Jump to content

3. Nesil Mazda 3 SKYACTIV Sonunda LPG ile Buluştu


h_sahin
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

8 saat önce, ali yılmaz :

İyi günler;
Sizinde değerli yorumlarınızı bekliyoruz/um :D
ALLAH nasip ederse kardeşime 3 1.5 SkyActive-G Power Sense bir araç alma niyetim var, şu anda benim eski arabam yaris var onlarda, maddi durumlarından dolayı 1,33 benzinli araç bile günümüz şartlarında ekonomik olarak zorluyor onları. :( 

Eğer bu araçlara lpg takılabiliyor ve güzel tasarruf sağlanıyorsa çok sevinecek ve ciddi ciddi kardeşime bu arabayı alacağım nasipse...
Selamlarımla....

Merhaba. Şu anda araçta 1-2 problem var oda vitesle alakalı problem. Tahminimce yazılımla düzelecektir. İlk sıkıntı 2. vitesten 3. vitese geçişinde hissediyorsun. Diğer sıkıntı ise 5. viteseten 6. vitese geçmesi için ayağınızı hafiften çekmeniz gerek ama gaza çok hafif yüklenseniz bile tekrardan 5. vitese düşüyor. Kulakcıık veya manuel geçirmek gerkiyor o yüzden. Dediğim gibi büyük ihtimalle yazılımsal bir sorun benim araçtaki çünkü benzinde olmuyor.

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, ali yılmaz :

İşte maalesef geç kaldım onun için :(
Keşke ilk aldığımızda taktırsaydık..
ALLAH nasip eder arabayı yükseltirsem mazda ile, alır almaz taktırmak istiyorum..
Birde birşey sormak istiyorum işin bilenlerine..
2024 de dizeller trafikten men edilecekmiş emisyon muhabbetinden dolayı bu doğru mu???

Başka ülkelerde o. Türkiye için daha uzun yıllar süre var. 1980 lerden kalma duman bacasına sahip araçlar hala trafikteyken....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

59 dakika önce, smeagol :

Merhaba. Şu anda araçta 1-2 problem var oda vitesle alakalı problem. Tahminimce yazılımla düzelecektir. İlk sıkıntı 2. vitesten 3. vitese geçişinde hissediyorsun. Diğer sıkıntı ise 5. viteseten 6. vitese geçmesi için ayağınızı hafiften çekmeniz gerek ama gaza çok hafif yüklenseniz bile tekrardan 5. vitese düşüyor. Kulakcıık veya manuel geçirmek gerkiyor o yüzden. Dediğim gibi büyük ihtimalle yazılımsal bir sorun benim araçtaki çünkü benzinde olmuyor.

Acaba taktırdığınız yerdemi sıkıntı var? Yani bende sizin taktırdığınız yere gitsem aynı araçla aynı sıkıntıyı yaşarmıyım? Bunların bir hafızası yok mu? Daha önce şöyle olmuştu deyip bir tecrübe edinmiyorlar mı?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 dakika önce, ali yılmaz :

Acaba taktırdığınız yerdemi sıkıntı var? Yani bende sizin taktırdığınız yere gitsem aynı araçla aynı sıkıntıyı yaşarmıyım? Bunların bir hafızası yok mu? Daha önce şöyle olmuştu deyip bir tecrübe edinmiyorlar mı?

Yani taktırdığım yer Lovatonun Türkiye  distribütörü Damla lpg ve bildiğim kadarıyla en iyisi onlar. Her araçta farklı benim okuduğum kadarıyla. Örneğin bazı arkadaşların arabasında motor ışığı yanıyor bazılarında yanmıyor. Ama genel olarak herkes gibi bende memnunum. Benim sıkıntım böyle ufak sorunlarda Ankarada yaşamadığım için hemen gidip yaptıramam. Yoksa bende memnunum lpg sisteminden. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, smeagol :

Merhaba. Şu anda araçta 1-2 problem var oda vitesle alakalı problem. Tahminimce yazılımla düzelecektir. İlk sıkıntı 2. vitesten 3. vitese geçişinde hissediyorsun. Diğer sıkıntı ise 5. viteseten 6. vitese geçmesi için ayağınızı hafiften çekmeniz gerek ama gaza çok hafif yüklenseniz bile tekrardan 5. vitese düşüyor. Kulakcıık veya manuel geçirmek gerkiyor o yüzden. Dediğim gibi büyük ihtimalle yazılımsal bir sorun benim araçtaki çünkü benzinde olmuyor.

