Jump to content

Mazda 3 LPG Uyumu ve Performans


GHOST
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Mazda öyle etli sütlüye karışmaz  :sopa:

ah be bi karışsa hocam ya :D

dayanabildiğim kadar dayanacağım, bakalım ne zaman tak ederse canımıza benzin parası...  :sopa:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ah be bi karışsa hocam ya :D

dayanabildiğim kadar dayanacağım, bakalım ne zaman tak ederse canımıza benzin parası...  :sopa:

yol aldığın her km cebinden çıkan para olarak kredi kartı ekstrene yansıyacaktır
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar yok öyle 50.000 de 100.000 de motor bitermiş ya.Bu sözlere aldanmayın, elin tofaş ı renosu 150.000 leri deviriyo lpg ile, daha sağlam parçalardan ve çok daha az hata payı ile üretilen bi motorun daha az km yapmasını nasıl düşünebilirsiniz ki?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yaw hocam hepsi iyi güzel hoş da; performans ne olacak peki?  walla benim eski araba saxo 1.4 den sonra bu araba maaşallah canavar gibi geliyo, bugün yukuş yukarı virajda önümde uyuzlanan 3 aracı tıkır tıkır çok rahat ne bi savrulma ne bi kesilme yaşamadan güven içinde geçtim, saxo'dan sonra insana ilaç gibi geliyor :) yarın tüpü takrıtıp yokuşta saxo gibi debelenmeyelim :D???  :o

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arabalar çoluğumuz çocuğumuz değil, onlarla nikahta yaptırmıyoruz. Lepegeli imiş dizelmiş... İşime gelirse taktırırım, işime gelmezse taktırmam... Milletin ne dediği umrumda değil, nice ANTİ-LEPEGE'ci insan gördük... çoğu şimdi fanatik lepegeci oldu  >:D:2funny:  velhasıl takanada takmayanada saygım var, benzinin 3,7lerde olduğu bir ortamda %10 performansım gitmiş umrumda olmaz...

kanıma giriyosunuz hocam yaa :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bizim  motorlarda doğru ayar ve montajla dynoda kendim ölçtüm tam olarak 4 kw fark var. Buda 5 bg civarı. Tork ise 3500 e kadar daha fazla sonra yüzde 5 az.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Astina GT de iyi bir ayarla 124hpye 127küsür hplik bir dyno ölçümü elde ettik... tabi beygir ölçebildik, torktaki kaybı bilemiyorum maalesef...

Güzel bir değer yakalanmış Semavi abi. Genelde torkda yüzde 5 civarı düşüyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Valla kısa mesafe kullanılıyorsa lpg mantıksız, uzun mesafe, yanı kontagı actın 15-20km yapıyorsan, senede iki kere 2-3bin kmlik turların var ise ve arabaya 40-50bin km bineceksen mantıklı...

sabah işe git gel 12+12=24~25km, hafta sonu bi yerlere kaçarsam 100-150km de öyle, (ki her hafta sonu da kaçılmıyor), senede 1 hadi bilemedin 2 kere de ankaraya git gel yapsam orda gezdiğimle 2000 diyorum abartarak, ama tabi birde lpg takıldıktan sonra aracı kullanma oranı da artacaktır muhtemelen, benim bu hesaba göre senin verdiğin tarif tutuyo gibi, ozaman mantıklı oluyo sanki??  :fiuw:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bizim  motorlarda doğru ayar ve montajla dynoda kendim ölçtüm tam olarak 4 kw fark var. Buda 5 bg civarı. Tork ise 3500 e kadar daha fazla sonra yüzde 5 az.

rakamlar için teşekkürler, pratikte bu rakamlar ne kadar etkiler acaba, çok farkedermi ??

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Taktırabilecek kadar kullanıyorsunuz aracınızı... Düşünülebilir...

