Jump to content
BahtsizWampir

Mazda 3 Şeffaf Folyo Kaplama - Ankara

Tavsiye Edilen Mesajlar

BahtsizWampir

Herkese merhaba,

@Tarahumara'dan devraldığım Mazda 3 HB için, onun kadar iyi bakamayabileceğim ve kapalı garaj imkanım olmadığı için şeffaf folyo kaplama yaptırmaya karar verdim.

Ankara'da araştırma yaptığımda ilk olarak o çok bilinen ve isminde "Garage" ifadesi geçen yerlerle görüştüm. Temmuz 2020 itibariyle 18.000 TL gibi fiyatlar verilince de onlardan uzak durmak zorunda kaldım :)

Ben, bu işi kendi evinin "Garage"ında yapan, asıl mesleği de bir rent a car firmasında pasta-cila temizlik ve boya koruma olan bir usta ile görüştüm. En sonunda da kendisine güvenip anlaştık.

Burada kısaca adımları anlat isterim.

  1. Öncelikle ben aracı kendim temizleyerek gittim. Çok aşırı, ayrıntılı temizlemedim ancak temiz bir yüzey elde etmeye çalıştım.
  2. Daha sonra aracı kaplamaya götürdüm. İlk aşamada kil temizliği yapıldı.
  3. Sonraki aşamada öncelikle büyük parçalardan başlanarak sabunlu su ile arka tarafı kaygan hale getirildi.
  4. Hizalanan folyonun arkasında kalan su yumuşak spatula ile itilerek folyo yapıştırıldı.
  5. Yapıştırma aşamasından sonra kaplanılan parçaya göre kesim işlemi yapıldı.
  6. Tüm araç bittikten sonra araç komple temizlendi. (Sağolsun motor ve jant temizliğini de kendisi yaptı. Özellikle motor bölümünü parlak halde bırakmayarak temiz ve mat bir görünüm elde etti. (Daha sonra toz yapışmasın diye)
  7. Temizleme işleminden sonra ince işçilik ile "traşmala" işlemi yapılarak folyonun kenarlardan kalkmasının önüne geçildi.

Kaplama ile ilgili notlar:

  • Ön ve arka tampon kaplanmadı. Bunun birkaç nedeni vardı benim için. Öncelikle çok fazla girinti-çıkıntı olması maaliyeti gereksiz yere arttırıyordu. Tampona yapılacak herhangi bir tamir/müdahale sonucunda aracın değerinde çok fazla bir düşme yaşanmaması da bana o bölgeye bir işlem ihtiyacı olmadığı fikrini verdi. Bir de plastik yüzeylerde folyonun yapışması daha sıkıntılı olabiliyormuş ancak bu bilgi biraz kulaktan dolma benim için.
  • Yan çıta gibi büyük bölümler tek parça halinde kaplanamıyor. Bu parçalarda 2 ya da 3 parça folyo yapılıyor. (Resimleri ekledim. Beni çok rahatsız etmedi.)
  • Kapı kolu arkasında kalan bölümler bir miktar açıkta kalıyor. Usta ön ve arka kapıya ekstra kaplama yaptı. Diğer bölümlere göre nispeten güzel durmadı ama çok fazla belli olmamakta. Koruyuculuğu gayet yerinde.

Kaplama Konusunda Dikkat Edilmesi Gerekenler:

  • İlk 10 gün özellikle tazyikli yıkama istenmiyor.
  • Çok küçük hava kabarcıkları kaput filmi sıcak iken el ile bastırılarak gideriliyor. Ben bir noktada gördüm kabarcığı. Onu da denildiği şekilde yapınca hallettim.
  • Aracı bir yere yıkmaya verdiğinizde aracın kaplı olduğunu ve dikkat edilmesi gerektiğini belirtmek gerekiyor. Özellikle bazı acemi yıkamacılar kuş pisliğini suyu çok yakın tutarak ya da tırnağıyla kazıyarak çıkarmaya çalışıyor. Bu sırada da film zarar görüyor.

Fotoğraflar:

Kil sonrası folyonun kesilmesi ve hizalanması.

20200719_105726.thumb.jpg.280cb45d9964fb90b57a1c28ee99e3c5.jpg

Kaplama işlemleri.

20200719_122452.thumb.jpg.6766a0a794d571f4906dc1e40b4cfdfa.jpg

20200719_122507.thumb.jpg.47f4a980fe05ae7dfc815957d067327b.jpg

Köşelerin kesilme işlemi.

