Jump to content
Efebey

Yenilikçi Sport Tourer Subaru Levorg

Tavsiye Edilen Mesajlar

Efebey    467
Efebey
WRX STI’dan esinlenilen ön tasarımıyla spor otomobil hissi veren Yenilikçi Sport Tourer Levorg, İstanbul Autoshow da sergileniyor.. 
 
827wbdcb.jpg
 
Konfor ve sürüş güvenliği özellikleri ile rakiplerinden ayrışan Levorg’un yılın ikinci yarısı yollara çıkması bekleniyor.
 
Spor otomobil hissinin ötesinde: Yenilikçi Sport Tourer “LEVORG” 
 
Avrupa ve Türkiye de yılın ikinci yarısı eş zamanlı olarak satışa sunulacak yeni sport tourer modeli LEVORG, İstanbul Autoshow 2015 Fuarı’nda Subaru’nun yeniliği olarak ilk kez otomobilseverlerin beğenisine sunuluyor. 
 
Ön tasarımı Subaru WRX STI’dan esinlenilen LEVORG, kullanışlı teknolojisinin yanı sıra sürüş güvenliği ve çevre dostu özellikleriyle de günümüzün beklentilerine en iyi yanıtı veriyor. 
 
Yeni geliştirilen 1.6 litrelik DIT adı verilen, motor 170 hp güç ve 250 Nm tork üretiyor. Daha yüksek güç çıkışına sahip olan 2.0 litrelik DIT mptor ise 300 hp güç ve 400 Nm tork üretiyor. 1.6 litrelik motora sahip Levorg 1540 kg'lık boş ağılığa sahipken, 2.0 litrelik motora sahip versiyon 30 kg ek ağırlığa sahip.
 
Yakıt tüketimleri incelediğinde ise 1.6 litrelik motora sahip Levorg'un ortalama 5.7 litre, 2.0 litrelik motora sahip Levorg'un ise ortalama 7,5 litre yakıt tükettiği görülüyor. AWD adı verilen simetrik dört tekerlekten çekiş sisteminin sunulacağı Levorg'un 1.6 litrelik versiyonunda Lineartronic, 2.0 litrelik versiyonunda ise Sport Lineartronic şanzıman görev yapıyor.
 
1.6 litrelik Levorg'da 215/50 R17 ebatındaki lastiklere yer veren Subaru, 2.0 litrelik versiyonda 225/45 R18 lastikleri standart olarak sunuyor. Yeni Levorg markanın en son geliştirdiği aktif ve pasif güvenlik sistemlerine de sahip olmasıyla öne çıkıyor. 
 
Spor otomobil keyfiyle aile otomobili konforunu birleştiren yeni LEVORG; WRX’ten gelen pek çok güvenlik özelliği ile otomobilseverlerin gözdesi olmaya aday. 
 
Japon üretici otomobilin iç mekanı ile ilgili pek bir bilgi vermezken, iç mekanda çift tonlu deri ile kaplanmış spor koltuklar, kesik direksiyon simidi, kırmızı / siyah detaylar, alaşım pedallar ve elden geçirilmiş konsol bulunuyor.
 
 
gpduo54u.jpg
 
mstovo7i.jpg
 
 
nj96st76.jpg
 
 
 
 
 
-------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------
 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.662
İlhan

Mazda'dan sonra, bir Subaru hayranı olarak. Selim abiden ben ricada bulunmuştum. Subaru Levorg ile ilgili bir haber paylaşır mısın diye. O da sağ olsun, bir an önce paylaşmış. Teşekkürler, ellerine sağlık abi.

 

Şimdi gelelim yeni modele, bir kere kasaya bayıldım. Spor görünümlü tam bir aile otomobili şeklinde.  İç hacim ve bagaj gayet makul gözüküyor. Direksiyonda vites değiştirme mandalları gözüküyor. Umarım 1.6 motor seçeneğinde de olur. 1.6 170 Hp güç üreten bir otomobil için, 5.7 Litre çok çok iyi bir değer.

 

Fiyat olarak bence 100-115 Bin lira arası olur diye düşünüyorum. Şu anki Xv modelinin en ful modeli 90 Bin lira olduğuna göre. Bu araca bu fiyatı belirleyebilirler.

 

Vallahi merakla beklediğin, ve kesinlikle test sürüşü yapmak istediğim modellerin başında geliyor. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Efebey    467
Efebey

Skoda Süperb Kombinin kasasıda hakkaten çok güzel..

