Jump to content
Efebey

Honda Dizelde Geri Adım Attı !

Tavsiye Edilen Mesajlar

Efebey    467
Efebey

 

Honda'nın dizel motor teknolojileri ile Ar-Ge çalışmaları Kuzey Amerika ve Çin'de dizele olan talebin düşmesi nedeniyle yavaşlatıldı.

 

2hfiwvqy.jpg

Honda CEO'su ve başkanı Takahiro Hachigo firmanın dizele talep gösteren piyasaları ihmal etmeyeceğini ancak bunu istemeyen piyasaları da zorlamayacaklarını belirtti. Hachigo “Avrupa ve Asya'da dizel motorları şimdilik belli bir dereceye kadar satıyoruz ancak gelecekte ne olacağı tamamen müşterilerimize bağlı” dedi. 

Hachigo sözlerini şöyle sürdürdü: “Günümüzün dünyasına bakarsak Kuzey Amerika ve Çin gibi en büyük piyasalarda dizelin payının küçük olduğunu görüyoruz, bu yüzden tüm dünya için dizel motorlar geliştirmek yerine farklı bölgelerdeki gereklilikleri göz önüne alacağız ve dizel teknolojileri sadece talep olan yerlerde sunacağız”.
 
Dizel otomobiller geçtiğimiz aylarda patlak veren Volkswagen “dieselgate” skandalı ile düşüşe geçti. Skandal dünya çapında milyonlarca otomobili etkiledi. Skandal nedeniyle dizel teknolojisi o derece zan altında kaldı ki gelecekte dizel motorların üretiminin tamamen durdurulabileceği ile ilgili spekülasyonlar dahi yapıldı.
 
Honda diğer Japon üreticilerden Toyota/Lexus gibi elektrikli teknolojileri dizelden daha öncelikli kılmaya çalışıyor. Yakıt tüketiminde verimlilik ve performans açısından elektrikli otomobillerde gelecek görülüyor.
 
Firma aynı zamanda diğer elektrifikasyon teknolojilerine de sıkı şekilde odaklanmış durumda. Yakın zamanda bir dizi plug-in hibrit ve tam elektrikli otomobil prototipi tanıtıldı. Honda yakıt hücreli Clarity modelini de gelecek yılın başlarında Japonya'da piyasaya çıkartacak.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
emregc    401
emregc

Elektrikli yada hibrit araçların şehir içinde sessizce ilerleyeceği önümüzdeki 5 yıl içinde dizeller çok amele kalacak dolayısıyla talep de düşecek... Önemli bir ayrıntı bu ....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bikes44    217
Bikes44

Elektrikli otomobiller için henüz bişey diyemeyiz ama araba dediğin benzinli olur yahuu :) 

Aşırı km yapanlar dışında insanlar neden dizel araç alır zaten anlamak zor..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mazda_Ozan    462
Mazda_Ozan

Elektrik bencede mantıklı ama batarya önemli işte.. yapmıyorlarki kumanda gibi iki kalem pille çalışan :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Devrim Babacan    491
Devrim Babacan

Önceki yıllarda dizel motor ile benzinli arasındaki fark fazla değildi, şimdi sanırım biraz fazla. Yani o farkı duyunca insan yılda yaptığı kilometreyi falan hesap etmeye başlıyor.

Fakat, eğer bir şekilde aradaki fiyat farkını minimuma indirirseniz, dizelin tüketim ekonomisi gibisi yok. İki aydan fazla süredir Mazda 3'ümle dolaşıyorum (tüketim 6'larda geziyor - alıştım), fakat ara ara eşimin Clio3 dizeline biniyorum. Evet sınıf farkı var, ama aynı ağırlık ve aynı hacim motor (1.5). Ne yaparsam yapayım şehir içi 4.7'yi geçmiyor alet. Önceden (Mazda'yı falan tanımadan önce) 3.8'e düşüreceğim diye kendi kendime iş edinirdim. Artık veriyorum devri araca. :) Ben Clio'yu alırken aradaki dizel motor fiyat farkını sıfıra indirmiştim - bir arkadaş sayesinde - sağ olsun Alparslan Bey. :)

Dizelde petrol istasyonuna daha uzun süre ya da kilometreler sonra uğruyorsunuz tekrar. Benzinlide ise dejavu yaşamaya başladım; "Daha dün gelmedim mi ben buraya yahu?..."

