Jump to content
Mrt.smd

3. Nesil Mazda 3 80.000 km'de Şanzıman Değişimi

Tavsiye Edilen Mesajlar

Mrt.smd

Yaklaşık bir ay önce 2014 model Mazda3 aldım araç 80.000 km de idi. Aldığım kişi satmadan bir ay önce bakımları fln yaptırmış faturaları ile birlikte verdi. Ve zaten şuana kadar ki tüm bakımları Herter de yapılmış hiç aksatılmamış ve başka yere de gitmemiş. Aracı aldıktan 14 gün sonra bir anda araba dururken ve kalkarken öne yığılmaya başladı. Ankara Herter e götürdük. Şanzıman değişecek dendi 45.000₺ masraf çıktı. Biz de bunu karşılamak istemediğimizi söyledik. Şanzıman Japonya da üretildiği için oraya mail atıldı ve onların değiştirmesini talep ettik. 1 ay oldu hala bekliyoruz araç Herter de yatıyor. Ne yapabiliriz nasıl bir yol izleyebiliriz daha önce böyle bir durumla karşılaşan duyan var mı ?  Daha 80.000 km de ki bir aracın şanzıman değişmeye ihtiyaç duyması normal mi ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
M.E.G

Çok extrem bir durum olmadıkça şanzıman 80 binde kolay kolay bozulmaz. Bi kaç aracın daha değişti diye biliyorum iyi araştırın bence kronik bir sorun olabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir

Şanzıman zaten sorunlu olabilir. büyük ihtimalle ücretsiz değişimden faydalanırsınız

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mrt.smd

Mazda şanzımanı açmıyor , belki açsa daha küçük bir arıza çıkacak ancak öyle bir yetkisi olmadığı için sadece değişim yapabiliyor. Başka bir yer de de açtırırsak ücretsiz değişim hakkımız(öyle bir hak kesin olarak olmasa da umut ediyoruz diyelim) gideceği için başka bir yere götüremeden sonuç bekliyoruz. 

13 dakika önce, Mehmet Özdemir :

Şanzıman zaten sorunlu olabilir. büyük ihtimalle ücretsiz değişimden faydalanırsınız

 

13 dakika önce, Mehmet Özdemir :

Şanzıman zaten sorunlu olabilir. büyük ihtimalle ücretsiz değişimden faydalanırsınız

Almadan önce makineye bağlandığında ya da exper raporunda hiç bir şey çıkmadı. İnşallah faydalanabiliriz ama hala bir haber yok bakalm beklemedeyiz. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
26Mazda
23 saat önce, Mrt.smd :

Yaklaşık bir ay önce 2014 model Mazda3 aldım araç 80.000 km de idi. Aldığım kişi satmadan bir ay önce bakımları fln yaptırmış faturaları ile birlikte verdi. Ve zaten şuana kadar ki tüm bakımları Herter de yapılmış hiç aksatılmamış ve başka yere de gitmemiş. Aracı aldıktan 14 gün sonra bir anda araba dururken ve kalkarken öne yığılmaya başladı. Ankara Herter e götürdük. Şanzıman değişecek dendi 45.000₺ masraf çıktı. Biz de bunu karşılamak istemediğimizi söyledik. Şanzıman Japonya da üretildiği için oraya mail atıldı ve onların değiştirmesini talep ettik. 1 ay oldu hala bekliyoruz araç Herter de yatıyor. Ne yapabiliriz nasıl bir yol izleyebiliriz daha önce böyle bir durumla karşılaşan duyan var mı ?  Daha 80.000 km de ki bir aracın şanzıman değişmeye ihtiyaç duyması normal mi ?

Geçmiş olsun, inşallah en kısa sürede çözerler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Sergio_01

Merhabalar geçmiş olsun öncelikle...

Benim aracımda 115.000 km'de bendede araç tam duracakken haiften yığılmalar oluyo, ayrıca vites D konumunda ayağım frende beklerken kendi kendine öne doğru atılım yapıyor sanki gitmeye çalışıyor araç...

