Jump to content
rubin

2.nesil mazda 3 rolanti düşmesi

Tavsiye Edilen Mesajlar

rubin

Merhaba arkadaşlar 2012 mazda 3 otm hb 40bin km den beri lpg li. Şu an 85bin de. 40-90 km arası hızda giderken gaz pedalına ayağımı belli belirsiz koyduğum anda devir saatinde rolanti düşüyor. Hatta pedala o hafif dokunuşta sabit tutabilirsem aşağı yukarı bir dalgalanma ve bariz bir yığılma hissediliyor. Sanki ateşleme gecikiyor ve birden ateşleme olunca da  vuruntu varmış gibi hissediliyor. Bu olay lpg de bariz benzinde daha düşük hissediliyor. Cihazda herhangi bir arıza da göstermiyor. Boğaz kelebeği temizliği yaptırdım sonuç aynı. Bu konuda bilgisi olan var mı ? Motor aksamı şimdiye kadar ne acıldı nede parça değişti. Normal boşta iken rolanti sabit hem benzin hem lpg de. Sübaplarda da herhangi bir sıkıntı yok. Çekiş normal ??? Bu konuda bilgi ve tecrübenizi paylaşır mısınız ?? Sorun nedir ??

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir

Soğuk motorda titreme varsa gözünüz aydın subap sorunu gümbür gümbür geliyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quiteguide

Boğaz kelebeği temizliği iyi olmuş lakin, genellikle rölantide ki dalgalanmalara bir çözüm olur bu iş, hareket halinde kelebek zaten açık .

Gaz kelebeğinin ceperinde & rol anti valfinde biriken kurumlar, motorun rölantide alması gereken 1.80-2 Gr arası havayı engelleyebiliyor. Bu kurumlar nereden geliyor derseniz, üst kapağın ortasında gaz kelebeğinin hemen önündeki purge selenoid valfe giden bir hortum var. Buradan geliyor. Yanmamis gazlari yakmak, emisyon değerini düşürmek ve üst kapakta kurum oluşmasını engellemek için yapılan birşey sanırım.

Sizde ki duruma gelecek olursak, bana egr valfi gibi geldi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir

 

40bin km gibi titremeler artar. Şanzıman yağınızın değişme zamanı gelmiş de geçiyor bile bu arada. 100bin km.yi sakın beklemeyin.

3 dakika önce, quiteguide :

Boğaz kelebeği temizliği iyi olmuş lakin, genellikle rölantide ki dalgalanmalara bir çözüm olur bu iş, hareket halinde kelebek zaten açık .

Gaz kelebeğinin ceperinde & rol anti valfinde biriken kurumlar, motorun rölantide alması gereken 1.80-2 Gr arası havayı engelleyebiliyor. Bu kurumlar nereden geliyor derseniz, üst kapağın ortasında gaz kelebeğinin hemen önündeki purge selenoid valfe giden bir hortum var. Buradan geliyor. Yanmamis gazlari yakmak, emisyon değerini düşürmek ve üst kapakta kurum oluşmasını engellemek için yapılan birşey sanırım.

Sizde ki duruma gelecek olursak, bana egr valfi gibi geldi.

2. nesillerde egr  yok.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
rubin
7 saat önce, Mutlu Tekir :

Soğuk motorda titreme varsa gözünüz aydın subap sorunu gümbür gümbür geliyor.

Abi konuya en kötü yerinden girdin. Titreme olayımız yok cok şükür. Motor calışması normal 

7 saat önce, quiteguide :

Sizde ki duruma gelecek olursak, bana egr valfi gibi geldi.

Hocam bende egr yok diye biliyordum. 🧐🧐 tşk ler egr üzerine yogunlaşalım o zaman

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quiteguide

Bende öyle biliyordum geçen seneye kadar. Bir arkadaş (zealot) uyardı. Onun ve verdiğim sitede ki uyumlu araçlar bölümünün yalancisiyim.

