Jump to content

3. Nesil Mazda 3 80.000 km'de Şanzıman Değişimi


Tavsiye Edilen Mesajlar

Yaklaşık bir ay önce 2014 model Mazda3 aldım araç 80.000 km de idi. Aldığım kişi satmadan bir ay önce bakımları fln yaptırmış faturaları ile birlikte verdi. Ve zaten şuana kadar ki tüm bakımları Herter de yapılmış hiç aksatılmamış ve başka yere de gitmemiş. Aracı aldıktan 14 gün sonra bir anda araba dururken ve kalkarken öne yığılmaya başladı. Ankara Herter e götürdük. Şanzıman değişecek dendi 45.000₺ masraf çıktı. Biz de bunu karşılamak istemediğimizi söyledik. Şanzıman Japonya da üretildiği için oraya mail atıldı ve onların değiştirmesini talep ettik. 1 ay oldu hala bekliyoruz araç Herter de yatıyor. Ne yapabiliriz nasıl bir yol izleyebiliriz daha önce böyle bir durumla karşılaşan duyan var mı ?  Daha 80.000 km de ki bir aracın şanzıman değişmeye ihtiyaç duyması normal mi ?

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda şanzımanı açmıyor , belki açsa daha küçük bir arıza çıkacak ancak öyle bir yetkisi olmadığı için sadece değişim yapabiliyor. Başka bir yer de de açtırırsak ücretsiz değişim hakkımız(öyle bir hak kesin olarak olmasa da umut ediyoruz diyelim) gideceği için başka bir yere götüremeden sonuç bekliyoruz. 

13 dakika önce, Mehmet Özdemir :

Şanzıman zaten sorunlu olabilir. büyük ihtimalle ücretsiz değişimden faydalanırsınız

 

13 dakika önce, Mehmet Özdemir :

Şanzıman zaten sorunlu olabilir. büyük ihtimalle ücretsiz değişimden faydalanırsınız

Almadan önce makineye bağlandığında ya da exper raporunda hiç bir şey çıkmadı. İnşallah faydalanabiliriz ama hala bir haber yok bakalm beklemedeyiz. 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
23 saat önce, Mrt.smd :

Yaklaşık bir ay önce 2014 model Mazda3 aldım araç 80.000 km de idi. Aldığım kişi satmadan bir ay önce bakımları fln yaptırmış faturaları ile birlikte verdi. Ve zaten şuana kadar ki tüm bakımları Herter de yapılmış hiç aksatılmamış ve başka yere de gitmemiş. Aracı aldıktan 14 gün sonra bir anda araba dururken ve kalkarken öne yığılmaya başladı. Ankara Herter e götürdük. Şanzıman değişecek dendi 45.000₺ masraf çıktı. Biz de bunu karşılamak istemediğimizi söyledik. Şanzıman Japonya da üretildiği için oraya mail atıldı ve onların değiştirmesini talep ettik. 1 ay oldu hala bekliyoruz araç Herter de yatıyor. Ne yapabiliriz nasıl bir yol izleyebiliriz daha önce böyle bir durumla karşılaşan duyan var mı ?  Daha 80.000 km de ki bir aracın şanzıman değişmeye ihtiyaç duyması normal mi ?

Geçmiş olsun, inşallah en kısa sürede çözerler.

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhabalar geçmiş olsun öncelikle...

Benim aracımda 115.000 km'de bendede araç tam duracakken haiften yığılmalar oluyo, ayrıca vites D konumunda ayağım frende beklerken kendi kendine öne doğru atılım yapıyor sanki gitmeye çalışıyor araç...

Bence Japonyadan olumsuz yanıt alırsanız serviste söktürün şanzımanı ve iyi bir şanzıman tamiri yapan bir yer bulun orada tamir ettirin size maliyeti maximum 1.000 USD geçmez tahminimce....

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
58 dakika önce, Sergio_01 :

Merhabalar geçmiş olsun öncelikle...

Benim aracımda 115.000 km'de bendede araç tam duracakken haiften yığılmalar oluyo, ayrıca vites D konumunda ayağım frende beklerken kendi kendine öne doğru atılım yapıyor sanki gitmeye çalışıyor araç...

Bence Japonyadan olumsuz yanıt alırsanız serviste söktürün şanzımanı ve iyi bir şanzıman tamiri yapan bir yer bulun orada tamir ettirin size maliyeti maximum 1.000 USD geçmez tahminimce....