Ama seçme şansım olsaydı oyumu Subarudan yana kullanırdım..

 

 

3osfu24e.jpg

 

8kdo4qqc.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.662
İlhan

Skoda Süperb Kombinin kasasıda hakkaten çok güzel..

Ama seçme şansım olsaydı oyumu Subarudan yana kullanırdım..

 

 

 

 

 

 

Abi seninle hemfikirim, seninde dediğin gibi her iki kasada çok şık. Ama Subaru motor teknolojisi ile, sürekli 4 çeker olması, 1.6 motorunun 170 Hp güçte olması. Çok büyük avantaj sağlıyor bence. Ama dalgalı döviz kurları, vergilendirme yöntemi vs. bu aracın fiyatı 100 binin altında olması sanırım bir hayal olur. :(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.662
İlhan

Japon abimiz Levorg'un bagajını test ediyor. :)

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
PAN    314
PAN

Japonlar kısa oluyor kanmayın :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.662
İlhan

Geniş iç ve bagaj hacmi. Sağlamlık, güvenlik, konfor, güç, performans, yakıt ekonomisi, sürekli 4 çeker sistem...Ne ararsan bu araçta fazlasıyla var. Vallahi tam benlik bu araç, spor aile otomobili. :)

 

http://www.youtube.com/watch?v=mnAoT7IOf4M#t=41

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir    2.554
Mehmet Özdemir

Japonlar kısa oluyor kanmayın :)

 

Klasik bir test klişesi olarak; bağajın içine yatmak :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.662
İlhan

Klasik bir test klişesi olarak; bağajın içine yatmak :)

 

Bizde olsa mangal yakarız bir de üzerine. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
PAN    314
PAN

Ayrıca bağaj takıntısı olan kamyon alsın :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Cherkess    181
Cherkess

Subaru kullanıcısı olarak benim de gözdem Levorg.

İnşallah Bayraktar kelek atmaz vaktinde getirir. 2012 impreza ve Legacy nin gelmemiş olması bana pek ümit vermiyor ama inşallah gelir.

Bagaj konusu Hb imprezalarda sıkıntıydı. Fwd olan imprezalarda arkada Dif olmadığı için awd lerden 5 parmak kadar Çukur bir bagaj var tabi daha derin olabilir diye düşünürken alttaki bağımsız Süspansiyon sisteminin yer tutması ile bu kadar derinleştirilebilmişti. Bunda da dikkat ederseniz bagaj kapağına sıfır açılan ve Çukur olmayan bir bagaj mevcut ancak çok daha derin. Tabi Japon bunlar farklı düşünüyor bu sistemin de bir avantajı aracın bagajını yükleme ve boşaltma kolaylığı var. Ancak şu Tanıtımı yazan her kimse : Awd adı verilen Simetrik dörtçeker ibaresine bittim. Zaten Symetrical Awd diye geçer. Araçların arkasında birde yazı bulunur Symmetrical AWD diye. (İnşallah paylaşan arkadaş yazmamıştır bu ibareyi) Skoda da Subaru Legacy SW ye benzetmiş Superb i.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.662
İlhan

Japonlar kısa oluyor kanmayın :)

 

Bu süperdi. :D

 

Ayrıca bağaj takıntısı olan kamyon alsın :)

 

Ama aynı şeyi, bu yanıtınız için diyemeyeceğim. :fiuw:

 

Çocuklu aileler için olsun. Tatile otomobille çıkanlar için olsun. Hafta sonları şehirlere yakın yerlere kaçan. Piknikçilere, kampçılara, avcılara, doğa tutkunlarına geniş bagaj şart.

 

Öyle kamyonun her sene muayenesi ile kim uğraşacak. ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
PAN    314
PAN

 

Öyle kamyonun her sene muayenesi ile kim uğraşacak. ?

 

Şakaydı yahu

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.662
İlhan

Subaru kullanıcısı olarak benim de gözdem Levorg.

İnşallah Bayraktar kelek atmaz vaktinde getirir. 2012 impreza ve Legacy nin gelmemiş olması bana pek ümit vermiyor ama inşallah gelir.

