Jump to content

3. Nesil Mazda 3 80.000 km'de Şanzıman Değişimi


Mrt.smd
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Yaklaşık bir ay önce 2014 model Mazda3 aldım araç 80.000 km de idi. Aldığım kişi satmadan bir ay önce bakımları fln yaptırmış faturaları ile birlikte verdi. Ve zaten şuana kadar ki tüm bakımları Herter de yapılmış hiç aksatılmamış ve başka yere de gitmemiş. Aracı aldıktan 14 gün sonra bir anda araba dururken ve kalkarken öne yığılmaya başladı. Ankara Herter e götürdük. Şanzıman değişecek dendi 45.000₺ masraf çıktı. Biz de bunu karşılamak istemediğimizi söyledik. Şanzıman Japonya da üretildiği için oraya mail atıldı ve onların değiştirmesini talep ettik. 1 ay oldu hala bekliyoruz araç Herter de yatıyor. Ne yapabiliriz nasıl bir yol izleyebiliriz daha önce böyle bir durumla karşılaşan duyan var mı ?  Daha 80.000 km de ki bir aracın şanzıman değişmeye ihtiyaç duyması normal mi ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çok extrem bir durum olmadıkça şanzıman 80 binde kolay kolay bozulmaz. Bi kaç aracın daha değişti diye biliyorum iyi araştırın bence kronik bir sorun olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda şanzımanı açmıyor , belki açsa daha küçük bir arıza çıkacak ancak öyle bir yetkisi olmadığı için sadece değişim yapabiliyor. Başka bir yer de de açtırırsak ücretsiz değişim hakkımız(öyle bir hak kesin olarak olmasa da umut ediyoruz diyelim) gideceği için başka bir yere götüremeden sonuç bekliyoruz. 

13 dakika önce, Mehmet Özdemir :

Şanzıman zaten sorunlu olabilir. büyük ihtimalle ücretsiz değişimden faydalanırsınız

 

13 dakika önce, Mehmet Özdemir :

Şanzıman zaten sorunlu olabilir. büyük ihtimalle ücretsiz değişimden faydalanırsınız

Almadan önce makineye bağlandığında ya da exper raporunda hiç bir şey çıkmadı. İnşallah faydalanabiliriz ama hala bir haber yok bakalm beklemedeyiz. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

23 saat önce, Mrt.smd :

Yaklaşık bir ay önce 2014 model Mazda3 aldım araç 80.000 km de idi. Aldığım kişi satmadan bir ay önce bakımları fln yaptırmış faturaları ile birlikte verdi. Ve zaten şuana kadar ki tüm bakımları Herter de yapılmış hiç aksatılmamış ve başka yere de gitmemiş. Aracı aldıktan 14 gün sonra bir anda araba dururken ve kalkarken öne yığılmaya başladı. Ankara Herter e götürdük. Şanzıman değişecek dendi 45.000₺ masraf çıktı. Biz de bunu karşılamak istemediğimizi söyledik. Şanzıman Japonya da üretildiği için oraya mail atıldı ve onların değiştirmesini talep ettik. 1 ay oldu hala bekliyoruz araç Herter de yatıyor. Ne yapabiliriz nasıl bir yol izleyebiliriz daha önce böyle bir durumla karşılaşan duyan var mı ?  Daha 80.000 km de ki bir aracın şanzıman değişmeye ihtiyaç duyması normal mi ?

Geçmiş olsun, inşallah en kısa sürede çözerler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhabalar geçmiş olsun öncelikle...

Benim aracımda 115.000 km'de bendede araç tam duracakken haiften yığılmalar oluyo, ayrıca vites D konumunda ayağım frende beklerken kendi kendine öne doğru atılım yapıyor sanki gitmeye çalışıyor araç...

