Jump to content

2.Nesil Mazda3 Tekleme ve Titreme Sorunu


Trakyali22
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba arkadaşlar,5 yil once 2005 model mazda3 aldım arac benzinli hic lpg takilmadi 5 yıldır aracımla ilgili hicbir sorunum olmadı bakımlarını eksiksiz yaptırdım fakat son zamanlar üst üste sorunlar çıkmaya başladı.ilk olarak seyahat esnasinda hic birsey yokken birden ariza isigi yandi bilgisaya taktirip baktirdim oksijen sensoru arizasi olarak soylendi değişmesi gerekiyormus,arizayi sildiriyorum daha 100 metre gitmeden ayni sorundan dolayi yine yaniyor,daha onu yaptiramadan bu defada arac teklemeye ve titremeye basladi ariza isigi zaten yanik oldugu icin isik yanip sonmeye başladı tekrar baktirdim bilgisayara baglamadan once usta pislik gelmistir birsey olmaz dedi bilgisaya bagladi ve atesleme bobininde ariza olduğu söyledi.Dünde aracı çalıştırmak istediğim araç çalışmadi akü tamamen bitmiş.Sizce aracımda elektrik ile ilgili bir sorun mu var devamlı bir yerden ariza çıkartıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sanırım aracınız 100.000 km civarlarında. Bu km civarlarında aracın oksijen sensörünün periyodik olarak değişmesi gerekiyor. aynı şey benimde başıma geldi 106.000 km de iken. Oksijen değerlerini okuyamadığı için motor ara ara tekleme yapıyor. Bu tekleme bilgisayarda oksijen sensörü arızası verdiği gibi ateşleme bobini arızası gözükmesine de sebep oluyor. 

Ben bu problem ilk olduğunda oto elektrikçi ustama gittiğimde aynı sorunları gördük. İlk önce bujileri değiştirelim zaten zamanı gelmiş dedi, değiştirdik sorun devam etti. Sonra sensörün hangisi olduğunu arıza kodundan tespit ettik. Benimki 1. sensördü. Bu sensörden 2 tane var. Birincisi manifoldun başında (Lambda sondası 1), ikincisi daha ileride(Lambda sondası 2 diye geçiyor). Sensörü parçacıdan alıp değiştirdik, arızayı sildik, sorun tamamen ortadan kalktı. 

Kitapçığına baktığınızda zaten bu sensörün 100.000 km de değitirilmesinin doğru olacağı yazıyor.

Bu arada ben sensörü yanlış hatırlamıyorsam Mart Nisan aylarında 260 TL ye almıştım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sensörü değiştirin, tekleme ondan kaynaklanabilir. Değişim sonrası tekleme devam ederse buji ve bobinlere baktırınız.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba,yanitlariniz icin tesekkurler evet aracım su an 100035 km'de sensor arızasından sonra bujiler değişti,sensörün fiyatınıda 2 ayri servise sordum ikiside ayni fiyati verdi tek bir sensor 508 TL.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Servis çok para istiyor sensör için. Gebze Center'ın yanındaki parçacılarda tedarik edebilrsiniz.

543 354 0058 parçacının numarası.İki Sensöründe fiyatı aynıydı 260 TL civarı. Arızayı hangi sensörden veriyor ondan emin olun. Muhtemelen 1. sensördür yani Lambda sensörü 1 diye belirtir arıza içeriğinde. Arıza kodu da yanlış hatırlamıyorsam P0031 idi (tam hatırlamıyorum). Hemen motor manifoldunun başında. Sensörü tedarik ettiğinizde bi motorcuya gidin özel bir anahtarı var değiştirmek için. Onun içinde Gebze Belediyesinin yanındaki bankamatikleri arkanızda aldığınızda tam karşı sokağına girin. Soldan ikinci sokağın hemen köşesinde Demirdaş Otomotiv var orda değiştirebilirsiniz. Zeki veya Zeynel usta var. Benim selamımı söyleyin :) sizin astrayı alan arkadaş diyebilirsiniz :) Bende Mazdamın sensörünü orda değiştirtmiştim. İyi yetenekli ustalardır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yardımlarınız için teşekkürler dediginiz ustaları tanıyorum ariza isigi yandığından beri gittiğim abi kardes ustalar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 5 ay sonra ...
10.10.2017 at 10:03, Trakyali22 :

Yardımlarınız için teşekkürler dediginiz ustaları tanıyorum ariza isigi yandığından beri gittiğim abi kardes ustalar.

Merhaba @Trakyali22 Ali, ne yaptın aracın problemlerini ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

2012 model Mazda 3 aracım yaklaşık 62-63 bin km'dir LPG ile kullanılıyor. Sorun şu: araç çok düşük hızda iken (örneğin yoğun trafikte) hafiften silkeliyor, devir yükselince kendini toparlıyor. Afr ayarı geçtiğimiz aylarda yapıldı. Sorun ne olabilir, nereye odaklanmalıyım? 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, abcsefa :

2012 model Mazda 3 aracım yaklaşık 62-63 bin km'dir LPG ile kullanılıyor. Sorun şu: araç çok düşük hızda iken (örneğin yoğun trafikte) hafiften silkeliyor, devir yükselince kendini toparlıyor. Afr ayarı geçtiğimiz aylarda yapıldı. Sorun ne olabilir, nereye odaklanmalıyım? 

