Jump to content
rubin

2.nesil mazda 3 rolanti düşmesi

Tavsiye Edilen Mesajlar

rubin

Merhaba arkadaşlar 2012 mazda 3 otm hb 40bin km den beri lpg li. Şu an 85bin de. 40-90 km arası hızda giderken gaz pedalına ayağımı belli belirsiz koyduğum anda devir saatinde rolanti düşüyor. Hatta pedala o hafif dokunuşta sabit tutabilirsem aşağı yukarı bir dalgalanma ve bariz bir yığılma hissediliyor. Sanki ateşleme gecikiyor ve birden ateşleme olunca da  vuruntu varmış gibi hissediliyor. Bu olay lpg de bariz benzinde daha düşük hissediliyor. Cihazda herhangi bir arıza da göstermiyor. Boğaz kelebeği temizliği yaptırdım sonuç aynı. Bu konuda bilgisi olan var mı ? Motor aksamı şimdiye kadar ne acıldı nede parça değişti. Normal boşta iken rolanti sabit hem benzin hem lpg de. Sübaplarda da herhangi bir sıkıntı yok. Çekiş normal ??? Bu konuda bilgi ve tecrübenizi paylaşır mısınız ?? Sorun nedir ??

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir

Soğuk motorda titreme varsa gözünüz aydın subap sorunu gümbür gümbür geliyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quiteguide

Boğaz kelebeği temizliği iyi olmuş lakin, genellikle rölantide ki dalgalanmalara bir çözüm olur bu iş, hareket halinde kelebek zaten açık .

Gaz kelebeğinin ceperinde & rol anti valfinde biriken kurumlar, motorun rölantide alması gereken 1.80-2 Gr arası havayı engelleyebiliyor. Bu kurumlar nereden geliyor derseniz, üst kapağın ortasında gaz kelebeğinin hemen önündeki purge selenoid valfe giden bir hortum var. Buradan geliyor. Yanmamis gazlari yakmak, emisyon değerini düşürmek ve üst kapakta kurum oluşmasını engellemek için yapılan birşey sanırım.

Sizde ki duruma gelecek olursak, bana egr valfi gibi geldi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir

 

40bin km gibi titremeler artar. Şanzıman yağınızın değişme zamanı gelmiş de geçiyor bile bu arada. 100bin km.yi sakın beklemeyin.

3 dakika önce, quiteguide :

Boğaz kelebeği temizliği iyi olmuş lakin, genellikle rölantide ki dalgalanmalara bir çözüm olur bu iş, hareket halinde kelebek zaten açık .

Gaz kelebeğinin ceperinde & rol anti valfinde biriken kurumlar, motorun rölantide alması gereken 1.80-2 Gr arası havayı engelleyebiliyor. Bu kurumlar nereden geliyor derseniz, üst kapağın ortasında gaz kelebeğinin hemen önündeki purge selenoid valfe giden bir hortum var. Buradan geliyor. Yanmamis gazlari yakmak, emisyon değerini düşürmek ve üst kapakta kurum oluşmasını engellemek için yapılan birşey sanırım.

Sizde ki duruma gelecek olursak, bana egr valfi gibi geldi.

2. nesillerde egr  yok.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
rubin
7 saat önce, Mutlu Tekir :

Soğuk motorda titreme varsa gözünüz aydın subap sorunu gümbür gümbür geliyor.

Abi konuya en kötü yerinden girdin. Titreme olayımız yok cok şükür. Motor calışması normal 

7 saat önce, quiteguide :

Sizde ki duruma gelecek olursak, bana egr valfi gibi geldi.

Hocam bende egr yok diye biliyordum. 🧐🧐 tşk ler egr üzerine yogunlaşalım o zaman

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quiteguide

Bende öyle biliyordum geçen seneye kadar. Bir arkadaş (zealot) uyardı. Onun ve verdiğim sitede ki uyumlu araçlar bölümünün yalancisiyim.

