Jump to content
mesut2323

3. Nesil Dizel Mazda 3 Yağ Yükseltme Sorunu

Tavsiye Edilen Mesajlar

mesut2323

Merhaba arkadaşlar. 4 gün önce şehirler arası yol gitmem gerekti.  Zigana ya çıkarken aracım önce çekişten düştü sonra da resimde ki gibi uyarı ışıkları yandı. Hemen sağa çektim ve durdum. Aracı stop ettirdim ve tekrar çalıştırdım. Ardından ışıklar yanmadı ve yola devam ettim. Bir süre sonra yine hafif rampa bir yerde aynısı oldu. Bu seferde resmini çektim ve Trabzon mazda servisi aradım. Servise gelmemi önerdiler. Bugün servise gittim. Motor yağ seviyem aşırı yükselmiş ve enjektörlerin değişeceği söylendi. Tahmini 20 gün sürebilir dediler.  Bir görüşünüz var mı? neden olmuş olabilir? yakıtı her zaman aynı yerden alıyorum ve servis yakıttan hiç bahsetmedi. direkt garantiden dedi.

D0BC07DF-9DE9-4FF7-B275-FF5D402611DA.jpeg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Çağlar Bayur

dpf ölçümü yapıldı mı? rejenerasyonlar başarısız olursa, mazot yağa iner seviyeyi yükseltir?

garanti deniyorsa iyidir gerçi ses çıkarmamakta fayda var :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback

Enjektörlerde bir sorun olduysa bilemiyorum ama kısa mesafe kullanılan ve sık DPF temizliği için geç mazot püskürtmesi yapılan dizel motorlarda zamanla mazot silindir duvarlarından yağa karışır ve yağ seviyesi yükselir "oil dilution" deniyor bu duruma. Sırf bu yüzden DPF'li araçların yağı farklı oluyor bildiğim kadarıyla. Kısa mesafe kullanılan dizellerde bunu yaşayan bir çok insan var da düzenli kullanılan ve çalışma ısısında yeterli vakti geçiren motorlarda olmaması lazım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
mesut2323
33 dakika önce, Çağlar Bayur :

dpf ölçümü yapıldı mı? rejenerasyonlar başarısız olursa, mazot yağa iner seviyeyi yükseltir?

garanti deniyorsa iyidir gerçi ses çıkarmamakta fayda var :)

DPF BAKILMADI SANIRIM AMA DPF IŞIĞI HİÇ YANMADI. 18.000 KM de bir kere rejenerasyon yedi ama. daha sonra da turbo yazılımı güncellendi. bakalım ne olacak. 

 

23 dakika önce, Leanback :

Enjektörlerde bir sorun olduysa bilemiyorum ama kısa mesafe kullanılan ve sık DPF temizliği için geç mazot püskürtmesi yapılan dizel motorlarda zamanla mazot silindir duvarlarından yağa karışır ve yağ seviyesi yükselir "oil dilution" deniyor bu duruma. Sırf bu yüzden DPF'li araçların yağı farklı oluyor bildiğim kadarıyla. Kısa mesafe kullanılan dizellerde bunu yaşayan bir çok insan var da düzenli kullanılan ve çalışma ısısında yeterli vakti geçiren motorlarda olmaması lazım.

Kısa mesafe sürüşüm az da olsa var ama genelde bindim mi 10 km yol yapıyorum. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G

Dpf yüzünden böyle bir şey yapması Mazda’ ya mı özgü? 20 gün arabasız kalmaya mı yanalım, sıfır aracın verdiği arızaya mı?

Dpf ışığı yakan bir sürü araç var. Hiç birinde yağ artırıp enjektör değiştiğini görmedim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Çağlar Bayur
49 dakika önce, M.E.G :

Dpf yüzünden böyle bir şey yapması Mazda’ ya mı özgü?

hayır zamane diesellerinin hepsinde uzatmalı püskürtme sonucu piston egzos sürecinde iken de bir miktar mazot püskürtüyor. o da kartere inip yağ seviyeine ilave oluyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
tansu87

japon'dan benzinli almak lazım. geçmiş olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Çağlar Bayur
5 saat önce, tansu87 :

japon'dan benzinli almak lazım. geçmiş olsun.

yalnız sizin avatardaki modelin motoru  şanzımanı ford :) sağlamdır yüksek devirde çok canlıdır, şanzımanı da taş gibidir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
kadirgündüz

Dizel araçlar genelde kullanımı az olunca gereksiz sıradışı problemler yaratıyor geçmiş olsun

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
tansu87
18 saat önce, Çağlar Bayur :

yalnız sizin avatardaki modelin motoru  şanzımanı ford :) sağlamdır yüksek devirde çok canlıdır, şanzımanı da taş gibidir.