Bagaj konusu Hb imprezalarda sıkıntıydı. Fwd olan imprezalarda arkada Dif olmadığı için awd lerden 5 parmak kadar Çukur bir bagaj var tabi daha derin olabilir diye düşünürken alttaki bağımsız Süspansiyon sisteminin yer tutması ile bu kadar derinleştirilebilmişti. Bunda da dikkat ederseniz bagaj kapağına sıfır açılan ve Çukur olmayan bir bagaj mevcut ancak çok daha derin. Tabi Japon bunlar farklı düşünüyor bu sistemin de bir avantajı aracın bagajını yükleme ve boşaltma kolaylığı var. Ancak şu Tanıtımı yazan her kimse : Awd adı verilen Simetrik dörtçeker ibaresine bittim. Zaten Symetrical Awd diye geçer. Araçların arkasında birde yazı bulunur Symmetrical AWD diye. (İnşallah paylaşan arkadaş yazmamıştır bu ibareyi) Skoda da Subaru Legacy SW ye benzetmiş Superb i.

Özgür bey,

 

Selim abimiz çok büyük olasılıkla bu bilgileri bir başka kaynaktan derlemiştir. Oldu ki kendi yazmış olsa ne olacak ? Bu durumu anlamadım ben !

 

Niye "inşallah paylaşan arkadaş yazmamıştır bu ibareyi" diye bu kadar alaycı bir vurgu yaptınız pek anlam veremedim. Selim abi inşaat yapı malzemeleri üzerine dükkanı olan, hoby amaçlı burada olan birisi. Kaldı ki bir çoğumuz öyleyiz, örneğin ben muhasebeciyim. Forumlar sayesinde bilgilenerek, edindiğimiz bilgileri başkalarına aktarmaya çalışıyoruz.

 

Yani konu sahibi kişi yazdıysa eğer, kınayarak ayıplamamız mı gerekiyor bu durumda ? Neden bilmediği için, yada neden yanlış bildiği için yahutta doğru bilip ama neden yanlış yazdığı için. Ne bileyim kişi bilmeyebilir, yanlış bilebilir, yazar paylaşır. Birileride bilir hatta çok bilir gelir, yanlışı düzeltir doğruları paylaşır. Her iki türlüde paylaşımı yapanın temel amacı bilgilendirmek ve bilgi sahibi olmaktır.

 

Sonuçta ortada bir paylaşım var, bu paylaşım için ayrılan bir zaman, bir emek var. O yüzden önce emeğe saygı diyorum. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Cherkess    181
Cherkess

İlhan bey. Yazının derleme ya da başka bir kaynaktan Alıntı olduğu belli aslında. Ancak bazı forumlarda bu tip dergiler ya da bloglar için araç incelemeleri yazanlar var. Inşallah onlardan birine denk gelmemişimdir demek istedim. Şayet denk geldiysem o ibareyi kullanan kişinin araç bilgilerinin kıt Olmasını da yakıştıramadım. Çünkü Awd= All Whell Drive denen sistem suv Tarzı araç üreticilerinin çoğunun kullandığı bir sistem. Her biri farklı adlar kullanır bunun için ama Awd kısmı değişmez. Mesela honda Real Time awd

Nissan İntelligence Awd Subaru Symmetrical Awd isimli sistemleri kullanır. Yani Awd denen Simetrik Dörtçeker deyince bu tabir Eğreti ve yanlış Kaçar.

Kimseyi küçümsediğimiz yok bende öğretmen im sonuçta herkesin bir ekmek kapısı var.

Bu ibareye takmam o yüzden yoksa paylaşan arkadaş gücenmesin diye dedim Inşallah yazıyı paylaşan arkadaş yazmamıştır diye.

Emeğe de saygım var paylaşan arkadaşa da teşekkürlerimi sunarım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
bosphoruss9    379
bosphoruss9

gorusunu mukemmel bir arac bayadır otomobil dergilerinden takip ediyorum.otomatiği cvt sanzumanmıs o yüzden biraz buruk olsamda umarım manuelide ithal edilir.mazda 3 dizel fikrimi ciddi ciddi değiştirebilir..

 

tabi 2.ele düşmesini bkleyeceğim sıfır alacak gücüm maalesef yok((

 

tamamen ekonomık spor sedan gibi yorumluyorum.umarım yanıltmaz beni

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.662
İlhan

Donanım ve fiyat belli olmuş. Fiyat 105 Bin Lira. Subaru XV 90 Bin liraydı, yeni peformanslı ve ekonomik bir motor, donanım vs. 105.000 Bin lira gibi bir fiyat belirlemişler. Ama şu var Subaru severler 100 bin altında bekliyordu fiyatı.

