Jump to content
Lemo

1. Nesil Mazda 3 Subap Değişimi

Tavsiye Edilen Mesajlar

Lemo

Merhaba arkadaşlar 1. Nesil Mazda 3 aracımın subap değişimini yaptık. Onarıma başlamadan önce arabada yaşadığım sorunları sizinle paylaşmak istedim. 

Araç hakkında ön bilgi verecek olursak 41000 km de BRC marka LPG takılmış. Aracı yakın bir tanıdığımdan 160.000 Km de satın aldım.

Günlük işe gidiş geliş mesafesi uzun olduğundan (Ankara - Polatlı)  araç düz yolda yüksek KM yapmış bir araç. Güncel KM si 195.000 dir. 

Yaşadığım Sorunlar: 

* Ciddi anlamda çekiş düşüklüğü. 

* Rölantide dalgalanmalar zaman zaman stop etmeler. 

* Yokuşlarda bayılmalar. ( LPG takılı Şahinlere yol verir oldum) 

* Motorda tekleme ve titreşimli çalışma. 

* Sabahları sarsıntılı çalışma (3 4 dakika beklemeden hareket edersem stop ediyordu)

* Yakıt tüketiminde artış. 

Bu nedenlerden dolayı zaten tahmin ettiğim işlemler için sanayideki bildiğimiz iyi bir ustaya gittik ve aracımızı teslim ettik.

 

Değişen parçalarımız: 

* Subap Takımı

* Takım Conta Seti

* Zincir seti

* Gayd

* V kayışı

* Bujiler

* Motor Yağı

* Yağ Filtresi 

* Hava Filtresi

* Antifriz

Buraya Kadar olanlar normal değişmesi gerekenler aslında araç KM si de göz önüne alındığında bir problem yok.

Maalesef ki Subaplar bitik olduğu için bir süredir de ben aracı bu şekilde kullanmaya devam ettiğimden dolayı Silindir Üst Kapağımız onarılamaz vaziyette bozulmuş.

Yetkili serviste pahalı olduğunu tahmin ederek yine de merak ettiğim için arayıp fiyat aldım, 5600 TL KDV dahil fiyat verdiler. Dolayısıyla çıkma temin ettik fakat şanslıyız ki neredeyse "0" ayarında bir üst kapak bulduk 1500 TL ye ve aldık. 

Araç onarımdan çıktı aradaki fark inanılmaz. Motor Japon olmasına rağmen İsviçre saati gibi çalışıyor. Performans eskiye göre 2 kat daha iyi durumda. Ustamın dediği bu arabadan LPG yi sök 200.000 daha sorunsuz binersin bu arabaya, düşünmüyor değilim de.  

Nacizane tavsiyem arkadaşlar aracınızda sorunlar gözlemlemeye başladığınızda geciktirmeden ustanıza götürün ki sorun daha da büyümesin. 2000 Tl ye bitecek iş için 3500 Tl ödedik sırf silindir kapağımızda bozuk olduğu için.. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
casedede

Gecmis olsun bunla atlattiginada sukur

SM-G928C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir

geçmiş olsun. ustanın ismini iletişim bilgilerini paylaşabilirsiniz. sorunla karşılaşan üyelerimiz için referans olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
mazdacı58

S.a. arkadaşlar, Mazda 3 2006 Model 1,6 at sedan 145000 km de olan aracım yaklaşık bir aydır silindir 4 hatası veriyordu. Ayrıca hem benzinde hem tüpte titremeler artmaya başladı. bujileri değiştirdim. silindir 4 e yeni ateşleme bobini taktırdım. Ama yine silindir 4 hatası verdi. Burada bu işten anlayan iyi bir usta yok. Ama meslek lisesinde işi bilen bir motor hocası var. ona dün kompresyon testi yaptırdım. Sonuç olarak

1. Silindir : %5

2. Silindir : %2

3. Silindir : %3

4. Silindir : %10-12

emme ve eksoz kaçağı çıktı. Testi yapan hoca sübap takımının değişmesi gerekiyor dedi. 

Sizden ricam sübap değişimini yapabilecek Elazığ'da ya da Kayseri'de önerebileceğiniz iyi bir usta var mıdır? Önerileriniz bekliyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zoptrik

Kayseri de sanayide DSİ nin arkasında 56. sokakta Emre Oto Mustafa Usta var. Beni çok yakından tanır. Düşünürseniz beni doktor gönderdi deyin bir fikir alın hatta beni de görüştürebilirsiniz. Yapılacak işlem belli. Üst kapak sökülecek subaplar ve gerekirse gaydlar değişecek. Alıştırılıp takılacak. Mustafa Usta halleder. Burada daha önemli olan üst kapağı kimin yaptığı bence. 

