Jump to content
Mehmet Özdemir

EPA Volkswagen’i Emisyon Testlerinde Oynama Yapmakla Suçluyor

Tavsiye Edilen Mesajlar

Mehmet Özdemir    2.494
Mehmet Özdemir

2016_golf_sportwagen_5208.jpg

 

ABD Çevre Koruma Ajansı (EPA),  Volkswagen’in emisyonla ilgili düzenlemelerin etrafından dolaşmak için özel yazılımlar kullandığını iddia etti.

 

Şirketin 2009’dan bu yana bazı modellerin testinde ”yenilgi aracı” olarak adlandırılan bir araçtan faydalandığı söyleniyor. Cihazın sadece otomobil emisyon testindeyken çalıştığı, ancak kirlilik oluşumunun zirve yaptığı normal sürüş esnasında çalışmadığı belirtiliyor. EPA’dan yapılan açıklamada bu yöntem sayesinde otomobilin laboratuvarda ve testlerde emisyon standartlarını karşıladığı, ancak normal işleyiş sırasında emisyonun standart değerin 40 katına çıktığı belirtildi.

 

Volkswagen’in bu yöntemle EPA’nın üstünde önemle durduğu Temiz Hava Yasası’nı ihlâl ettiğine dikkat çekiliyor. Geçtiğimiz yılın kasım ayında Hyundai ve Kia’ya yasayı ihlâl ettikleri gerekçesiyle 100 milyon dolarlık rekor cezalar kesilmişti.

 

2009 ila 2015 arasında üretilen toplam 428 bin araçta söz konusu sistemin bulunduğu belirtilirken, EPA henüz araç sahiplerine yönelik bir çağrı gerçekleştirmedi. Jetta, Beetle, Golf, Audi A3 ile 2014 ve 2015 model Passat’lar emisyon sisteminin kullanıldığı otomobiller arasında yer alıyor.

 

Kaynak

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Revivo73    1.124
Revivo73

Bu haber dün NYTimes'ta cıktı ve olayın büyüklüğü dolayısıyla bir gönderi yapmayı dahi düşündüm Fakat NYTimes taki haberde amerikanın araç başına $37.500 ceza keseceği ve toplamda $18milyar gibi dev bir ceza oluşacağı da yazıodu ki o artık ceza değil, savaş ilanı gibi birşey.

 

Ancak VW nin yaptığı da pek affedilecek türden birşey de değil testteki miktarın 40x çıkıyorsa olaydaki yanlışlık bariz fakat koskoca VW'nin bu denli bariz bir hata yapması da şaşırtıcı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir    2.494
Mehmet Özdemir

Hele bir de 8 silindirli otomobillerin cirit attığı Amerika'da kafaya taktıkları şeye bak. 5 milyon dolara anlaşsınlar bence

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Revivo73    1.124
Revivo73

Olay sadece teknik veya hava kirliliği değil, VW Almanyanın sembolüdür ve Amerika yüzyıldır Almanya'yla politik olarak zıt, o yüzden de fırsat ele geçmişken cezayı fazlasıyla geçirmek isteyebilirler ya da en azından normal ceza kesip medyada  Alman'a laf geçirme sohbetleri yapabilirler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quiteguide    304
quiteguide

Allahim beni alaman aracına muhtaç etme. Terörün en büyük destekçisi olan ülkenin aracına binmektense ata essege hatta el arabasına binmeyi tercih ederim bi suren olursa :) bu olayla ilgili olarak da umarım iyi bi ceza geçirirlerde Amerika dan aldığı darbe ile batar wv.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Revivo73    1.124
Revivo73