20200719_134043.thumb.jpg.3e896c4f2c13c543f096b5ea57ab5e08.jpg

Aracın Son Hali (Ertesi Gün)

20200720_182420.thumb.jpg.e8b02c722904fc692e9d9e1c0fcfeca1.jpg

Parça Birleşim Yerleri:

20200720_122313.thumb.jpg.dbd84e61be0f6045912a0c64ccc0f646.jpg

Kenar Kaplama Çizgileri

20200720_122305.thumb.jpg.dad9227a065a881540aa6b9b67b1eaf1.jpg

Kaplama sonrası yüzey görünürlüğü (Yakın Çekim)

20200719_130051.thumb.jpg.9312af77dd024b47d5b666f6187768a6.jpg

Maliyet

Tüm bu işlemler sonucunda ödemem gereken tutar 3000 TL (2 Taksit) oldu. İşlem süresi de yaklaşık 12 saat falan sürdü. (Sabah başladık gece bitti)

Ben bu konularda tecrübeli değilim. Yalnızca yaşadıklarımı aktarmak istedim. Belki yaptırmak isteyenler için bir nebze fikir verebilir. Zaman geçtikçe de folyonun durumu hakkında belki güncelleme yapabilirim.

Herkese kazasız belasız günler dilerim.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Lupara

Hayırlı olsun.

Folyonun ilerieyen zamanlarda ne durumda olacağını yazmanız çok iyi olur. Zira folyo tapılan yeri bozuk görünen çok araba gördüm.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ÜmitMazda

Hayırlı olsun. Yapılan işlemi önermemekle birlikte tercih meselesi olduğunu da belirtmek isterim. Öncelikle kaplanan folyo anladığım kadarıyla pvc film. Üzerinde kestiğine göre bu kanıya vardım. Artık pvc filmin ömrü doldu. Ppf film ile araç üzerinde kesim yapmadan köşeler dönülüyor. Her pvc filmi aynı kefeye koymak istemem ama söküm esnasında boyaya zarar verme ihtimaliniz var. Ayrıca yapılan işçiliğin ne kadar iyi olduğunu ancak folyo söküldüğünde boyada maket bıçağı izi olup olmadığı görüldüğünde anlaşılır. Onun haricinde çok çabuk harelenen ve sararan bir folyo türü. Kısaca önermiyorum. Yapılan uygulamaya gelirsek kilden sonra mutlaka boya düzeltme uygulaması yapılmalı zira kil boyayı bi nebze matlaştırır.Umarım kaliteli bir pvc film uygulanmıştır yoksa emin olun bir sene dolmadan filmi sökmek isteyebilirsiniz. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
BahtsizWampir
5 saat önce, ÜmitMazda :

Hayırlı olsun. Yapılan işlemi önermemekle birlikte tercih meselesi olduğunu da belirtmek isterim. Öncelikle kaplanan folyo anladığım kadarıyla pvc film. Üzerinde kestiğine göre bu kanıya vardım. Artık pvc filmin ömrü doldu. Ppf film ile araç üzerinde kesim yapmadan köşeler dönülüyor. Her pvc filmi aynı kefeye koymak istemem ama söküm esnasında boyaya zarar verme ihtimaliniz var. Ayrıca yapılan işçiliğin ne kadar iyi olduğunu ancak folyo söküldüğünde boyada maket bıçağı izi olup olmadığı görüldüğünde anlaşılır. Onun haricinde çok çabuk harelenen ve sararan bir folyo türü. Kısaca önermiyorum. Yapılan uygulamaya gelirsek kilden sonra mutlaka boya düzeltme uygulaması yapılmalı zira kil boyayı bi nebze matlaştırır.Umarım kaliteli bir pvc film uygulanmıştır yoksa emin olun bir sene dolmadan filmi sökmek isteyebilirsiniz. 

Yorum için teşekkür ederim. Aslında bu ürün 5 yıllık bir araçtan geçenlerde söktüldü ve hem sökme işlemi çok kolay oldu. Hem de altında boya neredeyse ilk günkü gibi çıktı. Beni de yapmaya teşvik eden bu oldu biraz. Dediğiniz gibi bakalım ne olacak ilerde. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan

Merhaba Vahap, Öncelikle yeni aracın hayırlı uğurlu olsun. Ömer'i ve aracını yakından tanıyan birisi olarak gerçekten çok şanslısın. 