Sorunlar aynı mı bilmiyorum ama benzer olacağını düşünüyorum. Toyotaclubtr de de cvt şanzımanlı yarisinde lpg sonrası vuruntu yaşayan arkadaşlar var. Onlardaki sorun gaz ayarından kaynaklanıyormuş. O vuruntunun olduğu noktadaki lpg haritasından ötürü şanzıman vuruntu yapıyormuş. Belki sizdeki de benzer sorundur. Yolda ayar yaptılar mı? 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

22.11.2017 at 12:36, smeagol :

Merhaba. Şu anda araçta 1-2 problem var oda vitesle alakalı problem. Tahminimce yazılımla düzelecektir. İlk sıkıntı 2. vitesten 3. vitese geçişinde hissediyorsun. Diğer sıkıntı ise 5. viteseten 6. vitese geçmesi için ayağınızı hafiften çekmeniz gerek ama gaza çok hafif yüklenseniz bile tekrardan 5. vitese düşüyor. Kulakcıık veya manuel geçirmek gerkiyor o yüzden. Dediğim gibi büyük ihtimalle yazılımsal bir sorun benim araçtaki çünkü benzinde olmuyor.

Sorunun çözümü çok basit üstadım öncelikle eklediğim fotoya daha sonra buraya bakınız;

1- Bir adet lovato uyumlu lpg arayüz kablosu satın alınır.

2- Lovato Direkt Enjeksiyon programı ile LPG ecu'suna bağlantı yapılır.

3- Yuvarlak içine aldığım dairedeki topun bulunduğu yerdeki değere bakılır. Eklediğim fotoda bakınız ( 133)

4- Kare içine aldığım ltft ve stft değerlerine bakılır ve bu iki değer birbiriyle toplanır.

( fuel trim long -1,6 +  fuel trim short 0,8 = -0,8 )

5- Buradaki iki değerin toplamına göre üçüncü aşamadaki anlattığım topun olduğu yere tıklanır ( 133dü haritamızda) ve oraya  dördüncü  aşamadaki bulduğumuz değer çıkan sonuca göre "+" yada "-" olarak yüzdesel değer olarak girilir.

6- Benzinden farksız kusursuz rijit sürüşe kavuşulur.

 

Ben bütün değerlerimi sıfıra ayarladıktan sonra % 3 ile %5 arası zengin çalıştırıyorum benzinden farkı yok diyebilirim. Konu hakkında hiç bilgisi olmayanlar için ufak bir dipnot bu ekrandaki değerlere bakarken;

Ltft+Stft = +10 diyelim, aracınız yüzde 10 fakir çalışıyor.

Ltft +Stft = -10 diyelim , aracınız yüzde 10 zengin çalışıyor.

Peki ne faydası yada zararı var zengin yada fakir çalışmasının, oda ekteki fotoda mevcut.

 

mazdaclublpg harita.jpg

mazdaclublpg harita2.jpg

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

04.11.2017 at 19:54, h_sahin :

Benzinle çalışmak için tasarlanmış bir makineyi hiç tanımadığı bir yakıt türüyle çalışmaya zorluyoruz haliyle sıkıntılar olmuyor değil, ben aldığımdan beri bir kaç kez arıza lambam yandı daha sonra söndürdüler daha sonra yine yandı şeklinde baya bir sıkıntı çektim. Konuyu okuduysanız görmüşünüzdür bir adet lpg arayüz bağlantı kablosu aldım ayarlarımı nasıl yapacağımı netten öğrendim ve yaptım ki zor hiçbir şeyi yok vakit alıyor sadece,  çok şükür o günden beri ne arıza lambası ne çekişte ne gidişte sıkıntı yok maşallah diyeyim de :D

Açıkçası TR distribütöründe de taktırsanız başka bir yerde de taktırsanız sıkıntı olup olmaması tamamen şans fakat Lovato firması gayet ilgili alakalı bu yönüyle tavsiye ederim.

LPG taktıracağınız bayi ile önceden anlaşın, detaylı yol ayarı yapacaksanız buyurun takın diye.

Son olarakta şahsi fikrimi sorarsanız keşke arabayı aldığım gün taktırsaydım derim.