Geliyor gümbür gümbür.. Subap 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, abcsefa :

Arıza lambası yanana kadar devam o halde 

Yandıktan sonra da devam edilebilir. Yavaş yavaş malzemeleri toparlamaya başlayabilirsin. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, abcsefa :

Subap haricinde birşeyden kaynaklanma ihtimali var mıdır?

Zamanı gelmiş kardeşim, hiç başka yerde arama. Subap değişim hikayemde yazdım lpg takıldıktan sonra kaç km.de hangi belirtiler çıktığını. 65bin km. yine iyi dayanmış diyebilirim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • mribrahim
      Yazan: mribrahim
      Merhaba Arkadaşlar,
      2021 Eylül ayında Merser'de aracıma bakım yaptırmıştım. Yaklaşık 3-4 haftadır (soğukların da artmasıyla ilgili mi acaba?) "düşük fren sıvısı" uyarısı çıkıyor sürekli (El freni çekili olduğundaki uyarı işareti yanıyor). Araç biraz ısınınca gidiyor sonra arada geliyor tekrar gidiyor, sürekli yanıyor sönüyor yani. Yaşadığım yerde Mazda servisi omadığından gidemedim, bu durumla karşılaşan oldu mu?
      Not: Bakım periyotlarına göz attım, 40K ve 80K 'da fren hidroliği değişmeli yazıyor. 
    • hkaleli
      Yazan: hkaleli
      Uygulamadan gördüm Dizeller için pcm güncelleme ve rejenerasyon işlemi diyor?😄
      B85FBFB6-3834-451E-82AE-528D0D348D7C-dönüştürüldü.pdf
    • MarinaVista
      Yazan: MarinaVista
      Merhabalar arkadaşlar. Mazda 3 1.6D sahibiyim. Aracım 2013 model ve 97 bin km'de. Bakımına 4-5 bin km daha var. Sadece hafta sonları binerim, aracı yormam ve asla üzmem. Fakat bugün motorun normalinden biraz daha sesli çalıştığını farkettim. Kaputu açıp motor yağ kapağını ve yağ çubuğunu çıkardım. İlk başta motor soğuktu ve herhangi bir duman atmaya rastlamadım. Daha sonra 10 km yol yaptıktan sonra rölantide tekrar kontrol ettim bahsi geçen yerleri. Gözlendiğim şunlardı ; 
      °Hafif buhar ( motor yağ kapağı altında)
      °Hava üfleme ( yağ çubuğu ve üst kapakta)
      °Yag sıçratma (motor yağ kapağı altında. Motor koruma kapağının üzeri 100e yakın damlacık olacak kadar çok)
      °Tekrar hafif buhar ( Yağ çubuğu altında)
       
      Herhangi bir yağ eksiltme durumu yok. Çekişinde ve sürüşünde de gayet iyi.
      Lütfen yardımcı olun. Bu durum oraya bakmayana kadar haberdar olmadığım bir şey. Açıkçası tesadüf bakmasam belki yıllarca bu şekilde binecektim. Daha doğrusu arabadan mekanik olarak 10 parmağı geçmeyen bilgiye sahibim.
    • Burak Aydın
      Yazan: Burak Aydın
      Merhabalar Arkadaşlar. Uzunca bir konu, çok sevdiğim arabamdan soğudum ve değiştirmeyi düşünüyorum şu an... Görüşlerinizi almak isterim. Okuyup bilginiz dahilinde yorum yazarsanız çok mutlu olurum, çünkü aracımı değiştirmek istemiyorum. 😔
      motor vs. hakkında ciddi bilgim yok; ama servislerin dediklerine ikna olmazsam kafamda kaygı kalıyor. İlgisiz olabilir ama şu şekilde bugüne kadar hiç yaşamadığım 2 olay yaşadım. Uzunca olacak ama cidden yardıma ihtiyacım var. 
       
      aracımı 0km olarak aldım OTOMATİK DİZEL. Şu an 44.000km’de. Bakımları hep Merser’de yaptırdım, ancak 40.000km bakımını Musluoğlu’nda sadece 1saat 40 dk içinde yaptılar. 
       
