Jump to content
rubin

2.Nesil Mazda 3 Lpg Sonrası Otomatik Şanzımanda Yağ Sızıntısı

Tavsiye Edilen Mesajlar

rubin    33
rubin

 

Merhaba arkadaslar... 1 ay once 2012 model otamatik sanzumanli Guzuma 36bin km de brc my11 lpg kit taktirdim.. lpg montaji konusunda hibbir sikintim yok.. yakit tasarrufu %50 gibi.. bugun de 40 bin km bakimini yaptirdim.. lakin otomatik sanzumanda lpg den dolayi yag sizintisi oldugunu farkettim.. lpg sonrasi boyle bir olay yasayan var mi ? Ustam şanzıman yag cubugundan buharlasma yaptigini ve benzindeki performansi yakalayamadigi icin daha cok zorlandigindan yag attigini soyledi.. bu durumu yasayan var mi.. varsa çözümü nedir..

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
askin.tc    10
askin.tc

Boşa atma yapıyor musun? Boşa atma vitesi. LPG ile şanzımanın hiçbir alakası yok ki. Şanzıman yağı sorunu şanzımanda bir sıkıntı varsa olur bence. 96 ay veya 100 bin km ömrü var şanzıman yağının normalde.

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
rubin    33
rubin

Trafikte cok uzun duruyorsam bosa aliyorum.. ama yolda giderken yokus asagi inislerde veya hareket halinde hicbir zaman bosa almam.. lpg takilana kadar en ufuk bir yag lekesi bile yoktu motor bolumunde.. lpg takilirkende badinda idim aracimin .lifte kaldirdiklarinda bakmistim tertemizdi..

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot    1.456
Zealot
8 saat önce, rubin :

Ustam şanzıman yag cubugundan buharlasma yaptigini ve benzindeki performansi yakalayamadigi icin daha cok zorlandigindan yag attigini soyledi..

 

 

usta eşi benzeri görülmemiş bir şekilde sallamış. Öyle sallamış ki, bayaadır böylesi görülmemişti.

aracınızı bir otomatik şanzıman servisine gösterin efendim..  mekanikçiler anlamaz şanzımandan

şanzımanı zorlamanız için de LPG değl, NOS filan takmanız lazım..    performans düşünce şanzıman zorlanmaz.aksine rahatlar

En kısa zamanda ustanızı değiştirin. Hatta dükkanının önünden bile geçmeyin

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.204
Mutlu Tekir

Şanzımanın yağ atmasının sebebi filtreden. Şanzıman yağı 100bin km.de değişim dense de, 60-70bin km.de ya da 4 yılda 1 değiştirilmeli. Siz de M-V standartlarına uygun yağ ile ve filtre ile yetkili serviste değiştirmenizi tavsiye ederim. Yalnız yağı tamamen değiştirteceksiniz, radyatör dönüş hortumu çıkarılıp marşa basılıp temiz yağ gelene kadar devam edilmeli, temiz yağ geldiği gibi motor istop edilip hortum hemen yerine takılmalı. Böylece 7 lt yağ değişimi olabiliyor.

Bende 90 km hızda giderken bile yağ atma vardı, değişim sonrası kesildi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Aurora    13
Aurora
10 saat önce, rubin :

 

Ustam şanzıman yag cubugundan buharlasma yaptigini ve benzindeki performansi yakalayamadigi icin daha cok zorlandigindan yag attigini soyledi.

 

Kime gidiyorsunuz?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
rubin    33
rubin

Ozel servis..

Note 2

Kime gidiyorsunuz?


Ozel bi servise. .

Note 2

 
usta eşi benzeri görülmemiş bir şekilde sallamış. Öyle sallamış ki, bayaadır böylesi görülmemişti.
aracınızı bir otomatik şanzıman servisine gösterin efendim..  mekanikçiler anlamaz şanzımandan
şanzımanı zorlamanız için de LPG değl, NOS filan takmanız lazım..    performans düşünce şanzıman zorlanmaz.aksine rahatlar
En kısa zamanda ustanızı değiştirin. Hatta dükkanının önünden bile geçmeyin