Performans olayına gelince, klima açık gidiyormuş gibi düşün arabanı... her ne kadar kayı 3-5 hp olsada, ekstra 100 kiloya yakın bir yükün, özellikle de bagaj kısmında toplanacağını unutmamak gerekir...

yorumlarınızla düşünceler iyice şekilleniyor kafamda sağolun, ufak tefek şekil düzenlemelerinden sonra bütçeyi toparlayıp ilk iş lpg taktırmak olacak, ama bir süre daha canım vatanımda fahiş fiyattan 95 oktana devam  :kafa:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ya bu lpg olayında hiç problem yaşayan yokmu? habire birileri yok söyle oluyomuş, yok  böyle oluyomuş, diye ikinci ağızdan bişeyler söyleyip duruyor ama benim başıma şu geldi, motoru elime aldım diyen yok.  :nea:

ben de yeni aldım aracı, eşim taktıralım diye başımın etini yiyor, ama ben hem garanti, hem sıfır araca kıyamamam, hem de bu dedikodular yüzünden taktırmaya yanaşmıyorum. ama eş dost lpg'yle deli gibi dolaşınca da iştahım kabarmıyor değil.

aracında lpg olan arkadaşlardan daha fazla yorum ve bilgi alabilirsek süper olacak...  :hi:

Kısa vadede hiçbirimiz bir iki ayar problemi hariç problem yaşamadık ama tabii araçlar yeni olduğu ve kitleri taktırmamızın üzerinden çok uzun bir zaman geçmemiş olması da etken. Bir süre daha beklemek lazım uzun vadeli etkilerini görmek için

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

yaw şu gazdan dolayı mazda 3ün sübaplarının etkilendiğini bozulduğunu gören biri var mı?

[  /quote]kesinlikle var. bende 2006 model 3 var aldığım kişi ramses diye uyduruk bir marka taktırmış ve 30.000km yol yapmış.şimdi sorunları söyleyeyim titanyum enjektöre sahip arabam rölantide titriyor nedeni sibop ayarlarını bozduğu için .arabam rampada stop ettiğimde el fireni çekik değil ise viteste iken boşta gibi gidiyor. kompresyon sıfır.çokyere götürdüm enson ankarada 88 otoda sistem mühendislik var orası bu kiti derhal söktür arabanın siboplarını yersin dedi.uyumlu kitlerin brc'nin bizim tarz motorlar için ürettiği mtm fiyatı 1.650tl ve pirince olduğunu söylledi fakat pirince'nin yedek parçasının pahalı olduğundan mtmtaktır sorunsuz ayarsız bin dedi kehin enjektör'leri sadece bu iki firma üretiyormuş.ve japon malı. lpg taktırmak isteyenler lütfen dikkate alsınlar.saygılar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben 1998 sw 626 ma, yaklaşık 2 yıl önce lovato taktırdım. ilk zamanlar tekleme problemi ile karşılaştım. ancak, buji ve kablolarını degiştirince her şey normale döndü. 18.000 km yaptım daha tık yok şeytan kulağına kurşun. çok memnunum gayet te az yakıyor ş.içi 11 ş.dışı 9-9,5 yalnız araçı 3000-3500 devir arasında kullanmaya özen gösteriyorum. şu anda ankara da lovato nun kampanyalı fiyatı 1.290 tl 10 ay taksitle. ilgilenenlere..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar mazdanın yeni serisinde 2,3 ve 6 sibop yuvalarının magnezyum alaşımlı olduğu dogru ama benzinde problem olmuyorda neden LPG de sorun oluyor biliyormusunuz.fark yanma odasında benzinin yanması sonucu ortaya çıkan ısı kalorisi lpg de 2000-3000 fazla bukadarı önemli değil sıralı sistemlerde kalibrasyon ayarı düzgün yapılmaz ise yani zengin karışım yapılırsa fark iki katına çıkıyor ve 40.000-50.000 km arasında sibop yuvalarında aşınma oluyor sadece sibop yuvaları degişiyor motoru eline almak gibi birşey söz konusu degil ben 2010 model sıfır mazda 6 aldım ve hemen lpg taktım hiç bir problem yok çekiş ve benzeri gerçek zamalı benzin enjektörüne eşdeger püskürtme yapan japon malı keihın lpg enjektörlü brc yi üreten firmanın adıyla çıkan KİT MTM sıralı sistem kullanıyorum.bu sistemin bir diger özelliği obd baglantısı sayesinde arıza ışığı yanma derdine son veriyor.ayrıca yanma odasındaki ısıyı düşürmek için yaglama sistemi taktım.sorun yooook