 

 

YENİ SUBARU LEVORG 1.6GT-S SAWD CVT (LİNEARTRONİC)

SI-Drive 

18-inç Alüminyum alaşımlı jantlar 

Siyah ön ızgara 

Sunroof

 LED’li Xenon farlar 

Ön sis ve gündüz sürüş farları

 Otomatik yanan farlar ve yağmur sensörü 

Elektrikli katlanabilen yan aynalar  

Hız sabitleme sistemi  

Hill hold fonksiyonlu elektrikli park freni  

Çift Bölmeli Otomatik Klima  

Deri Döşemeli Spor Koltuklar 

Geri görüş kamerası 

 Anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi  

Gümüş-Karbon görünümlü ön panel, alüminyum pedallar 

 Elektrikli ayarlanabilir sürücü koltuğu ve ön koltuklarda ısıtma 

 6.2 inch ekran SUBARU STARLINK Müzik ve Ses Sistemi (1CD&6 Speaker) Gelişmiş Güvenlik Paketi: 

 Kör nokta uyarı sistemi 

 Otomatik uzun far fonksiyonu 

 Elektrokrom otomatik kararan iç ayna

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G    1.152
M.E.G

CVT nedir yahu, spor aracın tüm sportifliğini kaybettiren bir şanzıman. 1.6 GT 170 bg ama CVT, tam bir fiyasko :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Mümin
      Yazan: Mümin

      Yeni Subaru Impreza Japonya’da Yılın Otomobili seçildi.
      1 Kasım 2015 ve 31 Ekim 2016 tarihleri arasında Japonya’da satışa sunulan binek otomobiller arasında birinci olan yeni Impreza; ön kaput üzerinde yaya hava yastığı sunan ilk Japon otomobili unvanıyla da tarihe geçti.
      Subaru’nun kazandığı sayısız ödüllere bir yenisi daha eklendi. 2003 yılında Legacy ile Japonya’da “Yılın Otomobili Ödülü” ile onurlandırılan Subaru; “2016-2017 Yılının En İyi Otomobili” ödülünü bu kez yeni Impreza ile kazandı. Bu ödül; Japonya’da 1 Kasım 2016 ile 31 Ekim 2016 tarihleri arasında satışa sunulan ve satış tahmini 500 adetin üzerinde olan binek otomobiller arasında yapılan bir değerlendirme.

      Subaru’nun yeni Global Platformu temel alınarak üretilen yeni Subaru Impreza’da; Standart EyeSight sürücü yardım teknolojisine ek olarak kaza anında; yayada kafa yaralanmalarını en aza indirgemek için tasarlanan yaya koruma havayastığı da standart olarak sunuluyor. Yeni Impreza, motor kaputu ile ön cam arasında yer alan “yaya havayastığı”nın standart olarak sunulduğu ilk Japon üretimi otomobil olma unvanına sahip.

      Yılın Otomobili Ödülü’ne ek olarak, Japonya yeni otomobil değerlendirme programı olan JNCAP’te de Subaru otomobilleri çok önemli başarılar elde ediyorlar. JaponNCAP’in içeriğine 2014 yılında eklenen “Önleyici Güvenlik Performansı” değerlendirmesinde, Subaru’nun EyeSight teknolojisine sahip modelleri Impreza, Legacy, Outback, Forester, Levorg ve WRX S4, İleri Derecede Güvenli Araç (ASV++) kategorisinde en yüksek puanları elde ederek önemli bir başarıya imza atmıştı.
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Nisan 2015 – Nisan 2016 mali yılında Subaru 965.892 dört çekişli taşıt sattı. Bu rakam global piyasanın %15.2’sini oluşturuyor. Böylece Subaru Audi’yi de geçerek bu alanda birinci oldu. Jaguar Land Rover 4x4 satışlarında daha çok Land Rover portföyündeki modellerle beşinci sırada.

