Jump to content

Otomatik vites manuele alınca vites küçültmüyor


Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba değerli arkadaşlar.

2012 model Mazda 3 aracım otomatik şanzıman ve 74.000 km. Aracın ilk sahibiyim, ilk günden beri kontrollü ve sakin sürmekteyim. Trafik ışıklarına yaklaşırken, viraja girerken veya yavaşlamam gerekirken frenden önce vitesi manuele alıp çok zorlamayacak şekilde vites küçültüp hız kesmeyi alışkanlık edinmiştim.  Ancak bir aydır manuelde vites küçültmede sorun yaşamaya başladım; vites bazen küçüldü, bazen küçülmedi. Bir haftadır ise artık hiç küçültemiyorum. Drive modunda ya da D-N-R-P geçişlerinde hiçbir sorun, sarsma yaşamıyorum. 2 gün önce de motor ikaz ışığı yandı.

Sizlere birkaç sorum olacak;

  1. Bu soruna benim kullanım şeklim mi sebep oldu? Yani yavaşlamak için fren öncesi vites küçültme uygulamanın bir sıkıntısı olabilir mi?
  2. Motor ikaz ışığı vites küçültmede yaşadığım bu sorun sebebiyle mi yandı?
  3. Viteste yaşadığım sorun tam olarak nedir, neden kaynaklanıyor? Tamiri için yetkili servis mi yoksa işinin ehli bir özel servis mi önerirsiniz? (Bursa'da ikamet ediyorum; usta tavsiyelerine açığım.)

Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

böyle bir kullanma biçimini ilk defa duyuyorum. neden bu şekilde kullandığınızı anlayamadım gercekten. otomatiği zorla manuele çevirmişsiniz::)

geçmiş.olsun. 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Sürekli manuel modda kullandığınızı söyleyince aklıma vites kolunda konum işlemini (manuel düşürme/büyütme) ayarlayan manyetik bozulmuş gibi geldi, eskiden tiptronic şanzımanlarda çok olurdu ama arıza ışığı deyince şanzıman içinde de bir sorun olmuş olabilir. Önce yetkili servise götürün mutlaka, cihaza bağlayıp hata koduna baksınlar, teşhis konulsun. Duruma göre dışarı da da yetkili serviste de onarım kararı verilir.

Sürekli manuel modda kullanmanızın normalde hiçbir zararı yok. Ancak önceki nesil activematic şanzımanlarda vites düşürürken, özellikle 1. vitese manuel düşüşte bir kasılma, ani yavaşlama ve sarsıntı olur, arkadaşımdaki 2. nesil Mazda 3'ten hatırlıyorum. Çok sık manuel olarak 1. vitese düşürmemek daha doğru. Bazen bende motor frenini kullanmak için, özellikle inişlerde ışıklara gelirken direksiyondan manuel olarak düşürüyorum ama 1. vitese kadar da düşmüyorum. Uzun yollarda tamamen manuel kullanıyorum, 

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
16 saat önce, Katil Balina :

böyle bir kullanma biçimini ilk defa duyuyorum. neden bu şekilde kullandığınızı anlayamadım gercekten. otomatiği zorla manuele çevirmişsiniz::)

geçmiş.olsun. 

@Katil Balina, Hocam öyle deme ya, sürekli manuel kullanmıyorum tabi ki. Aşağıda @Leanback'in de yaptığı gibi yavaşlarken motor freni uygulayan sadece ben değilimdir herhâlde. Bunu yaparken de 50-60 km hızla giderken hiçbir zaman 1.vitese düşmüyorum. 

2 saat önce, Leanback :

Sürekli manuel modda kullandığınızı söyleyince aklıma vites kolunda konum işlemini (manuel düşürme/büyütme) ayarlayan manyetik bozulmuş gibi geldi, eskiden tiptronic şanzımanlarda çok olurdu ama arıza ışığı deyince şanzıman içinde de bir sorun olmuş olabilir. Önce yetkili servise götürün mutlaka, cihaza bağlayıp hata koduna baksınlar, teşhis konulsun. Duruma göre dışarı da da yetkili serviste de onarım kararı verilir.

