Jump to content

3. Nesil Mazda 3 Güncel Şanzıman Durumu


Tavsiye Edilen Mesajlar

Herkese hayırlı pazarlar, öncelikle uzun süre forumdan uzak kalıp bilgi paylaşımında bulunmadığım için mazda severlerden özür diliyorum.
geçen ay arkadan bir araç çarpması sonucu 2010 bl kasa mazdam bagaj kapağı vs. değişim gerektiği söylenerek pertte çıkarıldı bende bu süreçte bm kasalara yöneldim. Hikaye kısmımı tamamladığıma göre konuma döneyim malum piyasa su an oldukça yüksek ve bakım tamir işleri de ona paralel olarak yüksek. Forumda okuduklarım kadarı ile bm kasaların skyaktive şanzımanlarda sorunlar olduğu yönünde bir algı oluştu. 5 yıldır keyifle ve sorunsuzca kullandığım bl kasadan sonra Bm kasa konusunda bilgisi olanların konuyla ilgili bilgi ve düşüncelerini paylaşmalarını beni ve benim gibi düşüncelere sahip zihinlerindeki karışıklığı gidermelerini rica ediyorum. 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Sanırım ilk birkaç modelde oldu şanzıman sorunları. O da nadir. Tercihen daha yeni modelleri tercih edebilirsiniz. Tabi model aralarında şanzımanda revizyon yapıldı mı yapılmadı mı bilmiyorum. En son bi arkadaş 15 bine komple şanzımanı değişmişti burada 2014 dü aracı

  • Teşekkürler 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Bahsettiğiniz şanzıman arızaları forumda toplamda 5-6  kullanıcı tarafından dile getirildi.  Bu miktar bir genelleme yapmak için yeterli midir bilmiyorum doğrusu.  Kullandığım araç 2014 model. 80.000 km den sonra şanzıman yağını tümüyle değiştirmiştim. Aldığımdan beri şanzımanla ilgili bir sorun yaşamadım. Aslına bakarsanız aracın hiç bir yeri ile ilgili bir sorun yaşamadım. 

Ama sorunuzun net bir yanıtı yok. 

  • Beğen 1
  • Teşekkürler 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Sizlerde eminim duymuştursunuz, otomatik vites alınacaksa japon grubu denilmiştir hep işte bu bi kaç istisnai durumdan dolayı bilgi edinmek istedim. Galiba kendimi mazda'dan vazgeçmemek için ikna etmeye çalışıyorum. benimde malum sitede baktıklarım genelde 80K üstü km'lerde nasip olurda yeniden mazdalanırsam 100K  km yağ bakımından sonra bi sorun yaşamam diye düşünüyorum. Ayriyeten bakım yeri ve ücretlerini de burada paylaşırım ki güncel fiyat içeriği olmuş olur.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
22 saat önce, Kaan Hoca :

Herkese hayırlı pazarlar, öncelikle uzun süre forumdan uzak kalıp bilgi paylaşımında bulunmadığım için mazda severlerden özür diliyorum.
geçen ay arkadan bir araç çarpması sonucu 2010 bl kasa mazdam bagaj kapağı vs. değişim gerektiği söylenerek pertte çıkarıldı bende bu süreçte bm kasalara yöneldim. Hikaye kısmımı tamamladığıma göre konuma döneyim malum piyasa su an oldukça yüksek ve bakım tamir işleri de ona paralel olarak yüksek. Forumda okuduklarım kadarı ile bm kasaların skyaktive şanzımanlarda sorunlar olduğu yönünde bir algı oluştu. 5 yıldır keyifle ve sorunsuzca kullandığım bl kasadan sonra Bm kasa konusunda bilgisi olanların konuyla ilgili bilgi ve düşüncelerini paylaşmalarını beni ve benim gibi düşüncelere sahip zihinlerindeki karışıklığı gidermelerini rica ediyorum. 

BM kasa kullanıcılarında otomatik şanzıman sorun yaşayan birçok kişi oldu ama günümüzde kadar bu sorunu yaşayanların birçoğu garanti dahilinde veya haricinde gerekli değişimleri şimdiye kadar yaptırmışlardır diye düşünüyorum. Ama dürüstçe söylemem gerekirse de BM kasaların şanzımanlarına önceki nesil Mazda3 şanzımanları gibi güvenemiyorum. Aslında benzer Japon grubu araçlarda da bu geçerli, mesela güncel satıştaki Honda Civic'lerinde CVT şanzımanlarına önceki nesillerdeki klasik otomatikler gibi güvenemiyorum.

Şu konuları incelemeniz düşüncenizi olgunlaştırmanız açısından faydalı olacaktır,

 

  • Teşekkürler 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçen hafta aracımı bakıma götürdüm. Liftte şanzımanı sökülmüş BM kasa M3 vardı. Bu haftasonu diğer aracımı bakıma götürdüm. Yine BM aynı yerinde duruyor.