Terörün en büyük destekçisi Almanya tamam, peki terörün mucidi kim şeklinde bir soru da var. Yani ortada bir mucid olmalı ki destekleyen olsun, değil mi. Tarih kitapları ve güncel haberlerden mucidi de belirtelim: 50+1 eyalete sahip birşey. Veya açık ifadeyle 50 eyaletli Amerika ve onun 51. eyaleti İngiltere. Destekçiler de Almanya, Fransa ve İspanya hariç çeşitli birkaç Avrupa devleti daha ve Avustralya ve çeşitli birkaç ülke şeklinde sıralanıyor. Olay bununla da bitmiyor, mucid bu destekçilere kendi elemanlarını başkan, başbakan olarak seçtirip yerleştiriyor. Almanya'daki haberleri yakından takip eden biri olarak (dikkat, almanyadaki bulvar basını değil, gerçekleri konuşan basını diyorum) Almanya'daki şu anki başbakanın Amerika ve Israil'in elemanı olduğunu tüm Almanyanın fark ettiğini de belirteyim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Fotifoti    2.249
Fotifoti

Terörün en büyük destekçisi Almanya tamam, peki terörün mucidi kim şeklinde bir soru da var. Yani ortada bir mucid olmalı ki destekleyen olsun, değil mi. Tarih kitapları ve güncel haberlerden mucidi de belirtelim: 50+1 eyalete sahip birşey. Veya açık ifadeyle 50 eyaletli Amerika ve onun 51. eyaleti İngiltere. Destekçiler de Almanya, Fransa ve İspanya hariç çeşitli birkaç Avrupa devleti daha ve Avustralya ve çeşitli birkaç ülke şeklinde sıralanıyor. Olay bununla da bitmiyor, mucid bu destekçilere kendi elemanlarını başkan, başbakan olarak seçtirip yerleştiriyor. Almanya'daki haberleri yakından takip eden biri olarak (dikkat, almanyadaki bulvar basını değil, gerçekleri konuşan basını diyorum) Almanya'daki şu anki başbakanın Amerika ve Israil'in elemanı olduğunu tüm Almanyanın fark ettiğini de belirteyim.

Terörün mucidi ilk kardeş akıtan kabil tabiki ) bu gelenler de onun soyundan. Fazla kafa yormaya gerek yok. dünyayı ikiye ayırmak istesen iyiler ve kötüler diye ayırabilirsin zaten. ama her fırsatta ihanet eden Almanya'ya bir oh olsun çekerim. öpsünler Mesut özil'e de kılım zaten. adını da değişsin gavat

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
peaceseller    76
peaceseller

Umarım böyle birşey yapmamışlardır ve böyle bir ceza yemezler. VW çok büyük bir grup ve birçok Türk firması var VW grubuna iş yapan. VW'ye gelecek zararın dolaylı olarak bizim ekonomimize de olumsuz etkisi olacaktır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
bosphoruss9    379
bosphoruss9

Hele bir de 8 silindirli otomobillerin cirit attığı Amerika'da kafaya taktıkları şeye bak. 5 milyon dolara anlaşsınlar bence

sorma abi ülkede en ideal motor kombinasyonu v6 2.5lt veya v6 3.0 litre olarak görülüyor..birde 40 kat fazla da ne oluyor ya..vw ort.10 litre tüketiyor dediği model 400ltre mi tüketmıs yani,ohaa öle bi litre kamyonlar için yok ya,,travego otobüs 31-33litre mazot yakıyor..verilen değerlerde belli orandan fazla sapma olabilir buna inanırım ortalamanın üzerinde sapmada olabilir,,cezayı gerektirecek bi sapmada olabilir,,ama 40katta fazla olmus ya,

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Canuck    443
Canuck

http://money.cnn.com/2015/09/20/autos/volkswagen-ceo-apology/index.html

VW CEO'su ifadesi su sekilde "musterilerimizin ve kamuoyunun guvenini sarstigimiz icin uzgunuz" demis. Acikca itiraf etmiyor ama zaten bu ifadeyi sirketin avukat ordusu inceleyip onay vermistir :) ve EPA ile pazarlik baslamistir bile.