İyi bir şanzıman tamiri yapan yer yok ki memlekette. Hepsi ezbere iş yapıyor. Şanzımanı götüreceği yer, adım gibi eminim ki skyactiv drive şanzıman ile ilgili hiçbir şey bilmiyordur. Bilmemesi bir yana, ne şanzımanla ilgili ne bir dökümanı vardır, ne de başka bir şey. 

Bu şanzıman diğerlerinden farklı. Her viteste kilitlenebilme özelliği var deniyor. Bazısı son 3 viteste dese de yabancı kaynaklarda ilk viteste bile kilitlenme özelliği olduğunu yazmışlar. 

O yüzden bence şanzımanınızı türkiye’de hiçbir yere ellettirmeyin derim. 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
10 saat önce, Sergio_01 :

Merhabalar geçmiş olsun öncelikle...

Benim aracımda 115.000 km'de bendede araç tam duracakken haiften yığılmalar oluyo, ayrıca vites D konumunda ayağım frende beklerken kendi kendine öne doğru atılım yapıyor sanki gitmeye çalışıyor araç...

Bence Japonyadan olumsuz yanıt alırsanız serviste söktürün şanzımanı ve iyi bir şanzıman tamiri yapan bir yer bulun orada tamir ettirin size maliyeti maximum 1.000 USD geçmez tahminimce....

Yanlış anlamayın ama ha 1000$'ı alıp kıbrısta kumarda ezmeye gitmişsiniz, ha Sky-drive şanzımanı Türkiye de "iyi bir şanzıman tamiri" yapan yerde açtırmışsınız, hiçbir fark yok.

Bu iş son son çareniz olsun. Sıfır şanzıman dahi bulamazsanız, dava edip sonuç alamazsanız, aracı geri iade vb edemezseniz, bu iş yoluna gidilir. O da 40 kere ölçerek, kılı kırk yararak, evraklı belgeli her tür garanti ile.

  • Beğen 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
11 saat önce, Leanback :

Yanlış anlamayın ama ha 1000$'ı alıp kıbrısta kumarda ezmeye gitmişsiniz, ha Sky-drive şanzımanı Türkiye de "iyi bir şanzıman tamiri" yapan yerde açtırmışsınız, hiçbir fark yok.

Bu iş son son çareniz olsun. Sıfır şanzıman dahi bulamazsanız, dava edip sonuç alamazsanız, aracı geri iade vb edemezseniz, bu iş yoluna gidilir. O da 40 kere ölçerek, kılı kırk yararak, evraklı belgeli her tür garanti ile.

İnşallah o durumlara gelmeden Mazda karşılar diyelim. Ama sıfırına Mazda 45.000 dediği için olumsuz yanıt gelirse burada sıfırını taktırmak çok zor. Aldığımız kişiye 3 ay içerisinde iade etme hakkımız varmış hukuken aslında. Burada beklediği süre uzadıkça o hakkımızı kaybedecek gibi duruyoruz en büyük sıkıntı bu. Ben olumlu cevap gelsin de iade etmeyeyim çok beğenerek aldım bineyim istediğim için bekliyorum ama bakalım daha ne kadar sürecek bu belirsizlik

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
22 saat önce, Leanback :

Yanlış anlamayın ama ha 1000$'ı alıp kıbrısta kumarda ezmeye gitmişsiniz, ha Sky-drive şanzımanı Türkiye de "iyi bir şanzıman tamiri" yapan yerde açtırmışsınız, hiçbir fark yok.

Bu iş son son çareniz olsun. Sıfır şanzıman dahi bulamazsanız, dava edip sonuç alamazsanız, aracı geri iade vb edemezseniz, bu iş yoluna gidilir. O da 40 kere ölçerek, kılı kırk yararak, evraklı belgeli her tür garanti ile.

Bence 45.000 TL vermek yerine 1.000 USD ile riske girmeye değer  :)

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş

Valla bence de memlekette otomatik şanzımana dokundurtturulmaz. 

Eğer karşılanmaz ya o haliyle kullanmaya devam edin ya da aracı manuele döndürtün. 1000 dolar ile araç manuel yapılır binilmeye devam edilir. 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
  • 2 ay sonra ...

Babama Haziran ayında 2016 model power sense aldık 17000 km de idi.1ay sonra şanzıman kendini kilitledi ne ileri ne geri .Aracı bursa servise çektik ve servis. bizi 1 hafta sonra aradı aracın bakımları serviste yapılmadığı için değişim yapamayacaklarını ve ücretin 40000 tl olduğunu söylediler. 