Geçmiş olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • MarinaVista
      Yazan: MarinaVista
      Merhabalar arkadaşlar. Mazda 3 1.6D sahibiyim. Aracım 2013 model ve 97 bin km'de. Bakımına 4-5 bin km daha var. Sadece hafta sonları binerim, aracı yormam ve asla üzmem. Fakat bugün motorun normalinden biraz daha sesli çalıştığını farkettim. Kaputu açıp motor yağ kapağını ve yağ çubuğunu çıkardım. İlk başta motor soğuktu ve herhangi bir duman atmaya rastlamadım. Daha sonra 10 km yol yaptıktan sonra rölantide tekrar kontrol ettim bahsi geçen yerleri. Gözlendiğim şunlardı ; 
      °Hafif buhar ( motor yağ kapağı altında)
      °Hava üfleme ( yağ çubuğu ve üst kapakta)
      °Yag sıçratma (motor yağ kapağı altında. Motor koruma kapağının üzeri 100e yakın damlacık olacak kadar çok)
      °Tekrar hafif buhar ( Yağ çubuğu altında)
       
      Herhangi bir yağ eksiltme durumu yok. Çekişinde ve sürüşünde de gayet iyi.
      Lütfen yardımcı olun. Bu durum oraya bakmayana kadar haberdar olmadığım bir şey. Açıkçası tesadüf bakmasam belki yıllarca bu şekilde binecektim. Daha doğrusu arabadan mekanik olarak 10 parmağı geçmeyen bilgiye sahibim.
    • Burak Aydın
      Yazan: Burak Aydın
      Merhabalar Arkadaşlar. Uzunca bir konu, çok sevdiğim arabamdan soğudum ve değiştirmeyi düşünüyorum şu an... Görüşlerinizi almak isterim. Okuyup bilginiz dahilinde yorum yazarsanız çok mutlu olurum, çünkü aracımı değiştirmek istemiyorum. 😔
      motor vs. hakkında ciddi bilgim yok; ama servislerin dediklerine ikna olmazsam kafamda kaygı kalıyor. İlgisiz olabilir ama şu şekilde bugüne kadar hiç yaşamadığım 2 olay yaşadım. Uzunca olacak ama cidden yardıma ihtiyacım var. 
       
      aracımı 0km olarak aldım OTOMATİK DİZEL. Şu an 44.000km’de. Bakımları hep Merser’de yaptırdım, ancak 40.000km bakımını Musluoğlu’nda sadece 1saat 40 dk içinde yaptılar. 
       