Bence Japonyadan olumsuz yanıt alırsanız serviste söktürün şanzımanı ve iyi bir şanzıman tamiri yapan bir yer bulun orada tamir ettirin size maliyeti maximum 1.000 USD geçmez tahminimce....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

58 dakika önce, Sergio_01 :

Merhabalar geçmiş olsun öncelikle...

Benim aracımda 115.000 km'de bendede araç tam duracakken haiften yığılmalar oluyo, ayrıca vites D konumunda ayağım frende beklerken kendi kendine öne doğru atılım yapıyor sanki gitmeye çalışıyor araç...

Bence Japonyadan olumsuz yanıt alırsanız serviste söktürün şanzımanı ve iyi bir şanzıman tamiri yapan bir yer bulun orada tamir ettirin size maliyeti maximum 1.000 USD geçmez tahminimce....

İyi bir şanzıman tamiri yapan yer yok ki memlekette. Hepsi ezbere iş yapıyor. Şanzımanı götüreceği yer, adım gibi eminim ki skyactiv drive şanzıman ile ilgili hiçbir şey bilmiyordur. Bilmemesi bir yana, ne şanzımanla ilgili ne bir dökümanı vardır, ne de başka bir şey. 

Bu şanzıman diğerlerinden farklı. Her viteste kilitlenebilme özelliği var deniyor. Bazısı son 3 viteste dese de yabancı kaynaklarda ilk viteste bile kilitlenme özelliği olduğunu yazmışlar. 

O yüzden bence şanzımanınızı türkiye’de hiçbir yere ellettirmeyin derim. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 saat önce, Sergio_01 :

Merhabalar geçmiş olsun öncelikle...

Benim aracımda 115.000 km'de bendede araç tam duracakken haiften yığılmalar oluyo, ayrıca vites D konumunda ayağım frende beklerken kendi kendine öne doğru atılım yapıyor sanki gitmeye çalışıyor araç...

Bence Japonyadan olumsuz yanıt alırsanız serviste söktürün şanzımanı ve iyi bir şanzıman tamiri yapan bir yer bulun orada tamir ettirin size maliyeti maximum 1.000 USD geçmez tahminimce....

Yanlış anlamayın ama ha 1000$'ı alıp kıbrısta kumarda ezmeye gitmişsiniz, ha Sky-drive şanzımanı Türkiye de "iyi bir şanzıman tamiri" yapan yerde açtırmışsınız, hiçbir fark yok.

Bu iş son son çareniz olsun. Sıfır şanzıman dahi bulamazsanız, dava edip sonuç alamazsanız, aracı geri iade vb edemezseniz, bu iş yoluna gidilir. O da 40 kere ölçerek, kılı kırk yararak, evraklı belgeli her tür garanti ile.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 saat önce, Leanback :

Yanlış anlamayın ama ha 1000$'ı alıp kıbrısta kumarda ezmeye gitmişsiniz, ha Sky-drive şanzımanı Türkiye de "iyi bir şanzıman tamiri" yapan yerde açtırmışsınız, hiçbir fark yok.

Bu iş son son çareniz olsun. Sıfır şanzıman dahi bulamazsanız, dava edip sonuç alamazsanız, aracı geri iade vb edemezseniz, bu iş yoluna gidilir. O da 40 kere ölçerek, kılı kırk yararak, evraklı belgeli her tür garanti ile.

İnşallah o durumlara gelmeden Mazda karşılar diyelim. Ama sıfırına Mazda 45.000 dediği için olumsuz yanıt gelirse burada sıfırını taktırmak çok zor. Aldığımız kişiye 3 ay içerisinde iade etme hakkımız varmış hukuken aslında. Burada beklediği süre uzadıkça o hakkımızı kaybedecek gibi duruyoruz en büyük sıkıntı bu. Ben olumlu cevap gelsin de iade etmeyeyim çok beğenerek aldım bineyim istediğim için bekliyorum ama bakalım daha ne kadar sürecek bu belirsizlik

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

22 saat önce, Leanback :

Yanlış anlamayın ama ha 1000$'ı alıp kıbrısta kumarda ezmeye gitmişsiniz, ha Sky-drive şanzımanı Türkiye de "iyi bir şanzıman tamiri" yapan yerde açtırmışsınız, hiçbir fark yok.