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.252
Mutlu Tekir

Önceki yıllarda dizel motor ile benzinli arasındaki fark fazla değildi, şimdi sanırım biraz fazla. Yani o farkı duyunca insan yılda yaptığı kilometreyi falan hesap etmeye başlıyor.

Fakat, eğer bir şekilde aradaki fiyat farkını minimuma indirirseniz, dizelin tüketim ekonomisi gibisi yok. İki aydan fazla süredir Mazda 3'ümle dolaşıyorum (tüketim 6'larda geziyor - alıştım), fakat ara ara eşimin Clio3 dizeline biniyorum. Evet sınıf farkı var, ama aynı ağırlık ve aynı hacim motor (1.5). Ne yaparsam yapayım şehir içi 4.7'yi geçmiyor alet. Önceden (Mazda'yı falan tanımadan önce) 3.8'e düşüreceğim diye kendi kendime iş edinirdim. Artık veriyorum devri araca. :) Ben Clio'yu alırken aradaki dizel motor fiyat farkını sıfıra indirmiştim - bir arkadaş sayesinde - sağ olsun Alparslan Bey. :)

Dizelde petrol istasyonuna daha uzun süre ya da kilometreler sonra uğruyorsunuz tekrar. Benzinlide ise dejavu yaşamaya başladım; "Daha dün gelmedim mi ben buraya yahu?..."

İşte bu nedenle lpg kullanıyoruz biz de. :) Geçen gün birinin dizel verilerini gördüm 130-140 gibi hızlarda 6 lt yakıyormuş. Günümüz değerleriyle aşağı yukarı 22-24 kuruş. E benim lpg li araç da 140 da 10 lt lpg yakıyor, büyükşehirlerde 20 kuruş, 2.5 tl de ise 25 kuruş yakıyor uzun yolda.

şehiriçinde de 13 lt lpg, aşağı yukarı 30-33 kuruş, dizel ise benim yaşadığım yerde benim sürüş koşullarımda 8 lt yi görür. e o da 30-32 yapıyor. :) 

Bu değerlerden sonra dizele fazladan para vermemeye karar verdim hem sıfır hem 2. el için.  Bu arada yarisimle de uzun yolda 6 lt lpg yakıyordum 90 km hızlarda 12 kuruştan bile az yakıyordu lpg 1.8 tl iken taa eskiden. vw polo 1.2 tdi ise 3.1 lt dizel yakıyor. e bunlar da aşağı yukarı benzer değerler veriyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Devrim Babacan    491
Devrim Babacan

Yukarıdaki mesajımda dediğim gibi, "ekstra fazla para verilmeyecekse" dizel düşünürdüm şahsen yine. Yani tüketim LPG ile aynı olsa da. Hatta şunu da belirteyim. LPG daha ucuz olsa da dizel derdim. Çünkü sürekli aracımda basınçlı bir tüp taşımak istemiyorum. Kaza yapınca duruma göre her araç(motor) alev alabilir - tamam, ama LPG'nin aynı kaza koşullarında ortalığı aleve bulamak için daha istekli olacağını düşünüyorum.

Tabii ki yukarıdaki kaza mizanseni biraz fantastik, onu geçelim de, dizel ile LPG'yi kıyaslarken tüketimdeki tasarruf kadar torku da düşünelim. Arkadaşlarımın yüzlerine karşı konuştuğum için rahat yazıyorum buraya; Konya'dan Antalya-Fethiye bölgesine üç araba tatile giderken LPG'lilerin arkada kalıp, yokuşlarda şişmesinden bıktım. Adam 80 km'den yukarı çıkamıyor. Dizel ise 110'da ve hâlâ ivmeleniyor. Buna rağmen LPG ile aynı yakıyor. Hep düz yola göre hesap yapmamalı bence... Neyse, neticede -mecburen- diğer iki aracın hızıyla sınırlı kalarak saatler sonra Manavgat'a inebiliyoruz. :P

:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mutlu Tekir    1.252
Mutlu Tekir

Kesinlikle dizelin tork farktörü önemli. Ben şahsen çok dert etmiyorum tork olayını. 1.3 yarisin 128 nm sinden sonra mazda 3ümün 148 nm si yetiyor da artıyor bile. :D %10 luk eğimde gerekirse 120 ile çıkabiliyorum, fazla bile benim için.

ayrıca dizel aracına bindiğim arkadaşlarımın sürüşleri beni araba tutmasına sebep olmuştur hep :D kalkışlardaki ani ivmelenmeye gelemiyorum eğer yolcuysam. bu da sürücü koltuğundan benzinli araç kullanırken beni dizginleyen bir sebep oluyor en azından. :) 

hocam siz de erkenden gidin yol üstünde 30-40 dakika mola verirsiniz manzaraya karşı. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
emekli    113
emekli

ne dizel ne lpg en güzeli benzin şimdilik yurdum şartlarında.dizel iyi güzelde benzinli araçla yakıt konusunda km de 2 3 lt lik fark bile olsa ben benzin derim benzinli aracın hem bakım ücreti az hemde sıfır motor yapılsa bile aynı fabrikasyon gibi oluyor dizelde ise aynı fabrika verilerine tuttururamıyorsunuz ilk yıllarda dizel sanki çalışmıyormuş gibi sessiz çalışsada belli bir km sonra o dizel sesini fark ediyorsunuz elektrikli araçlara yorum yapamıyorum görüşüm yakın zamanda elektrikli araçlar avrupada dizel ve benzinlinin yerini alacak örneklersem ingilterede otobanlara sarı şerit çekiyor bu şeritten giden araçlar elektrik dolumu yapacakmış  (sağolsun teslaya elektriği icat etmiş ) avrupada dizel pahalıymış yakında türkiyede de benzinde daha pahalı olabilir

emekli tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Arkadaşlar merhaba,
      İnternette karşıma çıktı yeni kasa Honda Civic kasalarda ciddi sorunlardan şikayetlerden bahsediyorlar kullanıcılar. Aracın kaportasında - direk- tavan - sütunlarda yamuklukların olduğu söyleniliyor. Show roomdaki araçlarda bile bu sorunun olduğu, ışıkla birlikte gün yüzüne apaçık ortaya çıktığı söyleniliyor.
      Adamlar sırf bu sorun için sosyal medyada Honda Civic FC5 Mağdurları diye grup kurmuşlar. Şu sıralar da change.org den bir imza kampanyası başlatmışlar.. Durum çığ gibi büyüyor...
      Sosyal Medya Grupları;
      https://www.facebook.com/groups/811116725693429/?fref=ts
      Gruba üye olurken neden üye olmak istiyorsunuz şeklinde soru çıkıyor.. Yeni Honda Civic almayı düşünüyorum - araştırıyorum şeklinde geçebilirsiniz.
      Bir video çekmişler ama..Çok ama çok amatör ve tam anlamıyla amacına ulaşmamış bence video..
       
