Jump to content
Burak

3. Nesil Mazda3 Düşük Voltajlı Akü - Şanzımanda Titreşim İlişkisi

Tavsiye Edilen Mesajlar

Burak

@Tarahumara ile geçenlerde uzunca sohbet ettik. Aşağıdaki Düşük voltajlı akü konusunu konuşurken şanzımandaki bazı titremelerin de bununla ilintili olduğunu fark ettiğinden bahsetti.

Olay bende kısaca şöyle gelişiyor.

Araç ile yola çıkıyorum her şey normal. Araç ısındıktan sonra bir ışıkta durup beklerken şanzımanın titrediğini hissediyorum. Boşa alınca geçiyor doğal olarak ama bu durumla her zaman karşılaşmıyorum, zaman zaman dikkatimi çekiyor.

Ömer benzer bir durumun kendisinde de olduğunu ama akü değiştikten sonra problem kalmadığını söyledi.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Renegade

Bunu daha iyi anlamanın yolu, rölantide uzun-kısa farları yakmak, klimayı açmak, titremeyi izlemek, sanki akü ile ilgili daha net sonuç görürüz gibi. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak
33 dakika önce, Renegade :

Bunu daha iyi anlamanın yolu, rölantide uzun-kısa farları yakmak, klimayı açmak, titremeyi izlemek, sanki akü ile ilgili daha net sonuç görürüz gibi. 

Tabii akünün sağlığı ayrı bir konu burada akü seviyesi ile şanzıman titreşimi arasında bir ilişki olduğunu öğrendim paylaşmak istedim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Renegade

otomatik şanzuman konusunda sıfır bilgiye sahip olduğum için aracın enerji kaynağı ile otomatik şanzumanın ilişkisini merak ettim. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quiteguide
8 saat önce, Renegade :

otomatik şanzuman konusunda sıfır bilgiye sahip olduğum için aracın enerji kaynağı ile otomatik şanzumanın ilişkisini merak ettim. 

Solenoidlerin(şanzuman beyni), sağlıklı beslenememesi durumu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
tansu87
40 dakika önce, quiteguide :

Solenoidlerin(şanzuman beyni), sağlıklı beslenememesi durumu.

Şanzıman bunun için neden aküyü kullanıyor? Şarj dinamosu rölantide yeterli akımı üretemiyor mu

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot

ne alakası var ki

 

akü voltajı  bitik akü 11 - yeni akü 12-13 volt olsun herneyse 

marşa bastığın anda-   marş dinamosu dönmesiyle birllikte  sistem voltajı 13.4  veya 14volta çıkıyor.

 

kontak kapalıyken + besleme yapan akücük

motor çalışırken - şarj oluyor hep..  

uzun kısa far + 100 amper ses sistemi falan bağlarsanız anca böle ucundan etki eder sisteme 

 

araba çalıştıktan sonra aküyü söküp,   istanbuldan kars'a stop etmeden gidebilrsiniz. 

araba çalıştıktan sonra akü yok. gitti akü . no akü.     

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir
29.06.2020 at 02:06, Zealot :

araba çalıştıktan sonra aküyü söküp,   istanbuldan kars'a stop etmeden gidebilrsiniz. 

o iş öyle olmaz maalesef, akü çıktıktan sonra rolantide idare edebilirsiniz, belki 10 - 20 km gidersin ama şarj sistemini eline alırsın. online ups'ler gibi düşünebilirsiniz sistemi; şarj dinamosu akünüzü besler ama araçtaki yük için gerekli tertemiz dc gerilimi hep aküden alırsınız.

ekleme: orijinal şarj dinamonuzu çıkarıp, kamyonlarda kullanılan şarj dinamolarından falan takarsanız belki

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quiteguide
3 dakika önce, Mehmet Özdemir :

o iş öyle olmaz maalesef, akü çıktıktan sonra rolantide idare edebilirsiniz, belki 10 - 20 km gidersin ama şarj sistemini eline alırsın. online ups'ler gibi düşünebilirsiniz sistemi; şarj dinamosu akünüzü besler ama araçtaki yük için gerekli tertemiz dc gerilimi hep aküden alırsınız.