Bu iş son son çareniz olsun. Sıfır şanzıman dahi bulamazsanız, dava edip sonuç alamazsanız, aracı geri iade vb edemezseniz, bu iş yoluna gidilir. O da 40 kere ölçerek, kılı kırk yararak, evraklı belgeli her tür garanti ile.

Bence 45.000 TL vermek yerine 1.000 USD ile riske girmeye değer  :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Valla bence de memlekette otomatik şanzımana dokundurtturulmaz. 

Eğer karşılanmaz ya o haliyle kullanmaya devam edin ya da aracı manuele döndürtün. 1000 dolar ile araç manuel yapılır binilmeye devam edilir. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Babama Haziran ayında 2016 model power sense aldık 17000 km de idi.1ay sonra şanzıman kendini kilitledi ne ileri ne geri .Aracı bursa servise çektik ve servis. bizi 1 hafta sonra aradı aracın bakımları serviste yapılmadığı için değişim yapamayacaklarını ve ücretin 40000 tl olduğunu söylediler. 

Mazda Türkiye ve Mazda Avrupa ile iletişime  geçtik eskişehirde yetkili servislerinin olmadığını ilettik ve sonuç olarak 3 ay sonra haber geldi ve ücretin %20 si karşılığında değişim olacağını bildirdiler bizde 8500 tl ödeyerek aracımızı  teslim aldık.Sıkıntılı bir süreç yaşadık ama değdi 

20 yıldır mazda kullanırım mazdadan başka araçta düşünmüyorum ama bu problem mazdaya yakışmadı

  • Beğen 1
  • Şaşkın 1
  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11.10.2019 at 19:31, Sergio_01 :

http://atco.com.tr/

Adamlar mazdanın skyactiv'deki FW6A-EL şanzımanın tamirini yapmışlar işte.... Adamlar garantili tamir yazmışlar sitelerine... @Mrt.smd

Tşkler. Şanzınanım bozulursa tek götüreceğim yer. Atco’yu listeme eklemiştim. Sanayi tipi yerlerden daha profosyonel çalıştıkları belli oluyordu. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

06.10.2019 at 17:19, emreozkaya :

Babama Haziran ayında 2016 model power sense aldık 17000 km de idi.1ay sonra şanzıman kendini kilitledi ne ileri ne geri .Aracı bursa servise çektik ve servis. bizi 1 hafta sonra aradı aracın bakımları serviste yapılmadığı için değişim yapamayacaklarını ve ücretin 40000 tl olduğunu söylediler. 

Mazda Türkiye ve Mazda Avrupa ile iletişime  geçtik eskişehirde yetkili servislerinin olmadığını ilettik ve sonuç olarak 3 ay sonra haber geldi ve ücretin %20 si karşılığında değişim olacağını bildirdiler bizde 8500 tl ödeyerek aracımızı  teslim aldık.Sıkıntılı bir süreç yaşadık ama değdi 

20 yıldır mazda kullanırım mazdadan başka araçta düşünmüyorum ama bu problem mazdaya yakışmadı

Merhaba Problemin görüldüğü araç dizel mi yoksa benzinli mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

21 saat önce, Anafor2016 :

Merhaba Problemin görüldüğü araç dizel mi yoksa benzinli mi?

Benzinli

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Ne kadar mekatronik, elektronik ve karmaşık sistem, o kadar problem. Japonlar ürettikleri şeyi piyasaya sürmeden diğer ülkelere göre daha fazla test ediyorlar. Ama mekatronik işte. Bu şanzıman da her viteste kilitlenme özelliğine sahip diye biliyorum. Türkiye’de son 3 vites diyorlar ama yabancı bi dergide her vites diye okumuştum.
 