      Şu sıralar Honda Türkiye (Gebze) Fabrika önünde gösteri yapmayı planlıyorlar...
      Yakın zamanda daha sıcak haberler duyabilir görebiliriz bu konuda..
      Honda'nın Test Aracındaki Göçük.
      https://www.facebook.com/mustafa.koparan.90/videos/10213318338206972/
    • NeW3
      Yazan: NeW3
      Darısı Mazda'ya ;
      Japon marka Honda, 2016 yılında Avrupa’nın en hızlı büyüyen otomotiv markası oldu.
      Son iki yıldır ürün gamını yenileyen ve yeni modellerle genişleten Honda, 2016 yılında Avrupa ve EFTA pazarlarında yüzde 20,8'lik büyüme kaydetti.
      Honda Türkiye ise özellikle Aralık ayında yakaladığı satış ivmesi ile Honda'nın Avrupa pazarında Aralık ayı satış lideri oldu. Markanın ürün gamına olan talep artarken özellikle HR-V, Jazz ve Civic modellerinde ciddi satış artışları yaşandı. Honda 2017 yılında Avrupa'nın en önemli beş pazarında büyüme kaydetti.
      Honda, 2016 yılında Avrupa'nın en hızlı büyüyen ana otomobil markası oldu. ACEA verilerine göre Honda Aralık sonu rakamlarıyla Avrupa ve EFTA ülkelerinde 2016 yılında 159.126 adet otomobil satışı gerçekleştirdi ve 2015 yılı ile kıyaslandığında yüzde 20,8 büyüme kaydetti. Böylece Honda, yüzde 6,8 büyüyen Avrupa pazarının 3 katı büyüme gösterdi.
      Honda Türkiye ise Aralık ayında önemli bir satış ivmesi göstererek Avrupa ülkeleri içinde birinciliği elde etti. Honda'nın mali yıl satışlarında ise Honda Türkiye İngiltere'nin ardından ikinci oldu. Bu başarıda Şekerpınar fabrikasında üretilen ve Ekim, Kasım, Aralık aylarında 6 bin 623 adet satılan Civic Sedan'ın etkisi büyük oldu.
      Honda 2016 yılında tüm ürün gruplarıyla etkin bir performans sergilerken özellikle HR-V, Jazz ve Civic modellerinin satış performansı dikkat çekiyor. Honda HR-V Avrupa ve EFTA* ülkelerinde 34.921 adetlik bir satış performansına imza atarken, Jazz satışları bir önceki yıla oranla yüzde 26 artarak 39.613 adet ve yeni Type R modelinin sağlamış olduğu ivme ile Civic ürün gamı satışları ise yüzde 4,9 artarak 47.300 adet olarak gerçekleşti.
      Honda, İngiltere, Almanya, Fransa, İtalya ve İspanya olmak üzere Avrupa'nın en önemli beş pazarında da büyüme kaydetti. En büyük büyümeyi yüzde 98 ile İtalya pazarında kaydeden Honda yüzde 47,7 ile Finlandiya, yüzde 38,6 ile Portekiz ve yüzde 58,1 ile Romanya olmak üzere diğer Avrupa ülkelerinde de büyüdü.
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Honda, Ford, Rolls-Royce, Mercedes-Benz ve Tesla'yı geride bırakarak Google'ın Amerika'nın önde gelen otomotiv markaları listesinin başında geldi.

      Google'ın en çok aranan isimlerden aldığı sonuçları karşılaştırdığı 2015 listesinden farklı olarak, Google Trends 2016 listesinde, arama trafiğinde en belirgin ve sürekli artış gösteren, en yüksek öneme sahip isimler sıralandı. Honda ile ilgili anahtar kelimeler arasında özellikle güncellenmiş 2017 CR-V modeli için yapılan aramalar zirve yaptı, bunu 2017 Pilot, 2017 Civic, 2017 Accord ve 2017 HR-V anahtar kelimeleri takip etti. İkinci sıradaki Mercedes-Benz yıl boyunca tutarlı kaldı ve Florida ve Georgia'da özellikle popüler bir anahtar kelime oldu.

      Üçüncü sırada ise, Mart ayının sonlarında Model 3'ün lansmanını takiben popülaritesi büyük bir hız kazanan Tesla yer aldı. Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, elektrikli otomobilleri seven Kaliforniya eyaleti Tesla'yı en çok arayan eyalet oldu.

      Listede Volvo dördüncü, Lamborghini beşinci sırada yer aldı. Skrillex ve Rick Ross tarafından Purple Lamborghini'nin piyasaya sürülmesinin ardından İtalyan otomobil üreticisi Lamborghini için yapılan aramalar zirveye ulaştı.

      ABD'de bu yıl en çok aranan 10 otomobil markası listesinde Ford, Jaguar, Bentley, Maserati ve Rolls-Royce da yer aldılar.
       
