Jump to content

Honda Dizelde Geri Adım Attı !


Efebey
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

 

Honda'nın dizel motor teknolojileri ile Ar-Ge çalışmaları Kuzey Amerika ve Çin'de dizele olan talebin düşmesi nedeniyle yavaşlatıldı.

 

2hfiwvqy.jpg

Honda CEO'su ve başkanı Takahiro Hachigo firmanın dizele talep gösteren piyasaları ihmal etmeyeceğini ancak bunu istemeyen piyasaları da zorlamayacaklarını belirtti. Hachigo “Avrupa ve Asya'da dizel motorları şimdilik belli bir dereceye kadar satıyoruz ancak gelecekte ne olacağı tamamen müşterilerimize bağlı” dedi. 

Hachigo sözlerini şöyle sürdürdü: “Günümüzün dünyasına bakarsak Kuzey Amerika ve Çin gibi en büyük piyasalarda dizelin payının küçük olduğunu görüyoruz, bu yüzden tüm dünya için dizel motorlar geliştirmek yerine farklı bölgelerdeki gereklilikleri göz önüne alacağız ve dizel teknolojileri sadece talep olan yerlerde sunacağız”.
 
Dizel otomobiller geçtiğimiz aylarda patlak veren Volkswagen “dieselgate” skandalı ile düşüşe geçti. Skandal dünya çapında milyonlarca otomobili etkiledi. Skandal nedeniyle dizel teknolojisi o derece zan altında kaldı ki gelecekte dizel motorların üretiminin tamamen durdurulabileceği ile ilgili spekülasyonlar dahi yapıldı.
 
Honda diğer Japon üreticilerden Toyota/Lexus gibi elektrikli teknolojileri dizelden daha öncelikli kılmaya çalışıyor. Yakıt tüketiminde verimlilik ve performans açısından elektrikli otomobillerde gelecek görülüyor.
 
Firma aynı zamanda diğer elektrifikasyon teknolojilerine de sıkı şekilde odaklanmış durumda. Yakın zamanda bir dizi plug-in hibrit ve tam elektrikli otomobil prototipi tanıtıldı. Honda yakıt hücreli Clarity modelini de gelecek yılın başlarında Japonya'da piyasaya çıkartacak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Elektrikli yada hibrit araçların şehir içinde sessizce ilerleyeceği önümüzdeki 5 yıl içinde dizeller çok amele kalacak dolayısıyla talep de düşecek... Önemli bir ayrıntı bu ....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Elektrikli otomobiller için henüz bişey diyemeyiz ama araba dediğin benzinli olur yahuu :) 

Aşırı km yapanlar dışında insanlar neden dizel araç alır zaten anlamak zor..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Elektrik bencede mantıklı ama batarya önemli işte.. yapmıyorlarki kumanda gibi iki kalem pille çalışan :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Önceki yıllarda dizel motor ile benzinli arasındaki fark fazla değildi, şimdi sanırım biraz fazla. Yani o farkı duyunca insan yılda yaptığı kilometreyi falan hesap etmeye başlıyor.

Fakat, eğer bir şekilde aradaki fiyat farkını minimuma indirirseniz, dizelin tüketim ekonomisi gibisi yok. İki aydan fazla süredir Mazda 3'ümle dolaşıyorum (tüketim 6'larda geziyor - alıştım), fakat ara ara eşimin Clio3 dizeline biniyorum. Evet sınıf farkı var, ama aynı ağırlık ve aynı hacim motor (1.5). Ne yaparsam yapayım şehir içi 4.7'yi geçmiyor alet. Önceden (Mazda'yı falan tanımadan önce) 3.8'e düşüreceğim diye kendi kendime iş edinirdim. Artık veriyorum devri araca. :) Ben Clio'yu alırken aradaki dizel motor fiyat farkını sıfıra indirmiştim - bir arkadaş sayesinde - sağ olsun Alparslan Bey. :)

Dizelde petrol istasyonuna daha uzun süre ya da kilometreler sonra uğruyorsunuz tekrar. Benzinlide ise dejavu yaşamaya başladım; "Daha dün gelmedim mi ben buraya yahu?..."

