Jump to content
PiMan

1.Nesil Mazda 3 AT Geri Vites Geçişte Zorlanma ve Tak Diye Bir Ses Gelmesi

Tavsiye Edilen Mesajlar

PiMan    4
PiMan

1 nesil mazda 3 2006 hb otomatik aracımda yakın zamanda double teyp taktırdım. Bugün bindigimde geri vitese geçişlerde sert bir geçiş oluyor. Sanki tak diye bir ses geliyor. Sebep ne  olabilir acaba???

Double teyp de geri görü görüş kamerası mevcut onunla alakali olabilir mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir    2.531
Mehmet Özdemir

park ettiğiniz yer yokuş mu? park ederken, frene basıp el frenini çekme yöntemini kullanmazsanız, ses ve sert geçiş normaldir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Srkn    192
Srkn

Aracınız kaç km de şimdiye kadar şanzıman yağı değiştimi? 

Düz bir zeminde vites boşta ve ayağınız frende olsun geriye takın ve tam olarak geri geçmeden freni asla bırakmayın gene yapıyorsa geçmiş olsun selenoid valf (hidrolik beyin) gitmiş.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
PiMan    4
PiMan

 Yokuş yok normal düz bir zeminde oluyor bu anlattıklarım. Bakimlarini 3000 km oncr yaptirdim ama yarın srkn arkadaşın bahsettiği mevzuya bakacağım. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Srkn    192
Srkn
43 dakika önce, PiMan :

 Yokuş yok normal düz bir zeminde oluyor bu anlattıklarım. Bakimlarini 3000 km oncr yaptirdim ama yarın srkn arkadaşın bahsettiği mevzuya bakacağım. 

Bakımlarını derken neyi kastediyorsunuz? Şanzıman bakımı olmaz sadece yağ değişir.

Unutmayın,N de iken ayak frende R ye alın sürekli ayak frende olacak frenden bırakmayacaksınız.2 3 kez tekrarlayın her seferinde rahatsız edici vuruntu oluyorsa geçmiş olsun.

Araç km sini sormuştum ve şanzıman yağı değişip değişmediğini,değiştiyse fabrikasyon yağı kaç km sonra değiştirdiniz?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
PiMan    4
PiMan

Daima frende vites geçişi yapiyorum. Araç 138.000 de şimdi baktım yağ değişmemiş. Yarın bakayım ilk olarak yağ değişimini yaptırayim. Peki yağ değişiminde dikkat edilmesi gereken yani püf noktası varmı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Srkn    192
Srkn
9 dakika önce, PiMan :

Daima frende vites geçişi yapiyorum. Araç 138.000 de şimdi baktım yağ değişmemiş. Yarın bakayım ilk olarak yağ değişimini yaptırayim. Peki yağ değişiminde dikkat edilmesi gereken yani püf noktası varmı?

Araç 138.000 km de ve halen yağ değiştirmemişsiniz inanılır gibi değil.Şanzımana bir kastınız var gibi,kaldıki olan olmuş.Çok azda olsa halen bir umut var.Otomatik şanzıman yağı değişimi çok önemli ve hassas bir konu bazı püf noktaları var.öyle eski yağı boşalt yenisini koy ile olmuyor.İlk önce servis kitapçığında yazan şanzıman yağı özelliği ve kuru ikmal litresini rica edebilirmiyim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir    2.531
Mehmet Özdemir

Mazda 3 otomatik şanzıman yağ değişimi konumuzu bir aratın forumda

HTC One_M8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
PiMan    4
PiMan

Başayar yetkili servisi yazlık bakiminda sanziman yağ değişimine gerek yok demişse sen için rahat bir şekilde binmezmisin...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Srkn    192
Srkn
1 saat önce, PiMan :

Başayar yetkili servisi yazlık bakiminda sanziman yağ değişimine gerek yok demişse sen için rahat bir şekilde binmezmisin...

Hayır içim rahat binmem.Oradaki usta (cık) aracınızın şimdiye kadar hiç şanzıman yağı değişmediğini bilmiyordur,eğer 138.000 km dir yağ değişmediğini bildiği halde gerek yok diyorsa o kişiyi servisten uzaklaştırmak gerek gelen her araç için çok büyük bir risk taşıyor.Birbirlerine sürtünerek hareket eden aksamların en büyük dostu kendileri için üretilmiş ve taze yağlardır.Nasılki motorunuzun yağını 10.000 km de bir değişiyorsak şanzımanda aynı şekilde değiştirmeliyiz 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
İlhan    5.532
İlhan
57 dakika önce, Srkn :

Hayır içim rahat binmem.Oradaki usta (cık) aracınızın şimdiye kadar hiç şanzıman yağı değişmediğini bilmiyordur,eğer 138.000 km dir yağ değişmediğini bildiği halde gerek yok diyorsa o kişiyi servisten uzaklaştırmak gerek gelen her araç için çok büyük bir risk taşıyor.Birbirlerine sürtünerek hareket eden aksamların en büyük dostu kendileri için üretilmiş ve taze yağlardır.Nasılki motorunuzun yağını 10.000 km de bir değişiyorsak şanzımanda aynı şekilde değiştirmeliyiz 

Katılıyorum ve ilave ediyorum o kişiyi servisten gönderirken de ağzını, burnunu kolunu bacağını bir yerlerini kırarak göndereceksin ki sözüm sana bir daha ustalık yapamasın!! :D

Bazı şeyler vardır ki, servisin/ustanın insiyatifine bırakılmaz. Onlardan biriside motor/şanzıman yağıdır. Manuel vitesli aracımın en son şanzıman yağı 105 bin km'de değişti. Maliyeti 125 lira idi...2015-Ekim ayında değişti. Daha öncesinde 50-60 bin km arası bir bakımda benim isteğimle değiştirilmişti..