Sürekli manuel modda kullanmanızın normalde hiçbir zararı yok. Ancak önceki nesil activematic şanzımanlarda vites düşürürken, özellikle 1. vitese manuel düşüşte bir kasılma, ani yavaşlama ve sarsıntı olur, arkadaşımdaki 2. nesil Mazda 3'ten hatırlıyorum. Çok sık manuel olarak 1. vitese düşürmemek daha doğru. Bazen bende motor frenini kullanmak için, özellikle inişlerde ışıklara gelirken direksiyondan manuel olarak düşürüyorum ama 1. vitese kadar da düşmüyorum. Uzun yollarda tamamen manuel kullanıyorum, 

Cevabın için çok teşekkür ederim @Leanback. Şu ara aracı çok kullanmıyorum zaten, ilk fırsatta servise götürüp hata koduna ve ne yapılması gerektiğine baktıracağım.

Dediğin gibi motor freni ile yavaşlamak için 4'ten 3'e , 3'ten 2'ye şeklinde oluyor. Manuel 1'e hiç atmıyorum zaten. 

17 saat önce, quiteguide :

Arıza kodu ne?

Henüz baktıramadım servise uğrayıp. İlk fırsatta öğrenip buradan da paylaşırım.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Bk kasada manuel vitese birisi beni ayar ettiyse gazlamak için geçerim onun dışında motor freni yapmak hiç aklıma gelmedi, öncelikle arıza koduna bakılması lazım onun dışında ne desek boş.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Webden bakinca Yalova yolu 12. km'de Inallar var görünüyor.  Daha iyi bir önerisi olan yoksa bence bu Inallar servise götürün.  Hiç degilse ufak servislerden daha profesyonel çalisirlar.  Bence büyük servis hemen her zaman küçük servislerden daha iyidir.  Orada verdikleri önerileri bir dinleyin.  Deneyiminizi bizimle paylasirsiniz.  Kolay gelsin.

Bu arada, siz yine de sanslisiniz çünkü bir Mazda yetkili servis var.  Bizim Izmir'de o da yok.  Daha dogrusu vardi ama para kazanamadigi için kapandi.  Bence Inallar'i kullanin.  Zaten bastan bir fiyat tahmini verirler.  Ona göre hareket edersiniz.  Büyük servislerin çalisma prensipleri daha profesyoneldir.

 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben de GG kasa otomatik aracımı bu şekilde kullanıyordum. Mazda şanzıman yazılımını konfora yönelik dizayn etmiş. 

Probleme gelince öncelikli olarak bilgisayardan koda bakılmalı. 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
  • 3 hafta sonra ...

Dostum geçmiş olsun, bu sorunu ben vites arttırırken yaşıyordum bazen algılıyor bazen hiç algılamıyodu. çözümü yabancı forumlardan araştırdım . Hatta çıkma vites kulesi bile almayı düşündüm kesin çözüm diye ama forumları okuyunca sorunu halletim. WD40 ile sorun çözülüyor. arttırma eksiltme switchlerinin olduğu yere sıkıp bol bol arttır azalt iyide temizlensin orası düzelir. şuan ben 3 gün önce yaptım tıkır tıkır çalışıyor. kolay yollu çözüm ilk bunu denemeni tavsiye ederim. Vites kutusuna ulaşman içinde wp dan foto atarım dilersen. nerelere wd40 sıkman gerektiği ile ilgili.