Varsa & yerini bulursan bana da haber ver.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
rubin

Egr dizelle alakalı. Attığın linki inceledim benzinli motorla ne alaka anlayamadım ?? Araştıryorum ama

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir
6 dakika önce, rubin :

Egr dizelle alakalı. Attığın linki inceledim benzinli motorla ne alaka anlayamadım ?? Araştıryorum ama

NOx emisyonunu azaltmak amacıyla kullanılıyor. 2.0 motorlarda olabilir quiteguide abi. Ben bakındım göremedim.

1 saat önce, rubin :

Abi konuya en kötü yerinden girdin. Titreme olayımız yok cok şükür. Motor calışması normal 

Hocam bende egr yok diye biliyordum. 🧐🧐 tşk ler egr üzerine yogunlaşalım o zaman

O zaman akü resetleme yapıp benzinde binin birkaç gün ve sonra benzinde deneyin. Büyük ihtimalle lpg ayarındandır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quiteguide

Mutlu kardeş, bende çok aradım ama bulamadım bu veledi.

Bakamadığım tek bir yer kaldı, akünün sol tarafı, emme manifoldunun hemen sağ alt kısmı. 

Benim manifold da ha deyince sökülmüyor, arada enjektorlerle nozzle arası baglantı sağlayan yakıt hortumları var. 

Seninki kolay sökülüyorsa bakıver bi, 15 dakika da indirirsin manifoldu.

Motor soğuk olsun, gaz kelebeğine gelen sogutma suyu haşlamasın.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir

Subap değişimi sırasında çok baktım. Adem usta da olmadığını söyledi. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
korayoz7

Benim başıma da gelmişti biri dedi würtuhun benzin temizleyicisini aldım baya bi bastım sıkışıtırdım araci  bi 15 dk bi daha da olmadı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
zoptrik

Enjektör olsa benzinde veya LPG de birinde yapmaz. Her ikisinde yapıyorsa ilk akla gelen kelebek kurumu. Eğer o değilse subaplar akla geliyor. Kesin sonuç için kompresyon testi yapmanız lazım. Eğer pistonlardan birinde basınç düşük çıkarsa problem subaplardandır. 
Geçmiş olsun. Takipteyim. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • İbrahim369
      Yazan: İbrahim369
      Merhabalar yaklaşık iki ay önce aldığım dizel Mazda 3 aracım henüz 1.500 km de fakat ilk çalıştırmadan sonra 3-5 km gidince fan çalışmaya başlıyor ve stop edene kadar durmuyor. Bir ay önce bir kez yapmıştı şimdi sürekli yapıyor. 
      Ben normal olmadığını düşünüyorum sizlerden de yardım ve önerilerinizi bekliyorum.. 
    • İzzet3446
      Yazan: İzzet3446
      Arkadaşlar herkese selam. Çok acil yardımınıza ihtiyacım var. 1 aydır kontağı çevirdikten sonra, ekranda araç ve kilit işareti olan sembol çok hızlı yanıp sönüyor ve marş basmıyor. Günde 1-2 defa aynı problemi yaşıyorum. Daha sonra kendiliğinden normale dönüyor. Ama genellikle bu bekleme 1-2 saati buluyor. Eskişehir’e yeni taşındık ve buradaki Mazda bayii kapanmış. Elektrikçi baktı. Marş motoru akü v.b problem bulamadı. Beyinde sorun olabilir dedi. Eskişehir’de çaresiz kaldım.bu konuda bilgisi olan varsa ve beni sorunumu çözebilecek bir yere yönlendirebilirse memnun olurum. Aracı İstanbul ve Eskişehir’e yakın tüm illerdeki servis veya ustaya gösterebilirim.şimdiden teşekkür ederim. 
    • mesut2323
      Yazan: mesut2323
      Merhaba arkadaşlar. 4 gün önce şehirler arası yol gitmem gerekti.  Zigana ya çıkarken aracım önce çekişten düştü sonra da resimde ki gibi uyarı ışıkları yandı. Hemen sağa çektim ve durdum. Aracı stop ettirdim ve tekrar çalıştırdım. Ardından ışıklar yanmadı ve yola devam ettim. Bir süre sonra yine hafif rampa bir yerde aynısı oldu. Bu seferde resmini çektim ve Trabzon mazda servisi aradım. Servise gelmemi önerdiler. Bugün servise gittim. Motor yağ seviyem aşırı yükselmiş ve enjektörlerin değişeceği söylendi. Tahmini 20 gün sürebilir dediler.  Bir görüşünüz var mı? neden olmuş olabilir? yakıtı her zaman aynı yerden alıyorum ve servis yakıttan hiç bahsetmedi. direkt garantiden dedi.

