Jump to content

1. Nesil Mazda 3 otomatik vites problemi


Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar 1. nesil mazda 3 2005 model 62.000 km otomatik  LPG li aracımda şöyle bir problem var vites D de iken ilerledikten sonra durup R ye takınca gaza bastığım anda vuruntu şeklinde bir ses geliyor. Ustaya baktırdım motor veya şanzıman kulaklarında bir problem olmadığını söyledi. Bu problemi her zaman yapmıyor aniden durup R ye takıp hemen gaza basınca yapıyor  daha önce bu sorunla karşılaşan var mı? Bu arada 55.000 km de şanzıman yağı değişti. Şimdiden teşekkürler.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

R ye takıp hemen gaza basarsanız bende de yapıyor, R ye takıp çok az bekleyince 1 sn. civarı sonra gaza basınca yapmıyor, sanırım dişliler tam oturmadan gaza basınca yapıyor. Ben problem olarak düşünmemiştim. Belki bizim kasalardan başka araç sahipleri yazarsa tam netleştirmiş oluruz.

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

doganayomer evet hemen geriye takıp basınca yapıyor 1-2 sn bekleyince yapmıyor dediğiniz gibi başka araç sahipleri de deneyimlerini paylaşırsa soru işareti gidecek kafamdan cevabınız için teşekkürler ayrıca

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Akslarda veya aks kafalarındaki boşluklar da bu sorunu sık yapar. Sorunu şanzımanda aramaya başlamadan önce garanti çözüm, arabayı makinaya bağlatıp hata kodu durumunu görünce motor-şanzıman alt-üst kulaklarını, hatta amortisör takozlarını da değiştirip aksları kontrol edip sorunun bunlarda olmadığından emin olduktan sonra şanzımana bakmaktır. Fakat tam otomatik şanzımanlarda geriye hızlı geçişten sonra aniden devam etmek isteyince bu vuruntu oluyor genellikle, bunun gittikçe şiddetlenmesi bir sorundur. Bu sorun da genelde kulakların değişimi ile çözülür, ileri viteslerde vuruntu, geçiş sorunları olsaydı o zaman iş başkaydı.

Benim 3. nesilde de birden R'ye takıp hemen gaza basarsam hafif vuruntu var, istisnasını bilmem ama bütün tam otomatiklerde olur. 

  • Beğen 2
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Verdiğiniz değerli bilgiler için çok teşekkür ederim: Bahsettiğiniz parçaların kontrolünü yaptırıp gelişmeleri tekrar paylaşacağım sağ olun.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

yakın zamanda tüm alt takım kontrollerini yaptırdım, gereken parçaları değiştirdim, arıza kodu da yok, bu demek oluyor ki karakteri böyle bir tık beklemek lazım.

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
  • 3 hafta sonra ...
20.01.2021 at 11:16, hucan84 :

doganayomer evet hemen geriye takıp basınca yapıyor 1-2 sn bekleyince yapmıyor dediğiniz gibi başka araç sahipleri de deneyimlerini paylaşırsa soru işareti gidecek kafamdan cevabınız için teşekkürler ayrıca

@Leanback ve @doganayomer'in belirttiği gibi tork konvertörlü tüm otomatiklerde gözlenebilecek bir durum, başka bir Japon grubu olarak Honda Civic'lerde de benzer durum gözlenebiliyor. Bildiğim kadarı ile tork konvertörünün ilk kalkışta belirli bir iç basıncı ayarlaması gerekir (yaklaşık 2 sn.). Bu 2 sn.lik tork konvertörünün basınç ayarlama sürecinde gaza erken yüklenirseniz, tork konvertörün kalkış için üreteceği iç basınç normalin üstüne çıkabilir ve vuruntu ile karşılaşmanıza neden olabilir. Muhtemelen bu nedenden ötürü tam otomatiklerde patinaja neden olabilecek agresif ve ani kalkışlardan uzak durulması tavsiye edilir.