 

İyi geceler hocam nasılsın benim işi çözmedin daha :) şaka bir yana benim ışık hala bana göz kırpıyor biraz önce donanım haberde lovato başlığında ışığın yanması normal yazılım işinin yalan olduğunun yazıldığını görünce tepem attı uzun bir yazı yazdım görürsün sende bu ışık yanıp sönme olayını nasıl çözeriz varmı bir fikrin

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İyide size gönderdikleri yazılım değilki, _1306_ kodlu aracın orijinal haritasının %8-9 zenginleştirilmiş hali :):) ki önceki haritada beş para etmez, İlker bey banada gönderdi haritayı, bir bakayım dedim :) yükledim bir tur attım anında arıza lambası yandı :) baştan beri dediğim gibi bir adet Lovato Lpg arayüz kablosu alın, öncelikle haritanızın hareket halindeki değerlerini kaydedin , eminim sıkıntı haritada çünkü her aracın haritası kendine özel, örneğin benim aracım 2.500 devir 4.00 ms de 125 çarpan ile çalışırken sizin aracınız aynı değerde 115 çarpan ile çalışıyor olabilir, tabi bunu anlamak içinde bir adet kablo ve güzel bir yol ayarı gerekir. Yukarıda paylaştığım fotoya bakarsanız benim Ltft ve stft değerlerimi görürsünüz. Haritadan ötürü arıza lambası yanması mümkün görünmüyor ki kabloyu alıp ilk ayarımı yaptıktan sonra yanmadı şükür. Boşa bayi bayi gezmeyin emin olun bu harita işinden anlamıyorlar. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

23.11.2017 at 22:53, h_sahin :

Sorunun çözümü çok basit üstadım öncelikle eklediğim fotoya daha sonra buraya bakınız;

1- Bir adet lovato uyumlu lpg arayüz kablosu satın alınır.

2- Lovato Direkt Enjeksiyon programı ile LPG ecu'suna bağlantı yapılır.

3- Yuvarlak içine aldığım dairedeki topun bulunduğu yerdeki değere bakılır. Eklediğim fotoda bakınız ( 133)

4- Kare içine aldığım ltft ve stft değerlerine bakılır ve bu iki değer birbiriyle toplanır.

( fuel trim long -1,6 +  fuel trim short 0,8 = -0,8 )

5- Buradaki iki değerin toplamına göre üçüncü aşamadaki anlattığım topun olduğu yere tıklanır ( 133dü haritamızda) ve oraya  dördüncü  aşamadaki bulduğumuz değer çıkan sonuca göre "+" yada "-" olarak yüzdesel değer olarak girilir.

6- Benzinden farksız kusursuz rijit sürüşe kavuşulur.

 

Ben bütün değerlerimi sıfıra ayarladıktan sonra % 3 ile %5 arası zengin çalıştırıyorum benzinden farkı yok diyebilirim. Konu hakkında hiç bilgisi olmayanlar için ufak bir dipnot bu ekrandaki değerlere bakarken;

Ltft+Stft = +10 diyelim, aracınız yüzde 10 fakir çalışıyor.

Ltft +Stft = -10 diyelim , aracınız yüzde 10 zengin çalışıyor.

Peki ne faydası yada zararı var zengin yada fakir çalışmasının, oda ekteki fotoda mevcut.

 

mazdaclublpg harita.jpg

mazdaclublpg harita2.jpg

Üstadım çok teşekkür ederim kabloyu en kısa sürede temin edip dediğinizi uygulayacağım. Peki bunları yaptıktan sonra vitesteki sorun geçecek mi sizce.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, smeagol :

Üstadım çok teşekkür ederim kabloyu en kısa sürede temin edip dediğinizi uygulayacağım. Peki bunları yaptıktan sonra vitesteki sorun geçecek mi sizce.

Benzinde yapmayıp, LPG yapıyorsa bu durumu , bir bakılmasında fayda olduğunu düşünüyorum ki dediğiniz mantıklı sonuçta vitesin değiştiği devirde fazla yada az yakıt veriliyorsa illaki bir sarsıntı titreme olması gerekiyor.  Siz dediğim gibi alın kabloyu eminim çok kısa sürede sorunlarınız hallolacak , bildiğim kadarıyla da yardımcı olurum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 saat önce, h_sahin :

