enjektörler manifolddan mı bağlandı? LPG hangi yolla giriyor motora? Daha önce fsi/tsi motora manifolddan bağlanan enjeksiyon sistemini gözlerimle görmüş ve şaşırmıştım. Benim mantığıma göre DI motora manifolddan enjeksiyon takmak teknik açıdan falso. 

Bunun dışında bir diğer bakış açısı, wv lerin fsi dan sonra olan bütün motorları DI ve neredeyse yarısı lpg li. Çok da üstelemeyip liberal düşünmek lazım. km de benzinde min 27-30kr yakacak olan araç 17kr yakıyor (ki bence bu da fazla daha az yakabilir). Km de 10 kr kar ediyorsunuz. Senede 30bin km yapsanız 3 bin tl eder. Az para değil. 

Hayırlı olsun. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çok sevindim adınıza.

Güle güle kullanın. Fiyat olarak da hiç birşey değil. 2 sene önce Vialle sıvı sistem lpi'ye 3000 TL vermiştim. Bugün atmosferik benzinli bir araç alacak olsam ilk isim Viallenin uyumlu kiti var mi yok mu onu araştırmak olur.

Yeni yakıt sisteminizle özellikle şehir içinde %40-50 tasarrufun tadını çıkartın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, zoptrik :

Merak ettiğim, enjektörler manifolddan mı bağlandı? LPG hangi yolla giriyor motora?

Benim de merak ettiğim kısım bu zira DI motorlarda benzinin enjektörleri soğutma görevi var ve LPG önündeki en büyük engel bu. Bu nasıl geçilmiş ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Oncelikle hayirli olsun. Uzun yillar problemsiz kullanmaniz dileklerimle.Lpg kiti ve montaj asamalarini paylasabilir misiniz? Dusunen arkadaslara rehber olur. Lpg marka arastirmasi yaptiniz mi? Neden lovato kitte karar kildiniz v.s. gibi. Paylasimlarinizi eminim bir cok kisi merak ediyordur. Sonucta sky aktif motor ve lpg ikilisi hakkinda pek bilgi yok.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

