Jump to content

3. nesil Mazda 3 14.000 km'de şanzıman değişimi - Yasal haklarımız nelerdir


mertus
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar merhaba,

Aracım 2018 model makyajlı kaza Mazda 3 sedan power sense. Şu anda 14.000 km'de.

2 hafta evvel pazartesi günü araca binmemle birlikte 8 ayrı arıza ışığı aynı anda yandı. Araç durum monitörüne girdiğimde aracın hareket ettirilmemesi gerektiği, servise başvurmam gerektiği yazıyordu. Akü ile ilgili bir durum olabileceği aklıma geldi, motoru durdurup tekrar çalıştırdım ama sorun düzelmedi. Öylece bırakıp gittim.

1 hafta sonra tekrar arabayı çalıştırıp o şekilde Mazda yol yardımı aradım. Aracı çekiciye koyup en yakın servise götürdüler. (Kızımın rahatsızlığı nedeniyle araca 1 hafta uğrayamadım. Bu nedenle yol yardımı 1 hafta sonra aradım.)

Dün servisten beni aradılar ve şanzımanın garantiden değişeceğini belirttiler. Parça Japonyadan geleceği için 25 gün kadar sürebilir diye de belirttiler.

Bu durumda yasal haklarımız nelerdir, sizlerin önerileri nelerdir dinlemek isterim. Ben şahsen böyle hikayesi olan bir aracı almayı asla tercih etmem. Başka bir konuda benzer durumda zaten alıcıların kaçtığı yazılmış. Sizce neler yapmam gerekiyor?

İşin kötü tarafı arızadan 3 gün önce aracı yıkatıp fotoğraflarını çekmiştim, acil ihtiyacım nedeniyle aracı satacaktım. Daha ilanı bile açamadan başıma böyle bir olay geldi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle kızınıza geçmiş olsun. Allah acil şifa versin.

Yasal olarak garanti süresi içinde şanzumanı değiştirmeliler ki değişim yapılıyor. Bunun dışında sanırım 3 hafta veya 1 ay üzeri tam hatırlamıyorum onarımlarda ikame araç vermeleri gerekiyor sanırım emin değilim. Üretim hatası olması ve bu hatanın olması gerektiği gibi düzeltilmesi aracı kusurlu yapmaz. Aksine 0km şanzumanla aracınızı satacaksınız. Kaskoya veya başka bir yere de yansımaz. Sadece servis kayıtlarında görünür. Bu ülkede dsg ler ilk geldiklerinde yasal garanti süreleri dolmadan bozuldu ve "kullanıcı hatası" dediler ceplerinden yaptırdı vatandaş. Mahkeme falan hak getire kimse bir şey elde edemedi.

1 aya yakın bir süre aracınız orada yatacak bu bir mağduriyettir. Bunun dışında gereken yapılmış gibi görünüyor. Geçmiş olsun. 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Cevabınız için teşekkür ederim. Açıkçası mağdur oldum demem doğru değil. Hem yol yardım ile yaptığım görüşmelerde hem de servis sırasında çok yardımcı oldular ve devamlı bilgilendirildim. Herhangi bir memnuniyetsizliğim söz konusu değil. Aksine gönlümü daha çok kazandı Mazda. Burayı okuyanlar bilsinler ki böyle bir durumda Mazda müşterisinin yanında duruyor.

Fakat arıza giderilme süresi uzun sürerse, arıza tekrar ederse veya değer kaybı yaşarsam v.s. gibi durumlarda ülkemizdeki yasal haklarım neler olabilir onu araştırmak ve öğrenmek istiyorum. Olayın gidişatına bakarsak ihtiyaç duyacağımı düşünmemekle birlikte hazırlıklı olmanın da bir zararı yok diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Daha önce vag grubu bir aracım vardı. Dsg arızası verdi. Bayram arefesinde ve ikamet ilimden alakasız bir yerde olmama rağmen hemen yol yardımı geldi. Gelen yol yardımı ile beni ikame araç verecekleri yere bıraktılar. Arızalanan aracımın aynısı bana kiralandı. Bayram süresince servisler kapalı olduğu için aracım yapılmadı. Bayram bitimi yazılımsal olan arızam hemen giderildi. Ancak ben bu süreçte ikame aracı iki hafta olarak tahsis ettirdim. Araç yapılmasaydı da muhtemelen kiralama süresi uzardı. Ayrıca ikame aracı ikamet ettiğim ile bırakabileceğim de söylendi. Demem o ki en zor kritik zamanda hiç mağdur olmadım ve bana kimse ikame araç veremeyiz arıza süresi şu kadar bu kadar demedi. Garanti kapsamında ki bir araçta olması gereken süreç bence böyle olmalı. 

