Jump to content
dalgakıran

3. Nesil Mazda 3 Yazlık Lastik Tavsiyesi

Tavsiye Edilen Mesajlar

dalgakıran

bir çok konu vardı ama sohbetler uzadığından aradığım cevapları bulamadım tekrar konu açmak zorunda kaldım. 2020 yaza yeni lastik almak durumundayım. marka model tavsiyeleriniz nedir arkadaşlar. Kazasız sürüşler dilerim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback
20.12.2019 at 18:14, AKayhan :

Asagidaki link sizde açiliyor mu?

https://www.consumerreports.org/cro/tires.htm

 

Kayhan bey, buradaki aramada çıkan 25 lastiğin bir tanesi bile Avrupada-bizim ülkede satılmıyor :) Belki birisi, Bridgestone ecopia, ki oda yüzde yüz farklı bir hamur ve desendir, isim uzantısı farklı zaten. Amerikan kökenli yayınlardan alıntılar yapıyorsunuz ancak daha önce size belirttiğim gibi buranın (avrupa) pazarıyla Amerika iki ayrı evren resmen. Bütün standartlar farklı.

Konuya gelince, ne yazık ki marka model tavsiye etmek bir yana, bizim ölçülerde lastik bulmak bile büyük başarı. Bir iki model dışında lastik bulmak imkansız, ancak sahibinden.com'a bakmak lazım bazı lastikçiler 1-2 yaşında ama sıfır ellerinde kalmış bizim gibi garip ölçü lastikleri satabiliyor. Toyo-vredestein gibi markaları bulunsun diye getiriyorlar ama elde kalıyor. Zamanında değişik ölçü lastikleri hep bu şekilde buldum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
AKayhan
39 dakika önce, Leanback :

Kayhan bey, buradaki aramada çıkan 25 lastiğin bir tanesi bile Avrupada-bizim ülkede satılmıyor :) Belki birisi, Bridgestone ecopia, ki oda yüzde yüz farklı bir hamur ve desendir, isim uzantısı farklı zaten. Amerikan kökenli yayınlardan alıntılar yapıyorsunuz ancak daha önce size belirttiğim gibi buranın (avrupa) pazarıyla Amerika iki ayrı evren resmen. Bütün standartlar farklı.

Çok haklisiniz ama bu durumu düzeltmenin yolu bence bizim gibi tüketicilerin daha bilinçli olarak ithalatçilardan/üreticilerden farkli lastikleri talep etmesinden geçiyor.  Eger bizler sadece bize sunulan lastiklerle yetinirsek bu ülkenin lastik spektrumu halen oldugu gibi "dar" kalmaya devam eder.  Gelismeyi bence tüketici talep etmeli, tüketiciden talep gelmezse ithalatçi hiçbir adim atmaz.

Ben seneler önce Subaru Impreza aracima lastik bakiyordum.  Birçok marka ile birlikte Michelin bayiine de ugradim.  Bayii benim araca uyan sadece bir tek lastik gösterebildi, onu da ben begenmedim.  Halbuki Michelin onlarca lastik modeli üreten bir markadir.  Türkiye'de bana uyan sadece bir model ithal etmesi beni gerçekten düs kirikligina ugratti.  Daha sonra ben Continental ContiPremiumContact almistim.

Farkli lastiklerin varligindan haberdar olmak dezavantaj degil bir avantaj olarak görülmeli.  Türkiye'de maalesef lastik çesidi son derece kisitli.  Bunun sadece bir nedeni tüketicinin de lastikleri tanimamasi ve talep etmemesidir.  Eger tüketici ben tam olarak su model lastik istiyorum diyebilse ithalatçi/üretici de belki onu getirmenin pesine düzebilir.  Tüketici lastiklerden bihaberse ithalatçi/üretici ne yapsin?  Raflarindaki 2 modeli satmaya devam eder.  Consumer Reports gibi sitelerin bir amaci da tüketiciyi bilinçlendirmektir çünkü o bilinç olmadan ilerleme de olamaz.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Leanback
5 saat önce, AKayhan :

Çok haklisiniz ama bu durumu düzeltmenin yolu bence bizim gibi tüketicilerin daha bilinçli olarak ithalatçilardan/üreticilerden farkli lastikleri talep etmesinden geçiyor.  Eger bizler sadece bize sunulan lastiklerle yetinirsek bu ülkenin lastik spektrumu halen oldugu gibi "dar" kalmaya devam eder.  Gelismeyi bence tüketici talep etmeli, tüketiciden talep gelmezse ithalatçi hiçbir adim atmaz.