iş gereği uzun yoldaydım tüm gece, akşama fotoğrafları atarım. 38 litre lpg ile 501 km yol geldim. 1.41 litrede benzin yaktı. Tek kişi klima açık 120 km sabit hız. Güzergah kırşehir- elazığ arasıydı. Benzin dahil km de 0.18 kuruş yakıt tüketti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • brn
      Yazan: brn
      Merhaba arkadaşlar,
      Yaklaşık 10 gün önce Mazda 3 almıştım. Aracım 2012 impressive otm. Aracı aldıktan 3 gün sonra LPG taktırdım. Zaten almadan once karar vermiştim. Bu benim 4. Benzinli alıp LPG taktıgım arabam oldugu için ilk tereddütleri aşmam kolay oluyor genelde:). 
      Gelelim LPG takma sürecine ve sonrasına.
      LPG'yi Ümraniye Kadosanda bulunan Üçel LPG'ye taktırdım. Daha onceki 3 aracımın montajını da onlar yapmıstı.  Prins Teknomax kitini tercih ettim. Ekstra olarak subap yağlama kiti de takıldı.  LPG montajı yapıldıgında araç 53800 kmde idi.  38 litrelik simit taktırdım ama buna ragmen bagaj içindeki tabanlık yüksek kaldı. O işi daha çözemedim. Bu hafta balataları değiştirmeye gidecegim. Belki onu da hallederim.  30 litre lpg alıyor depo.  Montajı yaparken bir konuda canımı sıktılar. Motorun üzerindeki plastik kapagın sag kısmında ECU'ya giden soketleri koruyan kısmı çıkarmaları gerekti. Fakat Mazda bu metal parcayı cıvata yerine perçinle tutturmustu. Bunu ince bir matkapla cok rahat sökebilirlerdi fakat biri geldi ve kalın matkapla perçin olmayan yerlerinden kırmak suretiyle cıkarmaya calisti. Pense ile eğdi büktü. Mahvetti anlayacagınız. Sonra cıkaramayınca baska biri benim dedigim sekilde percinleri cıkardı ve parca cıktı. Lakin mahvolmustu. En son yerine takarken biraz düzeltip bantla tahrif olmus kısımları örttüler. Neyse bulabilsem yenisini takıp adamlara fatura edecegim ki kabul ettiler.  Montajdan sonra aracın kullanımında pek bir değişim olmadı lakin oncesinde de cok kullanmadım. Sadece 150 km yaptım Depoyu bitirmeden merakten ölçüm yaptım ve 126.4 km sonra tekrar fulledim. 2.82'den aldım LPG'yi ve tam 37.00 lira tuttu. 29.2 kurus yapar yani. Litre olarak da 10.38lt/100km yapar. Yol bilgisayarı da ayni süreçte 8.2 ortalama gösterdi.  Bu mesafeyi genelde uzun yol sayılabilecek bir rotada yaptım. Yani 80 kmsi çekmeköy-yenidoğan-şekerpınar rotasında neredeyse trafiksiz yolda 90-100 kmh hız ile yaptım. Geri kalanı da taşdelende şehiriçinde orta trafikde yaptım. Muhtemelen bu lpg zamları ile 35 kuruslara cıkmam an meselesi. Ki bence normal ve beklediğim gibi.   
      Öncesinde forumda LPG konularına bir göz gezdirdim. Belki sorusu olan arkadaslara yardımcı olur düşüncesi ile paylaşmak istedim. Sorusu olan arkadaslara için memnuniyetle cevap veririm. 
    • Exe
      Yazan: Exe
      Slm
      En sorunsuz kitlerden biri olan prins silverline takılı 2011 sedan impressive aracımda, yolda giderken gaza hafif bastığımda motor bölümünden özellikle sağdan hışırtı şeklinde bir ses geliyor. Sanki sıvı bir şeyden hava geçer gibi ama çok hızlı. Hani Turbo üflemesi gibi ama daha ince ve tiz.  Tabi yanında hafif uğultu da var. Benzine geçince hiçbir sorun yok. Prins servisine gittim ne arıza kodu ne de ışığı var. Usta geçinen zevat 2 gün bizde kalsın inceleyelim dedi.Herif sanki motor sökecek.  Hepi topu regülatör enjektör depo... Bilgisayara zor bağlattım...
      Neyse bu bir şey anlamadı dedim Maslak sanayide başka bir prins bayisine gittim, o da bir şey olmaz,devam et  dedi... Ama ses rahatsız edici boyutta. 
      Arkadaşlar böyle bir sorunla karşılaşıp çözüm bulan var mı? Yoksa lpg yi mi söktürsem? 
      Regülatör olsa geç çalışır, suyunda gaz kokar, bunda yok. 
      Enjektörler olsa tekleme yapar rolanti bozar, çekiş düşer,  bunda o da yok

       
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      İkinci El Mazda 3 veya Mazda 6 almayı düşünüyorsanız ve tercihiniz LPG takılı olanlar ise dikkat edilmesi gereken bazı hususlar var.
       
       
      .Günümüzde otomobil sahiplerini en çok zorlayan hususlardan biri de benzin sarfiyatına bağlı olarak yükselen yakıt masrafları.
       
      Bu masraf, araçlarını çok kullanmayan insanlar için kabul edilebilir seviyelerde olsa da araç sahipleri araçlarını daha fazla kullanmaya başladıkça ciddi bir sorun haline gelebiliyor.
       
      Bu sebeple insanlar son 10 küsür yıldır araçlarına LPG taktırmaya veya araç alırken LPG'li araçları tercih etmeye başladılar. Her ne kadar tercih etmeseler de Mazda Tutkunları da araçlarına olan düşkünlükleri ile cüzdanları arasında sıkışıp bu yönde tercih kullanmaya başladılar.
       