      Listenin ilk onu şu şekilde:
      1. Honda
      2. Mercedes-Benz
      3. Tesla
      4. Lamborghini
      5. Volvo
      6. Ford
      7. Jaguar
      8. Bentley
      9. Maserati
      10. Rolls-Royce
       
      Kaynak
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Yeni Honda Civic Type R prototipi Paris Otomobil Fuarında tanıtıldı. Prototip geniş ve agresif tamponları, genişletilmiş tekerlek bombeleri ve dramatik arka kanada sahip.
       

      Yeni Honda Civic Type R prototipi 2016 Paris Otomobil Fuarı'nda 29 Eylül’den itibaren sergilenmeye başladı. Paris’teki prototip ile 2017’de çıkacak yeni nesil Civic Type R modelinin stili hakkında tatmin edici şekilde fikir edinilebiliyor. Yeni Civic hatchback modelinin alçak ve geniş boyutları temel alınarak geliştirilen Type R prototipi kaslı kaporta stili ve aerodinamik performansı geliştiren modifikasyonları ile dikkat çekiyor. Dış cephe fuara özel olarak yansımalı, ince taneli ve fırçalanmış alüminyum efektli finiş ile kaplanmış. Ön kısımda agresif tampon kanatlı karbon fiber ayırıcı ile ve sportif kırmızı aksan çizgisi ile vurgulanmış. Panjurlu ilave hava kanalları tamponu daha da geniş gösteriyor, tel örgü kapaklar oyuntulu hava girişlerini örtüyor.
       
      Honda’nın tüm Type R modellerini süsleyen meşhur kırmızı “H” logosu artık yeni bir hava girişinin üzerinde, otomobilin burnunda yer alıyor. Kaputun üzerinde de ortaya yerleştirilmiş ikizkenar yamuk şeklinde bir hava girişi var. LED farlarda buzlanmış lensler, sinyal lambaları ve yan tekrarlayıcılar (LED repeater) Type R prototipinin agresif karakterini yansıtıyor.

      Karbon fiber yan etekler aks aralığı boyunca 20 inç piyano siyah renkte ve kırmızı aksanlı alaşım tekerlekler ile 245 tabanlı yüksek performans lastikleri arasında uzanıyor. Genişletilmiş tekerlek bombeleri yeni tekerleklere ev sahipliği yapıyor.
       
      Sağlam bir karbon fiber difüzör geniş arka tamponun altından geçiyor, arka tampon ise üçü de tam fonksiyonel durumdaki egzoz borularını çerçeveliyor. Ortadaki egzoz borusu çap olarak daha küçük ve parlak metalik kırmızı renkte. Çatının bitiminde yer alan arka kanat dramatik ve görsel olarak etkileyici.
       
      Yeni nesil Civic Type R’ın mühendisliği, Civic ailesinin diğer üyeleri ile aynı geliştirme programı içerisinde yapılmış. Model gelecek yıl üretim versiyonu ile tanıtılacak. Modelin üretimi Honda’nın İngiltere Swindon fabrikasında yapılacak. Satışların ise 2017’nin ikinci yarısında başlaması bekleniyor.

      Type R bu fabrikadan dünya piyasalarına ihraç edilecek. Honda Type R ilk kez Kuzey Amerika’da da satılacak.
       