İyide size gönderdikleri yazılım değilki, _1306_ kodlu aracın orijinal haritasının %8-9 zenginleştirilmiş hali :):) ki önceki haritada beş para etmez, İlker bey banada gönderdi haritayı, bir bakayım dedim :) yükledim bir tur attım anında arıza lambası yandı :) baştan beri dediğim gibi bir adet Lovato Lpg arayüz kablosu alın, öncelikle haritanızın hareket halindeki değerlerini kaydedin , eminim sıkıntı haritada çünkü her aracın haritası kendine özel, örneğin benim aracım 2.500 devir 4.00 ms de 125 çarpan ile çalışırken sizin aracınız aynı değerde 115 çarpan ile çalışıyor olabilir, tabi bunu anlamak içinde bir adet kablo ve güzel bir yol ayarı gerekir. Yukarıda paylaştığım fotoya bakarsanız benim Ltft ve stft değerlerimi görürsünüz. Haritadan ötürü arıza lambası yanması mümkün görünmüyor ki kabloyu alıp ilk ayarımı yaptıktan sonra yanmadı şükür. Boşa bayi bayi gezmeyin emin olun bu harita işinden anlamıyorlar. 

Tamam hocam şu kablo işine bir bakayım . İnternet dışında satılan bayi falan bulunur mu.  Bu adamlar yıllarca bu işi yapıp neden bu kadar kolaysa yapamıyorlar anlamıyorum. Peki kabloyu aldıktan sonra yine ışık yanıp sönmeye devam ederse tavsiyen ne olur. Tüpü iade etmeye çalışayım mı . Sakarya bayii birşey olmaz ama ben yinede karışmam ne olacağını bilemeyiz dedi yani ışık bu şekilde yanıp sönerek çalışması uzun vadede sıkıntı olabilir demedi ama tavrından belli oldu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Adanus01 :

Tamam hocam şu kablo işine bir bakayım . İnternet dışında satılan bayi falan bulunur mu.  Bu adamlar yıllarca bu işi yapıp neden bu kadar kolaysa yapamıyorlar anlamıyorum. Peki kabloyu aldıktan sonra yine ışık yanıp sönmeye devam ederse tavsiyen ne olur. Tüpü iade etmeye çalışayım mı . Sakarya bayii birşey olmaz ama ben yinede karışmam ne olacağını bilemeyiz dedi yani ışık bu şekilde yanıp sönerek çalışması uzun vadede sıkıntı olabilir demedi ama tavrından belli oldu.

 

Daha önce ayar yaptığım videoları hep saklıyorum zaman zaman izleyip güncellemeler yapıyorum, aşağıdaki fotoğraflarda bu videolardan, bir bakın;

Birinci foto bayinin ilk montaj zamanlarındaki düzenlediği harita,

İkinci foto benim daha önceki düzenlediğim haritalardan biri,

 

Değerlere bir bakın lütfen.  Sizce de gayet doğal değil mi arıza lambasının yanması ?

Biraz daha izlesem o videoda +25 ler, 30lar :D -15 -20 -25ler :D:D:D

 

Madem bu adamlar biliyorlar bu işi neden bir kaç kez gittim ayar yapsınlar diye ha Allah var ilgilendiler yaptılar ama hep yandı sonra arıza lambası, şimdi neden yanmıyor arıza lambası ne değişti ? 

Çözüm basit, güzel bir şekilde yapılandırılmış harita.

 

 

mzdclblpg1.jpg

mzdclblpg2.jpg

Bakınız buda aracımda yüklü olan son harita. Bu haritanın oluşması için takribi 2.000 km yaptım emin olun fazlası var azı yok :D  Her devirde her milisaniyede emek var :D 

Buyurun fotosunu paylaşıyorum.

 

 

