Jump to content
Sergio_01

3.Nesil Mazda 3 Bir Yerlerden Yağ Akıtıyor !!!

Tavsiye Edilen Mesajlar

Sergio_01

Merhabalar periyodik olarak motorun her tarafına bakarım altıda dahil.... problem varmı yağ kaçağı vs. falan diye... Dün gene bakıyordumki yağ akıntısı tespit ettim...

Tam olarak nererden kaynaklandığını bilemiyorum ama Motor ve şanzıman arasındaki bir parçadan sanki sızıntı var gibi...

Motor yağı seviyesine baktım normal görünüyor eksilme yok gibi....

Foto ve videoyu servise mail attım ama henüz göreşemedim kimseyle....

Yorumlarınız nedir konuyla ilgili... Önemli bir şeymidir acaba ?

 

mazda_engine.JPG

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Arabalar

Aks keçesinden mi geliyor motor şanzıman bağlantı keçesinden mi geliyor anlayamadım. İyisimi şanzıman yağı daha fazla azalmadan servise götürün.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ibrasoft

Tam yeri seçemedim ama şanzıman motor birleşiminden geldiğinden eminseniz krank keçesi olabilir.  Honda da başıma gelmişti. Terleme şeklinde olup alttan gelen rüzgarla yayılır, çok fazla yağ aktığını zannederdim ama yağ değişiminde 10 K kmde 0,4 litre civarı eksilme olurdu ki bir kısmı zaten motor tarafından eksiltiliyor. 

Eğer krank keçesi ise şanzımanın inmesi lazım. Çünkü arkadaş volantın arkasında kalan keçedir. Volantı da sökmeden değişimi yapamazsınız. 20 liralık bir parça için bir sürü iş çıkarır başınıza. Yağ seviyesini 1 sene sürekli kontrol edip, baskı balata değişiminde aradan çıkartmıştım ben. Orjinal ısrarına rağmen usta altı üstü keçe diyip kendi bildiğini takmış, 1 ay sonra tekrar terleme olunca servisten keçeyi alıp işçilik vermeden şanzıman indirtip tekrar taktırmıştım.

İkinci ihtimal aks keçesi olma ihtimali.

Üçüncü ihtimal de BM nin yağ filtresi nerede bilmiyorum ama BL dizel gibi üstte baş aşağı duruyor ise, yağ değişiminde filtreden akan yağ da olabilir. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Çağlar Bayur

alttan gğzelce yıkatın balata spreyi ile de olabilir sıfır gibi olsun, sonra gün aşırı ilk çıkış noktasına bakın. yağ ilk çıktığı noktadan hemen yayılır, kaynağı yanıltır silmeden noktayı bulmak çok zor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Sergio_01

Merhabalar,

Arıza tespiti yapıldı şanzımandaki keçeden sızıntı varmış... Bugün bıraktım aracı servise....

Servistekilerin tavsiyesi üzerine hazır açılmışken o bölgeler Aks keçesinide değiştirecekler...

Gerçektende parçalar para değil işçilik ücretinin yanında.... 

Şanzıman sökülecek falan filan bir dünya işçilik... Hayırlısı olsun bakalım....

Servistekilere sordum böyle arıza ile Mazda 3 BM 'lerde karşılatınızmı diye sadece 1 tane gelmiş... Ama CX-5 ler daha çoğunluktaymış bu arızada....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak
47 dakika önce, Sergio_01 :

Servistekilere sordum böyle arıza ile Mazda 3 BM 'lerde karşılatınızmı diye sadece 1 tane gelmiş... Ama CX-5 ler daha çoğunluktaymış bu arızada....

Bilgi için teşekkürler. Kiev'de Mazda3 lerde 2.0 mı kullanılıyor yoksa daha yüksek bir hacim var mı  ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Sergio_01
4 dakika önce, Burak :

Bilgi için teşekkürler. Kiev'de Mazda3 lerde 2.0 mı kullanılıyor yoksa daha yüksek bir hacim var mı  ?

1.5 motorla geliyor genel olarak... Sadece hatchback modellerde 2.0 seçeneği var....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak
30 dakika önce, Sergio_01 :

1.5 motorla geliyor genel olarak... Sadece hatchback modellerde 2.0 seçeneği var....

O zaman aynı araç. Ben kuzeyde daha yüksek hacimli motor seçenekleri tercih ediliyor diye düşünmüştüm.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Sergio_01
3 saat önce, Burak :

O zaman aynı araç. Ben kuzeyde daha yüksek hacimli motor seçenekleri tercih ediliyor diye düşünmüştüm.

Aslına bakarsanız Ukraynada genel olarak 2.0 motordan aşağı araç pek fazla yoktu son 3 senedir küçük hacimli motorlara yöneldi markalar...

