Jump to content
Lemo

1. Nesil Mazda 3 Subap Değişimi

Tavsiye Edilen Mesajlar

Lemo

Merhaba arkadaşlar 1. Nesil Mazda 3 aracımın subap değişimini yaptık. Onarıma başlamadan önce arabada yaşadığım sorunları sizinle paylaşmak istedim. 

Araç hakkında ön bilgi verecek olursak 41000 km de BRC marka LPG takılmış. Aracı yakın bir tanıdığımdan 160.000 Km de satın aldım.

Günlük işe gidiş geliş mesafesi uzun olduğundan (Ankara - Polatlı)  araç düz yolda yüksek KM yapmış bir araç. Güncel KM si 195.000 dir. 

Yaşadığım Sorunlar: 

* Ciddi anlamda çekiş düşüklüğü. 

* Rölantide dalgalanmalar zaman zaman stop etmeler. 

* Yokuşlarda bayılmalar. ( LPG takılı Şahinlere yol verir oldum) 

* Motorda tekleme ve titreşimli çalışma. 

* Sabahları sarsıntılı çalışma (3 4 dakika beklemeden hareket edersem stop ediyordu)

* Yakıt tüketiminde artış. 

Bu nedenlerden dolayı zaten tahmin ettiğim işlemler için sanayideki bildiğimiz iyi bir ustaya gittik ve aracımızı teslim ettik.

 

Değişen parçalarımız: 

* Subap Takımı

* Takım Conta Seti

* Zincir seti

* Gayd

* V kayışı

* Bujiler

* Motor Yağı

* Yağ Filtresi 

* Hava Filtresi

* Antifriz

Buraya Kadar olanlar normal değişmesi gerekenler aslında araç KM si de göz önüne alındığında bir problem yok.

Maalesef ki Subaplar bitik olduğu için bir süredir de ben aracı bu şekilde kullanmaya devam ettiğimden dolayı Silindir Üst Kapağımız onarılamaz vaziyette bozulmuş.

Yetkili serviste pahalı olduğunu tahmin ederek yine de merak ettiğim için arayıp fiyat aldım, 5600 TL KDV dahil fiyat verdiler. Dolayısıyla çıkma temin ettik fakat şanslıyız ki neredeyse "0" ayarında bir üst kapak bulduk 1500 TL ye ve aldık. 

Araç onarımdan çıktı aradaki fark inanılmaz. Motor Japon olmasına rağmen İsviçre saati gibi çalışıyor. Performans eskiye göre 2 kat daha iyi durumda. Ustamın dediği bu arabadan LPG yi sök 200.000 daha sorunsuz binersin bu arabaya, düşünmüyor değilim de.  

Nacizane tavsiyem arkadaşlar aracınızda sorunlar gözlemlemeye başladığınızda geciktirmeden ustanıza götürün ki sorun daha da büyümesin. 2000 Tl ye bitecek iş için 3500 Tl ödedik sırf silindir kapağımızda bozuk olduğu için.. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
casedede

Gecmis olsun bunla atlattiginada sukur

SM-G928C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir

geçmiş olsun. ustanın ismini iletişim bilgilerini paylaşabilirsiniz. sorunla karşılaşan üyelerimiz için referans olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
mazdacı58

S.a. arkadaşlar, Mazda 3 2006 Model 1,6 at sedan 145000 km de olan aracım yaklaşık bir aydır silindir 4 hatası veriyordu. Ayrıca hem benzinde hem tüpte titremeler artmaya başladı. bujileri değiştirdim. silindir 4 e yeni ateşleme bobini taktırdım. Ama yine silindir 4 hatası verdi. Burada bu işten anlayan iyi bir usta yok. Ama meslek lisesinde işi bilen bir motor hocası var. ona dün kompresyon testi yaptırdım. Sonuç olarak

1. Silindir : %5

2. Silindir : %2

3. Silindir : %3

4. Silindir : %10-12

emme ve eksoz kaçağı çıktı. Testi yapan hoca sübap takımının değişmesi gerekiyor dedi. 

Sizden ricam sübap değişimini yapabilecek Elazığ'da ya da Kayseri'de önerebileceğiniz iyi bir usta var mıdır? Önerileriniz bekliyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zoptrik

Kayseri de sanayide DSİ nin arkasında 56. sokakta Emre Oto Mustafa Usta var. Beni çok yakından tanır. Düşünürseniz beni doktor gönderdi deyin bir fikir alın hatta beni de görüştürebilirsiniz. Yapılacak işlem belli. Üst kapak sökülecek subaplar ve gerekirse gaydlar değişecek. Alıştırılıp takılacak. Mustafa Usta halleder. Burada daha önemli olan üst kapağı kimin yaptığı bence. 