Varsa & yerini bulursan bana da haber ver.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
rubin

Egr dizelle alakalı. Attığın linki inceledim benzinli motorla ne alaka anlayamadım ?? Araştıryorum ama

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir
6 dakika önce, rubin :

Egr dizelle alakalı. Attığın linki inceledim benzinli motorla ne alaka anlayamadım ?? Araştıryorum ama

NOx emisyonunu azaltmak amacıyla kullanılıyor. 2.0 motorlarda olabilir quiteguide abi. Ben bakındım göremedim.

1 saat önce, rubin :

Abi konuya en kötü yerinden girdin. Titreme olayımız yok cok şükür. Motor calışması normal 

Hocam bende egr yok diye biliyordum. 🧐🧐 tşk ler egr üzerine yogunlaşalım o zaman

O zaman akü resetleme yapıp benzinde binin birkaç gün ve sonra benzinde deneyin. Büyük ihtimalle lpg ayarındandır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quiteguide

Mutlu kardeş, bende çok aradım ama bulamadım bu veledi.

Bakamadığım tek bir yer kaldı, akünün sol tarafı, emme manifoldunun hemen sağ alt kısmı. 

Benim manifold da ha deyince sökülmüyor, arada enjektorlerle nozzle arası baglantı sağlayan yakıt hortumları var. 

Seninki kolay sökülüyorsa bakıver bi, 15 dakika da indirirsin manifoldu.

Motor soğuk olsun, gaz kelebeğine gelen sogutma suyu haşlamasın.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir

Subap değişimi sırasında çok baktım. Adem usta da olmadığını söyledi. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
korayoz7

Benim başıma da gelmişti biri dedi würtuhun benzin temizleyicisini aldım baya bi bastım sıkışıtırdım araci  bi 15 dk bi daha da olmadı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zoptrik

Enjektör olsa benzinde veya LPG de birinde yapmaz. Her ikisinde yapıyorsa ilk akla gelen kelebek kurumu. Eğer o değilse subaplar akla geliyor. Kesin sonuç için kompresyon testi yapmanız lazım. Eğer pistonlardan birinde basınç düşük çıkarsa problem subaplardandır. 
Geçmiş olsun. Takipteyim. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
rubin
15.10.2018 at 12:11, zoptrik :

Enjektör olsa benzinde veya LPG de birinde yapmaz. Her ikisinde yapıyorsa ilk akla gelen kelebek kurumu. Eğer o değilse subaplar akla geliyor. Kesin sonuç için kompresyon testi yapmanız lazım. Eğer pistonlardan birinde basınç düşük çıkarsa problem subaplardandır. 
Geçmiş olsun. Takipteyim. 

Artık tek secenek komresör testi kaldı. Ne yaptıysam olmadı. Bujiler 40bin km olmuş cıkardım baktım tertemiz gram kurum yok. Yinede iridyum ngk ile değiştireceğim. Sonra komresör testi. Ama sübaplardan değilmiş gibi geliyor bana. Düz yolda c.control e bağlıyorum yavaş yavaş artırdığımda yapmıyor. Enteresan bir durum. Gaz pedalına bağlı bir sensör filan var mı acaba ??? 

10.10.2018 at 09:30, Mutlu Tekir :

NOx emisyonunu azaltmak amacıyla kullanılıyor. 2.0 motorlarda olabilir quiteguide abi. Ben bakındım göremedim.

O zaman akü resetleme yapıp benzinde binin birkaç gün ve sonra benzinde deneyin. Büyük ihtimalle lpg ayarındandır.

Akü yü de yeni değiştirdim. İnci akü aldım 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quiteguide

Şanzıman yağ durumu & seviyesi ne alemde? 

Elektronik konum sensörü  var.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
rubin
3 dakika önce, quiteguide :

Şanzıman yağ durumu & seviyesi ne alemde? 

Elektronik konum sensörü  var.

Geçen sene değiştirdim şanzuman yagını. 6 ,5 lt yağ koydum castrol. Seviyesine bakmadım. Ama şimdiye kadar bi eksiltme yapmadı. Kontrol ederim ama. Bu konum sensörü nerde nereyle alakalı ???