Dogrudur hocam... sizlerde bilirsiniz ki cogunlukla ustalar hicbir seyi bilmeyiz demiyorlar.. oyle bi durum sanarim..kendisi cok eski arkadasimdir.. evet bu sefer sallamis sanirim..[emoji4][emoji4]

Note 2

Şanzımanın yağ atmasının sebebi filtreden. Şanzıman yağı 100bin km.de değişim dense de, 60-70bin km.de ya da 4 yılda 1 değiştirilmeli. Siz de M-V standartlarına uygun yağ ile ve filtre ile yetkili serviste değiştirmenizi tavsiye ederim. Yalnız yağı tamamen değiştirteceksiniz, radyatör dönüş hortumu çıkarılıp marşa basılıp temiz yağ gelene kadar devam edilmeli, temiz yağ geldiği gibi motor istop edilip hortum hemen yerine takılmalı. Böylece 7 lt yağ değişimi olabiliyor.
Bende 90 km hızda giderken bile yağ atma vardı, değişim sonrası kesildi.


Evet aracim km olarak dusuk ama uretim olarak 4 yili kullanim olarak 3 yili doldurdu.. sanarim yag degisim sart...

Note 2

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Aurora    13
Aurora
26 dakika önce, rubin :


Ozel bi servise. .
 

 

Mahsuru yoksa hangi özel servis? Kötülemek anlamında değil tabi. Meraktan soruyorum. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
alpergazel    6
alpergazel

merhaba, 

bende de olmuştu. usta şanzımanın alt tarafına gress yağ sürmüştü. kontrol etti, bir kaçak yok gibi ama tedbiren sürelim, kontrole devam edelim dedi.  şanzıman yağında çok bir eksilme, yada vites geçişlerinde bir sorun olmadı. 

bizim mazdalarda kronik olan yağ atma olayı olabilir. sebebi neydi sonuç neydi hatırlamıyorum ama araca çok sıkıntı oluşturmadığını hatırlıyorum. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Teknisyen    152
Teknisyen
12 saat önce, rubin :

Evet aracim km olarak dusuk ama uretim olarak 4 yili kullanim olarak 3 yili doldurdu.. sanarim yag degisim sart...
 

 

Gerçi Mutlu Bey yazmış ama Vites kutusu yağı/yağ değişimi  bu ülkede en  yanlış bilinen olaylardan bir.Özellikle sanayi eşrafı Vites kutusuna koyulan yağa Kul yapısı diye bakmıyor zaten.Onlara göre bir defa koyuyorsun araba hurdaya çıkıncaya kadar öyle gidiyor.

Manuel viteslerde yağ sadece yağlama işlevine yarıyor malum ama otomatik viteslerde bununda ötesinde bir işleve sahip.Vites kutusunun hem sağlıklı işlemesi için hemde uzun ömür/problemsiz çalışma için içindeki yağın özelliklerini yitirmemesi lazım.O yüzden Mutlu Beyin dediği gibi gerekirse ve tedbiren  Km/yıl ömrü beklemeden Full Flush denilen tam değişim sağlanmalı.Böylece hem sürüş konforu hem vites kutusunun işleyişi hemde ömrü açısından gerekli olan bakım yapılmış olur.

Yalnız bu full değişimi herkes düzgün yapmıyor bilesiniz.Sadece tapadan boşaltıp sonra yağ ekleme yapılırsa yağın yarısı eski yarısı yeni olur bilginiz olsun.Değişim yaptıracağınız yerde özellikle bunu sorun ve isteyin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
rubin    33
rubin
Gerçi Mutlu Bey yazmış ama Vites kutusu yağı/yağ değişimi  bu ülkede en  yanlış bilinen olaylardan bir.Özellikle sanayi eşrafı Vites kutusuna koyulan yağa Kul yapısı diye bakmıyor zaten.Onlara göre bir defa koyuyorsun araba hurdaya çıkıncaya kadar öyle gidiyor.
Manuel viteslerde yağ sadece yağlama işlevine yarıyor malum ama otomatik viteslerde bununda ötesinde bir işleve sahip.Vites kutusunun hem sağlıklı işlemesi için hemde uzun ömür/problemsiz çalışma için içindeki yağın özelliklerini yitirmemesi lazım.O yüzden Mutlu Beyin dediği gibi gerekirse ve tedbiren  Km/yıl ömrü beklemeden Full Flush denilen tam değişim sağlanmalı.Böylece hem sürüş konforu hem vites kutusunun işleyişi hemde ömrü açısından gerekli olan bakım yapılmış olur.
Yalnız bu full değişimi herkes düzgün yapmıyor bilesiniz.Sadece tapadan boşaltıp sonra yağ ekleme yapılırsa yağın yarısı eski yarısı yeni olur bilginiz olsun.Değişim yaptıracağınız yerde özellikle bunu sorun ve isteyin.