Ben esas skyactiv-x‘İ merak ediyorum. Yıllarca test edildi. Bu denli karmaşık bir motor acaba gerçekten sorunsuz mu

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 ay sonra ...
 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Atchsn
      Yazan: Atchsn
      Herkese selamlar saygılar arkadaşlar,
      Yaklaşık 1.5 ay önce aracımın alt kısmından bir ses gelmeye başladı. Başta hafif olan ses biraz artınca aracı kullanmayı bıraktım ve yetkili servisle irtibata geçtim. Çekiciyle aracı oraya getirtmemi söylediler, öyle yaptım. Serviste ilgili ustayla küçük bir tura çıktık ve sorunun diferansiyel kaynaklı olabileceğini ama emin olmadığını söyledi. Emin olmak için şanzımanın açılması gerektiğini fakat kendisinin veya oradaki hiçbir ustanın bunu yapamayacağını, dolayısıyla serviste sadece şanzımanın sökülerek sanayide bulunan bir otomatik şanzıman ustasına açtırılarak sorunun tespit edilebileceğini söyledi. Bu arada bu işlem için yetkili servise işçilik bedeli + sanayideki ustaya da işçilik (30-35 bin bandında) ödemem gerektiği söylendi. Bu arada zaman kaybetmeden diferansiyeli Belçika'dan sipariş etmem gerektiği, zira gelişinin 3-4 haftayı bulabileceği söylendi. Fakat sorun diferansiyelde çıkmazsa başka parçalar hatta tam bir şanzımana kadar gidebilecek parça siparişiyle karşı karşıya kalabileceğim söylendi. Tam şanzıman bedeli ise sadece yetkili servise ödeyeceğim tutar 440.000 TL olarak söylendi. Ben aracı sağlam haliyle satsam maksimum 800-900 bin edeceğini, bu meblağın hayret verici ve saçma olduğunu belirttim. Yapacak bir şey olmadığını söylediler. Ben de kendilerine teşekkür ederek oradan ayrıldım ve aracımı bir tanıdık vasıtasıyla sanayideki bir ustaya emanet etmeye karar verdim. Şanzımanı indirip içini açan usta mahruti ve ayna dişlilerinin dağıldığını, bilyenin parçalanarak vites kutusunu oyduğunu ve beyin dahil her yere talaş dolduğunu, yani şanzımanın işinin bittiğini söyledi. Tamiri mümkün olmazmış, mecburen çıkma şanzıman aramaya başladık. Bin bir zahmetle İstanbul'dan eski bir Merser bayii çalışanı olan arkadaştan şanzımanı bulduk ve 120.000 TL ücret ödeyerek getirttik. Bu sırada 20-25 gün araba liftte kaldı, ustayla kanlı bıçaklı olacak düzeye geldik. Neyse gelen şanzıman takıldı, denendi ve bana sorunsuz olduğu söylenerek araç teslim edildi. Bu arada tanıdık aracılığıyla gittiğim ve işçiliği 35.000 liradan 20.000 liraya indiren ustaya lift işgaliye bedeli olarak 15.000 lira daha verdim.  