Jump to content
MayLife

Mazda CX-3 Yazılım

Tavsiye Edilen Mesajlar

M.E.G

Servet abi haklı. 

Bu alet sadece gaz tepkimesini iyileştiriyor. Başka bir şey yaptığı yok. Siz çok az gaza bastığınızda o fazlasıyla sinyal gönderiyor kaba tabirle. Siz de arabanın atikleştiğini sanıyorsunuz. Aslında siz zaten gaza fazla bassanız aracınız aynı kalkışı yapacak.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SafaTR

Abi ben zaten anlamıyorum ki sizi, sizin için performans veya pist aracı kıstası nedir? :D

Bana göre binek olan hiçbir araba pist veya performans aracı değil kıyas noktanız nedir gerçekten anlamış değilim. (r, rs, m ve amg gibi modelleri hariç tutuyorum.) :D

Vw Golf, passat, tiguan, audi a3 a4 belki a6 mazda 3, 6  cx-3 mx-5 (1.5 modeli) bunlarda performans veya pist araçları değil ki zaten. Rx-8 bile bence pist ve performans arabası değil bana göre bu klasmanda değil en azından. 

Bilmiyorum 200-400 bin Tl arası bütçemiz vardı da hobi olarak mı binek araç alıyoruz,  forumda nadirdir bence bu şekilde olan. 

Sadece mazda olarak söylemiyorum bunu r veya rs veya m veya amg modeller haricinde bana göre hepsi aynı performansta. 

Birinin sağlamlığı birinin elektronik donanımı artık o kişisel tercih. Onun dışındaki binek araçların motor performans kıyasın da hiçbir farkları yok bence. 

Beklentinizin ne olduğu önemli sadece. 

A, b, c hatta kısmı olarak d segmentindeki her araç kendi klasmanında bence farksız. Hatta ilk 3 klasman bile birbirleri ile marka model bazında bu konuda yarışırlar. 

Bastığın zaman çoğu güncel model usanmadan gider zaten. 

09.11.2017 at 22:22, Servet :

Ha dip gaz yapıldı ha bu kutu ile yumuşak gaza basıldı aynı şey.

 

Eşim 1.5 yılda 30.k civarı yol yaptı. Bunun içinde birkaç bin kimlik uzun yollar var. Bayanlar için ideal araç. Karda kışta uğraşmadan istediği yere gidiyor. Gücü yeterli aracın. Ha piste girmek isteyen için yeterli değil

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ali yılmaz
2 dakika önce, SafaTR :

Vw Golf, passat, tiguan, audi a3 a4 belki a6 mazda 3, 6  cx-3 mx-5 (1.5 modeli) bunlarda performans veya pist araçları değil ki zaten. Rx-8 bile bence pist ve performans arabası değil bana göre bu klasmanda değil en azından. 

Yahu tamam değil de, insan hani sollamalarda biraz daha zıplasın istiyor :D
Otobandasın, kamyonun arkasında kalmışsın orta şeritte, solu kesiyorum birisi kaptırmış geliyor, ama uzak.
Alıyorum sola köklüyorum gazı ki en azından bende aynı hıza çıkayım, geç kalıyor araba.
Önceki arabam yaris'di 1,4 benzinli. Sport modu vardı, alıyordum sporta yemin ederim hızlanmalarda uçuyordu araç???
Belki o sebeple bunda eksiklik hissediyorum???

17 dakika önce, M.E.G :

Servet abi haklı. 

Bu alet sadece gaz tepkimesini iyileştiriyor. Başka bir şey yaptığı yok. Siz çok az gaza bastığınızda o fazlasıyla sinyal gönderiyor kaba tabirle. Siz de arabanın atikleştiğini sanıyorsunuz. Aslında siz zaten gaza fazla bassanız aracınız aynı kalkışı yapacak.

Yok zaten Servet abinin dediğine ikna oldum,  yazık o kadar para vermeye,  almayacağım.
Nasipse seneye Cx-5 alma planım var. O daha atik midir acaba Cx-3 den?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SafaTR
2 dakika önce, ali yılmaz :

Yahu tamam değil de, insan hani sollamalarda biraz daha zıplasın istiyor :D
Otobandasın, kamyonun arkasında kalmışsın orta şeritte, solu kesiyorum birisi kaptırmış geliyor, ama uzak.
Alıyorum sola köklüyorum gazı ki en azından bende aynı hıza çıkayım, geç kalıyor araba.
Önceki arabam yaris'di 1,4 benzinli. Sport modu vardı, alıyordum sporta yemin ederim hızlanmalarda uçuyordu araç???
Belki o sebeple bunda eksiklik hissediyorum???