Sizin sorunuza gelirsek garanti kapsamında onarım süresi 1 ayı geçemez diye biliyorum kanunda. Geçerse ürünün yenisi ile değişimi veya para iadesi talep edilebilir. Servise araç teslimi ile ilgili kağıt ve servis telefon görüşme kayıtları delil olarak kullanılabilir. Ama yinede emin değilim kanun konusunda araştırmk lazım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun, kesinlikle can sıkıcı bir durum. Ancak bir bakımcı olarak şunu söylemeliyim ki araç kullanmaya niyetlenen biri bu durumu göze almış demektir. burada önemli olan alıcı kişinin yaklaşımı olacaktır ki aynen dediğiniz gibi uzak duracaklardır. bence onlarla hiç muhatap olmayın, canınızı sıkmanıza değmez. umarım en az hasarla bu süreçten kurtulursunuz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Tekrardan selamlar. Kanu sahibi olarak gelişmelerden haberdar etmek istedim;

Şanzıman garantiden değişti. Ayrıca parçanın Japonyadan gelmesine gerek kalmadı, Belçika'da parça varmış. Söylenenden daha kısa sürede halledilmiş oldu. Yaklaşık 10 gündür sorunsuz olarak kullanıyorum aracımı.

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben de tam yazacaktım, mazda 3 gibi modelin şanzımanı nasıl belçika’da olmaz diye. Siz belirtmişsiniz. Geçmiş olsun. 

değeri düşer mi? Lpg’li araç gibi. Kimisi lpg takılmış ister. Kimisi lpg’li diye fiyat kırmaya çalışır. Bana sorsan, kronik sorunu olmayan bir ürün, olması düşük ihtimalli sorundan dolayı değişmişse, değer düşmez. Ama kronik sorunlu ürün değişmişse (ya da hiç değişmesin) zaten fiyatı düşürmek isterim. Çünkü her an karşıma tekrar çıkabilir. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun, çözülmesine sevindim. 
Şahsen sıfır şanzıman, sorunu da yoksa daha ne. Ben sorun etmezdim fakat bunu sorun edecek insanlar da vardır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sizin adınıza sevindim, ben sıfır olarak değişmiş bir otomatik alırdım hemde  memnuniyetle.

Vosvos garantili dsg leri kullanıcı hatası diye yıllarca değiştirmedi, zamanın parasıyla 8-10 bin tl alıp değişim yaptı bu ülkede.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun, Mazda kendine yakışanı yapmış. Her üretim hattında hata payı vardır. Japon üreticiler hata oranlarında en düşük seviyelerde çalışıyorlar, belki hata oranı milyonda/beşyüzbinde bir bile olabilir, o da size denk gelmiş. Bence de değişim aracınıza hiç bir şey kaybettirmez......güle güle kullanın

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aldıktan 3 4 bin km sonra ben de degistirmistim 2016 da. Geri viteste sarsıntılı.gecis var di. Değiştikten sonra da pek bir değişiklik olmadi hala kullanıyorum. Dert etme bence

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sizin adınıza sevindim. mazda kendine yakışanı yapmış. şahsen sanzuman komple değişti ise bir problem yok. çokta takılmayın. keyifle binin aracınıza. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...
17.10.2019 at 16:10, mertus :

Arkadaşlar merhaba,

Aracım 2018 model makyajlı kaza Mazda 3 sedan power sense. Şu anda 14.000 km'de.

2 hafta evvel pazartesi günü araca binmemle birlikte 8 ayrı arıza ışığı aynı anda yandı. Araç durum monitörüne girdiğimde aracın hareket ettirilmemesi gerektiği, servise başvurmam gerektiği yazıyordu. Akü ile ilgili bir durum olabileceği aklıma geldi, motoru durdurup tekrar çalıştırdım ama sorun düzelmedi. Öylece bırakıp gittim.

1 hafta sonra tekrar arabayı çalıştırıp o şekilde Mazda yol yardımı aradım. Aracı çekiciye koyup en yakın servise götürdüler. (Kızımın rahatsızlığı nedeniyle araca 1 hafta uğrayamadım. Bu nedenle yol yardımı 1 hafta sonra aradım.)

Dün servisten beni aradılar ve şanzımanın garantiden değişeceğini belirttiler. Parça Japonyadan geleceği için 25 gün kadar sürebilir diye de belirttiler.

Bu durumda yasal haklarımız nelerdir, sizlerin önerileri nelerdir dinlemek isterim. Ben şahsen böyle hikayesi olan bir aracı almayı asla tercih etmem. Başka bir konuda benzer durumda zaten alıcıların kaçtığı yazılmış. Sizce neler yapmam gerekiyor?

İşin kötü tarafı arızadan 3 gün önce aracı yıkatıp fotoğraflarını çekmiştim, acil ihtiyacım nedeniyle aracı satacaktım. Daha ilanı bile açamadan başıma böyle bir olay geldi.

