Jump to content
h_sahin

SKYACTIV Mazda 3'e LPG Taktırma Aşamasındayım

Tavsiye Edilen Mesajlar

h_sahin    38
h_sahin

Arkadaşlar herkese merhaba , hepimiz biliyoruz ki araçlarımız gayet az yakıyor fakat önümüzdeki ders döneminde doktora çalışmalarımdan dolayı haftada 1300 km yol gideceğim ki aylık 5.200 yapıyor ve bu bir sene sürecek dolayısıyla en kötü 50-60.000 km yol yapmam gerekmekte.

Lpg şart oldu :) Araştırmalarım sonucu birtek Prins in DLM modeli uyuyormuş bizim skyactivlere.

Direkt lpg ile çalışıyormuş kesinlikle hiçbir koşulda devirde benzin tüketimi olmuyormuş.

Araç üzerinde delme etme yapılmıyormuş, bu DLM denilen sistem aracın kendi enjektörleri vs vs kullanıyormuş.

Fiyat olarak yüksek gelse de , sıradan lpg sistemlerine oranla daha fazla tasarruf sağlıyormuş.

Ortalama 0.25-0.30 kuruş yakan aracım bu sistemde 15 kuruşa kadar düşecek ki 50.000 kmde sistemin parasını çıkarıyorum.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir    2.493
Mehmet Özdemir

haydi hayırlısı bakalım. maliyeti yüksek demişsiniz ama ne kadara mal olacağını yazmamışsınız.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
h_sahin    38
h_sahin
6 dakika önce, Mehmet Özdemir :

haydi hayırlısı bakalım. maliyeti yüksek demişsiniz ama ne kadara mal olacağını yazmamışsınız.

7.500 Tl lpg kitinin fiyatı. Bu arada bahsettiğim kit obd cihazından kendi ayarını kendi yapıyormuş yani subap yakma sorunu yok.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    3.644
Burak

Kit fiyatı cidden pahalı imiş. Şu anki sarfiyat ve LPG deki kazancın ile 7.500 TL yi ne zaman amorti ediyorsun hesapladın mı ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.352
İlhan
24 dakika önce, emregc :

Polonyalıya güvenip de bence girmeyin bu işe,  yüksek sıkıştırmalı motor patlar matlar hiç olmadı ilave ağırlıktan dolayı performansı mutlaka  düşer , 7500 tl de çok paraymış , 2 el az yakan bir dizel otomatik alınabilir  belki bu paralara..

+1

Aynı fikirdeyim. Türkiye'de daha bu işi yaptıran yok, siz bir ilk olacaksınız. Lpg zaten riskli bir işe, söz konusu skyactiv olunca risk dahada arttırıyor. Ülkemizde daha taktıran olmadığından bir yaşanmışlık, bir tecrübe söz konusu değil.

7500 lira çok ciddi bir rakam. Emre'nin dediği gibi düşük hacimli dizel bir otomobil alıp binmek daha mantıklı.

7500/3.76=1995 Litre mazot yapar

Karmada 5-5,5 litre yakan bir otomobille 36-40 Bin km arası yol yaparsınız. 7500 lira bir kerede cebinizden çıkmamış olacak. 

Bu süreçte kendi aracınız haricinde, hiç bir şekilde alternatif bir ulaşım imkanınız yok mu ? 

Sizin taraftan da düşünüyorum, bir yönden sizde haklısınız. Ama 1 veya 2.nesil Mazda 3 olsa hiç düşünmeyin taktırın derim. Ama Skyactiv şu an için kapalı kutu bizim ülkemizde..

Hayırlısı olsun..

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Anilcanatan    74
Anilcanatan

Bu konuda mutlaka Mazda' dan görüş alın derim skyaktiv motorlar hepimizin bildiği üzere yüksek sıkıştırma oranlı (hatta piyasadaki en yüksek sıkıştırma oranlı) motorlar ve bu motorların yüksek sıkıştırmadan kaynaklanan dezavantajları için ( vuruntu vb.) hassas önlemler ( egzoz manifoldunun kanallarını uzatarak) alınarak inceliklerle tasarlanmış bir motor ve hatta bir sonraki nesil motorlarda sıkıştırmayı 18:1 oranına getirip bujiye her zaman ihtiyaç duymayan neredeyse dizel prensibiyle çalışan benzinli motor yapacak mazda. Bütün bunları anlatmam şu sebeptendir ki bu kadar ince düşünmüş, kafa yormuş, herkesten farklı ve riskli bir şey denemiş firma mutlaka size bu konuda bir tavsiyede bulunacaktır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
h_sahin    38
h_sahin