Abi profilinde otomatik veya manuel şanzımanlı olduğunu kestiremedim yazıyorsa göremedim kusura bakma. 

At şanzıman olduğunu düşünürek yazıyorum. Mazda o kadar lineer bir şanzıman yapmış ki araç toparlar sanıyor ama toparlamıyor. Dsg lerde ki vites düşürürken ki gecikme burdada var. 

Sollamaya girmeden önce vites devirin 2.500 devir bandında olmalı en az. Dsg şanzıman kullandığım için alışkanlık olmuş solla yaparken ne olursa olsun 1 vites düşerim bazen 2 düşüyorum. 

Ben bu şekilde trabzon erzincan arası yokuş yukarı kamyon solladım aracı tanıdıkça bu daha iyi olmaya başladı ilk başta banada öyle geldi. Leon Fr da bile şanzıman gecikmelerinden dolayı aynı şeyi söylemiştim ilk başta ama hangi aralıkta aracın kaptırıp gideceğine alışırsan bir müddet sonra sollamadığın şey kalmıyor. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ali yılmaz
1 dakika önce, SafaTR :

Abi profilinde otomatik veya manuel şanzımanlı olduğunu kestiremedim yazıyorsa göremedim kusura bakma. 

At şanzıman olduğunu düşünürek yazıyorum. Mazda o kadar lineer bir şanzıman yapmış ki araç toparlar sanıyor ama toparlamıyor. Dsg lerde ki vites düşürürken ki gecikme burdada var. 

Sollamaya girmeden önce vites devirin 2.500 devir bandında olmalı en az. Dsg şanzıman kullandığım için alışkanlık olmuş solla yaparken ne olursa olsun 1 vites düşerim bazen 2 düşüyorum. 

Ben bu şekilde trabzon erzincan arası yokuş yukarı kamyon solladım aracı tanıdıkça bu daha iyi olmaya başladı ilk başta banada öyle geldi. Leon Fr da bile şanzıman gecikmelerinden dolayı aynı şeyi söylemiştim ilk başta ama hangi aralıkta aracın kaptırıp gideceğine alışırsan bir müddet sonra sollamadığın şey kalmıyor. 

Otomatik şanzıman.
Doğru söylüyorsun, aracı hiç tanımıyorum.
Meslek gemi kaptanlığı, 6 ayda bir kullanıyorum aracı.
Hatta İstanbul'da otururken bu eksikliğin hiç farkına varmamıştım şehir içinde. Ne zaman İzmit'e taşındık, İstanbul'a git geller başladı o zaman hissettim.. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G
13 dakika önce, ali yılmaz :

Yahu tamam değil de, insan hani sollamalarda biraz daha zıplasın istiyor :D
Otobandasın, kamyonun arkasında kalmışsın orta şeritte, solu kesiyorum birisi kaptırmış geliyor, ama uzak.
Alıyorum sola köklüyorum gazı ki en azından bende aynı hıza çıkayım, geç kalıyor araba.
Önceki arabam yaris'di 1,4 benzinli. Sport modu vardı, alıyordum sporta yemin ederim hızlanmalarda uçuyordu araç???
Belki o sebeple bunda eksiklik hissediyorum???

Yok zaten Servet abinin dediğine ikna oldum,  yazık o kadar para vermeye,  almayacağım.
Nasipse seneye Cx-5 alma planım var. O daha atik midir acaba Cx-3 den?

Cx-5 his olarak daha yavaş hissettirebilir fakat her parkurda cx5 daha hızlıdır :)

Sky D şanzımanın en sevmediğim özelliği vites küçültmelerini biraz geç yapması. Ama dipteki tuşa bastığınız an olabilecek en düşük vitese atıp gidiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ali yılmaz
3 dakika önce, M.E.G :

Cx-5 his olarak daha yavaş hissettirebilir fakat her parkurda cx5 daha hızlıdır :)

Sky D şanzımanın en sevmediğim özelliği vites küçültmelerini biraz geç yapması. Ama dipteki tuşa bastığınız an olabilecek en düşük vitese atıp gidiyor.

Bunu bilmiyordum :)
Şu tuş o işe mi yarıyor???
O zaman örneğin, sollama yaparken f1 kulakçıklara geçmeden, bu tuşa basıp gaza yüklensem, daha atak olur mu araba?

MazdaCx3008.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G
10 dakika önce, ali yılmaz :

Bunu bilmiyordum :)
Şu tuş o işe mi yarıyor???
O zaman örneğin, sollama yaparken f1 kulakçıklara geçmeden, bu tuşa basıp gaza yüklensem, daha atak olur mu araba?