Bence Japonyadan olumsuz yanıt alırsanız serviste söktürün şanzımanı ve iyi bir şanzıman tamiri yapan bir yer bulun orada tamir ettirin size maliyeti maximum 1.000 USD geçmez tahminimce....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
tansu87
58 dakika önce, Sergio_01 :

Merhabalar geçmiş olsun öncelikle...

Benim aracımda 115.000 km'de bendede araç tam duracakken haiften yığılmalar oluyo, ayrıca vites D konumunda ayağım frende beklerken kendi kendine öne doğru atılım yapıyor sanki gitmeye çalışıyor araç...

Bence Japonyadan olumsuz yanıt alırsanız serviste söktürün şanzımanı ve iyi bir şanzıman tamiri yapan bir yer bulun orada tamir ettirin size maliyeti maximum 1.000 USD geçmez tahminimce....

İyi bir şanzıman tamiri yapan yer yok ki memlekette. Hepsi ezbere iş yapıyor. Şanzımanı götüreceği yer, adım gibi eminim ki skyactiv drive şanzıman ile ilgili hiçbir şey bilmiyordur. Bilmemesi bir yana, ne şanzımanla ilgili ne bir dökümanı vardır, ne de başka bir şey. 

Bu şanzıman diğerlerinden farklı. Her viteste kilitlenebilme özelliği var deniyor. Bazısı son 3 viteste dese de yabancı kaynaklarda ilk viteste bile kilitlenme özelliği olduğunu yazmışlar. 

O yüzden bence şanzımanınızı türkiye’de hiçbir yere ellettirmeyin derim. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback
10 saat önce, Sergio_01 :

Merhabalar geçmiş olsun öncelikle...

Benim aracımda 115.000 km'de bendede araç tam duracakken haiften yığılmalar oluyo, ayrıca vites D konumunda ayağım frende beklerken kendi kendine öne doğru atılım yapıyor sanki gitmeye çalışıyor araç...

Bence Japonyadan olumsuz yanıt alırsanız serviste söktürün şanzımanı ve iyi bir şanzıman tamiri yapan bir yer bulun orada tamir ettirin size maliyeti maximum 1.000 USD geçmez tahminimce....

Yanlış anlamayın ama ha 1000$'ı alıp kıbrısta kumarda ezmeye gitmişsiniz, ha Sky-drive şanzımanı Türkiye de "iyi bir şanzıman tamiri" yapan yerde açtırmışsınız, hiçbir fark yok.

Bu iş son son çareniz olsun. Sıfır şanzıman dahi bulamazsanız, dava edip sonuç alamazsanız, aracı geri iade vb edemezseniz, bu iş yoluna gidilir. O da 40 kere ölçerek, kılı kırk yararak, evraklı belgeli her tür garanti ile.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mrt.smd
11 saat önce, Leanback :

Yanlış anlamayın ama ha 1000$'ı alıp kıbrısta kumarda ezmeye gitmişsiniz, ha Sky-drive şanzımanı Türkiye de "iyi bir şanzıman tamiri" yapan yerde açtırmışsınız, hiçbir fark yok.

Bu iş son son çareniz olsun. Sıfır şanzıman dahi bulamazsanız, dava edip sonuç alamazsanız, aracı geri iade vb edemezseniz, bu iş yoluna gidilir. O da 40 kere ölçerek, kılı kırk yararak, evraklı belgeli her tür garanti ile.

İnşallah o durumlara gelmeden Mazda karşılar diyelim. Ama sıfırına Mazda 45.000 dediği için olumsuz yanıt gelirse burada sıfırını taktırmak çok zor. Aldığımız kişiye 3 ay içerisinde iade etme hakkımız varmış hukuken aslında. Burada beklediği süre uzadıkça o hakkımızı kaybedecek gibi duruyoruz en büyük sıkıntı bu. Ben olumlu cevap gelsin de iade etmeyeyim çok beğenerek aldım bineyim istediğim için bekliyorum ama bakalım daha ne kadar sürecek bu belirsizlik

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Sergio_01
22 saat önce, Leanback :

Yanlış anlamayın ama ha 1000$'ı alıp kıbrısta kumarda ezmeye gitmişsiniz, ha Sky-drive şanzımanı Türkiye de "iyi bir şanzıman tamiri" yapan yerde açtırmışsınız, hiçbir fark yok.