mzdclblpg3.jpg

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle aracınızı uzuuun km'ler LPG ile sorunsuzca kullanmanızı dileyerek, sizi tebrik ediyorum. Her sektörde olduğu gibi maalesef LPG araç kiti sektöründe de işi bilmeyip kendini usta sananlar, sadece gördüğünden ibaret olup farklı şikayetleri kabul etmeyenler, kısa vadede para kazanıp köşeyi dönmeyi hayal edenler, satana kadar her türlü malının arkasında olduğunu söyleyip, sıkıntı çıktığında Asena'dan beter kıvıranlar vs. olduğu için "kötü komşu insanı mal sahibi" ediyor. Henüz bu motor teknolojisi için piyasa olgunlaşmamışken cesaret gösterip, bizlere de öncü olmuşsunuz. Doğru ürün, doğru ellerle montaj yapılınca tadından yenmiyor ama sıkıntı çıkınca insan aracından bile soğuyor. Şimdiki aracımı ilk aldığımda LPG taktırmam diyordum ama sabah ve akşam trafiğinde, benim de boşluk bulunca biraz yardırmam sebebiyle 12l/100km tüketimleri görüp, ayda 1000TL verince LPG kaçınılmaz oldu. Mazda 3 ( BL ) konusunda uzman bir yer, arayıp bulmam ve bugüne kadar en ufak bir sıkıntı yaşamamam ( soğutma sıvısı hortumunda kaçak olması hariç ) beni fazlasıyla memnun etti. Şu an kit takılalı 23.000 km olmuş ve maliyeti düşünce en az 2.500 TL kar ettim bir yılda.

Normalde bir sonraki aracım BM kasa Mazda 3 olacak diyordum ama sizin kit maceranız sayesinde CX-5 de olabilir diyorum. Tekrardan teşekkür ederim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, serkan306 :

Öncelikle aracınızı uzuuun km'ler LPG ile sorunsuzca kullanmanızı dileyerek, sizi tebrik ediyorum. Her sektörde olduğu gibi maalesef LPG araç kiti sektöründe de işi bilmeyip kendini usta sananlar, sadece gördüğünden ibaret olup farklı şikayetleri kabul etmeyenler, kısa vadede para kazanıp köşeyi dönmeyi hayal edenler, satana kadar her türlü malının arkasında olduğunu söyleyip, sıkıntı çıktığında Asena'dan beter kıvıranlar vs. olduğu için "kötü komşu insanı mal sahibi" ediyor. Henüz bu motor teknolojisi için piyasa olgunlaşmamışken cesaret gösterip, bizlere de öncü olmuşsunuz. Doğru ürün, doğru ellerle montaj yapılınca tadından yenmiyor ama sıkıntı çıkınca insan aracından bile soğuyor. Şimdiki aracımı ilk aldığımda LPG taktırmam diyordum ama sabah ve akşam trafiğinde, benim de boşluk bulunca biraz yardırmam sebebiyle 12l/100km tüketimleri görüp, ayda 1000TL verince LPG kaçınılmaz oldu. Mazda 3 ( BL ) konusunda uzman bir yer, arayıp bulmam ve bugüne kadar en ufak bir sıkıntı yaşamamam ( soğutma sıvısı hortumunda kaçak olması hariç ) beni fazlasıyla memnun etti. Şu an kit takılalı 23.000 km olmuş ve maliyeti düşünce en az 2.500 TL kar ettim bir yılda.

Normalde bir sonraki aracım BM kasa Mazda 3 olacak diyordum ama sizin kit maceranız sayesinde CX-5 de olabilir diyorum. Tekrardan teşekkür ederim.

Açıkcası Lpg öncesi birdaha Mazda almam diyordum fakat lpg sonrası maşallahı var tadından yenmiyor :) çevremde dizele binen arkadaşlarım bile özeniyor :) nasıl bu kadar az yakabilir şeklinde serzenişler ile birlikte :):)  Bakalım artık nasip olursa bundan sonraki aracım Mazda 6 ve bu lpg kitinin aynısı şeklinde bir planım var inş seneye bir konu daha açarım :) 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

26.11.2017 at 20:32, h_sahin :

 

Daha önce ayar yaptığım videoları hep saklıyorum zaman zaman izleyip güncellemeler yapıyorum, aşağıdaki fotoğraflarda bu videolardan, bir bakın;

Birinci foto bayinin ilk montaj zamanlarındaki düzenlediği harita,

İkinci foto benim daha önceki düzenlediğim haritalardan biri,

 

Değerlere bir bakın lütfen.  Sizce de gayet doğal değil mi arıza lambasının yanması ?

Biraz daha izlesem o videoda +25 ler, 30lar :D -15 -20 -25ler :D:D:D

 

Madem bu adamlar biliyorlar bu işi neden bir kaç kez gittim ayar yapsınlar diye ha Allah var ilgilendiler yaptılar ama hep yandı sonra arıza lambası, şimdi neden yanmıyor arıza lambası ne değişti ? 

Çözüm basit, güzel bir şekilde yapılandırılmış harita.