      Kaynak
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Çok uzun zamandır benimde merak ve takip edip, bekleyip, sürekli araştırdığım bir konu. Bu konuda bir takım araştırmalar ve yorumlar yapılmış sizlerle paylaşmak istedim.   Alıntıdır   Otomotiv sektörü ile ilgisi olsun olmasın neredeyse herkesin haberdar olduğu dizel skandalı VW Grubu'nun başına ciddi miktarda bela oldu ve bu durumun tüm dünya çapında markaya maliyetinin 100 milyar doları bulabileceği belirtiliyor. Ayrıca şu anda sorunların devam ettiği hiçbir ülkede çözüme de tam ulaşılabilmiş değil. Ancak öyle görünüyor ki bu durum sadece VW ile kalmayacak ve tüm markalara da sıçrayacak. Yaşadığımız son gelişmeler ise Honda'nın da dizel emisyonu konusunda sıkıntıları olduğunu gösteriyor.    Geçtiğimiz günlerde yaptığımız bir yeni Honda Civic haberinde, Türkiye'de çeşitli markalara dizel enjektörü, pompa ve valf üreten yabancı bir bir fabrikada çalışan bir takipçimiz; Honda'nın bir süre önce kendilerine dizel enjektörü için numune parçalar ürettirip, testler yaptırdığını, belli bir tarih vererek de seri üretime geçileceğini belirttiğini ancak üretim tarihi gelmeden hemen önce motorlardaki emisyon sorununu öne sürerek üretimi iptal ettirdiğinden bahsetti.    Açıkçası normal bir zaman olsa takipçimize teşekkür eder ve bu tip bir haberi aldatmak için bile herhangi birinin verebileceğini düşünerek oldukça temkinli yaklaşırdık. Temkini elden bırakmasak da takipçimizin bu haberini doğrulayan bazı önemli gelişmeler ile karşı karşıyayız. Biz de bu doğrultuda Honda markasının dizeller konusunda nasıl bir durumda olduğunu mevcut gelişmeler ışığında analiz etmek istedik.    Şimdi tüm bu gelişmeleri madde madde olacak şekilde yorumlayalım;   Honda'nın yeni Civic modelini Türkiye'de benzin+LPG ile satışa sunması   Bu konu modeli bekleyen insanlar arasında o kadar büyük bir hayal kırıklığına neden oldu ki "Bu devirde atmosferik motor Honda'ya yakışmıyor" diye sitem eden birçok kişi bulunuyor. Bilindiği gibi 1.0lt ve 1.5lt olarak iki farklı turbo benzin motoru Honda Civic modelinin esas motorları ancak bu motorların 3-4 aydan önce de ülkemize gelmesi beklenmiyor. Ayrıca bu motorlar LPG ile kullanıma da çok uygun değil. İşte bunun etkisi ile de atmosferik-benzin tercihi yapılmış olunabilir ancak ana neden bize göre bu da değil.      Bu noktada takipçimizin; "Honda'nın emisyon sorununu neden göstererek enjektör siparişlerini iptal ettiği" sözünü hatırlayalım. Şok bir karar ile atmosferik+LPG seçeneğinin sunulmuş olması burada daha da önem kazanıyor. Aslında Honda'nın bir önceki modelde ve CR-V modelinde kullandığı 1.6lt 120ps turbo-dizel motoru bulunuyor ve bu motorun Euro 6 normlarına uygun olduğu belirtiliyor. Ancak bu motor 2014 yılında kullanılmaya başlandı ve VW'in emisyon skandalı da henüz patlak vermemişti. Ayrıca CR-V modelinde de 1.6lt turbo-dizel 160ps gücündeki motor hala kullanımda.      Honda yetkililerinden aldığımız bilgiye göre dizel motorlu yeni Honda Civic'in 2018 yılında satışa sunulması planlanıyor. Eğer bu bilgi doğruysa ve esas amaç LPG'li atmosferik benzin motor satmak değilse; enjektör imalatlarının iptal edilmiş olmasının bir nedeni de bu olabilir diye düşünüyoruz. Kısacası Honda'nın bu motorlarında emisyon ile alakalı bir sorun olması yeni Civic modelinde satışının gecikmesinin en büyük nedeni olabilir.   Yeni tanıtılan Civic HB modelindeki dizel motor karmaşası   Hatırlanacak olursa yeni Civic modelinin HB kasa tipi geçtiğimiz haftalarda resmi olarak tanıtılmıştı. 