      Biz de bu sürecin tam ortasında yer aldık ve konu ile alakalı bir çok sorulara maruz kalıp bunlara yanıt vermeye çalıştık.
       
      Bu yazı ile istedik ki bundan sonra LPG'li Mazda3 veya Mazda6 araç alacak olan arkadaşlar aşağıda belirttiğimiz hususlara dikkat ederek araçlarını alsınlar ve bazı riskleri , püf noktaları öğrensinler.
       
      LPG li Mazda3 - Mazda6 Alırken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
      Mazda3 ve Mazda6 ların LPG sistemine hassas bir motor yapısı vardır. Bunun en başta bilinmesi ve kabul edilmesi gerekir. Gerçek kullanıcılardan alınan geri dönüşler çerçevesinde edindiğimiz izlenim LPG takılmış bir Mazda3 veya Mazda6'nın motoru LPG takıldıktan 50.000 km sonra problem çıkartmaya başlayabileceğidir. Kişinin kullanımı , karışımın kalitesi, bakım gibi etkenler bu mesafeyi artı veya eksi yönde etkileyebilir ama genel izlenim bu yöndedir. Yukarıda bahsi geçen problem kendini silkeleme, motor çekişinde düşüş, yakıt sarfiyatında artış gibi belirtilerle göstermektedir Bu şikayetlerden sonra yapılan incelemeler genelde motorun egzoz sübaplarında deformasyon olduğu yönünde bilgi verilmesi ile sonuçlanmaktadır Bu işlemin maaliyeti, şehir, kullanılan malzeme, işçilik değişkenlerine bağlı olarak 2014 yılı rakamlarına göre 1000 - 3000 TL arasında değişmektedir. Bu sebeple LPG'li Mazda3 veya Mazda6 alırken ;
      LPG'nin hangi km de takıldığına Aracın kaç km dir LPG li kullanıldığına LPG sisteminin bakımlarının düzgün yapılıp yapılmadığına dair bilgileri alın Bunlara ek olarak motorun o andaki durumunu daha iyi belirlemek için motora kompresyon testi yaptırın. Bu testte elde edilmesi gereken değerlere ulaşmak için tıklayın Eğer motorunuzdaki kompresyon değerleri düşmüş veya düşük seviyeye yaklaşmışsa yukarıda belirttiğimiz probleme yakınsınız demektir. Yukarıda belirttiğimiz hususlarda elde ettiğiniz bilgiler neticesinde araç alımı ile ilgili son karar elbette sizlere aittir.
       
      Üyelerimizin bir kısmı hiç tercih etmez iken bir kısmı olası bir problem yaşayana kadar elde edeceği kârın olası masraftan çok daha fazla olduğunu belirterek riski göze almaktır.
       
      Bizim burada amacımız her zaman olduğu gibi şeffaf bir biçimde bazı konuları sizlerin bilgisine sunmaktır.
       
      Yukarıdaki bilgilere eklemek istediğiniz bir husus olursa yorumlara yazmanız yeterli olacaktır.
    • azizbalci
      Yazan: azizbalci
      arkadaşlar 2010 mazda 3 hb otomatik sizce hangi marka ve çeşit lpg kiti taktırmalıyım.önerilerinizi bekliyorum...
    • rubin
      Yazan: rubin
      Merhaba arkadaslar... 1 ay once 2012 model otamatik sanzumanli Guzuma 36bin km de brc my11 lpg kit taktirdim.. lpg montaji konusunda hibbir sikintim yok.. yakit tasarrufu %50 gibi.. bugun de 40 bin km bakimini yaptirdim.. lakin otomatik sanzumanda lpg den dolayi yag sizintisi oldugunu farkettim.. lpg sonrasi boyle bir olay yasayan var mi ? Ustam şanzıman yag cubugundan buharlasma yaptigini ve benzindeki performansi yakalayamadigi icin daha cok zorlandigindan yag attigini soyledi.. bu durumu yasayan var mi.. varsa çözümü nedir..
      GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
       

×
×
  • Yeni Oluştur...