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Önceki yıllarda dizel motor ile benzinli arasındaki fark fazla değildi, şimdi sanırım biraz fazla. Yani o farkı duyunca insan yılda yaptığı kilometreyi falan hesap etmeye başlıyor.

Fakat, eğer bir şekilde aradaki fiyat farkını minimuma indirirseniz, dizelin tüketim ekonomisi gibisi yok. İki aydan fazla süredir Mazda 3'ümle dolaşıyorum (tüketim 6'larda geziyor - alıştım), fakat ara ara eşimin Clio3 dizeline biniyorum. Evet sınıf farkı var, ama aynı ağırlık ve aynı hacim motor (1.5). Ne yaparsam yapayım şehir içi 4.7'yi geçmiyor alet. Önceden (Mazda'yı falan tanımadan önce) 3.8'e düşüreceğim diye kendi kendime iş edinirdim. Artık veriyorum devri araca. :) Ben Clio'yu alırken aradaki dizel motor fiyat farkını sıfıra indirmiştim - bir arkadaş sayesinde - sağ olsun Alparslan Bey. :)

Dizelde petrol istasyonuna daha uzun süre ya da kilometreler sonra uğruyorsunuz tekrar. Benzinlide ise dejavu yaşamaya başladım; "Daha dün gelmedim mi ben buraya yahu?..."

İşte bu nedenle lpg kullanıyoruz biz de. :) Geçen gün birinin dizel verilerini gördüm 130-140 gibi hızlarda 6 lt yakıyormuş. Günümüz değerleriyle aşağı yukarı 22-24 kuruş. E benim lpg li araç da 140 da 10 lt lpg yakıyor, büyükşehirlerde 20 kuruş, 2.5 tl de ise 25 kuruş yakıyor uzun yolda.

şehiriçinde de 13 lt lpg, aşağı yukarı 30-33 kuruş, dizel ise benim yaşadığım yerde benim sürüş koşullarımda 8 lt yi görür. e o da 30-32 yapıyor. :) 

Bu değerlerden sonra dizele fazladan para vermemeye karar verdim hem sıfır hem 2. el için.  Bu arada yarisimle de uzun yolda 6 lt lpg yakıyordum 90 km hızlarda 12 kuruştan bile az yakıyordu lpg 1.8 tl iken taa eskiden. vw polo 1.2 tdi ise 3.1 lt dizel yakıyor. e bunlar da aşağı yukarı benzer değerler veriyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yukarıdaki mesajımda dediğim gibi, "ekstra fazla para verilmeyecekse" dizel düşünürdüm şahsen yine. Yani tüketim LPG ile aynı olsa da. Hatta şunu da belirteyim. LPG daha ucuz olsa da dizel derdim. Çünkü sürekli aracımda basınçlı bir tüp taşımak istemiyorum. Kaza yapınca duruma göre her araç(motor) alev alabilir - tamam, ama LPG'nin aynı kaza koşullarında ortalığı aleve bulamak için daha istekli olacağını düşünüyorum.

Tabii ki yukarıdaki kaza mizanseni biraz fantastik, onu geçelim de, dizel ile LPG'yi kıyaslarken tüketimdeki tasarruf kadar torku da düşünelim. Arkadaşlarımın yüzlerine karşı konuştuğum için rahat yazıyorum buraya; Konya'dan Antalya-Fethiye bölgesine üç araba tatile giderken LPG'lilerin arkada kalıp, yokuşlarda şişmesinden bıktım. Adam 80 km'den yukarı çıkamıyor. Dizel ise 110'da ve hâlâ ivmeleniyor. Buna rağmen LPG ile aynı yakıyor. Hep düz yola göre hesap yapmamalı bence... Neyse, neticede -mecburen- diğer iki aracın hızıyla sınırlı kalarak saatler sonra Manavgat'a inebiliyoruz. :P

:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kesinlikle dizelin tork farktörü önemli. Ben şahsen çok dert etmiyorum tork olayını. 1.3 yarisin 128 nm sinden sonra mazda 3ümün 148 nm si yetiyor da artıyor bile. :D %10 luk eğimde gerekirse 120 ile çıkabiliyorum, fazla bile benim için.