      Daha önce Fuji Heavy Industries adıyla bilinen Subaru Corporation, pek çok farklı markadan oluşan bir grup ve gelirinin %94’ü otomotiv bölümünden geliyor. Havacılık ve uzay bölümünün ise gelirlerdeki payı %4.7. Amerika Birleşik Devletleri, Subaru için önemli bir piyasa ve buradaki satışlar firmanın bütün satışlarının %60’ını oluşturuyor. Japonya’da Subaru daha çok küçük şehir otomobilleri (Japon “kei” tipi otomobiller) ile tanınıyor. Bunlardan ilki Subaru 360 olmuştu. Japon firmanın ilk dört çekişli otomobili Subaru Leone station wagon dünyanın en iyi dört çekişli otomobili olmuş ve daha popüler hale gelen Subaru Legacy (1989) sedan ve wagon modellerinin temelini oluşturmuştu. Avrupa’da ise markanın popülaritesi ABD kadar yüksek değil. Bu yıl kıtada 50.000 otomobil satıldı ki bu ABD’de bir ayda satılan otomobil sayısından bile daha düşük. İngiltere’de yıllık satışlar 4000 adetin altında.

      ABD piyasasında 2016 yılında 615.000 adet Subaru otomobil satıldı. Subaru Indiana eyaletinde bir fabrikaya sahip ve fabrikada bu yıl sonuna kadar 400.000 adet otomobil üretilmesi, 2019 yılında bu kapasitenin yıllık 436.000 adete çıkması hedefleniyor. Subaru’nun başarısı 4x4 araçlardan oluşan sade ve net model portföyünde yatıyor. Basit dört ya da altı silindirli boksör tipi motor seçenekleri, tek tip süspansiyon ve tekerlek düzeni, ayrıca XV modelinden yedi koltuklu SUV’ye tüm modeller için tek platform kullanılıyor. 
      Subaru’nun sekiz birbiriyle yakından bağlantılı modeli aynı temel mimariye sahip. Yeni XV ve Crosstrek modellerinde ve gelecek yıl çıkacak Ascent SUV modelinde de aynı mimari var. Gelecek üç yıl içinde çıkacak diğer modeller de yeni mimariyi kullanacak. Subaru’nun 2021 yılında Forester ile benzer boyutta bir tam elektrikli crossover otomobili piyasaya sunacağına dair söylentiler var. ABD’de yoğun faaliyet gösteren firma bu elektrikli otomobille Kaliforniya ve diğer bazı eyaletlerdeki emisyon standartlarına uyum sağlamış olacak. Elektrikli crossover modelde de mevcut platformun bir uyarlamasının kullanılması bekleniyor.
       
      Subaru’nun “Prominence 2020” planı kapsamında, firma 2020 yılına kadar yılda 1.2 milyon adet otomobil üretimine ulaşmayı hedefliyor. Firma ayrıca müşteri güveninde bir numara olmak ve sektörde lider karlılığa ulaşmak istiyor. 2016 yılının son üç ayında işletme karı 1 milyar pound üzerine çıkan firmanın kar marjı %18.4.
      Kaynak
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Su­ba­ru, tü­ke­ti­ci­ler­le ya­pı­lan an­ket­ler so­nu­cun­da be­lir­le­nen “2016 Au­to­Pa­ci­fic İde­al Araç­lar Ödül­le­ri­”n­de, XV, Fo­res­ter ve Out­Back mo­del­le­riy­le üç ödül bir­den ka­zan­dı.

      Outback ve Forester modelleri ile bu ödülü ikinci yıl üst üste kazanarak büyük bir başarıya imza atan Subaru, kendi segmentlerinde beklentileri en fazla karşılayan araçlar ürettiğini bir kez daha kanıtladı. 

