Jump to content
Trakyali22

2.Nesil Mazda3 Tekleme ve Titreme Sorunu

Tavsiye Edilen Mesajlar

Trakyali22

Merhaba arkadaşlar,5 yil once 2005 model mazda3 aldım arac benzinli hic lpg takilmadi 5 yıldır aracımla ilgili hicbir sorunum olmadı bakımlarını eksiksiz yaptırdım fakat son zamanlar üst üste sorunlar çıkmaya başladı.ilk olarak seyahat esnasinda hic birsey yokken birden ariza isigi yandi bilgisaya taktirip baktirdim oksijen sensoru arizasi olarak soylendi değişmesi gerekiyormus,arizayi sildiriyorum daha 100 metre gitmeden ayni sorundan dolayi yine yaniyor,daha onu yaptiramadan bu defada arac teklemeye ve titremeye basladi ariza isigi zaten yanik oldugu icin isik yanip sonmeye başladı tekrar baktirdim bilgisayara baglamadan once usta pislik gelmistir birsey olmaz dedi bilgisaya bagladi ve atesleme bobininde ariza olduğu söyledi.Dünde aracı çalıştırmak istediğim araç çalışmadi akü tamamen bitmiş.Sizce aracımda elektrik ile ilgili bir sorun mu var devamlı bir yerden ariza çıkartıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Akuma

Sanırım aracınız 100.000 km civarlarında. Bu km civarlarında aracın oksijen sensörünün periyodik olarak değişmesi gerekiyor. aynı şey benimde başıma geldi 106.000 km de iken. Oksijen değerlerini okuyamadığı için motor ara ara tekleme yapıyor. Bu tekleme bilgisayarda oksijen sensörü arızası verdiği gibi ateşleme bobini arızası gözükmesine de sebep oluyor. 

Ben bu problem ilk olduğunda oto elektrikçi ustama gittiğimde aynı sorunları gördük. İlk önce bujileri değiştirelim zaten zamanı gelmiş dedi, değiştirdik sorun devam etti. Sonra sensörün hangisi olduğunu arıza kodundan tespit ettik. Benimki 1. sensördü. Bu sensörden 2 tane var. Birincisi manifoldun başında (Lambda sondası 1), ikincisi daha ileride(Lambda sondası 2 diye geçiyor). Sensörü parçacıdan alıp değiştirdik, arızayı sildik, sorun tamamen ortadan kalktı. 

Kitapçığına baktığınızda zaten bu sensörün 100.000 km de değitirilmesinin doğru olacağı yazıyor.

Bu arada ben sensörü yanlış hatırlamıyorsam Mart Nisan aylarında 260 TL ye almıştım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir

Sensörü değiştirin, tekleme ondan kaynaklanabilir. Değişim sonrası tekleme devam ederse buji ve bobinlere baktırınız.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Trakyali22

Merhaba,yanitlariniz icin tesekkurler evet aracım su an 100035 km'de sensor arızasından sonra bujiler değişti,sensörün fiyatınıda 2 ayri servise sordum ikiside ayni fiyati verdi tek bir sensor 508 TL.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Akuma

Servis çok para istiyor sensör için. Gebze Center'ın yanındaki parçacılarda tedarik edebilrsiniz.

543 354 0058 parçacının numarası.İki Sensöründe fiyatı aynıydı 260 TL civarı. Arızayı hangi sensörden veriyor ondan emin olun. Muhtemelen 1. sensördür yani Lambda sensörü 1 diye belirtir arıza içeriğinde. Arıza kodu da yanlış hatırlamıyorsam P0031 idi (tam hatırlamıyorum). Hemen motor manifoldunun başında. Sensörü tedarik ettiğinizde bi motorcuya gidin özel bir anahtarı var değiştirmek için. Onun içinde Gebze Belediyesinin yanındaki bankamatikleri arkanızda aldığınızda tam karşı sokağına girin. Soldan ikinci sokağın hemen köşesinde Demirdaş Otomotiv var orda değiştirebilirsiniz. Zeki veya Zeynel usta var. Benim selamımı söyleyin :) sizin astrayı alan arkadaş diyebilirsiniz :) Bende Mazdamın sensörünü orda değiştirtmiştim. İyi yetenekli ustalardır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Trakyali22

Yardımlarınız için teşekkürler dediginiz ustaları tanıyorum ariza isigi yandığından beri gittiğim abi kardes ustalar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan
10.10.2017 at 10:03, Trakyali22 :

Yardımlarınız için teşekkürler dediginiz ustaları tanıyorum ariza isigi yandığından beri gittiğim abi kardes ustalar.