👍

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Tarahumara

Ben sıkışık trafikte dur kalk yaparken titreme yapıyordu araç. Boşa aldığımda ya da farları açtığım anda titreşim gidiyordu. Aküyü değiştirir değiştirmez bu sorun ortadan kalktı. Bir de bu araçların alternatörleri sürekli çalışma halinde değil. Alternatörü minimum çalışaşacak şekilde ayarlamışlar. Yokuş aşağılarda, fren yaparken vs devreye giriyior. Sürekli çalışmıyor. Akü doldurmak için 2 saat gezebilirsiniz ve akünüz hiç dolmayabilir mesela şartlara göre. Yakıt tasarrufu emisyon vs durumları için böyle yapıyorlar sanıyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak

Benim akü araba yattığı için hep sınırda. Geçen AA yı test etmek için biraz açık kaldı, hoop ikaz ışıkları yandı ama Pazartesi sabah bir işim için Kartal'a gittim geldim ışıklar da söndü i-stop da çalışmaya başladı. Şehir dışına çıkıp aküyü ölçeceğim haftaya, eğer bir düzelme olmazsa dönüşte akü değişimi gerekecek gibi. 

Bu arada ben de titreşimi hissettiğimde farları yaktım ama bir fark olmadı @Tarahumara . Yalnız benim bahsettiğim titreşim 2010 modellerde de var olan ışıklarda durduğunda oluşan çok hafif bir titreşim. Sık kullanmadığım için fazla arabayı fazla dinliyor da olabilirim 😀

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Zealot
47 dakika önce, Mehmet Özdemir :

o iş öyle olmaz maalesef, akü çıktıktan sonra rolantide idare edebilirsiniz, belki 10 - 20 km gidersin ama şarj sistemini eline alırsın. online ups'ler gibi düşünebilirsiniz sistemi; şarj dinamosu akünüzü besler ama araçtaki yük için gerekli tertemiz dc gerilimi hep aküden alırsınız.

ekleme: orijinal şarj dinamonuzu çıkarıp, kamyonlarda kullanılan şarj dinamolarından falan takarsanız belki

admin  ups ler gibi değil

şarj dinamosundan alıoz. sistem voltajı yükselio zaten  

hiç de tertemiz de değil canımın içi

aux girişinini  şarj olan bi cisme taktığında   araba çalışırken vijiivujuu parazit sesleri gelio. stop etttiinde kesiliyor. 

akü çok destek oluyorsa sisteme,  gece burdan kars a  uzun kısa farlar açık giidnce akü biter..    ama aksine tam doluyor..  

 

hatta seyahat esnasında bomboş aküyü tam dolduran + arabayı besleyen şarj dinamosu, aküsüzken mi yanacak  

öyle konyalardan yazma,   gel sökelim  deneyelim 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Mehmet Özdemir
2 dakika önce, Zealot :

hiç de tertemiz de değil canımın içi

aux girişinini  şarj olan bi cisme taktığında   araba çalışırken vijiivujuu parazit sesleri gelio. stop etttiinde kesiliyor.

o, bağladığımız cihazın tasarımında filtre eksikliğinden kaynaklanıyor.

3 dakika önce, Zealot :

akü çok destek oluyorsa sisteme,  gece burdan kars a  uzun kısa farlar açık giidnce akü biter..    ama aksine tam doluyor..

şarj dinamosunun tek bir görevi var, o da aküyü devamlı tam şarjda tutmak.