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aynı enjektörleri prinste kullanıyor... Malum prins çok iyi bir marka olarak bilinir ve bir çok otomobil üreticisi onu önerir...

bizim atiker ler ne kullanıyor bilen var mı????:)
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

yakın zamanda brc servisi ile görüşmede makina müh bir beyfendi:'Mazda 2 ve 3 e uygulama yaptık yüksek hızda vuruntu sorunu veriyor,sorunun bir sebebi manifold uzunluğu,ama isterseniz ustamız bu sorunu halledebilir' demesinin ardından dükkan sahibinin mühendise verdiği tepki tamamen lpgden soğuttu zaten çok fazla kullanmıyorum aracı birde motora böyle bir uygulama yapmam (bana göre orjinalliğini bozmam)çok da içime sinmedi.Ben vazgeçtim arkadaşlar gidip navigasyon alacağım(avrupa modellerinde olup bizde olmaması ayrı bir sinir bozucu durum,malum vergiler)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mrb arkadaşlar yorumlarınızı okudum...Herkese tşk..bende lpg  düşünüyorum ve de hala kararsızım olumlu konuşan bir servis yok Mersin olsun Adana servis aynı şeyleri söylüyor lpg uyum saglamıyor diyorlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 ye taktırdım 20 den fazlada 3 e takıldı. EN ufacık sorun yok ne vuruntu ne yığılma. Ankarada isteyen herkeze yardım ederim. Bu arada sistem Brc

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sübapların sorun çıkardığını taktıran arkadaşların hemen hemen hepsi biliyor. Bende de tartarini marka LPG var ve 30 bin km yi devirdim. Araç soğukken (benzin veya LPG farketmiyor ) titreme yapmaya başladı. Ben bunu göze alarak LPG yi taktırdım. Yakında sübapları değiştirip 30 bin daha giderim. Sübap fiyatları yanlış hatırlamıyorsam 2500 TL idi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • brn
      Yazan: brn
      Merhaba arkadaşlar,
      Yaklaşık 10 gün önce Mazda 3 almıştım. Aracım 2012 impressive otm. Aracı aldıktan 3 gün sonra LPG taktırdım. Zaten almadan once karar vermiştim. Bu benim 4. Benzinli alıp LPG taktıgım arabam oldugu için ilk tereddütleri aşmam kolay oluyor genelde:). 
      Gelelim LPG takma sürecine ve sonrasına.
      LPG'yi Ümraniye Kadosanda bulunan Üçel LPG'ye taktırdım. Daha onceki 3 aracımın montajını da onlar yapmıstı.  Prins Teknomax kitini tercih ettim. Ekstra olarak subap yağlama kiti de takıldı.  LPG montajı yapıldıgında araç 53800 kmde idi.  38 litrelik simit taktırdım ama buna ragmen bagaj içindeki tabanlık yüksek kaldı. O işi daha çözemedim. Bu hafta balataları değiştirmeye gidecegim. Belki onu da hallederim.  30 litre lpg alıyor depo.  Montajı yaparken bir konuda canımı sıktılar. Motorun üzerindeki plastik kapagın sag kısmında ECU'ya giden soketleri koruyan kısmı çıkarmaları gerekti. Fakat Mazda bu metal parcayı cıvata yerine perçinle tutturmustu. Bunu ince bir matkapla cok rahat sökebilirlerdi fakat biri geldi ve kalın matkapla perçin olmayan yerlerinden kırmak suretiyle cıkarmaya calisti. Pense ile eğdi büktü. Mahvetti anlayacagınız. Sonra cıkaramayınca baska biri benim dedigim sekilde percinleri cıkardı ve parca cıktı. Lakin mahvolmustu. En son yerine takarken biraz düzeltip bantla tahrif olmus kısımları örttüler. Neyse bulabilsem yenisini takıp adamlara fatura edecegim ki kabul ettiler.  Montajdan sonra aracın kullanımında pek bir değişim olmadı lakin oncesinde de cok kullanmadım. Sadece 150 km yaptım Depoyu bitirmeden merakten ölçüm yaptım ve 126.4 km sonra tekrar fulledim. 2.82'den aldım LPG'yi ve tam 37.00 lira tuttu. 29.2 kurus yapar yani. Litre olarak da 10.38lt/100km yapar. Yol bilgisayarı da ayni süreçte 8.2 ortalama gösterdi.  Bu mesafeyi genelde uzun yol sayılabilecek bir rotada yaptım. Yani 80 kmsi çekmeköy-yenidoğan-şekerpınar rotasında neredeyse trafiksiz yolda 90-100 kmh hız ile yaptım. Geri kalanı da taşdelende şehiriçinde orta trafikde yaptım. Muhtemelen bu lpg zamları ile 35 kuruslara cıkmam an meselesi. Ki bence normal ve beklediğim gibi.   
      Öncesinde forumda LPG konularına bir göz gezdirdim. Belki sorusu olan arkadaslara yardımcı olur düşüncesi ile paylaşmak istedim. Sorusu olan arkadaslara için memnuniyetle cevap veririm. 
    • h_sahin
      Yazan: h_sahin
      Arkadaşlar herkese merhaba sonunda Mazda 3 Skayctiv Reflex otomatik aracıma Ankarada Lovato Exr direkt enjeksiyon kiti taktırdım.  
      3.650 Tl x 9 taksit maliyeti.
      Montaj sabah 9 da başladı akşam 6 da bitti.
      Şu an için cok bir yorum yapamayacağım fakat haftalık ve aylık kullanım sonrası verileri paylaşırım.
      İlk tüketim verisini paylaşayım. 
      Montaj bittikten sonra 20 liralık lpg alındı. 20tl/2.64=7.57 litre lpg alındı.
      Maşallah diyeyimde    114.8 km sonra lpg bittiğine dair uyarı verdi. 
      0.17 kuruş uzun yol tüketim  verisi.
      Forumdan bir arkadaşımız daha taktırdı ki sağolsun onun yorumları sonrası taktırdım.
       
