Jump to content
FatihT

İç Aydınlatma İçin Led Önerisi Olan!

Tavsiye Edilen Mesajlar

FatihT

Aynı konuyu tekrar açtıysam özür dilerim 2010 model mazda 3 için içerideki tüm ampulleri led yapmak istiyorum...kaç mm lik kaçlı led almam gerekli?birde ön taraftakı iç aydınlatma yeri komple nasıl sökülüyor ordaki ikili olan değil ortadaki küçük led yanmıyor?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir

Tavan aydınlatmaları önde 2, arkada 1, 31mm sofit diye geçiyor.

Bu öndeki 2 lamba arasındaki siyah noktada da ampul olduğu tezini merak ediyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
FatihT
1 dakika önce, Mutlu Tekir :

Tavan aydınlatmaları önde 2, arkada 1, 31mm sofit diye geçiyor.

güneşlikler için hangilerinden almamız gerekli?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir

Oraya eşimden başka hiç ihtiyacım olmadığı için dokunmadım bile. :) Youtube da gönderdiğim videoda söylemesi ya da yazması gerekli.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
FatihT

makyaj tazeleyemiyorum sarı ışıkta :):P:) neyse orayıda sökelim götürüp aynı ebatta alcaz yapacak bişey yok teşekkür ederim yardımın için...sen üst trimi bi sök orda led var ya da led yeri var takılıyo çok güzel yanıyo geceleri gözünüde almıyo  tavsiye ederim bi incele oraları :)led.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir

O camlar çıkarılınca o deliğin bulunduğu kısım da asılınca gelir mi acaba, bakmak ve zorlamak lazım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
FatihT

camların altıntan çekilecek bir yer olduğunu sanmıyorum şöyle birşey buldum bi bak istersen

dfd.jpg

ilk resim mazda 3 olarak çıkıyo

IMG_1230.JPG

ikinci resim mazda 3 diye aratıyorum rx8 e göre çıkıyo aynı olma ihtimali nedir bilgim yok

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
FatihT

gözlük bölmesinin olduğu yerdede vida gösteriyo iki tane şemada

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
FatihT

@Mutlu Tekir bey tezimiz gerçekleriyle karşınızda :D:D:D

WhatsApp Image 2017-01-16 at 16.49.43(1).jpegWhatsApp Image 2017-01-16 at 16.49.43(2).jpegWhatsApp Image 2017-01-16 at 16.49.43(3).jpegWhatsApp Image 2017-01-16 at 16.49.43(4).jpeg

 

bu 24 saat yanıyor gecede çekip atcam inşaalah yanar :D çok hoş duruyo geceleri

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Renegade

Bu tepemizdeki mavi ışıkda neyin nesi böyle:rolleyes:, bizim araçlardada varmı, yanması için ayrı bir uygulama mı yapmak gerekir. Geceleri bir faydası varmı yoksa estetik amaçlımı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir

vaay çok hoşmuş valla. gece hele çok güzel ambiyans yaratır tam orta konsolda. şimdi eve geldim ama açlıktan hiç aklıma gelmedi benim araçta da orada delik var mı diye. Yarın sabaha bakarım artık.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
FatihT

O tepemizdeki mavi ışık estetik açıdan koyumulmuştur diye düşünüyorum ben herkeste vardır diye düşünmüştüm  aracı aldığımda vardı benden önceki sahibide sıfır aldığımda o ışık orda vardı dedi ekstra birşey yaptırmadığını söylüyo ayrıca aracın kapıları açıkkende konsol altında yine mavi karşılama ışıkları yanıyo bende  ...geceleri çok hoş  hava katıyo göz almayan los bi ışık orta konsolu aydınlatıyo tam vites üstüne düşüyo :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
dr_azoom
[mention=9584]Mutlu Tekir[/mention] bey tezimiz gerçekleriyle karşınızda [emoji3][emoji3][emoji3]
WhatsApp Image 2017-01-16 at 16.49.43(1).jpegWhatsApp Image 2017-01-16 at 16.49.43(2).jpegWhatsApp Image 2017-01-16 at 16.49.43(3).jpegWhatsApp Image 2017-01-16 at 16.49.43(4).jpeg
 
bu 24 saat yanıyor gecede çekip atcam inşaalah yanar [emoji3] çok hoş duruyo geceleri