Yetkili servisten randevu aldim.. bu isi servis haricinde baska yerde yaptirmayacagim...

Note 2

Şanzımanın yağ atmasının sebebi filtreden. Şanzıman yağı 100bin km.de değişim dense de, 60-70bin km.de ya da 4 yılda 1 değiştirilmeli. Siz de M-V standartlarına uygun yağ ile ve filtre ile yetkili serviste değiştirmenizi tavsiye ederim. Yalnız yağı tamamen değiştirteceksiniz, radyatör dönüş hortumu çıkarılıp marşa basılıp temiz yağ gelene kadar devam edilmeli, temiz yağ geldiği gibi motor istop edilip hortum hemen yerine takılmalı. Böylece 7 lt yağ değişimi olabiliyor.
Bende 90 km hızda giderken bile yağ atma vardı, değişim sonrası kesildi.


Mutlu bey verdiginiz bilgi icin tsk ederim.. yetkiki serviste hafta sonu yag değişimi yaptiracagim.. hafra sonu randevu aldim ki arac basinda olayım ne yapildigini goreyim istedim.. bu konuda baska dikkat etmem gereken yada uyariniz varsa soylerseniz sevinirim.. birde fiyat alicam bazi yerlerden. Tahmini ne kadar tutar bu konuda da bi fikriniz bilginiz ( tahmini ) var mi.. tşkler. .

Note 2

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.204
Mutlu Tekir

Hocam yağın standardının M-V olmasıma dikkat et. ben yağ çarşısından kendim almıştım  . 7 lt mobil 1 Synthetic atf 

Radyatör dönüş hortumu çıkarılarak yapılacak işlem unutulmamalı, yoksa yağın tamamı değişmez.

Başka da yok.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
rubin    33
rubin
Hocam yağın standardının M-V olmasıma dikkat et. ben yağ çarşısından kendim almıştım  . 7 lt mobil 1 Synthetic atf 

Radyatör dönüş hortumu çıkarılarak yapılacak işlem unutulmamalı, yoksa yağın tamamı değişmez.

Başka da yok.

Mutlu bey sizin dediginiz gibi yag değişim yapilsin dedim servis bana bu islemin gerek olmadigi sadece şanzıman icindekinin degismesinin yeterli oldugu zaten yagin kirli olmadigindan bahsedildi..ayrica belirtmek istedim..

Note 2

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Teknisyen    152
Teknisyen
19 dakika önce, rubin :

Mutlu bey sizin dediginiz gibi yag değişim yapilsin dedim servis bana bu islemin gerek olmadigi sadece şanzıman icindekinin degismesinin yeterli oldugu zaten yagin kirli olmadigindan bahsedildi..ayrica belirtmek istedim..

Note 2

Servis bildiğiniz uyanıklık yapmış işçilikten kaçmak için  >:(

Gerek olmadığı dedikleri şey yüzünden eski yağın bir kısmı içeride kalıyor dolayısı ile yağ değişimi kısmi yağ değişimi olarak kalıyor.

Keşke ısrar etseydiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.204
Mutlu Tekir

Ustacıklar işte, birşeyin ustası diyeceğim ama olmayacak. Uğraşmamak için tamamen. 2 dakikalık iş için şundan kaçınıyorlar ya ne diyeyim. Hiç yaptırmasaydınız keşke. Sanayide japondan anlayan özel servise yaptırın. İzmir'de mi Aydın'da mı emin değilim Tosun usta var galiba, adı çok geçiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir    2.493
Mehmet Özdemir

Şanzıman yağı değişiminde radyatör hortumunu çıkarıp, tamamının boşaltılabileceğini Mazda servisleri de bilmiyorlar. Ben de dahil çoğu kullanıcının yağı, boşaltılabileceği boşaltılıp üzerine ilave edilerek yapıldı. Bana söylenen; aldıkları eğitimlerde böyle yapılması gerektiği. En Eski ve güvenilir servislerden evo ve gören oto da bu şekilde yapıyorlar şanzıman yağı değişimini.