Motorlu taşıt vergiside olmadığı için ve benzinde ucuz olduğu için insanlar genelde yüksek hacimli motorlar tercih ediyorlar.... Sadece 2 sene önce yeni kanun çıktı 2.5 ve üzeri hacimli araçlardan yılda 25.000 UAH (Yaklaşık 1.000 USD) yıllık vergi alınıyor artık... 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • MarinaVista
      Yazan: MarinaVista
      Merhabalar arkadaşlar. Mazda 3 1.6D sahibiyim. Aracım 2013 model ve 97 bin km'de. Bakımına 4-5 bin km daha var. Sadece hafta sonları binerim, aracı yormam ve asla üzmem. Fakat bugün motorun normalinden biraz daha sesli çalıştığını farkettim. Kaputu açıp motor yağ kapağını ve yağ çubuğunu çıkardım. İlk başta motor soğuktu ve herhangi bir duman atmaya rastlamadım. Daha sonra 10 km yol yaptıktan sonra rölantide tekrar kontrol ettim bahsi geçen yerleri. Gözlendiğim şunlardı ; 
      °Hafif buhar ( motor yağ kapağı altında)
      °Hava üfleme ( yağ çubuğu ve üst kapakta)
      °Yag sıçratma (motor yağ kapağı altında. Motor koruma kapağının üzeri 100e yakın damlacık olacak kadar çok)
      °Tekrar hafif buhar ( Yağ çubuğu altında)
       
      Herhangi bir yağ eksiltme durumu yok. Çekişinde ve sürüşünde de gayet iyi.
      Lütfen yardımcı olun. Bu durum oraya bakmayana kadar haberdar olmadığım bir şey. Açıkçası tesadüf bakmasam belki yıllarca bu şekilde binecektim. Daha doğrusu arabadan mekanik olarak 10 parmağı geçmeyen bilgiye sahibim.
    • Burak Aydın
      Yazan: Burak Aydın
      Merhabalar Arkadaşlar. Uzunca bir konu, çok sevdiğim arabamdan soğudum ve değiştirmeyi düşünüyorum şu an... Görüşlerinizi almak isterim. Okuyup bilginiz dahilinde yorum yazarsanız çok mutlu olurum, çünkü aracımı değiştirmek istemiyorum. 😔
      motor vs. hakkında ciddi bilgim yok; ama servislerin dediklerine ikna olmazsam kafamda kaygı kalıyor. İlgisiz olabilir ama şu şekilde bugüne kadar hiç yaşamadığım 2 olay yaşadım. Uzunca olacak ama cidden yardıma ihtiyacım var. 
       
      aracımı 0km olarak aldım OTOMATİK DİZEL. Şu an 44.000km’de. Bakımları hep Merser’de yaptırdım, ancak 40.000km bakımını Musluoğlu’nda sadece 1saat 40 dk içinde yaptılar. 
       