Ben seneler önce Subaru Impreza aracima lastik bakiyordum.  Birçok marka ile birlikte Michelin bayiine de ugradim.  Bayii benim araca uyan sadece bir tek lastik gösterebildi, onu da ben begenmedim.  Halbuki Michelin onlarca lastik modeli üreten bir markadir.  Türkiye'de bana uyan sadece bir model ithal etmesi beni gerçekten düs kirikligina ugratti.  Daha sonra ben Continental ContiPremiumContact almistim.

Farkli lastiklerin varligindan haberdar olmak dezavantaj degil bir avantaj olarak görülmeli.  Türkiye'de maalesef lastik çesidi son derece kisitli.  Bunun sadece bir nedeni tüketicinin de lastikleri tanimamasi ve talep etmemesidir.  Eger tüketici ben tam olarak su model lastik istiyorum diyebilse ithalatçi/üretici de belki onu getirmenin pesine düzebilir.  Tüketici lastiklerden bihaberse ithalatçi/üretici ne yapsin?  Raflarindaki 2 modeli satmaya devam eder.  Consumer Reports gibi sitelerin bir amaci da tüketiciyi bilinçlendirmektir çünkü o bilinç olmadan ilerleme de olamaz.

 

Standartlar derken demek istediğim şu, Mazda'nın burada seçeneğinin olmaması lastik ölçülerinin de Amerikan pazarına göre dizayn edilmiş olması sebebiyle oluyor. Bu lastik üreticilerinin veya bizlerin sorunu değil. Toyota-Honda-Nissan gibi (Avrupada fabrikası üretimi olan) global üreticilerin bu konuda sorunu olmasa da Mazda-Subaru-Suzuki gibi daha lokalize üretilen araçların standartları Amerika pazarına veya Çin-Asya pazarlarına göre yapılıyor. Orada da bilindik lastik ölçüleri ve standartları farklı. Amerikan lastikleri "genel olarak" mil dayanıklılığı üzerine eğilerek yapılıyor, lastik üreticileri 30-40bin mil diş derinlik garantileri veriyorlar. Devasa bir 4 mevsim lastik pazarı ve satış zorunluluğu var orjinal ekipman olarak. Çoğunlukla araçlar düz gidiyor, beton yollarda gidiyor, çok yüksek km'ler gidiyor, yan karkas yapıları farklı. Avrupada ise öncelik her zaman yol tutuş performansıdır. 4 mevsim lastik pazarı çok zayıftır, yeni yeni gelişiyor, çift set kullanır genelde insanlar.

Aslında Türkiyede lastik çeşitliliği son derece zengin. Ancak Avrupa standart tipi ölçülerde lastik arıyorsan seçenek bol, Amerikada da 205/55R16'yı, 225/45R17'yi, 195/65R15'i zor bulursunuz, bunlar standart Avrupa ölçüleri çünkü. Burada Amerikan ölçü lastik çeşitliliğinin artması için araçların yüksek satış adedine ulaşması lazım ki, satışlar ortada.

Bizim Mazda 3'lerde PS3 gibi alakasız bir lastik çıkmasının dahi bu uyumsuzluklarla ilgisi vardır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
mesut2323
20.12.2019 at 17:17, dalgakıran :

bir çok konu vardı ama sohbetler uzadığından aradığım cevapları bulamadım tekrar konu açmak zorunda kaldım. 2020 yaza yeni lastik almak durumundayım. marka model tavsiyeleriniz nedir arkadaşlar. Kazasız sürüşler dilerim.

Ben bu yaz petlas veloxsport aldım. 1-2 ay kadar kullandım ve kışlıklara geçtim. Petlasın bu deseninde yol tutuşu benim için gayet güzeldi. Pilotsport3 lerdeki kayma olmadı. İsterseniz inceleyin derim. Ses konusu falkenden biraz kötü ama (71dB).