Sohbet muhabbet derken, araç 1 aydır şanzıman arızası nedeniyle liftte bekliyor. Garantiye sokmamışlar. İlk çıkma şanzıman gelmiş, aynı sorun mevcut olduğu için geri göndermişler. 2. çıkma şanzıman gelmiş. Montajdan sonra teste çıkıyorlar, yarım saat içinde yine aynı arıza. 3. şanzıman yanlışlıkla CX3 şanzımanı olarak geliyor. Güncel olarak arızalı şanzıman kasasına, CX3 şanzımanın içini monte edeceklerdi. (Dış kasa farkı nedeniyle) Orada dedim ki; fırsatım olsa asla M3 BM almam.

300-500 bin km rahat rahat götüren 626, 323 ve Xedos 9 şanzımanlarından sonra soru işaretleriyle dolu BM şanzımanı olmamış. Revize edildiği, şanzıman kodunun sonuna yeni harfler eklendiği ve son yıllardaki şanzımanların problemsiz olduğu söyleniyor ama, aması var işte. Onların da 150 bin km'de başka problem çıkarmayacağı net değil. 

Aklınızı bulandırmış gibi olmayayım. Maksat bilgi paylaşımı. 

  • Beğen 1
  • Teşekkürler 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, Aurora :

 

Aklınızı bulandırmış gibi olmayayım. Maksat bilgi paylaşımı. 

Tabi ki önemli olan bilgi paylaşımı, karar verme sürecindeki benim gibi arkadaşlar için artı ve eksileri bilmenin önemli olduğunu düşünüyorum.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Tr de maalesef elde veri toplayacak kadar çok Mazda 3 satılmadığı için istatistiki olarak birşey söylenemiyor, münferit olarak başa gelen olaylar veya gördüklerimizden yola çıkıyoruz ama yurtdışında çok satışı var bu araçların ve ben yabancı Mazda forumlarında da epey gezdim zamanında, tek bir şikayet gördüğümü hatırlamıyorum bu şanzımanlarla ilgili. Hele ki Amerikada falan araçların hepsi otomatik ve sadece BM Mazda 3'ten yılda 100bin 100bin sattılar, diğer bu şanzımana sahip modelleri söylemiyorum bile. Herşeyden ağlanmış, tonla ıvır zıvır arıza konusu var ama şanzıman yok.

Bizim ülkede neden bu kadar çok arıza yaşayan oldu anlayamıyorum açıkcası. Yurtdışındaki modellerle şanzıman kodu aynı mı, kalibrasyonu farklı mı, bazı değişiklikler mi var 1.5'lere özel bilemiyorum. Ancak bu kadar az satılan bir arabada kulağımıza bu kadar çok şanzıman arızası muhabbeti gelmemeliydi gibime geliyor.

Yine de sizin yerinizde olsam yetkili servis bakımlı ve yeni model bir araç alacaksam tereddüt etmem pek alırken, Mazda bu sorunu yaşamış kimseyi yalnız bırakmadı şimdiye kadar. İnsanlar çatır çatır 7-8 yaşında tamirli çift kavrama araçları alıyor, Mazda'nın riski bunların yanında birşey değil ama bu şanzıman eski 4 ileri japon otomatikleri gibi sorunsuz mu derseniz, öyle değil gibi görünüyor. Hiçbir güncel tam otomatiğin de eski 4-5 ileriler gibi sorunsuz olduğunu sanmıyorum. 

 

 

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
31 dakika önce, Leanback :

Tr de maalesef elde veri toplayacak kadar çok Mazda 3 satılmadığı için istatistiki olarak birşey söylenemiyor, münferit olarak başa gelen olaylar veya gördüklerimizden yola çıkıyoruz.

 

 

