Jump to content

1.Nesil Mazda 3 AT Geri Vites Geçişte Zorlanma ve Tak Diye Bir Ses Gelmesi


PiMan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

1 nesil mazda 3 2006 hb otomatik aracımda yakın zamanda double teyp taktırdım. Bugün bindigimde geri vitese geçişlerde sert bir geçiş oluyor. Sanki tak diye bir ses geliyor. Sebep ne  olabilir acaba???

Double teyp de geri görü görüş kamerası mevcut onunla alakali olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracınız kaç km de şimdiye kadar şanzıman yağı değiştimi? 

Düz bir zeminde vites boşta ve ayağınız frende olsun geriye takın ve tam olarak geri geçmeden freni asla bırakmayın gene yapıyorsa geçmiş olsun selenoid valf (hidrolik beyin) gitmiş.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Yokuş yok normal düz bir zeminde oluyor bu anlattıklarım. Bakimlarini 3000 km oncr yaptirdim ama yarın srkn arkadaşın bahsettiği mevzuya bakacağım. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

43 dakika önce, PiMan :

 Yokuş yok normal düz bir zeminde oluyor bu anlattıklarım. Bakimlarini 3000 km oncr yaptirdim ama yarın srkn arkadaşın bahsettiği mevzuya bakacağım. 

Bakımlarını derken neyi kastediyorsunuz? Şanzıman bakımı olmaz sadece yağ değişir.

Unutmayın,N de iken ayak frende R ye alın sürekli ayak frende olacak frenden bırakmayacaksınız.2 3 kez tekrarlayın her seferinde rahatsız edici vuruntu oluyorsa geçmiş olsun.

Araç km sini sormuştum ve şanzıman yağı değişip değişmediğini,değiştiyse fabrikasyon yağı kaç km sonra değiştirdiniz?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Daima frende vites geçişi yapiyorum. Araç 138.000 de şimdi baktım yağ değişmemiş. Yarın bakayım ilk olarak yağ değişimini yaptırayim. Peki yağ değişiminde dikkat edilmesi gereken yani püf noktası varmı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 dakika önce, PiMan :

Daima frende vites geçişi yapiyorum. Araç 138.000 de şimdi baktım yağ değişmemiş. Yarın bakayım ilk olarak yağ değişimini yaptırayim. Peki yağ değişiminde dikkat edilmesi gereken yani püf noktası varmı?

Araç 138.000 km de ve halen yağ değiştirmemişsiniz inanılır gibi değil.Şanzımana bir kastınız var gibi,kaldıki olan olmuş.Çok azda olsa halen bir umut var.Otomatik şanzıman yağı değişimi çok önemli ve hassas bir konu bazı püf noktaları var.öyle eski yağı boşalt yenisini koy ile olmuyor.İlk önce servis kitapçığında yazan şanzıman yağı özelliği ve kuru ikmal litresini rica edebilirmiyim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, PiMan :

Başayar yetkili servisi yazlık bakiminda sanziman yağ değişimine gerek yok demişse sen için rahat bir şekilde binmezmisin...

Hayır içim rahat binmem.Oradaki usta (cık) aracınızın şimdiye kadar hiç şanzıman yağı değişmediğini bilmiyordur,eğer 138.000 km dir yağ değişmediğini bildiği halde gerek yok diyorsa o kişiyi servisten uzaklaştırmak gerek gelen her araç için çok büyük bir risk taşıyor.Birbirlerine sürtünerek hareket eden aksamların en büyük dostu kendileri için üretilmiş ve taze yağlardır.Nasılki motorunuzun yağını 10.000 km de bir değişiyorsak şanzımanda aynı şekilde değiştirmeliyiz 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

57 dakika önce, Srkn :