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir
Bir saat önce, rubin :

Artık tek secenek komresör testi kaldı. Ne yaptıysam olmadı. Bujiler 40bin km olmuş cıkardım baktım tertemiz gram kurum yok. Yinede iridyum ngk ile değiştireceğim. Sonra komresör testi. Ama sübaplardan değilmiş gibi geliyor bana. Düz yolda c.control e bağlıyorum yavaş yavaş artırdığımda yapmıyor. Enteresan bir durum. Gaz pedalına bağlı bir sensör filan var mı acaba ??? 

Akü yü de yeni değiştirdim. İnci akü aldım 

Akü resetleme yapın dedim, akü değişin demedim. Akü kutup başını söküp statik elektriğin de akıp ortalama tüketimin sıfırlanmasını bekleyin. Sonra negatif kutbu geri takıp 2-3 gün benzinde sürün. Sıkıntı tekrarlamazsa sorun lpg ayarındandır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quiteguide

Accelerator Pedal Position Sensor diye geçer, gaz kelebeği ile koordineli çalışırlar.

Türkiye de daha önce değiştiren var mı bilmiyorum ama, sorunlu olduğu durumlarda komple gaz pedalı değişiyor.

Sensör pedalın üst kısmında. 

Max. %3'lük bir hata payı ile çalışır, sorun olduğunda motor arıza lambasını yakar.

Bence sorun bu değil.

İridyum bujiye masraf yapmadan & kompresyon testinden önce, motora/yanma odasına bir yerlerden maf sensörü tarafından ölçülemeyen hava giriyor mu onu kontrol ettir, bana kalırsa. Yani bir yerlerde gevşeklik/delik vs var mı diye bakılsın.

İlk bakılacak yerler, selenoid valfinde üzerinde bulunduğu kauçuk L tarzı boru ( hemen gaz kelebeğinin önünde) & bağlantı noktaları,  maf sensörünün contası & vidaları, benzin enjektör O ringleri & emme manifold contaları. 

Yakınlarda olsan, emme manifolduna elektronik sigara dumanı ile 2 dk da kaçak hava testi yapardım, hiç uğraşmazdın.

Ben, resimde ki 2  küçük benzin enjektör O ring arkadaşın kaçırdığını gördüm. Bu O ringlerin belirli bir kullanım süresi var, bulundukları yer aşırı ısındığı için zamanla deforme oluyorlar & kaçırıyorlar ve yanma odasına ölçülemeyen hava emiliyor. 

Genel bilgi amaçlı bir köşede dursun bu da.

Baktın, delik vs. yok, o zaman kompresyon testi yaptır. Kompresyon sağlam çıkarsa, tekrar konuşalım.

s-l1600.jpg

IMG-20181021-WA0003.jpg

Konu başlığı da 

'Mazda 3 hareket halinde/gaz pedalına basınca devir saatinin düşüp, yükselmesi' diye değişse daha uygun olur. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quiteguide

@rubin şimdi aklıma geldi. 

Bu durum, (4. vites) manueldeyken de oluyor mu? 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • MarinaVista
      Yazan: MarinaVista
      Merhabalar arkadaşlar. Mazda 3 1.6D sahibiyim. Aracım 2013 model ve 97 bin km'de. Bakımına 4-5 bin km daha var. Sadece hafta sonları binerim, aracı yormam ve asla üzmem. Fakat bugün motorun normalinden biraz daha sesli çalıştığını farkettim. Kaputu açıp motor yağ kapağını ve yağ çubuğunu çıkardım. İlk başta motor soğuktu ve herhangi bir duman atmaya rastlamadım. Daha sonra 10 km yol yaptıktan sonra rölantide tekrar kontrol ettim bahsi geçen yerleri. Gözlendiğim şunlardı ; 
      °Hafif buhar ( motor yağ kapağı altında)
      °Hava üfleme ( yağ çubuğu ve üst kapakta)
      °Yag sıçratma (motor yağ kapağı altında. Motor koruma kapağının üzeri 100e yakın damlacık olacak kadar çok)
      °Tekrar hafif buhar ( Yağ çubuğu altında)
       