 

4 dakika önce, Zealot :

öyle konyalardan yazma,   gel sökelim  deneyelim

yazık olur malzemelerine :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ibrasoft

Akü işi biraz çetrefilli...
Şarj dinamosunun regülatörünün neye göre çalıştığı belli değil. (En azından bizim açımızdan parametrelerini bilmiyoruz) Benim araçtaki 150 Amperlik mesela. Aküm 70 Amper.
Akü belirli bir değerin üzerinde boşalmaya başladığında sulu tip 6 hücreli aküler için yaklaşık 12,40V altına inmesi sülfatlaşma başlangıcı ve bunun devamında kapasite kaybı ile sonuçlanacak sürecin başlangıcı olarak kabul ediliyor. (Bu arada bu ölçüm için akünün en az 1 saat boşta dinlenmiş halde ve kutup başı boşta iken yapılması gerekiyor. Araca bağlı yapılan ölçümler yanıltıyor.) 
Kendi aracım için konuşayım; 70 amper aküye bağlı, ses sistemi vs de olmayan, tüm aydınlatma grubu led olan bir aracın günlük 1 saat kullanımla aküsünün hiç bu değerlere düşmemesi gerekiyor. Yani rahatlıkla en üst perdeden dolumu yapması gerekiyor. Ama rolantide içerideki ledlerde regülatörden gelen frekanslı gerilimi hissedebiliyorum. @Tarahumara nın dediği gibi tüketim, emisyon vs için motora olabildiğince az yüklenecek şekilde dizayn edildiği kesin. Kaldı ki benim aracım eski nesil, yenilerde durum daha sıkı tutulmuştur.

@Mehmet Özdemir in dediği gibi aküsüz sistemin sağlıklı olması ve uzun süre kullanılabilmesi zaten pek mümkün değil. Akü her durum için dengeleyici ve gecikmelerde destekleyici konumda. Regülatör 13,7-14,4 V (Modeline göre değişiyor) sabit gerilim verse de akım talebine göre çıkış akımı hiç bir zaman sabit değil. (Aküyü koruma ve sülfatlaşmayı önleme için belirli durumlarda bir frekansla şarj sağlıyor. Tam DC değil.) Araçtan gelen akım talebine göre çıkış akımını arttırıyor. Ama bunun bir gecikme süresi var, bu durumda da akü devreye giriyor. Farları açtınız regülatör talebi görüp cevap verene kadar geçen gecikme süresinde akü her daim hazır. Bu ani yük girip çıkmalarında tüm yük aküde, akü olmasa zaten dinamo içerisindeki regülatör çok uzun süre dayanamaz. (Çok hızlı tepki veren, cpu destekli vs bir sistemi yok. Gecikme ve kademeli güç arttırımı/düşümü konusundaki tepki süresi bundan kaynaklı) Tam emin olmamakla birlikte belirli kademelerde akım kapılarını açıyordur diye tahmin ediyorum. Misal dinamo 10 A yüklüyken bir grup aktif, bu grup 10-20 Amper aralığına kadar desteği sağlayabiliyor, 21. Amperden itibaren diğer kademe açılıyor gibi. 

Akü de kendi başına zaten sıcaklığa göre değişik değerler veren bir yapıda. Kimyasal yapısı gereği hava sıcaklığına göre kapasitesi değişiyor zaten. 

 1090065469_Kapasite.thumb.jpg.e7e49a4063decb0e9cd82be5911ac1e3.jpg

 

Evde akü şarjı yaptığımda bayağı incelemiştim. Aküyü en azından senede 1 kere redresör şarjına almak ve sülfatlaşmayı gidermek kesinlikle ömrünü uzatmada büyük etken. Bir de bir daha akü alırsam EFB akü düşünüyorum. Fiyat olarak çok fark olmasa da şarj çevrim ömürleri daha yüksek. Aradaki ortalama 100 TL fiyat farkına değer.  
AGM ler EFB ye göre fiyat/performans olarak biraz düşük kalıyor. En azından benim aracım gibi start stop olmayan araçlar için gereksiz maliyet. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Burak
13 dakika önce, ibrasoft :

Evde akü şarjı yaptığımda bayağı incelemiştim. Aküyü en azından senede 1 kere redresör şarjına almak ve sülfatlaşmayı gidermek kesinlikle ömrünü uzatmada büyük etken. Bir de bir daha akü alırsam EFB akü düşünüyorum. Fiyat olarak çok fark olmasa da şarj çevrim ömürleri daha yüksek. Aradaki ortalama 100 TL fiyat farkına değer.