Dizel kadar aynı olmasa da aynı sayılır. Japonlar benzinli motora daha çok el atıp değiştirmişler. Uzmanlıkları benzinli çünkü. Ama ford da candır. Kalitelidir. Yüksek devir performans ses vs iyi de Tek sıkıntı uzun yolda az yüklü aracın 110-120’de 7,5-8 litre benzin tüketmesi :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G
05.09.2018 at 00:01, Çağlar Bayur :

hayır zamane diesellerinin hepsinde uzatmalı püskürtme sonucu piston egzos sürecinde iken de bir miktar mazot püskürtüyor. o da kartere inip yağ seviyeine ilave oluyor.

Zamane dizellerinin bir çoğunu kullandım hocam. Yeni focus dizel 120 hp, vw passat 120 hp, pug 120 hp, civic 120 hp bir çoğu yakın arkadaşlarımda var. Ben bunu ilk defa Mazda’ da duydum ne yazık ki.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback

@mesut2323 10km derken bir sıfır eksik mi yazdınız yoksa cidden 10km mi anlayamadım :) 10km'de dizel motor ısınmıyor bile, bunun olması çok normal.

@M.E.G  Hayır sadece Mazda değil, Mını Cooper 1.5d arkadaşımın eşindeki araç 19bin km'de yağ seviyesi kritik uyarısı ile servise gitti, günde 6km git gel yapıyor. Yağ değişimi yapıldı, aynı durum söylendi, benim de konu ile alakam buradan. Astra 1.6 cdti'larda da aynı durum olabiliyor, dahası yağ seviyesi aşırı yükselmeden uyarı da alamazsınız, mazot yağa her modern dizel araçta karışır bilginiz haricinde, illa krank mili seviyesine yaklaşması şart değil.  Mazda'nın 1.5 dizellerinin olayı adblue olmadığı için ve yazılımdan ötürü çok sık DPF rejenerasyonuna girmeleri, yapılan km az olunca araba nerdeyse 2-3 sürüşte bir DPF temizlemeye giriyor. 

Konu harici benim görüşüm gerçekten çok yol yapmıyorsanız (yılda 30bin km gibi) hele ki Mazda gibi çok sık DPF temizleyen araçlarda dünya para ödeyip dizele girmeye hiç gerek yok. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
mesut2323
5 saat önce, Leanback :

@mesut2323 10km derken bir sıfır eksik mi yazdınız yoksa cidden 10km mi anlayamadım :) 10km'de dizel motor ısınmıyor bile, bunun olması çok normal.

@M.E.G  Hayır sadece Mazda değil, Mını Cooper 1.5d arkadaşımın eşindeki araç 19bin km'de yağ seviyesi kritik uyarısı ile servise gitti, günde 6km git gel yapıyor. Yağ değişimi yapıldı, aynı durum söylendi, benim de konu ile alakam buradan. Astra 1.6 cdti'larda da aynı durum olabiliyor, dahası yağ seviyesi aşırı yükselmeden uyarı da alamazsınız, mazot yağa her modern dizel araçta karışır bilginiz haricinde, illa krank mili seviyesine yaklaşması şart değil.  Mazda'nın 1.5 dizellerinin olayı adblue olmadığı için ve yazılımdan ötürü çok sık DPF rejenerasyonuna girmeleri, yapılan km az olunca araba nerdeyse 2-3 sürüşte bir DPF temizlemeye giriyor. 

Konu harici benim görüşüm gerçekten çok yol yapmıyorsanız (yılda 30bin km gibi) hele ki Mazda gibi çok sık DPF temizleyen araçlarda dünya para ödeyip dizele girmeye hiç gerek yok. 

Evet 10 km. Bir sıfır eksik değil. Daha önce 1.3 cdti astra kullandım. Hiç böyle bir şey olmadı ve onun bakımı 15 binde bir idi. Tabi motorlar aynı değil ama nedenini de bilmiyorum. 