Aracı teslim aldıktan 2-3 gün sonra ışıklarda bir kez istop etti, çalıştırınca normal seyrinde devam etti. Birkaç gün sonra bulunduğum ilden yaklaşık 3 saat mesafede olan ANkara'ya seyahat ettim hiçbir sorun yaşamadım. Ankara'da ön düzende sorun var mı diye baktırmaya gittiğim dükkanda aracı geri vitese taktığım anda öksürür gibi yaparak zıplamaya başladı. Vitesi N ya da P ye alınca düzeliyordu ama R ya da D ye alınca tekrar zıplar gibi yapıyordu. Hani acemi şoförlerin manuel viteste debriyaj gaz ayarını yapamaması gibi bir durum oluşuyordu. Ön düzene bakan ustalar hiçbir sıkıntı olmadığını fakat acilen bir otomatik şanzımancıya gitmem gerektiğini söylediler. İvedilikle bir şanzımancıya doğru yol aldım. Ön düzenciden çıkarken arabanın motorunu tamamen durdurup tekrar çalıstırdım ve tekrar sorun yaşamadım. Şanzımancıda durumu anlattım, usta binip gezelim dedi. Binip gezdik ve tabii ki ustanın yanında uslu araba taklidi yaparak hiçbir sorun çıkarmadı araç. Usta çıkma şanzıman takılı olduğu için yatan şanzımanlarda toz yahut kir, parça gibi şeylerin kalabileceğini 1500-2000 km yapmadan yağı tekrar değişmem gerektiğini söyledi. Halihazırdaki sorun, siboplara pislik kaçmasından kaynaklı olabilir dedi. Ankara'dan ayrılıp bulunduğum ile geldim, yolda  yine hiç sorun olmadı. Birkaç gün daha hiç sorun olmadı. 1650 km yaptıktan sonra, 5 gün önce cuma günü  yağ değişimi için şanzıman değişikliği yapan ustaya tekrar gittim, sorunu anlattım o da "pislik tıkanmıştır, şimdi yağı değişince hiçbir şeyi kalmaz" dedi. Yağı değiştik, çıkan yağ kirliydi. Pazar sabahı ışıklarda durmak için ayağımı gazdan çekip frene basınca araba tekrar zıplar gibi gitmeye başladı ve ışıklara varmadan istop etti. Vitesi P'ye alıp çalıştırdım sorunsuzca çalışıp devam ettim. Bir tanıdığım bu durumun bujilerden kaynaklı olabileceğini söyledi. Onunla birlikte sanayiye gittik ve usta da bobin ya da buji kaynaklı olabilir dedi. Buji almak üzere parçacıya gidecektik ki aracı çalıştırıp R'ye alır almaz yine şiddetle sarsılmaya ve zıplamaya başladı araç.  Hemen ustayı çağırdık kaputu açtırıp baktı ve motor neredeyse yerinden çıkacak bu ne böyle dedi. Vitesi P'ye aldırdı ve sarsıntı kesildi. Tekrar R'ye aldım ve araç her seferinde şiddetle sarsılarak en az 7-8 kez istop etti. Sonra çalıştırıp D'ye aldım ve orada da aynısı oldu. Usta o zaman "bu kesinlikle şanzıman arızası, P ya da N de hiç sorun yok ama araca yük bindiği anda motor titremeye başlıyor" dedi. Bu sabah tekrar kendi şanzımancıma gittim, o da İstanbul'dan parça aldığımız arkadaşı aradı ve o da direk türbin (tork konvertörü) arızası bu dedi. Sorumluluğu alıyorum ve parçayı ücretsiz gönderiyorum dedi. Ustaya göre türbin değişince sorun çözülecekmiş. Tabii bu arada ustaya parça değişimi ve işçilik bedeli olarak 15 bin daha ödemem gerekiyormuş.
       