 

 

mzdclblpg1.jpg

mzdclblpg2.jpg

Bakınız buda aracımda yüklü olan son harita. Bu haritanın oluşması için takribi 2.000 km yaptım emin olun fazlası var azı yok :D  Her devirde her milisaniyede emek var :D 

Buyurun fotosunu paylaşıyorum.

 

 

mzdclblpg3.jpg

 

26.11.2017 at 20:32, h_sahin :

 

Daha önce ayar yaptığım videoları hep saklıyorum zaman zaman izleyip güncellemeler yapıyorum, aşağıdaki fotoğraflarda bu videolardan, bir bakın;

Birinci foto bayinin ilk montaj zamanlarındaki düzenlediği harita,

İkinci foto benim daha önceki düzenlediğim haritalardan biri,

 

Değerlere bir bakın lütfen.  Sizce de gayet doğal değil mi arıza lambasının yanması ?

Biraz daha izlesem o videoda +25 ler, 30lar :D -15 -20 -25ler :D:D:D

 

Madem bu adamlar biliyorlar bu işi neden bir kaç kez gittim ayar yapsınlar diye ha Allah var ilgilendiler yaptılar ama hep yandı sonra arıza lambası, şimdi neden yanmıyor arıza lambası ne değişti ? 

Çözüm basit, güzel bir şekilde yapılandırılmış harita.

 

 

mzdclblpg1.jpg

mzdclblpg2.jpg

Bakınız buda aracımda yüklü olan son harita. Bu haritanın oluşması için takribi 2.000 km yaptım emin olun fazlası var azı yok :D  Her devirde her milisaniyede emek var :D 

Buyurun fotosunu paylaşıyorum.

 

 

mzdclblpg3.jpg

Cevabın için teşekkürler iş yüzünden pek vaktim olmuyor arabayla ilgilenmeye . Ayar için Lovato arayüz kablosundan başka birşeye ihtiyacımız yok galiba kullandığınız kabloyu nerden aldınız internetse adresi varmı  markası nedir

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben bu siteden bu ürünü aldım, forumlarıda mevcut herkes elinden geldiğince yardımcı oluyor, bende o siteden çok fayda gördüm öğrenirken.

https://www.lpgkablo.com/Default.aspx?pageID=17&ara=&CatID=71&MarkaID=93

 

Kablo ile birlikte bir adet cd geliyor , ayar programıda cd içerisinde mevcut.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Merhaba arkadaşlar,

İstanbul'da Lovato EXR LPG montajını yaptırdım .  1150 km yol yaptım hiç bir sorunla karşılamadım. Performans  olarak aşırı fark hissetmedim belki de ben aşırı performanslı kullanmadığımdandır. Avrupa dolum ucu ve 42 litrelik simit tank taktırdım. İkide bir lpg doldurmamak için simit tank büyük olsun dedim 42 litre oldu dedi kendileri normalde daha küçük koyma taraftarıydı. 42 litre olunca bagaj bir karış yükseldi(ince stepne yeri olunca). Oraya da tahtadan altlık yaptırıp aralara eşya koymayı planlıyorum. 1. nesil mazda 3 ümde brc vardı onunla kıyaslarsam lovato daha sessiz ve çok çabuk lpg ye geçiyor ve benzin daha az tuketiyor. 15 tatilde uzun yol yapacam kullandıkca yazarım. @h_sahin arkadaşıma sıkılmadan sorduğum sorulara cevap verdiği için teşekkür ederim.

Montajdan fotolar

 