       




    • Exe
      Yazan: Exe
      Slm
      En sorunsuz kitlerden biri olan prins silverline takılı 2011 sedan impressive aracımda, yolda giderken gaza hafif bastığımda motor bölümünden özellikle sağdan hışırtı şeklinde bir ses geliyor. Sanki sıvı bir şeyden hava geçer gibi ama çok hızlı. Hani Turbo üflemesi gibi ama daha ince ve tiz.  Tabi yanında hafif uğultu da var. Benzine geçince hiçbir sorun yok. Prins servisine gittim ne arıza kodu ne de ışığı var. Usta geçinen zevat 2 gün bizde kalsın inceleyelim dedi.Herif sanki motor sökecek.  Hepi topu regülatör enjektör depo... Bilgisayara zor bağlattım...
      Neyse bu bir şey anlamadı dedim Maslak sanayide başka bir prins bayisine gittim, o da bir şey olmaz,devam et  dedi... Ama ses rahatsız edici boyutta. 
      Arkadaşlar böyle bir sorunla karşılaşıp çözüm bulan var mı? Yoksa lpg yi mi söktürsem? 
      Regülatör olsa geç çalışır, suyunda gaz kokar, bunda yok. 
      Enjektörler olsa tekleme yapar rolanti bozar, çekiş düşer,  bunda o da yok

       
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      İkinci El Mazda 3 veya Mazda 6 almayı düşünüyorsanız ve tercihiniz LPG takılı olanlar ise dikkat edilmesi gereken bazı hususlar var.
       
       
      .Günümüzde otomobil sahiplerini en çok zorlayan hususlardan biri de benzin sarfiyatına bağlı olarak yükselen yakıt masrafları.
       
      Bu masraf, araçlarını çok kullanmayan insanlar için kabul edilebilir seviyelerde olsa da araç sahipleri araçlarını daha fazla kullanmaya başladıkça ciddi bir sorun haline gelebiliyor.
       