Mavi led nerden temin ettiniz , bende bm kasa 3 var onada yapmak isterim , cok hoş olmuş , fena fenaaa [emoji106]

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
FatihT

@dr_azoom abi ben aracın ikinci sahibiyim aldığımda dikkatimi çeken ilk şey o ışık oldu hatta almadan önce desem daha doğru olur gündüz farkedilmiyo ama gece çok hoş duruyo aracı karşı komşumdan aldığım için gece gündüz bu ışığı keserdim hatta aracı almama etken olan şeylerden bitanesiydi bu ışık :D ben aldığımda vardı aracın ilk sahibine sordum bunu nerde yaptırdın diye ben yaptırmadım sıfır aldığımda vardı diyo

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
dr_azoom
[mention=12184]dr_azoom[/mention] abi ben aracın ikinci sahibiyim aldığımda dikkatimi çeken ilk şey o ışık oldu hatta almadan önce desem daha doğru olur gündüz farkedilmiyo ama gece çok hoş duruyo aracı karşı komşumdan aldığım için gece gündüz bu ışığı keserdim hatta aracı almama etken olan şeylerden bitanesiydi bu ışık [emoji3] ben aldığımda vardı aracın ilk sahibine sordum bunu nerde yaptırdın diye ben yaptırmadım sıfır aldığımda vardı diyo


Aklımı celdi o led [emoji1]

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir

Bende de var o delik. Müsait bir zamanda açıp bakacağım oraya. Nasıl bir led değişmesi mi gerekiyor 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
dr_azoom
Bende de var o delik. Müsait bir zamanda açıp bakacağım oraya. Nasıl bir led değişmesi mi gerekiyor 


Mutlu hocam bi bak haber et [emoji854]

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Renegade
1 saat önce, Mutlu Tekir :

Bende de var o delik. Müsait bir zamanda açıp bakacağım oraya. Nasıl bir led değişmesi mi gerekiyor 

Mutlu kardeşim aynı led yeri bizim araçda da var, bu gün gündüz gözüyle baktım yanmıyor, yanmamasının sebebi ampül patlamasımı yoksa sigorta falanmı, eğer led değişirse nasıl değiştirilecek, sökülme işi aşamaları neler, aynı led lambadan bulunurmu? sizin araştırma sonuçlarını bekliyoruz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
FatihT

Bugüne kadar hiç kimsenin dikkatini çekmemiş ordaki delik hiç mi merak eden olmamış burasıda ne işe yarıyor diye :D kitapçığa bakalım acaba orası ne olarak tanımlanmış ben herkeste vardır dıye düşünmüştüm 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Tarahumara
      Yazan: Tarahumara
      Araçta led olmayan tek lambalar sinyaller kalınca onlara da bir el atayım dedim. Aracı ilk aldığımda krom rengi sarı yanan halojen lambalar almıştım. Sinyal yuvalarının içinin sarı gözükmesi hoşuma gitmiyordu. Krom lambaların sorunu, renginin biraz soluk olması. 4 tane lamba test ettim ve bir video hazırladım. İkisi halojen, ikisi led. Led lambaların sinyal verdiğinizde hızlı hızlı yanıp sönmemesi için resistor kullanmanız gerekiyor. Kullanılan resistor bu:


      Resistor, kesme delme ya da lehim yapmanızı gerektirmeyecek bir model. Halihazırda bulunan lambanızın yuvasına takılıyor ve ledi de bu resistorun ucundaki yuvaya takıyorsunuz. Gayet basit bir işlem. 
      Kullanılan lambalar bunlar:

       

       

       

       
      En iyi sonucu sondaki siyah gözüken led ile aldım. Diğer ledle arasında %10 bir parlaklık farkı var. Ledlerin ve resistorun linkleri:
      https://www.aliexpress.com/item/2pcs-7440-W21W-T20-Canbus-Error-Free-Resistor-LED-Decoder-Warning-Error-Canceller-For-LED-Turn/32311526133.html?spm=2114.13010608.0.0.ZdrMTd
      https://www.aliexpress.com/item/T20-W21W-7440-33-smd-2835-LED-Car-Red-Brake-light-bulb-WY21W-Amber-Turn/32635326872.html?spm=2114.13010608.0.0.awMfE7
      https://www.aliexpress.com/item/S25-1156-Ba15S-P21W-33-smd-5730-CREE-LED-Car-Yellow-Amber-Turn-Signal-Red-Brake/32617742415.html?spm=2114.13010608.0.0.xmshac
      Sonuç bu:
       
