Jump to content
dgnsrn

2. Nesil Mazda 3 Yumuşak Amortisör ve Yay

Tavsiye Edilen Mesajlar

dgnsrn

Selamlar, 1 yıldır 2011 model HB Mazda 3 aracı kullanıyoruz. Genel olarak bir şikayetimiz yok ancak 1 senedir alışamadığımız bir sorun var. Süspansiyonları çok sert geldi bize. B sınıfı araçlarda bile bu kadar hissetmiyorduk yoldaki bozulmaları, çakılı, kasisi. Yeni lastik aldık, yumuşak. En ufak bir iyileşme olmadı. Çok bam güm geziyoruz. Bu konuda ne yapabiliriz? Aracı seviyoruz  tasarım, sağlamlık ve ses yalıtımı açılarından fakat bu kadar sert olmamalı C sınıfı bir araç diye düşünüyoruz.

Fazla hız yapmıyoruz. Konfor biraz daha önemli bizim için. Yani yol tutuşundan biraz feragat edip, yay mı, amortisör mü artık ne değişince düzeliyor ise bir şeyler yapmak istiyoruz.

Bu konuda tecrübesi olan var mıdır? Teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ozgur35

Arac gayet konforlu. Sızın amortisörler patlak %100,  degısmesı gerekıyor

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir

Özgür kardeşim neresi konforlu. :)

Dgnsrn lastikleri fazla şişirmiyorsunuz inşallah. 32 yaparsanız ve yumuşak lastik ile fena olmuyor. Bir de kasis çukurlardan yavaş geçmek lazım. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
dgnsrn
10 saat önce, ozgur35 :

Arac gayet konforlu. Sızın amortisörler patlak %100,  degısmesı gerekıyor

 

Vallahi bilmiyorum biz aracı aldığımızda 40 bin km'de idi. Şuan 50 bin km'de. Babam memlekette kullanıyor. Aldığımızda da" bu ne böyle ya çok rahatsız edici" deyip mazda musluoğlu'na götürmüştüm. Oradakiler genel geçer baktılar, bişeyi yok dediler. Uzun süre yatmış, ondandır herhalde, açılır diye düşündük. Ama yeni memleketten dönüyorum, yine aynı yine aynı. Sanayideki ustaya götürdüm gösterdim, "ben bir şey fark etmedim, normal gibi" diyor. Mazdacılara normal geliyor herhalde aşk gözünüzü mü kör etti nedir :)

9 saat önce, Mutlu Tekir :

Özgür kardeşim neresi konforlu. :)

Dgnsrn lastikleri fazla şişirmiyorsunuz inşallah. 32 yaparsanız ve yumuşak lastik ile fena olmuyor. Bir de kasis çukurlardan yavaş geçmek lazım. 

Yok hayır hep 32 yapıyoruz. Yavaş giriyoruz zaten. Ama araçta esneme, yaylanma diye bir şey yok. Hep çok net. Nasıl desem, amortisörlü bisikletten inip normal, amortisörsüz bir bisiklete geçersiniz de her şeyi size hissettirir ya. Öyle bir şey.

Daha önce uzun süreler 2002 Nissan Almera, 1998 Daihatsu Gran Move, 2004 Mitsubishi Outlander, 2016 Bmw 3.20 kullandım ama böyle bir şey görmedim yahu. Annemde de 2004 Skoda Fabia var. Yemin ederim mazda 3'ten inip ona binince kendimi minibüs şoförü gibi hissediyorum. Hatta bir arkadaşımda da aynı araç var, konfor seviyor diye orjinal hali bile sert gelmiş, çinden helezon yay mıdır nedir sipariş edip taktırmış, onda pamuk üstünde gider gibiydim.

Sanırım mazda 3'ün karakteri böyle. Önce onu kabullenmek gerekiyor. Sonra da bu karakteri yumuşatmak için neler yapabiliriz, daha önce bu konuda bir şeyler yapanlar var mı onları araştırıyorum. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir

O araçlardan sonra böyle geliyor olabilir. Sürülen yolların bozukluğunun da etkisi var. 