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Samsunspor
      Yazan: Samsunspor
      Arkadaslar merhaba. Konu basligi altinda diger konu ve yorumlara baktim ama aradigimi bulamadim. O yuzden degerli goruslerinizi almak icin buraya yaziyorum.
      Aracimi eylul 2019 da aldim. Aldiktan bir ay sonra lastik basinc sensoru uyarisi aldim. Ben de herkes gibi herhangi bir benzinlige girip kontrol yaptim ve kayda deger bir degisim yoktu. Yine de olmasi gereken havayi basip sensoru resetledim. Bundan 2-3 hafta sonra tekrar uyari aldim. Sicaktan olabilir diye dusunup pek ciddiye almadim cunku lastiklerde gozle gorulur bir inme veya aracta bir sarsinti vs yoktu. Zaten akabinde de kasim ayinda kislik lastiklere gectim. Sorunu biraz oteledim galiba.
      Acikcasi kislik lastikleri degistirirken su yazliklari da bi kontrol et demek aklima gelmedi. Onu da yazliklara gecerken kontrol ettiririm diye dusundum herhalde bilmiyorum. Kislik lastiklere gectim, haliyle degisim oldugu icin yine uyari aldim ve resetledim. Sonra kis boyunca tek hir uyari dahi almadim. Anladim ki sensorde veya aracta bir sorun yokmus. Basima gelecegin yazliklara gecerken olacagini hissettim artik. 
       
      Bugun yazliklara gecmek icin lastikciye gittim ve bi kontrol eder misiniz dedim. Onlar da bakiyoruz zaten biz genel olarak dedi. Ve tahmin ettigim gibi sol arka yazlik lastige çivi girmis. Onaracagiz dedi, tamam dedim ben de. Neyse lastikler degisti araca bindim 1 km icinde uyariyi aldim. Resetleyip yola devam ettim. Birkac km sonra tekrar uyari aldim. Bir benzinlige girdim iki lastik de sacma sapan degerler gosteriyordu. Sonra fazla kurcalamadan lastikciye geri gittim. Bakti anormal bir deger yoktu. Benzinlikteki arizali olabilir dedik ve ustelemedim. Tekrar istedigim olculere havayi getirdi ( basta hepsini 35 yapmis; ben bu sefer onler 35 arkalar 33 olsun dedim) ve tekrar uyari alirsan gel cikartalim bastan kontrol edelim dedi tamam dedim. Yine araci calistirdim ve basinc degerleri degistigi icin ilk uyariyi aldim, resetledim ve devam ettim. 3-4 km sonra yine uyari aldim. Sinirlendim ve resetlemeden eve geldim yarin giderim diye lastikciye.
       
      simdi ogrenmek istedigim su; daha once hasarli olan lastikten oturu bu kadar sik uyari almamistim. En korktugum sey lastik haricinde baska bir problem olmasi yoksa tek lastikse can sikacak bir konu degil. Yani;
      1- lastikciler lastigi degistirirken bu nesil araclarda sensore etki edecek bir zarar vermis olabilirler mi?
      2- pespese ve bu kadar sik uyari almak normal midir lastiklerin kis boyu yattigini dusunursek? Kaldi ki çivili iken bu kadar sik vermiyordu. Hadi diyelim ki o zaman hava kacisi daha az oluyor. Simdiki tamir de tutmadiysa ve bu kadar sik uyari aliniyorsa lastigin havasinin aniden dusmesi gerekmez mi? Cunku hala gozle gorulur bir inme yok.
      3- eger lastik onarilamaz ise tek lastik degisimi problem yaratir mi? 

      4- yarin lastikciye tekrar gittigimde dikkat etmem gereken bir husu var mi?
       
      simdiden cok tesekkurler arkadaslar
    • Burak
      Yazan: Burak
      Uzun bir süredir ertelediğim lastikleri sonunda aldım. Şirketten arkadaşım telefon açıp sorunca ve bu konuda araştırmalarına güvendiğim @Tarahumara da "Fiyat performans olarak benim de aklımda, ayrıca etiket değerleri de iyi (özellikle ses seviyesi) deyince gaza geldim ve hafta içinde sipariş verdim, bugün de taktırdım.