Mazda Türkiye ve Mazda Avrupa ile iletişime  geçtik eskişehirde yetkili servislerinin olmadığını ilettik ve sonuç olarak 3 ay sonra haber geldi ve ücretin %20 si karşılığında değişim olacağını bildirdiler bizde 8500 tl ödeyerek aracımızı  teslim aldık.Sıkıntılı bir süreç yaşadık ama değdi 

20 yıldır mazda kullanırım mazdadan başka araçta düşünmüyorum ama bu problem mazdaya yakışmadı

  • Beğen 1
  • Şaşkın 1
  • Üzgün 1
Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
11.10.2019 at 19:31, Sergio_01 :

http://atco.com.tr/

Adamlar mazdanın skyactiv'deki FW6A-EL şanzımanın tamirini yapmışlar işte.... Adamlar garantili tamir yazmışlar sitelerine... @Mrt.smd

Tşkler. Şanzınanım bozulursa tek götüreceğim yer. Atco’yu listeme eklemiştim. Sanayi tipi yerlerden daha profosyonel çalıştıkları belli oluyordu. 

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
06.10.2019 at 17:19, emreozkaya :

Babama Haziran ayında 2016 model power sense aldık 17000 km de idi.1ay sonra şanzıman kendini kilitledi ne ileri ne geri .Aracı bursa servise çektik ve servis. bizi 1 hafta sonra aradı aracın bakımları serviste yapılmadığı için değişim yapamayacaklarını ve ücretin 40000 tl olduğunu söylediler. 

Mazda Türkiye ve Mazda Avrupa ile iletişime  geçtik eskişehirde yetkili servislerinin olmadığını ilettik ve sonuç olarak 3 ay sonra haber geldi ve ücretin %20 si karşılığında değişim olacağını bildirdiler bizde 8500 tl ödeyerek aracımızı  teslim aldık.Sıkıntılı bir süreç yaşadık ama değdi 

20 yıldır mazda kullanırım mazdadan başka araçta düşünmüyorum ama bu problem mazdaya yakışmadı

Merhaba Problemin görüldüğü araç dizel mi yoksa benzinli mi?

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
  • 1 ay sonra ...

Ne kadar mekatronik, elektronik ve karmaşık sistem, o kadar problem. Japonlar ürettikleri şeyi piyasaya sürmeden diğer ülkelere göre daha fazla test ediyorlar. Ama mekatronik işte. Bu şanzıman da her viteste kilitlenme özelliğine sahip diye biliyorum. Türkiye’de son 3 vites diyorlar ama yabancı bi dergide her vites diye okumuştum.
 

Ben esas skyactiv-x‘İ merak ediyorum. Yıllarca test edildi. Bu denli karmaşık bir motor acaba gerçekten sorunsuz mu