Akü değiştirme arefesinde güzel bir bilgi oldu İbrahim sağ olasın 🙋‍♂️ . Ben de Mutlu EFB.D23.64.062.C düşünüyorum. Mazda3 ler için hem teknik hem de boyutlar olarak uyumlu diyorlar.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quiteguide
22 dakika önce, Tarahumara :

Ben sıkışık trafikte dur kalk yaparken titreme yapıyordu araç. Boşa aldığımda ya da farları açtığım anda titreşim gidiyordu. Aküyü değiştirir değiştirmez bu sorun ortadan kalktı. Bir de bu araçların alternatörleri sürekli çalışma halinde değil. Alternatörü minimum çalışaşacak şekilde ayarlamışlar. Yokuş aşağılarda, fren yaparken vs devreye giriyior. Sürekli çalışmıyor. Akü doldurmak için 2 saat gezebilirsiniz ve akünüz hiç dolmayabilir mesela şartlara göre. Yakıt tasarrufu emisyon vs durumları için böyle yapıyorlar sanıyorum.

Her bir cümleye katılmakla beraber, geçen ay yeniledigim Varta akü.

Control Module Voltage 12.60-12.70 v olması gerekirken marşa basmadan önceki durum bu.

Kranklayınca 14.10-14-20 v olması gerekirken, 13.50-13.75 v arası değişiyor.

Neredeyse durmaksızın Nevşehir-Mugla arası 720 km yol yapmama rağmen durum bu.

Alternatörde sorun yok, çıkış voltajı 14.70 v, yani aküm şarj tutmuyor. Garantiden değişecek.

Bu durumun yaşattığı olumsuzluklar;

İlk marş haliyle normalden uzun.

Özellikle dur/kalk vites geçişleri (1-2-3), geç ve sarsıntılı.

Klima açmak tam bir kabus, kompresörün devreye girme, devreden çıkma sesi araç içerisinden duyuluyor.

Huyunu suyunu bildiğim & 155k kullandığım araç olmasa, sorunu belki başka yerlerde arardım.

IMG_20200701_113745.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ibrasoft
6 dakika önce, quiteguide :

Her bir cümleye katılmakla beraber, geçen ay yeniledigim Varta akü.

Control Module Voltage 12.60-12.70 v olması gerekirken marşa basmadan önceki durum bu.

Kranklayınca 14.10-14-20 v olması gerekirken, 13.50-13.75 v arası değişiyor.

Neredeyse durmaksızın Nevşehir-Mugla arası 720 km yol yapmama rağmen durum bu.

Alternatörde sorun yok, çıkış voltajı 14.70 v, yani aküm şarj tutmuyor. Garantiden değişecek.

Bu durumun yaşattığı olumsuzluklar;

İlk marş haliyle normalden uzun.

Özellikle dur/kalk vites geçişleri (1-2-3), geç ve sarsıntılı.

Klima açmak tam bir kabus, kompresörün devreye girme, devreden çıkma sesi araç içerisinden duyuluyor.

Huyunu suyunu bildiğim & 155k kullandığım araç olmasa, sorunu belki başka yerlerde arardım.

IMG_20200701_113745.jpg

Alternatöre göre değişiyor Yakup durum. Benim alternatörün parça kodundan bulup baktığımda gerilimi 14V olarak geçiyor. Ve şarj anında gerilim 13,5-13,8 arası değişiyor Çoğunlukla 13,7 de sabit. Zaten şarj dinamosunun katalog değeri dahi 14V.  Belirttiğim değerlerde yani 13,5-13,8 arası değişen değerde olmasına rağmen 3 ay sonra 4. yılı devirmiş olacak Varta E23 ü kullanıyorum. Akün garantiden değişecekse mesele değil ama yeni gelecek aküde de aynı durumu gözlemlersen duruma tekrar bakmak lazım. Aynı olursa Varta ya özgü bir durum mu (pek zannetmiyorum ama yine de ihtimal). O durumda denemek için aldığın yerde başka bir marka da takıp kontrol edilebilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quiteguide
15 dakika önce, ibrasoft :