IMG_20180106_122227.jpg

IMG_20180106_122233.jpg

IMG_20180106_122239.jpg

IMG_20180106_122423.jpg

IMG_20180106_122515.jpg

IMG_20180106_122620.jpg

IMG_20180106_123111.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • brn
      Yazan: brn
      Merhaba arkadaşlar,
      Yaklaşık 10 gün önce Mazda 3 almıştım. Aracım 2012 impressive otm. Aracı aldıktan 3 gün sonra LPG taktırdım. Zaten almadan once karar vermiştim. Bu benim 4. Benzinli alıp LPG taktıgım arabam oldugu için ilk tereddütleri aşmam kolay oluyor genelde:). 
      Gelelim LPG takma sürecine ve sonrasına.
      LPG'yi Ümraniye Kadosanda bulunan Üçel LPG'ye taktırdım. Daha onceki 3 aracımın montajını da onlar yapmıstı.  Prins Teknomax kitini tercih ettim. Ekstra olarak subap yağlama kiti de takıldı.  LPG montajı yapıldıgında araç 53800 kmde idi.  38 litrelik simit taktırdım ama buna ragmen bagaj içindeki tabanlık yüksek kaldı. O işi daha çözemedim. Bu hafta balataları değiştirmeye gidecegim. Belki onu da hallederim.  30 litre lpg alıyor depo.  Montajı yaparken bir konuda canımı sıktılar. Motorun üzerindeki plastik kapagın sag kısmında ECU'ya giden soketleri koruyan kısmı çıkarmaları gerekti. Fakat Mazda bu metal parcayı cıvata yerine perçinle tutturmustu. Bunu ince bir matkapla cok rahat sökebilirlerdi fakat biri geldi ve kalın matkapla perçin olmayan yerlerinden kırmak suretiyle cıkarmaya calisti. Pense ile eğdi büktü. Mahvetti anlayacagınız. Sonra cıkaramayınca baska biri benim dedigim sekilde percinleri cıkardı ve parca cıktı. Lakin mahvolmustu. En son yerine takarken biraz düzeltip bantla tahrif olmus kısımları örttüler. Neyse bulabilsem yenisini takıp adamlara fatura edecegim ki kabul ettiler.  Montajdan sonra aracın kullanımında pek bir değişim olmadı lakin oncesinde de cok kullanmadım. Sadece 150 km yaptım Depoyu bitirmeden merakten ölçüm yaptım ve 126.4 km sonra tekrar fulledim. 2.82'den aldım LPG'yi ve tam 37.00 lira tuttu. 29.2 kurus yapar yani. Litre olarak da 10.38lt/100km yapar. Yol bilgisayarı da ayni süreçte 8.2 ortalama gösterdi.  Bu mesafeyi genelde uzun yol sayılabilecek bir rotada yaptım. Yani 80 kmsi çekmeköy-yenidoğan-şekerpınar rotasında neredeyse trafiksiz yolda 90-100 kmh hız ile yaptım. Geri kalanı da taşdelende şehiriçinde orta trafikde yaptım. Muhtemelen bu lpg zamları ile 35 kuruslara cıkmam an meselesi. Ki bence normal ve beklediğim gibi.   
      Öncesinde forumda LPG konularına bir göz gezdirdim. Belki sorusu olan arkadaslara yardımcı olur düşüncesi ile paylaşmak istedim. Sorusu olan arkadaslara için memnuniyetle cevap veririm. 
    • Exe
      Yazan: Exe
      Slm
      En sorunsuz kitlerden biri olan prins silverline takılı 2011 sedan impressive aracımda, yolda giderken gaza hafif bastığımda motor bölümünden özellikle sağdan hışırtı şeklinde bir ses geliyor. Sanki sıvı bir şeyden hava geçer gibi ama çok hızlı. Hani Turbo üflemesi gibi ama daha ince ve tiz.  Tabi yanında hafif uğultu da var. Benzine geçince hiçbir sorun yok. Prins servisine gittim ne arıza kodu ne de ışığı var. Usta geçinen zevat 2 gün bizde kalsın inceleyelim dedi.Herif sanki motor sökecek.  Hepi topu regülatör enjektör depo... Bilgisayara zor bağlattım...
      Neyse bu bir şey anlamadı dedim Maslak sanayide başka bir prins bayisine gittim, o da bir şey olmaz,devam et  dedi... Ama ses rahatsız edici boyutta. 
      Arkadaşlar böyle bir sorunla karşılaşıp çözüm bulan var mı? Yoksa lpg yi mi söktürsem? 
      Regülatör olsa geç çalışır, suyunda gaz kokar, bunda yok. 
      Enjektörler olsa tekleme yapar rolanti bozar, çekiş düşer,  bunda o da yok

       
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      İkinci El Mazda 3 veya Mazda 6 almayı düşünüyorsanız ve tercihiniz LPG takılı olanlar ise dikkat edilmesi gereken bazı hususlar var.
       
       
      .Günümüzde otomobil sahiplerini en çok zorlayan hususlardan biri de benzin sarfiyatına bağlı olarak yükselen yakıt masrafları.
       
      Bu masraf, araçlarını çok kullanmayan insanlar için kabul edilebilir seviyelerde olsa da araç sahipleri araçlarını daha fazla kullanmaya başladıkça ciddi bir sorun haline gelebiliyor.
       