HTC One_M8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
rubin    33
rubin

Mutlu bey yag degisimi yapmadik zaten.. servisten once yag atma olayi kesildi.. servisten şanzıman uzerindeki sensorun contasindan atma yaptigini soylediler.. sadece o cantayi degistirip sensoru tekrar taktilar.. 1 lt de orjinal dexelia yag aldik 300 gr ilave ettiler toplam 70 tl ucret odedim.. kucuk bir lastik conta.. ozelligini yitirmis gevşemis sekilde idi. Kisacasi yag degisim yapmadim. Umarim gerekte kalmayacak. Simdilik yag atma yok..

Note 2

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Exe
      Yazan: Exe
      Slm
      En sorunsuz kitlerden biri olan prins silverline takılı 2011 sedan impressive aracımda, yolda giderken gaza hafif bastığımda motor bölümünden özellikle sağdan hışırtı şeklinde bir ses geliyor. Sanki sıvı bir şeyden hava geçer gibi ama çok hızlı. Hani Turbo üflemesi gibi ama daha ince ve tiz.  Tabi yanında hafif uğultu da var. Benzine geçince hiçbir sorun yok. Prins servisine gittim ne arıza kodu ne de ışığı var. Usta geçinen zevat 2 gün bizde kalsın inceleyelim dedi.Herif sanki motor sökecek.  Hepi topu regülatör enjektör depo... Bilgisayara zor bağlattım...
      Neyse bu bir şey anlamadı dedim Maslak sanayide başka bir prins bayisine gittim, o da bir şey olmaz,devam et  dedi... Ama ses rahatsız edici boyutta. 
      Arkadaşlar böyle bir sorunla karşılaşıp çözüm bulan var mı? Yoksa lpg yi mi söktürsem? 
      Regülatör olsa geç çalışır, suyunda gaz kokar, bunda yok. 
      Enjektörler olsa tekleme yapar rolanti bozar, çekiş düşer,  bunda o da yok

       
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      İkinci El Mazda 3 veya Mazda 6 almayı düşünüyorsanız ve tercihiniz LPG takılı olanlar ise dikkat edilmesi gereken bazı hususlar var.
       
       
      .Günümüzde otomobil sahiplerini en çok zorlayan hususlardan biri de benzin sarfiyatına bağlı olarak yükselen yakıt masrafları.
       
      Bu masraf, araçlarını çok kullanmayan insanlar için kabul edilebilir seviyelerde olsa da araç sahipleri araçlarını daha fazla kullanmaya başladıkça ciddi bir sorun haline gelebiliyor.
       
      Bu sebeple insanlar son 10 küsür yıldır araçlarına LPG taktırmaya veya araç alırken LPG'li araçları tercih etmeye başladılar. Her ne kadar tercih etmeseler de Mazda Tutkunları da araçlarına olan düşkünlükleri ile cüzdanları arasında sıkışıp bu yönde tercih kullanmaya başladılar.
       
      Biz de bu sürecin tam ortasında yer aldık ve konu ile alakalı bir çok sorulara maruz kalıp bunlara yanıt vermeye çalıştık.
       
      Bu yazı ile istedik ki bundan sonra LPG'li Mazda3 veya Mazda6 araç alacak olan arkadaşlar aşağıda belirttiğimiz hususlara dikkat ederek araçlarını alsınlar ve bazı riskleri , püf noktaları öğrensinler.
       