VW cok buyuk lokma. Sirket sozkonusu dizel araclarin tamamini geri cagirip sorunu giderecekmis. Muhtemelen karsilikli oturup bir para cezasi uzerinde de anlasirlar. Yalniz bu isguzar bir kac muhendisin kendi baslarina yapmaya cesaret edebilecegi bir sey degil. Acaba bundan VW ust yonetiminde kimlerin haberi vardi ve kimlerin kellesi gidecek? CEO kendi ic kurallarine ve kanuni duzenlemelere aykiri davranislara musamaha gostermeyeceklerini soylemis ama bir kac tane gunah kecisi secip elemanlari guzel bir tazminat paketiyle gonderip olayi kapatabilirler. EPA Hyundai ve Kia'nin enselerini tokatladi rahatca gecen sene ama VW'e karsi biraz daha politik davranabilirler.

NTV genelde otomotiv haberleriyle cok ilgilidir. Ancak beklendigi uzere web sitelerinde bu habere rastlayamadim :) Bakalim ne zaman gececekler bu haberi :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
SeZaR_323    129
SeZaR_323

Hiç şaşırmadığım Trash Auto markasının komik haberi. Orası Türkiye değil koçum, hile hurda sökmez, söke söke alırlar adamdan...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Revivo73    1.124
Revivo73

Onlar Türkiye'de de böyle pis duman saçıyordur. Zaten dizel hemen her markada pis bir duman çıkartıyor, belki ancak BMW Mercedes gibi markalar hariç.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
firstblood    76
firstblood

Hep toyota ve mazda lobisinin işi bunlar :) pazardan cekilir mi acaba vw bu cezayla? Cok para yahu..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
PAN    314
PAN

Tahminen pazarlık ve indirim yapılır.. ama firmayı sarsacak bir ceza ödeyeceklerdir. Kesinlikle haketmişler yaptıkları dolandırıcılık.

 

Çinde'de dsg şanzıman sorunlarını kabul edip garantiyi uzatmışlardı. 

 

Türkiye'de lobisi çok güçlü.. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.355
İlhan

Tahminen pazarlık ve indirim yapılır.. ama firmayı sarsacak bir ceza ödeyeceklerdir. Kesinlikle haketmişler yaptıkları dolandırıcılık.

 

Çinde'de dsg şanzıman sorunlarını kabul edip garantiyi uzatmışlardı. 

 

Türkiye'de lobisi çok güçlü.. 

 

Dsg şanzımanın garantisini, Çinde ve Amerika'da. 10 Yıl 160 Bin km'ye çıkardılar diye bir haber okumuştum.

 

Türkiye'den de bir çok Vw kullanıcısı bu garantinin beklentisinde. Bu duruma herhalde ağlanacak halimize gülmek denir.

 

Bir teselli ver...bir teselli ver....şarkısını armağan ediyorum tüm Vw kullanıcılarına.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zoptrik    645
zoptrik

Bu habere göre volkswagen bir hata yapmış gibi görünmüyor. Test şartlarının gerçek hayatı karşılamadığını gösteriyor o kadar. Zaten emisyon için katalitik konverter biraz mantıklı ama sadece rölantide ve düşük devirde çalışan EGR valfi nedir arkadaş. Bu açık açık testlerin test olmaktan çıkıp masturbasyona kaydığının açık bir göstergesi. Bu haber doğrultusunda standartlar düzenlenirse tsi, tdi araçları unutun hepsi yalan olur. Skyactive bu konuda çok sivrilir. Çünkü atmosferik stabil çalışan hem de direk enjeksiyonlu bir sistemde emisyonu ayarlamak çok daha kolay olacaktır. Bu işte mazdanın parmağı olabilir ki doğru bir hamle hem ticari olarak hem de stratejik olarak. 