      Subaru’un SUV modelleri, XV, Forester ve Outback, kendi segmentlerinde beklentileri en fazla karşılayan, kullanıcıları tarafından en ideal bulunan araçlar seçildi. 
      Otomobilleri satın alarak minimum 90 gün süre kullanan müşteriler ile yapılan anket sonucunda ortaya çıkan “2016 AutoPacific İdeal Araçlar Ödülleri”nde XV modeli bu yıl, 2013’ten sonra ikinci kez sıralamaya girerken, Forester ve Outback modelleri kendi segmentlerinde 2 yıl üst üste bu ünvanı kazanarak büyük bir başarı gösterdiler.
      Toplamda 24 kategorinin yer aldığı araştırmada 9 farklı SUV ve Crossover segmenti bulunuyor ve Subaru bu 9 kategorinin 3’ünü kazanarak müşterilerinin araçlarından ne denli memnun olduklarını bir kez daha kanıtladı. 
      Bu da Crossover ve SUV araçlar üretme konusunda Subaru’nun ne denli tüketici odaklı olduğunu bir kez daha göstermiş oldu. Subaru XV modeli, kompakt Crossover-SUV kategorisinde “En İdeal Araç” seçildi. 
      Orta Segment Crossover-SUV kategorisinde Subaru Forester “En İdeal Araç” seçilirken Subaru Outback modeli Premium Orta Segment Crossover-SUV kategorisinde “En İdeal Araç” olmayı başardı. 1986 yılında kurulan AutoPacific şirketinin 2016 anketi, 2015 ve 2016 model yıllarında otomobil satın almış 65.000’i aşkın kişiyi kapsıyor. 
      Minimum 3 ay boyunca otomobillerini kullanmış kişilere yöneltilen ankette 15 farklı sorunun cevaplanması isteniyor. Anketin yapılmasındaki amaç, müşteri araçlarının sürüş dinamikleri, iç mekan kapasitesi, güvenlik ekipmanı, performans ve teknoloji gibi 5 farklı alanda geliştirilmesine yönelik değerlendirmeleri içeriyor. 
      Müşteriler araçlarıyla ilgili ne denli az değişiklik talep ediyorlarsa, araçlar o denli hedefe uygun tasarlanmış ve pazarlanmış anlamına geliyor. Subaru’nun 3 kategoride ulaştığı bu ödül, tüketici beklentilerine ne denli yakın bir marka olduğunu kanıtlıyor. 
       AutoPacific gelecek odaklı bir otomotiv pazarlama ve araştırma şirketi. Merkezi Tustin California, ABD’de bulunan şirket, otomobil üreticileri, distribütörler ve yan sanayi şirketleri için çeşitli araştırmalar yürütüyor. 1986 yılında kurulan AutoPasific, her yıl otomotiv alanında farklı araştırmalar yayınlıyor.
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Sport Plus paketiyle birlikte gelen EyeSight ile artık daha da güven verici.
      WRX’in DNA’sında bulunan sportif sürüş zevkini Legacy’nin kullanışlılığı ve geniş iç mekan konforuyla harmanlayan 1.6 litrelik direkt enjeksiyonlu 170 HP güç ve 250 Nm tork üreten boxer turbo motora sahip Levorg’un EyeSight sistemine sahip yeni versiyonu Levorg 1.6 GTS-S Sport Plus modeli 131 bin 990 TL’lik perakende satış fiyatı ile bayilerdeki yerini aldı. GT-S modelinin fiyatı ise 122 bin 990 TL.