MazdaCx3008.jpg

O tuş değil. Sanırım cx3 te yok o tuş. Gaz pedalının altında. Gaza sonuna kadar bastığınızda hissedersiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SafaTR
10 dakika önce, ali yılmaz :

Bunu bilmiyordum :)
Şu tuş o işe mi yarıyor???
O zaman örneğin, sollama yaparken f1 kulakçıklara geçmeden, bu tuşa basıp gaza yüklensem, daha atak olur mu araba?

MazdaCx3008.jpg

Senin attığın fotoğrafta ki yer şanzıman kendini d veya r konumunda kitlediği zaman manuel olarak boşa veya park konumuna almanı sağlayan bir önlem. Anahtar ile kapağını açıp yine anahtar ile şanzımanın korumasını kaldırabiliyorduk. 

 

Meg abinin dediği gaz pedalını sonu kadar basarsanız tam dibe gelmeden önce çıt çıt diye bir düğme açma kapama sesi çıkar. Pedala tam kaportaya değermiş gibi bastığınız da oluyor bu olay. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ali yılmaz

Evet yok bende öyle bir şey :(
Geçen kökledim olmadı öyle bir şey evet..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Av.Oguzhan

gaz pedalının dibinde kick down tuşu var. arkadaşların dediği gibi aracı alabieceği en ufak vitese alıp yürüyr araç. gaz pedalına dibine kadar basın o tuşu varlığını hissedersiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ali yılmaz
Şimdi, Av.Oguzhan :

gaz pedalının dibinde kick down tuşu var. arkadaşların dediği gibi aracı alabieceği en ufak vitese alıp yürüyr araç. gaz pedalına dibine kadar basın o tuşu varlığını hissedersiniz.

Yok hiç hissetmedim? 2016 cx3 otomotik dizel power sense
Opsiyonel değil değil mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Av.Oguzhan
2 dakika önce, ali yılmaz :

Yok hiç hissetmedim? 2016 cx3 otomotik dizel power sense
Opsiyonel değil değil mi?

yok değil. kesinlikle hissetmeniz lazım. gaz pedalına yavaşça basın dibe gelsin. sonra biraz daha zorlayın orda bi switch olduğunu göreceksiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ali yılmaz
4 dakika önce, Av.Oguzhan :

yok değil. kesinlikle hissetmeniz lazım. gaz pedalına yavaşça basın dibe gelsin. sonra biraz daha zorlayın orda bi switch olduğunu göreceksiniz.

Teşekkürler, muhakkak deneyeceğim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

Cx3 yavaş ama yaris ondan da yavaş.  

Şehirler arası Otobanda 150hp altı ezilir yapacak bir şey yok. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Av.Oguzhan
Bir saat önce, Zealot :

Cx3 yavaş ama yaris ondan da yavaş.  

Şehirler arası Otobanda 150hp altı ezilir yapacak bir şey yok. 

lütfen kırıcı olmayalım :) aracımız son sürat noktasında yavaş. geri kalan hususlarda yavaş değil. ortalama değerlerde :)

1.5 1.6 dizel değerler arasında gayet güzel. tork kurtaıyor aracı. 301 c elyys clio jetta  vs. vs. mesela elentralar 136 hp 300 tork yürüyor ona lafım yok. ama yüzde 90 araçlarla 105 270 tork ta yürüyor :)

kankacığım birde bahsettiğim araçlar dizel. lütfen benzinli 14. 1.6 t 180 lik vs araçlarla kıyaslayıp araç yavaş demeyin

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Servet
Bir saat önce, Zealot :

Cx3 yavaş ama yaris ondan da yavaş.  

Şehirler arası Otobanda 150hp altı ezilir yapacak bir şey yok. 

Mx5 2.0 alanlar hep böyle oluyor. Milleti bi küçümsemeler hakir görmeler filan. Ayıp oluyor ama beyefendi.

 

 

Vesile ile, ani fırlama için iki yol var, ya dip gaz ki bence dsg kadar hızlı düşüyor vitesi, yada manuel moda alıp ölümüne devir çevirme. Araç gereğini fazlasıyla yapıyor. O kasa ve motora göre.

Racechip henüz bu motor için box üretmedi. Sanırım enjektör çalışma basınç bandı çok hassas. Eğer yapar ise box alın ve fabrika ayarında kullanın. Alt devir zaten şenlenir.

 

Box çalışma mantığı ile ilgili bi video koyalım.