Paylaşım için teşekkürler. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
PAN    314
PAN

Dsg şanzımanın garantisini, Çinde ve Amerika'da. 10 Yıl 160 Bin km'ye çıkardılar diye bir haber okumuştum

 

Bizde o dandik şanzımanları 2 yıl garantiyle satıyorlar. Müşteriler gayet memnun, şikayet eden dava açan yok. Çin ve ABD' de açılan davalar sonucu ülkede satış yapması yasaklanma durumuna gelince garantiyi 10 yıla çıkarttılar.

 

Bizde nasıl oluyorsa bu araba peynir ekmek gibi satıyor...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zoptrik    645
zoptrik

Dsg şanzımanın garantisini, Çinde ve Amerika'da. 10 Yıl 160 Bin km'ye çıkardılar diye bir haber okumuştum.

 

Türkiye'den de bir çok Vw kullanıcısı bu garantinin beklentisinde. Bu duruma herhalde ağlanacak halimize gülmek denir.

 

Bir teselli ver...bir teselli ver....şarkısını armağan ediyorum tüm Vw kullanıcılarına.

Abi volkswagen kullanıcılarına vurmaz bu. Yeni bir yazılımla emisyonu optimuma getirecek şekilde yeni bir yazılım yazarlar servislere yaptırırlar. Araçların gücü biraz azalır ama sıfır fiyatlarına artış olarak döneceği için ve takıntılı milletimiz vosvos olsun 5 kuruş fazla olsun mantığını gütmeye devam edeceği için ikinci el vw piyasası artar ve vw kullanıcısının yüzü yine güler. Merakla takipteyim.  

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
PAN    314
PAN

Alman malı iyidir diye bilenlerin iki kez düşünmesinde fayda var

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Yeni 2017 Polo net ve karizmatik tasarımı ile etkiliyor, ayrıca yolcular ve bagaj için daha fazla alan sunuyor.

      Yeni Polo piyasaya çıktı.Net ve güçlü tasarımı, daha geniş kullanım alanı, daha verimli motorları ve öncü niteliğinde sürüş yardım sistemleriyle yeni Polo önceki nesillerin başarı hikayesini sürdürmekte kararlı. Volkswagen Markası Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Herbert Diess yeni modeli “Polo genç ve taze bir otomobil. Karizmayı güçlü teknolojiyle birleştiriyor. Bu boyutta olup da bu kadar geniş kullanım alanı sunan başka bir otomobil yok. Bu da Polo’yu bir numaralı kompakt otomobil yapıyor ve daima öyle kalacak” diye tanımlıyor.
      Bugüne kadar 14 milyondan fazla satılan Polo, dünyanın en başarılı kompakt otomobillerinden birisi. Farklı versiyonlara sahip Polo, dünya çapında 16 milyondan fazla kez satıldı. Altıncı nesil, tamamen yeni bir dış tasarıma sahip. Bu tasarım, arabayı daha sportif ve daha büyük gösteriyor. Aynı zamanda, yeni Polo gerçekten de her bakımdan selefinden daha büyük. Sonuç olarak, sürücü ve yolcular için daha fazla kullanım alanı var ve bagaj kapasitesi 280 litreden 351 litreye çıktı.

      Yeni Polo modelinin lansmanı ile Volkswagen, dünyanın en gelişmiş kompakt otomobillerinden birini sunuyor. Bu, daha önce Golf ve Passat sınıfı için kullanılan yardım sistemlerinin Polo'ya da aktarılması anlamına geliyor. Üç standart donanım seviyesi Trendline, Comfortline ve Highline'a ek olarak, özel versiyon Polo Beats (300 watt'lık bir ses sistemi gibi özelliklere sahip) ve sportif üst model Polo GTI (147 kW / 200 PS güç çıkışı) seriyi çeşitlendiriyor. Yeni Polo'nun, giriş seviyesi Trendline versiyonu bile, evden çıkış ve eve varış fonksiyonlarına sahip LED gündüz farları, hız sınırlayıcı, Şehir Acil Durum Freni, Yaya İzleme ve Ön Bölge Asistanı çevre izleme sistemi gibi standart özelliklere sahip. Polo Trendline'ın Almanya'da fiyatı 12.975 € 'dan başlıyor.
       