Amortisörleri değişerek yumuşama sağlanabilir belki. Quiteguide abi arkalara maysan Mando nun çok konforlu olduğunu söylüyordu. Monroe da yumuşak karakteridir. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Lupara

Ben barum lastik alip 32 pai hava ile dolasiyorum. Araba pamuk gibi oluyor. 

Ama uzun yola giderken lastikleri 35 psi yapiyorum. Virajlarda yatma filan olmuyor. Kutuk gibi oluyor. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback

Lastikler çok sertleşmiştir büyük ihtimalle, benim aracın üzerindeki Michelin PS3'lerin yanağı daha etli olmasına rağmen daha ince yanaklı kış lastikler göre çok daha sertler. Isınma eşikleri çok yükseldi, iyice ısıtmadan hiç tutmayan, jantı saran bir taş kütlesi gibi oldu. Conti premimum contact benzeri yumuşak touring tipi bir lastiğe geçince ciddi konfor artışı olacaktır. Fakat 2. nesilde gerçekten bir kabalık var süspansiyonda 205/55 yanak lastiğe rağmen, birde bizim ülkede çukurdan çok yolda köprü bağlantı noktaları çok kötü, enine kazılmış boru falan döşenmiş kısa çukurlar her yerde. Asıl konforu bozan, bamgüm ses yapan ve süspansiyonu yoran kusurlar bunlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AKayhan

Süspansiyon bildiginiz gibi bir aracin yol tutusu ile konforu arasindaki dengeyi saglar.  Bu ikisi genel olarak birbiriyle ters orantilidir.  Aracin yolu iyi tutmasi için biraz sert süspansiyon gerekir ama bu da konforu azaltir.  Mazda 3 bu denklemi daha çok yol tutusdan yana kullanan bir araçtir ve bu konuda çok basarilidir.  Zaten Mazda genleri de biraz spor araçlardan gelir (Mazda RX-7, MX-5, vs).

Bence aracin bu karakterini degistirmek için hiç yay degistirmeyin.  Amortisörleri SADECE gerektiginde degistirin.  Lastik basinçlarini güvenli minimumda tutmak (32 psi gibi) akillica bir fikir olabilir.  Kasislerde, çukurlarda yavaslayin.  Continental ContiPremiumContact lastik ben de öneririm ama lastiklerin degisim vakti geldiginde.  Zaten yeni lastik almissiniz.  Belki biraz da bu süspansiyona alismaya çalismakta yarar var.  Asfaltta problem olmaz ama bozuk yollarda rahatsizlik duyabilirsiniz.  Biraz da sunu düsünün: bunun tersi olsaydi daha mi iyi olurdu?  Tabii ki hayir.  Piyasada böyle çok araç var.  Konfor veriyor ama viraj performansi vermiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
tansu87

Bu konuda hiç iyimser değilim. Tamam yollar bozuk ama asfalt yamalarından, beton mikserlerinden yola dökülmüş ince beton birikintisine, rögar kapaklarından tümseklere kadar iliğime dek hissediyorum her şeyi. Yol tutuş eyvallah da bu kadar da sert olmamalıydı. İstanbulda lambur lumbur gidiyoruz valla. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
dgnsrn
18 saat önce, AKayhan :

Süspansiyon bildiginiz gibi bir aracin yol tutusu ile konforu arasindaki dengeyi saglar.  Bu ikisi genel olarak birbiriyle ters orantilidir.  Aracin yolu iyi tutmasi için biraz sert süspansiyon gerekir ama bu da konforu azaltir.  Mazda 3 bu denklemi daha çok yol tutusdan yana kullanan bir araçtir ve bu konuda çok basarilidir.  Zaten Mazda genleri de biraz spor araçlardan gelir (Mazda RX-7, MX-5, vs).

