Jump to content
Lemo

1. Nesil Mazda 3 Subap Değişimi

Tavsiye Edilen Mesajlar

Lemo

Merhaba arkadaşlar 1. Nesil Mazda 3 aracımın subap değişimini yaptık. Onarıma başlamadan önce arabada yaşadığım sorunları sizinle paylaşmak istedim. 

Araç hakkında ön bilgi verecek olursak 41000 km de BRC marka LPG takılmış. Aracı yakın bir tanıdığımdan 160.000 Km de satın aldım.

Günlük işe gidiş geliş mesafesi uzun olduğundan (Ankara - Polatlı)  araç düz yolda yüksek KM yapmış bir araç. Güncel KM si 195.000 dir. 

Yaşadığım Sorunlar: 

* Ciddi anlamda çekiş düşüklüğü. 

* Rölantide dalgalanmalar zaman zaman stop etmeler. 

* Yokuşlarda bayılmalar. ( LPG takılı Şahinlere yol verir oldum) 

* Motorda tekleme ve titreşimli çalışma. 

* Sabahları sarsıntılı çalışma (3 4 dakika beklemeden hareket edersem stop ediyordu)

* Yakıt tüketiminde artış. 

Bu nedenlerden dolayı zaten tahmin ettiğim işlemler için sanayideki bildiğimiz iyi bir ustaya gittik ve aracımızı teslim ettik.

 

Değişen parçalarımız: 

* Subap Takımı

* Takım Conta Seti

* Zincir seti

* Gayd

* V kayışı

* Bujiler

* Motor Yağı

* Yağ Filtresi 

* Hava Filtresi

* Antifriz

Buraya Kadar olanlar normal değişmesi gerekenler aslında araç KM si de göz önüne alındığında bir problem yok.

Maalesef ki Subaplar bitik olduğu için bir süredir de ben aracı bu şekilde kullanmaya devam ettiğimden dolayı Silindir Üst Kapağımız onarılamaz vaziyette bozulmuş.

Yetkili serviste pahalı olduğunu tahmin ederek yine de merak ettiğim için arayıp fiyat aldım, 5600 TL KDV dahil fiyat verdiler. Dolayısıyla çıkma temin ettik fakat şanslıyız ki neredeyse "0" ayarında bir üst kapak bulduk 1500 TL ye ve aldık. 

Araç onarımdan çıktı aradaki fark inanılmaz. Motor Japon olmasına rağmen İsviçre saati gibi çalışıyor. Performans eskiye göre 2 kat daha iyi durumda. Ustamın dediği bu arabadan LPG yi sök 200.000 daha sorunsuz binersin bu arabaya, düşünmüyor değilim de.  

Nacizane tavsiyem arkadaşlar aracınızda sorunlar gözlemlemeye başladığınızda geciktirmeden ustanıza götürün ki sorun daha da büyümesin. 2000 Tl ye bitecek iş için 3500 Tl ödedik sırf silindir kapağımızda bozuk olduğu için.. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
casedede

Gecmis olsun bunla atlattiginada sukur

SM-G928C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir

geçmiş olsun. ustanın ismini iletişim bilgilerini paylaşabilirsiniz. sorunla karşılaşan üyelerimiz için referans olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
mazdacı58

S.a. arkadaşlar, Mazda 3 2006 Model 1,6 at sedan 145000 km de olan aracım yaklaşık bir aydır silindir 4 hatası veriyordu. Ayrıca hem benzinde hem tüpte titremeler artmaya başladı. bujileri değiştirdim. silindir 4 e yeni ateşleme bobini taktırdım. Ama yine silindir 4 hatası verdi. Burada bu işten anlayan iyi bir usta yok. Ama meslek lisesinde işi bilen bir motor hocası var. ona dün kompresyon testi yaptırdım. Sonuç olarak

1. Silindir : %5

2. Silindir : %2

3. Silindir : %3

4. Silindir : %10-12

emme ve eksoz kaçağı çıktı. Testi yapan hoca sübap takımının değişmesi gerekiyor dedi. 

Sizden ricam sübap değişimini yapabilecek Elazığ'da ya da Kayseri'de önerebileceğiniz iyi bir usta var mıdır? Önerileriniz bekliyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zoptrik

Kayseri de sanayide DSİ nin arkasında 56. sokakta Emre Oto Mustafa Usta var. Beni çok yakından tanır. Düşünürseniz beni doktor gönderdi deyin bir fikir alın hatta beni de görüştürebilirsiniz. Yapılacak işlem belli. Üst kapak sökülecek subaplar ve gerekirse gaydlar değişecek. Alıştırılıp takılacak. Mustafa Usta halleder. Burada daha önemli olan üst kapağı kimin yaptığı bence. 