Folyonun umarım fayda performansını görürsün. Paylaşım için teşekkürler, keyifli forumlar diliyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ibrasoft

Tampon önü, kaput ve tavanı folyo kaplamış biri olarak olumsuz yanlarını söyleyeyim; araç normalden daha fazla toz tutacak.
Ben Oracal film kullanmıştım. Güneşte kalma oranına göre folyonun gevrekleşmesi artıyor. Buna göre de söküm kısmı zorlaşıyor. Isıtılarak sökülüyor bir şekilde. Kuş pisliği boyadan daha kısa sürede daha fazla hasar veriyor folyoya. Boya koruma cila vs işlemlerinde fazlalık malzeme kfolyonun bitim yeri beyaz lekeler şeklinde kalıyor. Diş fırçası gibi bir şeyle temizlemek gerekiyor.  Bir de gördüğüm kadarıyla kenarlardaki içerden kesme durumunu biraz fazla yapmış. (fotoğraflardan yanılıyor da olabilirim.) Bir kaç ay içinde zaten bir kaç mm çekme yapacak malzeme, kaput kenarındaki boşluk daha da artacak.


İyi yönleri ufak tefek sürtmeler, top çarpmaları kuş pisliği gibi durumlar için boyaya koruyucu. Özellikle ön kısımda stabilize yollardaki ufak tefek taş izleri için en uygun kalkan. Özellikle metalik boyalarda güneşin uv ışınları için verniğin korunmasında da oldukça etkili.
Aracınız hayırlı olsun, kazasız günlerde kullanın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan
27 dakika önce, ibrasoft :

Tampon önü, kaput ve tavanı folyo kaplamış biri olarak olumsuz yanlarını söyleyeyim; araç normalden daha fazla toz tutacak.
Ben Oracal film kullanmıştım. Güneşte kalma oranına göre folyonun gevrekleşmesi artıyor. Buna göre de söküm kısmı zorlaşıyor. Isıtılarak sökülüyor bir şekilde. Kuş pisliği boyadan daha kısa sürede daha fazla hasar veriyor folyoya. Boya koruma cila vs işlemlerinde fazlalık malzeme kfolyonun bitim yeri beyaz lekeler şeklinde kalıyor. Diş fırçası gibi bir şeyle temizlemek gerekiyor.  Bir de gördüğüm kadarıyla kenarlardaki içerden kesme durumunu biraz fazla yapmış. (fotoğraflardan yanılıyor da olabilirim.) Bir kaç ay içinde zaten bir kaç mm çekme yapacak malzeme, kaput kenarındaki boşluk daha da artacak.


İyi yönleri ufak tefek sürtmeler, top çarpmaları kuş pisliği gibi durumlar için boyaya koruyucu. Özellikle ön kısımda stabilize yollardaki ufak tefek taş izleri için en uygun kalkan. Özellikle metalik boyalarda güneşin uv ışınları için verniğin korunmasında da oldukça etkili.
Aracınız hayırlı olsun, kazasız günlerde kullanın.

İbrahim'in anlatımına örnek vereyim dedim. :)

Yarım boy kaput koruma folyosu olan aracımdan bir görsel. Şekilde görüldüğü gibi folyo olan kısımda çok daha fazla toz var.

Q8TGKt

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Tarahumara

Hayırlı olsun Vahap. O araca hep yaptırmak isteyip, bir türlü yaptıramadığım bir uygulamaydı. İnşallah faydasını görürsün 😀

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Ali

Arabamı satma düşüncem olmasa yakın zamanda belki bende düşüne bilirdim. :)  2008 için bu tarz uygulama yaptıran arkadaşlar mevcut.  Oldukça başarılı oldu yapılan araçlar. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Renegade

Aracımda aldığımda, ilk sahibi sıfır iken ilk haftasında ön kaput komple, bir de ön tampomnun üst kısımlarına folyo yaptırmış. Yararları, kaputa bir kaç defa çizme teşebbüsünde bulunulmüş izleri belli fakat folyoyu aşamamış, taş vuruntuların tamamını tölare etmiş, kaput etkilenmemiş. Toz tutma durumu ben şuana kadar folyolu olan kısımla, folyosuz olan kısım arasında hiç fark görmedim. Kuş pislikleri rahat temizleniyor. 8 yılın sonundaki durumu ise, içine toz, kum girmiş gibi noktasal izler oluştu, ön kaputun bazı yerlerinde hareler oluştu, ön taraftaki mazda logosunun kıyısından açılma başladı. Seneye artık sökülme durumuna gelmiş gibi görünüyor. Sonuç, iyiki folyo kaplanmış diyorum. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
tansu87

Kaput filmi bununla aynı şey mi? Facebook grubunda gördüm. Filmi çıkarınca böyle olmuş. Pasta cila yapılmış, sonuç değişmemiş. 
 