      1- Bu bakımdan 1 gün sonra uzun yola çıktım, adaptif hız sabitlemesi ile 130 ile giderken Bolu’da arıza ışıkları yandı (DPF yanmadı, sadece activsense güvenlik önlemleri ışıkları turuncu renkte yandı.) ve gaza bassam da devir 2.500’ü geçmedi. 130’dan bir anda yavaşladı ve sağa çekmek zorunda kaldım. Kontak kapatıp 5 dk bekledikten sonra, yeniden çalıştırdığımda ışıklar söndü. Gece yarısı olduğu için Mazda Yol Yardım’ı aradım ve sağ olsunlar Mazda Ankara bayisinden bir ustaya bağladılar. Bana DPF’den olduğunu söyledi ve benden klasik 3.000-4.000 devir ile 15 dk sürüş yapmamı istedi (DPF yanmadı oysa, anlamsız buldum. Ama yine de dediğini yaptım.)
      Sonrasında da sürüş vs. dahil hiçbir sorun yaşamadım ve bu konu tekrarlanmadı.  İstanbul’a döndüğümde Musluoğlu’na gidip sordum ve servis yetkilisi aynen şöyle dedi: “Abi bu arabalar atmosferik olduğu için, eğer İstanbul’dan kalkış yapıp durmadan Bolu’yu tırmandıysan, birkaç müşterimizde de oldu, araç orada rakım yükselince kalkış sırasındaki oksijen oranını alamadığını hissedince ikaz veriyor. Bolu’da bir mola vermiş olsaydın, olmazdı.” (Yine anlamsız ve saçma bir yorum olarak değerlendirdim.) Üstünden 1 ay geçti, bu benzer durum hiç tekrarlanmadı. Bu durum için ne düşünürsünüz, yaşayan oldu mu?
      2- Ve canımı sıkan durum...
      Üstteki konudan alakasız, ama 2 ay sonra yani son 20 gündür fark ettiğim olay...
      Aracı hep anlık tüketim değeri ekranında tutar ve sürüşte aracı tanımak için hangi yolda ne kadar basarsam ne yakar, devir ne olur takip ederim. Hiçbir arıza ışığı yanmadı, bir sorun yok. Ama aracım artık özellikle 1-2 ve 3. vitesler ile her vitesin 1.700 devrine kadar ciddi bir tüketim göstermeye başladı. Öyle ki kullanımıma göre 7-10 arası değişen anlık gösterge, aynı yollarda 25-40 olmaya başladı. Daha da dikkat edince şunu fark ettim. 2 yıldır kullandığım gibi gaza bassam da, gaz pedalı motorun sesini artırırken, 1-1,5 saniye devir saatinde bir değişiklik olmadan, sonradan artmaya başlıyor düşük devirde ve özelikle kalkışlarda... Haliyle anlık tüketim değeri şöyle oluyor: motorun sesi yükseliyor, ama 1-1,5sn devir 1100-1200 gibi kaldıktan sonra birden hızlıca yükseliyor. Gaza daha çok basmam gerekiyor. Keyifsiz şekilde emin de olmak için bi’ 10 gün böyle kullandım. Genel ortalamam bile arttı 150km sürüşte! Sonra bir arkadaştan yorum istedim, “son aldığın mazotta su varsa mazot filtresi su ile şişer, bu sebep olmuş olabilir.” dedi. Sevinerek bu sefer Merser’in yolunu tuttum. Özellikle anlattım ve Mazot filtresine de bakın dedim. Cihaza bağlantı yapıp bir sorun görmediklerini, mazot filtresinde de sorun olmadığını, ancak DPF ikazı vermemiş olsa da dolmaya yakın olduğunu ve boşaltmayı önerdiler. Sebebi bu dediler. Hemen 236₺ verip bu uygulamayı yaptırdım. Ama sonuç hüsran... Aynı durum devam ediyor. Hiçbir yağ, motor vs. İkazı almadım;
      ama gaza bastığımda motor çalışma hızı ve sesi artıyorken, 1.700 devre kadar 1-2 sn devir saati sabit kalıyor, araç hızlanmıyor. Kritik kısım bu. YANİ İSTEDİĞİM HIZLARA ÇIKMAK İÇİN, ESKİYE GÖRE HEP DAHA ÇOK GAZA BASMAK ZORUNDA KALIYORUM VE TÜKETİM ARTIYOR. Tekrar Merser’e gideceğim yarın; ama anlatabilmişsem yardımlarınızı bekliyorum.  Bu sorun canımı çok sıktı! Hem çözülür dedikleri sorun çözülmedi, hem de haybeye 236₺ verip DPF temizlettirdim boşuna...
       
      uzunluk için kusura bakmayın, moralim çok bozuk. Doğru bilgi almak için, olduğu gibi anlatmak istedim; uzadı...
      Şimdiden teşekkürler...
    • Hunnym
      Yazan: Hunnym
      Slm arkadaşlar,aracım 2015 mazda3 skyactive.51.000 km'de.Motor arıza lambası yandı servise götürdüm katalizör gitmiş dediler.Değişimi ne tutar dedim verdikleri fiyat dudağımı uçuklattı.Efendim,katalizörle birlikte egzost komple değişirmiş ve tutarı (sıkı durun) 4.500 lira...Doğrumudur ne dersiniz yorumlarınızı bekliyorum.
    • Ersin26
      Yazan: Ersin26
      Merhaba Mazdaclub ailesi , aracımda son zamanlarda sesi daha çok belirginleşen ve artan bir sesle beni düşündürmeye başladı. Genelde küçük devirlerde gaza bastığım zaman motor blogunun sağındaki kayışın altından gelen bir ses sanki , böyle bir durumla karşılaşan varmıdır arkadaşlar  
    • rubin
      Yazan: rubin
      Merhaba arkadaşlar 2012 mazda 3 otm hb 40bin km den beri lpg li. Şu an 85bin de. 40-90 km arası hızda giderken gaz pedalına ayağımı belli belirsiz koyduğum anda devir saatinde rolanti düşüyor. Hatta pedala o hafif dokunuşta sabit tutabilirsem aşağı yukarı bir dalgalanma ve bariz bir yığılma hissediliyor. Sanki ateşleme gecikiyor ve birden ateşleme olunca da  vuruntu varmış gibi hissediliyor. Bu olay lpg de bariz benzinde daha düşük hissediliyor. Cihazda herhangi bir arıza da göstermiyor. Boğaz kelebeği temizliği yaptırdım sonuç aynı. Bu konuda bilgisi olan var mı ? Motor aksamı şimdiye kadar ne acıldı nede parça değişti. Normal boşta iken rolanti sabit hem benzin hem lpg de. Sübaplarda da herhangi bir sıkıntı yok. Çekiş normal  Bu konuda bilgi ve tecrübenizi paylaşır mısınız ?? Sorun nedir ??

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...