ayrıca dizel aracına bindiğim arkadaşlarımın sürüşleri beni araba tutmasına sebep olmuştur hep :D kalkışlardaki ani ivmelenmeye gelemiyorum eğer yolcuysam. bu da sürücü koltuğundan benzinli araç kullanırken beni dizginleyen bir sebep oluyor en azından. :) 

hocam siz de erkenden gidin yol üstünde 30-40 dakika mola verirsiniz manzaraya karşı. :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ne dizel ne lpg en güzeli benzin şimdilik yurdum şartlarında.dizel iyi güzelde benzinli araçla yakıt konusunda km de 2 3 lt lik fark bile olsa ben benzin derim benzinli aracın hem bakım ücreti az hemde sıfır motor yapılsa bile aynı fabrikasyon gibi oluyor dizelde ise aynı fabrika verilerine tuttururamıyorsunuz ilk yıllarda dizel sanki çalışmıyormuş gibi sessiz çalışsada belli bir km sonra o dizel sesini fark ediyorsunuz elektrikli araçlara yorum yapamıyorum görüşüm yakın zamanda elektrikli araçlar avrupada dizel ve benzinlinin yerini alacak örneklersem ingilterede otobanlara sarı şerit çekiyor bu şeritten giden araçlar elektrik dolumu yapacakmış  (sağolsun teslaya elektriği icat etmiş ) avrupada dizel pahalıymış yakında türkiyede de benzinde daha pahalı olabilir