40-D4-F32-B-CF71-4-FD2-8470-956-A12320-A

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Renegade

Bu aracın siyah olması bir talihsizlik, ayrıca güneşte çok kalmış, boya ile folyo birbirine kaynaşmış, folyonun kalitesi kötü, ucuz bir ürün ise, Bir de Akdeniz, Ege gibi bir bölgede kullanılıyorsa sonuç kaçınılmaz. Aracı siyah veya benzer koyu renklerde olan, güneşli alandan da korunamıyorsa folyo kaplama yaptırması konusunda dikkatli olmakta yarar var. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan
10 saat önce, tansu87 :

Kaput filmi bununla aynı şey mi? Facebook grubunda gördüm. Filmi çıkarınca böyle olmuş. Pasta cila yapılmış, sonuç değişmemiş. 

Peki detaylı başka bir bilgi yok mu ?

Kaput daha önce  boyanmış olabilir mi? Kötü işçilik, kötü yada eksik malzeme vs. Birde güneş yanığını da andırıyor yukarıdaki görüntü.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
tansu87
6 dakika önce, İlhan :

Peki detaylı başka bir bilgi yok mu ?

Kaput daha önce  boyanmış olabilir mi? Kötü işçilik, kötü yada eksik malzeme vs. Birde güneş yanığını da andırıyor yukarıdaki görüntü.

Başka bilgi yok. Gönderi yorumlarında kalitesiz film denmiş hep. Kimisi kaput boyalıysa olur demiş. Kimisi vernik atmış demiş. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan
5 dakika önce, tansu87 :

Başka bilgi yok. Gönderi yorumlarında kalitesiz film denmiş hep. Kimisi kaput boyalıysa olur demiş. Kimisi vernik atmış demiş. 

Vallahi En güzeli 2.el temiz boyalı otomobil alıp kullanmak. 

Ne o öyle yok çizildi, taş geldi, biri sürttü.

Çizilirse çizilsin, taş gelirse gelsin. 

Çoğaldı mı?

Rahatsız mı ediyor ?

Boya sil başlatan. :D 

Bu ülkede yeterince zaten stres altında yaşıyoruz. Bu bari eksik olsun. 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
tansu87
1 saat önce, İlhan :

Vallahi En güzeli 2.el temiz boyalı otomobil alıp kullanmak. 

Ne o öyle yok çizildi, taş geldi, biri sürttü.

Çizilirse çizilsin, taş gelirse gelsin. 

Çoğaldı mı?

Rahatsız mı ediyor ?

Boya sil başlatan. :D 

Bu ülkede yeterince zaten stres altında yaşıyoruz. Bu bari eksik olsun. 

 

Kazasız boyalı almak mantıklı. Kazalı araçların 2.kazada aynı ataleti gösteremediği zaten aşikar. 
 

bunların hepsinin sebebi yüksek araç fiyatları. Adamlar 20-30 bin avroya sıfır araca biniyor. Yıllık maaşlarından az. O yüzden takılmıyorlar fazla. Bizde ise 5000 lira maaş alan adamın 4 yıllık maaşı ediyor o arabalar

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan
1 saat önce, tansu87 :

Kazasız boyalı almak mantıklı. Kazalı araçların 2.kazada aynı ataleti gösteremediği zaten aşikar. 
 

bunların hepsinin sebebi yüksek araç fiyatları. Adamlar 20-30 bin avroya sıfır araca biniyor. Yıllık maaşlarından az. O yüzden takılmıyorlar fazla. Bizde ise 5000 lira maaş alan adamın 4 yıllık maaşı ediyor o arabalar

Biz bu ülkede otomobil almayı da, satmayı da bilmiyoruz. Bu konuda bilinçsizlik ve ekonomik koşullar var.

Otomobil alırken zevkle, keyifle, güvenle kullanmak için değil. İkinci el değerli, hızlı bir şekilde satabilmek için otomobil alıyoruz.

Satarken de kendimizden çok alacak kişiyi düşünürüz genelde. Aracın tamponu - kapısı- çamurluğu vs hasar almıştır. Kaportayı onarmadan, boyattırmadan  dolaşırız öyle dalmaçyalı gibi.