Aracınız benzinli miydi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Hope
      Yazan: Hope
      Merhaba arkadaşlar, 2015 model cx-3 aracım var. 100.000 km bakımı geldi ve yetkili servis yüzbin bakımında şanzıman yağının değişmesi gerektiğini ücretinin yaklaşık 4.300 TL. olduğunu, istemezsem değitirmeyebileceğimi söyledi. Servisfix'e fiyat almak için gittim ve mazdanın şanzıman yağının ömürlük olduğunu, değiştirmenin ggerekli olmadığını söyledi. Bu konuda net bir bilgi varmıdır yardımcı olursanız sevinirim. Herkese kazasız, zevkli sürüşler..
    • hucan84
      Yazan: hucan84
      Arkadaşlar 1. nesil mazda 3 2005 model 62.000 km otomatik  LPG li aracımda şöyle bir problem var vites D de iken ilerledikten sonra durup R ye takınca gaza bastığım anda vuruntu şeklinde bir ses geliyor. Ustaya baktırdım motor veya şanzıman kulaklarında bir problem olmadığını söyledi. Bu problemi her zaman yapmıyor aniden durup R ye takıp hemen gaza basınca yapıyor  daha önce bu sorunla karşılaşan var mı? Bu arada 55.000 km de şanzıman yağı değişti. Şimdiden teşekkürler.
    • OğuzY
      Yazan: OğuzY
      Merhaba değerli arkadaşlar.
      2012 model Mazda 3 aracım otomatik şanzıman ve 74.000 km. Aracın ilk sahibiyim, ilk günden beri kontrollü ve sakin sürmekteyim. Trafik ışıklarına yaklaşırken, viraja girerken veya yavaşlamam gerekirken frenden önce vitesi manuele alıp çok zorlamayacak şekilde vites küçültüp hız kesmeyi alışkanlık edinmiştim.  Ancak bir aydır manuelde vites küçültmede sorun yaşamaya başladım; vites bazen küçüldü, bazen küçülmedi. Bir haftadır ise artık hiç küçültemiyorum. Drive modunda ya da D-N-R-P geçişlerinde hiçbir sorun, sarsma yaşamıyorum. 2 gün önce de motor ikaz ışığı yandı.
      Sizlere birkaç sorum olacak;
      Bu soruna benim kullanım şeklim mi sebep oldu? Yani yavaşlamak için fren öncesi vites küçültme uygulamanın bir sıkıntısı olabilir mi? Motor ikaz ışığı vites küçültmede yaşadığım bu sorun sebebiyle mi yandı? Viteste yaşadığım sorun tam olarak nedir, neden kaynaklanıyor? Tamiri için yetkili servis mi yoksa işinin ehli bir özel servis mi önerirsiniz? (Bursa'da ikamet ediyorum; usta tavsiyelerine açığım.) Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
    • Kaan Hoca
      Yazan: Kaan Hoca
      Herkese hayırlı pazarlar, öncelikle uzun süre forumdan uzak kalıp bilgi paylaşımında bulunmadığım için mazda severlerden özür diliyorum.
      geçen ay arkadan bir araç çarpması sonucu 2010 bl kasa mazdam bagaj kapağı vs. değişim gerektiği söylenerek pertte çıkarıldı bende bu süreçte bm kasalara yöneldim. Hikaye kısmımı tamamladığıma göre konuma döneyim malum piyasa su an oldukça yüksek ve bakım tamir işleri de ona paralel olarak yüksek. Forumda okuduklarım kadarı ile bm kasaların skyaktive şanzımanlarda sorunlar olduğu yönünde bir algı oluştu. 5 yıldır keyifle ve sorunsuzca kullandığım bl kasadan sonra Bm kasa konusunda bilgisi olanların konuyla ilgili bilgi ve düşüncelerini paylaşmalarını beni ve benim gibi düşüncelere sahip zihinlerindeki karışıklığı gidermelerini rica ediyorum. 
    • Burak
      Yazan: Burak
      @Tarahumara ile geçenlerde uzunca sohbet ettik. Aşağıdaki Düşük voltajlı akü konusunu konuşurken şanzımandaki bazı titremelerin de bununla ilintili olduğunu fark ettiğinden bahsetti.
      Olay bende kısaca şöyle gelişiyor.
      Araç ile yola çıkıyorum her şey normal. Araç ısındıktan sonra bir ışıkta durup beklerken şanzımanın titrediğini hissediyorum. Boşa alınca geçiyor doğal olarak ama bu durumla her zaman karşılaşmıyorum, zaman zaman dikkatimi çekiyor.
      Ömer benzer bir durumun kendisinde de olduğunu ama akü değiştikten sonra problem kalmadığını söyledi.
       
×
×
  • Yeni Oluştur...