      1- Bu bakımdan 1 gün sonra uzun yola çıktım, adaptif hız sabitlemesi ile 130 ile giderken Bolu’da arıza ışıkları yandı (DPF yanmadı, sadece activsense güvenlik önlemleri ışıkları turuncu renkte yandı.) ve gaza bassam da devir 2.500’ü geçmedi. 130’dan bir anda yavaşladı ve sağa çekmek zorunda kaldım. Kontak kapatıp 5 dk bekledikten sonra, yeniden çalıştırdığımda ışıklar söndü. Gece yarısı olduğu için Mazda Yol Yardım’ı aradım ve sağ olsunlar Mazda Ankara bayisinden bir ustaya bağladılar. Bana DPF’den olduğunu söyledi ve benden klasik 3.000-4.000 devir ile 15 dk sürüş yapmamı istedi (DPF yanmadı oysa, anlamsız buldum. Ama yine de dediğini yaptım.)
      Sonrasında da sürüş vs. dahil hiçbir sorun yaşamadım ve bu konu tekrarlanmadı.  İstanbul’a döndüğümde Musluoğlu’na gidip sordum ve servis yetkilisi aynen şöyle dedi: “Abi bu arabalar atmosferik olduğu için, eğer İstanbul’dan kalkış yapıp durmadan Bolu’yu tırmandıysan, birkaç müşterimizde de oldu, araç orada rakım yükselince kalkış sırasındaki oksijen oranını alamadığını hissedince ikaz veriyor. Bolu’da bir mola vermiş olsaydın, olmazdı.” (Yine anlamsız ve saçma bir yorum olarak değerlendirdim.) Üstünden 1 ay geçti, bu benzer durum hiç tekrarlanmadı. Bu durum için ne düşünürsünüz, yaşayan oldu mu?
      2- Ve canımı sıkan durum...
      Üstteki konudan alakasız, ama 2 ay sonra yani son 20 gündür fark ettiğim olay...
      Aracı hep anlık tüketim değeri ekranında tutar ve sürüşte aracı tanımak için hangi yolda ne kadar basarsam ne yakar, devir ne olur takip ederim. Hiçbir arıza ışığı yanmadı, bir sorun yok. Ama aracım artık özellikle 1-2 ve 3. vitesler ile her vitesin 1.700 devrine kadar ciddi bir tüketim göstermeye başladı. Öyle ki kullanımıma göre 7-10 arası değişen anlık gösterge, aynı yollarda 25-40 olmaya başladı. Daha da dikkat edince şunu fark ettim. 2 yıldır kullandığım gibi gaza bassam da, gaz pedalı motorun sesini artırırken, 1-1,5 saniye devir saatinde bir değişiklik olmadan, sonradan artmaya başlıyor düşük devirde ve özelikle kalkışlarda... Haliyle anlık tüketim değeri şöyle oluyor: motorun sesi yükseliyor, ama 1-1,5sn devir 1100-1200 gibi kaldıktan sonra birden hızlıca yükseliyor. Gaza daha çok basmam gerekiyor. Keyifsiz şekilde emin de olmak için bi’ 10 gün böyle kullandım. Genel ortalamam bile arttı 150km sürüşte! Sonra bir arkadaştan yorum istedim, “son aldığın mazotta su varsa mazot filtresi su ile şişer, bu sebep olmuş olabilir.” dedi. Sevinerek bu sefer Merser’in yolunu tuttum. Özellikle anlattım ve Mazot filtresine de bakın dedim. Cihaza bağlantı yapıp bir sorun görmediklerini, mazot filtresinde de sorun olmadığını, ancak DPF ikazı vermemiş olsa da dolmaya yakın olduğunu ve boşaltmayı önerdiler. Sebebi bu dediler. Hemen 236₺ verip bu uygulamayı yaptırdım. Ama sonuç hüsran... Aynı durum devam ediyor. Hiçbir yağ, motor vs. İkazı almadım;
      ama gaza bastığımda motor çalışma hızı ve sesi artıyorken, 1.700 devre kadar 1-2 sn devir saati sabit kalıyor, araç hızlanmıyor. Kritik kısım bu. YANİ İSTEDİĞİM HIZLARA ÇIKMAK İÇİN, ESKİYE GÖRE HEP DAHA ÇOK GAZA BASMAK ZORUNDA KALIYORUM VE TÜKETİM ARTIYOR. Tekrar Merser’e gideceğim yarın; ama anlatabilmişsem yardımlarınızı bekliyorum.  Bu sorun canımı çok sıktı! Hem çözülür dedikleri sorun çözülmedi, hem de haybeye 236₺ verip DPF temizlettirdim boşuna...
       
      uzunluk için kusura bakmayın, moralim çok bozuk. Doğru bilgi almak için, olduğu gibi anlatmak istedim; uzadı...
      Şimdiden teşekkürler...
    • Hunnym
      Yazan: Hunnym
      Slm arkadaşlar,aracım 2015 mazda3 skyactive.51.000 km'de.Motor arıza lambası yandı servise götürdüm katalizör gitmiş dediler.Değişimi ne tutar dedim verdikleri fiyat dudağımı uçuklattı.Efendim,katalizörle birlikte egzost komple değişirmiş ve tutarı (sıkı durun) 4.500 lira...Doğrumudur ne dersiniz yorumlarınızı bekliyorum.
    • Ersin26
      Yazan: Ersin26
      Merhaba Mazdaclub ailesi , aracımda son zamanlarda sesi daha çok belirginleşen ve artan bir sesle beni düşündürmeye başladı. Genelde küçük devirlerde gaza bastığım zaman motor blogunun sağındaki kayışın altından gelen bir ses sanki , böyle bir durumla karşılaşan varmıdır arkadaşlar  
    • rubin
      Yazan: rubin
      Merhaba arkadaşlar 2012 mazda 3 otm hb 40bin km den beri lpg li. Şu an 85bin de. 40-90 km arası hızda giderken gaz pedalına ayağımı belli belirsiz koyduğum anda devir saatinde rolanti düşüyor. Hatta pedala o hafif dokunuşta sabit tutabilirsem aşağı yukarı bir dalgalanma ve bariz bir yığılma hissediliyor. Sanki ateşleme gecikiyor ve birden ateşleme olunca da  vuruntu varmış gibi hissediliyor. Bu olay lpg de bariz benzinde daha düşük hissediliyor. Cihazda herhangi bir arıza da göstermiyor. Boğaz kelebeği temizliği yaptırdım sonuç aynı. Bu konuda bilgisi olan var mı ? Motor aksamı şimdiye kadar ne acıldı nede parça değişti. Normal boşta iken rolanti sabit hem benzin hem lpg de. Sübaplarda da herhangi bir sıkıntı yok. Çekiş normal  Bu konuda bilgi ve tecrübenizi paylaşır mısınız ?? Sorun nedir ??


Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...