İlk iletide paylaştığım üzere yurtdışında taktıranlar var ve baya bir araştırdım şikayet olanına rastlamadım. Direkt injeksiyon olduğu için yüksek Lpg sistemlerini fiyatı. Prinsin kendi ülkesindeki sitesine baktığımda uygun araçlar listesinde mazda skyactiv bulunuyor hem 1.5 hemde 2.5l motorada uygunmuş. 

 

2 saat önce, anilcanatan :

Bu konuda mutlaka Mazda' dan görüş alın derim skyaktiv motorlar hepimizin bildiği üzere yüksek sıkıştırma oranlı (hatta piyasadaki en yüksek sıkıştırma oranlı) motorlar ve bu motorların yüksek sıkıştırmadan kaynaklanan dezavantajları için ( vuruntu vb.) hassas önlemler ( egzoz manifoldunun kanallarını uzatarak) alınarak inceliklerle tasarlanmış bir motor ve hatta bir sonraki nesil motorlarda sıkıştırmayı 18:1 oranına getirip bujiye her zaman ihtiyaç duymayan neredeyse dizel prensibiyle çalışan benzinli motor yapacak mazda. Bütün bunları anlatmam şu sebeptendir ki bu kadar ince düşünmüş, kafa yormuş, herkesten farklı ve riskli bir şey denemiş firma mutlaka size bu konuda bir tavsiyede bulunacaktır.

An itibariyle mesaj attım Mazda customer services a bakalım ne cevap verecekler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak    3.644
Burak
4 saat önce, h_sahin :

50.000 Km

İlk mesajda söylemişsin de gözümden kaçmış ;) 1 senede amorti edeceksen yatırım yapmaya değer. Tabii satmazsan ;) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
h_sahin    38
h_sahin
2 dakika önce, Burak :

İlk mesajda söylemişsin de gözümden kaçmış ;) 1 senede amorti edeceksen yatırım yapmaya değer. Tabii satmazsan ;) 

 Araç şu an ilanda bakalım arayan eden tek tük varda satılmazsa mecburen taktıracağım lpg yi. 323ler bile halen ortalıkta geziyor şekli şemali günümüz çoğu arabasından güzel ki bu durumda lpg de olursa bi 20 sene binerim sanırım :) evladiyelik :)))

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Teknisyen    152
Teknisyen
1 saat önce, m2hamid :

50binde amorti edecek bir sistem cok pahali bence...

Bence de senede 50-60 bin yapacaksa ve uzun süre elinde bu kilometreleri yaparak tutacaksa çok mantıklı..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
h_sahin    38
h_sahin

Arkadaşlar herkese merhaba. skyactiv'e sadece prins dlm yani sıvı sistem oluyor diye bilmekteydim fakat brc bayisiyle görüştüğümde 3.000 liralık sdi isimli bir kitlernin uyduğunu söylediler.

İsmini vermeyeyim reklam olmasın ama Ankarada meşhur bilinen bir bayi Mazda 6 ve Mazda 3 skyactiv e montaj yaptığını fotoğraflarınında olduğunu ve hiçbir sıkıntı çıkarmadığını söyledi.

Montajı iki gün aürüyormuş ve araç geldiğinde aracın beynini söküp kod doğrulaması yapmaları gerekiyormuş.

Mevcut koşullar gözönüne alındığında 7.500 Tl Prins  DLM mi yoksa 3.000 Tl Brc Sdi mi ?

Görüşlerinizi bekliyorum.

 

Teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Horizon05    36
Horizon05

brc bayisi sistemin adını söylemedi ama banada takılıyor fakat her rolantiye geçtiğinde 10 saniye benzinde çalışır dedi sizede böyle bişey söylendimi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.352
İlhan
11 saat önce, h_sahin :

Arkadaşlar herkese merhaba. skyactiv'e sadece prins dlm yani sıvı sistem oluyor diye bilmekteydim fakat brc bayisiyle görüştüğümde 3.000 liralık sdi isimli bir kitlernin uyduğunu söylediler.