      Yeni Polo ile sunulan özelliklerden bir tanesi de uyumlanabilir seyir kontrolü ACC (210 km / s hıza kadar aktive edilebilir). Polo'da sunulan yeni seçenekler arasında, arka trafik uyarısı, kör nokta algılama, şerit değiştirme sistemi, park alanlarından çıkmak için "manevra fonksiyonu" ile yarı otomatik park yardımı sistemi de bulunuyor. Park yardımı, park ederken herhangi bir darbeyi önleyerek otomatik koruma sağlıyor. İsteğe bağlı anahtarsız erişim kilitleme ve motor başlatma sistemi de modelde ilk kez sunuluyor.

      Buna ek olarak, Polo, Volkswagen Grup içerisinde yeni versiyon Active Info Display'i kullanan ilk model oldu. Dijital kontrol araçlarıyla sistem segmentte tamamen yeni. Aynı zamanda, Polo 6.5 ile 8.0 inç arasında değişen farklı boyutlarda ekranlara sahip yeni nesil multimedya sistemleri ile geliyor. Ekranlar camla kaplanmış ve kabine akıllı telefonlara benzer yüksek teknolojili bir görünüm kazandırıyor.

      Çok sayıda yeni renk seçeneği (toplam 14 dış cephe rengi mevcut) ve on iki farklı tekerlek seçeneği (14 - 18 inç, bazıları kontrast renklerde boyanmış), çok sayıda dekor ve 11 farklı koltuk kaplaması Polo'yu daha renkli ve daha kişisel hale getiriyor. Diğer kişiselleştirme seçenekleri arasında tam LED farlar, LED arka lambalar, nem ve güneş sensörü ile alerjen filtresi, akıllı telefonlar için kablosuz şarj (isteğe bağlı olarak endüktif anten bağlantısı da dahil olmak üzere), ayarlanabilir amortisörlü Sport Select süspansiyon düzeni ve bu sınıftaki en büyük panoramik açılabilir tavan pencerelerinden birisi bulunuyor.

      Avrupa'nın birçok yerinde yeni Polo, yıl bitmeden önce piyasaya sürülecek ve bir dizi Euro 6 uyumlu motor aşamalı olarak sunulacak. İlk sunulacak güç çıkışı seçenekleri, 48 kW / 65 PS'den 110 kW / 150 PS'ye kadar uzanacak. İlk kez, Polo, 66 kW / 90 PS'lik bir güç çıkışı ile yeni geliştirilen 1.0 TGI bir doğal gaz motoruyla da satışa sunulacak. Buna ek olarak, dört benzinli ve iki dizel motor seçeneği mevcut ve hepsi standart olarak durdur / başlat sistemi ve rejeneratif frenleme modu ile donatılmış. Güç çıkışı 70 kW veya üstü olan her motor çift debriyajlı bir şanzıman (DSG) ile kombine edilebiliyor.
       
      Doğal gaz
      1.0 TGI, 66 kW / 90 PS, 5 vitesli şanzıman
       
      Benzin
      1.0 MPI, 48 kW / 65 PS, 5 vitesli manuel şanzıman ile
      1.0 MPI, 55 kW / 75 PS, 5 vitesli manuel şanzıman ile
      1.0 TSI, 70 kW / 95 PS, 5 vitesli manuel şanzıman / 7 vitesli DSG ile
      1.0 TSI, 85 kW / 115 PS, 6 vitesli manuel şanzıman / 7 vitesli DSG ile
      1.5 TSI 110 kW / 150 PS, 6 vitesli manuel şanzıman / 7 vitesli DSG ile
      2.0 TSI 147 kW / 200 PS, 6 vitesli manuel şanzıman / 7 vitesli DSG ile 
       
      Dizel
      1.6 TDI 59 kW / 80 PS, 5 vitesli manuel şanzıman
      1.6 TDI, 70 kW / 95 PS, 5 vitesli manuel şanzıman / 7 vitesli DSG ile
      Kaynak
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Volkswagen’in 2018 Polo modeli yarı hibrit sistemiyle gelecek. Talepteki düşüş ve katı CO2 emisyon standartları nedeniyle dizel motorlar terk ediliyor.
       