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • OğuzY
      Yazan: OğuzY
      Merhaba değerli arkadaşlar.
      2012 model Mazda 3 aracım otomatik şanzıman ve 74.000 km. Aracın ilk sahibiyim, ilk günden beri kontrollü ve sakin sürmekteyim. Trafik ışıklarına yaklaşırken, viraja girerken veya yavaşlamam gerekirken frenden önce vitesi manuele alıp çok zorlamayacak şekilde vites küçültüp hız kesmeyi alışkanlık edinmiştim.  Ancak bir aydır manuelde vites küçültmede sorun yaşamaya başladım; vites bazen küçüldü, bazen küçülmedi. Bir haftadır ise artık hiç küçültemiyorum. Drive modunda ya da D-N-R-P geçişlerinde hiçbir sorun, sarsma yaşamıyorum. 2 gün önce de motor ikaz ışığı yandı.
      Sizlere birkaç sorum olacak;
      Bu soruna benim kullanım şeklim mi sebep oldu? Yani yavaşlamak için fren öncesi vites küçültme uygulamanın bir sıkıntısı olabilir mi? Motor ikaz ışığı vites küçültmede yaşadığım bu sorun sebebiyle mi yandı? Viteste yaşadığım sorun tam olarak nedir, neden kaynaklanıyor? Tamiri için yetkili servis mi yoksa işinin ehli bir özel servis mi önerirsiniz? (Bursa'da ikamet ediyorum; usta tavsiyelerine açığım.) Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
    • Kaan Hoca
      Yazan: Kaan Hoca
      Herkese hayırlı pazarlar, öncelikle uzun süre forumdan uzak kalıp bilgi paylaşımında bulunmadığım için mazda severlerden özür diliyorum.
      geçen ay arkadan bir araç çarpması sonucu 2010 bl kasa mazdam bagaj kapağı vs. değişim gerektiği söylenerek pertte çıkarıldı bende bu süreçte bm kasalara yöneldim. Hikaye kısmımı tamamladığıma göre konuma döneyim malum piyasa su an oldukça yüksek ve bakım tamir işleri de ona paralel olarak yüksek. Forumda okuduklarım kadarı ile bm kasaların skyaktive şanzımanlarda sorunlar olduğu yönünde bir algı oluştu. 5 yıldır keyifle ve sorunsuzca kullandığım bl kasadan sonra Bm kasa konusunda bilgisi olanların konuyla ilgili bilgi ve düşüncelerini paylaşmalarını beni ve benim gibi düşüncelere sahip zihinlerindeki karışıklığı gidermelerini rica ediyorum. 
    • Burak
      Yazan: Burak
      @Tarahumara ile geçenlerde uzunca sohbet ettik. Aşağıdaki Düşük voltajlı akü konusunu konuşurken şanzımandaki bazı titremelerin de bununla ilintili olduğunu fark ettiğinden bahsetti.
      Olay bende kısaca şöyle gelişiyor.
      Araç ile yola çıkıyorum her şey normal. Araç ısındıktan sonra bir ışıkta durup beklerken şanzımanın titrediğini hissediyorum. Boşa alınca geçiyor doğal olarak ama bu durumla her zaman karşılaşmıyorum, zaman zaman dikkatimi çekiyor.
      Ömer benzer bir durumun kendisinde de olduğunu ama akü değiştikten sonra problem kalmadığını söyledi.
       
    • mertus
      Yazan: mertus
      Arkadaşlar merhaba,
      Aracım 2018 model makyajlı kaza Mazda 3 sedan power sense. Şu anda 14.000 km'de.
      2 hafta evvel pazartesi günü araca binmemle birlikte 8 ayrı arıza ışığı aynı anda yandı. Araç durum monitörüne girdiğimde aracın hareket ettirilmemesi gerektiği, servise başvurmam gerektiği yazıyordu. Akü ile ilgili bir durum olabileceği aklıma geldi, motoru durdurup tekrar çalıştırdım ama sorun düzelmedi. Öylece bırakıp gittim.
      1 hafta sonra tekrar arabayı çalıştırıp o şekilde Mazda yol yardımı aradım. Aracı çekiciye koyup en yakın servise götürdüler. (Kızımın rahatsızlığı nedeniyle araca 1 hafta uğrayamadım. Bu nedenle yol yardımı 1 hafta sonra aradım.)
      Dün servisten beni aradılar ve şanzımanın garantiden değişeceğini belirttiler. Parça Japonyadan geleceği için 25 gün kadar sürebilir diye de belirttiler.
      Bu durumda yasal haklarımız nelerdir, sizlerin önerileri nelerdir dinlemek isterim. Ben şahsen böyle hikayesi olan bir aracı almayı asla tercih etmem. Başka bir konuda benzer durumda zaten alıcıların kaçtığı yazılmış. Sizce neler yapmam gerekiyor?
      İşin kötü tarafı arızadan 3 gün önce aracı yıkatıp fotoğraflarını çekmiştim, acil ihtiyacım nedeniyle aracı satacaktım. Daha ilanı bile açamadan başıma böyle bir olay geldi.
    • Mrt.smd
      Yazan: Mrt.smd
      Yaklaşık bir ay önce 2014 model Mazda3 aldım araç 80.000 km de idi. Aldığım kişi satmadan bir ay önce bakımları fln yaptırmış faturaları ile birlikte verdi. Ve zaten şuana kadar ki tüm bakımları Herter de yapılmış hiç aksatılmamış ve başka yere de gitmemiş. Aracı aldıktan 14 gün sonra bir anda araba dururken ve kalkarken öne yığılmaya başladı. Ankara Herter e götürdük. Şanzıman değişecek dendi 45.000₺ masraf çıktı. Biz de bunu karşılamak istemediğimizi söyledik. Şanzıman Japonya da üretildiği için oraya mail atıldı ve onların değiştirmesini talep ettik. 1 ay oldu hala bekliyoruz araç Herter de yatıyor. Ne yapabiliriz nasıl bir yol izleyebiliriz daha önce böyle bir durumla karşılaşan duyan var mı ?  Daha 80.000 km de ki bir aracın şanzıman değişmeye ihtiyaç duyması normal mi ?
×
×
  • Yeni Oluştur...