Link to post
Diğer Sitelerde Paylaş
  • 4 ay sonra ...
  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • hucan84
      Yazan: hucan84
      Arkadaşlar 1. nesil mazda 3 2005 model 62.000 km otomatik  LPG li aracımda şöyle bir problem var vites D de iken ilerledikten sonra durup R ye takınca gaza bastığım anda vuruntu şeklinde bir ses geliyor. Ustaya baktırdım motor veya şanzıman kulaklarında bir problem olmadığını söyledi. Bu problemi her zaman yapmıyor aniden durup R ye takıp hemen gaza basınca yapıyor  daha önce bu sorunla karşılaşan var mı? Bu arada 55.000 km de şanzıman yağı değişti. Şimdiden teşekkürler.
    • OğuzY
      Yazan: OğuzY
      Merhaba değerli arkadaşlar.
      2012 model Mazda 3 aracım otomatik şanzıman ve 74.000 km. Aracın ilk sahibiyim, ilk günden beri kontrollü ve sakin sürmekteyim. Trafik ışıklarına yaklaşırken, viraja girerken veya yavaşlamam gerekirken frenden önce vitesi manuele alıp çok zorlamayacak şekilde vites küçültüp hız kesmeyi alışkanlık edinmiştim.  Ancak bir aydır manuelde vites küçültmede sorun yaşamaya başladım; vites bazen küçüldü, bazen küçülmedi. Bir haftadır ise artık hiç küçültemiyorum. Drive modunda ya da D-N-R-P geçişlerinde hiçbir sorun, sarsma yaşamıyorum. 2 gün önce de motor ikaz ışığı yandı.
      Sizlere birkaç sorum olacak;
      Bu soruna benim kullanım şeklim mi sebep oldu? Yani yavaşlamak için fren öncesi vites küçültme uygulamanın bir sıkıntısı olabilir mi? Motor ikaz ışığı vites küçültmede yaşadığım bu sorun sebebiyle mi yandı? Viteste yaşadığım sorun tam olarak nedir, neden kaynaklanıyor? Tamiri için yetkili servis mi yoksa işinin ehli bir özel servis mi önerirsiniz? (Bursa'da ikamet ediyorum; usta tavsiyelerine açığım.) Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
    • Kaan Hoca
      Yazan: Kaan Hoca
      Herkese hayırlı pazarlar, öncelikle uzun süre forumdan uzak kalıp bilgi paylaşımında bulunmadığım için mazda severlerden özür diliyorum.
      geçen ay arkadan bir araç çarpması sonucu 2010 bl kasa mazdam bagaj kapağı vs. değişim gerektiği söylenerek pertte çıkarıldı bende bu süreçte bm kasalara yöneldim. Hikaye kısmımı tamamladığıma göre konuma döneyim malum piyasa su an oldukça yüksek ve bakım tamir işleri de ona paralel olarak yüksek. Forumda okuduklarım kadarı ile bm kasaların skyaktive şanzımanlarda sorunlar olduğu yönünde bir algı oluştu. 5 yıldır keyifle ve sorunsuzca kullandığım bl kasadan sonra Bm kasa konusunda bilgisi olanların konuyla ilgili bilgi ve düşüncelerini paylaşmalarını beni ve benim gibi düşüncelere sahip zihinlerindeki karışıklığı gidermelerini rica ediyorum. 
    • Burak
      Yazan: Burak
      @Tarahumara ile geçenlerde uzunca sohbet ettik. Aşağıdaki Düşük voltajlı akü konusunu konuşurken şanzımandaki bazı titremelerin de bununla ilintili olduğunu fark ettiğinden bahsetti.
      Olay bende kısaca şöyle gelişiyor.
      Araç ile yola çıkıyorum her şey normal. Araç ısındıktan sonra bir ışıkta durup beklerken şanzımanın titrediğini hissediyorum. Boşa alınca geçiyor doğal olarak ama bu durumla her zaman karşılaşmıyorum, zaman zaman dikkatimi çekiyor.
      Ömer benzer bir durumun kendisinde de olduğunu ama akü değiştikten sonra problem kalmadığını söyledi.
       
    • mertus
      Yazan: mertus
      Arkadaşlar merhaba,
      Aracım 2018 model makyajlı kaza Mazda 3 sedan power sense. Şu anda 14.000 km'de.
      2 hafta evvel pazartesi günü araca binmemle birlikte 8 ayrı arıza ışığı aynı anda yandı. Araç durum monitörüne girdiğimde aracın hareket ettirilmemesi gerektiği, servise başvurmam gerektiği yazıyordu. Akü ile ilgili bir durum olabileceği aklıma geldi, motoru durdurup tekrar çalıştırdım ama sorun düzelmedi. Öylece bırakıp gittim.
      1 hafta sonra tekrar arabayı çalıştırıp o şekilde Mazda yol yardımı aradım. Aracı çekiciye koyup en yakın servise götürdüler. (Kızımın rahatsızlığı nedeniyle araca 1 hafta uğrayamadım. Bu nedenle yol yardımı 1 hafta sonra aradım.)
      Dün servisten beni aradılar ve şanzımanın garantiden değişeceğini belirttiler. Parça Japonyadan geleceği için 25 gün kadar sürebilir diye de belirttiler.
      Bu durumda yasal haklarımız nelerdir, sizlerin önerileri nelerdir dinlemek isterim. Ben şahsen böyle hikayesi olan bir aracı almayı asla tercih etmem. Başka bir konuda benzer durumda zaten alıcıların kaçtığı yazılmış. Sizce neler yapmam gerekiyor?
      İşin kötü tarafı arızadan 3 gün önce aracı yıkatıp fotoğraflarını çekmiştim, acil ihtiyacım nedeniyle aracı satacaktım. Daha ilanı bile açamadan başıma böyle bir olay geldi.
×
×
  • Yeni Oluştur...