İsmini vermeyeyim reklam olmasın ama Ankarada meşhur bilinen bir bayi Mazda 6 ve Mazda 3 skyactiv e montaj yaptığını fotoğraflarınında olduğunu ve hiçbir sıkıntı çıkarmadığını söyledi.

Montajı iki gün aürüyormuş ve araç geldiğinde aracın beynini söküp kod doğrulaması yapmaları gerekiyormuş.

Mevcut koşullar gözönüne alındığında 7.500 Tl Prins  DLM mi yoksa 3.000 Tl Brc Sdi mi ?

Görüşlerinizi bekliyorum.

 

Teşekkürler.

Konunuz forumdaki güncel mevcut konu ile birleştirilmiştir. Öncesinde de şöyle bir konumuz vardı.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.352
İlhan
31.08.2016 at 00:17, h_sahin :

Arkadaşlar herkese merhaba. skyactiv'e sadece prins dlm yani sıvı sistem oluyor diye bilmekteydim fakat brc bayisiyle görüştüğümde 3.000 liralık sdi isimli bir kitlernin uyduğunu söylediler.

İsmini vermeyeyim reklam olmasın ama Ankarada meşhur bilinen bir bayi Mazda 6 ve Mazda 3 skyactiv e montaj yaptığını fotoğraflarınında olduğunu ve hiçbir sıkıntı çıkarmadığını söyledi.

Montajı iki gün aürüyormuş ve araç geldiğinde aracın beynini söküp kod doğrulaması yapmaları gerekiyormuş.

Mevcut koşullar gözönüne alındığında 7.500 Tl Prins  DLM mi yoksa 3.000 Tl Brc Sdi mi ?

Görüşlerinizi bekliyorum.

 

Teşekkürler.

Ne yaptınız @h_sahin bey. Aracı sattınız mı ? Yoksa Lpg'yi taktırıp, kırbacı vura vura biniyor musunuz ? :)

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Exe
      Yazan: Exe
      Slm
      En sorunsuz kitlerden biri olan prins silverline takılı 2011 sedan impressive aracımda, yolda giderken gaza hafif bastığımda motor bölümünden özellikle sağdan hışırtı şeklinde bir ses geliyor. Sanki sıvı bir şeyden hava geçer gibi ama çok hızlı. Hani Turbo üflemesi gibi ama daha ince ve tiz.  Tabi yanında hafif uğultu da var. Benzine geçince hiçbir sorun yok. Prins servisine gittim ne arıza kodu ne de ışığı var. Usta geçinen zevat 2 gün bizde kalsın inceleyelim dedi.Herif sanki motor sökecek.  Hepi topu regülatör enjektör depo... Bilgisayara zor bağlattım...
      Neyse bu bir şey anlamadı dedim Maslak sanayide başka bir prins bayisine gittim, o da bir şey olmaz,devam et  dedi... Ama ses rahatsız edici boyutta. 
      Arkadaşlar böyle bir sorunla karşılaşıp çözüm bulan var mı? Yoksa lpg yi mi söktürsem? 
      Regülatör olsa geç çalışır, suyunda gaz kokar, bunda yok. 
      Enjektörler olsa tekleme yapar rolanti bozar, çekiş düşer,  bunda o da yok

       
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      İkinci El Mazda 3 veya Mazda 6 almayı düşünüyorsanız ve tercihiniz LPG takılı olanlar ise dikkat edilmesi gereken bazı hususlar var.
       
       
      .Günümüzde otomobil sahiplerini en çok zorlayan hususlardan biri de benzin sarfiyatına bağlı olarak yükselen yakıt masrafları.
       
      Bu masraf, araçlarını çok kullanmayan insanlar için kabul edilebilir seviyelerde olsa da araç sahipleri araçlarını daha fazla kullanmaya başladıkça ciddi bir sorun haline gelebiliyor.
       
      Bu sebeple insanlar son 10 küsür yıldır araçlarına LPG taktırmaya veya araç alırken LPG'li araçları tercih etmeye başladılar. Her ne kadar tercih etmeseler de Mazda Tutkunları da araçlarına olan düşkünlükleri ile cüzdanları arasında sıkışıp bu yönde tercih kullanmaya başladılar.
       
      Biz de bu sürecin tam ortasında yer aldık ve konu ile alakalı bir çok sorulara maruz kalıp bunlara yanıt vermeye çalıştık.
       