      LPG li Mazda3 - Mazda6 Alırken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
      Mazda3 ve Mazda6 ların LPG sistemine hassas bir motor yapısı vardır. Bunun en başta bilinmesi ve kabul edilmesi gerekir. Gerçek kullanıcılardan alınan geri dönüşler çerçevesinde edindiğimiz izlenim LPG takılmış bir Mazda3 veya Mazda6'nın motoru LPG takıldıktan 50.000 km sonra problem çıkartmaya başlayabileceğidir. Kişinin kullanımı , karışımın kalitesi, bakım gibi etkenler bu mesafeyi artı veya eksi yönde etkileyebilir ama genel izlenim bu yöndedir. Yukarıda bahsi geçen problem kendini silkeleme, motor çekişinde düşüş, yakıt sarfiyatında artış gibi belirtilerle göstermektedir Bu şikayetlerden sonra yapılan incelemeler genelde motorun egzoz sübaplarında deformasyon olduğu yönünde bilgi verilmesi ile sonuçlanmaktadır Bu işlemin maaliyeti, şehir, kullanılan malzeme, işçilik değişkenlerine bağlı olarak 2014 yılı rakamlarına göre 1000 - 3000 TL arasında değişmektedir. Bu sebeple LPG'li Mazda3 veya Mazda6 alırken ;
      LPG'nin hangi km de takıldığına Aracın kaç km dir LPG li kullanıldığına LPG sisteminin bakımlarının düzgün yapılıp yapılmadığına dair bilgileri alın Bunlara ek olarak motorun o andaki durumunu daha iyi belirlemek için motora kompresyon testi yaptırın. Bu testte elde edilmesi gereken değerlere ulaşmak için tıklayın Eğer motorunuzdaki kompresyon değerleri düşmüş veya düşük seviyeye yaklaşmışsa yukarıda belirttiğimiz probleme yakınsınız demektir. Yukarıda belirttiğimiz hususlarda elde ettiğiniz bilgiler neticesinde araç alımı ile ilgili son karar elbette sizlere aittir.
       
      Üyelerimizin bir kısmı hiç tercih etmez iken bir kısmı olası bir problem yaşayana kadar elde edeceği kârın olası masraftan çok daha fazla olduğunu belirterek riski göze almaktır.
       
      Bizim burada amacımız her zaman olduğu gibi şeffaf bir biçimde bazı konuları sizlerin bilgisine sunmaktır.
       
      Yukarıdaki bilgilere eklemek istediğiniz bir husus olursa yorumlara yazmanız yeterli olacaktır.
    • Quattro
      Yazan: Quattro
      Arkadaslar merhaba hepinizin bayrami mubarek olsun. Soyle bir sorunum var bayram oncesi aracima atiker atikfast modelini taktirdim. Aracimda gazda giderken kendi kendine gaz kesme olayi oluyor. Ornegin 3000 devirde giderken birden 2500 devire dusup tekrar yukseliyor ve performansta hissedilir derecede dusus var. Benzide giderken bu sorun olmuyor. Su anda bayramdan dolayi lpgyi takan yer kapali. Sizce sorun neyden kaynaklaniyor olabilir?
    • BoluBeyi
      Yazan: BoluBeyi
      Arkadaşlar aracım lpg'de ilk marşta çalışmıyor en az 2 marş yapmak zorunda kalıyorum. Benzine aldığımda hiç sorun yok sorun ne olabilir? Aracım 2011 Mazda3 LPG markası Atiker
    • h_sahin
      Yazan: h_sahin
      Arkadaşlar herkese merhaba , hepimiz biliyoruz ki araçlarımız gayet az yakıyor fakat önümüzdeki ders döneminde doktora çalışmalarımdan dolayı haftada 1300 km yol gideceğim ki aylık 5.200 yapıyor ve bu bir sene sürecek dolayısıyla en kötü 50-60.000 km yol yapmam gerekmekte.
      Lpg şart oldu  Araştırmalarım sonucu birtek Prins in DLM modeli uyuyormuş bizim skyactivlere.
      Direkt lpg ile çalışıyormuş kesinlikle hiçbir koşulda devirde benzin tüketimi olmuyormuş.
      Araç üzerinde delme etme yapılmıyormuş, bu DLM denilen sistem aracın kendi enjektörleri vs vs kullanıyormuş.
      Fiyat olarak yüksek gelse de , sıradan lpg sistemlerine oranla daha fazla tasarruf sağlıyormuş.
      Ortalama 0.25-0.30 kuruş yakan aracım bu sistemde 15 kuruşa kadar düşecek ki 50.000 kmde sistemin parasını çıkarıyorum.
       

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×