Geçmiş olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • rubin
      Yazan: rubin
      Merhaba arkadaşlar 2012 mazda 3 otm hb 40bin km den beri lpg li. Şu an 85bin de. 40-90 km arası hızda giderken gaz pedalına ayağımı belli belirsiz koyduğum anda devir saatinde rolanti düşüyor. Hatta pedala o hafif dokunuşta sabit tutabilirsem aşağı yukarı bir dalgalanma ve bariz bir yığılma hissediliyor. Sanki ateşleme gecikiyor ve birden ateşleme olunca da  vuruntu varmış gibi hissediliyor. Bu olay lpg de bariz benzinde daha düşük hissediliyor. Cihazda herhangi bir arıza da göstermiyor. Boğaz kelebeği temizliği yaptırdım sonuç aynı. Bu konuda bilgisi olan var mı ? Motor aksamı şimdiye kadar ne acıldı nede parça değişti. Normal boşta iken rolanti sabit hem benzin hem lpg de. Sübaplarda da herhangi bir sıkıntı yok. Çekiş normal  Bu konuda bilgi ve tecrübenizi paylaşır mısınız ?? Sorun nedir ??
    • İbrahim369
      Yazan: İbrahim369
      Merhabalar yaklaşık iki ay önce aldığım dizel Mazda 3 aracım henüz 1.500 km de fakat ilk çalıştırmadan sonra 3-5 km gidince fan çalışmaya başlıyor ve stop edene kadar durmuyor. Bir ay önce bir kez yapmıştı şimdi sürekli yapıyor. 
      Ben normal olmadığını düşünüyorum sizlerden de yardım ve önerilerinizi bekliyorum.. 
    • İzzet3446
      Yazan: İzzet3446
      Arkadaşlar herkese selam. Çok acil yardımınıza ihtiyacım var. 1 aydır kontağı çevirdikten sonra, ekranda araç ve kilit işareti olan sembol çok hızlı yanıp sönüyor ve marş basmıyor. Günde 1-2 defa aynı problemi yaşıyorum. Daha sonra kendiliğinden normale dönüyor. Ama genellikle bu bekleme 1-2 saati buluyor. Eskişehir’e yeni taşındık ve buradaki Mazda bayii kapanmış. Elektrikçi baktı. Marş motoru akü v.b problem bulamadı. Beyinde sorun olabilir dedi. Eskişehir’de çaresiz kaldım.bu konuda bilgisi olan varsa ve beni sorunumu çözebilecek bir yere yönlendirebilirse memnun olurum. Aracı İstanbul ve Eskişehir’e yakın tüm illerdeki servis veya ustaya gösterebilirim.şimdiden teşekkür ederim. 
    • mesut2323
      Yazan: mesut2323
      Merhaba arkadaşlar. 4 gün önce şehirler arası yol gitmem gerekti.  Zigana ya çıkarken aracım önce çekişten düştü sonra da resimde ki gibi uyarı ışıkları yandı. Hemen sağa çektim ve durdum. Aracı stop ettirdim ve tekrar çalıştırdım. Ardından ışıklar yanmadı ve yola devam ettim. Bir süre sonra yine hafif rampa bir yerde aynısı oldu. Bu seferde resmini çektim ve Trabzon mazda servisi aradım. Servise gelmemi önerdiler. Bugün servise gittim. Motor yağ seviyem aşırı yükselmiş ve enjektörlerin değişeceği söylendi. Tahmini 20 gün sürebilir dediler.  Bir görüşünüz var mı? neden olmuş olabilir? yakıtı her zaman aynı yerden alıyorum ve servis yakıttan hiç bahsetmedi. direkt garantiden dedi.

    • Sergio_01
      Yazan: Sergio_01
      Merhabalar periyodik olarak motorun her tarafına bakarım altıda dahil.... problem varmı yağ kaçağı vs. falan diye... Dün gene bakıyordumki yağ akıntısı tespit ettim...
      Tam olarak nererden kaynaklandığını bilemiyorum ama Motor ve şanzıman arasındaki bir parçadan sanki sızıntı var gibi...
      Motor yağı seviyesine baktım normal görünüyor eksilme yok gibi....
      Foto ve videoyu servise mail attım ama henüz göreşemedim kimseyle....
      Yorumlarınız nedir konuyla ilgili... Önemli bir şeymidir acaba ?
       

       

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×