Jump to content
Sergio_01

3.Nesil Mazda 3 Bir Yerlerden Yağ Akıtıyor !!!

Tavsiye Edilen Mesajlar

Sergio_01

Merhabalar periyodik olarak motorun her tarafına bakarım altıda dahil.... problem varmı yağ kaçağı vs. falan diye... Dün gene bakıyordumki yağ akıntısı tespit ettim...

Tam olarak nererden kaynaklandığını bilemiyorum ama Motor ve şanzıman arasındaki bir parçadan sanki sızıntı var gibi...

Motor yağı seviyesine baktım normal görünüyor eksilme yok gibi....

Foto ve videoyu servise mail attım ama henüz göreşemedim kimseyle....

Yorumlarınız nedir konuyla ilgili... Önemli bir şeymidir acaba ?

 

mazda_engine.JPG

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Arabalar

Aks keçesinden mi geliyor motor şanzıman bağlantı keçesinden mi geliyor anlayamadım. İyisimi şanzıman yağı daha fazla azalmadan servise götürün.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ibrasoft

Tam yeri seçemedim ama şanzıman motor birleşiminden geldiğinden eminseniz krank keçesi olabilir.  Honda da başıma gelmişti. Terleme şeklinde olup alttan gelen rüzgarla yayılır, çok fazla yağ aktığını zannederdim ama yağ değişiminde 10 K kmde 0,4 litre civarı eksilme olurdu ki bir kısmı zaten motor tarafından eksiltiliyor. 

Eğer krank keçesi ise şanzımanın inmesi lazım. Çünkü arkadaş volantın arkasında kalan keçedir. Volantı da sökmeden değişimi yapamazsınız. 20 liralık bir parça için bir sürü iş çıkarır başınıza. Yağ seviyesini 1 sene sürekli kontrol edip, baskı balata değişiminde aradan çıkartmıştım ben. Orjinal ısrarına rağmen usta altı üstü keçe diyip kendi bildiğini takmış, 1 ay sonra tekrar terleme olunca servisten keçeyi alıp işçilik vermeden şanzıman indirtip tekrar taktırmıştım.

İkinci ihtimal aks keçesi olma ihtimali.

Üçüncü ihtimal de BM nin yağ filtresi nerede bilmiyorum ama BL dizel gibi üstte baş aşağı duruyor ise, yağ değişiminde filtreden akan yağ da olabilir. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Çağlar Bayur

alttan gğzelce yıkatın balata spreyi ile de olabilir sıfır gibi olsun, sonra gün aşırı ilk çıkış noktasına bakın. yağ ilk çıktığı noktadan hemen yayılır, kaynağı yanıltır silmeden noktayı bulmak çok zor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Sergio_01

Merhabalar,

Arıza tespiti yapıldı şanzımandaki keçeden sızıntı varmış... Bugün bıraktım aracı servise....

Servistekilerin tavsiyesi üzerine hazır açılmışken o bölgeler Aks keçesinide değiştirecekler...

Gerçektende parçalar para değil işçilik ücretinin yanında.... 

Şanzıman sökülecek falan filan bir dünya işçilik... Hayırlısı olsun bakalım....

Servistekilere sordum böyle arıza ile Mazda 3 BM 'lerde karşılatınızmı diye sadece 1 tane gelmiş... Ama CX-5 ler daha çoğunluktaymış bu arızada....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak
47 dakika önce, Sergio_01 :

Servistekilere sordum böyle arıza ile Mazda 3 BM 'lerde karşılatınızmı diye sadece 1 tane gelmiş... Ama CX-5 ler daha çoğunluktaymış bu arızada....

Bilgi için teşekkürler. Kiev'de Mazda3 lerde 2.0 mı kullanılıyor yoksa daha yüksek bir hacim var mı  ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Sergio_01
4 dakika önce, Burak :

Bilgi için teşekkürler. Kiev'de Mazda3 lerde 2.0 mı kullanılıyor yoksa daha yüksek bir hacim var mı  ?

1.5 motorla geliyor genel olarak... Sadece hatchback modellerde 2.0 seçeneği var....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak
30 dakika önce, Sergio_01 :

1.5 motorla geliyor genel olarak... Sadece hatchback modellerde 2.0 seçeneği var....

O zaman aynı araç. Ben kuzeyde daha yüksek hacimli motor seçenekleri tercih ediliyor diye düşünmüştüm.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Sergio_01
3 saat önce, Burak :

O zaman aynı araç. Ben kuzeyde daha yüksek hacimli motor seçenekleri tercih ediliyor diye düşünmüştüm.

Aslına bakarsanız Ukraynada genel olarak 2.0 motordan aşağı araç pek fazla yoktu son 3 senedir küçük hacimli motorlara yöneldi markalar...