      1- Bu bakımdan 1 gün sonra uzun yola çıktım, adaptif hız sabitlemesi ile 130 ile giderken Bolu’da arıza ışıkları yandı (DPF yanmadı, sadece activsense güvenlik önlemleri ışıkları turuncu renkte yandı.) ve gaza bassam da devir 2.500’ü geçmedi. 130’dan bir anda yavaşladı ve sağa çekmek zorunda kaldım. Kontak kapatıp 5 dk bekledikten sonra, yeniden çalıştırdığımda ışıklar söndü. Gece yarısı olduğu için Mazda Yol Yardım’ı aradım ve sağ olsunlar Mazda Ankara bayisinden bir ustaya bağladılar. Bana DPF’den olduğunu söyledi ve benden klasik 3.000-4.000 devir ile 15 dk sürüş yapmamı istedi (DPF yanmadı oysa, anlamsız buldum. Ama yine de dediğini yaptım.)
      Sonrasında da sürüş vs. dahil hiçbir sorun yaşamadım ve bu konu tekrarlanmadı.  İstanbul’a döndüğümde Musluoğlu’na gidip sordum ve servis yetkilisi aynen şöyle dedi: “Abi bu arabalar atmosferik olduğu için, eğer İstanbul’dan kalkış yapıp durmadan Bolu’yu tırmandıysan, birkaç müşterimizde de oldu, araç orada rakım yükselince kalkış sırasındaki oksijen oranını alamadığını hissedince ikaz veriyor. Bolu’da bir mola vermiş olsaydın, olmazdı.” (Yine anlamsız ve saçma bir yorum olarak değerlendirdim.) Üstünden 1 ay geçti, bu benzer durum hiç tekrarlanmadı. Bu durum için ne düşünürsünüz, yaşayan oldu mu?
      2- Ve canımı sıkan durum...
      Üstteki konudan alakasız, ama 2 ay sonra yani son 20 gündür fark ettiğim olay...
      Aracı hep anlık tüketim değeri ekranında tutar ve sürüşte aracı tanımak için hangi yolda ne kadar basarsam ne yakar, devir ne olur takip ederim. Hiçbir arıza ışığı yanmadı, bir sorun yok. Ama aracım artık özellikle 1-2 ve 3. vitesler ile her vitesin 1.700 devrine kadar ciddi bir tüketim göstermeye başladı. Öyle ki kullanımıma göre 7-10 arası değişen anlık gösterge, aynı yollarda 25-40 olmaya başladı. Daha da dikkat edince şunu fark ettim. 2 yıldır kullandığım gibi gaza bassam da, gaz pedalı motorun sesini artırırken, 1-1,5 saniye devir saatinde bir değişiklik olmadan, sonradan artmaya başlıyor düşük devirde ve özelikle kalkışlarda... Haliyle anlık tüketim değeri şöyle oluyor: motorun sesi yükseliyor, ama 1-1,5sn devir 1100-1200 gibi kaldıktan sonra birden hızlıca yükseliyor. Gaza daha çok basmam gerekiyor. Keyifsiz şekilde emin de olmak için bi’ 10 gün böyle kullandım. Genel ortalamam bile arttı 150km sürüşte! Sonra bir arkadaştan yorum istedim, “son aldığın mazotta su varsa mazot filtresi su ile şişer, bu sebep olmuş olabilir.” dedi. Sevinerek bu sefer Merser’in yolunu tuttum. Özellikle anlattım ve Mazot filtresine de bakın dedim. Cihaza bağlantı yapıp bir sorun görmediklerini, mazot filtresinde de sorun olmadığını, ancak DPF ikazı vermemiş olsa da dolmaya yakın olduğunu ve boşaltmayı önerdiler. Sebebi bu dediler. Hemen 236₺ verip bu uygulamayı yaptırdım. Ama sonuç hüsran... Aynı durum devam ediyor. Hiçbir yağ, motor vs. İkazı almadım;
      ama gaza bastığımda motor çalışma hızı ve sesi artıyorken, 1.700 devre kadar 1-2 sn devir saati sabit kalıyor, araç hızlanmıyor. Kritik kısım bu. YANİ İSTEDİĞİM HIZLARA ÇIKMAK İÇİN, ESKİYE GÖRE HEP DAHA ÇOK GAZA BASMAK ZORUNDA KALIYORUM VE TÜKETİM ARTIYOR. Tekrar Merser’e gideceğim yarın; ama anlatabilmişsem yardımlarınızı bekliyorum.  Bu sorun canımı çok sıktı! Hem çözülür dedikleri sorun çözülmedi, hem de haybeye 236₺ verip DPF temizlettirdim boşuna...
       
      uzunluk için kusura bakmayın, moralim çok bozuk. Doğru bilgi almak için, olduğu gibi anlatmak istedim; uzadı...
      Şimdiden teşekkürler...
    • Hunnym
      Yazan: Hunnym
      Slm arkadaşlar,aracım 2015 mazda3 skyactive.51.000 km'de.Motor arıza lambası yandı servise götürdüm katalizör gitmiş dediler.Değişimi ne tutar dedim verdikleri fiyat dudağımı uçuklattı.Efendim,katalizörle birlikte egzost komple değişirmiş ve tutarı (sıkı durun) 4.500 lira...Doğrumudur ne dersiniz yorumlarınızı bekliyorum.
×
×
  • Yeni Oluştur...