emekli tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Honda Civic göçük problemi araç sahiplerinin canını sıkmaya devam ediyor. Öyle ki bazı araç sahiplerinde 10 adet küçük gamze şeklinde göçükler mevcut. Biz de durumu daha iyi analiz edebilmek için sosyal medya hesaplarımızda açtığımız çeşitli başlıklarda konuya değindik. Takipçilerimizden de konu ile ilgili çeşitli fotoğraflar topladık.   Ayrıca şunu da belirtelim ki, Bu durum sadece ülkemizde üretilen araçlarda değil, ABD’de üretilip ABD ve Kanada’da satılan araçlarda da meydana geliyor. Ancak en azından şimdilik sadece Sedan kasa tiplerini kapsıyor gibi görünüyor.  Bunun yanında aynı araca sahip olan takipçilerimizden bazılarında göçük oluşmamış ancak dalgalanma meydana gelmiş, bazılarında ise her 2 sorun da kendini göstermemiş. Yani genel anlamda küresel bir sorun ve bir dönem üretilen araçları kapsıyor olabilir.   Honda Türkiye konu hakkında son açıklamayı aşağıdaki şekilde 1 gün önce yapmıştı;   “Halihazırda kullanımda olan bazı Honda Civic Sedan modeli araçların C sütununda yaşandığı iddia edilen sınırlı sayıdaki kaporta göçükleri ile ilgili, Honda Türkiye olarak resmi bir açıklama yapılması gereği doğmuştur. Bu konuda almış olduğumuz müşteri başvuruları ve tespit ettiğimiz bazı sosyal medya paylaşımları üzerine, gerek teknik ekiplerimizce gerekse bağımsız ve tarafsız otoritelerce yapılan test ve incelemelerde araçlarımızın fabrikadan çıkışlarında hiçbir sorunu olmadığı kayıt altına alınmıştır. Ancak yine de, müşterilerimizin beyanlarına istinaden söz konusu araçlarla ilgili detaylı bir teknik inceleme ve araştırma devam etmekte olup, bir sonuca varıldığında bilgiler muhatapları ile derhal paylaşılacaktır.”   Görüleceği gibi; Honda Türkiye bahsi geçen araçların fabrika çıkışında yapılan kontrollerinde herhangi bir sorun olmadığını açık bir şekilde belirtiyor. Yine de teknik bir incelemenin yapıldığı ifade ediliyor.   Ayrıca yaptığımız araştırma ile aracın ne gibi bir mimariye sahip olduğunu tespit ettik. Bu doğrultuda aracın mimari yapısını ve oluşan göçükleri inceleme fırsatı bulduk. Yapacağımız bu teknik analiz, oldukça kısıtlı verilerle gerçekleştiği için kesin olarak bu şekilde bir sonuç çıkar da diyemeyiz. Ancak yine de sonuca yaklaşabileceğimizi düşünüyoruz.   Bizim elimizde ise; ne soyup soğana çevirip inceleyebileceğimiz bir Honda Civic aracımız ne de bu araç üstünde çeşitli deneyleri yapabileceğimiz ekipmanımız bulunmuyor. Elde ettiğimiz bazı araç mimarisi çizimlerinin ve takipçi fotoğraflarının fikir verebileceğini düşünüyoruz.   İlk olarak Honda Civic göçük şikayetlerinin hangi bölgede gerçekleştiğine bir göz atalım;   Aşağıda yer alan fotoğraflardan honda civic göçük problemi net bir şekilde görülebilir. Ayrıca sayfa sonunda da farklı fotoğraflar yer alıyor. C sütunu yani arka kelebek camının en üstünde daha belirgin olan bu göçükler, ışık karşıdan geldiği zaman rahatlıkla görülebiliyor. Çeşitli Honda Civic Göçükleri;     Şimdi Honda Civic Sedan’ın kasa mimarisine bir bakalım;
      Aşağıdaki Honda FC5 Civic Sedan kasa mimarisinden de görüleceği gibi, tam da göçüklerin meydana geldiği bölgede 3 farklı parça yer alıyor. 1 numara ile işaretli en yüksek dayanıma sahip kırmızı parça A, B ve C sütununda tek bir parça halinde kullanılırken, 2 numara ile işaretli orta düzey dayanıma sahip mavi parça tam olarak C sütunundaki göçüklerin oluştuğu bölgede kullanılmış farklı bir parça olmasıyla dikkat çekiyor. Yani kırmızı parça ile büyük ihtimalle kaynaklı olarak birleştiriliyor. Ayrıca 2 numaralı bu parça, en düşük dayanıma sahip parça olan gri renkli 3 numaralı parça ile de diğer iki tarafından aynı şekilde birleştirilmiş. Yani 2 numaralı parçanın 1 ve 3 numaralı parçalar ile 3 farklı bağlantısı yer alıyor. Bu arada bahsi geçen bu parçaların çelik olduklarını da belirtmeden geçmeyelim. Önde yer alan turuncu parçada ise alüminyum tercih edilmiş.   Honda Civic Sedan’da kullanılan metal malzeme ve dayanımları   Honda Civic Sedan mimari Aşağıdaki bir başka fotoğrafta ise;
      Göçüğün tam olarak kırmızı ve mavi parçaların birleşiminde meydana geldiği görülebilir. Yani büyük bir ihtimalle, bu mavi parçanın diğer parçalarla olan bağlantısında bir sorun var gibi görünüyor. Sedan kasanın arka kısmının daha uzun ve biraz daha ağır olması nedeniyle bu parça bağlantılarında oluşan moment, parçada göçükler oluşmasına neden oluyor olabilir.   Honda Civic göçük probleminin bulunduğu bölge   Honda Civic Sedan’da yer alan göçüklerin parça birleşimlerine denk gelmesi   Hatta bu göçüklerin bir bezin iki taraftan güçlü bir şekilde çekilmesiyle oluşan gerilmelere benzediğini bile söylemek mümkün diye düşünüyoruz. Biz de bu durumu gösterebilmek için, gözlük bezini alttan ve üstten çekerek benzer bir görünüm elde etmeye çalıştık. Açıkçası bez örneği sayesinde C sütununda yer alan bu dalgalanma ve dikine göçüklerin, hangi yöne doğru etkiyen kuvvetler sonucu oluştuğunu tahmin edebiliriz diye düşünüyoruz. Solda Honda Civic göçüklerinin en bariz anlaşıldığı fotoğraflardan bir tanesi sağda çekiştirilmiş bez örneği   Diğer taraftan fotoğraflardan da görülebileceği gibi, kasa mimarisinin 3 parçalı yapısının aksine, göçüklerin olduğu parça oldukça büyük tek bir parçadan oluşuyor ve 3 farklı çelikten oluşturulmuş C sütununu da tamamen kaplıyor. 046036-TBA-A00ZZ numaralı bu parça arka camın ortasından aracın arkasına kadar uzanıyor. Yani 3 parçanın da tüm gerilmeleri bu parça üzerinde hissediliyor denilebilir. Aracın arkasında oluşan bir esneme esas olarak bu parçanın altında kalan 1, 2 ve 3 nolu iskelet parçalarını etkilerken, özellikle 2 nolu parçanın 1 ve 3 nolu parçalarla olan bağlantısı ciddi gerilmelere maruz kalıyor ve bu nedenle de 046036-TBA-A00ZZ nolu parçayı özellikle kelebek camı üstünde kalan kısımdan etkiliyor olabilir. Honda Civic Sedan, göçük oluşan 046036-TBA-A00ZZ nolu parça   Honda Civic göçük problemi sonuçta;
      Elimizdeki oldukça kısıtlı bilgiler doğrultusunda, Honda Civic göçük ve dalgalanma probleminin esas nedeni, C sütununda yer alan 3 parçalı ve farklı dayanıma sahip iskelet parçaları ve bunların birbirlerine olan bağlantıları gibi görünüyor. Özellikle tam da göçüklerin meydana geldiği parçanın altında yer alan ve diğer 2 parça ile 3 noktadan bağlantısı bulunan parça oldukça şüpheli. Bu 3 bağlantı iyi bir şekilde incelenirse bize göre sorunun kaynağı ortaya çıkacak gibi görünüyor.   Not: Yaptığımız bu teknik analizde herhangi bir parçayı deneye tabi tutmadık ve inceleme fırsatımız da olmadı. Sadece göçük oluşmuş bazı araçları dıştan canlı şekilde görme ve el ile muayene fırsatımız oldu. Ayrıca birçok fotoğraf da takipçilerimiz tarafından gönderildi. Bu nedenle konu hakkındaki fikirlerimizi aldığımız eğitim doğrultusunda belirttik ancak çok farklı nedenlerden dolayı da bu tip durumlar ortaya çıkabilir ve yaptığımız analiz sadece takipçilere fikir verme amacıyla yapılmıştır. Herhangi bir bağlayıcılığı da yoktur.                Kaynak: Sekizsilindir
    • NoooFearrrr
      Yazan: NoooFearrrr
      2018 Honda Civic Sedan dizel görücüye çıktı
      Honda, uzun zamandır beklenen ve üretimi Türkiye'de yapılan Civic Sedan'ın dizel motor seçeneğini tanıttı. Aracın satış fiyatı da belli oldu.
      Honda, son dönemde kaportalarda yaşanan göçükler nedeniyle otomotiv tutkunları arasında tartışma konusu olurken Japon markanın servis hamlesiyle eleştiriler hafiflemişti. Honda, bu hamlenin hemen ardından 2 yıldır beklenen Civic sedanın dizel versiyonunu Türkiye pazarında satışa sürüyor.