Dsg'si bozulan kaç kişi forumlara giriyor "dsg bitirdi beni" diye bilemiyorum belki de biz konu mazda olunca algıda seçici oluyoruz. 5 sene bl kasayı memnuniyetle hatta kullanmak için bahane ararken gözüm bi taraftan hep bm kasaları kesiyordu. Servis bakımı konusuna da kesinlikle katılıyorum çoğu yerde servis olmaması durumu zorlaştırsa da ikinci el de karar vermeyi kolaştırıcı gibi geliyor bana.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • hucan84
      Yazan: hucan84
      Arkadaşlar 1. nesil mazda 3 2005 model 62.000 km otomatik  LPG li aracımda şöyle bir problem var vites D de iken ilerledikten sonra durup R ye takınca gaza bastığım anda vuruntu şeklinde bir ses geliyor. Ustaya baktırdım motor veya şanzıman kulaklarında bir problem olmadığını söyledi. Bu problemi her zaman yapmıyor aniden durup R ye takıp hemen gaza basınca yapıyor  daha önce bu sorunla karşılaşan var mı? Bu arada 55.000 km de şanzıman yağı değişti. Şimdiden teşekkürler.
    • OğuzY
      Yazan: OğuzY
      Merhaba değerli arkadaşlar.
      2012 model Mazda 3 aracım otomatik şanzıman ve 74.000 km. Aracın ilk sahibiyim, ilk günden beri kontrollü ve sakin sürmekteyim. Trafik ışıklarına yaklaşırken, viraja girerken veya yavaşlamam gerekirken frenden önce vitesi manuele alıp çok zorlamayacak şekilde vites küçültüp hız kesmeyi alışkanlık edinmiştim.  Ancak bir aydır manuelde vites küçültmede sorun yaşamaya başladım; vites bazen küçüldü, bazen küçülmedi. Bir haftadır ise artık hiç küçültemiyorum. Drive modunda ya da D-N-R-P geçişlerinde hiçbir sorun, sarsma yaşamıyorum. 2 gün önce de motor ikaz ışığı yandı.
      Sizlere birkaç sorum olacak;
      Bu soruna benim kullanım şeklim mi sebep oldu? Yani yavaşlamak için fren öncesi vites küçültme uygulamanın bir sıkıntısı olabilir mi? Motor ikaz ışığı vites küçültmede yaşadığım bu sorun sebebiyle mi yandı? Viteste yaşadığım sorun tam olarak nedir, neden kaynaklanıyor? Tamiri için yetkili servis mi yoksa işinin ehli bir özel servis mi önerirsiniz? (Bursa'da ikamet ediyorum; usta tavsiyelerine açığım.) Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
    • Burak
      Yazan: Burak
      @Tarahumara ile geçenlerde uzunca sohbet ettik. Aşağıdaki Düşük voltajlı akü konusunu konuşurken şanzımandaki bazı titremelerin de bununla ilintili olduğunu fark ettiğinden bahsetti.
      Olay bende kısaca şöyle gelişiyor.
      Araç ile yola çıkıyorum her şey normal. Araç ısındıktan sonra bir ışıkta durup beklerken şanzımanın titrediğini hissediyorum. Boşa alınca geçiyor doğal olarak ama bu durumla her zaman karşılaşmıyorum, zaman zaman dikkatimi çekiyor.
      Ömer benzer bir durumun kendisinde de olduğunu ama akü değiştikten sonra problem kalmadığını söyledi.
       
    • mertus
      Yazan: mertus
      Arkadaşlar merhaba,
      Aracım 2018 model makyajlı kaza Mazda 3 sedan power sense. Şu anda 14.000 km'de.
      2 hafta evvel pazartesi günü araca binmemle birlikte 8 ayrı arıza ışığı aynı anda yandı. Araç durum monitörüne girdiğimde aracın hareket ettirilmemesi gerektiği, servise başvurmam gerektiği yazıyordu. Akü ile ilgili bir durum olabileceği aklıma geldi, motoru durdurup tekrar çalıştırdım ama sorun düzelmedi. Öylece bırakıp gittim.
      1 hafta sonra tekrar arabayı çalıştırıp o şekilde Mazda yol yardımı aradım. Aracı çekiciye koyup en yakın servise götürdüler. (Kızımın rahatsızlığı nedeniyle araca 1 hafta uğrayamadım. Bu nedenle yol yardımı 1 hafta sonra aradım.)
      Dün servisten beni aradılar ve şanzımanın garantiden değişeceğini belirttiler. Parça Japonyadan geleceği için 25 gün kadar sürebilir diye de belirttiler.
      Bu durumda yasal haklarımız nelerdir, sizlerin önerileri nelerdir dinlemek isterim. Ben şahsen böyle hikayesi olan bir aracı almayı asla tercih etmem. Başka bir konuda benzer durumda zaten alıcıların kaçtığı yazılmış. Sizce neler yapmam gerekiyor?
      İşin kötü tarafı arızadan 3 gün önce aracı yıkatıp fotoğraflarını çekmiştim, acil ihtiyacım nedeniyle aracı satacaktım. Daha ilanı bile açamadan başıma böyle bir olay geldi.
    • Mrt.smd
      Yazan: Mrt.smd
      Yaklaşık bir ay önce 2014 model Mazda3 aldım araç 80.000 km de idi. Aldığım kişi satmadan bir ay önce bakımları fln yaptırmış faturaları ile birlikte verdi. Ve zaten şuana kadar ki tüm bakımları Herter de yapılmış hiç aksatılmamış ve başka yere de gitmemiş. Aracı aldıktan 14 gün sonra bir anda araba dururken ve kalkarken öne yığılmaya başladı. Ankara Herter e götürdük. Şanzıman değişecek dendi 45.000₺ masraf çıktı. Biz de bunu karşılamak istemediğimizi söyledik. Şanzıman Japonya da üretildiği için oraya mail atıldı ve onların değiştirmesini talep ettik. 1 ay oldu hala bekliyoruz araç Herter de yatıyor. Ne yapabiliriz nasıl bir yol izleyebiliriz daha önce böyle bir durumla karşılaşan duyan var mı ?  Daha 80.000 km de ki bir aracın şanzıman değişmeye ihtiyaç duyması normal mi ?
×
×
  • Yeni Oluştur...