Geçmiş olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Gelen bir talep doğrultusunda bu anket başlığını açma gereği hissettik.
      Araçlarınızda İ-Stop özelliğini kullanıyor musunuz ? 
      Anket ne kadar sağlıklı olur, o tartışılır tabi. Çünkü İstanbul'daki bir kullanıcı ile, Muğla'daki bir kullanıcı aynı trafik koşullarına sahip değiller.
       
    • belerafet
      Yazan: belerafet
      Herkese merhabalar Mazda severler,
      Aracımda titreme ve istop etme sorunları baş göstermeye başladı. Bunu biraz araştırdım ve Maf sönsör ve Boğaz kelebeğinden yapabileceğini öğrendim. Sanayideki ustalara sorduğumda fiyat 150-250tl arasında oynamak idi ekstra birşeyi çıkmaz ise dediler. İzlediğim videolarda yapımı da basit gibi geldi bende yaparım bunu dedim ve işe koyuldum. ilk video denemem de bu şekilde ortaya çıktı.  Mazda bana resmen usta olma yolunda eğitim veriyor diyebilirim. seviyorum bu arabayı  
      Temizleme işi bittikten sonraki ilk günde azalmış olsa da aynı sorunlar devam etti belki kodlamasının yapılmadığı içindi, daha sonraki günde ise belki araç kendisi otomatik ayarladı orasını tam bilmiyorum ama bildiğim sorunum çözüldü.   
      Şuan ise; ne ışıkta istop etmesi kaldı neden rölanti de titreme yaptı sorunum çözülmüş oldu. Ustaların bu iş için söylediği rakamlara ek olarak video da göreceğiniz kırık olan parçanın dahil olmak üzere tahmini 300 tl'nin hepsi cebimde kaldı.

      Sizlere kendi arabasının arızalarını söküp tamir edebilen bir abimin bana söylediği sözü söyleyim.“bozulmak üzere olan yeri yada bozulan yeri kendiniz tamir etmeye çalışın, olursa kardasınız olmaz ise zaten ustaya götürdüğünüzde onlar direk değiştirecekler tamir etmezler. Artık eski ustalar yok sanayide”
      Bu sözden sonra gaza geldim. Mazda 3’ü aldığım ikinci gün klima kontol düğmesini yaptım. Daha sonra da bu video daki sorunu çözdüm, Hem keyif verdi, hemde param cebimde kaldı.
      Bende yaparım diyenler, çekinmeyin yapın

      Mazda - 3 - 2005 - Otomatik Maf Sensör ve Boğaz kelebeği temizliği 
      Bunu bende yaparım diyen Amatör Ruh
       
      Mazda 3, 2005 - Otomatik / Maf sensör ve Gaz Kelebeği Temizliği
    • Mazda41
      Yazan: Mazda41
      Abilerim aracimi 100k agir bakim ve yag bakimina girdi ama arac ilk hafta cok iyiydi 7 gun ve 400 km cekis dustu yakit yine artti bakim oncesi zamana dondu bakimdan once range 840 km bakimdan sonra 999 km oluyordu. Yine 840 km dustu ayrica 2. Viteste silkeleme artti normalde cok az vardi ama simdi cok fazla vuruyor araba azitti problem ne olabilir abilerim yakit filtresinden olabilir mi filtre degisince cunku hem cekis duzelmisti hemde yakit azalmisti range 999km yukselmisti
    • dr.jack
      Yazan: dr.jack
      İyi akşamlar, hayırlı forumlar arkadaşlar. Yaklaşık 4 ay önce mazda 3 2011 model impressive donanım otomatik şanzıman aracı ilk aracım olarak seçtim ve beğenerek aldım. Gümüşhanede yaşıyorum ve burası bir hayli soğuk. Aracımı çalıştırdığım zaman 1800-1900 gibi yüksek devirde bir süre çalışıyor sonra devir giderek normal değerlere geliyor. Buraya kadar herşey normal fakat vitesi P modundan D moduna aldığımda devir çok hızlı şekilde düşüyor ve aracım stop ediyor. Aynı şekilde P modundan R moduna aldığımda da aynı sorunu yaşıyorum. Tekrar çalıştırmak istediğimde zorlanarak çalışıyor. Gaz vermeye devam edersem araç bir süre gidince bu sorun da ortadan kalkıyor. Aracım LPGli fakat bu sorunu yaşamamak için özellikle benzinde kullanmaya gayret gösteriyorum fakat yine aynı. Sizce bu sorunun sebebi ne olabilir. Beni araçtan epey bir soğuttu da çünkü. Özellikle 2 araç arasından çıkmaya çalışırken çok sıkıntı çekiyorum. Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
    • Ync
      Yazan: Ync
      Merhaba herkese iyi pazarlar aracım 14000 de 2016 Mazda 3 1.5 dizel 10000 bakımı yapıldı yağ değişimi yapıldı bugün sabah motor ikaz lambası yandı uyarı kılavuzundan baktığımda “Motor yağ seviyesi yüksek lütfen yağınızı değiştirin” yazıyor ne demek bilgisi olan var mı 

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×