          lk etapta Executive ve Elegance donanım paketleriyle sunulacak olan otomobilin Premium paketi sene sonunda satışa çıkarılacak.   Honda Türkiye Başkanı Takuya Tsumura, yeni modelin tanıtımında yaptığı konuşmada, Civic sedan dizelin Türkiye'de yeni satış rekoru kırmalarına yardımcı olacağını söyledi. Satışa sunulduğu andan itibaren beğeniyle karşılanan yeni Civic sedanın 2017'de 19 bin 171 adet satıldığı bilgisini veren Tsumura, ayrıca bu modeli ihraç ettikleri ülke sayısının 6'dan 33'e çıktığını, artan talebe karşılık yıl sonunda ikinci vardiya üretime başladıklarını dile getirdi. Honda'nın açıklamasına göre 1.6 elegance dizel 121.000 TL başlangıç fiyatıyla, 1.6 exclusive dizel ise 130.000 TL başlangıç fiyatıyla satılacak. Sunroof, deri koltuk ve navigasyon sistemli dokunmatik ekran ise standart olarak geliyor.Giriş seviyesi olarak sunulan Premium donanım seviyesinde 16 inçlik alaşım jantlar, otomatik yanan farlar, adaptif hız sabitleme sistemi, ısıtmalı ön koltuklar ve sekiz hoparlörlü 180 Watt gücünde ses sistemi devreye giriyor.legance donanım seviyesinde bunlara ilave olarak Honda Connect bilgi ve eğlence sistemi, çift bölgeli otomatik klima, 17 inçlik alaşım jantlar, ön ve arka park sensörleri ve geri görüş kamerası sunuluyor.Ürün gamının tepe noktasını oluşturan Executive donanım seviyesinde ise deri döşeme, LED ön farlar, uyumlu akıllı telefonlar için kablosuz şarj, Garmin uydu navigasyon, ısıtmalı arka koltuklar ve 10 hoparlörlü 452 Watt gücünde premium bir ses sistemi sunuluyor. Dizel motorların Volkswagen skandalı sonrası gündemde daha fazla yer bulmasına neden olan emisyon salınımlarında Honda değerleri 100 km mesafede 91 gram. Araç aynı zamanda her 100 kilometrede 3.4 litre yakıt tüketimine sahip.6 ileri vitesli manuel şanzımanla satışa çıkacak aracın performans değerleri ise 1.6 litre motorda 4000 devir için 120 beygi gücü ve 2000 devirde de 300 nm olarak açıklandı. Temmuz ayından itibaren 9 ileri otomatik ve hatchback versiyonu da geliyor.Altı ileri manuel şanzımanla kombine edilen Civic sedan 0’dan 100 km/s hıza 9,9 saniyede ulaşıyor.   Kaynak : mynet
    • İlhan
      Yazan: İlhan
      Arkadaşlar merhaba,
      İnternette karşıma çıktı yeni kasa Honda Civic kasalarda ciddi sorunlardan şikayetlerden bahsediyorlar kullanıcılar. Aracın kaportasında - direk- tavan - sütunlarda yamuklukların olduğu söyleniliyor. Show roomdaki araçlarda bile bu sorunun olduğu, ışıkla birlikte gün yüzüne apaçık ortaya çıktığı söyleniliyor.
      Adamlar sırf bu sorun için sosyal medyada Honda Civic FC5 Mağdurları diye grup kurmuşlar. Şu sıralar da change.org den bir imza kampanyası başlatmışlar.. Durum çığ gibi büyüyor...
      Sosyal Medya Grupları;
      https://www.facebook.com/groups/811116725693429/?fref=ts
      Gruba üye olurken neden üye olmak istiyorsunuz şeklinde soru çıkıyor.. Yeni Honda Civic almayı düşünüyorum - araştırıyorum şeklinde geçebilirsiniz.
      Bir video çekmişler ama..Çok ama çok amatör ve tam anlamıyla amacına ulaşmamış bence video..
       