      Lastik Petlas bayilerinde satılıyor ve Türkiye'de üretiliyor. Aldığım lastikler de 2019 29. hafta üretimi. Daha önce hiç kullanmadım ama taktıktan sonra belki de eskilerinin çok konforsuz olmasından olsa gerek araçta yol sesinin azlaması ve konforunun artmasından dolayı hoşuma gitti. 
      Değişime giderken E5 üstünde 88 km hızla araç içindeki ses seviyesini ölçtüm, 30 saniyede 68 dB ortalama vardı. ( Sound Meter Uygulaması ile) Dönerken aynı yolda, aynı hızda 64 dB e kadar düştüğünü gözlemledim. Tabii bu ölçüm ne kadar kayda değer  bilemiyorum ama buna ek olarak araç içindeki müzik sesini eskisi kadar açma gerçeği hissetmemem de bu gözlemimi destekliyor. 
      Esas değişimi sürüş konforunda yaşadığımı düşünüyorum. Eskiden dolma teker üstünde gidiyormuşum sanırım. Yoldaki her çıkıntıyı hissediyordum. Hatta oğlum da aynı şeyi söyledi. Eskisine göre çok daha konforlu dedi. 
      Sertliğinin yanında artık yavaş yavaş da parçalanmaya başlamış olması da cabası. Ne de olsa 5 senelik lastik. 2014 24. Hafta üretimi. 

      Bu da aracın son durumu.

      Son olarak, değişim sırasında ben siboplara da bakalım deyince lastikçi 4 adedi 60 TL den çelik sibop tavsiye etti. Zaten belli aralıklarla lastiklerde hava azalması gözlemliyordum, bunu duyunca eskisine nazaran daha iyi olacağını düşünüp kabul ettim. Onun da görünümü şu şekilde oldu.

      Kasım ayından Allah nasip ederse uzun yol yapacağım. Böylelikle uzun yol performasını ve yakıt tüketimine etkisini de gözlemlemiş olacağımı düşünüyorum.
    • Omericsson
      Yazan: Omericsson
      Merhaba arkadaşlar daha önce bu konu altında yapılan yorumlara baktım hepsini okudum ama bir çare bulamadım 16 inç jant lastikten 18 inç jant lastik taktım ilk başta hiçbir sorun yoktu sonra bir çukurdan geçtim lastik basınç ışığı yanıp sönmeye başladı sonra sabit yandı aracı her çalıştırmamda da yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor lastik basınçlarının hepsini aynı seviye çektim sorun devam etti jant değişiminde ön sol lastik sibobu kırılmıştı normal sibop taktık sensörü de janta yapıştırdık sonra sensör janttan ayrılmış tekerleğin içinde dönüyordu bu şekilde bile çalışıyor du ne olduysa o çukurdan geçtikten sonra oldu sert de girmemiştim sonra ön sol lastikte ki sensörü çıkardım gözle görülür bir hasar yoktu meslek icabı içini açtım bataryasını ölçtüm 3v olması gereken batarya 2.6 v gösteriyor 9 yılda normal düşmesi sensör devresinin sağlamlık kontrolünü sensör akım çekiyor mu diye bakarak yaptım sensör akım çekiyor ama frekans üretip iletiyor mu derseniz bilemem şuanda son olarak arıza ışığı yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor zararı yok ama gözüme batıyor bu sorunu nasıl çözebilirim yardımcı olur musunuz 
    • UtkuSaray
      Yazan: UtkuSaray
      Arkadaşlar aracımın üzerinde orijinal 16 inç jant mevcut. 17 inç siyah bir janta çevirmek istiyorum. Ancak aklımda bazı soru işaretleri var.
      Örnek vermek olursa, direksiyon sertleşmesi, ses alması vb. gibi durumlar.
      Hiç bu şekilde değişiklik yapan oldu mu yorumlarınızı alabilir miyim ? 
    • Ali Furkan İpek
      Yazan: Ali Furkan İpek
      Merhaba arkadaşlar geçenlerde yaz lastiklerimi değiştirdim mıchelin. 
      Titreme oluyordu araçta 110 km hızdan sonra, lastikçiye gitmek uzaktı bende mazda avrupayı anlattım sağolsunlar yaparız dediler 100 tl fiyat verdiler . Bende biraz güzellik yapsanız güzel olur gibisinden konuşunca aracı teslim alınca ücret ödetmediler. 
      Ve servisten sonra aracım gene 110 km hızdan sonra titremeye baslıyor. Bundaki sıkıntı nedir bilgilendirirseniz sevinirim. 
      2 defa balans yaptırdım.. Olmuyor..

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...