1.0lt ve 1.5lt turbo-benzin motorların yanında 1.6lt turbo-dizel motorun da satışa sunulacağı açıklandı ancak motor gücü hakkında herhangi bir bilgi verilmedi. Bu durum kafalarda karışıklığa neden oldu ve diğer motorlar ile ilgili bilgiler kesin olmasına rağmen dizel motor ile ilgili güç verilerinin açıklanmaması gerçekten de ilginç. Aslında diğer nedenler olmasa bu duruma anlam yüklemezdik ancak birçok farklı nedenin yan yana gelmesi dizel motorun gücünün açıklanmamasında bir sorun olduğunu gösteriyor. Bu da yine takipçimizin enjektör konusunda bahsettiği iptalleri doğrular nitelikte gibi görünüyor.      Ayrıca bu durum ilk maddede nedenlerini açıkladığımız atmosferik benzin motor + LPG ile de doğrudan alakalı ve öyle görünüyor ki modelin ve markanın hayranları kadar Honda Türkiye yöneticilerini de şaşırtmış. Dizel motordan umudu kesen ve turbo motorların da LPG ile uyumlu olmaması sonucu bu kararı vermek zorunda kalmış gibi görünen yöneticiler hiç olmazsa fiyatları makul bir seviyede belirleselerdi insanların gözü konuya bu kadar batmazdı diye düşünüyoruz.    Katı Euro 6 Emisyon kuralları   Dizel ve benzin motorlar için Euro 6 standartları Eylül 2015 tarihinde Euro 5 standartları yerine yürürlüğe girdi ve her aracın bu tarih itibariyle belirlenen CO ve NOx seviyelerinin üstüne çıkmaması isteniyor. Dizel motora sahip araçlar için NOx sınırı (Azot oksit gazları) 180 mg/km'den 80 mg/km düşürüldü ki bu da oldukça düşük bir değer. Bu kadar düşük bir veri elde etmek için de aracın EGR ve dizel partikül filtresinin de dahil olduğu egzoz sisteminde önemli ve masraflı değişiklikler yapmak gerekebiliyor.      Her ne kadar VW'in bu konuda başı fena halde belaya girmiş olsa da bu belanın da etkisi ile EURO 6 için daha iyi hazırlandığı Avrupa'da faaliyet gösteren Transport&Environment kuruluşunun yaptığı testlerden net bir şekilde anlaşılıyor. Gerçi bu konuda o kadar çok spekülasyon yapıldı ki kime ve neye inanacağımızı biz de şaşırdık ancak yine de bu testlerdeki sonucun Honda ile de yakından ilgili olduğuna inanıyoruz. Bu test sonucunda ise; VW'e ait dizel motorların Euro 6'ya göre belirlenen NOx değerlerini 160 mg/km ile 2 kat aştığı belirtiliyor ancak işin ilginci tüm testler içinde en temiz değerlerin de VW'e ait olması ile öne çıkıyor.      Markaların normal yol şartlarındaki emisyon değerleri. Sol sütun 80mg/km değerinin kaç kat fazla olduğunu gösteriyor.   Testlerin genelinde bakılınca normal yol şartlarında Euro 6 dizel motora sahip araçların 3'de 2'sinin 80mg/kg değerini 3'e katladığını, Fiat ve Suzuki'nin 15 kat, Renault ve Nissan'ın 14 kat, Opel'in 10kat, Hyundai'nin 8 kat ve Mercedes'in de 6 kat yüksek NOx değerlerine sahip olduğu açıklandı. Honda'nın ise diğer markalardan çok daha iyi olsa da 4 kat ile VW'den 2 kat daha yüksek NOx değerlerine sahip olduğu yukarıdaki tablodan anlaşılabiliyor.    Tabi ki farklı kuruluşların farklı araştırmaları ortaya çıkabilir hatta bu kuruluş bizzat VW markasını bu konuda aklamaya da çalışıyor olabilir ancak VW'in emisyon skandalını ortaya çıkaran dizel motorların büyük bir çoğunluğunun  Euro 5 normlarında olduğunu da hatırlatmakta fayda görüyoruz. Bu tip araştırmalara karşı temkinli olmakta fayda olsa da Honda'nın 4 kat yüksek olan NOx değerinin diğer üreticilere göre çok da abartı olmamasına rağmen Honda yetkililerini fazlasıyla korkuttuğunu düşünüyoruz. İşte bu nedenle enjektör siparişlerini iptal ederek dizel motorun tanıtımını geciktirmiş olabilirler. Büyük bir ihtimalle şu anda Honda Mühendisleri Euro6 emisyon değerlerini sağlayabilecek şekilde çalışmalar yapıyor. Bu da doğal olarak ülkemizi de etkiledi ve dizel yerine atmosferik+LPG motor sunuldu diye düşünüyoruz.    Kaynak: SekizSilindir

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×