Hayır içim rahat binmem.Oradaki usta (cık) aracınızın şimdiye kadar hiç şanzıman yağı değişmediğini bilmiyordur,eğer 138.000 km dir yağ değişmediğini bildiği halde gerek yok diyorsa o kişiyi servisten uzaklaştırmak gerek gelen her araç için çok büyük bir risk taşıyor.Birbirlerine sürtünerek hareket eden aksamların en büyük dostu kendileri için üretilmiş ve taze yağlardır.Nasılki motorunuzun yağını 10.000 km de bir değişiyorsak şanzımanda aynı şekilde değiştirmeliyiz 

Katılıyorum ve ilave ediyorum o kişiyi servisten gönderirken de ağzını, burnunu kolunu bacağını bir yerlerini kırarak göndereceksin ki sözüm sana bir daha ustalık yapamasın!! :D

Bazı şeyler vardır ki, servisin/ustanın insiyatifine bırakılmaz. Onlardan biriside motor/şanzıman yağıdır. Manuel vitesli aracımın en son şanzıman yağı 105 bin km'de değişti. Maliyeti 125 lira idi...2015-Ekim ayında değişti. Daha öncesinde 50-60 bin km arası bir bakımda benim isteğimle değiştirilmişti..

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İnanin 800 tl verdim servise. Şunu gördüm. Zorunlu olarak yapılması gereken bakimlarini bunun içinde sanziman yağı değişimi de olduğunu biliyorum ama servis bunlardan öte ekstra yok yağ kanal temizleme yok gaz ile alakali yeni bir sistem gelişti onun da takalim mi yok yeni gaz filtresi geldi onu da takalım mi demekten zorunlu yapacağı işleri savsaklar oldu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

39 dakika önce, PiMan :

İnanin 800 tl verdim servise. Şunu gördüm. Zorunlu olarak yapılması gereken bakimlarini bunun içinde sanziman yağı değişimi de olduğunu biliyorum ama servis bunlardan öte ekstra yok yağ kanal temizleme yok gaz ile alakali yeni bir sistem gelişti onun da takalim mi yok yeni gaz filtresi geldi onu da takalım mi demekten zorunlu yapacağı işleri savsaklar oldu.

Şanzıman yağınız çok acil şekilde değişmesi gerekiyor hemde çok acil mümkünse değiştirene kadar binmeyin aracınıza hidrolik beyin look up sürgüsü daha fazla zarar görmesin.Şimdilik yazamıyorum akşama doğru detaylı bir şekilde şanzıman yağ değişimini anlatacağım uygulatmanız sizin yararınıza olacaktır. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Benzer vuruntu yillar onceki 2001 model otomatik mazda 323umde oluyordu hatta 1den 2ye gecerken de vurmaya başlamıştı zamanla..ben de bi sanziman ustasina gidip gostermistim..

Usta bana şanzıman beynini değiştirip bi deneyelim dedi..yağını filan boşaltıp elindeki çıkma bi beyni taktı sonra kapatip ayni yağı doldurdu..denedik..durum ayni..

Ustaya 40 lira verip döndüm eve..
3-5 gun içinde normale döndü ve tuhaf bir şekilde cok konforlu bir hal aldi sanziman :)

Sonra farkli sehirde olduğumuz icin o ustayi arayip helallik aldim filan.. ;)