       
      Volkswagen altıncı nesil 2018 Polo’da kullanılması planlanan 1.5 litre dört silindirli motorun geliştirmesini durdurdu. Bunun yerine benzinli – elektrikli yarı hibrit sistem kullanılacak. Yeni alüminyum blok, yüksek basınçlı enjeksiyonlu motor Volkswagen’in küçük motorlar atağının bir parçasını oluşturacaktı. Bu seride güncellenen yedinci nesil Golf’te kullanılan 1.5 litre dört silindirli direkt enjeksiyonlu benzinli motor da bulunuyor. Ne var ki, yüksek mühendislik maliyetleri, sıkı CO2 ve Nox emisyon standartları ve Avrupa’da B segmentinde azalan dizel talebi, Volkswagen’in dizel skandalı ile de birleşince, firma küçük dizel motorlar stratejisini bırakmaya ve benzinli – elektrikli hibrit sistemler geliştirmeye karar verdi. Bu konudaki açıklama da VW’nin Ar-Ge yöneticisi Frank Welsc’ten geldi.
       
      Geçen hafta İspanya’da yeni Golf’ün tanıtımında konuşan Welsch yeni stratejilerinde dizellerden vazgeçmelerinde özellikle etkili bir egzoz arıtma sistemi geliştirmenin yüksek maliyetinin rol oynadığını söyledi. Welsch “Sadece katalizör sistemi için 6 – 8 bin euro malzeme maliyeti çıkıyor. Katalizör sistemi en az motorun kendisi kadar pahalı. Polo’ya dizeli eklersek otomobilin fiyatının %25’i arıtma sistemi maliyetinden oluşuyor” dedi.
       
      Öte yandan, Welsch Volkswagen’in Polo ve gelecek versiyonlarında dizel motorlar sunmaya - yeni giriş seviyesi T-Cross SUV de buna dahil - ne zaman tam olarak son vereceklerini net şekilde belirtmedi. 1.6 litre dört silindirli motorun günlerinin sayılı olduğunu söyleyen Welsch EA827 için “Üç ya da dört yıla ortadan kalkacak” dedi.
       
      Volkswagen’in ürün serisinde dizel küçük motorlara alternatif sunacağını doğrulayan Volkswagen’in Ar-Ge yöneticisi, “Çok uzak olmayan bir zamanda insanlar benzinli motorlu yarı hibrit otomobilleri tercih edecekler” diye konuştu.
       
      Volkswagen’İn yeni nesil modellerinin geliştirme süreçlerini takip eden Welsch hibritlerin giderek sıkılaşan emisyon standartlarına ekonomik ve uygulanabilir bir yanıt olabileceğini savunuyor ve “Bir yarı hibrit sistem hem ucuz hem de küçük kapasiteli dizel ile aynı CO2 seviyesine sahip ve Nox emisyonu çok daha az” diyor.
       
      Yeni planlar dahilinde Volkswagen ağırlıklı olarak yeni Golf 1.5 TSI Evo Blue Motion için tanıtılan sistem gibi yeni elektrikli sistemlere yatırım yapacak. Welsch enerji geri kazanımı için 48 volt sistem kullanılacağını, en yeni sistemde dört kat daha fazla enerji elde edilebildiğini belirtiyor.
       