    • Sergio_01
      Yazan: Sergio_01
      Merhabalar periyodik olarak motorun her tarafına bakarım altıda dahil.... problem varmı yağ kaçağı vs. falan diye... Dün gene bakıyordumki yağ akıntısı tespit ettim...
      Tam olarak nererden kaynaklandığını bilemiyorum ama Motor ve şanzıman arasındaki bir parçadan sanki sızıntı var gibi...
      Motor yağı seviyesine baktım normal görünüyor eksilme yok gibi....
      Foto ve videoyu servise mail attım ama henüz göreşemedim kimseyle....
      Yorumlarınız nedir konuyla ilgili... Önemli bir şeymidir acaba ?
       

       
    • belerafet
      Yazan: belerafet
      Herkese merhabalar Mazda severler,
      Aracımda titreme ve istop etme sorunları baş göstermeye başladı. Bunu biraz araştırdım ve Maf sönsör ve Boğaz kelebeğinden yapabileceğini öğrendim. Sanayideki ustalara sorduğumda fiyat 150-250tl arasında oynamak idi ekstra birşeyi çıkmaz ise dediler. İzlediğim videolarda yapımı da basit gibi geldi bende yaparım bunu dedim ve işe koyuldum. ilk video denemem de bu şekilde ortaya çıktı.  Mazda bana resmen usta olma yolunda eğitim veriyor diyebilirim. seviyorum bu arabayı  
      Temizleme işi bittikten sonraki ilk günde azalmış olsa da aynı sorunlar devam etti belki kodlamasının yapılmadığı içindi, daha sonraki günde ise belki araç kendisi otomatik ayarladı orasını tam bilmiyorum ama bildiğim sorunum çözüldü.   
      Şuan ise; ne ışıkta istop etmesi kaldı neden rölanti de titreme yaptı sorunum çözülmüş oldu. Ustaların bu iş için söylediği rakamlara ek olarak video da göreceğiniz kırık olan parçanın dahil olmak üzere tahmini 300 tl'nin hepsi cebimde kaldı.

      Sizlere kendi arabasının arızalarını söküp tamir edebilen bir abimin bana söylediği sözü söyleyim.“bozulmak üzere olan yeri yada bozulan yeri kendiniz tamir etmeye çalışın, olursa kardasınız olmaz ise zaten ustaya götürdüğünüzde onlar direk değiştirecekler tamir etmezler. Artık eski ustalar yok sanayide”
      Bu sözden sonra gaza geldim. Mazda 3’ü aldığım ikinci gün klima kontol düğmesini yaptım. Daha sonra da bu video daki sorunu çözdüm, Hem keyif verdi, hemde param cebimde kaldı.
      Bende yaparım diyenler, çekinmeyin yapın

      Mazda - 3 - 2005 - Otomatik Maf Sensör ve Boğaz kelebeği temizliği 
      Bunu bende yaparım diyen Amatör Ruh
       
      Mazda 3, 2005 - Otomatik / Maf sensör ve Gaz Kelebeği Temizliği

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×