Kapı göçer ağır hasar alır, değiştirmek yerine onarma yolunu seçeriz. Neden peki ? O alacak kişi değişen görüp ürkmesin ! Tramerde yüksek görünmesin.

Onarılmış - işlem görmüş kapı yerine, orijinal sıfır fabrika kapısını tercih ederim. Kaldı ki iki defa başıma geldi, ikisinde de kapıyı değiştirmeyi tercih ettim. Onarımı tercih etsem, aynı yerden olası ikinci bir kazada kapı içi barlar mukavetini ne kadar koruyacak ?

Hiç düşünmeden tereddüt etmeden değiştirin geçin dedim servise. Hasarın fotoğrafları vardı elimde , satarken alacak kişi merak ederse baksın diye.

Allah otomobilden anlamayan kişilerle otomobil alıp / satma ilişkisi kurdurmasın inşallah. Çok zor iş... Allah razı olsun Mazda Ozan Necip ve Aykut'tan. Hiç kimseyle muhatap olmak zorunda kalmadan satmıştım. :) 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • msuleme
      Yazan: msuleme
      Merhaba arkadaşlar, 
      Aracı aldığımdan beri ilk defa bir hasar durumu oldu. Çok büyük bir durum değil ama fotoğraflardaki gibi can sıkıcı. Kaskoda mini onarım hizmeti var ve anlaşmaları meşhur olan firma ile. Onların da renk konusunda ne kadar başarılı olabileceği şüpheli. Konuyu Mazda Gören Okan Bey'e de danıştım. Beyaz olan kısımlar pasta ile hallolur siyah kısımlara rötuş yapılır dedi, yani boyatılmaması yönünde görüş bildirdi. Böyle bir durumu tecrübe etmiş arkadaşların görüşleri benim için kıymetli bu noktada ve siz olsanız nasıl hareket ederdiniz merak ediyorum açıkçası. 
      Teşekkürler 




    • ishilra
      Yazan: ishilra
      Merhabalar,
      Resimlerde goruldugu gibi ufak bir kaza yaptim (kaldirimi gormeyip, hafifce ustune ciktim).
      Kaskoya yaptirip yaptirmama konusunda kararsizim. Hem cikacak hasar kaydini dusunuyorum, hem de kaskoyu deldirip deldirmeme konusunu. Yetkili servisle gorustum, 3000+ cikabilir dediler. Eger bu isi uygun fiyata ve guzel bir sekilde yapabilecek bir usta tavsiyesinde bulunursaniz cok sevinirim.
      Not: 2 fotografta goruldugu uzere sag on lastigin ustundeki kisimda da ufak bir yamulma - esneme var.
      Tesekkurler simdiden.



    • Saboertit
      Yazan: Saboertit
      Arka kapıların kapanış sesi tok fakat ön kapıları kapatırken metal sesi geliyor sebebi nedir ? 
    • ErginGirgin
      Yazan: ErginGirgin
      Herkese iyi günler dilerim. Tek taraflı ufak bir kaza geçirdim. Geri manevra yaparken araca yakın bir beton kalıp ön tamponuma zarar verdi. Servise götürdüm ve yarın tarafıma dönüş yapacaklar. İstanbul bölgesinde ikamet ediyorum. Sizce nasıl bir yol izlemeliyim? Bu arada far yıkama hortumu da koptu. Ortalama maliyet ve yol izleme sürecinde sizlerin görüşleri benim için önemlidir.



    • yusufî
      Yazan: yusufî
      merhaba arkadaşlar. 2. nesil 2009 model aracım var. kapılar açtığım bir noktada sabit kalmıyor, sürekli kapanıyor. sadece rampa bir yere çektiğimde değil, düz sayılabilecek yerde bile kapı gergisi tutmuyor. kayınpederde passat var, kapı kapanma kademeleri taş gibi. ben bunları da kademeli zannediyordum ama servisteki arkadaşlar gergilerin kademeli olmadığını, nerede durdurmak istiyorsak o noktada durabilecek özellikte olduğunu söylediler.  bugün bir mazdacı arkadaşta daha gördüm, arabası 2010 model, onun da ön kapıların gergileri tutmuyordu. bu sorunu yaşayan başka arkadaşımız var mı, kronik bir sorun mu bu? çözüm gergileri değiştirmek midir, yoksa tamiri mümkün müdür? cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...