      Şu sıralar Honda Türkiye (Gebze) Fabrika önünde gösteri yapmayı planlıyorlar...
      Yakın zamanda daha sıcak haberler duyabilir görebiliriz bu konuda..
      Honda'nın Test Aracındaki Göçük.
      https://www.facebook.com/mustafa.koparan.90/videos/10213318338206972/
    • Misafir
      Yazan: Misafir
      Darısı Mazda'ya ;
      Japon marka Honda, 2016 yılında Avrupa’nın en hızlı büyüyen otomotiv markası oldu.
      Son iki yıldır ürün gamını yenileyen ve yeni modellerle genişleten Honda, 2016 yılında Avrupa ve EFTA pazarlarında yüzde 20,8'lik büyüme kaydetti.
      Honda Türkiye ise özellikle Aralık ayında yakaladığı satış ivmesi ile Honda'nın Avrupa pazarında Aralık ayı satış lideri oldu. Markanın ürün gamına olan talep artarken özellikle HR-V, Jazz ve Civic modellerinde ciddi satış artışları yaşandı. Honda 2017 yılında Avrupa'nın en önemli beş pazarında büyüme kaydetti.
      Honda, 2016 yılında Avrupa'nın en hızlı büyüyen ana otomobil markası oldu. ACEA verilerine göre Honda Aralık sonu rakamlarıyla Avrupa ve EFTA ülkelerinde 2016 yılında 159.126 adet otomobil satışı gerçekleştirdi ve 2015 yılı ile kıyaslandığında yüzde 20,8 büyüme kaydetti. Böylece Honda, yüzde 6,8 büyüyen Avrupa pazarının 3 katı büyüme gösterdi.
      Honda Türkiye ise Aralık ayında önemli bir satış ivmesi göstererek Avrupa ülkeleri içinde birinciliği elde etti. Honda'nın mali yıl satışlarında ise Honda Türkiye İngiltere'nin ardından ikinci oldu. Bu başarıda Şekerpınar fabrikasında üretilen ve Ekim, Kasım, Aralık aylarında 6 bin 623 adet satılan Civic Sedan'ın etkisi büyük oldu.
      Honda 2016 yılında tüm ürün gruplarıyla etkin bir performans sergilerken özellikle HR-V, Jazz ve Civic modellerinin satış performansı dikkat çekiyor. Honda HR-V Avrupa ve EFTA* ülkelerinde 34.921 adetlik bir satış performansına imza atarken, Jazz satışları bir önceki yıla oranla yüzde 26 artarak 39.613 adet ve yeni Type R modelinin sağlamış olduğu ivme ile Civic ürün gamı satışları ise yüzde 4,9 artarak 47.300 adet olarak gerçekleşti.
      Honda, İngiltere, Almanya, Fransa, İtalya ve İspanya olmak üzere Avrupa'nın en önemli beş pazarında da büyüme kaydetti. En büyük büyümeyi yüzde 98 ile İtalya pazarında kaydeden Honda yüzde 47,7 ile Finlandiya, yüzde 38,6 ile Portekiz ve yüzde 58,1 ile Romanya olmak üzere diğer Avrupa ülkelerinde de büyüdü.
    • Mümin
      Yazan: Mümin
      Honda, Ford, Rolls-Royce, Mercedes-Benz ve Tesla'yı geride bırakarak Google'ın Amerika'nın önde gelen otomotiv markaları listesinin başında geldi.