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • hucan84
      Yazan: hucan84
      Arkadaşlar 1. nesil mazda 3 2005 model 62.000 km otomatik  LPG li aracımda şöyle bir problem var vites D de iken ilerledikten sonra durup R ye takınca gaza bastığım anda vuruntu şeklinde bir ses geliyor. Ustaya baktırdım motor veya şanzıman kulaklarında bir problem olmadığını söyledi. Bu problemi her zaman yapmıyor aniden durup R ye takıp hemen gaza basınca yapıyor  daha önce bu sorunla karşılaşan var mı? Bu arada 55.000 km de şanzıman yağı değişti. Şimdiden teşekkürler.
    • Kaan Hoca
      Yazan: Kaan Hoca
      Herkese hayırlı pazarlar, öncelikle uzun süre forumdan uzak kalıp bilgi paylaşımında bulunmadığım için mazda severlerden özür diliyorum.
      geçen ay arkadan bir araç çarpması sonucu 2010 bl kasa mazdam bagaj kapağı vs. değişim gerektiği söylenerek pertte çıkarıldı bende bu süreçte bm kasalara yöneldim. Hikaye kısmımı tamamladığıma göre konuma döneyim malum piyasa su an oldukça yüksek ve bakım tamir işleri de ona paralel olarak yüksek. Forumda okuduklarım kadarı ile bm kasaların skyaktive şanzımanlarda sorunlar olduğu yönünde bir algı oluştu. 5 yıldır keyifle ve sorunsuzca kullandığım bl kasadan sonra Bm kasa konusunda bilgisi olanların konuyla ilgili bilgi ve düşüncelerini paylaşmalarını beni ve benim gibi düşüncelere sahip zihinlerindeki karışıklığı gidermelerini rica ediyorum. 
    • Burak
      Yazan: Burak
      @Tarahumara ile geçenlerde uzunca sohbet ettik. Aşağıdaki Düşük voltajlı akü konusunu konuşurken şanzımandaki bazı titremelerin de bununla ilintili olduğunu fark ettiğinden bahsetti.
      Olay bende kısaca şöyle gelişiyor.
      Araç ile yola çıkıyorum her şey normal. Araç ısındıktan sonra bir ışıkta durup beklerken şanzımanın titrediğini hissediyorum. Boşa alınca geçiyor doğal olarak ama bu durumla her zaman karşılaşmıyorum, zaman zaman dikkatimi çekiyor.
      Ömer benzer bir durumun kendisinde de olduğunu ama akü değiştikten sonra problem kalmadığını söyledi.
       
    • mertus
      Yazan: mertus
      Arkadaşlar merhaba,
      Aracım 2018 model makyajlı kaza Mazda 3 sedan power sense. Şu anda 14.000 km'de.
      2 hafta evvel pazartesi günü araca binmemle birlikte 8 ayrı arıza ışığı aynı anda yandı. Araç durum monitörüne girdiğimde aracın hareket ettirilmemesi gerektiği, servise başvurmam gerektiği yazıyordu. Akü ile ilgili bir durum olabileceği aklıma geldi, motoru durdurup tekrar çalıştırdım ama sorun düzelmedi. Öylece bırakıp gittim.
      1 hafta sonra tekrar arabayı çalıştırıp o şekilde Mazda yol yardımı aradım. Aracı çekiciye koyup en yakın servise götürdüler. (Kızımın rahatsızlığı nedeniyle araca 1 hafta uğrayamadım. Bu nedenle yol yardımı 1 hafta sonra aradım.)
      Dün servisten beni aradılar ve şanzımanın garantiden değişeceğini belirttiler. Parça Japonyadan geleceği için 25 gün kadar sürebilir diye de belirttiler.
      Bu durumda yasal haklarımız nelerdir, sizlerin önerileri nelerdir dinlemek isterim. Ben şahsen böyle hikayesi olan bir aracı almayı asla tercih etmem. Başka bir konuda benzer durumda zaten alıcıların kaçtığı yazılmış. Sizce neler yapmam gerekiyor?
      İşin kötü tarafı arızadan 3 gün önce aracı yıkatıp fotoğraflarını çekmiştim, acil ihtiyacım nedeniyle aracı satacaktım. Daha ilanı bile açamadan başıma böyle bir olay geldi.
    • Mrt.smd
      Yazan: Mrt.smd
      Yaklaşık bir ay önce 2014 model Mazda3 aldım araç 80.000 km de idi. Aldığım kişi satmadan bir ay önce bakımları fln yaptırmış faturaları ile birlikte verdi. Ve zaten şuana kadar ki tüm bakımları Herter de yapılmış hiç aksatılmamış ve başka yere de gitmemiş. Aracı aldıktan 14 gün sonra bir anda araba dururken ve kalkarken öne yığılmaya başladı. Ankara Herter e götürdük. Şanzıman değişecek dendi 45.000₺ masraf çıktı. Biz de bunu karşılamak istemediğimizi söyledik. Şanzıman Japonya da üretildiği için oraya mail atıldı ve onların değiştirmesini talep ettik. 1 ay oldu hala bekliyoruz araç Herter de yatıyor. Ne yapabiliriz nasıl bir yol izleyebiliriz daha önce böyle bir durumla karşılaşan duyan var mı ?  Daha 80.000 km de ki bir aracın şanzıman değişmeye ihtiyaç duyması normal mi ?
×
×
  • Yeni Oluştur...