Alternatöre göre değişiyor Yakup durum. Benim alternatörün parça kodundan bulup baktığımda gerilimi 14V olarak geçiyor. Ve şarj anında gerilim 13,5-13,8 arası değişiyor Çoğunlukla 13,7 de sabit. Zaten şarj dinamosunun katalog değeri dahi 14V.  Belirttiğim değerlerde yani 13,5-13,8 arası değişen değerde olmasına rağmen 3 ay sonra 4. yılı devirmiş olacak Varta E23 ü kullanıyorum. Akün garantiden değişecekse mesele değil ama yeni gelecek aküde de aynı durumu gözlemlersen duruma tekrar bakmak lazım. Aynı olursa Varta ya özgü bir durum mu (pek zannetmiyorum ama yine de ihtimal). O durumda denemek için aldığın yerde başka bir marka da takıp kontrol edilebilir.

Alternatorden yana hiç kuşkum yok, İbrahim.

Sürekli takip ettiğim parametreler bunlar.

Aküyü yine mutlu alacaktım, kayinpederin tanıdığı yerden 60'lık varta aldık, eleman 2019 sonu üretim olduğunu söylemişti zaten. 1 hafta normal çalışmadan sonra, sabahları ilk marş uzamaya gösterge ışıkları geç sönmeye başladı.

Ekleme; alternatörde sıkıntı oluşturabilecek durum 15 voltun üzerine çıkması.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
ibrasoft
46 dakika önce, quiteguide :

Alternatorden yana hiç kuşkum yok, İbrahim.

Sürekli takip ettiğim parametreler bunlar.

Aküyü yine mutlu alacaktım, kayinpederin tanıdığı yerden 60'lık varta aldık, eleman 2019 sonu üretim olduğunu söylemişti zaten. 1 hafta normal çalışmadan sonra, sabahları ilk marş uzamaya gösterge ışıkları geç sönmeye başladı.

Anladım.

Burak abinin dediği koddaki akü sana BL ye de oluyor sanırım ölçülere baktığım kadarıyla. 
64 Amper EFB ile değiş istersen (EFB.D23.64.062.C) yer tanıdıksa ve değişim imkanın varsa tabii. Aküyü değiştirirsem 72 Amperlik EFB yi düşünüyorum ben de. Onun kodu da EFB.D26.72.076.A
 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
quiteguide

Eyvallah, değerlendireceğim.

Rolantide 14.70 yakalayamadım. 14.30-14.50 v arası gidip geliyor.