Bence aracin bu karakterini degistirmek için hiç yay degistirmeyin.  Amortisörleri SADECE gerektiginde degistirin.  Lastik basinçlarini güvenli minimumda tutmak (32 psi gibi) akillica bir fikir olabilir.  Kasislerde, çukurlarda yavaslayin.  Continental ContiPremiumContact lastik ben de öneririm ama lastiklerin degisim vakti geldiginde.  Zaten yeni lastik almissiniz.  Belki biraz da bu süspansiyona alismaya çalismakta yarar var.  Asfaltta problem olmaz ama bozuk yollarda rahatsizlik duyabilirsiniz.  Biraz da sunu düsünün: bunun tersi olsaydi daha mi iyi olurdu?  Tabii ki hayir.  Piyasada böyle çok araç var.  Konfor veriyor ama viraj performansi vermiyor.

AKayhan abicim, endişenizi anlıyorum fakat babam memlekette 80km hızı bile geçmiyor. Aracın ortalama hızı ne zaman baksam 40. Şehir içinde dolanıp duruyor. Tangır tungur gitmesin istiyoruz. 1 senedir alışamadık cidden öyle hafife alınacak bir şey değil bizce. Her ne kadar dikkat etsek, yavaş gitsek de rahatsız ediyor. Önde oturanı bile ediyorsa arkadakinin halini düşünemiyorum. 

Zaten bir şeyi değiştirsek bile eskini saklayacağız. Çok problem olursa veya senede bir uzun yola çıkacağız diyelim, onu tekrar takarız.

O yüzden artık çözümleri konuşabilirsek sevinirim. Nasıl yumuşatabiliriz bu aracı? Parça linki falan verebilecek var mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
tansu87

Forumda çeşitli amortisör paylaşımları ve deneyimleri var. Bazı konforlu amortisörlerin daha kısa zamanda patladığı da yazıyor ama yeni tecrübeler varsa yazılır. Bu arada aracın tüm süspansiyon dinamiği bu aerodinamiğe göre tasarlanmış. Yani kaza bir kez olur. Belki 10 senede 1 kere başa gelir ama ömür kurtarır. Bunu da düşünün

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir
1 saat önce, tansu87 :

Forumda çeşitli amortisör paylaşımları ve deneyimleri var. Bazı konforlu amortisörlerin daha kısa zamanda patladığı da yazıyor ama yeni tecrübeler varsa yazılır. Bu arada aracın tüm süspansiyon dinamiği bu aerodinamiğe göre tasarlanmış. Yani kaza bir kez olur. Belki 10 senede 1 kere başa gelir ama ömür kurtarır. Bunu da düşünün

Katılıyorum buna. Gecenin köründe kedi köpek domuz ne çıkar bilemeyiz.
Yenice ormanlarından geçerken gece domuz sürüsü çıktı ve benim için tam bir geyik testi olmuştu. Tek gidiş geliş yolda karşıdan kimsenin gelmemesi sayesinde ani fren ve direksiyon hamlesiyle kurtarmıştım. Şehiriçinde sert gelen süspansiyon sistemi uzun yolda çok az da olsa yaylanıyor gibime geliyor benim, ama dinamikleri çok ideal bence. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Celebimazda
      Yazan: Celebimazda
      Mazda 3 2007 model aracim var. Aracin arka koltuguna 3 kisi bindigizaman aracin arkasi cökuyor ve kasislerden gecerken kesinlikle surtuyoe kurtaramiyorum . Lutfen bi bilgi verin butun mazda 3 ler bu sekildemi . Yaylardan supheleniyorum yardim ederseniz sevinirim .
      Mesut celebi  
      Kocaeli gebze
    • emreyasar
      Yazan: emreyasar
      Arkadaşlar herkese merhabalar aracımdan gelen 3-4 farklı durumu sizlere danışmak istiyorum
       
      *az önce fark ettim kapıları kapatırken bagaj tarafından "tosss" tarzı bir ses geliyor bagaj kapağını kaldırıp kapılaeı kapattığımda ses kesiliyor
      *bozuk yolda giderken arka taraflardan gelen lokurtu sesleri.(süspansiyonlardan) olabilir mi ? 
      *Birde yüksek hızlarda 120 km gibi hızları gördükten sonra fren yaparken çok çok çok ince bir tiz ses gelmesi sebebi nelerdi neler olabilir
       
      Not:Batmanda yaşadığım için çok fazla usta yok ilk önce sizlere sorayım dedim teşekkürler.

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...