Km nin hakkını veriyordum ama işyerime yakınlaştım. Mazda bayiinde benzinli almak istedim, takas fiyatı ÇOOOoookkkKK düşük olunca binmeye devam ettim. bu arada bugün bayii yi aradım. Hala malzeme temini safhasındayız. gelen bir şey yok. Beklemeye devam :(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G
16 saat önce, Leanback :

@mesut2323 10km derken bir sıfır eksik mi yazdınız yoksa cidden 10km mi anlayamadım :) 10km'de dizel motor ısınmıyor bile, bunun olması çok normal.

@M.E.G  Hayır sadece Mazda değil, Mını Cooper 1.5d arkadaşımın eşindeki araç 19bin km'de yağ seviyesi kritik uyarısı ile servise gitti, günde 6km git gel yapıyor. Yağ değişimi yapıldı, aynı durum söylendi, benim de konu ile alakam buradan. Astra 1.6 cdti'larda da aynı durum olabiliyor, dahası yağ seviyesi aşırı yükselmeden uyarı da alamazsınız, mazot yağa her modern dizel araçta karışır bilginiz haricinde, illa krank mili seviyesine yaklaşması şart değil.  Mazda'nın 1.5 dizellerinin olayı adblue olmadığı için ve yazılımdan ötürü çok sık DPF rejenerasyonuna girmeleri, yapılan km az olunca araba nerdeyse 2-3 sürüşte bir DPF temizlemeye giriyor. 

Konu harici benim görüşüm gerçekten çok yol yapmıyorsanız (yılda 30bin km gibi) hele ki Mazda gibi çok sık DPF temizleyen araçlarda dünya para ödeyip dizele girmeye hiç gerek yok. 

Madem böyle bir şey oluyor, büyük bir riski var neden uyarı vermez araç? Bmw de uyarı vermiş servise gitmiş arkadaş yağ değişimi ile kurtarmış anladığıma göre. Cx3 de de bu durumu yaşayan vardı, arkadaş da mazda3 de yaşamış. Hiç bi uyarı vermeden yolda kalıp enjektör değişimi gereksinimi nedir? Böyle büyük bir risk taşıyan arıza için 2 tane sensör koyamadılar mı? 

Çok normal gelmiyor bana açıkçası.  

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback

@M.E.G  Sensör işini bilemiyorum ama net olmasa bile konudaki araç uyarı vermiş sanırım? Yine de nokta atışı uyarılara ihtiyaç var orası doğru.

Demek istediğim bu durum Mazda'ya özgü değil her modern dizel araçta var, hepsinde geç ateşleme yüzünden DPF temizliği esnasında yağa benzin karışır ve yağın özelliğini zaman geçtikçe bozar. Bazı aracın yağ karteri veya büyük olur veya motorun yağ kapasitesi fazla ise kolay kolay uyarı vermeyebilir. Sık DPF temizliği yapan motorlarda yağ seviyesi max çizgisinin iki katına bile çıkabiliyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
mesut2323