      Subaru’nun tam kapsamlı güvenlik sistemi EyeSight

      Subaru EyeSight teknolojisi, araçlar, yayalar ve bisiklet kullanıcıları gibi hareketli nesneleri ya da raylar ve şeritler gibi sabit nesneleri algılamak için yalnızca stereo kamera teknolojisinin kullanıldığı ilk sistem. EyeSight teknolojisi Subaru mühendislerinin, seksenlerin sonunda Japonya’da Subaru araçlarda test edilen ve uygulanan milimetrik dalga radar ve lazer radar gibi diğer sistemlerin ardından kapsamlı bir araştırma ve gelişimi sonucunda ortaya çıktı.
      Kullanıcının önündeki yol için ikinci bir çift göz gibi olan EyeSight, neredeyse insan gözü kadar etkin olan mükemmel görüntü tanımlama ile üç boyutlu renkli görüntüler yakalayan iki stereo kameraya sahip. İki kameradan alınan görüntüleri şekil, hız ve uzaklığı kesin bir şekilde belirlemek için kullanan EyeSight yalnızca araçları değil, aynı zamanda motorsiklet, bisiklet ve yayaları da algılıyor. Potansiyel bir tehlike algıladığında sürücüyü uyararak kazanın meydana gelmesini önlemeye yardımcı olmak için gerekirse fren sistemini de devreye sokuyor. Adaptif Hız kontrolü, Şerit İçi Kontrolü ve Şeritten Çıkma Uyarısı, Önde Giden Aracın Hareket Etme Uyarısı, Şerit Takip Asistanı, Çarpışma Öncesi Fren Sistemi ve Çarpışma Öncesi Gaz Kontrolü gibi geliştirilmiş güvenlik performansıyla EyeSight, sürücü üzerindeki yükü azaltıyor ve araçtaki güvenlik hissini artırıyor.
      Levorg’da sunulmaya başlanan “yeni nesil EyeSight”, mevcut özelliklerinin yanı sıra Şerit Takip Asistanı ve Şeritte Kalma Asistanı gibi özelliklere de sahip. Dünya çapındaki pek çok bağımsız testte veya benzer sistemler ile gerçekleştirilen karşılaştırmalarda Subaru’nun EyeSight sistemi türünün en iyi örneklerinden biri olarak nitelendiriliyor.
      Adaptif Hız Kontrolü
      EyeSight sadece geleneksel hız kontrolünde olduğu gibi sürücünün ayarlamış olduğu hızı muhafaza etmekle kalmaz; önünde bir araç saptadığında Adaptif Hız Kontrolüyle, önde giden araçla aradaki mesafeyi belirlemek için mesafeyi ve hız farkını takip ederek hızı kontrol eder. Motoru, şanzımanı ve freni hızınızı trafik akışı doğrultusunda yaklaşık olarak 0 km/s’den 180 km/s’ye kadar geniş bir aralıkta tutmak amacıyla ayarlar. Otoban, otoyol ve benzeri yollarda kullanım için tasarlanmış olan Adaptif Hız Kontrolü önde giden aracı ve fren lambalarını tespit eder ve hem yoğun trafikte hem de uzun sürüşlerde ise rahatlığı ve konforu sağlar.
      Şerit İhlal Uyarısı
      Yorgunluktan dikkatiniz dağıldığında ve şeritten saptığınızda ya da çıktığınızda Şerit İhlal Uyarısı, uyarı sesi ve yanıp sönen bir gösterge ile tetikte olmanızı sağlar. Ancak Şerit İhlal Uyarısı sadece, yaklaşık 60 km/s daha yüksek hızda harekete geçer. Yaklaşık 50 km/s ya da daha yüksek hızlarda seyahat ederken kazara şeridin kenarına kaydığınızda ve sinyal vermeden şeritten ayrılmaya başladığınızda Şerit İhlal Uyarısı sizi uyarı sesi ve yanıp sönen göstergesiyle şeridinden ayrılmadan uyarır.
      Önde Giden Aracın Hareket Etme Uyarısı
      Durma halindeyken EyeSight trafiğin yeniden hareket ettiğini algılarsa önde giden aracın hareket ettiğini göstermek için uyarı sesi ve yanıp sönen göstergesiyle sürücüyü harekete geçmesi yönünde uyarır.
      Şeritte Kalma Asistanı
      Sistem, Şeritte Kalma Asistanını devreye aldığınızda ve 65 km/s üzeri hıza çıktığınızda, aracınızın şerit üzerine doğru yöneldiğini fark ederek, sürüş güvenliğinizi sağlamak üzere direksiyon simidine müdahale ederek aracınızın tekrar şeridini korumasına yardımcı olur.Çarpışma Öncesi Fren SistemiBir araçla ya da karşıdaki engelle yaklaşan bir çarpışma saptadığında Çarpışma Öncesi Fren Sistemi sürücüyü uyarı sesi ve gösterge panelindeki ekranda ışık ile uyarır. Eğer sürücü çarpışmayı önlemek için bir manevra yapmıyorsa sistem, herhangi bir etkiyi ve mümkünse kazayı önlemek için otomatik olarak fren uygulayabilir. Eğer sürücü kazayı önlemek için bir manevra yaparsa Çarpışma Öncesi Fren Yardımı sürücünün çarpışmayı önlemesi için yardımcı olabilir.
      Çarpışma Öncesi Gaz Kontrolü
      EyeSight karşınızda bir engel gördüğünde, park halinden çıkarken, vites konumu R (geri vites) yerine D (sürüş) konumunda unutulduğu takdirde Çarpışma Öncesi Gaz Kontrolü Sistemi seri uyarı sesleri çıkarır, yanıp sönen göstergeleri harekete geçirir ve önden çarpışmayı engellemek için motor gücünü keser.
      Legacy, Revolution ve Touring: Levorg 
      Sportif özelliklerle kullanışlılığı birleştiren Levorg, direksiyon başında vakit geçirmeyi seven sürücüler için kusursuz bir otomobil. Ön tasarımını Subaru WRX STI’dan alan Levorg, kullanışlı teknolojisinin yanı sıra sürüş güvenliği ve çevre dostu özellikleriyle de günümüzün beklentilerine çok iyi yanıt veriyor. Benzersiz şık ve sportif bir tasarıma sahip olan Levorg, üstün performansı ve güvenlik özellikleriyle de Subaru’nun zengin mirasını zirveye taşıyor.
       

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×