      Bu yazı ile istedik ki bundan sonra LPG'li Mazda3 veya Mazda6 araç alacak olan arkadaşlar aşağıda belirttiğimiz hususlara dikkat ederek araçlarını alsınlar ve bazı riskleri , püf noktaları öğrensinler.
       
      LPG li Mazda3 - Mazda6 Alırken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
      Mazda3 ve Mazda6 ların LPG sistemine hassas bir motor yapısı vardır. Bunun en başta bilinmesi ve kabul edilmesi gerekir. Gerçek kullanıcılardan alınan geri dönüşler çerçevesinde edindiğimiz izlenim LPG takılmış bir Mazda3 veya Mazda6'nın motoru LPG takıldıktan 50.000 km sonra problem çıkartmaya başlayabileceğidir. Kişinin kullanımı , karışımın kalitesi, bakım gibi etkenler bu mesafeyi artı veya eksi yönde etkileyebilir ama genel izlenim bu yöndedir. Yukarıda bahsi geçen problem kendini silkeleme, motor çekişinde düşüş, yakıt sarfiyatında artış gibi belirtilerle göstermektedir Bu şikayetlerden sonra yapılan incelemeler genelde motorun egzoz sübaplarında deformasyon olduğu yönünde bilgi verilmesi ile sonuçlanmaktadır Bu işlemin maaliyeti, şehir, kullanılan malzeme, işçilik değişkenlerine bağlı olarak 2014 yılı rakamlarına göre 1000 - 3000 TL arasında değişmektedir. Bu sebeple LPG'li Mazda3 veya Mazda6 alırken ;
      LPG'nin hangi km de takıldığına Aracın kaç km dir LPG li kullanıldığına LPG sisteminin bakımlarının düzgün yapılıp yapılmadığına dair bilgileri alın Bunlara ek olarak motorun o andaki durumunu daha iyi belirlemek için motora kompresyon testi yaptırın. Bu testte elde edilmesi gereken değerlere ulaşmak için tıklayın Eğer motorunuzdaki kompresyon değerleri düşmüş veya düşük seviyeye yaklaşmışsa yukarıda belirttiğimiz probleme yakınsınız demektir. Yukarıda belirttiğimiz hususlarda elde ettiğiniz bilgiler neticesinde araç alımı ile ilgili son karar elbette sizlere aittir.
       
      Üyelerimizin bir kısmı hiç tercih etmez iken bir kısmı olası bir problem yaşayana kadar elde edeceği kârın olası masraftan çok daha fazla olduğunu belirterek riski göze almaktır.
       
      Bizim burada amacımız her zaman olduğu gibi şeffaf bir biçimde bazı konuları sizlerin bilgisine sunmaktır.
       
      Yukarıdaki bilgilere eklemek istediğiniz bir husus olursa yorumlara yazmanız yeterli olacaktır.
    • azizbalci
      Yazan: azizbalci
      arkadaşlar 2010 mazda 3 hb otomatik sizce hangi marka ve çeşit lpg kiti taktırmalıyım.önerilerinizi bekliyorum...
    • rubin
      Yazan: rubin
       
      Merhaba arkadaslar... 1 ay once 2012 model otamatik sanzumanli Guzuma 36bin km de brc my11 lpg kit taktirdim.. lpg montaji konusunda hibbir sikintim yok.. yakit tasarrufu %50 gibi.. bugun de 40 bin km bakimini yaptirdim.. lakin otomatik sanzumanda lpg den dolayi yag sizintisi oldugunu farkettim.. lpg sonrasi boyle bir olay yasayan var mi ? Ustam şanzıman yag cubugundan buharlasma yaptigini ve benzindeki performansi yakalayamadigi icin daha cok zorlandigindan yag attigini soyledi.. bu durumu yasayan var mi.. varsa çözümü nedir..
      GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
       
    • Quattro
      Yazan: Quattro
      Arkadaslar merhaba hepinizin bayrami mubarek olsun. Soyle bir sorunum var bayram oncesi aracima atiker atikfast modelini taktirdim. Aracimda gazda giderken kendi kendine gaz kesme olayi oluyor. Ornegin 3000 devirde giderken birden 2500 devire dusup tekrar yukseliyor ve performansta hissedilir derecede dusus var. Benzide giderken bu sorun olmuyor. Su anda bayramdan dolayi lpgyi takan yer kapali. Sizce sorun neyden kaynaklaniyor olabilir?

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×