      Herhangi bir yağ eksiltme durumu yok. Çekişinde ve sürüşünde de gayet iyi.
      Lütfen yardımcı olun. Bu durum oraya bakmayana kadar haberdar olmadığım bir şey. Açıkçası tesadüf bakmasam belki yıllarca bu şekilde binecektim. Daha doğrusu arabadan mekanik olarak 10 parmağı geçmeyen bilgiye sahibim.
    • Burak Aydın
      Yazan: Burak Aydın
      Merhabalar Arkadaşlar. Uzunca bir konu, çok sevdiğim arabamdan soğudum ve değiştirmeyi düşünüyorum şu an... Görüşlerinizi almak isterim. Okuyup bilginiz dahilinde yorum yazarsanız çok mutlu olurum, çünkü aracımı değiştirmek istemiyorum. 😔
      motor vs. hakkında ciddi bilgim yok; ama servislerin dediklerine ikna olmazsam kafamda kaygı kalıyor. İlgisiz olabilir ama şu şekilde bugüne kadar hiç yaşamadığım 2 olay yaşadım. Uzunca olacak ama cidden yardıma ihtiyacım var. 
       
      aracımı 0km olarak aldım OTOMATİK DİZEL. Şu an 44.000km’de. Bakımları hep Merser’de yaptırdım, ancak 40.000km bakımını Musluoğlu’nda sadece 1saat 40 dk içinde yaptılar. 
       