      Bu sebeple insanlar son 10 küsür yıldır araçlarına LPG taktırmaya veya araç alırken LPG'li araçları tercih etmeye başladılar. Her ne kadar tercih etmeseler de Mazda Tutkunları da araçlarına olan düşkünlükleri ile cüzdanları arasında sıkışıp bu yönde tercih kullanmaya başladılar.
       
      Biz de bu sürecin tam ortasında yer aldık ve konu ile alakalı bir çok sorulara maruz kalıp bunlara yanıt vermeye çalıştık.
       
      Bu yazı ile istedik ki bundan sonra LPG'li Mazda3 veya Mazda6 araç alacak olan arkadaşlar aşağıda belirttiğimiz hususlara dikkat ederek araçlarını alsınlar ve bazı riskleri , püf noktaları öğrensinler.
       
      LPG li Mazda3 - Mazda6 Alırken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
      Mazda3 ve Mazda6 ların LPG sistemine hassas bir motor yapısı vardır. Bunun en başta bilinmesi ve kabul edilmesi gerekir. Gerçek kullanıcılardan alınan geri dönüşler çerçevesinde edindiğimiz izlenim LPG takılmış bir Mazda3 veya Mazda6'nın motoru LPG takıldıktan 50.000 km sonra problem çıkartmaya başlayabileceğidir. Kişinin kullanımı , karışımın kalitesi, bakım gibi etkenler bu mesafeyi artı veya eksi yönde etkileyebilir ama genel izlenim bu yöndedir. Yukarıda bahsi geçen problem kendini silkeleme, motor çekişinde düşüş, yakıt sarfiyatında artış gibi belirtilerle göstermektedir Bu şikayetlerden sonra yapılan incelemeler genelde motorun egzoz sübaplarında deformasyon olduğu yönünde bilgi verilmesi ile sonuçlanmaktadır Bu işlemin maaliyeti, şehir, kullanılan malzeme, işçilik değişkenlerine bağlı olarak 2014 yılı rakamlarına göre 1000 - 3000 TL arasında değişmektedir. Bu sebeple LPG'li Mazda3 veya Mazda6 alırken ;
      LPG'nin hangi km de takıldığına Aracın kaç km dir LPG li kullanıldığına LPG sisteminin bakımlarının düzgün yapılıp yapılmadığına dair bilgileri alın Bunlara ek olarak motorun o andaki durumunu daha iyi belirlemek için motora kompresyon testi yaptırın. Bu testte elde edilmesi gereken değerlere ulaşmak için tıklayın Eğer motorunuzdaki kompresyon değerleri düşmüş veya düşük seviyeye yaklaşmışsa yukarıda belirttiğimiz probleme yakınsınız demektir. Yukarıda belirttiğimiz hususlarda elde ettiğiniz bilgiler neticesinde araç alımı ile ilgili son karar elbette sizlere aittir.
       
      Üyelerimizin bir kısmı hiç tercih etmez iken bir kısmı olası bir problem yaşayana kadar elde edeceği kârın olası masraftan çok daha fazla olduğunu belirterek riski göze almaktır.
       
      Bizim burada amacımız her zaman olduğu gibi şeffaf bir biçimde bazı konuları sizlerin bilgisine sunmaktır.
       
      Yukarıdaki bilgilere eklemek istediğiniz bir husus olursa yorumlara yazmanız yeterli olacaktır.
    • azizbalci
      Yazan: azizbalci
      arkadaşlar 2010 mazda 3 hb otomatik sizce hangi marka ve çeşit lpg kiti taktırmalıyım.önerilerinizi bekliyorum...
    • rubin
      Yazan: rubin
      Merhaba arkadaslar... 1 ay once 2012 model otamatik sanzumanli Guzuma 36bin km de brc my11 lpg kit taktirdim.. lpg montaji konusunda hibbir sikintim yok.. yakit tasarrufu %50 gibi.. bugun de 40 bin km bakimini yaptirdim.. lakin otomatik sanzumanda lpg den dolayi yag sizintisi oldugunu farkettim.. lpg sonrasi boyle bir olay yasayan var mi ? Ustam şanzıman yag cubugundan buharlasma yaptigini ve benzindeki performansi yakalayamadigi icin daha cok zorlandigindan yag attigini soyledi.. bu durumu yasayan var mi.. varsa çözümü nedir..
      GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
       

×
×
  • Yeni Oluştur...