      Bu sebeple insanlar son 10 küsür yıldır araçlarına LPG taktırmaya veya araç alırken LPG'li araçları tercih etmeye başladılar. Her ne kadar tercih etmeseler de Mazda Tutkunları da araçlarına olan düşkünlükleri ile cüzdanları arasında sıkışıp bu yönde tercih kullanmaya başladılar.
       
      Biz de bu sürecin tam ortasında yer aldık ve konu ile alakalı bir çok sorulara maruz kalıp bunlara yanıt vermeye çalıştık.
       
      Bu yazı ile istedik ki bundan sonra LPG'li Mazda3 veya Mazda6 araç alacak olan arkadaşlar aşağıda belirttiğimiz hususlara dikkat ederek araçlarını alsınlar ve bazı riskleri , püf noktaları öğrensinler.
       
      LPG li Mazda3 - Mazda6 Alırken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
      Mazda3 ve Mazda6 ların LPG sistemine hassas bir motor yapısı vardır. Bunun en başta bilinmesi ve kabul edilmesi gerekir. Gerçek kullanıcılardan alınan geri dönüşler çerçevesinde edindiğimiz izlenim LPG takılmış bir Mazda3 veya Mazda6'nın motoru LPG takıldıktan 50.000 km sonra problem çıkartmaya başlayabileceğidir. Kişinin kullanımı , karışımın kalitesi, bakım gibi etkenler bu mesafeyi artı veya eksi yönde etkileyebilir ama genel izlenim bu yöndedir. Yukarıda bahsi geçen problem kendini silkeleme, motor çekişinde düşüş, yakıt sarfiyatında artış gibi belirtilerle göstermektedir Bu şikayetlerden sonra yapılan incelemeler genelde motorun egzoz sübaplarında deformasyon olduğu yönünde bilgi verilmesi ile sonuçlanmaktadır Bu işlemin maaliyeti, şehir, kullanılan malzeme, işçilik değişkenlerine bağlı olarak 2014 yılı rakamlarına göre 1000 - 3000 TL arasında değişmektedir. Bu sebeple LPG'li Mazda3 veya Mazda6 alırken ;
      LPG'nin hangi km de takıldığına Aracın kaç km dir LPG li kullanıldığına LPG sisteminin bakımlarının düzgün yapılıp yapılmadığına dair bilgileri alın Bunlara ek olarak motorun o andaki durumunu daha iyi belirlemek için motora kompresyon testi yaptırın. Bu testte elde edilmesi gereken değerlere ulaşmak için tıklayın Eğer motorunuzdaki kompresyon değerleri düşmüş veya düşük seviyeye yaklaşmışsa yukarıda belirttiğimiz probleme yakınsınız demektir. Yukarıda belirttiğimiz hususlarda elde ettiğiniz bilgiler neticesinde araç alımı ile ilgili son karar elbette sizlere aittir.
       
      Üyelerimizin bir kısmı hiç tercih etmez iken bir kısmı olası bir problem yaşayana kadar elde edeceği kârın olası masraftan çok daha fazla olduğunu belirterek riski göze almaktır.
       
      Bizim burada amacımız her zaman olduğu gibi şeffaf bir biçimde bazı konuları sizlerin bilgisine sunmaktır.
       
      Yukarıdaki bilgilere eklemek istediğiniz bir husus olursa yorumlara yazmanız yeterli olacaktır.
    • rubin
      Yazan: rubin
      Merhaba arkadaslar... 1 ay once 2012 model otamatik sanzumanli Guzuma 36bin km de brc my11 lpg kit taktirdim.. lpg montaji konusunda hibbir sikintim yok.. yakit tasarrufu %50 gibi.. bugun de 40 bin km bakimini yaptirdim.. lakin otomatik sanzumanda lpg den dolayi yag sizintisi oldugunu farkettim.. lpg sonrasi boyle bir olay yasayan var mi ? Ustam şanzıman yag cubugundan buharlasma yaptigini ve benzindeki performansi yakalayamadigi icin daha cok zorlandigindan yag attigini soyledi.. bu durumu yasayan var mi.. varsa çözümü nedir..
      GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
       

×
×
  • Yeni Oluştur...