Bu iş son son çareniz olsun. Sıfır şanzıman dahi bulamazsanız, dava edip sonuç alamazsanız, aracı geri iade vb edemezseniz, bu iş yoluna gidilir. O da 40 kere ölçerek, kılı kırk yararak, evraklı belgeli her tür garanti ile.

Bence 45.000 TL vermek yerine 1.000 USD ile riske girmeye değer  :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir

Valla bence de memlekette otomatik şanzımana dokundurtturulmaz. 

Eğer karşılanmaz ya o haliyle kullanmaya devam edin ya da aracı manuele döndürtün. 1000 dolar ile araç manuel yapılır binilmeye devam edilir. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • rubin
      Yazan: rubin
      Merhaba arkadaşlar benim guzu ilk kalkışta ( arada bir ) bir sürtme sesi geliyor. Sıkışık trafikde dur kalklar yapınca bir süre sonra 20 km hıza kadar bir sürtme sesi meydana geliyor. Direksiyonu sabit tutarsanız ses devam ediyor. Lakin direksiyonu sağa sola azda olsa oynatırsanız ses hemen gidiyor. Taki bir daha ki dur kalk yapıncaya kadar. ( oda yapacaksa eger tekrar oluyor. Arada bir yani ) guzu şu an 62binde. 40bin kmde ön fren balataları değişti. Ses sürtme sesi uğultu şeklinde. Guzu otomatik 2012 model. Bu konudabilgisi olan var mı ??
    • Irmak
      Yazan: Irmak
      Gunaydinlar, aracimi geri vitese alirken bir tikirti sesi geliyor. Onceleri onemsemedim fakat git gide ses yukseldi ve gecisleri sarsinti olarak hissettiriyor. Umarim ciddi bir sorun cikarmaz, bu konuda fikri olan var mi?
    • İsmetoguz7
      Yazan: İsmetoguz7
      Merhabalar,
      Son birkaç aydır aracımda vitesi manuel moda aldığım zaman vites büyütme esnasında problem yaşıyorum. Vites küçültürken hiçbir problem yok ama vites büyütürken bir takılma oluyor. Vites büyütüyor ancak sanki birşeye takılıyor gibi vites kolu yerine gelme esnasında sanki iki adımda geliyor. Gelmesi gereken pozisyona iki hamlede geliyor ve bu gayet hissedilebilir seviyede. Herhangi bir ses veya motorda titreme vb bir problem yok. Fakat vites küçültürken tek hamlede yerine gelen vites kolu büyütürken bir noktada takılıyor sonra yerine geliyor. Bu normal midir? Havalar saoğuduğundan dolayı diyeceğim ancak vites küçültmede hiçbir problem yok. Bunu dememinsebebi bir ara bunu yapmamıştı onda da bir avmnin otoparkındaydık ve hava sıcaklığı normal seviyedeydi. Buna benzer sıkıntı yaşayan var mıdır? Görüşlerinizi paylaşabilir misiniz?
    • PiMan
      Yazan: PiMan
      1 nesil mazda 3 2006 hb otomatik aracımda yakın zamanda double teyp taktırdım. Bugün bindigimde geri vitese geçişlerde sert bir geçiş oluyor. Sanki tak diye bir ses geliyor. Sebep ne  olabilir acaba???
      Double teyp de geri görü görüş kamerası mevcut onunla alakali olabilir mi?
    • PiMan
      Yazan: PiMan
      1. Nesil Mazda3 2006 tüplü otomatik vites aracımda vitesi n den d ye alırken aracımda bir güç kaybı oluyor gibi ibre rölantiden daha az duruma geliyor. 1-2 kere de stop etmesine sebep oldu. Saygılar. 

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...