Mazda, aşkın kaportaya bürünmüş halidir..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Hope
      Yazan: Hope
      Merhaba arkadaşlar, 2015 model cx-3 aracım var. 100.000 km bakımı geldi ve yetkili servis yüzbin bakımında şanzıman yağının değişmesi gerektiğini ücretinin yaklaşık 4.300 TL. olduğunu, istemezsem değitirmeyebileceğimi söyledi. Servisfix'e fiyat almak için gittim ve mazdanın şanzıman yağının ömürlük olduğunu, değiştirmenin ggerekli olmadığını söyledi. Bu konuda net bir bilgi varmıdır yardımcı olursanız sevinirim. Herkese kazasız, zevkli sürüşler..
    • hucan84
      Yazan: hucan84
      Arkadaşlar 1. nesil mazda 3 2005 model 62.000 km otomatik  LPG li aracımda şöyle bir problem var vites D de iken ilerledikten sonra durup R ye takınca gaza bastığım anda vuruntu şeklinde bir ses geliyor. Ustaya baktırdım motor veya şanzıman kulaklarında bir problem olmadığını söyledi. Bu problemi her zaman yapmıyor aniden durup R ye takıp hemen gaza basınca yapıyor  daha önce bu sorunla karşılaşan var mı? Bu arada 55.000 km de şanzıman yağı değişti. Şimdiden teşekkürler.
    • OğuzY
      Yazan: OğuzY
      Merhaba değerli arkadaşlar.
      2012 model Mazda 3 aracım otomatik şanzıman ve 74.000 km. Aracın ilk sahibiyim, ilk günden beri kontrollü ve sakin sürmekteyim. Trafik ışıklarına yaklaşırken, viraja girerken veya yavaşlamam gerekirken frenden önce vitesi manuele alıp çok zorlamayacak şekilde vites küçültüp hız kesmeyi alışkanlık edinmiştim.  Ancak bir aydır manuelde vites küçültmede sorun yaşamaya başladım; vites bazen küçüldü, bazen küçülmedi. Bir haftadır ise artık hiç küçültemiyorum. Drive modunda ya da D-N-R-P geçişlerinde hiçbir sorun, sarsma yaşamıyorum. 2 gün önce de motor ikaz ışığı yandı.
      Sizlere birkaç sorum olacak;
      Bu soruna benim kullanım şeklim mi sebep oldu? Yani yavaşlamak için fren öncesi vites küçültme uygulamanın bir sıkıntısı olabilir mi? Motor ikaz ışığı vites küçültmede yaşadığım bu sorun sebebiyle mi yandı? Viteste yaşadığım sorun tam olarak nedir, neden kaynaklanıyor? Tamiri için yetkili servis mi yoksa işinin ehli bir özel servis mi önerirsiniz? (Bursa'da ikamet ediyorum; usta tavsiyelerine açığım.) Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
    • Kaan Hoca
      Yazan: Kaan Hoca
      Herkese hayırlı pazarlar, öncelikle uzun süre forumdan uzak kalıp bilgi paylaşımında bulunmadığım için mazda severlerden özür diliyorum.
      geçen ay arkadan bir araç çarpması sonucu 2010 bl kasa mazdam bagaj kapağı vs. değişim gerektiği söylenerek pertte çıkarıldı bende bu süreçte bm kasalara yöneldim. Hikaye kısmımı tamamladığıma göre konuma döneyim malum piyasa su an oldukça yüksek ve bakım tamir işleri de ona paralel olarak yüksek. Forumda okuduklarım kadarı ile bm kasaların skyaktive şanzımanlarda sorunlar olduğu yönünde bir algı oluştu. 5 yıldır keyifle ve sorunsuzca kullandığım bl kasadan sonra Bm kasa konusunda bilgisi olanların konuyla ilgili bilgi ve düşüncelerini paylaşmalarını beni ve benim gibi düşüncelere sahip zihinlerindeki karışıklığı gidermelerini rica ediyorum. 
    • Burak
      Yazan: Burak
      @Tarahumara ile geçenlerde uzunca sohbet ettik. Aşağıdaki Düşük voltajlı akü konusunu konuşurken şanzımandaki bazı titremelerin de bununla ilintili olduğunu fark ettiğinden bahsetti.
      Olay bende kısaca şöyle gelişiyor.
      Araç ile yola çıkıyorum her şey normal. Araç ısındıktan sonra bir ışıkta durup beklerken şanzımanın titrediğini hissediyorum. Boşa alınca geçiyor doğal olarak ama bu durumla her zaman karşılaşmıyorum, zaman zaman dikkatimi çekiyor.
      Ömer benzer bir durumun kendisinde de olduğunu ama akü değiştikten sonra problem kalmadığını söyledi.
       
×
×
  • Yeni Oluştur...