Motorlu taşıt vergiside olmadığı için ve benzinde ucuz olduğu için insanlar genelde yüksek hacimli motorlar tercih ediyorlar.... Sadece 2 sene önce yeni kanun çıktı 2.5 ve üzeri hacimli araçlardan yılda 25.000 UAH (Yaklaşık 1.000 USD) yıllık vergi alınıyor artık... 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • rubin
      Yazan: rubin
      Merhaba arkadaşlar 2012 mazda 3 otm hb 40bin km den beri lpg li. Şu an 85bin de. 40-90 km arası hızda giderken gaz pedalına ayağımı belli belirsiz koyduğum anda devir saatinde rolanti düşüyor. Hatta pedala o hafif dokunuşta sabit tutabilirsem aşağı yukarı bir dalgalanma ve bariz bir yığılma hissediliyor. Sanki ateşleme gecikiyor ve birden ateşleme olunca da  vuruntu varmış gibi hissediliyor. Bu olay lpg de bariz benzinde daha düşük hissediliyor. Cihazda herhangi bir arıza da göstermiyor. Boğaz kelebeği temizliği yaptırdım sonuç aynı. Bu konuda bilgisi olan var mı ? Motor aksamı şimdiye kadar ne acıldı nede parça değişti. Normal boşta iken rolanti sabit hem benzin hem lpg de. Sübaplarda da herhangi bir sıkıntı yok. Çekiş normal  Bu konuda bilgi ve tecrübenizi paylaşır mısınız ?? Sorun nedir ??
    • İbrahim369
      Yazan: İbrahim369
      Merhabalar yaklaşık iki ay önce aldığım dizel Mazda 3 aracım henüz 1.500 km de fakat ilk çalıştırmadan sonra 3-5 km gidince fan çalışmaya başlıyor ve stop edene kadar durmuyor. Bir ay önce bir kez yapmıştı şimdi sürekli yapıyor. 
      Ben normal olmadığını düşünüyorum sizlerden de yardım ve önerilerinizi bekliyorum.. 
    • İzzet3446
      Yazan: İzzet3446
      Arkadaşlar herkese selam. Çok acil yardımınıza ihtiyacım var. 1 aydır kontağı çevirdikten sonra, ekranda araç ve kilit işareti olan sembol çok hızlı yanıp sönüyor ve marş basmıyor. Günde 1-2 defa aynı problemi yaşıyorum. Daha sonra kendiliğinden normale dönüyor. Ama genellikle bu bekleme 1-2 saati buluyor. Eskişehir’e yeni taşındık ve buradaki Mazda bayii kapanmış. Elektrikçi baktı. Marş motoru akü v.b problem bulamadı. Beyinde sorun olabilir dedi. Eskişehir’de çaresiz kaldım.bu konuda bilgisi olan varsa ve beni sorunumu çözebilecek bir yere yönlendirebilirse memnun olurum. Aracı İstanbul ve Eskişehir’e yakın tüm illerdeki servis veya ustaya gösterebilirim.şimdiden teşekkür ederim. 
    • mesut2323
      Yazan: mesut2323
      Merhaba arkadaşlar. 4 gün önce şehirler arası yol gitmem gerekti.  Zigana ya çıkarken aracım önce çekişten düştü sonra da resimde ki gibi uyarı ışıkları yandı. Hemen sağa çektim ve durdum. Aracı stop ettirdim ve tekrar çalıştırdım. Ardından ışıklar yanmadı ve yola devam ettim. Bir süre sonra yine hafif rampa bir yerde aynısı oldu. Bu seferde resmini çektim ve Trabzon mazda servisi aradım. Servise gelmemi önerdiler. Bugün servise gittim. Motor yağ seviyem aşırı yükselmiş ve enjektörlerin değişeceği söylendi. Tahmini 20 gün sürebilir dediler.  Bir görüşünüz var mı? neden olmuş olabilir? yakıtı her zaman aynı yerden alıyorum ve servis yakıttan hiç bahsetmedi. direkt garantiden dedi.

    • belerafet
      Yazan: belerafet
      Herkese merhabalar Mazda severler,
      Aracımda titreme ve istop etme sorunları baş göstermeye başladı. Bunu biraz araştırdım ve Maf sönsör ve Boğaz kelebeğinden yapabileceğini öğrendim. Sanayideki ustalara sorduğumda fiyat 150-250tl arasında oynamak idi ekstra birşeyi çıkmaz ise dediler. İzlediğim videolarda yapımı da basit gibi geldi bende yaparım bunu dedim ve işe koyuldum. ilk video denemem de bu şekilde ortaya çıktı.  Mazda bana resmen usta olma yolunda eğitim veriyor diyebilirim. seviyorum bu arabayı  
      Temizleme işi bittikten sonraki ilk günde azalmış olsa da aynı sorunlar devam etti belki kodlamasının yapılmadığı içindi, daha sonraki günde ise belki araç kendisi otomatik ayarladı orasını tam bilmiyorum ama bildiğim sorunum çözüldü.   
      Şuan ise; ne ışıkta istop etmesi kaldı neden rölanti de titreme yaptı sorunum çözülmüş oldu. Ustaların bu iş için söylediği rakamlara ek olarak video da göreceğiniz kırık olan parçanın dahil olmak üzere tahmini 300 tl'nin hepsi cebimde kaldı.

      Sizlere kendi arabasının arızalarını söküp tamir edebilen bir abimin bana söylediği sözü söyleyim.“bozulmak üzere olan yeri yada bozulan yeri kendiniz tamir etmeye çalışın, olursa kardasınız olmaz ise zaten ustaya götürdüğünüzde onlar direk değiştirecekler tamir etmezler. Artık eski ustalar yok sanayide”
      Bu sözden sonra gaza geldim. Mazda 3’ü aldığım ikinci gün klima kontol düğmesini yaptım. Daha sonra da bu video daki sorunu çözdüm, Hem keyif verdi, hemde param cebimde kaldı.
      Bende yaparım diyenler, çekinmeyin yapın

      Mazda - 3 - 2005 - Otomatik Maf Sensör ve Boğaz kelebeği temizliği 
      Bunu bende yaparım diyen Amatör Ruh
       
      Mazda 3, 2005 - Otomatik / Maf sensör ve Gaz Kelebeği Temizliği

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×