    • SlayerX
      Yazan: SlayerX
      Merhaba,
      2. Nesil Mazda 3 (2010) aracıma led uygulaması yaptım ancak kısa huzmeli farların aydınlatmasından çok memnun değil gibiyim. Araştırmalarımda lens arkası reflektörün kararması gibi bir problemden bahsediliyor, bu duruma şahit olan ve reflektör değişimi sonrası verim alan var mıdır? bir de aşağıda fotoğraflarda aydınlatmanın yeterli veya değil şeklinde yorumunu yaparsanız sevinirim. zira kendim de duruma gereksiz fazla takıyor olabilirim. teşekkürler.
      park şambası 820lm 6000k
      kısa ledler 8000lm 6000k, (kısalar için manuel yükseklik ayarı 1)
      uzun ledler 8000lm 8000k

      kısa ledler

      uzun ledler


    • ediz07
      Yazan: ediz07
      Merhaba arkadaşlar,
      Aliexpress'te gezerken bir baktım 3. nesil mazda 3 için kapı koldu aydınlatmasına 132 dolar istemiş.  Yeni çıkan arabalarda bu led uygulama artmaya başladı. İlk zamanlar pek hoşuma gitmemişti fakat abartıya kaçılmazsa güzel olabileceğini düşünmeye başladım. Daha önce @Mutlu Tekir hocamın 2. nesil mazda 3'üne kapı kolu aydınlatma uygulaması yapmıştık. 3. Nesil’e de uygulamaya karar verdim. Bir kaç fikrim var hangisi daha güzel olur veya başka fikriniz değerlendirelim.
       ·        Benim favorim tavan aydınlatması gibi kapı açılınca yanacak ve sonra sönecek. Hareket halindeyken yanmacak. İç aydınlatma beyaz led kullandığımdan dolayı beyaz veya kırmızı olabilir.
      ·         Arabanın kısa farlarını yakınca aktif olacak ve hareket halindeyken hep yanacak. Gündüz çalışmayacak.
      ·         Arabayı açtıktan sonra yanacak ve arabayı kapatınca kadar hep yanacak şekilde olabilir.
      ·         Arkadaşın arabasında(Mercedes C200)’de fabrika 3 renk veren led kullanmış(Kırmızı-Yeşil-Mavi). Araba pavyona döner diye yapmazdım
      Bunların hepsinde led yavaş yavaş yanacak ve yavaş yavaş sönecek şeklinde ayarlayacağım. Fikirlerini bekliyorum.
      https://tr.aliexpress.com/item/blue-LED-Inner-Handle-Bowl-Cover-For-Mazda-3-AXELA-2017-4PCS/32838428583.html?spm=a2g10.10010108.1000016.1.541b185fhyhlLt&isOrigTitle=true
       
    • Fethi Bolat
      Yazan: Fethi Bolat
      merhaba, internetten siparişini dahi verdiğim ip led i far içine çekmeyi düşünüyorum, sanayii deki elektrikçi bir ağabeyim gayet basit olduğunu söyledi. ben de zaten önceden de kafama koyduğum için tezcanlılık edip buz mavisi renginde sipariş bile verdim. Ama yine de fikirlerinizi almak isterim çünki iki far da açılacak . aynı anda bi-xenon far da takılacak. fikirlerinizi belirtir misiniz bir anlık kararsızlığa düştüm  ... 
      (Ek de bulunan şekil çok hoşuma gitti beyaz aracıma buz mavisi düşündüm..)

    • Akuma
      Yazan: Akuma
      Arkadaşlar, abiler.
      Geçen gün önümde bir beyaz Mazda 3 te gördüm. Gözüme hoş gözüktü. Aramızda acaba yaptıran var mı diye merak ettim ve bende yapmaya hevesliyim.
      N11 de hazır kit 100 TL. 
       

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×