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Av.Oguzhan

abi bence hiç bulaşmasınlar öyle şeylere. binsinler araçlarına güzellik görecelidir ama bence gayet yakışıklı araç. aheste aheste yollarında gitsinler. Adamda haklı 2.0 mx5 2.0 mazda 6 vuruyor kırbacı veriyor yemini yürüyor :)

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

Sıfırdan yüze çift haneli zamanlarda çıkanlar yada sıfırıdan 150km/h hıza  20 sn den uzun sürede ulaşanlar yazmasın lütfen =) 

Hayır bişey değil, forum yavaşlıyor.... =) 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • farmutcu
      Yazan: farmutcu
      arkadaşlar merhaba
      2015 model power sense dizel cx3 üm var. gören otomotivden 8500 kmde aldım ve şu anda 20 bin kmde. motordan özellikle 90-100 km  ve 135 ile 140 km arasında vınlama şeklinde ses geliyor. 10 bin bakımda kazan değişti, 20 bin bakımdada motorda temizlik işlemi yapıldı ama ses azalmadı. sonrada servis sesin normal olduğunu her araçta olduğunu söyledi. hatta test ederken bir başka cx3 sahibi bayanda araca bindi ve bu sesin onun aracındada olduğunu söyledi. oda başta dert etmiş ama sonradan alışmış böyle dedi. ben alışmak istemiyorum. böyle bir sesi mazdaya hiç yakıştıramıyorum. aracımı almama sebep olan kuzenim fotifoti'nin aracında da böyle bir ses yok. başına böyle birşey gelen var mı? varsa çözüme kavuştumu yoksa servis elemanın önerisini dinleyip benzinli olanımı alayım  sesten şikayetçi isem benzinlisi ile değiştirelim dedi  konuyla ilgili bilgisi olan varsa açıklarsa sevinirim. 
      herkese teşekkürler
    • erdi24
      Yazan: erdi24
      Merhabalar, tanıtımda da belirttiğim gibi aracı 1 ay önce kadar aldım yaşadığım konum oldukça rampalı sürekli rampa çıkmak zorunda kalıyorum. Çıkarken genelde vitesi manuele alıyorum. Tabi bu da yakıt tüketimini oldukça etkiliyor(8.9L) siz rampalarda ne yapıyorsunuz ? Veya ne gibi önerilerde bulunabilirsiniz.
    • lordshine61
      Yazan: lordshine61
      Öncelikle merhaba. Temmuz sonunda Araç 7300 km de iken DPF ışığının yanıp sönmesinden dolayı aracı Trabzon Adnan Otomotiv servisine götürdüm. Rejenerasyon yaptılar ışık söndü. Usta beni yanına çağırdı aracın yağ seviyesinin rejenerasyondan sonra yağa mazot karıştığı için yükselebileceğini x seviyesinin üstüne veya üzerine çıkabileceğini belirtti. Yağ çubuğunu taktı çıkarttı yağ x seviyesindeydi ve değişmesi gerektiğini belirtti. Zaten uzun yola çıkacaktım komple bakımınınyaptırttım aldım. Bugün yolda giderken ingiliz anahtarı ışığı sarı renkli olarak yandı. Ekrandan uyarılara baktığımda "yağ seviyesi çok yüksek yağı değiştirin" uyarısı var. Bakımdan sonra geçen km sadece 6300. Kullanım kitapçığında uyarının bakıma 500 km veya 15 gün kaldığında yanabileceği bölüm 6-2 de yazıyor. Bölüm 4-12 de de motor yağı bozulduğunda yetersiz olduğunda x işaretini geçen bir durumda olduğunda anahtar ışığının yanabileceği ve yağın değişmesi gerektiği yazıyor. Sayfa 6-2 deki sıfırlama yöntemi ile uyarı ışığını söndürdüm. Yağ seviyesini kontrol ettim x seviyesinin üzerinde. Bundan sonra yapmam gerekenler neler? Servise götürsem yağı değişelim diyip ücret isteyecekler eminim. Arabanın yağ seviyesinin yükselmesi normal mi? Yağa mazot karışması normal mi? Her 6000-7000 de bir arabayı servise mi götürecez nasıl iş bu anlamadım.
    • Balaban
      Yazan: Balaban
      Merhaba Değerli Arkadaşlar.Benim ilk sıfır aracım olması münasebetiyle,takdir edersinizki araç hakkında tedbirli olmaya çalışıyorum.0 Araç alımlarında nelere dikkat edilmesisi gerektiği konusunda bilgi toplarken(Google Amca sağolsun) bir iki video ile karşılaştım.Servisler yeni araçların modern kesim yeni lazer sistemiyle üretildiklerini rodaja gerek olmadığını söylüyorlar.Bir kısım ustamızda;bunun servis gelirlerini artırmak için,yetkili servislerin, araç sahiplerinin araçlarıyla değil de,sürekli arızalanıp serviste para bayılan araç sahipleriyle ilgilendiğini söylüyor.Birde video paylaşayım belki yardımı olur.Değerli mazda Doğayenleri Rodaj konusunda fikirlerini beyan ederlerse sevinirim...
       

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...