Bugün arabayı teslim ettiler arkadaşlar. Bazı parçalar temin edilemediği için daha sonra değişecekmiş. ama ana parçalar, bilhassa enjektörler değiştirilmiş.  30.000 bakımı da yapıldı. Ön balatalar dahil 1600 tl tuttu. biraz fazla geldi gibi ama arabayı almanın mutluluğunun yanında umursamadım. İlginiz için teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • rubin
      Yazan: rubin
      Merhaba arkadaşlar 2012 mazda 3 otm hb 40bin km den beri lpg li. Şu an 85bin de. 40-90 km arası hızda giderken gaz pedalına ayağımı belli belirsiz koyduğum anda devir saatinde rolanti düşüyor. Hatta pedala o hafif dokunuşta sabit tutabilirsem aşağı yukarı bir dalgalanma ve bariz bir yığılma hissediliyor. Sanki ateşleme gecikiyor ve birden ateşleme olunca da  vuruntu varmış gibi hissediliyor. Bu olay lpg de bariz benzinde daha düşük hissediliyor. Cihazda herhangi bir arıza da göstermiyor. Boğaz kelebeği temizliği yaptırdım sonuç aynı. Bu konuda bilgisi olan var mı ? Motor aksamı şimdiye kadar ne acıldı nede parça değişti. Normal boşta iken rolanti sabit hem benzin hem lpg de. Sübaplarda da herhangi bir sıkıntı yok. Çekiş normal  Bu konuda bilgi ve tecrübenizi paylaşır mısınız ?? Sorun nedir ??
    • İbrahim369
      Yazan: İbrahim369
      Merhabalar yaklaşık iki ay önce aldığım dizel Mazda 3 aracım henüz 1.500 km de fakat ilk çalıştırmadan sonra 3-5 km gidince fan çalışmaya başlıyor ve stop edene kadar durmuyor. Bir ay önce bir kez yapmıştı şimdi sürekli yapıyor. 
      Ben normal olmadığını düşünüyorum sizlerden de yardım ve önerilerinizi bekliyorum.. 
    • İzzet3446
      Yazan: İzzet3446
      Arkadaşlar herkese selam. Çok acil yardımınıza ihtiyacım var. 1 aydır kontağı çevirdikten sonra, ekranda araç ve kilit işareti olan sembol çok hızlı yanıp sönüyor ve marş basmıyor. Günde 1-2 defa aynı problemi yaşıyorum. Daha sonra kendiliğinden normale dönüyor. Ama genellikle bu bekleme 1-2 saati buluyor. Eskişehir’e yeni taşındık ve buradaki Mazda bayii kapanmış. Elektrikçi baktı. Marş motoru akü v.b problem bulamadı. Beyinde sorun olabilir dedi. Eskişehir’de çaresiz kaldım.bu konuda bilgisi olan varsa ve beni sorunumu çözebilecek bir yere yönlendirebilirse memnun olurum. Aracı İstanbul ve Eskişehir’e yakın tüm illerdeki servis veya ustaya gösterebilirim.şimdiden teşekkür ederim. 
    • Sergio_01
      Yazan: Sergio_01
      Merhabalar periyodik olarak motorun her tarafına bakarım altıda dahil.... problem varmı yağ kaçağı vs. falan diye... Dün gene bakıyordumki yağ akıntısı tespit ettim...
      Tam olarak nererden kaynaklandığını bilemiyorum ama Motor ve şanzıman arasındaki bir parçadan sanki sızıntı var gibi...
      Motor yağı seviyesine baktım normal görünüyor eksilme yok gibi....
      Foto ve videoyu servise mail attım ama henüz göreşemedim kimseyle....
      Yorumlarınız nedir konuyla ilgili... Önemli bir şeymidir acaba ?
       

       
    • belerafet
      Yazan: belerafet
      Herkese merhabalar Mazda severler,
      Aracımda titreme ve istop etme sorunları baş göstermeye başladı. Bunu biraz araştırdım ve Maf sönsör ve Boğaz kelebeğinden yapabileceğini öğrendim. Sanayideki ustalara sorduğumda fiyat 150-250tl arasında oynamak idi ekstra birşeyi çıkmaz ise dediler. İzlediğim videolarda yapımı da basit gibi geldi bende yaparım bunu dedim ve işe koyuldum. ilk video denemem de bu şekilde ortaya çıktı.  Mazda bana resmen usta olma yolunda eğitim veriyor diyebilirim. seviyorum bu arabayı  
      Temizleme işi bittikten sonraki ilk günde azalmış olsa da aynı sorunlar devam etti belki kodlamasının yapılmadığı içindi, daha sonraki günde ise belki araç kendisi otomatik ayarladı orasını tam bilmiyorum ama bildiğim sorunum çözüldü.   
      Şuan ise; ne ışıkta istop etmesi kaldı neden rölanti de titreme yaptı sorunum çözülmüş oldu. Ustaların bu iş için söylediği rakamlara ek olarak video da göreceğiniz kırık olan parçanın dahil olmak üzere tahmini 300 tl'nin hepsi cebimde kaldı.

      Sizlere kendi arabasının arızalarını söküp tamir edebilen bir abimin bana söylediği sözü söyleyim.“bozulmak üzere olan yeri yada bozulan yeri kendiniz tamir etmeye çalışın, olursa kardasınız olmaz ise zaten ustaya götürdüğünüzde onlar direk değiştirecekler tamir etmezler. Artık eski ustalar yok sanayide”
      Bu sözden sonra gaza geldim. Mazda 3’ü aldığım ikinci gün klima kontol düğmesini yaptım. Daha sonra da bu video daki sorunu çözdüm, Hem keyif verdi, hemde param cebimde kaldı.
      Bende yaparım diyenler, çekinmeyin yapın

      Mazda - 3 - 2005 - Otomatik Maf Sensör ve Boğaz kelebeği temizliği 
      Bunu bende yaparım diyen Amatör Ruh
       
      Mazda 3, 2005 - Otomatik / Maf sensör ve Gaz Kelebeği Temizliği

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×