      Google'ın en çok aranan isimlerden aldığı sonuçları karşılaştırdığı 2015 listesinden farklı olarak, Google Trends 2016 listesinde, arama trafiğinde en belirgin ve sürekli artış gösteren, en yüksek öneme sahip isimler sıralandı. Honda ile ilgili anahtar kelimeler arasında özellikle güncellenmiş 2017 CR-V modeli için yapılan aramalar zirve yaptı, bunu 2017 Pilot, 2017 Civic, 2017 Accord ve 2017 HR-V anahtar kelimeleri takip etti. İkinci sıradaki Mercedes-Benz yıl boyunca tutarlı kaldı ve Florida ve Georgia'da özellikle popüler bir anahtar kelime oldu.

      Üçüncü sırada ise, Mart ayının sonlarında Model 3'ün lansmanını takiben popülaritesi büyük bir hız kazanan Tesla yer aldı. Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, elektrikli otomobilleri seven Kaliforniya eyaleti Tesla'yı en çok arayan eyalet oldu.

      Listede Volvo dördüncü, Lamborghini beşinci sırada yer aldı. Skrillex ve Rick Ross tarafından Purple Lamborghini'nin piyasaya sürülmesinin ardından İtalyan otomobil üreticisi Lamborghini için yapılan aramalar zirveye ulaştı.

      ABD'de bu yıl en çok aranan 10 otomobil markası listesinde Ford, Jaguar, Bentley, Maserati ve Rolls-Royce da yer aldılar.
       
      Listenin ilk onu şu şekilde:
      1. Honda
      2. Mercedes-Benz
      3. Tesla
      4. Lamborghini
      5. Volvo
      6. Ford
      7. Jaguar
      8. Bentley
      9. Maserati
      10. Rolls-Royce
       
      Kaynak
×
×
  • Yeni Oluştur...