 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
PiMan    4
PiMan

İnanin 800 tl verdim servise. Şunu gördüm. Zorunlu olarak yapılması gereken bakimlarini bunun içinde sanziman yağı değişimi de olduğunu biliyorum ama servis bunlardan öte ekstra yok yağ kanal temizleme yok gaz ile alakali yeni bir sistem gelişti onun da takalim mi yok yeni gaz filtresi geldi onu da takalım mi demekten zorunlu yapacağı işleri savsaklar oldu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Srkn    192
Srkn
39 dakika önce, PiMan :

İnanin 800 tl verdim servise. Şunu gördüm. Zorunlu olarak yapılması gereken bakimlarini bunun içinde sanziman yağı değişimi de olduğunu biliyorum ama servis bunlardan öte ekstra yok yağ kanal temizleme yok gaz ile alakali yeni bir sistem gelişti onun da takalim mi yok yeni gaz filtresi geldi onu da takalım mi demekten zorunlu yapacağı işleri savsaklar oldu.

Şanzıman yağınız çok acil şekilde değişmesi gerekiyor hemde çok acil mümkünse değiştirene kadar binmeyin aracınıza hidrolik beyin look up sürgüsü daha fazla zarar görmesin.Şimdilik yazamıyorum akşama doğru detaylı bir şekilde şanzıman yağ değişimini anlatacağım uygulatmanız sizin yararınıza olacaktır. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
msinang    14
msinang

Benzer vuruntu yillar onceki 2001 model otomatik mazda 323umde oluyordu hatta 1den 2ye gecerken de vurmaya başlamıştı zamanla..ben de bi sanziman ustasina gidip gostermistim..

Usta bana şanzıman beynini değiştirip bi deneyelim dedi..yağını filan boşaltıp elindeki çıkma bi beyni taktı sonra kapatip ayni yağı doldurdu..denedik..durum ayni..

Ustaya 40 lira verip döndüm eve..
3-5 gun içinde normale döndü ve tuhaf bir şekilde cok konforlu bir hal aldi sanziman :)

Sonra farkli sehirde olduğumuz icin o ustayi arayip helallik aldim filan.. ;)

Mazda, aşkın kaportaya bürünmüş halidir..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Irmak
      Yazan: Irmak
      Gunaydinlar, aracimi geri vitese alirken bir tikirti sesi geliyor. Onceleri onemsemedim fakat git gide ses yukseldi ve gecisleri sarsinti olarak hissettiriyor. Umarim ciddi bir sorun cikarmaz, bu konuda fikri olan var mi?
    • İsmetoguz7
      Yazan: İsmetoguz7
      Merhabalar,
      Son birkaç aydır aracımda vitesi manuel moda aldığım zaman vites büyütme esnasında problem yaşıyorum. Vites küçültürken hiçbir problem yok ama vites büyütürken bir takılma oluyor. Vites büyütüyor ancak sanki birşeye takılıyor gibi vites kolu yerine gelme esnasında sanki iki adımda geliyor. Gelmesi gereken pozisyona iki hamlede geliyor ve bu gayet hissedilebilir seviyede. Herhangi bir ses veya motorda titreme vb bir problem yok. Fakat vites küçültürken tek hamlede yerine gelen vites kolu büyütürken bir noktada takılıyor sonra yerine geliyor. Bu normal midir? Havalar saoğuduğundan dolayı diyeceğim ancak vites küçültmede hiçbir problem yok. Bunu dememinsebebi bir ara bunu yapmamıştı onda da bir avmnin otoparkındaydık ve hava sıcaklığı normal seviyedeydi. Buna benzer sıkıntı yaşayan var mıdır? Görüşlerinizi paylaşabilir misiniz?
    • PiMan
      Yazan: PiMan
      1. Nesil Mazda3 2006 tüplü otomatik vites aracımda vitesi n den d ye alırken aracımda bir güç kaybı oluyor gibi ibre rölantiden daha az duruma geliyor. 1-2 kere de stop etmesine sebep oldu. Saygılar. 
    • Roxmarcell
      Yazan: Roxmarcell
      Merhaba arkadaşlar. Kasım 26'sında M3 aracımı satın aldım. başta çekincelerim vardı ama artık iyi ki de mazda almışım diyorum, eleştirilere kulak tıkıyorum. Siz değerli ve tecrübeli arkadaşlara bir kaç sorum olacak.
       
      Soru 1. 2005 mazda 3'te kullanılan şanzıman teknolojisi nedir? CVT olarak duymuştum bu şanzımanın çalışma prensibi nedir, arıza çıkarma ihtimalleri vs. var mıdır?
       
      Soru 2. Tiptronik şanzıman olduğu için yüksek eğimli yerlerde geri kaçırma oluyor ancak manuel kullanımda 2. vitese alınca bu sorun ortadan kalkıyor diye duydum. Peki bu durumda nasıl yapmalı yani araç bayır yukarı 2. viteste kalkmayacağına göre araca bir miktar gaz verip ayak gazda iken vitesi 1 alsak (geri kaçırma olayını sıfıra indirgemek için) şanzıman açısından sorun çıkarır mı? 
       
      Soru 3. aracı D seçeneğinde kullanırken 40-45 km hızlarda 3. vitese geçtiğini görüyorum. Dolayısıyla düşük devirde vites yükseltmiş oluyor. Bu bir arıza mıdır? Eğer normal ise yakıt tüketimine etkisi nasıldır?
       
      Saygılar.

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×