      1- Bu bakımdan 1 gün sonra uzun yola çıktım, adaptif hız sabitlemesi ile 130 ile giderken Bolu’da arıza ışıkları yandı (DPF yanmadı, sadece activsense güvenlik önlemleri ışıkları turuncu renkte yandı.) ve gaza bassam da devir 2.500’ü geçmedi. 130’dan bir anda yavaşladı ve sağa çekmek zorunda kaldım. Kontak kapatıp 5 dk bekledikten sonra, yeniden çalıştırdığımda ışıklar söndü. Gece yarısı olduğu için Mazda Yol Yardım’ı aradım ve sağ olsunlar Mazda Ankara bayisinden bir ustaya bağladılar. Bana DPF’den olduğunu söyledi ve benden klasik 3.000-4.000 devir ile 15 dk sürüş yapmamı istedi (DPF yanmadı oysa, anlamsız buldum. Ama yine de dediğini yaptım.)
      Sonrasında da sürüş vs. dahil hiçbir sorun yaşamadım ve bu konu tekrarlanmadı.  İstanbul’a döndüğümde Musluoğlu’na gidip sordum ve servis yetkilisi aynen şöyle dedi: “Abi bu arabalar atmosferik olduğu için, eğer İstanbul’dan kalkış yapıp durmadan Bolu’yu tırmandıysan, birkaç müşterimizde de oldu, araç orada rakım yükselince kalkış sırasındaki oksijen oranını alamadığını hissedince ikaz veriyor. Bolu’da bir mola vermiş olsaydın, olmazdı.” (Yine anlamsız ve saçma bir yorum olarak değerlendirdim.) Üstünden 1 ay geçti, bu benzer durum hiç tekrarlanmadı. Bu durum için ne düşünürsünüz, yaşayan oldu mu?
      2- Ve canımı sıkan durum...
      Üstteki konudan alakasız, ama 2 ay sonra yani son 20 gündür fark ettiğim olay...
      Aracı hep anlık tüketim değeri ekranında tutar ve sürüşte aracı tanımak için hangi yolda ne kadar basarsam ne yakar, devir ne olur takip ederim. Hiçbir arıza ışığı yanmadı, bir sorun yok. Ama aracım artık özellikle 1-2 ve 3. vitesler ile her vitesin 1.700 devrine kadar ciddi bir tüketim göstermeye başladı. Öyle ki kullanımıma göre 7-10 arası değişen anlık gösterge, aynı yollarda 25-40 olmaya başladı. Daha da dikkat edince şunu fark ettim. 2 yıldır kullandığım gibi gaza bassam da, gaz pedalı motorun sesini artırırken, 1-1,5 saniye devir saatinde bir değişiklik olmadan, sonradan artmaya başlıyor düşük devirde ve özelikle kalkışlarda... Haliyle anlık tüketim değeri şöyle oluyor: motorun sesi yükseliyor, ama 1-1,5sn devir 1100-1200 gibi kaldıktan sonra birden hızlıca yükseliyor. Gaza daha çok basmam gerekiyor. Keyifsiz şekilde emin de olmak için bi’ 10 gün böyle kullandım. Genel ortalamam bile arttı 150km sürüşte! Sonra bir arkadaştan yorum istedim, “son aldığın mazotta su varsa mazot filtresi su ile şişer, bu sebep olmuş olabilir.” dedi. Sevinerek bu sefer Merser’in yolunu tuttum. Özellikle anlattım ve Mazot filtresine de bakın dedim. Cihaza bağlantı yapıp bir sorun görmediklerini, mazot filtresinde de sorun olmadığını, ancak DPF ikazı vermemiş olsa da dolmaya yakın olduğunu ve boşaltmayı önerdiler. Sebebi bu dediler. Hemen 236₺ verip bu uygulamayı yaptırdım. Ama sonuç hüsran... Aynı durum devam ediyor. Hiçbir yağ, motor vs. İkazı almadım;
      ama gaza bastığımda motor çalışma hızı ve sesi artıyorken, 1.700 devre kadar 1-2 sn devir saati sabit kalıyor, araç hızlanmıyor. Kritik kısım bu. YANİ İSTEDİĞİM HIZLARA ÇIKMAK İÇİN, ESKİYE GÖRE HEP DAHA ÇOK GAZA BASMAK ZORUNDA KALIYORUM VE TÜKETİM ARTIYOR. Tekrar Merser’e gideceğim yarın; ama anlatabilmişsem yardımlarınızı bekliyorum.  Bu sorun canımı çok sıktı! Hem çözülür dedikleri sorun çözülmedi, hem de haybeye 236₺ verip DPF temizlettirdim boşuna...
       
      uzunluk için kusura bakmayın, moralim çok bozuk. Doğru bilgi almak için, olduğu gibi anlatmak istedim; uzadı...
      Şimdiden teşekkürler...
    • Hunnym
      Yazan: Hunnym
      Slm arkadaşlar,aracım 2015 mazda3 skyactive.51.000 km'de.Motor arıza lambası yandı servise götürdüm katalizör gitmiş dediler.Değişimi ne tutar dedim verdikleri fiyat dudağımı uçuklattı.Efendim,katalizörle birlikte egzost komple değişirmiş ve tutarı (sıkı durun) 4.500 lira...Doğrumudur ne dersiniz yorumlarınızı bekliyorum.
    • Ersin26
      Yazan: Ersin26
      Merhaba Mazdaclub ailesi , aracımda son zamanlarda sesi daha çok belirginleşen ve artan bir sesle beni düşündürmeye başladı. Genelde küçük devirlerde gaza bastığım zaman motor blogunun sağındaki kayışın altından gelen bir ses sanki , böyle bir durumla karşılaşan varmıdır arkadaşlar  
    • İbrahim369
      Yazan: İbrahim369
      Merhabalar yaklaşık iki ay önce aldığım dizel Mazda 3 aracım henüz 1.500 km de fakat ilk çalıştırmadan sonra 3-5 km gidince fan çalışmaya başlıyor ve stop edene kadar durmuyor. Bir ay önce bir kez yapmıştı şimdi sürekli yapıyor. 
      Ben normal olmadığını düşünüyorum sizlerden de yardım ve önerilerinizi bekliyorum.. 

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...