      Bu süreçte maddi- manevi çok yıprandım. Sağ olsunlar Mazda Türkiye son 3-4 bakımı yetkili serviste yaptırmadığım için yardımcı olamayacaklarını söylediler. Sanayilere düşmek çok zormuş arkadaşlar, Mazda arıza vermez diye çevremin alma bu arabayı baskılarına karşı çıkarak bu aracı aldım. 8 yıldır sorunsuz biniyordum ama bir kez masraf açtı tam açtı. Araç 95000 km de benzinli 2015 model reflex. 
      Merak edenler için aracı hiçbir zaman agresif kullanan birisi değilim. Moturu durduracağım zaman da önce N ye alıp el frenini çeker sonra P ye alarak kapatırım. 
       
      Çok uzun bir mesaj oldu, sabırla okuyup fikri olan arkadaşların yardımcı olmasını diliyorum, herkese saygılarımı sunuyorum



    • Hope
      Yazan: Hope
      Merhaba arkadaşlar, 2015 model cx-3 aracım var. 100.000 km bakımı geldi ve yetkili servis yüzbin bakımında şanzıman yağının değişmesi gerektiğini ücretinin yaklaşık 4.300 TL. olduğunu, istemezsem değitirmeyebileceğimi söyledi. Servisfix'e fiyat almak için gittim ve mazdanın şanzıman yağının ömürlük olduğunu, değiştirmenin ggerekli olmadığını söyledi. Bu konuda net bir bilgi varmıdır yardımcı olursanız sevinirim. Herkese kazasız, zevkli sürüşler..
    • hucan84
      Yazan: hucan84
      Arkadaşlar 1. nesil mazda 3 2005 model 62.000 km otomatik  LPG li aracımda şöyle bir problem var vites D de iken ilerledikten sonra durup R ye takınca gaza bastığım anda vuruntu şeklinde bir ses geliyor. Ustaya baktırdım motor veya şanzıman kulaklarında bir problem olmadığını söyledi. Bu problemi her zaman yapmıyor aniden durup R ye takıp hemen gaza basınca yapıyor  daha önce bu sorunla karşılaşan var mı? Bu arada 55.000 km de şanzıman yağı değişti. Şimdiden teşekkürler.
    • OğuzY
      Yazan: OğuzY
      Merhaba değerli arkadaşlar.
      2012 model Mazda 3 aracım otomatik şanzıman ve 74.000 km. Aracın ilk sahibiyim, ilk günden beri kontrollü ve sakin sürmekteyim. Trafik ışıklarına yaklaşırken, viraja girerken veya yavaşlamam gerekirken frenden önce vitesi manuele alıp çok zorlamayacak şekilde vites küçültüp hız kesmeyi alışkanlık edinmiştim.  Ancak bir aydır manuelde vites küçültmede sorun yaşamaya başladım; vites bazen küçüldü, bazen küçülmedi. Bir haftadır ise artık hiç küçültemiyorum. Drive modunda ya da D-N-R-P geçişlerinde hiçbir sorun, sarsma yaşamıyorum. 2 gün önce de motor ikaz ışığı yandı.
      Sizlere birkaç sorum olacak;
      Bu soruna benim kullanım şeklim mi sebep oldu? Yani yavaşlamak için fren öncesi vites küçültme uygulamanın bir sıkıntısı olabilir mi? Motor ikaz ışığı vites küçültmede yaşadığım bu sorun sebebiyle mi yandı? Viteste yaşadığım sorun tam olarak nedir, neden kaynaklanıyor? Tamiri için yetkili servis mi yoksa işinin ehli bir özel servis mi önerirsiniz? (Bursa'da ikamet ediyorum; usta tavsiyelerine açığım.) Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
    • Kaan Hoca
      Yazan: Kaan Hoca
      Herkese hayırlı pazarlar, öncelikle uzun süre forumdan uzak kalıp bilgi paylaşımında bulunmadığım için mazda severlerden özür diliyorum.
      geçen ay arkadan bir araç çarpması sonucu 2010 bl kasa mazdam bagaj kapağı vs. değişim gerektiği söylenerek pertte çıkarıldı bende bu süreçte bm kasalara yöneldim. Hikaye kısmımı tamamladığıma göre konuma döneyim malum piyasa su an oldukça yüksek ve bakım tamir işleri de ona paralel olarak yüksek. Forumda okuduklarım kadarı ile bm kasaların skyaktive şanzımanlarda sorunlar olduğu yönünde bir algı oluştu. 5 yıldır keyifle ve sorunsuzca kullandığım bl kasadan sonra Bm kasa konusunda bilgisi olanların konuyla ilgili bilgi ve düşüncelerini paylaşmalarını beni ve benim gibi düşüncelere sahip zihinlerindeki karışıklığı gidermelerini rica ediyorum. 
×
×
  • Yeni Oluştur...