IMG_20200701_145039.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • mertus
      Yazan: mertus
      Arkadaşlar merhaba,
      Aracım 2018 model makyajlı kaza Mazda 3 sedan power sense. Şu anda 14.000 km'de.
      2 hafta evvel pazartesi günü araca binmemle birlikte 8 ayrı arıza ışığı aynı anda yandı. Araç durum monitörüne girdiğimde aracın hareket ettirilmemesi gerektiği, servise başvurmam gerektiği yazıyordu. Akü ile ilgili bir durum olabileceği aklıma geldi, motoru durdurup tekrar çalıştırdım ama sorun düzelmedi. Öylece bırakıp gittim.
      1 hafta sonra tekrar arabayı çalıştırıp o şekilde Mazda yol yardımı aradım. Aracı çekiciye koyup en yakın servise götürdüler. (Kızımın rahatsızlığı nedeniyle araca 1 hafta uğrayamadım. Bu nedenle yol yardımı 1 hafta sonra aradım.)
      Dün servisten beni aradılar ve şanzımanın garantiden değişeceğini belirttiler. Parça Japonyadan geleceği için 25 gün kadar sürebilir diye de belirttiler.
      Bu durumda yasal haklarımız nelerdir, sizlerin önerileri nelerdir dinlemek isterim. Ben şahsen böyle hikayesi olan bir aracı almayı asla tercih etmem. Başka bir konuda benzer durumda zaten alıcıların kaçtığı yazılmış. Sizce neler yapmam gerekiyor?
      İşin kötü tarafı arızadan 3 gün önce aracı yıkatıp fotoğraflarını çekmiştim, acil ihtiyacım nedeniyle aracı satacaktım. Daha ilanı bile açamadan başıma böyle bir olay geldi.
    • Mrt.smd
      Yazan: Mrt.smd
      Yaklaşık bir ay önce 2014 model Mazda3 aldım araç 80.000 km de idi. Aldığım kişi satmadan bir ay önce bakımları fln yaptırmış faturaları ile birlikte verdi. Ve zaten şuana kadar ki tüm bakımları Herter de yapılmış hiç aksatılmamış ve başka yere de gitmemiş. Aracı aldıktan 14 gün sonra bir anda araba dururken ve kalkarken öne yığılmaya başladı. Ankara Herter e götürdük. Şanzıman değişecek dendi 45.000₺ masraf çıktı. Biz de bunu karşılamak istemediğimizi söyledik. Şanzıman Japonya da üretildiği için oraya mail atıldı ve onların değiştirmesini talep ettik. 1 ay oldu hala bekliyoruz araç Herter de yatıyor. Ne yapabiliriz nasıl bir yol izleyebiliriz daha önce böyle bir durumla karşılaşan duyan var mı ?  Daha 80.000 km de ki bir aracın şanzıman değişmeye ihtiyaç duyması normal mi ?
    • rubin
      Yazan: rubin
      Merhaba arkadaşlar benim guzu ilk kalkışta ( arada bir ) bir sürtme sesi geliyor. Sıkışık trafikde dur kalklar yapınca bir süre sonra 20 km hıza kadar bir sürtme sesi meydana geliyor. Direksiyonu sabit tutarsanız ses devam ediyor. Lakin direksiyonu sağa sola azda olsa oynatırsanız ses hemen gidiyor. Taki bir daha ki dur kalk yapıncaya kadar. ( oda yapacaksa eger tekrar oluyor. Arada bir yani ) guzu şu an 62binde. 40bin kmde ön fren balataları değişti. Ses sürtme sesi uğultu şeklinde. Guzu otomatik 2012 model. Bu konudabilgisi olan var mı ??
    • Irmak
      Yazan: Irmak
      Gunaydinlar, aracimi geri vitese alirken bir tikirti sesi geliyor. Onceleri onemsemedim fakat git gide ses yukseldi ve gecisleri sarsinti olarak hissettiriyor. Umarim ciddi bir sorun cikarmaz, bu konuda fikri olan var mi?
    • İsmetoguz7
      Yazan: İsmetoguz7
      Merhabalar,
      Son birkaç aydır aracımda vitesi manuel moda aldığım zaman vites büyütme esnasında problem yaşıyorum. Vites küçültürken hiçbir problem yok ama vites büyütürken bir takılma oluyor. Vites büyütüyor ancak sanki birşeye takılıyor gibi vites kolu yerine gelme esnasında sanki iki adımda geliyor. Gelmesi gereken pozisyona iki hamlede geliyor ve bu gayet hissedilebilir seviyede. Herhangi bir ses veya motorda titreme vb bir problem yok. Fakat vites küçültürken tek hamlede yerine gelen vites kolu büyütürken bir noktada takılıyor sonra yerine geliyor. Bu normal midir? Havalar saoğuduğundan dolayı diyeceğim ancak vites küçültmede hiçbir problem yok. Bunu dememinsebebi bir ara bunu yapmamıştı onda da bir avmnin otoparkındaydık ve hava sıcaklığı normal seviyedeydi. Buna benzer sıkıntı yaşayan var mıdır? Görüşlerinizi paylaşabilir misiniz?

Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.

×
×
  • Yeni Oluştur...