      Sürüş sistemi stratejisindeki değişikliğin sonucu olarak, mevcut beşinci nesil Polo’da sunulan Volkswagen turboşarjlı 1.4 litre üç silindirli dizel motorunun da üretimini durdurma kararı aldı. Motorun piyasadan ne zaman tamamen çekileceği ise henüz belirsiz.
       
      1.5 litre dört silindirli dizel motorun sonlandırılma kararına karşın, Welsch firmasının yaygın şekilde kullanılan 2.0 litre dört silindirli dizel motorunun (EA288) ise korunacağını vurguladı. Welsch “2.0 litre kesinlikle iyi bir geleceğe sahip. 1 ya da 1.5 yıl içinde yeni nesil çıkacak” dedi.
       
      Welsch ayrıca yeni 2.0 litre motorun kod adının EA288 EVO olduğunu doğruladı ve motorun CO2 emisyonlarının ciddi oranda düşürüleceği sinyalini verdi.
       
      kaynak

    • Ali
      Yazan: Ali
      FBI, Volkswagen'ın üst düzey yöneticisi Oliver Schmidt'i, emisyon skandalı sonrasında ABD yasalarını ihlal etmek suçlamasıyla tutukladı. 2014 ve Mart 2015 döneminde Alman otomotiv devi Volkswagen'ın ABD yasalarına uyum ofisinin başında bulunan Schmidt, Florida'da emisyon skandalına yönelik yürütülen bir soruşturma kapsamında Detroit'te tutuklandı. 
      Alman Volkswagen ise yaptığı açıklamada, ABD Adalet Bakanlığı ile işbirliğinin sürdüğünü, fakat yürüyen bir soruşturma ile ilgili şu aşamada henüz bir açıklama yapılmayacağını bildirdi.
      Volkswagen hakkında New York ve Massachusetts federal savcılık ofisleri tarafından yürütülen soruşturmada hazırlanan iddianameye göre Oliver Schmidt, Alman devinin ABD emisyon yasalarını ihlal etmesinde büyük rol sahibi olarak nitelendiriliyor.
      Bu arada tutuklama kararı, VW ve AMD Adalet Bakanlığı arasında emisyon skandalı nedeniyle 2 milyar doları aşan bir anlaşmanın arefesinde geldiği de dikkat çekti.
      Kaynak :http://www.haberturk.com/ekonomi/otomobil/haber/1346196-volkswagen-yoneticisi-oliver-schmidt-fbi-tarafindan-tutuklandi
       
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Volkswagen yeni Golf’ü sunar. Alman üretici 2017 Golf modelini resmi olarak gün yüzüne çıkardı. Yeni Vw Golf 2017 teknik iyileşmeleri ile öne çıkıyor.     Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Herbert Diess: “Yeni Golf, Volkswagen’in tarihindeki en büyük ürün atağının başlangıcını temsil ediyor”. Volkswagen kapsamlı bir güncellemeden geçirdiği Golf modelini bugün Almanya Wolfsburg’daki Autostadt içinde bulunan kulesinde tanıttı. Güncellenen otomobil yeni bir tasarım, yeni motor teknolojileri, asistan sistemler ve yeni nesil multimedya sistemleri ile geliyor. Kompakt sınıfında dünyada ilk kez en üst seviye “Discover Pro” multimedya sistemi jest kontrolü ile çalıştırılabiliyor. 9.2 inç ekranı ile sistem konsept ve görünüm olarak yine Golf’te yeni bir özellik olan dijital kontrol paneli ile bütünlük içinde. Güncellenen Golf yarı otomatik sürüş fonksiyonlarına sahip ilk kompakt otomobillerden birisi. Yeni trafik sıkışıklığı asistanı otomobilin yoğun trafikte sürücü müdahalesi olmadan dur-kalk yapmasını ve ilerlemesini sağlıyor.