Merhaba @Trakyali22 Ali, ne yaptın aracın problemlerini ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • rubin
      Yazan: rubin
      Merhaba arkadaşlar 2012 mazda 3 otm hb 40bin km den beri lpg li. Şu an 85bin de. 40-90 km arası hızda giderken gaz pedalına ayağımı belli belirsiz koyduğum anda devir saatinde rolanti düşüyor. Hatta pedala o hafif dokunuşta sabit tutabilirsem aşağı yukarı bir dalgalanma ve bariz bir yığılma hissediliyor. Sanki ateşleme gecikiyor ve birden ateşleme olunca da  vuruntu varmış gibi hissediliyor. Bu olay lpg de bariz benzinde daha düşük hissediliyor. Cihazda herhangi bir arıza da göstermiyor. Boğaz kelebeği temizliği yaptırdım sonuç aynı. Bu konuda bilgisi olan var mı ? Motor aksamı şimdiye kadar ne acıldı nede parça değişti. Normal boşta iken rolanti sabit hem benzin hem lpg de. Sübaplarda da herhangi bir sıkıntı yok. Çekiş normal  Bu konuda bilgi ve tecrübenizi paylaşır mısınız ?? Sorun nedir ??
    • İbrahim369
      Yazan: İbrahim369
      Merhabalar yaklaşık iki ay önce aldığım dizel Mazda 3 aracım henüz 1.500 km de fakat ilk çalıştırmadan sonra 3-5 km gidince fan çalışmaya başlıyor ve stop edene kadar durmuyor. Bir ay önce bir kez yapmıştı şimdi sürekli yapıyor. 
      Ben normal olmadığını düşünüyorum sizlerden de yardım ve önerilerinizi bekliyorum.. 
    • İzzet3446
      Yazan: İzzet3446
      Arkadaşlar herkese selam. Çok acil yardımınıza ihtiyacım var. 1 aydır kontağı çevirdikten sonra, ekranda araç ve kilit işareti olan sembol çok hızlı yanıp sönüyor ve marş basmıyor. Günde 1-2 defa aynı problemi yaşıyorum. Daha sonra kendiliğinden normale dönüyor. Ama genellikle bu bekleme 1-2 saati buluyor. Eskişehir’e yeni taşındık ve buradaki Mazda bayii kapanmış. Elektrikçi baktı. Marş motoru akü v.b problem bulamadı. Beyinde sorun olabilir dedi. Eskişehir’de çaresiz kaldım.bu konuda bilgisi olan varsa ve beni sorunumu çözebilecek bir yere yönlendirebilirse memnun olurum. Aracı İstanbul ve Eskişehir’e yakın tüm illerdeki servis veya ustaya gösterebilirim.şimdiden teşekkür ederim. 
    • mesut2323
      Yazan: mesut2323
      Merhaba arkadaşlar. 4 gün önce şehirler arası yol gitmem gerekti.  Zigana ya çıkarken aracım önce çekişten düştü sonra da resimde ki gibi uyarı ışıkları yandı. Hemen sağa çektim ve durdum. Aracı stop ettirdim ve tekrar çalıştırdım. Ardından ışıklar yanmadı ve yola devam ettim. Bir süre sonra yine hafif rampa bir yerde aynısı oldu. Bu seferde resmini çektim ve Trabzon mazda servisi aradım. Servise gelmemi önerdiler. Bugün servise gittim. Motor yağ seviyem aşırı yükselmiş ve enjektörlerin değişeceği söylendi. Tahmini 20 gün sürebilir dediler.  Bir görüşünüz var mı? neden olmuş olabilir? yakıtı her zaman aynı yerden alıyorum ve servis yakıttan hiç bahsetmedi. direkt garantiden dedi.

    • Sergio_01
      Yazan: Sergio_01
      Merhabalar periyodik olarak motorun her tarafına bakarım altıda dahil.... problem varmı yağ kaçağı vs. falan diye... Dün gene bakıyordumki yağ akıntısı tespit ettim...
      Tam olarak nererden kaynaklandığını bilemiyorum ama Motor ve şanzıman arasındaki bir parçadan sanki sızıntı var gibi...
      Motor yağı seviyesine baktım normal görünüyor eksilme yok gibi....
      Foto ve videoyu servise mail attım ama henüz göreşemedim kimseyle....
      Yorumlarınız nedir konuyla ilgili... Önemli bir şeymidir acaba ?
       

       

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×