      Volkswagen Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Herbert Diess yeni otomobilin dünya prömiyerinde şunları söyledi: “Güncellemede en çok yeni nesil multimedya ve bağlanabilirlik özelliklerine odaklanıldı. Başka hiç bir kompakt otomobilin Golf’ten daha akıllı, güvenli ya da interaktif olmadığını söyleyebilirim. Volkswagen ivme kazanıyor. 2017’de ondan fazla yeni model ve büyük güncellemeler tanıtacağız. 2020 yılı itibariyle bütün serimiz yenilenmiş olacak”.

      Piyasaya çıktığı ilk günden bu yana 33 milyon satılan efsane model Golf’ün yeni güncellemeyle kazandığı potansiyel sahip olduğu asistan sistemlerden anlaşılabiliyor. Bunlar arasında ön kısım asistanı ve yaya takibi, yeni trafik sıkışıklığı asistanı ve acil durum assitanı gibi teknolojiler var. Firmanın yönetim kurulu üyesi ve baş mühendis Dr. Frank Welsch 2017 model yılı Golf ile birlikte kompakt sınıfında ilk kez otomatik sürüş özelliklerine de yer verdiklerine dikkat çekti. Welsch bu teknolojilere ilişkin şunları söyledi: “Şerit asistanı ve şeritten ayrılma uyarısı sistemi, uyumlanabilir seyir kontrolü ACC ve trafik sıkışıklığı asistanı gibi özelliklerin birlikte çalışması sayesinde, trafik sıkışıklığı asistanı saatte 60 km’ye kadar hızlarda, dur-kalk yapılan yoğun trafikte otomobilin hakimiyetini sürücüden devralabiliyor. Sistem direksiyonu, freni ve gazı kontrol edebiliyor”.
       
      Yeni Golf’teki bu inovasyonlara TSI motor ailesi eşlik ediyor. Güncellenen Golf yeni turboşarjlı 1.5 TSI Evo motorla geliyor. Bu motor 110 kW/150 hp güç çıkışına sahip, dört silindirli ve değişken aktif silindir yönetimi (ACT) sistemi ile geliyor. Bunu 96 kW/130 hp gücünde yine ACT teknolojili BlueMotion versiyon takip ediyor. Bu versiyon aynı zamanda boş viteste giderken motoru geçici süre için kapatabiliyor.

      Dr Welsch yeni motorlar için ise "Yeni Golf bu motorlarla benzerlerine kıyasla bir litre daha az yakıt harcıyor. Buna akıllı sürdürülebilirlik diyoruz. Bu herkes için ulaşılabilir bir ilerlemedir” dedi. Volkswagen aynı zamanda Golf GTI’ın da performansını arttırdı. Motor artık 169 kW/230 hp ya da 180 kW/254 hp güç seçenekleriyle gelecek. Yeni 7 kademe DSG (çift debriyajlı) vites yüksek verimlilikli bir alternatif olarak aşamalı şekilde 6 kademe DSG viteslerin yerini alacak.

      Volkswagen Golf güncellemesi iki ve dört kapılı versiyonları, Golf Variant, sportif Golf GTI ve Golf GTE’yi kapsıyor. Yeni Golf’ün tanıtıldığı Wolfsburg, aynı zamanda modelin yedi neslinin de geliştirildiği ve üretildiği yer. Yeni Golf tasarımıyla da önceki nesillerden ayrılıyor. Değişiklikler arasında yeni tamponlar, halojen farlar ve LED gündüz sürüş ışıkları, xenon farların yerini alan yeni full LED far seçeneği, yeni ön kanatlar, full LED arka lambaları ve alaşım tekerlekler bulunuyor.
       
      2017 model yılı Golf’ün ön satışları bu Aralık ayının başında başlayacak. Modelin giriş fiyatı değişmeyecek. Volkswagen gelecek hafta Los Angeles otomobil fuarında sıfır emisyonlu yeni e-Golf’ün de prömiyerini gerçekleştirecek.
      Kaynak

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×